Alkaako olla täynnä 240l ?

Hölöpälö

Eli allas 240l 120x45x45.

Asukkaat 1 taisto koiras, 26 kardinaalitetraa, 8 ottoa, 15 monnista(kupari ja helmi), kaksi plekoa(salamanteri ja helmipallo), 2 perhoskirjoahventa( tod.näk. koiras ja naaras).

Onko täynnä vai sopisiko tänne vielä kääpiörihmakala pariskunta tai haaremi? Olen ihastunut niihin...
Aikaisemmin akvassa eli helmirihma haaremi(kuolivat lääkitykseen) ja tulivat toimeen taiston kanssa. TAisto muutenkin rauhallinen, välillä ajaa hieman monnisia.

Arvot: ph 6,8, lämpö 27-28, nitraatt n. 10-15(vaihtelee). Paljon kasveja, kantoja.

2

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ©.

No 2?
      Gh?
      Kh?
      CI 2?
      Ilman näitä on vähän hankala sanoa mitään. Mikä on otto? Noista plekoista en ole ihan varma mutta tarvitsee viileämmän veden. Helmirihmoja ja taistoja ei saa laittaa samaan altaaseen koska molemmat valtaa ison reviirin. Voit kyllä toteuttaa unelmasi Helmirihmoista, jos vaikka hommaisit taistolle oman 54l altaan sekä kaveriksi vaikka Lyhtytetra parvi. Perhoskirjoahvenista voisit tehdä mieluummin haaremin.

• firefly55

^^Otto eli nuolimonni

Vähän vaikea sanoa, kun ei akvaariota omin silmin näe, mutta itse en ainakaan ottaisi enää uusia lajeja mukaan, mieluummin jos tyhjältä näyttää, niin suurentaisin jo olemassa olevia, esim. parvikalojen parvia eli tetroja, monnisia tai ottoja. Kalasto näyttää muuten menevän ihan hyvin yhteen, vaikka taistoja ei yleensä suositella pidettäviksi monnisien kanssa, eivät aina tule juttuun.

Taistot myös arvostavat melko seisovaa vettä, kun taas kirjoahvenet ja ja otot enemmän virtaavaa vettä. Jos akvaariossa on myös suojaisia paikkoja, jossa vesi seisoo enemmän, niin sitten ihan ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      160
      2720
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      42
      1457
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1143
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe