Otin vajaa pari vuotta sitten kestopigmentoinnit ylärajauksiin ihmisellä joka oli käsittääkseni silloin aloittelija. Toimenpiteitä jouduttiin tekemään kolme kertaa, koska väri ei tarttunut lainkaan. Viimeisellä kerralla hän käytti tatuointi mustetta. Se oli virhe näin jälkikäteen ajateltuna. Vaikka väri olisi laitettu ns. oikeaan kohtaan niin saattaa olla ettei se lähde ikinä!
Jokainen kerta tuntui kamalalta. Kärvistelin ja tärisin hullun lailla tuolissa ja vettä valui silmistä enemmän kuin vesiputouksista. Ajattelin, että olen herkempi kuin muut.
Koko yritys epäonnistui ja sain onneksi 100e takaisin. Nyt tänään menin oikealle ammattilaiselle kahden vuoden kestäneen pelon ja harmin takia. Hänen käyttämänsä puudutusaine toimi kuin unelma ja koko toimenpide tuntui lähinnä inhottavalta kutitukselta. Rajauksetkin näyttävät nätiltä.
En kuitenkaan tiedä, jos väri ei vain jostain syystä pysykkään ihollani mutta sen voin sanoa, että kyllä huomasi tämän naisen olevan paljon kokeneempi ja taitavampi kuin se jolla Forssassa kävin.
Olen lukenut ihmisistä joilla ei väri tunnu pysyvän. Toivon etten ole yksi niistä. Forssassa kyseisellä naisella on nykyään tatuointi liike. Itse otin uudet rajaukset nykyisessä kotikaupungissani eli Riihimäellä.
Nainen pilasi myös käteni, kun yritti peittää jo pilalle mennyttä peace tatuointia. Alunperin tatuointi oli otettu Bulldogin vieressä. Sitten tämä nainen yritti korjata. Huonosti teki. Korjautin senkin täällä riksussa ja nyt olen tyytyväinen. Jos joku haluaa nähdä tämän naisen työn ja sen mitä siihen korjattiin niin Omenart.fi -> galleria -> outin tekemät -> se kohta missä lukee korjatut/ehostetut tatuoinnt. Minun on kelta-oranssi Feenix. En voi linkkiä nyt suoraan sinne laittaa, kun kännykän kautta tämänkin kirjoitan.
Forssassa huono kestopigmentoija/tatuoija!
44
6776
Vastaukset
- Kans tyytyväinen
Joo, samaa mieltä että bulldogin viereinen ihan paska, mut se toinen tekee siistiä jälkeen ja kaikkienhan on joskus aloitettava työnsä. TieSit mennessäs että harjoittelee ja hintakin oli sen mukainen joten epäinhimillistä valittaa jälkiläteen. Ja rahatkin palautettu ... Joten...??? Oon siellä asiakkaana käydessäni nähnyt kestopigmentointivalokuvia tekijän töistä ja ihan onnistuneita mielestäni. Ja kosmetologikoulun käynyt hänkin Turussa.
Jensku Forssasta - Vesiväritatskaaja
Tän jutun täyty olla feikki. Ei KUKAAN voi olla noin T Y H M Ä!
- Hakkeliini90
vesiväritatskaaja: minua ei hetkauta se jos minua tyhmäksi haukut mutta mielenkiinnosta kysyn että mitä mahdat tällä tarkoittaa? Minusta tyhmää käyttää tatuointiväriä pigmentoimiseen.
- Pallero
Hakkeliini90 kirjoitti:
vesiväritatskaaja: minua ei hetkauta se jos minua tyhmäksi haukut mutta mielenkiinnosta kysyn että mitä mahdat tällä tarkoittaa? Minusta tyhmää käyttää tatuointiväriä pigmentoimiseen.
Tatuointimuste on pienimolekyylisempää, mikä tarkoittaa sitä, että se pitää hakata syvemmälle. Tatuointikoneella voi kyllä käyttää pigmentointivärejä.
Pigmentointikaan ei ole kaikilla 100% poislähtevä!!!! - Hakkeliini90
Pallero kirjoitti:
Tatuointimuste on pienimolekyylisempää, mikä tarkoittaa sitä, että se pitää hakata syvemmälle. Tatuointikoneella voi kyllä käyttää pigmentointivärejä.
Pigmentointikaan ei ole kaikilla 100% poislähtevä!!!!no hänen tekemänsä pigmentointi oli 100% pois lähtevä ennen kuin käytti tatuointi väriä, minun luvallani kyllä, mutta sain sellaisen käsityksen ja LUPAUKSEN että tämä lähtee pois mutta ei ollut yhtään kulunut parissa vuodessa. Ja olen lukenut ihmisten juttuja kuinka heitä vihastuttaa, että omat pigmentoinnit onkin tehty tatuointivärillä. Luotin ammattilaiseen. Jokainen saa olla omaa mieltä siitä, että Onko sitä Vai Ei.
- hiljaane
Hakkeliini90 kirjoitti:
no hänen tekemänsä pigmentointi oli 100% pois lähtevä ennen kuin käytti tatuointi väriä, minun luvallani kyllä, mutta sain sellaisen käsityksen ja LUPAUKSEN että tämä lähtee pois mutta ei ollut yhtään kulunut parissa vuodessa. Ja olen lukenut ihmisten juttuja kuinka heitä vihastuttaa, että omat pigmentoinnit onkin tehty tatuointivärillä. Luotin ammattilaiseen. Jokainen saa olla omaa mieltä siitä, että Onko sitä Vai Ei.
tässä on se ongelma että luottaa ihmiseen. ei kannata luottaa vaan ottaa itse asioista selvää niin sit voi miettiä et mitä toinen lupaa, puhuu tai ehdottaa..
- pönttö pöhisee
Oliskohan ikäraja 15 vuotta noiden pigmenttien kanssa?
Aloitta tuntuu kirjoituksen sävystä olevan todella nuori.
Eikö se mammakin kotosalla sano, että anna niiden höpötysten olla, kunnes on aikuinen mieleltään ja kestää aikuismaisesti vastoinkäymiset, joita tulee elämässä väistämättä. - Hakkeliini90
Voi voi. Saatte olla ihan mitä mieltä vaan (niinkuin minäkin) mutta kauan olen halunnut oman mielipiteeni kirjoittaa ja sen tein. Vielä omalla nimellä. Eikä kaduta yhtään. Paitsi se että mulla on laitettu tatuointiväriä silmiini. Se on "mukava" muisto aina kun peiliin katsoo. Että vaikka aloittelija silloin oli niin olisi varmaan sen paremmin kuin minun pitänyt tietää ettei tatuointi väriä kannata ja/tai saa käyttää kestopigmentointiin. (ja/tai siksi että eihän mikään laki kiellä). Sitä sitten pitää meikillä tai uusilla pigmentoinneilla koko loppu elämä peittää mikäli ei halua näyttää siltä, että olisi lapsi meikannut.
- Vastuussa oleva vastaa:
Heips! Niinkuin jo olemme sähköpostissa asian kertaalleen puhuneet läpi kanssasi on tatuointiväri luomissa ihan yhtä pätevä kuin kestopigmentointimustekkin. Ja luomissa tatuointimuste ei tule pysymään lopun ikääsi. Toki se on pysyvämpi kuin kestopigmentointimuste. Sinulta silloin kysyin voinko näin tehdä ja lupasi annoit. Jos olisimme tehneet Rajauksen kestopigmentointimusteella kolmannen kerran olisi siitäkin saattanut jäädä hieman väriä sisään. Ja ehkä tämä olisi kulunut pois pari vuotta aiemmin. Tulit minun kotiini ja tiedot että harjoittelen, se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö olisi ottanut selvää asioista. Olen koulutukseltani kosmetologi ja kurssittanut itseni kestopigmentointiin ja lävistyksiin Lady Consultissa. Palautin rahasi (100€) kolmannen kerran jälkeen. Olet ainoa tähänastisista asiakkaistani jolla rajaukset eivät ole pysyneet. En tiedä syytä. Olen iloinen että joku muu onnistui siinä. Ja niinkuin jo sähköpostileskusteluissamme taannoin sanoin sinulle, olen pahoillani! Me olemme ihmisiä ja se tekee meistä erehtyväisiä emmekä ole kukaan täydellinen.
Titta Matinaro Jailbird Tattoo/ Forssa - Osaa kyllä
Vastuussa oleva vastaa: kirjoitti:
Heips! Niinkuin jo olemme sähköpostissa asian kertaalleen puhuneet läpi kanssasi on tatuointiväri luomissa ihan yhtä pätevä kuin kestopigmentointimustekkin. Ja luomissa tatuointimuste ei tule pysymään lopun ikääsi. Toki se on pysyvämpi kuin kestopigmentointimuste. Sinulta silloin kysyin voinko näin tehdä ja lupasi annoit. Jos olisimme tehneet Rajauksen kestopigmentointimusteella kolmannen kerran olisi siitäkin saattanut jäädä hieman väriä sisään. Ja ehkä tämä olisi kulunut pois pari vuotta aiemmin. Tulit minun kotiini ja tiedot että harjoittelen, se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö olisi ottanut selvää asioista. Olen koulutukseltani kosmetologi ja kurssittanut itseni kestopigmentointiin ja lävistyksiin Lady Consultissa. Palautin rahasi (100€) kolmannen kerran jälkeen. Olet ainoa tähänastisista asiakkaistani jolla rajaukset eivät ole pysyneet. En tiedä syytä. Olen iloinen että joku muu onnistui siinä. Ja niinkuin jo sähköpostileskusteluissamme taannoin sanoin sinulle, olen pahoillani! Me olemme ihmisiä ja se tekee meistä erehtyväisiä emmekä ole kukaan täydellinen.
Titta Matinaro Jailbird Tattoo/ ForssaOlen jo aikaisemminkin kertonut täällä että mulla on tatuoimalla tehty kestomeikkaus ja jälki ja väri ei ole luonnoton homman osaava tatuoija nainen ne laittanut
- Tatuoimalla parempi
Osaa kyllä kirjoitti:
Olen jo aikaisemminkin kertonut täällä että mulla on tatuoimalla tehty kestomeikkaus ja jälki ja väri ei ole luonnoton homman osaava tatuoija nainen ne laittanut
Tatuoimalla ne pysyvät kyllä maksaa aika reippaasti ja 100% parempi jälki ku pigmentointi,omistan sellaiset.
- Hakkeliini90
Tatuoimalla parempi kirjoitti:
Tatuoimalla ne pysyvät kyllä maksaa aika reippaasti ja 100% parempi jälki ku pigmentointi,omistan sellaiset.
ehkäpä en halua että pysyy ikuisesti tai monta kymmentä vuotta. Nyt olis kiva sellaisten ihmisten miettiä, keillä on tehty pigmentointi menetelmällä "väliaikainen" tatuointi vaikka naamaan. Onko väliaikainen Vai Ei? Jos kerta pigmentointiainekkaan ei 100% kaikilta lähde
- 18 vuotta pigmentoinut
Hakkeliini90 kirjoitti:
ehkäpä en halua että pysyy ikuisesti tai monta kymmentä vuotta. Nyt olis kiva sellaisten ihmisten miettiä, keillä on tehty pigmentointi menetelmällä "väliaikainen" tatuointi vaikka naamaan. Onko väliaikainen Vai Ei? Jos kerta pigmentointiainekkaan ei 100% kaikilta lähde
Todellakaan parhaillaan kestopigmentoija/kosmetologi ei pysty sanomaan että kestopigmentointiväri lähtisi 100% pois ihosta. Ei välttämättä myöskään tatuointiväri, mutta samalla tavalla se luomista kuluu kuin kestopigmentointimustekin. Luomet ovat sen verran huokoista. Tatuointivärillä rajaukset pitempiaikaiset mutta eivät myöskään ikuiset. Molemmissa tapauksissa saattaa "jämiä" jäädä ihoon.
- hiljaane
Hakkeliini90 kirjoitti:
niin, munki tutulla on naamas kestopigmentoinnilla tehty kukkakuvio.. kiva jos siitä jääkin jämiä.. HAH HAA!
toiset väittää et lähtee väri pois silmistä kun on niin huokosii
toiset väittää et saattaa jäädä jämii
KUKA NYT SIT ON OIKEESSA!???? HÄH? - hitto ku vois lukee
hiljaane kirjoitti:
niin, munki tutulla on naamas kestopigmentoinnilla tehty kukkakuvio.. kiva jos siitä jääkin jämiä.. HAH HAA!
toiset väittää et lähtee väri pois silmistä kun on niin huokosii
toiset väittää et saattaa jäädä jämii
KUKA NYT SIT ON OIKEESSA!???? HÄH?siis lue paremmin...väri kuluu kyllä silmistä mutta pieniä jämiä..ns. millin pituisia osioita voi jäädä jotka kenties pysyvät tai lähtevät hiljemmin vuosien saatossa.
- mitä vielä!
Kuule Hakkeliini90, et huomiounut Titta Matinaron vastineeseen palstalla, joka suomeksi sanottuna näytti olevan totuus ja varsin ystävällinen sekä asiallinen.
Jauhat asiasta maailman tappiin, olet aika surullinen tapaus, vai pitäisikö nauraa? - eri tyytyväinen
...pienehkö nauru totta tosiaan pääsee;)) Onhan meitä moneen junaan..Joopa-Joo, taidan sano oman osani myös tähän LOISTAVAAN keskusteluun:)
Hmmm...turhaan ei ole taskoissa ikärajaa (joten kannattaa AINA ajatella sillä järjellä eikä....)
Yep, ja sit toinen asia että empä olisi kyllä kuvaasi moiseen lintuun muuttanut mutta pääasia että itse tykkäät...hmm...mutta tykkätkös enää kahdenvuoden päästä...saako riihimäki kyytiä silloin...?? Katsos kun se tatuointi EI lähde pois, tiesithän tämän sitä ottaessa...???
Ja Titalle hatunnostot, loistavaa jälkeä teet, KIITOS siitä!!!! - Hakkeliini90
HUOM! Minähän kerroin tuolla ylempänä että lopetin jo :) piti näköjään se vielä toisen kerran sanoa. En kyllä kolmatta kertaa aio sanoa nimittäin en viitsi enää aikaani tuhlata tähän, sainhan jo mitä halusin ;) Nyt on rajauksetkin korjattu ja happy olen.
Jos joku lapselliseksi haukkuu tai tyhmäksi, niin minä vain kerroin oman mielipiteeni niin kuin parhaaksi näin ja ei tämä koko asia ole maailmaani kaatanut niin kuin joku hölmö nyt siellä arvatenkin luulee. Niin ja jos joku arvelee, että minua tulee kaduttamaan tatuointini niin ei ole kaduttanut ainakaan tähän päivään mennessä kuin Titan tekemät työt yksi työ Bulldogin vieressä. Parin viikon päästä olen taas menossa korjaamaan Titan tekemän peace merkin missä olevinaan rauhankyyhky sisällä. Ihmetteli tatuoijakin ettei tuo nyt oikein siltä näytä miltä varmaan olis tarkoitus näyttää. Mutta siis tämä oli tässä :)
Ja kyllä.. Olen nyt niin pirun tyytyväinen :D se on moro!- X
Perustuen näihin kirjoituksiisi: et ole ainoastaan lapsellinen vaan myös aivan helvetin tyhmä.
- voijösses
X kirjoitti:
Perustuen näihin kirjoituksiisi: et ole ainoastaan lapsellinen vaan myös aivan helvetin tyhmä.
Mielestäni kukaan ei vaikuta tyhmältä tai lapselliselta täällä PAITSI SINÄ! Täällähän on vain kerrottu mielipiteitä ja faktoja suuntaan jos toiseen!
Yks asia mietityttää.. Hakataanko tatuointi silloin liian syvälle jos se on koholla vuosienkin jälkeen? Meinaan parissa liikkeessä tehty ja vain yhden tekemä jälki on sellasta et se menee koholle :P
Kaikki tatuoinnit on mustia. - X
voijösses kirjoitti:
Mielestäni kukaan ei vaikuta tyhmältä tai lapselliselta täällä PAITSI SINÄ! Täällähän on vain kerrottu mielipiteitä ja faktoja suuntaan jos toiseen!
Yks asia mietityttää.. Hakataanko tatuointi silloin liian syvälle jos se on koholla vuosienkin jälkeen? Meinaan parissa liikkeessä tehty ja vain yhden tekemä jälki on sellasta et se menee koholle :P
Kaikki tatuoinnit on mustia.Lapsellisesti vastaan tyhmään kysymykseesi:
"Tatuointi saattaa nousta joskus hieman koholle, esim. auringossa tai jonkin muun ulkoisen ärsytyksen vuoksi. Tämä menee myös ohi (jos tatuointi ei normaalisti siis ole koholla) yleensä itsestään. Mikäli tatuointi on kauttaaltaan arvella ja koko ajan huomattavasti koholla on se luultavasti tehty huonoilla neuloilla. Myös retinoideihin kuuluvilla lääkkeillä saattaa olla vaikutusta arvenmuodostukseen. Tiettyihin kohtiin arpea muodostuu helpommin (käsivarren sisäpinnat, alaselkä, missä iho on ohutta) ja hyvinkin tehdyssä tatuoinnissa saatta tuntua hienoisesti esim. ääriviivat kun ihoa sivelee."
http://www.kallastattoo.com/22
- sivustakatsoja
:/
olisitpa ottanut itse asiasta paremmin selvää kun tekstisi perusteella "vastuussa oleva" ei näköjään ollut itse ottanut asiasta tarpeeksi selvää vaikka siihen ilmeisesti luotit?
tsemppiä!- Vastuussa oleva
Vastuussa oleva vastaa: tiesin todellakin nämä kaikki asiat musteista ja niistä keskustelimme. Sanoin asiakkaalle että tatuoituvärillä saisimme pysyvämmät rajat muta nekään eivät ole ikuiset. Kokeilinme tatuointimustetta vain koska kestopigmentointimuste ei tarttunut kiinni. Molemmat musteet ovat ihan yhtä hyviä tehdä pigmentointeja. Viimeksi tänään 66 -vuotias asiakkaani pyysi kulmat ja rajaukset tatuointimusteella. Oli itse ottanut jo asioista selvää.
- hiljaane
Vastuussa oleva kirjoitti:
Vastuussa oleva vastaa: tiesin todellakin nämä kaikki asiat musteista ja niistä keskustelimme. Sanoin asiakkaalle että tatuoituvärillä saisimme pysyvämmät rajat muta nekään eivät ole ikuiset. Kokeilinme tatuointimustetta vain koska kestopigmentointimuste ei tarttunut kiinni. Molemmat musteet ovat ihan yhtä hyviä tehdä pigmentointeja. Viimeksi tänään 66 -vuotias asiakkaani pyysi kulmat ja rajaukset tatuointimusteella. Oli itse ottanut jo asioista selvää.
sanoit asiakkaalle että tatuointivärillä saisitte pysyvämmät rajat mutta nekään eivät ole ikuiset? eli lupasit etteivät ole ikuiset? Niiiiiinkö?
ja jotkut täällä väittää että saattaa jäädä jämiä ihoon?
- sivustakatsoja
ok
- infoa.netistä.
"Kestopigmentointi on kulmakarvojen, ripsirajojen ja huulten pysyvää korostamista. Käsittelyssä väriaine viedään steriilillä kertakäyttöneulalla ihon alle. Pigmentoitaessa pigmentointiväreillä väri jää vain ihon ylimpiin kerroksiin ja haalistuu vähitellen 2 - 5 vuodessa ihotyypistä riippuen. On mahdollista, ettei väri lähde kokonaan pois koskaan."
Eli ei välttämättä lähde ikinä pois! MUTTA:
"Kun pigmentointi-toimenpide tehdään tatuointiväreillä, väri on käytännössä ikuinen!"
Mitä tästä opimme? Jos pigmentoinnin haluatte niin tulos voi olla pysyvä on se sitten tehty pigmentointivärillä tai tatuointivärillä MUTTA ÄLKÄÄ NYT TUOTA JÄLKIMMÄISTÄ AINAKAAN KÄYTTÄKÖ! Siinä on isompi riski, että jää pidemmäksi aikaa.
VOI SIIS JÄÄDÄ KOKO LOPPU ELÄMÄKSI JOS ON TEHTY TATUOINTIVÄRILLÄ! - infoa.netistä
tatuointivärillä voi jälki levitä suttuseksi toisinkuin pigmentointiväri aineella
suosikaa jotakuta kellä vuosien kokemus että osaa tehdä yhtäjaksoista viivaa ja oikealla syvyydelle- Että ihmiset jaksaa...
Onhan tässäkin keskustelussa kaksi ihmistä kertoneet olevansa tyytyväisiä tatuointimusteella tehtyyn pigmentointiin. Jokainen saa siis tehdä mielestäni omat päätöksensä oman kehonsa suhteen. Ja minäkin olen lukenut jostakin että myöskään tatuointimusteella tehdyt eivät ole luomissa ikuiset juuri luomien ohuuden/huokoisuuden takia. Kulmissa kylläkin.
- tympääntynyt_tyttö
aloittaja lopetti jo, kuka ihme tätä keskustelua jaksaa vielä jatkaa?
- lyylillä huono tyyli
Aloittajalla asia, mutta miten hän sen toi esille on melkoinen rimanalitus.
Lapsellista melskaamista asiasta, josta on sovittu tekijän kanssa.
Miksi ilmoittaa tekijän nimi, kostoko mielessä?
Luodaan selvästi kuvaa Matinarosta huonona tekijänä.
Onneksi kirjoitit omalla nimelläsi, olet hankala, vaativa, kosotnhimoinen asiakas.
Uskallan veikata ettei sinule "löydy" aikaa jostain palveluliikkesstä. Tää on niin pieni kaupunki.- Kiitosvaankovasti
Ai sun mielestä se on kostonhimoista jos sanoo ettei ole tyytyväinen saamaansa palveluun. Mun mielestä se taas on rehellistä puhetta. Se sano reilusti ettei jälki ollu sitä mitä piti. Sunko mielestä aina pitäis vaan pe...settä nuolla ja tyytyä kiltisti siihen mitä sattuu saamaan?
- asiaa_minniltä
FAKTOJA
1. ei ilmoittanut tekijän nimeä mutta jos lukijat asuvat forssassa niin saattavat helposti arvata kenestä on kyse, mutta siis ei ilmoittanut tekijän nimeä
2. aloittaja ei asu forssassa TORVI! kun kirjoitit näin: "Onneksi kirjoitit omalla nimelläsi, olet hankala, vaativa, kosotnhimoinen asiakas.
Uskallan veikata ettei sinule "löydy" aikaa jostain palveluliikkesstä. Tää on niin pieni kaupunki. "
- PÖÖsanoiLIPPONEN
haukotuttaa...
väsyttää...
rasittaa...
ihmetyttää..
siis tää keskustelu.. kuka jaksaa VIELÄKIN tuhlata aikaansa TÄNNE!
elämässä on paljon muutakin kuin kauneus - siellä.jotain....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324561Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152548Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532278- 321767
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321591Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661284
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?421161