Tietämätön nainen tarvitsee apua!!!

keijukainen

En tiedä armeijasta mitään ja poikaystäväni lähti viikko sitten armeijaan. Olen kuullut hänestä todella vähän.. Ikävä on hirmuinen... Onko siellä todella niin tiukkaa ettei saa käyttää kännykkää paljon? Miten pääsee ensimmäisille lomille? Entä miten jatkossa lomat? Pääseekö tyyliin joka viikonloppu yms yms?
Meille on myös tulossa vauva elokuussa ja mietein että mahtaisikohan mieheni päästä edes joihinkin neuvolakäynteihin mukaan?
Kertokaa ja valaiskaa tietämätöntä tyttörukkaa! :)

6

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inttileski

      Hei! Olipa ihana lukea "kohtalotoverin" viestiä, ainoa, että itse en ole raskaana. Eli, poikaystäväni astui armeijan palvelukseen 9.1.2012 ja nyt siis häntä kotona kovasti ikävöin. Itsekään en kovin paljoa intti asioista tiedä, mutta jos jotenkin voin auttaa, niin yritän selittää jotain :)
      Aika tiukkaa armeijassa on ainakin näin alkuun. Kännykän käyttö on sallittua vain vapaa-ajalla, eli ainakin iltaisin. Ensimmäisille lomille pääsy vaihtelee varmaankin paikoittain. Toiset pääsevät jo parin viikon jälkeen, osa vasta kolmantena viikonloppuna.
      Jatkossahan lomia on useammin, tai ainakin lähes joka viikonloppu ja joskus saa jopa arkivapaita. Arkivapaita pystyy myös itse "tienaamaan" esim. keräämällä tietyn määrän kuntopisteitä.
      Itse kävin tutustumassa netin kautta varuskunnan "kotisivuille", sieltä sain vähän lisää valaisevaa tietoa. Kannattaa siis vaikka yrittää googlen kautta ettiä =)
      Toivottavasti auttoi edes vähän.

    • Vanha kersantti

      Armeija on armeija. Siellä koulutetaan sotimaan, eikä sodasta noin vaan joka viikonloppu mamman luokse tulla. Kotirintaman kannattaisi ottaa aika koulutuksen kannalta myös itse, ja miettiä mitä joutuisi kestämään ja mitä uhrauksia tekemään jos puoliso joutuisi tositoimiin.

      Kysymykseesi vastatakseni, uskon, että nykyään saa lomia varsin taajaan, ellei joka viikonloppu niin ainakin melkein. Ja se, että odotatte lasta lienee pätevä syy muutamiin lisälomiin.

      • Oi aikoja

        Yksi kaveri komppaniasta, jolla oli pieni lapsi, kävi yöt kotosalla leirejä lukuunottamatta hyvin paljon. Saapui sitten aamuisin, en muista aamupalalle (6:20) tai palveukseen (08:00).

        Noin se armeija täytyisikin tulevaisuudessa käydä. Sotaopit tiiviinä oppeina ja muu oheishöyste (paraatit jne) jätettäköön asiasta kiinnostuneiden ammattisotilaiden harrastukseksi.


      • Armeijassa ollut M

        Kaikkia ei vain kiinnosta armeijan jutut armeijassa tai varsinkaan kotirintamalla. Lapsen saaminen on merkittävä asia elämässä, armeija ei.


    • kk

      Kun sankari tulee kotiin, huolehdi että otat lasin vettä ja disperiinin ja pidät saunakaljat viileänä. Kyllä se siitä...

    • seeipelaa.,.,3

      Kyllä lomia on jo saatu, mutta on kivempi mennä lähikylän kapakkaan ja vähän koklata vierasta pimppiä, kun siitä selviää sillä ettei lomia ole muka vielä myönnetty. Sori mutta näin se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe