Pituus...

Pätkä_134

Minun pituuteni masentaa niin vietävästi. Olen aina se lyhyin poika...

Pituus viime syyskuun alussa oli 166 ja ikää oli silloin 15, noin kuukaus sitten täytin 16.

Siitä on tullut pakkomielle. Vertaan itseni pituutta koko ajan muiden pituuksiin, öisim tuntuu että kestää välillä jopa tunteja ennen kun saan nukuttua koska mietin tätä ongelmaani.

Isäni 173 ja äiti 160 joten eipähän ole kauhean pitkää porukkaa...

Olisin tyytyväinen jos olisin 170cm mikä on outoa sillä ei sitä neljää senttiä varmaan edes oikein huomaa.

Nyt odottelen tässä että pääsis johonki perustarkastuksee joka on tän kuun loppupuolella. Siellä mitataa sitte pituus ja katotaa paino. Pelottaa, jos en olekkaan kasvanut yhtään niin masennun aivan täysin.

Muiden ihmisten v-mäiset huomautukset pituudestani vaikuttanut asiaan... Jopa netissä kirjotellaan että 165 cm tappeja ei edes mieheksi voi kutsua.

Mites te itse suhtaudutte lyhyisiin miehiin?

Ja onko tuo 170cm tavoite tällä iällä mahdollinen? Olen ajatellut että jos ei muuta niin menen sitten jonnekin USA:n sairaalaan pituusleikkaukseen. Joku luu jalasta katkaistaan ja sitten kuukausia odotellaan parantumista.

Radikaalilta kuulostaa mutta jos sillä tavoin ne haluamani sentit saan se on sen arvoista.

15

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä masennuta

      Kyllä voit vielä kasvaa. Eikä kyllä kannata tehdä yhdestä asiasta pakkomiellettä.

      Naisena voin sanoa pitäväni itseni pituisista (164) miehistä. Siitä on käytännön hyötyä tietyissä tilanteissa...

    • Ap

      Kiitos kommentistasi! =)

      Pituus ei ole haitannut mitä tulee tyttöihin. Eikä kyllä muutenkaan (jos niitä paria muutenkin ärsyttäviä tyyppiä ei lasketa). Se taitaa olla vaan enimmäkseen oman pääni sisällä...

      Se on pakko jossain vaiheessa hyväksyä että olen lyhyt.

      Veljeni, joka on aina ollut minua muutaman sentin lyhyempi ikää nähden on kasvanut jonkin verran jopa viimeisen vuoden aikana vaikka onkin puolen vuoden päästä jo 20! Toivoa on...

    • downwithlife

      Riippuu vähän missä vaiheessa murrosikäsi on. Paljonko olet kasvanut viime vuonna? Jos olet kasvanut viime vuonna sentin tai kaksi, niin vielä on toivoa. Monipuolisella ravinnolla ja kevyellä niveliä rasittavalla liikunnalla 4:n sentin kasvu on saavuttavissa. Kuitenkin kasvat vielä varmasti ainakin pari senttiä. Minä olin 170 cm pituinen 16 vuotiaana ja nyt olen 176cm (23v), huomioitavaa on, että kasvoin intissä sentin puolessa vuodessa ja olin silloin 19.
      Mielestäni 165 senttinen mies ei ole mitenkään erikoinen tai huomion herättävä, eli suhtaudun samalla tavalla kuin muihin ihmisiin. Monet tuntemani ja näkemäni sinun pituiset miehet kompensoivat pituutensa lihaksilla ja onnistuvat siinä hyvin.

    • Ap

      Kiva kuulla että mielestäsi tämän pituinen ei ole mitenkään "epänormaali"!

      Olin viime vuoden alussa 2.5-3cm lyhyempi kuin nyt viime syyskuussa eli kolmessa kuukaudessa tuli noin sentti.

      Olen melko lihaksikas, en ole tähän mennessä yrittänyt sillä mitään kompensoida. Olen jo pienestä pitäen pitänyt urheilusta; telinevoimistelu, yleisurheilu ja kotona lenkkeilen, vedän leukoja, nostelen painoja, teen vatsoja yms.

      Viimeaikoina olen syönyt aika epäterveellisesti mutta siihen tulee kyllä nyt muutos.

    • Kylmät kädet

      Itse olen 172 cm ja tuntuu aina isolta, kun joskus harvoin törmää samanpituiseen tai jopa lyhyempään mieheen.

      Pituusleikkaukset on perseèstä. Ei se syliväli siitä kasva. Aika naurettavaa, jos on pitkät jalat, mutta lyhyet kädet.

      Kuten salillakin sanoivat, kyllä sopusuhtaisuus on tärkeintä.

    • yksilöllistä

      Kyl sä ainakin pari senttiä tuut vielä kasvamaan,ellet hyvin enemmänkin. Mun vanhemmat 172cm ja 162cm ja mä olin kummiski varhaiskasvaja että joskus 13-14 vuotiaana kasvoin ainakin 10 senttiä ja sillei. 16 vuotiaana olin 170cm, 17 vuotiaana 172cm, 18 vuotiaana 172cm ja nyt 19 vuotiaanakin vielä 172cm et selvästi en enää kasva tästä kun ei oo pituutta tullut kohta kahteen vuoteen lainkaan. mut kaks senttiä mullakin tuli vie lisää 17 vuotiaana. Miksei siis sinullakin ? (;

    • ----

      Päästäsi olet sekaisin jos,olet valmis menemään uskomattoman kivuliaaseen leikkaukseen muutaman typerän sentin takia!
      Minulle on ollut pakko laittaa molempiin käsiin 2 kertaa kyseinen venytyslaite ja tuntuu ihan hullulta,että joku menisi siihen noinkin turhan asian takia. Sitä kipua on mahdoton kuvailla. Luut katkaistaan ja joka päivä niitä venytetään lisää erilleen. Ja on myös sairaalabakteerivaara, jalat voivat menettää toimintakykynsä ym.
      Olen myös lyhyt 145cm, lääkärit tarjosivat kasvuhormoneja, en kokenut niitä tarpeelliseksi.
      Ja sinulla on vielä reilusti kasvukautta jäljellä,joten kannattaa haudata venytysleikkaushaaveet.

    • Ap

      Enpä nyt näin sanoisi kun muutama milli on tullut noin 4kk aikana...

    • -----

      Seurustelen pituisesi miehen kanssa. Varmasti voi olla vaikea paikka itsellesi, jokaisella on yleensä joku kipukohta. Nuorena vielä varsinkin ulkonäkö-asiat aiheuttavat paineita, mutta onneksi niitten kanssa pikku hiljaa pääsee sinuiksi. Ei se miltä näyttää, vaan mitä siellä pääkopassa on :-)

    • edtgbegs

      166:hän on ihan tarpeeksi hyvä mitta miehelle. :) Monet tytöt ovat lyhyempiä kuin sinä enkä usko että kaikki naiset maailmassa ihannoivat pitkiä miehiä.

      Älä masennu pituudestasi! Minä ottaisin mieluummin liian lyhyen miehen kuin liian pitkän.

    • Anonyymi

      Minä toivoin nuorena että kasvaisin ainakin 180 senttiseksi. Kasvoin kuitenkin vain 179 senttiseksi.

    • Anonyymi

      Oon kymmenen vuotias ja kaikki vaa miten oot niin pitkä jne oon 156-159

      • Anonyymi

        Niin, on hyvin yksilöllistä tuo pituuskasvu.
        Toki vanhempien pituus vaikuttaa myös lasten pituuteen. Useimmiten pitkien vanhempien lapsista tulee pitempiä, kun taas lyhyiden vanhempien lapset jäävät lyhyemmiksi.
        Vaikka kyllä poikkeuksiakin on.
        Kymmenen vuotiaalle tuo lähes 160 on aika pitkä. Onko kukaan koskaan kehottanut alkaa pelaamaan koripalloa ? ( älä loukkaannu ) Pituuttaan voi aina hyödyntää, jos haluaa.
        Ja jos on lyhyempi, ei siinäkään mitään pahaa ole, ehkä se on enemmän sellainen itsetunto kysymys, sattuu eniten omaan itseen, jos on lyhyempi kuin muut. Ihmisyyttä pituus tai lyhyys ei muuta millään tavalla. Ihmisarvo on ja pysyy kaikilla, aina.
        Ja olisihan se ehkä aika typerän näköistä, jos kaikki ihmiset olisivat ihan saman pituisia keskenään. Erilaisuus on elämän suola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, on hyvin yksilöllistä tuo pituuskasvu.
        Toki vanhempien pituus vaikuttaa myös lasten pituuteen. Useimmiten pitkien vanhempien lapsista tulee pitempiä, kun taas lyhyiden vanhempien lapset jäävät lyhyemmiksi.
        Vaikka kyllä poikkeuksiakin on.
        Kymmenen vuotiaalle tuo lähes 160 on aika pitkä. Onko kukaan koskaan kehottanut alkaa pelaamaan koripalloa ? ( älä loukkaannu ) Pituuttaan voi aina hyödyntää, jos haluaa.
        Ja jos on lyhyempi, ei siinäkään mitään pahaa ole, ehkä se on enemmän sellainen itsetunto kysymys, sattuu eniten omaan itseen, jos on lyhyempi kuin muut. Ihmisyyttä pituus tai lyhyys ei muuta millään tavalla. Ihmisarvo on ja pysyy kaikilla, aina.
        Ja olisihan se ehkä aika typerän näköistä, jos kaikki ihmiset olisivat ihan saman pituisia keskenään. Erilaisuus on elämän suola.

        naisena haluan että mies olis edes 170 cm. noloa jos mies olis mua lyhyempi ja hintelämpi kuin minä olen (naisena)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        naisena haluan että mies olis edes 170 cm. noloa jos mies olis mua lyhyempi ja hintelämpi kuin minä olen (naisena)

        Me ihmiset tykkäämme jokainen niin erilaisista jutuista.
        On oikeasti aika monillekin naisille tärkeää, että mies olisi pitempi.
        Ja joskus lyhyille miehille on tosi vaikeaa, kun monet naiset on pitempiä.
        Olen itse pitkähkö nainen ja ne miesystävät mitä minulla on ollut, ovat olleet samanpituisia tai vähän pitempiä kuin itse olen.
        Se ei ole mielestäni kuitenkaan tärkeintä, jos on kiva mies muuten, ei se pituus ole ratkaiseva tekijä. En näe, että siinä olisi mitään noloa.
        Miksi se olisi noloa ? Siksikö, että mitä muut siitä ajattelevat ? Miksi pitäisi ajatella, mitä muut ajattelevat, se on ihan oma asia, eikä kuulu muille.

        Vai onko se vain jokin yhteiskunnan " normi ", kuinka tämänkin asian muka pitäisi olla ? Ja ihan kamalaa, jos joku siitä poikkeaa...
        Oli pituutemme mikä tahansa, niin emmeköhän me halutessamme löydä sen pituista seuraa, josta itse tykkäämme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe