Miten se menikään? Perskouluvuosilta muistelen että sais avustajan ilman ennakkovarausta? Tai saisi äänestää vaikka kotona? Mistä näistä asioista tietää kun ei niistä koskaan puhuta missään! Yhden kerran ehkä jollain sopeutumisvalmennus- tms. kurssilla peruskouluikäisille selitetty mutta ei minua ainakaan silloin politiikka kiinnostanut senkään vertaa kuin nykyisin... ApuA?
Aistivammaiselle apua äänestyskoppiin?
2
148
Vastaukset
- Jotakin näin.
Sinne pitää mukaan henkilöllisyys esiteltävä ja sitten äänestyskoppiin numerosi kumpi meinaat ja loput allekirjoituksesi virkailijalle että kirjeen on lapun sisällä näin se menee lähtemään,piste.Ei voi tehdä kotona.Ennakkoäänestys voi mennä ajoissa tai vaihtoehtoa 2.kierrosen vaali päivänä.
- 8+14
Äänestää voi kotona kun sinne kaupungin toimistoon soittaa etukäteen ja TILAA virkailijan kotiin suorittamaan äänestystä. Myös äänestyspaikalla on useampoi virkailija läsnä ja nimenomaan sitä auttamista varten!
Itse olen avustanut vammaisia äänestäjiä monta vuotta.
Kannattaa siis käydä äänestämässä ennakkoon, ainakin kaupungin/kunnan virkailijat ovat tietoisia auttamis velvollisuudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1282243
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h282166- 1582044
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201578- 271377
- 511027
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24912- 114894
Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon34863