Kuinka paljon jännitys voi nostaa arvoja?

painepainepaine

Minua siis jo kotimittaus jännittää ja sen takia on korkeat verenpaineet aina. Toki suvussani on myös tällaista ongelmaa, mutta aina kaikki tutkimukset jännittävät kovasti, ja olisi tärkeää tietää todellinen verenpaine ettei lääkitystä aloiteta turhaan.

3

1714

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

No kyllä se aika lailla voi nostaa. Minulla on verenpainetauti ja siihen lääkitys ja kotona paineet saattavat olla 115/80, allekin. Pelkään lääkäreitä, sairaaloita, sairaanhoitajia, pistämistä, neuloja, ym. Pari kertaa olen joutunut olemaan sairaalassa yön yli ja kun siellä on hoitaja mitannut verenpaineen niin se on ollut luokkaa 200/120. Molemmilla vanhemmillani oli myös verenpainetauti ja paineet nousivat lääkärin tai hoitajan näkemisestäkin.

• paljon mittaava

Minulla jännitys nostaa etenkin systolista painetta, siis sitä yläpainetta. Alapaine pysyy hyvänä koko ajan ollen siinä 60-70. Yläpaine taasen on suunnilleen lukemissa 160-190, kun mittaus tehdään vastaanotolla, kotioloissa keskimäärin 120. Toki kotioloissakin välillä nousee aina 150:een asti ja toisaalta myös ajoittain laskee pitkälti alle sadan.

Paineisiin vaikuttaa tosi paljon kaikenlainen jännitys, vaikkapa vain jännä TV-ohjelma, siksipä sitä aina sanotaankin, että pitäisi ennen mittausta istua se vartti rauhallisesti ja rauhallisessa ympäristössä, jotta ympäristön vaikutukset arvoisin olisivat tasaantunet.

Itse mittaan kotosalla paineita omalla mittarilla ja otan tulokset aina mukaan vastaanotoille. Moni lääkäri on todennut tuon olevan kohdallani todella hyvä tapa jo siksikin, ettei tulisi määrättyä turhan isoja lääkemääriä harhaanjohtavasti parin vastaanottomittauksen perusteella.

• painepainepaine

No niin, hyvä että selvisi tämä asia ja itsekin tiedän, miksi paineeni vaihtelevat niin jumalattoman paljon.

Vielä jos joku tietäisi, että käytetäänkö stressaaville ja jännittäville ihmisille satunnaisesti verenpainelääkkeitä? Eli tiukkana kautena esim kuukauden lääkitys, sitten pari kuukautta ilman tms?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      352
      2847
    2. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      178
      2294
    3. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      1842
    4. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      280
      1597
    5. Oot sä aika nuorekas...

Vaikka oot niin vanha!
      Ikävä
      54
      1129
    6. Rasismi ahdistaa.

Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa
      Sinkut
      273
      954
    7. Martina ja Muhis

Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      816
    8. Näin sut.

olitpas vanhentuneen näköinen. 😆 mieheltä naiselle
      Ikävä
      68
      757
    9. Oot pelkkä naurun aihe

🤣🤣🤣🤣🤣 m-n
      Ikävä
      46
      638
    10. Olenkohan tunteideni kanssa yksin?

Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell
      Ikävä
      46
      581
    Aihe