valio plus maito, vaarallistako?

sämppäri

Annatteko lapsillenne tuota uutta mainostettua plus maitoaa, meillä vähän alle 2 v jolle sitä juotettu kun maidon juonti ollut alusta alkaen minimaalista, neuvolasta oikein suositeltiin että kalsium riittäisi. no nyt sitten kuulin että se ei olisikaan hyvä juttu, milelipiteitä?

12

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maitoa maalta

      Parasta maitoa olisi, jos sitä saisi suoraan maitotilalta. Kaikki muut maidot on enempi tai vähempi "myrkkyä". :P

    • ............

      Miksi se ei muka olisikaan hyvä juttu?

    • 254

      Hyvää maitoa se on, itsekin juon sitä ja olen 25 vuotta. Enkä ole kuollut myrkytykseen ;). Eli siinä on 50 % enemmän D-vitamiinia ja samoin kalsiumia enemmän kuin normaalissa maidossa. Tsemppiä vaan sille joka jaksaa ajaa maaseudulle joka päivä hakemaan tuoretta maitoa jota ei edes ole pastöroitu.

      • maitoa maalta

        Niin, homogenointi ja pastörointihän ne tekevät maidon juuri ravinnoksi sopimattomaksi.


    • Vain luomumaitoa

      Minulta lääkäri kielsi kaikki maitotuotteet, joihin on lisätty D-vitamiinia, koska D-vitamiiniarvoni olivat jo nyt vaarallisen korkeat. Syön paljon kalaa....

      Tutkituttakaa vitamiinitasot, ennenkuin alatte näitä tuotteita käyttämään, joihin on lisätty yhtä sun toista.

      • D325OH

        Mikä on lääkärin mielestä "vaarallisen korkeat"?


      • Vain luomumaitoa
        D325OH kirjoitti:

        Mikä on lääkärin mielestä "vaarallisen korkeat"?

        Reilusti yli normaaliarvon 45 -145 eli lukema oli 210 (pitoisuuden yksikköä en muista) ja sanoi, että tuollaisilla arvoilla alkaa tulla samoja oireita, kuin D-vitamiinin puutostilassa eli kalsiumia alkaa hajota luustosta ja siirtyä pehmytkudoksiin.

        Miksi kysyt?


      • D325OH
        Vain luomumaitoa kirjoitti:

        Reilusti yli normaaliarvon 45 -145 eli lukema oli 210 (pitoisuuden yksikköä en muista) ja sanoi, että tuollaisilla arvoilla alkaa tulla samoja oireita, kuin D-vitamiinin puutostilassa eli kalsiumia alkaa hajota luustosta ja siirtyä pehmytkudoksiin.

        Miksi kysyt?

        Koska viitearvot ylärajasta ovat labrasta riippuen 275-350nmol/L Ei ole vielä liian korkea. Ole onnellinen että sinulla imeytyy vitamiini hyvin. Syö jatkossakin kalaa, mutta älä käytä maitovalmisteita. Pähkinöitä, manteleita, siemeniä ym. kohtuudella. Niistä saat tarvitsemasi kalsiumin. Minulla oli 124nmol/L, johon pääsin 150-250µg D3 vitamiinia päivässä.


    • Proffessori

      Erittäin vaarallista! älä anna missään nimessä juoda!

    • Oma Mielipide

      Ei Kaupan Maito ole Maitoa vaan homogenisoimalla tapettu ainesmassa josta on
      separoitu kerma ym.. pois, lisäksi lisätään vielä vitamiineja jotka ei siihen kuulu, esim
      D-vitamiini. Kaupanmaito ( korvike) ei ainakaan sovi minulle, mutta aidosta Lehmänmaidosta ja suoraan tilalta, minulle ei tule mitään oireita, minun edesmennyt kaveri teki aikanaan
      kokeen kahdella vastasyntyneellä karitsalla, yhdelle hän antoi "sinistä" maitoa ja
      "punaista" maito toiselle karitsalle, karitsa joka sai sinistä kaupanmaitoa kuoli 15minuutissa, punaista kaupanmaitoa saanut selvisi.

    • nannamanna

      D-vitamiini ei imeydy rasvattomasta maidosta ja kalsium ei imeydy kun D-vitamiini ei imeydy. Miten Valio ongelman ratkaisee? Tuplaamalla kalsiumin määrän, satakertaistamalla D-vitamiinin määrän ja nimeämällä tuotteen Maito Plussaksi, jota markkinoidaan terveysjuomana kaikenikäisille! Jokainen voi siis itse miettiä, miten terveellisestä tuotteesta oikeasti on kysymys...

    • D325OH

      Siinä on liikaa kalsiumia, suhteessa D vitamiiniin. Kalsiumin määrä pitäisi olla normaali ja D:n suurempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe