Tulevaisuus ahdistaa

ahdistunut-

Tulevaisuus näyttää niin synkältä, en tiedä mitä haluan tehdä tulevaisuudessa, mitä opiskella tai mitä töitä tehdä, eikä mikään oikein kiinnosta tarpeeksi. Erosin juuri yhdestä opiskelulaitoksesta ja nyt mietin koko ajan oliko se virhe, olisiko tuo ammatti sittenkin ollut minun juttuni. En vain jaksanut niitä opiskeluita. En oikein edes näe itselläni tulevaisuutta tai ainakaan hyvää sellaista. Onko muita joita ahdistaa ammatinvalinta? Tuntuu ettei minusta ole mihinkään ja pelkään että kuitenkin valitsen väärin ja keskeytän opiskelut. Haluaisin hyvän ammatin, mutta en keksi mikä se voisi olla (sellainen, johon olisi mahdollista päästäkin..). Kyse on kuitenkin yhdestä tärkeimmistä asioista elämässä...tai siltä minusta ainakin tuntuu. Onko muita eksyksissä olevia? Tuntuu, että olen aika yksin asian kanssa, kaikilla on kuitenkin jonkinlainen suunta tai ajatus mitä haluavat tehdä, mutta ei vaan täällä päin..Apua!!! Minulla on jopa itsetuhoisia ajatuksia asian takia..

2

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nevertoolate?

Heips! Tässä sulla on nyt kohtalotoveri :) Oon keskeyttäny 2 ammattikoulua ja 1 ammattikorkean. Lukion jaksoin käydä loppuun, tosin sairaslomalla tuli oltua jonkun aikaa. Mulla on ikää kohta 22, enkä mä tiedä vieläkään, mitä mä haluan. Ja musta tuntuu, ettei se asia tuu selkenemään vuosienkaan kuluttua, on meinaan tää mun pikkunen pää niin sekasi että huhheijaa! Nyt sit kiertelen erilaisissa valmentavissa ja ohjaavissa koulutuksissa.

Mä oon kans usein miettiny, et oiskohan noi mun jo keskeyttämät koulutukset ollu oikeesti mulle se oma ala.. Mutta kun mä aina vaan pelkään, etten mä opi, että mä oon huonompi kun muut ja etten mä koskaan saavuta sitä, mitä ammattitaidoksi kutsutaan.

Mutta hei, kyllä me se meidän oma juttu joskus vielä keksitään, siitä mä oon varma! :) Ja keskeytyneitä opintoja voi aina jatkaa ;)

• ahdistunut-

Kiva kun vastailit! Mukava huomata, jos nyt näin voi sanoa, että jollain muulla on samankaltainen tilanne. Itse olen 21v ja mustakin tuntuu, ettei tää asia tuu selkenemään vielä moneen vuoteen. Olis kiva jos vois nähä vaikka viiden vuoden päähän, että mitä teen sillon ja rauhottua jos tietäis että sillon olis löytäny sen oman juttunsa. Kauheeta tosin jos näkis sillon, ettei oo päässy yhtään elämässä eteenpäin. Sit miettis ehkä et onko tää elämä ees elämisen arvosta..

Itse olen nyt sairaslomalla, joten kai tässä pitäis ottaa lunkisti, mutta kauhee stressi vaan päällä koko ajan, että mitä sitten kun tää loppuu.. Joo toi ajatus jotenkin helpottaa, että voihan sitä uudestaan pyrkiä opiskelemaan sitä samaa alaa, mutta sitten pitäis varmaan alottaa ihan alusta ja mietin että mitä sukulaiset sun muut kaverit siitä ajattelis, että menis opiskelemaan uudestaan sitä alaa minkä jo keskeytti. Vaikka ei kai sitä noin pitäis ajatella..

Ihanan toiveikkaalta kuulostat, itte meen välillä niin syvissä vesissä että huh..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      116
      1618
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1449
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1349
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1173
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1060
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      807
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe