Katujen ja pihojen auraamisesta?

Häpeän puolestanne!!

Olen huomannut, että aina kun auraajat ovat liikkeessä, niin porukka rutisee niiden toiminnasta ja kitisee kun pitäisi heidän piahansakin aurata samalla tallin ovelle saakka vähintään. Jos ei muuta veruketta keksitä, niin sitten joku katkennyt pystyynkuollut pensas pihalla, joka vaurioitunut kuulema auratun lumen alla ja siitä korvauksena tulisi hänen pihansakin aurata. Yksi syy on myöskin se "kum minulla on tuota perhettä ja emäntäkin viimeisillään taas paksuna ja olen reissutöissä" - ei vittu vieköön, miettikää ennen kuin teette, niin ei tarvitse olla muille itkemässä!

Siis oikeesti: ei hyvää päivää mitä ahneutta, tyhmyyttä ja laiskuutta!
AURATKAA/ KOLATKAA ITSE PIHANNE! Jokainen tietää pihaa tehdessään sen, että se pitää auratakin. Ja mitä kauemmaksi pistotien päähän talosi teet, sen enempi sinulla on sitä omatoimista tai omakustanteista tietä aurattavana! Mutta auramiehillä ei ole aikaa alkaa niitä pihateitänne aukomaan ihan pikkurahalla ainakaan! Ja kun ette tee niitä kauheita ihmiskenneleitä, niin teille jää aikaa pihankolaukseenkin, eikö?

Jos jollakin on esittää pykälä siihen, että kunnan palkkaaman aurauskaluston pitää aurata tie tallinovelle asti, että laiskat pääsevät kulkemaan ilman lumitöitä, niin otan ilolla vastaan sen lakipykälän?!

3

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auramies

On hyvin yleistä esimerkiksi Kaakkurissa, että sieltä 500m2 tontilta juoksee ukko ja sanoo että hänen pihalleen ei saa lunta tulla aurauksessa ja että on joku asia rikkoutunut lumen painosta, eli korvauksena pitäisi pihaa ottaa siltä puhtaaksi. Olen yeensä vetänyt oven kiinni ja käskenyt suksia v...tttuun! Mitä tekee talonsa sellaiselle tontille jolle ei edes lumia sovi läjittämään! Toinen on myös nämä jotka tekee jonnekin tiettömien taipaleiden päähän, niin niille kanssa pitäisi aurata ovelle saakka ja pia kaupanpäälle.
      Kyllähän ihminen, varsinkin insinöörit ja yrittäjät, pyyhittävät vaikka perseen toisella, jos joku alkaa sen tekemään!

• TONTITON

MINUNKI PIHA ON AURATTAVA VAADIN...:)

• Tavi ja sorsa

Kaakkurissa tapellaan, kun lumi ei sovi tontille. Eikä ihme, kun ei sovi, jos tontti pn pieni kuin p-silmä.
      Miten muualla Oulussa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe