Mieltäni painaa edelleen kouluaikainen kiusaaminen. Jouduin peruskoulussa erittäin rajun kiusaamisen kohteeksi. Kiusaaminen oli ensin iso äänistä huutelua ja herjaamista, myöhemmin kaiken sosiaalisenelämän ulkopuolelle eristämistä ja valheiden ja juorujen levittelyä. Tunnen suurta vihaa ja raivoa kiusaamisen vuoksi. Kiusaaminen vei ystäväni ja aiheutti minulle myös ongelmia kotona, koska perheeni häpesi minua jouduttuani kiusaajien silmätikuksi. Ystäväni alkoivat kaveeraamaan koulukiusaajien kanssa ja minä jäin yksin. Kiusaaminen on pilannut koko elämäni myös avioliittoni. Mieheni kyllästyi minun raivoamiseen kiusaamisen vuoksi ja erosimme. Miten voisin "toipua" ja päästä asioista yli. Kiusaajat eivät ole saaneet mitään rangaistuksia. Tunnen erittäin suurta ahdistusta ja vihaa miten nuo kaikki kouluaikojen kiusaajat ja silloiset ystävät ovat facebookissa ystäviä keskenään.
Koulukiusatun toipuminen
koulukiusattu
2
108
Vastaukset
- 10+8
Sama täällä. Kiusaamisesta johtuvaa ahdistusta kesti monta monta vuotta. Vasta nyt viime vuosina ei ajatuksiani ole enää kiusaamiskokemukset häirinneet. Elämäni on silti jo pilalla, ero, yksinäisyys ja sosiaalisten tilanteiden pelko.
Parhaiten ja nopeiden toivut jos saat hyviä, luotettavia ystäviä.
Suomessa kiusataan liian herkästi, yhteisvastuuta eikä toveruutta tahdo löytyä. Kiusaamista on lapsesta lähtien kaikissa ikäryhmissä. On se kummaa ja julmaa. - Terapiatapaus
Suosittelen psykoterapiaa, jossa voi käsitellä nuo asiat, niin sitten voit jättää ne taaksesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750