Hiivatulehdus iholla

UjoHiiva

Minulla oli tavallinen naisten hiivatulehdus mihin sain tehokkaat lääkkeet. Neljä tablettia, joista yksi kuulemma riittää hiivatulehduksen hoitoon.

Nyt kuitenkin jalkateriin on ilmestynyt punaisia kutisevia läiskiä ja ihoni haisee selvästi hiivalle. Jos käytän samaa vaatetta useampia päiviä, vaate haisee selvästi ummehtuneelle hiivalle.
Suihkussa on käytävä useamman kerran päivässä.

Jalkoja olen hoitanut nyt viikon ilman minkäänlaisia tuloksia. Olen myös syönyt kaikki 4 hiivatulehdukseen saamani tabletit.

Myös vuosi sitten minulla oli antibioottikuurin jälkeinen tosi sitkeä hiivatulehdus alapäässä, mutta se saatiin vihdoin useiden lääkekuurien jälkeen hoidettua.

Onko muilla ollut koskaan näin sitkeää hiivatulehdusta?

Iskeekö hiivatulehdus kesäisin pahempana?

7

21006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

vältä valkoisesta jauhosta tehtyjä leipiä, pullia, ja sokeripitoisia juttuja. Syö puolukkaa, karpaloa, greippiä. Vältä myös lonkeroa, kaljaa, siideriä. Jos syöt e-pillereitä, niin ne voivat aiheuttaa hiivakierteen. Meneppä uudelleen lääkäriin. Minulla sellainen pillerijuttu on sellainen, jossa on vain yksi tabletti eikä neljä. Sen yhden pitäisi tappaa ylimääräinen hiiva koko elimistöstä. En ole kyllä ennen kuullut että iholla olisi...vatsaan ja suolistoon kyllä voi kertyä, josta tulee pöhötystä ja ruuansulatusongelmia, ilmavaivoja...

• ....

kuumuus lisää hiivan leviämistä ja "vaikeusastetta". Etenkin öisin kuumassa makuuhuoneessa hiivpeikot juhlivat. Tuuleta hyvin makkari, ja vältä turhaa hikoilua sen aikaa että saat sen hiivan pois. Äläkä muuten pese alapäätä saippualla, vaan pelkällä vedellä

• Tantta

Minulla oli pitkän aikaa kutinaa ja näppylöitä peräaukon ympärillä ja vihdoin kun menin ihotautilääkärille niin diagnoosi oli hiivatulehdus johon sain hiiva-antibiootin (Diflucan) sekä Pevisone voidetta. Ainoa keino pitää tämä vaiva kurissa on ruokavalio jossa mahdollsimman vähän valkoisia jauhoja ja sokeria ja hiivaa. En ole mitenkään tiukalla linjalla mutta huomaan heti kun lipsun liikaa niin kutina alkaa ja sitten taas on pakko tiukentaa koska tiedän miten sietämätön se kutina voi olla. Myös päänahan kutina voi johtua hiivasta. Kannattaa kokeilla ensin tiukempaa ruokavaliota ja sitten voi kokeilla mitä voi käyttää.

• UjoHiiva

Kiitos asiallisista vastauksista.

Minulla onkin lähes kaikki mainitsemanne oireet. Kamalat ilmavaivat, peräaukon kutina ja toisinaan päänahan kutinaa.

Olen tosiaan syönyt neljä Diflucan-kuuria eikä ole auttanut kuin tähän naisten hiivatulehdukseen.

Uusi lääkäriaika on tilattu, mutta nyt voisin kokeilla tuota ruokavaliota. Löysin netistä jutun ko ruokavaliosta. Sen mukaan kannattaa välttää sokeria (jopa aluksi hedelmiäkin eteenkin banaania ja viinirypäleitä sekä kuivattuja ja säilöttyjä hedelmiä), hiivalla käytettyjä ruokia ja juomia, juustoja sekä valkoisia jauhoja.

Samalla huomasin, että tämä ruokavalio on lääketieteessä jotenkin arka asia. Lääkärit ei ota todesta ja leimaavat luulosairaaksi. Oletteko törmänneet tälläiseen?

• .....

mullekin lääkäri tarjosi kemiallisia lääkkeitä ärtyvään paksusuoleen. Mulla lähti se ruokavalion muutoksella ja tyrnikapseleilla. Lääkäri sanoi ettei ne luont.tuotteet auta. Paskanmarjat.

• Hillikki

Lääkärit eivät näkemä anna eivätkä edes suosittele mitään ei lääketieteellisesti todistettua ja virallistettuja hoitoja. Toisaalta se on hyvä, toisaalta ei.

Ruokavaliolla saa ihmeitä aikaan lähes vaivaan kuin vaivaan, sitä ei vaan muista tai ei tiedä.

Viitsitkö antaa linkin tuohon ruokavalioon, jonka löysit.

• UjoHiiva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      93
      3641
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2393
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      142
      2049
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      901
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      831
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      810
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      795
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      779
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      707
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      686
    Aihe