Hei!
Olen 25-v. nainen ja nyt viimeisen puolen vuoden aikana minulle on kehittynyt aika paha kahvikuppineuroosi. Jännitän muutenkin hieman mutta erityisesti ruokaillessa / kahvitauoilla on vaikeata kun kädet tärisee.
Mitä tehdä? En halua eristäytyä. Enkä halua koukuttaa itseäni joillain lääkkeillä. Mistä hakea apua? Kertokaa, miten olette päässeet eroon tämänlaisista ongelmista.
Apua, ruokailu/teehetket ovat helvettiä
3
146
Vastaukset
- Kärsimystä koko aika
Itselläni taas on sellainen ongelma että aistin jos minua katsellaan, ja katson yleensä takaisin ja siitä alkaa sitten loputon silmäpeli. En tahtoisi näyttää hapanta naamaa esim. töissä, tai ravintolassa, mutta jos joku tarkkailee minua, muuttuu ilmeeni myrtsimmäksi vain koko ajan, sillä en haluaisi näyttää sitä jos olen väsynyt ja surullinen, sillä se vaikuttaa muihin ihmisiin. Elämässäni on muutenkin hankalia ihmissuhteita ollut lapsuudesta asti ja perheessä alkoholismia. Jännitän myös ruokailuhetkiä, jos paikalla on ihmisiä jotka vain istuvat ja katsovat minua. Sellaisia en jännitä jotka puhuvat kanssani. Mutta jos minua vain katsotaan sellainen ilme naamalla, että mikä helvetti tuota vaivaa, ahdistun paljon enemmän. Sitten aikuiset ihmiset kehtaa vielä kuiskutella keskenään, että katsoppa tuota ja kylläpä jännittää, joka saa minut vain vihaiseksi. Tämmöinen neuroosikimppu itseltäni löytyy. Keskityn liikaa sekä muihin, että itseeni.
- jänistäjä__
minua jännittää vaikka ois tuttukin. Työkaveri on lisäksi niin komea, että sekin pistää jännittämään...
Millä avuilla eteenpäin.. - edelleen jännitän
Yleensä jännittäjä keskittyy vaan itseensä ja jännittämiseensä. Jos katselisi ympärillään muita ihmisiä, esim. ruokailussa, huomaisi myös muita jotka jännittää ja kädet tärisee. Oikeesti käsien vapina on ongelma vain sinulle itsellesi, ei muille. Nykyään pystyn syömään julkisilla paikoilla. En ota ongelmaa siitä jos kädet vapiseekin. En häpeä sitä enää. Koska eihän siinä ole mitään hävettävää. Syötävä kuitenkin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83623898Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2523081Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy672523Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana
Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast41757Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1821570Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har251560Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään661513Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j161109- 611022
- 94988