Olisiko teillä antaa hyviä vinkkejä mitä voisin vapaa-ajallani tehdä? Olen aika yksinäinen enkä oikein viihdy muutenkaan isoissa porukoissa, tällä hetkellä minulla ei ole oikeastaan yhtään kaveria, eikä haittaisi jos niitä voisi saada jostain lisää. Olen vain erittäin huono luomaan uusia kontakteja, en ole ikinä aloittava osapuoli enkä osaa välttämättä suhtautua uusiin ihmisiin täysin oikein...
Mutta. Mitä yksinäinen voisi tehdä, mihin mielellään menisi pitemmän aikaa eikä se mielellän saisi maksaa kovin paljoa? Koulussa olen päivät eli siellä menee kuitenkin yleensä aamukahdeksasta iltapäivään asti mutta illat ovat täysin auki, mitään tekemistä mulla ei oo ja oon jo alkanut masentuakkin sen takia.
harrastuksia tai tekemistä yksinäiselle?
4
250
Vastaukset
- M3302
Ota selvää paikkakuntasi liikuntamahdollisuuksista. Liikunta voi auttaa masennukseenkin, vaikkei välttämättä toki varsinaisesti ratkaise ongelmaa. Paikallisilla urheiluseuroilla voi olla "taviksillekin" tarjolla toimintaa, sisäpelejä yms. Jos joukkuelaji ei tunnu oikealta, niin kuntosali voi olla hyvä vaihtoehto.
Jos liikunta ei tunnu tällä hetkellä sopivalta, ja sinussa on "lukutoukan" vikaa, paikallisessa kirjastossasi voi olla lukupiiri.
En tiedä minkälaisessa koulussa olet, mutta koska iltasi ovat vapaat, voit katsoa mitä kursseja kansanopistossa olisi tarjolla. Esimerkiksi uusi kieli, espanja / italia / vast, voisi olla mukavaa puuhaa. - kirjat
Lue vaikka kirjoja, siihen saa kulumaan vaikka kuinka paljon aikaa.
- yksi eläimellinen
Vapaaehtoistyö ei maksa juuri mitään ja siinä tapaa usein todella ystävällisiä ihmisiä. Itse toimin paikallisella löytöeläintalolla vapaaehtoisena ja suosittelen lämpimästi :)
Lenkkeily on myös ilmainen/halpa harrastus jota voi harrastaa missä vain. Koiran kanssa lenkkeillessä (ainakin näin syrjäseudulla) tapaa myös muita koiranulkoiluttajia joiden kanssa pienet keskustelut syntyvät luontevasti vaikka yleensä pelkään sosiaalisia tilanteita. - eqwiopeqwieop
Pelaa illat tietokoneella. Aika kuluu ihan hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial101681Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1311670Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2531198Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3887Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865