Annatteko lapsillenne tuota uutta mainostettua plus maitoaa, meillä vähän alle 2 v jolle sitä juotettu kun maidon juonti ollut alusta alkaen minimaalista, neuvolasta oikein suositeltiin että kalsium riittäisi. no nyt sitten kuulin että se ei olisikaan hyvä juttu, milelipiteitä?
valio plus maito, vaarallistako?
12
1150
Vastaukset
- maitoa maalta
Parasta maitoa olisi, jos sitä saisi suoraan maitotilalta. Kaikki muut maidot on enempi tai vähempi "myrkkyä". :P
- ............
Miksi se ei muka olisikaan hyvä juttu?
- 254
Hyvää maitoa se on, itsekin juon sitä ja olen 25 vuotta. Enkä ole kuollut myrkytykseen ;). Eli siinä on 50 % enemmän D-vitamiinia ja samoin kalsiumia enemmän kuin normaalissa maidossa. Tsemppiä vaan sille joka jaksaa ajaa maaseudulle joka päivä hakemaan tuoretta maitoa jota ei edes ole pastöroitu.
- maitoa maalta
Niin, homogenointi ja pastörointihän ne tekevät maidon juuri ravinnoksi sopimattomaksi.
- Vain luomumaitoa
Minulta lääkäri kielsi kaikki maitotuotteet, joihin on lisätty D-vitamiinia, koska D-vitamiiniarvoni olivat jo nyt vaarallisen korkeat. Syön paljon kalaa....
Tutkituttakaa vitamiinitasot, ennenkuin alatte näitä tuotteita käyttämään, joihin on lisätty yhtä sun toista.- D325OH
Mikä on lääkärin mielestä "vaarallisen korkeat"?
- Vain luomumaitoa
D325OH kirjoitti:
Mikä on lääkärin mielestä "vaarallisen korkeat"?
Reilusti yli normaaliarvon 45 -145 eli lukema oli 210 (pitoisuuden yksikköä en muista) ja sanoi, että tuollaisilla arvoilla alkaa tulla samoja oireita, kuin D-vitamiinin puutostilassa eli kalsiumia alkaa hajota luustosta ja siirtyä pehmytkudoksiin.
Miksi kysyt? - D325OH
Vain luomumaitoa kirjoitti:
Reilusti yli normaaliarvon 45 -145 eli lukema oli 210 (pitoisuuden yksikköä en muista) ja sanoi, että tuollaisilla arvoilla alkaa tulla samoja oireita, kuin D-vitamiinin puutostilassa eli kalsiumia alkaa hajota luustosta ja siirtyä pehmytkudoksiin.
Miksi kysyt?Koska viitearvot ylärajasta ovat labrasta riippuen 275-350nmol/L Ei ole vielä liian korkea. Ole onnellinen että sinulla imeytyy vitamiini hyvin. Syö jatkossakin kalaa, mutta älä käytä maitovalmisteita. Pähkinöitä, manteleita, siemeniä ym. kohtuudella. Niistä saat tarvitsemasi kalsiumin. Minulla oli 124nmol/L, johon pääsin 150-250µg D3 vitamiinia päivässä.
- Proffessori
Erittäin vaarallista! älä anna missään nimessä juoda!
- Oma Mielipide
Ei Kaupan Maito ole Maitoa vaan homogenisoimalla tapettu ainesmassa josta on
separoitu kerma ym.. pois, lisäksi lisätään vielä vitamiineja jotka ei siihen kuulu, esim
D-vitamiini. Kaupanmaito ( korvike) ei ainakaan sovi minulle, mutta aidosta Lehmänmaidosta ja suoraan tilalta, minulle ei tule mitään oireita, minun edesmennyt kaveri teki aikanaan
kokeen kahdella vastasyntyneellä karitsalla, yhdelle hän antoi "sinistä" maitoa ja
"punaista" maito toiselle karitsalle, karitsa joka sai sinistä kaupanmaitoa kuoli 15minuutissa, punaista kaupanmaitoa saanut selvisi. - nannamanna
D-vitamiini ei imeydy rasvattomasta maidosta ja kalsium ei imeydy kun D-vitamiini ei imeydy. Miten Valio ongelman ratkaisee? Tuplaamalla kalsiumin määrän, satakertaistamalla D-vitamiinin määrän ja nimeämällä tuotteen Maito Plussaksi, jota markkinoidaan terveysjuomana kaikenikäisille! Jokainen voi siis itse miettiä, miten terveellisestä tuotteesta oikeasti on kysymys...
- D325OH
Siinä on liikaa kalsiumia, suhteessa D vitamiiniin. Kalsiumin määrä pitäisi olla normaali ja D:n suurempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884