Meillä eletään sitä täysillä.Neljä lasta ja viides tulossa huhtikuussa.Lapset on vielä pieniä: 4v, kaksoset 2v sekä 9kk.Esikoinen nukkuu hyvin omassa huoneessa, kaksoset heräilevät sekä kuopus useita kertoja yössä.Sahaan öisin huoneesta toiseen ja yritän rauhottaa lapsia nukkumaan.Mies on kotona vain viikonloppuisin työnsä takia.Silloin nukkuu ja harrastaa.Viettää siis laadukasta omaa aikaa mitä minulla ei juuri ole.Ulkoillaan lasten kanssa päivittäin ja teen kotitöitä ne ovat harrastukseni tällä hetkellä.Olisi ihanaa saada joskus lukea kirja loppuun, katsoa elokuva...taidan pyytää liikaa, koska pienet lapset tarvitsee nyt niin paljon.Mieheni haaveili suurperheestä jo ennen kun menimme naimisiin.Talossakin piti olla riittävästi tilaa lapsille, joka on minun siivottavana.Mies tulee perjantai iltaisin kotiin, syö, saunoo ja katsoo tv:tä.Itse menen nukkumaan heti kun saan lapset sänkyyn, koska olen niin väsynyt! mies tulee sitten myöhemmin viereen ja painautuu sisälle takaapäin ja päivällä lasten nukkuessa yritän nukkua itsekin vaan mies heti tilaisuuden tullen taas työntyy.Sama juttu, jos laitan keittiössä ruokaa on siinä sitten ottamassa.Ei vietä lasten kanssa aikaa, koska sanoo minun olevan siinä niin hyvä ja aina lepertelee.Lauantaisin lähtee salille tms. ja kavereiden kanssa saunoo ja istuvat iltaa tulee kotiin usein vasta klo 4-6 välillä tai sitten sunnuntaina päivällä nukkumaan ja pyytää, että lähden lasten kanssa ulos siksi aikaa.Kuulemma kaverilla ilta venähtää välillä eikä siinä mitään erikoista ole.Kun yritän soittaa on puhelin kiinni.Olenhan minä yrittänyt puhua, että tarvitsen omaa aikaa ja olen väsynyt.Sanoo vaan, että sinähän olet kotiäiti ja ne ovat sinun lapsiasi...
Kotiäidin arkea
9
1087
Vastaukset
näytä sille ukolle missä kaappi seisoo ! miten alentavaa käytöstä, elä hyväksy. hänen täytyy kanssa ottaa vastuu kun on kotona. jos ei muu auta niin ole valmis itse lähteen rentoutuun vaikka jonkun ystävän luokse, kun hän tulee kotia. toivottavasta uskallat jättää lapset hänelle.
- regvdfvs
Onko tämä provo vai miten joku voi olla noin tyhmä, että tekee tuollaisen miehen kanssa vielä viisi lasta? Etkö ensimmäisen kohdalla huomannut jo, että mies ei osallistu ja lapsia ei kannattaisi tehdä? Meillä kaksi lasta vajaa 2v9kk ja 1v3kk ja silti olen ollut välillä aika uupunut vaikka mies osallistuu tosi paljon minkä töiltä ehtii (minä kotiäitinä siis). Olen pitänyt huolen, että molemmilla on oikeus yhtä paljon siihen omaan aikaan ja lepoon. Minusta meidän lasten ikäero on liian pieni, miksi ihmeessä teit noin monta lasta miehen kanssa, joka ei osallistu ja arvosta sinua yhtään? Onko suurperhe miehellesi joku statussymboli tai egon jatke vai miksi hän haluaa paljon lapsia, jos ei kuitenkaan halua hoitaa heitä tai viettää heidän kanssa aikaa?
- ei kotiäiti
Meillä samankaltainen tilanne, eli mies 24/7 töissä. Kotona leikki-ikäinen, vauva ja koululainen. Onneksi mies tekee ruokaa ja siivoaa silloin harvoin kun on kotona, saattaa jopa joskus herätä aamulla lasten kanssa ja jne. Herää yöllä lämmittämään maitoa
. Ehkä olen kiittämätön, mutta kyllä miehen vapaa-ajan rinnot hieman katkeruuttaa aiheuttaa. Toisaalta mies jää kotia vanhempainvapaan loputtua, että siinäpä sitten saa maistaa sitä kotona olemisen onnea... Koitamme aloitta yhdessä harrastuksen, esim. mummoja ym, meillä ei ole käyttää lapsenvahdeiksi, eli on sitten maksettava vieraalle.
Olenkin ihmetellyt, miksi juurikin keskimmäisen kanssa kotona ollessa vanhempainvapaalla olo ja elo oli niin mukavaa. Ja nyt yhtä h...vetin tuskaa!!!! Esikoisen ja nyt kuopuksen kanssa masennuin, se on jotenkin jäänyt nyt päälle. Päivät ovat enimäkseen raskasta puurtamista, kun yhden paikan saat kuntoon täytyy toista aloittaa taas... hermot menee 2 vuotiaan kanssa useasti päivässä, on kohtuullisen vilkas tapaus...Olen jatkuvasti vaihainen tai surullinen ja väsynyt. Ehkä ei sitten vain ole hehkeä kotiäiti-tyyppi. Rakastan lapsiani, mutta jaksan paremmin heidän kanssaan, kun olen päivät töissä. Varmaan tätäkään ei saisi ääneen edes sanoa, kun saa heti huonon äidin leiman, kun ei olekaan sitä sädekehää pään päällä.
Tuntuu että olet vanhinka omassa elämässä. Odotan todella vanhempainvapaan loppumista ja töihin paluuta. Esikoisen jälkeen töihin meno heloptti tätä jatkuvaa ketutusta. Valoa tunnelin päässä on illat, kun tietää että lapset menee aikaisin nukkumaan ja sitten saa hetken miehen kanssa hengähtää.
En vaan ole kotiäitityyppiä, enkä voi ymmärtää miten jonkun hermot kestää olla esim. hoitovapaalla 3 kaan vuotta...... Meillä en pystyisi´jäämään kotia, koska tuloni ovat miestäni paremmat. - JK
VAI IIN
- ukkorätys
Sun on Jk pakko olla joko vajaa tai lapsi. Miten jaksat edes käydä kommentoimassa typerillä kahden sanan kommenteillasi joka asiaa. Hanki työ!
- raskastaluettavaa
Miten aloittajalla nyt menee? Ehditkö kertoa meille?
Ota neuvolassa puheeksi jaksamisesi, tai kai siitä kyselläänkin. Kyllä kunnallinen kodinhoitaja tai jokin muu kunnan tarjoama apu ovat sinulle tarpeen. Ja pyydä kotiisi joku avuksi, äitisi jos pystyy, tai vaikka au pair. Mies on ihan kelvoton suurperheen isäksi. Sinun ei tule hyväksyä hänen itsekkäitä menojaan. Pyydä vaikka terveydenhoitajanne puhumaan vakavasti miehelle sinun jaksamisestasi. Ja pyydä sterilointi!
Kyllä sinun täytyy saada apua ja lepoa, tilanteesi ei ole hyväksyttävä edes näin nopeasti luettuna. Hanki itsellesi apua, toistan! Noin itsekkäältä mieheltä älä paljon lupia ja mielipiteitä kysele, itse tiedät paremmin mitä arkesi on, ja viikonloputkin. Tähtää siihen että menet töihin heti kun pieni on vuoden, ja ala itse rakentaa omaa elämääsi. Pelkään, että joudut lähivuosina eroamaan. Raskasta mutta totta. Tietääkö sukusi ja miehen vanhemmat millaista sinulla on? Kerro! - 8+13
ei kai kukaan nyt oikeasti usko tuota lukemaansa? hauskinta oli tuo kun mies tulee ruokaa laittaessa ottamaan... huh hah!!
- raskastaluettavaa
Niin mikä tässä kaikessa oli sitä hauskaa? Minulta jäi epäselväksi. Ehkä tilanteissa, joissa äiti surmaa omat lapsensa, alkuasetelma on jotakin tuollaista, yksinäisyyttä ja mahdottomia vaatimuksia ulkoapäin. Tässä tapauksessa miehen taholta.
- 17+1
raskastaluettavaa kirjoitti:
Niin mikä tässä kaikessa oli sitä hauskaa? Minulta jäi epäselväksi. Ehkä tilanteissa, joissa äiti surmaa omat lapsensa, alkuasetelma on jotakin tuollaista, yksinäisyyttä ja mahdottomia vaatimuksia ulkoapäin. Tässä tapauksessa miehen taholta.
justhan mä kirjotin, tuo köökisessio oli hauska! Ei vaan voi olla nainen niin sinisilmänen et suostuu hankkimaan tuollasen miehe kans 4 lasta, eikö tajuis jo ekan jälkeen ettei tuu saamaa sieltä suunnalta hoitoapua, ja sit suostuu viel miehes raiskaamaks kolme krt päiväs, missä ne lapset tuon kokkailu ajan on? Ja nukkuuo nuo kaikki samaan aikaan joka päivä....?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133718Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272990Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2742775Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51925- 2221459
- 751261
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1611078Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21047Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi31994Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95951