Kuuntelin kertomusta kun henkisesti loppuun rääkätty narsistin uhri kertoi kuinka ei uskalla erota narsistimiehestään, koska tämä uhkaa tappaa hänet ja lapsen, jos he lähtevät. Uhka tuntuu hyvinkin sellaiselta että se voi toteutua. Olen joutunut kuulemaan vastaavia kokemuksia monia viime vuosien aikana.
Jos vakavasti epäilette kumppaninne olevan nph, hankkiutukaa eroon ajoissa ennen kuin ajaudutte tuohon pisteeseen.
Narsistista eroon
5
178
Vastaukset
- Ikävä juttu
valitettavasti narsista ei pääse "ajoissa" eroon. Ainoa keino päästä narsista eroon on se, kun hän itse kokee, että narsistinen lähde on "kuivunut". Useimmat narsistit ovat erittäin hurmaavia ihmisiä, siksihän heihin rakastutaan ja heidän narsistiset taipumuksensa tulevat esiin pieni määrä kerrallaan. Kun rakastaa toista ihmistä, ei edes välttämättä kykene uskomaan rakkauden kohteestaan totuutta - ennen kuin on liian myöhäistä. Et kai vain luule, että narsistille kelpaavat tyhmät ihmiset? Monet narsistisia piirteitä pahimmillaan omaavat henkilöt käyttävät sumeilematta toisia ihmisiä hyväkseen. He ovat nykymaailman vampyyreitä. Eroon pääsemisessä ei riitä, että yrittää pitää puoliaan tai lopettaa narsistin eniten tarvitseman asian antamisen tai että vain lähtee, niin kuin normaalista suhteesta lähdetään. Narsistin on koettava, ettei hän saa millään tasolla minkäänlaista hyötyä enää toisesta ihmisestä .
- ketjun aloittaja
Tiedän narsistista eroon pääsemisen vaikeuden. Olen itse ollut narsistin, kenties psykopaatin piirteitä omaavan ihmisen uhrina 6-7 vuotta. Erostakin on jo aikaa ja vieläkin on uhka että hän kostaa eroamisen.
Jos jää odottamaan, että narsistin mielestä narsistinen lähde kuivuu niin yleensä saa odottaa vaikka maailman tappiin, aina sitä lähdettä sen verran löytyy sittenkin vaikka narsisti löytää uuden uhrin jonka kanssa on, exät kelpaavat hyvin senkin jälkeen seksisuhteeseen ja olemaan narsistin talutusnuorassa, joka esittää uskollisuusvaatimuksensa äärimmäisissä tapauksissa väkivalloin ja hengen riistämisen uhalla vaikka olisi jo toisen kanssa naimisissa.
En luule, että narsistille kelpaavat tyhmät ihmiset. En ole itsekään tyhmä. Narsisti jonka kanssa olin tykkäsi minusta ja muista naisistaan juuri sen vuoksi että minussa oli kuulemma tarpeeksi vastusta ja se lisäsi narsistin mielenkiintoa ja hän tunsi saavuttaneensa jotakin kun alisti hänen mielestään "tasokkaita ja älykkäitä" naisia.
Jos jatkaa narsistin kanssa lopputulos on joka tapauksessa se että lopulta uhri on henkisesti ihan romuna, narsisti tekee hänestä ihan tahdottoman ihmisraunion. Tiedän eroamisen vaikeuden (ja pelottavuuden) koska itsekin pääsin eroon vasta narsistin taholta tulleen tappoyrityksen jälkeen. Ikinä en olisi uskonut että minun kanssani menee niin pitkälle, siitäkään huolimatta että oli saman tehnyt jo edeltäjällenikin, yrittänyt monta kertaa tappaa pahoinpitelemällä häntä rajusti.
On kuitenkin helpompi erota niin varhaisessa vaiheessa kun on itse vielä järjissään ja fyysisestikin voimissaan. Henkinen väkivalta aiheuttaa monia fyysisiä sairauksia. Sitten kun on loppuunrääkätty ja pitää valita taisteleeko siinä kunnossa eroon narsistista, koska tietää että joku kerta narsisti voi onnistua niin että henki lähtee, on ollut jo narsistin kanssa läheltä piti tilanteessa, niin siinä vaiheessa eroaminen ja taistelu takaisin elämään on tuskien tie. - entinen uhri
ketjun aloittaja kirjoitti:
Tiedän narsistista eroon pääsemisen vaikeuden. Olen itse ollut narsistin, kenties psykopaatin piirteitä omaavan ihmisen uhrina 6-7 vuotta. Erostakin on jo aikaa ja vieläkin on uhka että hän kostaa eroamisen.
Jos jää odottamaan, että narsistin mielestä narsistinen lähde kuivuu niin yleensä saa odottaa vaikka maailman tappiin, aina sitä lähdettä sen verran löytyy sittenkin vaikka narsisti löytää uuden uhrin jonka kanssa on, exät kelpaavat hyvin senkin jälkeen seksisuhteeseen ja olemaan narsistin talutusnuorassa, joka esittää uskollisuusvaatimuksensa äärimmäisissä tapauksissa väkivalloin ja hengen riistämisen uhalla vaikka olisi jo toisen kanssa naimisissa.
En luule, että narsistille kelpaavat tyhmät ihmiset. En ole itsekään tyhmä. Narsisti jonka kanssa olin tykkäsi minusta ja muista naisistaan juuri sen vuoksi että minussa oli kuulemma tarpeeksi vastusta ja se lisäsi narsistin mielenkiintoa ja hän tunsi saavuttaneensa jotakin kun alisti hänen mielestään "tasokkaita ja älykkäitä" naisia.
Jos jatkaa narsistin kanssa lopputulos on joka tapauksessa se että lopulta uhri on henkisesti ihan romuna, narsisti tekee hänestä ihan tahdottoman ihmisraunion. Tiedän eroamisen vaikeuden (ja pelottavuuden) koska itsekin pääsin eroon vasta narsistin taholta tulleen tappoyrityksen jälkeen. Ikinä en olisi uskonut että minun kanssani menee niin pitkälle, siitäkään huolimatta että oli saman tehnyt jo edeltäjällenikin, yrittänyt monta kertaa tappaa pahoinpitelemällä häntä rajusti.
On kuitenkin helpompi erota niin varhaisessa vaiheessa kun on itse vielä järjissään ja fyysisestikin voimissaan. Henkinen väkivalta aiheuttaa monia fyysisiä sairauksia. Sitten kun on loppuunrääkätty ja pitää valita taisteleeko siinä kunnossa eroon narsistista, koska tietää että joku kerta narsisti voi onnistua niin että henki lähtee, on ollut jo narsistin kanssa läheltä piti tilanteessa, niin siinä vaiheessa eroaminen ja taistelu takaisin elämään on tuskien tie.Hyviä kirjoituksia, kuin omasta elämästäni. Tuo on tuttu kaava eikä sitä voi ymmärtää kuin ihminen jolla on kokemusta narsistista parisuhteessa ja narsisteista yleensä.
- näin on
ketjun aloittaja kirjoitti:
Tiedän narsistista eroon pääsemisen vaikeuden. Olen itse ollut narsistin, kenties psykopaatin piirteitä omaavan ihmisen uhrina 6-7 vuotta. Erostakin on jo aikaa ja vieläkin on uhka että hän kostaa eroamisen.
Jos jää odottamaan, että narsistin mielestä narsistinen lähde kuivuu niin yleensä saa odottaa vaikka maailman tappiin, aina sitä lähdettä sen verran löytyy sittenkin vaikka narsisti löytää uuden uhrin jonka kanssa on, exät kelpaavat hyvin senkin jälkeen seksisuhteeseen ja olemaan narsistin talutusnuorassa, joka esittää uskollisuusvaatimuksensa äärimmäisissä tapauksissa väkivalloin ja hengen riistämisen uhalla vaikka olisi jo toisen kanssa naimisissa.
En luule, että narsistille kelpaavat tyhmät ihmiset. En ole itsekään tyhmä. Narsisti jonka kanssa olin tykkäsi minusta ja muista naisistaan juuri sen vuoksi että minussa oli kuulemma tarpeeksi vastusta ja se lisäsi narsistin mielenkiintoa ja hän tunsi saavuttaneensa jotakin kun alisti hänen mielestään "tasokkaita ja älykkäitä" naisia.
Jos jatkaa narsistin kanssa lopputulos on joka tapauksessa se että lopulta uhri on henkisesti ihan romuna, narsisti tekee hänestä ihan tahdottoman ihmisraunion. Tiedän eroamisen vaikeuden (ja pelottavuuden) koska itsekin pääsin eroon vasta narsistin taholta tulleen tappoyrityksen jälkeen. Ikinä en olisi uskonut että minun kanssani menee niin pitkälle, siitäkään huolimatta että oli saman tehnyt jo edeltäjällenikin, yrittänyt monta kertaa tappaa pahoinpitelemällä häntä rajusti.
On kuitenkin helpompi erota niin varhaisessa vaiheessa kun on itse vielä järjissään ja fyysisestikin voimissaan. Henkinen väkivalta aiheuttaa monia fyysisiä sairauksia. Sitten kun on loppuunrääkätty ja pitää valita taisteleeko siinä kunnossa eroon narsistista, koska tietää että joku kerta narsisti voi onnistua niin että henki lähtee, on ollut jo narsistin kanssa läheltä piti tilanteessa, niin siinä vaiheessa eroaminen ja taistelu takaisin elämään on tuskien tie.Kun menee sutta pakoon jatkamalla narsistin kanssa olemista, niin voin kertoa, että yleensä sieltä tulee myöhemmin karhu vastaan.
- P.K.
näin on kirjoitti:
Kun menee sutta pakoon jatkamalla narsistin kanssa olemista, niin voin kertoa, että yleensä sieltä tulee myöhemmin karhu vastaan.
sutta pakoon = uskoo narsistin muuttumiseen, pelkää erota jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634