Minulla oli tavallinen naisten hiivatulehdus mihin sain tehokkaat lääkkeet. Neljä tablettia, joista yksi kuulemma riittää hiivatulehduksen hoitoon.
Nyt kuitenkin jalkateriin on ilmestynyt punaisia kutisevia läiskiä ja ihoni haisee selvästi hiivalle. Jos käytän samaa vaatetta useampia päiviä, vaate haisee selvästi ummehtuneelle hiivalle.
Suihkussa on käytävä useamman kerran päivässä.
Jalkoja olen hoitanut nyt viikon ilman minkäänlaisia tuloksia. Olen myös syönyt kaikki 4 hiivatulehdukseen saamani tabletit.
Myös vuosi sitten minulla oli antibioottikuurin jälkeinen tosi sitkeä hiivatulehdus alapäässä, mutta se saatiin vihdoin useiden lääkekuurien jälkeen hoidettua.
Onko muilla ollut koskaan näin sitkeää hiivatulehdusta?
Iskeekö hiivatulehdus kesäisin pahempana?
Hiivatulehdus iholla
7
20164
Vastaukset
- ....
vältä valkoisesta jauhosta tehtyjä leipiä, pullia, ja sokeripitoisia juttuja. Syö puolukkaa, karpaloa, greippiä. Vältä myös lonkeroa, kaljaa, siideriä. Jos syöt e-pillereitä, niin ne voivat aiheuttaa hiivakierteen. Meneppä uudelleen lääkäriin. Minulla sellainen pillerijuttu on sellainen, jossa on vain yksi tabletti eikä neljä. Sen yhden pitäisi tappaa ylimääräinen hiiva koko elimistöstä. En ole kyllä ennen kuullut että iholla olisi...vatsaan ja suolistoon kyllä voi kertyä, josta tulee pöhötystä ja ruuansulatusongelmia, ilmavaivoja...
- ....
kuumuus lisää hiivan leviämistä ja "vaikeusastetta". Etenkin öisin kuumassa makuuhuoneessa hiivpeikot juhlivat. Tuuleta hyvin makkari, ja vältä turhaa hikoilua sen aikaa että saat sen hiivan pois. Äläkä muuten pese alapäätä saippualla, vaan pelkällä vedellä
- Tantta
Minulla oli pitkän aikaa kutinaa ja näppylöitä peräaukon ympärillä ja vihdoin kun menin ihotautilääkärille niin diagnoosi oli hiivatulehdus johon sain hiiva-antibiootin (Diflucan) sekä Pevisone voidetta. Ainoa keino pitää tämä vaiva kurissa on ruokavalio jossa mahdollsimman vähän valkoisia jauhoja ja sokeria ja hiivaa. En ole mitenkään tiukalla linjalla mutta huomaan heti kun lipsun liikaa niin kutina alkaa ja sitten taas on pakko tiukentaa koska tiedän miten sietämätön se kutina voi olla. Myös päänahan kutina voi johtua hiivasta. Kannattaa kokeilla ensin tiukempaa ruokavaliota ja sitten voi kokeilla mitä voi käyttää.
- UjoHiiva
Kiitos asiallisista vastauksista.
Minulla onkin lähes kaikki mainitsemanne oireet. Kamalat ilmavaivat, peräaukon kutina ja toisinaan päänahan kutinaa.
Olen tosiaan syönyt neljä Diflucan-kuuria eikä ole auttanut kuin tähän naisten hiivatulehdukseen.
Uusi lääkäriaika on tilattu, mutta nyt voisin kokeilla tuota ruokavaliota. Löysin netistä jutun ko ruokavaliosta. Sen mukaan kannattaa välttää sokeria (jopa aluksi hedelmiäkin eteenkin banaania ja viinirypäleitä sekä kuivattuja ja säilöttyjä hedelmiä), hiivalla käytettyjä ruokia ja juomia, juustoja sekä valkoisia jauhoja.
Samalla huomasin, että tämä ruokavalio on lääketieteessä jotenkin arka asia. Lääkärit ei ota todesta ja leimaavat luulosairaaksi. Oletteko törmänneet tälläiseen?- .....
mullekin lääkäri tarjosi kemiallisia lääkkeitä ärtyvään paksusuoleen. Mulla lähti se ruokavalion muutoksella ja tyrnikapseleilla. Lääkäri sanoi ettei ne luont.tuotteet auta. Paskanmarjat.
- Hillikki
Lääkärit eivät näkemä anna eivätkä edes suosittele mitään ei lääketieteellisesti todistettua ja virallistettuja hoitoja. Toisaalta se on hyvä, toisaalta ei.
Ruokavaliolla saa ihmeitä aikaan lähes vaivaan kuin vaivaan, sitä ei vaan muista tai ei tiedä.
Viitsitkö antaa linkin tuohon ruokavalioon, jonka löysit.
- UjoHiiva
ONKO HIIVASYNDROOMA VAIN KORVIEN VÄLISSÄ OLEVA ONGELMA?
Ravintoterapeutin asiallinen juttu
http://www.valioravinto.fi/pakeman/pakeman7.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758