Voiks pitää kahta tamponii samaan aikaan?

-----

Ku tamponi tulee täyteen jo 2 ja ½ tunnis vaikka se on kaikkein imukykysin mitä löytyy ja jos kokeilee vaikka jotain Pirkan isointa kokoa nii se täyttymiseen ei mee edes kahta tuntii. Nii onks siin joku tulehdusriski tms. jos pitää kahta yhtä aikaa? Sil sais tuplattuu ton ajan 5 tuntiin, niin ei esim. koulus tarvittis montaa kertaa käydä vessa? Kahen tamponin pitäminen ei tunnu sen enempää ku yhenkään.

7

2408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr

Käytä lisäsuojana sidettä, vaikka yösidettä jos vuoto on todella noin runsasta. Kannattaa myös kokeilla muitakin merkkejä kuin Pirkkaa. Itse en alkaisi tunkemaan kahta tamponia emättimeen.

• Ei voi..

Tamponi ja side yhdessä käyttöön kun vuoto on noin runsasta.

• -----

"Kannattaa myös kokeilla muitakin merkkejä kuin Pirkkaa."
        Lueppa uudestaan. Tällä hetkellä paras mitä oon löytänyt on obsin imukykyisin, joka pitää ekoina päivinä 2½-3 tuntia ja Pirkka taasen ei pidä edes 2 tuntia.

"Tamponi ja side yhdessä"
        Ei todellakaan! Vihaan siteitä, hiostavia rättejä pöksyissä. Koko ajan epävarma olo, mitä jos vuotaakin läpi/ohi.

Mut onks kahesta tamponista oikeesti jotain haittaa? Mulla oli tänää kaks tamponia, ei tuntunut lainkaan ja oli ihana, kun sai olla 5 tuntia käymättä vessassa.

• mr

Luin uudestaan ja edelleenkään en huomannut maininneesi tekstissä mitään OB:sta, ehkä itse olisit voinut kirjoittaa selkeämmin, vai mitä?

Tulehdusriskistä en tiedä, mutta kylläpä nuo eri tamponien valmistajat kehottavat aina käyttämään vain yhtä tamponia kerralla. Itse kyllä ihmettelen miten kaksi tamponia ei tunnu ikävältä... Luulisi kahden peräkkäin asetetun tamponin tuntuvan inhottavalta, johan yksikin ns. liian alas laitettu tamponi tuntuu ikävältä vaikkapa istuessa. Vai laitatko ne rinnakkain?

Sitten lainaus kommentistasi:

"Tamponi ja side yhdessä"
      Ei todellakaan! Vihaan siteitä, hiostavia rättejä pöksyissä. Koko ajan epävarma olo, mitä jos vuotaakin läpi/ohi.

Siis pointtihan oli juurikin se että tamponi ja side yhtäaikaisesti käytettynä vähentää sitä ohivuodon riskiä. Jos kaupan siteet tuntuvat tympeiltä niin voithan kokeilla kestositeitä, ne ovat käsittääkseni mukavampia. Niin ja onhan kuukuppejakin, sitä vain en tiedä miten runsaaseen vuotoon ne soveltuvat, kannattaa googlettaa tietoa aiheesta. Ja tietysti voit käydä lääkärin juttusilla mikäli kuukautisesi ovat koko ajan noin runsaat (ja tarkoitan tosiaan KOKO ajan/suurimman osan kuukautista, kyllähän tuollaisia lorottelukohtauksia tulee ja se on ihan normaalia).

• Lunette-is-best.

Kuukautiskuppi on aivan loistava keksintö, tosin ei siihenkään mitään valtamerta mahdu. Eli sekin täyttyy jossain vaiheessa. Tosin ainakin itse huomaan, kun kuppi on täynnä, alipaine häviää ja se alkaa laskeutumaan hieman alaspäin -> tietää mennä vessaan. Vain pari kertaa 7-8 vuoden aikana on käynyt siten, että täyttyneestä kupista ovat vuodot valuneet housuihin.

Kuppeja on erikokoisia ja vain kokeilemalla tietää mikä sopii itselle. Kuppeja on siis lyhyitä- pitkiä, leveitä-kapeampia ja muotokin vähän vaihtelee.

Lisää tietoa kupista:
      http://www.kuukuppikunta.net/

• hm

Samaa mieltä sun kaa, siteet on ällöttäviä ja ärsyttäviä xD
      mut en kyl ite menis laittaan kahta tamponia kerrallaan :O tuntuu kamalan inhottavalta jo ajatuksena .. joo en kokeile...

• Petrapiia

Mulla on ollu monestikin kaks tampponia samaan aikaan. Olen 30v nainen. Mitä haittaa siitä muka on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      251
      2888
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      5
      1620
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      2
      1315
    4. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1174
    5. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      123
      1151
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      1039
    7. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1025
    8. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1022
    9. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      937
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      912
    Aihe