Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Arvatkaapa työttömät miksi ajan BMW'llä

Yara-mies

Arvatkaapa työttömät miksi ajan BMW'llä?

T: Yara-mies

175

3042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yara-mies

      niiin, ja arvatkaa myös miksi te ette aja...

      • Bugatti Veyron-kuski

        Näytät olevan kehittymätön pelle! Mitä ihmeellistä BMW:ssä on? Ei mitään. Mitäänsanomaton muotoilu ja laiska liikkumaan! Kaikenlaisia ne kaivokselle ottaa töihin. Et ole eduksi firmallesi!
        Amis!


      • alkean tästä.
        Bugatti Veyron-kuski kirjoitti:

        Näytät olevan kehittymätön pelle! Mitä ihmeellistä BMW:ssä on? Ei mitään. Mitäänsanomaton muotoilu ja laiska liikkumaan! Kaikenlaisia ne kaivokselle ottaa töihin. Et ole eduksi firmallesi!
        Amis!

        Mercedes-Benz M Hinta alk. 74 247€
        Mercedes-Benz R Hinta alk. 89 436€
        Mercedes-Benz S Hinta alk. 99 425€


      • alkaen tästä.
        alkean tästä. kirjoitti:

        Mercedes-Benz M Hinta alk. 74 247€
        Mercedes-Benz R Hinta alk. 89 436€
        Mercedes-Benz S Hinta alk. 99 425€

        eli mercedez benz on ylemmän tason auto kuin BMW

        BMW on usein 300 sarjan amis versio


      • autojen Intia
        alkaen tästä. kirjoitti:

        eli mercedez benz on ylemmän tason auto kuin BMW

        BMW on usein 300 sarjan amis versio

        Mersut, bemarit, audit ja volvotkin on niitä, jotka nähdessä tulee mieleen vaan, että taas on tuotu romua rikkaammasta Saksasta. Nythän sitä romutuontia on jo Virostakin ja kohta varmaan me ollaan venäläisten autojen romuttamo.


      • 20-v uros
        Bugatti Veyron-kuski kirjoitti:

        Näytät olevan kehittymätön pelle! Mitä ihmeellistä BMW:ssä on? Ei mitään. Mitäänsanomaton muotoilu ja laiska liikkumaan! Kaikenlaisia ne kaivokselle ottaa töihin. Et ole eduksi firmallesi!
        Amis!

        Taitaa siellä vinkua sama tuhkamuna, joka viime kesänä yritti epätoivoisesti kuittailla 20-v urokselle Viikkosavon tekstaripalstalla. Vieläkö sä ajat sillä samalla paskalla Bugatti Veyronillasi? Kyllähän rikas vaihtaa aina autoa puolessa vuodessa eli taidat olla sittenkin köyhä luuseri joka vain koittaa päteä vanhalla ja paskalla Bugatin romulla jota kukaan rikas ei edes ilkeäisi kertoa omistavansa.Mutta ainahan sinäkin voit koittaa rikastua vaikka tuurilla kun laitat ne viimeiset kaljarahsi vaikkapa lottokuponkiin ja pistät sormesi ristiin jos vaikka tänä lauantaina tärppäisi. Bua-ha-haa....


      • Bugatti Veyron-kuski
        20-v uros kirjoitti:

        Taitaa siellä vinkua sama tuhkamuna, joka viime kesänä yritti epätoivoisesti kuittailla 20-v urokselle Viikkosavon tekstaripalstalla. Vieläkö sä ajat sillä samalla paskalla Bugatti Veyronillasi? Kyllähän rikas vaihtaa aina autoa puolessa vuodessa eli taidat olla sittenkin köyhä luuseri joka vain koittaa päteä vanhalla ja paskalla Bugatin romulla jota kukaan rikas ei edes ilkeäisi kertoa omistavansa.Mutta ainahan sinäkin voit koittaa rikastua vaikka tuurilla kun laitat ne viimeiset kaljarahsi vaikkapa lottokuponkiin ja pistät sormesi ristiin jos vaikka tänä lauantaina tärppäisi. Bua-ha-haa....

        Kuulehan pikkupoika, minä olin jo ala-asteella, ennen kuin sinä olit syntynyt! Penkistä nousee 180 kiloa. Minun Bugatti Veyron Sport maksoi 1,6 miljoonaa euroa. Kokeilin Saksassa Volkswagenin testiradan 7 kilometrin suoralla, niin mittari näytti 430km tunnissa maksiminopeudeksi! Olen raitis ja osin siksi niin menestynyt, enkä kaltaisesi kakkosluokan kansalainen, looseri! Kaltaisillesi pitäisi olla omat asuinalueet, niin saisimme olla erossa juopoista, tupakoitsijoista, vannabe-koviksista, rikollisista, päihteidenkäyttäjistä. Saisit olla kaltaistesi seurassa.:)


      • 20-v uros
        Bugatti Veyron-kuski kirjoitti:

        Kuulehan pikkupoika, minä olin jo ala-asteella, ennen kuin sinä olit syntynyt! Penkistä nousee 180 kiloa. Minun Bugatti Veyron Sport maksoi 1,6 miljoonaa euroa. Kokeilin Saksassa Volkswagenin testiradan 7 kilometrin suoralla, niin mittari näytti 430km tunnissa maksiminopeudeksi! Olen raitis ja osin siksi niin menestynyt, enkä kaltaisesi kakkosluokan kansalainen, looseri! Kaltaisillesi pitäisi olla omat asuinalueet, niin saisimme olla erossa juopoista, tupakoitsijoista, vannabe-koviksista, rikollisista, päihteidenkäyttäjistä. Saisit olla kaltaistesi seurassa.:)

        Sen minä tosiaan uskon, että olit jo ala-asteella ennen kuin synnyin, sillä sinähän olet jo vanha harmaantunut fossiili joka yrittää nähdä jotain tihrusilmillään pullonpohjalasiensa takaa muiden autoilijoiden riesana ja liikenneriskinä. Kuulehan seniili pappa: Alle 200 sadan penkkituloksilla ei kannata edes mainita kun minä itse teen noilla 180 kiloilla pelkästään hauiskääntöjä.

        Totta puhut, että Bugatin romusi maksoi 1,6 milliä jonka nykyinen
        myyntihinta on korkeintaan puolet, eli sama kun kiikuttaisi suoraan kaatopaikalle. Minähän juuri sanoin aiemmin, että rikas vaihtaa autoaan vähintään puolen vuoden välein ja sä reppana ajelet vieläkin sillä ikälopullasi Bugatin paskalla. Mutta sähän et ole rikas! Juu, mä olin yksityiskoneellani lentelemässä siellä testiradan yläpuolella ja näin sut sen paskan Bugatin puikoissa. Kylläpä oli naurussa pitelemistä kun Bugatin paska pöläytti sadan metrin kohdalla sellaiset savut että koko taivas peittyi mustaksi. Taisi sun nopeus nousta johonkin 60 kymppiin tunnissa, ihan hyvä saavutus sunkaltaiselle fossiilille.

        Sun raittiutesi johtuu vain sun huonosta viinapäästä. Etkös sä viime kesänäkin käynyt pussikaljoilla teinien kanssa ja sä olit ainoa joka jäi sammuneena metsään, eli ihan hyvä homma jos et alkoholiin koske kun et sitä kestä. Itsekään en mitää perusviinoja juo vaan nautin kalliita konjakkeja, joista sinunkaltainen lasolin ryypiskelijä saa vain kuvitella.

        Ei muuta kuin huonoa loppuelämää sinne perähikiälle ja pysyttlehän kiltisi siellä torpassasi äläkä tuo sitä hien hajuasi tänne sivistyneiden ihmisten haitaksi . :D.

        Ps. Työnnä samalle ne mustikkamaitosi syvälle sinne anukseesi. :D. 20-v urosta ei pysäytä kukaan bua-ha-haa!!


      • vauhtimimmi....
        20-v uros kirjoitti:

        Sen minä tosiaan uskon, että olit jo ala-asteella ennen kuin synnyin, sillä sinähän olet jo vanha harmaantunut fossiili joka yrittää nähdä jotain tihrusilmillään pullonpohjalasiensa takaa muiden autoilijoiden riesana ja liikenneriskinä. Kuulehan seniili pappa: Alle 200 sadan penkkituloksilla ei kannata edes mainita kun minä itse teen noilla 180 kiloilla pelkästään hauiskääntöjä.

        Totta puhut, että Bugatin romusi maksoi 1,6 milliä jonka nykyinen
        myyntihinta on korkeintaan puolet, eli sama kun kiikuttaisi suoraan kaatopaikalle. Minähän juuri sanoin aiemmin, että rikas vaihtaa autoaan vähintään puolen vuoden välein ja sä reppana ajelet vieläkin sillä ikälopullasi Bugatin paskalla. Mutta sähän et ole rikas! Juu, mä olin yksityiskoneellani lentelemässä siellä testiradan yläpuolella ja näin sut sen paskan Bugatin puikoissa. Kylläpä oli naurussa pitelemistä kun Bugatin paska pöläytti sadan metrin kohdalla sellaiset savut että koko taivas peittyi mustaksi. Taisi sun nopeus nousta johonkin 60 kymppiin tunnissa, ihan hyvä saavutus sunkaltaiselle fossiilille.

        Sun raittiutesi johtuu vain sun huonosta viinapäästä. Etkös sä viime kesänäkin käynyt pussikaljoilla teinien kanssa ja sä olit ainoa joka jäi sammuneena metsään, eli ihan hyvä homma jos et alkoholiin koske kun et sitä kestä. Itsekään en mitää perusviinoja juo vaan nautin kalliita konjakkeja, joista sinunkaltainen lasolin ryypiskelijä saa vain kuvitella.

        Ei muuta kuin huonoa loppuelämää sinne perähikiälle ja pysyttlehän kiltisi siellä torpassasi äläkä tuo sitä hien hajuasi tänne sivistyneiden ihmisten haitaksi . :D.

        Ps. Työnnä samalle ne mustikkamaitosi syvälle sinne anukseesi. :D. 20-v urosta ei pysäytä kukaan bua-ha-haa!!

        Poju, ota lääkkeesi ! Kyllä se siitä


      • Bugatti Veyron-kuski
        20-v uros kirjoitti:

        Sen minä tosiaan uskon, että olit jo ala-asteella ennen kuin synnyin, sillä sinähän olet jo vanha harmaantunut fossiili joka yrittää nähdä jotain tihrusilmillään pullonpohjalasiensa takaa muiden autoilijoiden riesana ja liikenneriskinä. Kuulehan seniili pappa: Alle 200 sadan penkkituloksilla ei kannata edes mainita kun minä itse teen noilla 180 kiloilla pelkästään hauiskääntöjä.

        Totta puhut, että Bugatin romusi maksoi 1,6 milliä jonka nykyinen
        myyntihinta on korkeintaan puolet, eli sama kun kiikuttaisi suoraan kaatopaikalle. Minähän juuri sanoin aiemmin, että rikas vaihtaa autoaan vähintään puolen vuoden välein ja sä reppana ajelet vieläkin sillä ikälopullasi Bugatin paskalla. Mutta sähän et ole rikas! Juu, mä olin yksityiskoneellani lentelemässä siellä testiradan yläpuolella ja näin sut sen paskan Bugatin puikoissa. Kylläpä oli naurussa pitelemistä kun Bugatin paska pöläytti sadan metrin kohdalla sellaiset savut että koko taivas peittyi mustaksi. Taisi sun nopeus nousta johonkin 60 kymppiin tunnissa, ihan hyvä saavutus sunkaltaiselle fossiilille.

        Sun raittiutesi johtuu vain sun huonosta viinapäästä. Etkös sä viime kesänäkin käynyt pussikaljoilla teinien kanssa ja sä olit ainoa joka jäi sammuneena metsään, eli ihan hyvä homma jos et alkoholiin koske kun et sitä kestä. Itsekään en mitää perusviinoja juo vaan nautin kalliita konjakkeja, joista sinunkaltainen lasolin ryypiskelijä saa vain kuvitella.

        Ei muuta kuin huonoa loppuelämää sinne perähikiälle ja pysyttlehän kiltisi siellä torpassasi äläkä tuo sitä hien hajuasi tänne sivistyneiden ihmisten haitaksi . :D.

        Ps. Työnnä samalle ne mustikkamaitosi syvälle sinne anukseesi. :D. 20-v urosta ei pysäytä kukaan bua-ha-haa!!

        Minnekkä on hävinnyt vanhempien ihmisten kunnioitus? Olen alle kymmenen vuotta sinua, maailmanomistajaa, vanhempi. En pappa. Minä pyörittelen tollasia nuoria vannabe-koviksia miten sattuu! Jotkut 20 veet on niin maailmanomistajia olevinaan, kuten sinä. Ja heti vinkumassa poliisille, kun vähän antaa sakinhivutusta. Minulla on nykyään uudempi 2011 mallia oleva Bugatti Veyron Super Sport, se kulkee 25km enemmän kuin edellinen. Ja noinkin pieneen maximinopeuden lisäykseen tarvitaan Volkswgen Golf GTI:n verran lisää tehoa ilmanvastuksen ollessa valtava. Melkein menee asfaltti rullalle jo. Järjestele poju vaan niitä mopomiittejä ja mene hoitoon! Taidat olla vaan syrjäytyvää nuorisoa! Ja vuosia olet ollu 20v-uros? Henkisesti olet 13v!


      • hieno neiti
        20-v uros kirjoitti:

        Sen minä tosiaan uskon, että olit jo ala-asteella ennen kuin synnyin, sillä sinähän olet jo vanha harmaantunut fossiili joka yrittää nähdä jotain tihrusilmillään pullonpohjalasiensa takaa muiden autoilijoiden riesana ja liikenneriskinä. Kuulehan seniili pappa: Alle 200 sadan penkkituloksilla ei kannata edes mainita kun minä itse teen noilla 180 kiloilla pelkästään hauiskääntöjä.

        Totta puhut, että Bugatin romusi maksoi 1,6 milliä jonka nykyinen
        myyntihinta on korkeintaan puolet, eli sama kun kiikuttaisi suoraan kaatopaikalle. Minähän juuri sanoin aiemmin, että rikas vaihtaa autoaan vähintään puolen vuoden välein ja sä reppana ajelet vieläkin sillä ikälopullasi Bugatin paskalla. Mutta sähän et ole rikas! Juu, mä olin yksityiskoneellani lentelemässä siellä testiradan yläpuolella ja näin sut sen paskan Bugatin puikoissa. Kylläpä oli naurussa pitelemistä kun Bugatin paska pöläytti sadan metrin kohdalla sellaiset savut että koko taivas peittyi mustaksi. Taisi sun nopeus nousta johonkin 60 kymppiin tunnissa, ihan hyvä saavutus sunkaltaiselle fossiilille.

        Sun raittiutesi johtuu vain sun huonosta viinapäästä. Etkös sä viime kesänäkin käynyt pussikaljoilla teinien kanssa ja sä olit ainoa joka jäi sammuneena metsään, eli ihan hyvä homma jos et alkoholiin koske kun et sitä kestä. Itsekään en mitää perusviinoja juo vaan nautin kalliita konjakkeja, joista sinunkaltainen lasolin ryypiskelijä saa vain kuvitella.

        Ei muuta kuin huonoa loppuelämää sinne perähikiälle ja pysyttlehän kiltisi siellä torpassasi äläkä tuo sitä hien hajuasi tänne sivistyneiden ihmisten haitaksi . :D.

        Ps. Työnnä samalle ne mustikkamaitosi syvälle sinne anukseesi. :D. 20-v urosta ei pysäytä kukaan bua-ha-haa!!

        Eikö ne enää huoli sun aivopieruja Viikkosavoon?


      • 20-v uros
        Bugatti Veyron-kuski kirjoitti:

        Minnekkä on hävinnyt vanhempien ihmisten kunnioitus? Olen alle kymmenen vuotta sinua, maailmanomistajaa, vanhempi. En pappa. Minä pyörittelen tollasia nuoria vannabe-koviksia miten sattuu! Jotkut 20 veet on niin maailmanomistajia olevinaan, kuten sinä. Ja heti vinkumassa poliisille, kun vähän antaa sakinhivutusta. Minulla on nykyään uudempi 2011 mallia oleva Bugatti Veyron Super Sport, se kulkee 25km enemmän kuin edellinen. Ja noinkin pieneen maximinopeuden lisäykseen tarvitaan Volkswgen Golf GTI:n verran lisää tehoa ilmanvastuksen ollessa valtava. Melkein menee asfaltti rullalle jo. Järjestele poju vaan niitä mopomiittejä ja mene hoitoon! Taidat olla vaan syrjäytyvää nuorisoa! Ja vuosia olet ollu 20v-uros? Henkisesti olet 13v!

        Terveiset Usan länsirannikon helteistä. Kävin viettämässä kuukauden kakkosasunnollani Californian lämmössä sillä aikaa kun sinä kärvistelit yli 20 asteen pakkasissa. Ei kai vaan papalle tullut rakkotulehdusta vai muistitko pistää kunnon villapöksykerraston jalkaan? :D Ei tarvinnut käydä missään uimahalleissa tai kylpylöissä uimassa kloorivedessä kun sai pulikoida mielin määrin Tyynenmeren lämpimissä aalloissa.

        Tottahan toki minä vanhempia arvostan jos on arvostamisen aihetta, mutta minkä takia sunkaltaista jätesäkkiä pitää arvostaa? Ai sinun uusi huussi kulkee 25 km enemmän kuin entinen romusi. Sinällään ei hirveesti kiinnosta kun ajelin tuolla Avenuella uunituoreella Porschella joka oli juuri tullut tehtaalla. Kaikki naiset halusi kyytiin kun meikäläinen cruisaili ilman paitaa Californian kaduilla. Rumempia tyttöjä piti ihan hätistellä pois kun meinasivat tulla väkisin kyytiin. Mä myin sitten ton Porschen kun tulin tänne Suomeen piipahtamaan kun et viitsi ajella niin vanhalla autolla kun palaan sitten takaisin ehkä tuossa huhtikuussa Californiaan.

        Jep, ei muuta kuin nauti kevätauringosta ja älä liukastu jäällä ja varo ettei housun lahkeet kastu loskaan sillä aikaa kun 20-v uros nauttii Californian lämmöstä misut molemmissa kainalossa kehräten.


    • Amis-auto..???

      BMW on takavetoinen kosla ja sillä on mukava talvikelissä ajella "kahva edellä".

      Oliko oikea vastaus?

      • Lisää senttejä

        Veikkaan, että kyseessä on pieni kaluisen m****n jatke.


      • Yara-mies
        Lisää senttejä kirjoitti:

        Veikkaan, että kyseessä on pieni kaluisen m****n jatke.

        Tuo on köyhien puhetta...


      • vauhtimimmi....
        Lisää senttejä kirjoitti:

        Veikkaan, että kyseessä on pieni kaluisen m****n jatke.

        Juuri noin se on. Säälittäviä tapauksia...

        Auto on liikkumisväline pisteestä a pisteeseen b. Miehet ovat naurettavia autojensa kanssa.


      • Anonyymi
        Yara-mies kirjoitti:

        Tuo on köyhien puhetta...

        Totta se valitettavasti on, nähty monta kertaa että kun ei muu riitä niin bmw jatkoks


    • BMWman

      Koska BMW on vaan hiton hyvä auto ajaa. Ajamisen iloa.
      Olettaen siis, ettet aja 1- tai 3- sarjalaisella, jotka eivät niin erikoisia ajettavia ole. Hyviä toki.
      On se kumma kun ei saa edes automerkkiä valita ajettavuuden perusteella ilman että jotkut pellet (kateelliset) tulee kertomaan millainen "jatke" sulla on.

      • Joo, hyvä auto...

        En elvistele omilla autoillani. Hankin työssäni enemmän kuin jaramies, mutta en silti kehu autoillani.Olen hyväosainen, mutta en silti kehu itseäni.
        Minulla on vaatimaton saksalainen auto, ja se riittää minulle.


      • just joo ja silleen
        Joo, hyvä auto... kirjoitti:

        En elvistele omilla autoillani. Hankin työssäni enemmän kuin jaramies, mutta en silti kehu autoillani.Olen hyväosainen, mutta en silti kehu itseäni.
        Minulla on vaatimaton saksalainen auto, ja se riittää minulle.

        Aivan ja kaikki uskoo sinun tulosi. Aina löytyy joukosta se fiksu, vaatimaton ja sivistynyt joka hankkii muita enemmän ja joka laittaa tyhmemmät ojennukseen. Harmi vain sinun kannaltasi, että sinä et hanki enemmän kuin Yaralaiset, sillä yleensä he eivät edes vaivaudu kommentoimaan tällaisia ketjuja.


      • tiedetään-
        just joo ja silleen kirjoitti:

        Aivan ja kaikki uskoo sinun tulosi. Aina löytyy joukosta se fiksu, vaatimaton ja sivistynyt joka hankkii muita enemmän ja joka laittaa tyhmemmät ojennukseen. Harmi vain sinun kannaltasi, että sinä et hanki enemmän kuin Yaralaiset, sillä yleensä he eivät edes vaivaudu kommentoimaan tällaisia ketjuja.

        Yaralaisilla on aika mukava palkka, n. 4000 eur/kk


      • Auto mu..n jatkekko?
        tiedetään- kirjoitti:

        Yaralaisilla on aika mukava palkka, n. 4000 eur/kk

        Voi pojjaat, menkäähän vielä kasvamaan miehiksi kun on niin kova pätemisen tarve :) ja katelkeehan kuka se on tyttöystävän tarpeet käyny tyydyttämässä sillä aikaa kun töissä ootte hankkimassa sitä audia ja bmw:tä.....


    • Mazda-ajaja

      Hyvä Yara-mies! Millainen on Bemarisi? Saksassa ainakin arvostetaan vain uusia autoja (vanhat viedään paalaamoon) ja malliston huippua kuten 7-sarjaa ja M-malleja. Perusbemarit ovat yleisiä poliisiautoja Baijerissa.

    • eunukki

      volkkariila ei aja edes kommari

    • Robin P.

      SÄ OLET VITTU VOITTAJA!

    • iwogj0erjgioerohgtej

      bmw, mersu ja katumaasturikuskit on samanlaisia ahneita ja itsekkäitä k*yrpiä jotka aiheuttavat nuo ketjukolaritkin ajamalla toisten perään kun on aina -muka- kiire jonnekin näyttääkseen "tehokkaalta" ja kiireiseltä jupilta, ajavat AINA ylinopeutta oli keli mikä tahansa, stressikäyrä korkealla kun on pitänyt ottaa miljoonien asuntolaina isoa kartanoa varten ja sekin v*ituttaa kun pörssiosakkeiden kurssi laski vessanpytystä alas mutta sitähän ei voi kellekään sanoa vaan on näyteltävä rikasta ja hyvin toimeentulevaa aina veriseen loppuun saakka...

    • DeTomasoPantera

      Kysymyksesi on moniselitteinen.

      A. Pk-seudulla on maamme ainoa toimiva julkinen liikenne. Useilla vakavaraisilla henkilöillä ei ole ollut autoa (mm. Vesa-Matti Loiri, Kirka, Matti Wuori). Ajat autoa siksi koska Pohjois-Savon julkinen liikenne on kehnoa.

      B. Useat työttömät elävät säästäväisesti ja heillä on ansiosidonnaisen lisäksi vanhoja säästöjä. Tuttavapiirissäni on uusien Volkkareiden ja Avensiksien omistavia työttömiä. Heillä olisi ollut varaa myös ykkös- tai kolmossarjan uusiin Bemareihin.

      C. Taksikuskien kanssa käytyjen keskustelujen ja saksalaisten sekä amerikkalaisten keskustelupalstojen perusteella on makuasia onko BMW, MB vai Audi paras. Saksalaisten mukaan on havaittavissa seuraavat pääsuuntaukset

      a) Audi-kuskit eivät tiedä mitä haluavat
      b) MB on vanhojen ihmisten auto ja BMW ja Audi omaavat eniten statusta
      c) MB on auton keksijä ja paras
      d) MB kestää (näin sanovat saksalaiset taksikuskit)

      D. Monesti (ei toki aina) rahamiehillä on useita autoja ja yleensä eri merkkisiä. Esim. Juha Kankkusella ja Teemu Selänteellä on laaja autokokoelma. Eliittialueiden kuten Lontoon Belgravian tai Espoon Westendin pihoissa on poikkeuksetta 2-3 autoa.

      E. Se että ajaa jollakin autolla ei tarkoita sitä, että osaisi nopean ajon perusteet. Mm. Saksassa ja Englannissa järjestetään moottoriradoilla nopean ajon kursseja varakkaille.

      F. Asut maaseudulla. Suurten metropolien keskustan miljonääreillä ei aina ole autoa (esim. Lontoon Mayfairissa asuva F1-legenda Stirling Moss) tai auto on vaatimaton (esim. Monacossa asuva David Coulthard jolla on pikkumersu). Maria Guzeninan olen tavannut ennen politiikkaa - hän ajoi Renault Twingolla.

      G. Vanhalla kolmmosarjalaisella ei ole paljon statusarvoa - niitä saa tonnilla - kolmella tonnilla. Ne ovat ottaneet Corollan paikan amisautona.

      H. Autot eivät ole seksikkäitä kaikkien mielestä. Lue esim. Volvon entisen pääjohtajan Pehr Gyllenhammarin tai Chryslerin entisen pääjohtajan Lee Iacoccan kirja. Enzo Ferrari ajoi työmatkansa usein Fiiulla. Sonyn pääjohtaja Akio Moritalla oli Volkkari, Toyota ja Cadillac. Jorma Ollilalla on vain 5-sarjan perusbemari. Putinilla on Wolga. Ronald Reagan ajoi Jeepillä. Obamalla on Ford, De Gaullella DS-Citikka, Ikean omistaja Ivar Kamprad ajaa Volvolla. ELI on suuri joukko masimiehiä, joille auto EI ole statussymboli.


      Jatkan keskustelua jos saan kommentteja ...

      • Yara-mies

        VOI VITTU MIKÄ EMÄ SELITYS TYÖTTÖMÄLTÄ LUUSERILTA! Olisit vaan suoraan sanonut ETTÄ SULLA EI OO VARAA KUNNON AUTOON. Mut joo, kirjota vielä yks essee selityksiä siitä miks oot köyhä.


      • Oma on kärry
        Yara-mies kirjoitti:

        VOI VITTU MIKÄ EMÄ SELITYS TYÖTTÖMÄLTÄ LUUSERILTA! Olisit vaan suoraan sanonut ETTÄ SULLA EI OO VARAA KUNNON AUTOON. Mut joo, kirjota vielä yks essee selityksiä siitä miks oot köyhä.

        Voi teitä taas pojjaaat. Ottakaapa rekkarin perusteella selville kuka oikein ajelee OMALLA, RAHALLA MAKSETULLA autolla ja kuka rahoitusyhtiön..... ;))


      • 210m syvä
        Yara-mies kirjoitti:

        VOI VITTU MIKÄ EMÄ SELITYS TYÖTTÖMÄLTÄ LUUSERILTA! Olisit vaan suoraan sanonut ETTÄ SULLA EI OO VARAA KUNNON AUTOON. Mut joo, kirjota vielä yks essee selityksiä siitä miks oot köyhä.

        Miksi V#tussa lokaat Yaran nimen ja maineen, noilla aivopieruillasi?
        Onko Yaran kanta se, että työttömät ovat luusereita?
        Yaralla on velvollisuus työllistää muutama sata Siilinjärven 829 työttömästä ja lomautetusta!
        Et kai looserina polta tupakkaa ja roskaa luontoa tumpeilla?


      • Kaivokselta.
        Oma on kärry kirjoitti:

        Voi teitä taas pojjaaat. Ottakaapa rekkarin perusteella selville kuka oikein ajelee OMALLA, RAHALLA MAKSETULLA autolla ja kuka rahoitusyhtiön..... ;))

        Tosta on tasan samaa mieltä. Aika usein köyhät jotka kadehtii Yaralaisia, unohtaa että työläisillä on velkaa, on asuntovelkaa asunnosta, ja velkaa pankille autosta jne. Suuret tulot, niin on suuret velatkin. Ne rahat pitää joskus kuitenkin maksaa pois ja silloin saa olla vyö tiukemmalla. Kyllähän työtönkin voi elää velaksi ja ostaa vaikka sitten auton.


      • ex-kemira
        Yara-mies kirjoitti:

        VOI VITTU MIKÄ EMÄ SELITYS TYÖTTÖMÄLTÄ LUUSERILTA! Olisit vaan suoraan sanonut ETTÄ SULLA EI OO VARAA KUNNON AUTOON. Mut joo, kirjota vielä yks essee selityksiä siitä miks oot köyhä.

        Esiintyykö Yara-miehen suvussa mopolla keulimista tai muuta mielisairautta? Lääkkeet!!!


      • Anonyymi
        Yara-mies kirjoitti:

        VOI VITTU MIKÄ EMÄ SELITYS TYÖTTÖMÄLTÄ LUUSERILTA! Olisit vaan suoraan sanonut ETTÄ SULLA EI OO VARAA KUNNON AUTOON. Mut joo, kirjota vielä yks essee selityksiä siitä miks oot köyhä.

        Hölmöö kyllä ostaa bmw jos on kerran rahaa😂.


    • Hesan mies

      Vetäkää luuserit räpylään. työ onnettomat asutte maalla.Tosi mies assuu hesassa( Jo 2 kuukautta)

    • InSider.

      Nimim DeTomasoPantera, kirjoitit:

      "Monesti (ei toki aina) rahamiehillä on useita autoja ja yleensä eri merkkisiä. Esim. Juha Kankkusella ja Teemu Selänteellä on laaja autokokoelma. Eliittialueiden kuten Lontoon Belgravian tai Espoon Westendin pihoissa on poikkeuksetta 2-3 autoa."

      On paljon rikkaita jotka ajaa tavallisella autolla. Eivät halua pröystäillä. Siitä nousisi vain kateus. Yaralaset on "uus-rikkaita" joilla on kusi noussut hattuun. Oikeat rikkaat pyrkii peittelemään rikkauttaan.

    • ?

      Eikö "uus-rikas" ole "oikea rikas"? Mikä on noiden ero?

      • vastaus.

        Ei kaikki Yaralaiset pidä hienoa autoa, vaan osa on fiksuja ja eivät tuo esiiin rikkauttaan. Heillä on normaali auto, mutta asunto voikin sitten olla hienompi. Uusrikkailla tarkoitetaan nousukkaita jotka ovat hyötyneet tilaisuudesta, mutta eivät ansaitse rikkauttaan vaan ovat vaan olleet oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja päässeet siten töihin. Mutta köyhät, työttömät, opiskelijat ym, voivat olla heitä parempia, vaikka nämä ovatkin rikkaita.


      • ??
        vastaus. kirjoitti:

        Ei kaikki Yaralaiset pidä hienoa autoa, vaan osa on fiksuja ja eivät tuo esiiin rikkauttaan. Heillä on normaali auto, mutta asunto voikin sitten olla hienompi. Uusrikkailla tarkoitetaan nousukkaita jotka ovat hyötyneet tilaisuudesta, mutta eivät ansaitse rikkauttaan vaan ovat vaan olleet oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja päässeet siten töihin. Mutta köyhät, työttömät, opiskelijat ym, voivat olla heitä parempia, vaikka nämä ovatkin rikkaita.

        Mutta kun tuossa viestissä puhuttiin "oikeasti rikkaista".

        "Mutta köyhät, työttömät, opiskelijat ym, voivat olla heitä parempia, vaikka nämä ovatkin rikkaita."

        Parempia missä?


      • Mazda6
        ?? kirjoitti:

        Mutta kun tuossa viestissä puhuttiin "oikeasti rikkaista".

        "Mutta köyhät, työttömät, opiskelijat ym, voivat olla heitä parempia, vaikka nämä ovatkin rikkaita."

        Parempia missä?

        Iltalehdessä oli joku kuukausi sitten selvitys kansanedustajien autoista. (Kaikki eivät vastanneet kyselyyn).Yleisimmät merkit olivat Volvo ja Toyota. Suurimmalla osalla kansanedustajista oli tavanomainen auto. Ökyautoja oli vain muutamalla ja Ässämersuja oli vastanneista yhdellä.


        Sitten tosirikkaista: Bill Gates ajaa vm. -99 Porsche 911:lla, Warren Buffetilla on -01 Lincoln, Steve Jobs ajoi liisatuilla autoilla (yksi taisi olla SL-Mese), Iso-Britannian kuningashuoneen jäsenillä on käyttöautoina tavallisia Audeja, Ikean Kamprad ajaa vm. -93 Volvo 240 farmaria.


      • vastaa.
        Mazda6 kirjoitti:

        Iltalehdessä oli joku kuukausi sitten selvitys kansanedustajien autoista. (Kaikki eivät vastanneet kyselyyn).Yleisimmät merkit olivat Volvo ja Toyota. Suurimmalla osalla kansanedustajista oli tavanomainen auto. Ökyautoja oli vain muutamalla ja Ässämersuja oli vastanneista yhdellä.


        Sitten tosirikkaista: Bill Gates ajaa vm. -99 Porsche 911:lla, Warren Buffetilla on -01 Lincoln, Steve Jobs ajoi liisatuilla autoilla (yksi taisi olla SL-Mese), Iso-Britannian kuningashuoneen jäsenillä on käyttöautoina tavallisia Audeja, Ikean Kamprad ajaa vm. -93 Volvo 240 farmaria.

        Entäpä asunnot? Onko noilla julkkiksilla hienot asunnot?


      • Mazda6
        vastaa. kirjoitti:

        Entäpä asunnot? Onko noilla julkkiksilla hienot asunnot?

        Suomen rikkaila julkkiksilla on yleensä yksi tai useampi hyvä asunto. Suomen rikkaat keskittyvät pk-seudulle. Yleensä asutaan eteläisessä kantakaupungissa (esim. Elop Katajanokalla ja Kallasvuo Ullanlinnassa ja Erkko Eirassa) tai rantojen lähellä esim. Westendissä Jari Kurri tai Marjaniemessä Mika Salo tai Didhrichsenit Kuusisaaressa sekä Kimi Räikkönen Kaskisaaressa. Kesämökki on usein Espoon Suvisaaristossa tai jossain muualla Uudellamaalla kuten Tammisaaressa. Kauniainen on melko tavanomainen paikka, jossa on jonkin verran ökytaloja esim. Jari Sarasvuolla.

        Useimmilla julkkiksilla ei mene taloudellisesti lujaa. Esim. Jorma Uotisella ja Jussi Parviaisella on verovelat, Jungner joutui pistämään kakkosasunnon myyntiin kun tippui puoluesihteerin paikalta, Viivi Pumpasen exä asuu Leppävaarassa, Pelle Miljoonalla on yksiö Kalliossa jne. "Hieno" osoite ei vielä kerro paljoa; kantakaupungissa yleisin asuntojen koko on kaksio - monet kulttuuri-ihmiset asuvat pienissä omakotitaloissa Käpylässä eli siilinjärveläiset asuvat yleensä paremmin kuin rivijulkkikset.


        Ulkomailla asunnot rikkailla ovat suuria esim. tänään Iltalehdessä oli kuva Michael Jordanin valtavasta talosta. Kimi Räikkönen asuu myös Sveitsissä (suuri Villa Butterfly). New Yorkista tunnettu esimerkki on The Dakota House - siellä asunnoissa voi olla jopa 20 huonetta ja kaikkein rikkaimmilla kuten John Lennonilla on talosta useita huoneistoja. Tähän Dakota Houseen ei pääse asumaan ilman yhtiökokouksen hyväksymistä (mm. Melanie Griffith ei lupaa saanut).


      • faktaa.
        Mazda6 kirjoitti:

        Suomen rikkaila julkkiksilla on yleensä yksi tai useampi hyvä asunto. Suomen rikkaat keskittyvät pk-seudulle. Yleensä asutaan eteläisessä kantakaupungissa (esim. Elop Katajanokalla ja Kallasvuo Ullanlinnassa ja Erkko Eirassa) tai rantojen lähellä esim. Westendissä Jari Kurri tai Marjaniemessä Mika Salo tai Didhrichsenit Kuusisaaressa sekä Kimi Räikkönen Kaskisaaressa. Kesämökki on usein Espoon Suvisaaristossa tai jossain muualla Uudellamaalla kuten Tammisaaressa. Kauniainen on melko tavanomainen paikka, jossa on jonkin verran ökytaloja esim. Jari Sarasvuolla.

        Useimmilla julkkiksilla ei mene taloudellisesti lujaa. Esim. Jorma Uotisella ja Jussi Parviaisella on verovelat, Jungner joutui pistämään kakkosasunnon myyntiin kun tippui puoluesihteerin paikalta, Viivi Pumpasen exä asuu Leppävaarassa, Pelle Miljoonalla on yksiö Kalliossa jne. "Hieno" osoite ei vielä kerro paljoa; kantakaupungissa yleisin asuntojen koko on kaksio - monet kulttuuri-ihmiset asuvat pienissä omakotitaloissa Käpylässä eli siilinjärveläiset asuvat yleensä paremmin kuin rivijulkkikset.


        Ulkomailla asunnot rikkailla ovat suuria esim. tänään Iltalehdessä oli kuva Michael Jordanin valtavasta talosta. Kimi Räikkönen asuu myös Sveitsissä (suuri Villa Butterfly). New Yorkista tunnettu esimerkki on The Dakota House - siellä asunnoissa voi olla jopa 20 huonetta ja kaikkein rikkaimmilla kuten John Lennonilla on talosta useita huoneistoja. Tähän Dakota Houseen ei pääse asumaan ilman yhtiökokouksen hyväksymistä (mm. Melanie Griffith ei lupaa saanut).

        Monilla Yaralaisilla on parempi asunto kuin julkkiksilla. Yksikin asuu 200 m2 luksus OK-talossa...


      • näin se menee.
        Mazda6 kirjoitti:

        Suomen rikkaila julkkiksilla on yleensä yksi tai useampi hyvä asunto. Suomen rikkaat keskittyvät pk-seudulle. Yleensä asutaan eteläisessä kantakaupungissa (esim. Elop Katajanokalla ja Kallasvuo Ullanlinnassa ja Erkko Eirassa) tai rantojen lähellä esim. Westendissä Jari Kurri tai Marjaniemessä Mika Salo tai Didhrichsenit Kuusisaaressa sekä Kimi Räikkönen Kaskisaaressa. Kesämökki on usein Espoon Suvisaaristossa tai jossain muualla Uudellamaalla kuten Tammisaaressa. Kauniainen on melko tavanomainen paikka, jossa on jonkin verran ökytaloja esim. Jari Sarasvuolla.

        Useimmilla julkkiksilla ei mene taloudellisesti lujaa. Esim. Jorma Uotisella ja Jussi Parviaisella on verovelat, Jungner joutui pistämään kakkosasunnon myyntiin kun tippui puoluesihteerin paikalta, Viivi Pumpasen exä asuu Leppävaarassa, Pelle Miljoonalla on yksiö Kalliossa jne. "Hieno" osoite ei vielä kerro paljoa; kantakaupungissa yleisin asuntojen koko on kaksio - monet kulttuuri-ihmiset asuvat pienissä omakotitaloissa Käpylässä eli siilinjärveläiset asuvat yleensä paremmin kuin rivijulkkikset.


        Ulkomailla asunnot rikkailla ovat suuria esim. tänään Iltalehdessä oli kuva Michael Jordanin valtavasta talosta. Kimi Räikkönen asuu myös Sveitsissä (suuri Villa Butterfly). New Yorkista tunnettu esimerkki on The Dakota House - siellä asunnoissa voi olla jopa 20 huonetta ja kaikkein rikkaimmilla kuten John Lennonilla on talosta useita huoneistoja. Tähän Dakota Houseen ei pääse asumaan ilman yhtiökokouksen hyväksymistä (mm. Melanie Griffith ei lupaa saanut).

        Jos julkkiksella on rahaa (kaikilla julkkiksillla ei ole paljoa rahaa), silloin heillä on hieno asunto.

        Rikkailla on aina hieno asunto.


      • voe poijat
        faktaa. kirjoitti:

        Monilla Yaralaisilla on parempi asunto kuin julkkiksilla. Yksikin asuu 200 m2 luksus OK-talossa...

        Kaukanapa asuu sitten. Kerran Savossa ei ole yhtään luxus-taloa. 200 neliötä on ihan normi tönö.


    • Uoppelmän

      Kylläpä poikia leikittää. Minäpä ajan Ooppelilla vuoden 96 mallilla. Mutta kuulkaa lapset kun minä en jatketta tarvitse.

      • vastaa.

        Entä asunto. Onko se hienokin?


    • KOF0+

      SIKSI KUN LUULET ET SE ON MUNAN JATKE EI OOOOOO

    • ZribiX

      Yaralle töihin voivat päästä vain kansainväliset ja dynaamiset menestyjätyypit - he ryhmittyvät valiojoukon kärkikaartiin. BMW tuo sportahtava luksuslimousine on keino menestyksen signalointiin. Kuten wanhassa Rannilan mainoksessa todettiin - kyllä käyp katteeks.

    • A.URINKO

      Kuka mitäkin elämässä arvostaa. Tosi rikkaat ajaa taksilla tai niillä on kuljettaja.

    • Voi jee...

      Yara-miehelle vastaus...siksi koska isi osti sen ja siksi koska toiset ostaa oman auton (ei ehkä BMW:tä) omilla rahoilla. Toiset ei ehkä asu enää vanhempien luona samalla tavalla vaan elättävät omia perheitä käymällä töissä haluavat ehkä joskus itsenäistyä ja tienata omalla työllään, jolla saa myös sen oman auton.....
      Yara-miehen isän sanoin; "pitäähän pojalla olla kunnon auto..."

      • AjamisenIloa

        Yara-miehen viestissä on nähdäkseni kolme pointtia:

        - työpaikka Yaralla on Suomen työläiseliittiä; tienestit ovat ainakin yliopiston professorin (paljon yli tavallisen opettajan) tai everstin tai yksityissektorin keskiportaan päällikön tasolla jopa lähes lääkärin tasolla

        - Tuulilasin selvityksen mukaan 4 halutuinta automerkkiä ovat MB, BMW, Audi ja Volvo; uutta kallista autoa harva käteisellä ostaa; Siilissä pitää olla yaralainen/yrittäjä ja uudet käteisellä ostetut autot ovat sitten vaatimattomia (Skoda, Toyota ja VW yleisimmät). Uudet MB:t, BMW:t, Audit ja isot Volvot ovat yksityissektorilla vasta pörssiyritysten ylemmän johtoportaan työsuhdeautoja - päällikköporras ja asiantuntijat saavat tyytyä tavanomaiseen (Octavia, Insignia, Passat jne)

        - useat työlliset ajavat velka-autolla, heillä on asuntovelkaa tai he ovat rahastosijoittajia; yaralaisten palkka on niin suuri, että heillä yleensä on iso velaton ok-talo ja muhkea arvo-osuustili ja loput onkin sitten laitettavissa uuteen käteisellä ostettuun 500-sarjan BMW:n


    • työtön.

      HAISTA PASKA SAATANAN MULKKU!

    • maistraatissa töissä

      On totta että auto kertoo sen miten "tasokas" olet, mutta muista että kaikki naiset eivät kiihotu autosta. Itselläni on myös Mercedes Benz, mutta olen huomannut, että osa naisista haluaa mielummin STATUSta kuin hienon auton.

      Usein parhaiten toimii se että menet juttelemaan heidän kanssaan, vaihdatte ajatuksia, ja kunnioitat häntä ihmisenä. Silloin nainen painaa pääsi sinun rintakehääsi vastaan ja haluaa käpertyä syliisi

      • Mercedes Benz.

        Tasokkaat naiset haluavat tasokkaan auton.


      • GoldenRolex.
        Mercedes Benz. kirjoitti:

        Tasokkaat naiset haluavat tasokkaan auton.

        Audi on tasokkaampi kuin Mersu


    • Audiquattro

      Vaihda Audiin. Juuri nyt VW konsernilla menee kovaa (vuosivoitto yli 11 miljardia euroa) ja Audi on Suomessa, Euroopassa ja Kiinassa se halutuin merkki.

    • ,o+0n0

      MONI YARA mies ajaa, volkkarilla mustalla , PHUAAAA
      revi siitä sitten ,)))))))

    • Tossutane

      Hinkkaa Yara-mies se bemus niin, että kesällä se kiiltää ku juutalaisen mulkku.

    • voi vitun urpo enpä ppaljon kehus yan duuneista siellä pyörit paskassa kirjaimellisesti että saat hommattua jonkun hikisen bmw hah hommaa aivot ja kehu muilla avuilla ku jollain vitun autolla urpo

    • .PV00 NV

      HEI LAPSET LOPETTAKAA JO PASKAN JAUHANTA..... ;((((((

    • Locomo34

      YARA on ihan vitun paska työpaikka... norjalaisten persereikien omistama paska pulju. vittu sinne jos joku raukka joutuu nii voi voi... asennus hommii vittu tarvii miljoona lupaa. koko ajan ollaan kyttäämässä vittu . kaikkille pikku rilli homoille se paikka on tarkotettu vitun paskaa. jaksa ajatelle enää sitä paskaa moro

      • ....

        No faktahan on, että tuohon luparuljanssiin on täytynyt mennä, sillä alihankkijat eivät osaa hommiaan. Alihankkijoiden onnettomuustilastot ovat vuosi vuodelta tosi korkeat. Ehkä Siperia opettaa....


      • näennäistä
        .... kirjoitti:

        No faktahan on, että tuohon luparuljanssiin on täytynyt mennä, sillä alihankkijat eivät osaa hommiaan. Alihankkijoiden onnettomuustilastot ovat vuosi vuodelta tosi korkeat. Ehkä Siperia opettaa....

        Eiköhän Yarassa ole itsessä syy tuohonkin luparuljanssiin. Se pulju pelkää, että hommat menee pieleen ja ennen kaikkea se joutuu hankaluuksiin toimintansa vaatimien ympäristölupien kanssa. Niin kauan kun Yaran pitää saada vielä uusia lupia viranomaisilta ollaan näennäisesti tarkempia, sitten kaikki repeää sen omankin toiminnan kulisseissa......


      • ....
        näennäistä kirjoitti:

        Eiköhän Yarassa ole itsessä syy tuohonkin luparuljanssiin. Se pulju pelkää, että hommat menee pieleen ja ennen kaikkea se joutuu hankaluuksiin toimintansa vaatimien ympäristölupien kanssa. Niin kauan kun Yaran pitää saada vielä uusia lupia viranomaisilta ollaan näennäisesti tarkempia, sitten kaikki repeää sen omankin toiminnan kulisseissa......

        Et selvästikään tiedä mistä puhut.


      • näennäistä
        .... kirjoitti:

        Et selvästikään tiedä mistä puhut.

        Tuosta asennushommien luparuljansista en tiedäkään, mutta yleisellä tasolla Yarassa vain money talks...


      • 13+14
        näennäistä kirjoitti:

        Tuosta asennushommien luparuljansista en tiedäkään, mutta yleisellä tasolla Yarassa vain money talks...

        Perusteletko vielä?


      • jeps.
        13+14 kirjoitti:

        Perusteletko vielä?

        tais näennäisen jutut olla näennäisiä :)


      • työkustannukset
        näennäistä kirjoitti:

        Tuosta asennushommien luparuljansista en tiedäkään, mutta yleisellä tasolla Yarassa vain money talks...

        Yaran ammoniakkivaunut seisovat keskellä kylää, kun Yara yritti säästää viikonlopun palkkakustannuksissa ja olla tyhjiä vaunuja siirtämällä vapauttaa näille ammoniakkivaunuille tilaa omalta ratapihaltaan.


      • missä vastuullisuus
        työkustannukset kirjoitti:

        Yaran ammoniakkivaunut seisovat keskellä kylää, kun Yara yritti säästää viikonlopun palkkakustannuksissa ja olla tyhjiä vaunuja siirtämällä vapauttaa näille ammoniakkivaunuille tilaa omalta ratapihaltaan.

        Yara oli tilannut toimituksen maanantaille, mutta tulivat jo lauantain vastaisena yönä. Vastuutonta toimintaa Yaralta vaarallisten aineiden käyttäjänä toki myös VR teki väärin. Toimitushan olisi voinut tulla maanantai yönä kello 00.30 ja silloin se olisi ollut maanantaina toimitusta eikä sitä tyhjää tilaa olisi ollut silloinkaan Yaran ratapihalla. SS:hän mukaan Yara tekee vaunujen siirtoja vain viikolla eikä taatusti yöaikaan. Ei ole hommat hanskassa siellä Yaralla. Pelastuslaitoshan joutuu puuttumaan sen asioihin.


      • missä vastuullisuus
        työkustannukset kirjoitti:

        Yaran ammoniakkivaunut seisovat keskellä kylää, kun Yara yritti säästää viikonlopun palkkakustannuksissa ja olla tyhjiä vaunuja siirtämällä vapauttaa näille ammoniakkivaunuille tilaa omalta ratapihaltaan.

        Yara oli tilannut toimituksen maanantaille, mutta tulivat jo lauantain vastaisena yönä. Vastuutonta toimintaa Yaralta vaarallisten aineiden käyttäjänä toki myös VR teki väärin. Toimitushan olisi voinut tulla maanantai yönä kello 00.30 ja silloin se olisi ollut maanantaina toimitusta eikä sitä tyhjää tilaa olisi ollut silloinkaan Yaran ratapihalla. SS:hän mukaan Yara tekee vaunujen siirtoja vain viikolla eikä taatusti yöaikaan. Ei ole hommat hanskassa siellä Yaralla. Pelastuslaitoshan joutuu puuttumaan sen asioihin.


      • turhaa toistoa.....
        missä vastuullisuus kirjoitti:

        Yara oli tilannut toimituksen maanantaille, mutta tulivat jo lauantain vastaisena yönä. Vastuutonta toimintaa Yaralta vaarallisten aineiden käyttäjänä toki myös VR teki väärin. Toimitushan olisi voinut tulla maanantai yönä kello 00.30 ja silloin se olisi ollut maanantaina toimitusta eikä sitä tyhjää tilaa olisi ollut silloinkaan Yaran ratapihalla. SS:hän mukaan Yara tekee vaunujen siirtoja vain viikolla eikä taatusti yöaikaan. Ei ole hommat hanskassa siellä Yaralla. Pelastuslaitoshan joutuu puuttumaan sen asioihin.

        Tulipa tuplana, kun mökillä ollaan nettitikun varassa. Onneksi oltiin täällä viikonloppunakin pois Siilistä....


      • ,.,
        missä vastuullisuus kirjoitti:

        Yara oli tilannut toimituksen maanantaille, mutta tulivat jo lauantain vastaisena yönä. Vastuutonta toimintaa Yaralta vaarallisten aineiden käyttäjänä toki myös VR teki väärin. Toimitushan olisi voinut tulla maanantai yönä kello 00.30 ja silloin se olisi ollut maanantaina toimitusta eikä sitä tyhjää tilaa olisi ollut silloinkaan Yaran ratapihalla. SS:hän mukaan Yara tekee vaunujen siirtoja vain viikolla eikä taatusti yöaikaan. Ei ole hommat hanskassa siellä Yaralla. Pelastuslaitoshan joutuu puuttumaan sen asioihin.

        No tuohan oli SS:n selostuksen mukaan täysin tavarantoimittajan vika.


      • sattuuhan sitä....
        ,., kirjoitti:

        No tuohan oli SS:n selostuksen mukaan täysin tavarantoimittajan vika.

        Maanantai alkaa kello 00.00. En ole lukenut SS:n juttua painettuna, mutta tottakai se yrittää vierittää syyn pelkästään VR:lle yleiselle syntipukille. Eipä Yara varaudu sinne tuleviin toimituksiin, vaan siellähän jouduttaisiin odottelemaan raidetilan vapautumiosta, jos toimitettaisiin heti aikaisin maanantaina. Hälläväliä asennetta Yaralla. Mitäköhän muuta ympäristölle vaarallista hoidellaan samalla tavalla. Sitähän me ympäristön asukkaat emme tiedä, kun kaikki läheltäpititilanteet jäävät sen tehdasalueen sisälle, vaikka onnettomuudessa siilinjärveläiset olisimme kärsijöinä.


      • ,.,
        sattuuhan sitä.... kirjoitti:

        Maanantai alkaa kello 00.00. En ole lukenut SS:n juttua painettuna, mutta tottakai se yrittää vierittää syyn pelkästään VR:lle yleiselle syntipukille. Eipä Yara varaudu sinne tuleviin toimituksiin, vaan siellähän jouduttaisiin odottelemaan raidetilan vapautumiosta, jos toimitettaisiin heti aikaisin maanantaina. Hälläväliä asennetta Yaralla. Mitäköhän muuta ympäristölle vaarallista hoidellaan samalla tavalla. Sitähän me ympäristön asukkaat emme tiedä, kun kaikki läheltäpititilanteet jäävät sen tehdasalueen sisälle, vaikka onnettomuudessa siilinjärveläiset olisimme kärsijöinä.

        Juuri sanot ettet tiedä asiasta mitään, mutta teet silti oletuksia Yaran tekemästä tilauksesta. Kylläpä on vakuuttavaa argumentointia. Millä perusteella oletat että tilaus on tehty ma aamuyölle?


      • näinon
        ,., kirjoitti:

        Juuri sanot ettet tiedä asiasta mitään, mutta teet silti oletuksia Yaran tekemästä tilauksesta. Kylläpä on vakuuttavaa argumentointia. Millä perusteella oletat että tilaus on tehty ma aamuyölle?

        Tiedän vastauksen kysymykseesi: koska hän haluaa uskoa niin.


      • ei yara-uskovainen
        ,., kirjoitti:

        Juuri sanot ettet tiedä asiasta mitään, mutta teet silti oletuksia Yaran tekemästä tilauksesta. Kylläpä on vakuuttavaa argumentointia. Millä perusteella oletat että tilaus on tehty ma aamuyölle?

        SS kertoi tilauksen olleen maanantaille. Tilaukset tehdään vain päivämäärälle. Se on normaalia alalla. Yaran toiminnalla taitaa noita myrkkyvaunuja seisoskella useastikin toimituspäivänä asutuksen keskellä odottelemassa, että Yaran logistiikan hoitajat ovat raivanneet tilaa tehtaan ratapihalta.


      • ,,,,,,,
        ,., kirjoitti:

        No tuohan oli SS:n selostuksen mukaan täysin tavarantoimittajan vika.

        Yaralle on sama tyyli tuleeko sinne tilattuna vaikka puutavaraa rakennustyömaalle tai ammoniakkia. Tavaraa kuin tavaraa.....


      • ,.,
        ei yara-uskovainen kirjoitti:

        SS kertoi tilauksen olleen maanantaille. Tilaukset tehdään vain päivämäärälle. Se on normaalia alalla. Yaran toiminnalla taitaa noita myrkkyvaunuja seisoskella useastikin toimituspäivänä asutuksen keskellä odottelemassa, että Yaran logistiikan hoitajat ovat raivanneet tilaa tehtaan ratapihalta.

        Eli aivan kuten tuossa veikkailtiinkin... koko juttusi perustuu pelkkiin oletuksiin.


      • lukemista....
        ,., kirjoitti:

        No tuohan oli SS:n selostuksen mukaan täysin tavarantoimittajan vika.

        Kaikki eivät osaa oikein lukeakkaan Mullikkaa. Ei siinä kirjoitettu lainkaan tavarantoimittajasta. Mikä ollut Venäjällä. VR:hän ei ole tavarantoimittaja, vaan tavarankuljettaja. voihan se tietysti olla vaikeaa ymmärtää näitä asioita.....


      • höpsis...
        ,,,,,,, kirjoitti:

        Yaralle on sama tyyli tuleeko sinne tilattuna vaikka puutavaraa rakennustyömaalle tai ammoniakkia. Tavaraa kuin tavaraa.....

        Ei pidä paikkaansa.


      • .....
        lukemista.... kirjoitti:

        Kaikki eivät osaa oikein lukeakkaan Mullikkaa. Ei siinä kirjoitettu lainkaan tavarantoimittajasta. Mikä ollut Venäjällä. VR:hän ei ole tavarantoimittaja, vaan tavarankuljettaja. voihan se tietysti olla vaikeaa ymmärtää näitä asioita.....

        Red herring and you know it.


      • Huvittaa
        ei yara-uskovainen kirjoitti:

        SS kertoi tilauksen olleen maanantaille. Tilaukset tehdään vain päivämäärälle. Se on normaalia alalla. Yaran toiminnalla taitaa noita myrkkyvaunuja seisoskella useastikin toimituspäivänä asutuksen keskellä odottelemassa, että Yaran logistiikan hoitajat ovat raivanneet tilaa tehtaan ratapihalta.

        Kovaa halua uskoa omiin perusteettomiin oletuksiinsa esiintyy selvästikin suuntaan jos toiseen ;)


      • SivuSalli
        ..... kirjoitti:

        Red herring and you know it.

        "Red herring and you know it. "

        Red Herring on hyvä teknologiasivusto sekä paperimuotoinen lehti, joka on tilattu ainakin Helsingin kauppakorkeakoulun kirjastoon.


      • ......
        SivuSalli kirjoitti:

        "Red herring and you know it. "

        Red Herring on hyvä teknologiasivusto sekä paperimuotoinen lehti, joka on tilattu ainakin Helsingin kauppakorkeakoulun kirjastoon.

        Kyllä. Se on myös, ja alunperin, sanonta, jonka perimmäisen tarkoituksen tiedät varmaan itsekin :)


    • KuusiRippi

      Ajat siksi BMW:llä koska BMW on ylivoimaisesti maapallon paras ja arvostetuin automerkki. BMW:llä on automerkeistä maailman suurin brändin arvo ja se on kautta maailman arvostetuin, kadehdituin ja halutuin automerkki. Audi jää paljon alle BMW:n (vastaavan hintaluokan Audien valmistuskustannusten on arvioitu olevan n. 20 % alle BMW:n), Mesen ongelmana on asiakaskunnan ikääntyneisyys (keski-ikä 59 vuotta joka on 14 vuotta uusien BMW:n omistajien keski-ikää korkeampi).

      Kellään työttömällä - niin kuin sinulla - ei ole varaa uudenkarheaan sportahtavaan Bemarin kaltaiseen ratatykkiin. Kaikki avaukseesi kielteisesti vastanneet ovat sinulle erittäin kateellisia, mutta minä voin avoimesti myöntää kuten wanhassa Rannilan mainoksessa: "KYLLÄ KÄYP KATTEEKS".

      En tiedä kadehdinko/kadehtivatko muut enemmän huippupalkkaista työpaikkaasi vai uudenkarheaa (ilmeisesti M-sarjan tai 700-sarjan) Bemariasi, mutta itselleni kyllä molemmat käyp katteeks!

      Pelkistetysti voidaan sanoa:

      BMW on maapallon automerkeistä se, jolla ajaa kansainvälisten ja dynaamisten menestyjätyyppien enemmistö. (OK - muutama Hollywoodin hörhö ajaa Rolls Roycella tai Lexuksella mutta USA:n suurituloisimpien postinumeroalueiden ylivoimaisesti yleisin automerkki on BMW).

    • junamies1

      Eikö siilinjärven ratapiha muka ole VAK-piha? Vai minkävuoksi siellä ei saisi ammoniakkiavaunuja seisottaa? Turussakin seisovat ammoniakkivaunut ja agan propaanivaunut keskellä kaupunkia arkipäivisin, eikä pelastuslaitoksella siihen mitään puuttumista ole. Ratapiha kun on vak-piha. Mikä siilinjärveläisiä siinä muka pelottaa?

    • wgfyid

      Ajat bmw:llä, koska sulla on niin pieni pippeli, että jostain pitää jatketta hakea? Tosin se sinun viime vuosituhannen puolella valmistettu bmw ei kovin paljon siinäkään suhteessa auta...

      • poikien jatkeet

        Naurattaa nämä tuontiromuautot merkistä riippumatta....


    • ToyotaCarinaII

      "Ajat bmw:llä, koska sulla on niin pieni pippeli, että jostain pitää jatketta hakea?"

      On klisee väittää, että auto on ****:n jatke. Pelimies (mies jolla on ainakin satoja naisten kaatoja) ei tarvitse rekvisiittaa - ulkonäkö supliikki riittää Pelimiesjulkkiksilla on eri merkkisiä autoja - eivät ne keskity tiettyyn merkkiin. Hjalliksella muuten on Mesen SUV.

      Tosin se sinun viime vuosituhannen puolella valmistettu bmw ei kovin paljon siinäkään suhteessa auta...

      "Yaralla on Savon parhaat palkat niin eiköhän yaralaisella ole uudenkarhea (takuut vielä päällä) Suomesta ostettu paremman luokan BMW."

    • NoArvataan!

      Arvatkaapa työttömät miksi ajan BMW'llä?T: Yara-mies.

      A. TIETO

      Sinulla menee taloudellisesti ja muutenkin elämässäsi hyvin ja siksi ajat saksalaisella laatuautolla, joita siis on vain kolme merkkiä.

      B. ARVAUKSET

      1. Mercedes vs BMW. Mercedes -autoilijoiden keski-ikä on viidenkympin nurkilla ja BMW:n alle neljänkymmenen. Veikkaan että olet nuori tai varhaisessa keski-iässä oleva henkilö, ja siksi suosit BMW:tä.
      2. Mercedes vs BMW. Mercedes on enemmän mukavuuspainotteinen kun taas BMW on enemmän ajajan auto. Veikkaan että olet erinomainen ajaja ja siksi valitset BMW:n koska Mercedeksellä ajotaitoja ei pääse toteuttamaan riittävästi.
      3. Audi vs BMW. Pidät enemmän takavetoisen auton ajo-ominaisuuksista ja siksi valitsit BMW:n.
      4. Audi vs BMW. Veikkaan, että seuraat autolehtiä usealla kielellä ja olet selvittänyt sen, että Audin valmistuskustannukset ovat pienemmät kuin vastaavan BMW:n eli et halua maksaa vain merkistä vaan myös laadusta.

      Eli

      Ajat BMW:llä siksi, koska olet kielitaitoinen ja autotekniikkaan perehtynyt nuori n. 25-30 vuotias Yaran vaativissa asiantuntijatehtävissä työskentelevä mies ja keskitasoa huomattavasti parempi sporttisesta ajotyylistä nauttiva ajaja. Meinikö oikein?

      • die richtige Antwort

        Saksasta sait halvemmalla kolaroidun mittarilukemat muutetun romu bmw-wagenin.


      • Du hast geirrt
        die richtige Antwort kirjoitti:

        Saksasta sait halvemmalla kolaroidun mittarilukemat muutetun romu bmw-wagenin.

        Du hast dich vielleicht geirrt. Täällähän kansalaisopistolla järjestettiin kurssi auton tuomisesta Saksasta eli uskoisin kaikkien Siiliin Saksasta tuotujen autojen olevan ihan ok - pari hyvää Meseä tiedän tuodun tosi halvalla. Aikanaan Saksasta verosäännöstön vuoksi tosiaankin tuotiin kolariautoja. Joensuuhun tuotu melkein uusi Mese 190 herätti aikanaan niin suurta kateutta, että usein oli syljetty tuulilasiin. Onneksi autot ovat sittemmin halpuneet; 80 -luvulla nuorison ykkösmerkki oli Tojo - nyt nuorillakin on varaa BMW:hen, jolloin heistä kehittyy aikaisempia sukupolvia parempia ajajia! MInä hukkasin ajotaidon kehittymisen kannalta parhaat vuoteni Saabin ja Volvon ratissa.

        Mutta kyllä jos on työsoppari Yaralla (hyvät palkat) niin alla totta kai on uusi Suomesta ostettu BMW.


      • Die richtige Antwort
        Du hast geirrt kirjoitti:

        Du hast dich vielleicht geirrt. Täällähän kansalaisopistolla järjestettiin kurssi auton tuomisesta Saksasta eli uskoisin kaikkien Siiliin Saksasta tuotujen autojen olevan ihan ok - pari hyvää Meseä tiedän tuodun tosi halvalla. Aikanaan Saksasta verosäännöstön vuoksi tosiaankin tuotiin kolariautoja. Joensuuhun tuotu melkein uusi Mese 190 herätti aikanaan niin suurta kateutta, että usein oli syljetty tuulilasiin. Onneksi autot ovat sittemmin halpuneet; 80 -luvulla nuorison ykkösmerkki oli Tojo - nyt nuorillakin on varaa BMW:hen, jolloin heistä kehittyy aikaisempia sukupolvia parempia ajajia! MInä hukkasin ajotaidon kehittymisen kannalta parhaat vuoteni Saabin ja Volvon ratissa.

        Mutta kyllä jos on työsoppari Yaralla (hyvät palkat) niin alla totta kai on uusi Suomesta ostettu BMW.

        Alle gebrauchte Autos die aus Deutschland importiert werden, sind eigentlich kaputt.

        On todella surkeaa, että vanhoja autoja siis romuja tuodaan Saksasta. Ollaan kuin itäeurooppalaiset ja oikein Kansalaisopistossa neuvotaan miten tuonti tehdään. Yaralaisilla on aivan samoin Saksan tuontiautoja kuin muillakin. Pikkupaikkakuntalaisuutta on juuri tuo yaralaisten ylpistely. Te ukot olette naurettavia autoinenne. Nykyisin ei saksalaisia automerkkejä eikä muuten vaikka noita Volvojakaan nähdessä tule mieleen kuin, että taas Saksan romu liikenteessä.


      • normaali työläiset
        Du hast geirrt kirjoitti:

        Du hast dich vielleicht geirrt. Täällähän kansalaisopistolla järjestettiin kurssi auton tuomisesta Saksasta eli uskoisin kaikkien Siiliin Saksasta tuotujen autojen olevan ihan ok - pari hyvää Meseä tiedän tuodun tosi halvalla. Aikanaan Saksasta verosäännöstön vuoksi tosiaankin tuotiin kolariautoja. Joensuuhun tuotu melkein uusi Mese 190 herätti aikanaan niin suurta kateutta, että usein oli syljetty tuulilasiin. Onneksi autot ovat sittemmin halpuneet; 80 -luvulla nuorison ykkösmerkki oli Tojo - nyt nuorillakin on varaa BMW:hen, jolloin heistä kehittyy aikaisempia sukupolvia parempia ajajia! MInä hukkasin ajotaidon kehittymisen kannalta parhaat vuoteni Saabin ja Volvon ratissa.

        Mutta kyllä jos on työsoppari Yaralla (hyvät palkat) niin alla totta kai on uusi Suomesta ostettu BMW.

        Niin osamaksulla yaralaiset taitavat autonsa ostaa. Saksaankin kun pitäisi olla rahat kourassa. Yaran palkat eivät todella ole kummoisia ja jossain talostakin on velkaa...


      • RatenSieMal
        Die richtige Antwort kirjoitti:

        Alle gebrauchte Autos die aus Deutschland importiert werden, sind eigentlich kaputt.

        On todella surkeaa, että vanhoja autoja siis romuja tuodaan Saksasta. Ollaan kuin itäeurooppalaiset ja oikein Kansalaisopistossa neuvotaan miten tuonti tehdään. Yaralaisilla on aivan samoin Saksan tuontiautoja kuin muillakin. Pikkupaikkakuntalaisuutta on juuri tuo yaralaisten ylpistely. Te ukot olette naurettavia autoinenne. Nykyisin ei saksalaisia automerkkejä eikä muuten vaikka noita Volvojakaan nähdessä tule mieleen kuin, että taas Saksan romu liikenteessä.

        Ganzheilige Betrachtung.

        Saksassa 7 kertaa käyneenä voin kertoa, etteivät siellä autot ole yhtä paljon puheenaiheiden keskiössä kuin täällä. Päästörajat ovat sitä, ettei suurkaupungeissa voi olla vanhoja autoja. Naiset haluavat uusia pikkuautoja. Monilla on ei-saksalaisia autoja - 20 % on ei-Saksalaisia merkkejä. Statusta on omista merkeistä enemmän Audilla ja BMW:llä kuin Mesellä, joskin Audi-kuljettajista sanotaan etteivät he tiedä mitä haluavat. Saabia ei tunneta, Volvon imago on hidas. Räikeimpiä autoja ei haluta (keskimäärin saksalaisten pankkitileillä on n. 30.000 €); eräs tyyppi lohkaisi, että näkemiäni Lamborghineja ajavat sutenöörit.


      • bemarimies hävisi =)
        RatenSieMal kirjoitti:

        Ganzheilige Betrachtung.

        Saksassa 7 kertaa käyneenä voin kertoa, etteivät siellä autot ole yhtä paljon puheenaiheiden keskiössä kuin täällä. Päästörajat ovat sitä, ettei suurkaupungeissa voi olla vanhoja autoja. Naiset haluavat uusia pikkuautoja. Monilla on ei-saksalaisia autoja - 20 % on ei-Saksalaisia merkkejä. Statusta on omista merkeistä enemmän Audilla ja BMW:llä kuin Mesellä, joskin Audi-kuljettajista sanotaan etteivät he tiedä mitä haluavat. Saabia ei tunneta, Volvon imago on hidas. Räikeimpiä autoja ei haluta (keskimäärin saksalaisten pankkitileillä on n. 30.000 €); eräs tyyppi lohkaisi, että näkemiäni Lamborghineja ajavat sutenöörit.

        Saksassa on tullut käytyä kymmeniä kertoja vuosikymmenten aikana niin työasioissa, opiskelu kuin vapaa-ajan reissuilla..

        Saksassa tuntuvat menevän enemmän autojen mallien mukaan kuin pelkän merkin. Sen verran on noista autoasioista tullut jutelluksi. Suomessa tietysti korkea autovero nostaa ns hienompien merkkien statusta ja juuri siitä syystähän näitä "tuonti-romuja" tänne tuodaankin. Verotushan sitä autojen uusiutumista meillä kaikkein eniten hidastaakin, vaikka vanhoilla autoilla onkin korkeampi käyttövero.

        Saksassa on tavallisempaa asua vuokralla, vaikka monet sielläkin hankkivat oman asunnon. Keskimääräistä pankkitilin saldoa on huono sanoa. Varallisuudessa on niin suuria eroja ilman tuota asumisenkin vaikutusta. Ns keskiluokankin sisällä asumismuoto tekee suuren eron pankkitilin saldoon.

        Suomalaiset miehet varsinkin täällä pk-seudun ulkopuolella yrittävät nostattaa kuvittelemaansa statustaan autolla. Kertakaikkea huvittavahan sellainen on. Kaikki kun asuvat samantyyppisissä vielä kohtuullisen asuntovelan kämpissä niin jollakinhan sitä pitää yrittää päteä.


      • väh 100 donaa pois
        Du hast geirrt kirjoitti:

        Du hast dich vielleicht geirrt. Täällähän kansalaisopistolla järjestettiin kurssi auton tuomisesta Saksasta eli uskoisin kaikkien Siiliin Saksasta tuotujen autojen olevan ihan ok - pari hyvää Meseä tiedän tuodun tosi halvalla. Aikanaan Saksasta verosäännöstön vuoksi tosiaankin tuotiin kolariautoja. Joensuuhun tuotu melkein uusi Mese 190 herätti aikanaan niin suurta kateutta, että usein oli syljetty tuulilasiin. Onneksi autot ovat sittemmin halpuneet; 80 -luvulla nuorison ykkösmerkki oli Tojo - nyt nuorillakin on varaa BMW:hen, jolloin heistä kehittyy aikaisempia sukupolvia parempia ajajia! MInä hukkasin ajotaidon kehittymisen kannalta parhaat vuoteni Saabin ja Volvon ratissa.

        Mutta kyllä jos on työsoppari Yaralla (hyvät palkat) niin alla totta kai on uusi Suomesta ostettu BMW.

        Mittarilukeman käpälöinti on Saksassa enemmän sääntö kuin poikkeus.


      • RatenSieMal
        bemarimies hävisi =) kirjoitti:

        Saksassa on tullut käytyä kymmeniä kertoja vuosikymmenten aikana niin työasioissa, opiskelu kuin vapaa-ajan reissuilla..

        Saksassa tuntuvat menevän enemmän autojen mallien mukaan kuin pelkän merkin. Sen verran on noista autoasioista tullut jutelluksi. Suomessa tietysti korkea autovero nostaa ns hienompien merkkien statusta ja juuri siitä syystähän näitä "tuonti-romuja" tänne tuodaankin. Verotushan sitä autojen uusiutumista meillä kaikkein eniten hidastaakin, vaikka vanhoilla autoilla onkin korkeampi käyttövero.

        Saksassa on tavallisempaa asua vuokralla, vaikka monet sielläkin hankkivat oman asunnon. Keskimääräistä pankkitilin saldoa on huono sanoa. Varallisuudessa on niin suuria eroja ilman tuota asumisenkin vaikutusta. Ns keskiluokankin sisällä asumismuoto tekee suuren eron pankkitilin saldoon.

        Suomalaiset miehet varsinkin täällä pk-seudun ulkopuolella yrittävät nostattaa kuvittelemaansa statustaan autolla. Kertakaikkea huvittavahan sellainen on. Kaikki kun asuvat samantyyppisissä vielä kohtuullisen asuntovelan kämpissä niin jollakinhan sitä pitää yrittää päteä.

        Löytyihän sitä tältä kylältä minua tietävämpiä! Menee Saksassa mallin mukaan kyllä kuten sanoit. Syddeutsche Zeitungin toimittajalla oli työsuhdeautona 5-sarjan BMW ja Videotronicsin toimitusjohtajalla 7-sarjan BMW. Isoimmat mallisarjat ovat Saksassa yleisempiä kuin meillä; Suomen pörssiyritysten johtajien yleisimmät autot ovat Audi A6, BMW 5 ja MB E. Naiset Saksassa olivat sitä mieltä, että parempi vaikka uusi Fiesta kuin vanha iso auto eli siellä arvostettu vanha iso auto on vasta jokin klassikkomalli.

        Noin puolet Saksassa asuu vuokralla (mutta monet säästävät vuokra-aikana asuntoon). Pankkitoimihenkilö kertoi minulle keskimääräisen saldon. Saksassa on erilaisia kaupunkeja; Hampurissa on rahaa ja Berliinissä ei keskimäärin niinkään, joten se on asuntojen ostohinnoiltaan paljon Helsinkiä halvempi.


      • miinakenttä purettu
        RatenSieMal kirjoitti:

        Löytyihän sitä tältä kylältä minua tietävämpiä! Menee Saksassa mallin mukaan kyllä kuten sanoit. Syddeutsche Zeitungin toimittajalla oli työsuhdeautona 5-sarjan BMW ja Videotronicsin toimitusjohtajalla 7-sarjan BMW. Isoimmat mallisarjat ovat Saksassa yleisempiä kuin meillä; Suomen pörssiyritysten johtajien yleisimmät autot ovat Audi A6, BMW 5 ja MB E. Naiset Saksassa olivat sitä mieltä, että parempi vaikka uusi Fiesta kuin vanha iso auto eli siellä arvostettu vanha iso auto on vasta jokin klassikkomalli.

        Noin puolet Saksassa asuu vuokralla (mutta monet säästävät vuokra-aikana asuntoon). Pankkitoimihenkilö kertoi minulle keskimääräisen saldon. Saksassa on erilaisia kaupunkeja; Hampurissa on rahaa ja Berliinissä ei keskimäärin niinkään, joten se on asuntojen ostohinnoiltaan paljon Helsinkiä halvempi.

        Pankkitoimihenkilö sanomassa keskimääräistä saldoa väliltä 0 euroa( jos ei luotollinen tili) ja miljoonia euroja.=) Berliinissä vaikuttaa se ossien eli entisten itäsaksalaisten varallisuuden puute. Wessien puolella on enemmän eroja kaupunkien sisällä kuten meilläkin. Yhdistyminen ei ole tietenkään nostanut itäistä osaa vanhan läntisen osan varallisuustasolle.


    • kuolen nauruun

      mutta on m50b25sessa sentään hyvä rajotin!! ;)

    • tuleva työtön

      Aja vaan bemarilla, ainakin hyvin se siellä Yaran parkkipaikalla ruostuu happosateen keskellä..:)

      • :-)

        Jopas on huikeita "happosateita" siellä :D


      • hehee

        uus maalipinta virman piikkiin! :)


      • ....
        hehee kirjoitti:

        uus maalipinta virman piikkiin! :)

        Juurikin näin. Silloin harvoin kun värivirheitä auton maalipinnassa havaitaan, maalataan auto uusiksi. Ja ne tipat, joita pinnalle tippuu, eivät kyllä vaikuta mihinkään muualle.


      • pisaroidaan
        .... kirjoitti:

        Juurikin näin. Silloin harvoin kun värivirheitä auton maalipinnassa havaitaan, maalataan auto uusiksi. Ja ne tipat, joita pinnalle tippuu, eivät kyllä vaikuta mihinkään muualle.

        Auton maalipintaan tekevät jäljen. Mitenkähän on nuo ukkojen keuhkot. Verenkierron mukana ovat menneet suoraan aivoihin, sen kyllä huomaa.....


      • hehee
        pisaroidaan kirjoitti:

        Auton maalipintaan tekevät jäljen. Mitenkähän on nuo ukkojen keuhkot. Verenkierron mukana ovat menneet suoraan aivoihin, sen kyllä huomaa.....

        eläpä hupata..


    • ,nnmn

      Ei sen kokoiset pisarat mihinkään keuhkoihin mene, ne tippuu lähimaastoon aiheuttaen lähinnä värivirheitä maalipintaan.

      • elä höperöi yaraukko

        Tuulen mukana happosadetta tulee laajemmalle alueelle.


      • Tiedän.
        elä höperöi yaraukko kirjoitti:

        Tuulen mukana happosadetta tulee laajemmalle alueelle.

        Happoa pääsee piippuun äärimmäisen harvoin poikkeustilanteissa ja silloinkin pitoisuudet ovat hyvin pieniä. Ihan siinä lähialueella (parkkipaikalla) sillä on pientä merkitystä, mutta vaikutus laskee etäisyyden potenssissa, joten eipä ole sivullisille merkitystä.


      • Tiedän.
        Tiedän. kirjoitti:

        Happoa pääsee piippuun äärimmäisen harvoin poikkeustilanteissa ja silloinkin pitoisuudet ovat hyvin pieniä. Ihan siinä lähialueella (parkkipaikalla) sillä on pientä merkitystä, mutta vaikutus laskee etäisyyden potenssissa, joten eipä ole sivullisille merkitystä.

        Ja nuo poikkeustilanteet ovat kestoltaan lyhyitä. Salaliittoteorioitsijoille tiedoksi, että noita päästöjä seurataan ulkopuolisten toimesta ja niitä ei oteta mitenkään kevyesti.


      • seurantaa sekin
        Tiedän. kirjoitti:

        Ja nuo poikkeustilanteet ovat kestoltaan lyhyitä. Salaliittoteorioitsijoille tiedoksi, että noita päästöjä seurataan ulkopuolisten toimesta ja niitä ei oteta mitenkään kevyesti.

        Ulkopuolisten toimesta tarkoittanee, että jos joku Siilin kylällä asuva huomaa autonsa maalipinnan vahingoittuneen ja keksii syyksi Yaran piilossa pidetyt päästöt.


    • tuleva työtön

      Heh..ja niitä ulkopuolisia sopivasti voidellaan yaran toimesta että ei tule huonoa imagoa yhtiölle. Ai mitkä päästöt? Eihän meiltä sellaisia tule.

      • määjatapparanmies

        löytyihän sitä meidänkin kylältä ihkaoikea foliohattu :D


      • hälläväliä tyylillä

        Taidat olla oikeassa. Pahus kun viranomaiset ovat joitakin kertoja julistaneet kaikissa tiedotusvälineissä hätätiedotetta, joka kehoittaa kaikkia pysymään sisällä ja sulkemaan ilmastoinnin ja akkunat. Meidänkin taloyhtiössä pelastusvastaava siilinjärveläiseen tyyliin päivitteli, että kuka on sulkenut ilmastoinnin ja nyt huoltomiehet joutuvat käymään taas panemassa sen päälle. Tosin huoltomiehet juoksevat muutoin kaikenlaisissa pikkuasioissa talossa harvase päivä.


    • tuleva työtön

      Ei siihen mitään foliohattuja tarvita, se on ihan todellisuutta tässä maassa.

      • :-)

        höpöhöpö :)


      • hys hys hiljaa

        Eikä vaan tässä maassa, vaan myös täällä Siilinjärvellä.


      • ??????
        hys hys hiljaa kirjoitti:

        Eikä vaan tässä maassa, vaan myös täällä Siilinjärvellä.

        Onko sinulla mitään todisteita väitteittesi tueksi? Ei ole. Ovatko ympäristöjärjestöt asian suhteen sinua paremmin asioista perillä? Kyllä ovat. Onko heillä asian suhteen naputettavaa? Ei ole.


      • ei seurantaa
        ?????? kirjoitti:

        Onko sinulla mitään todisteita väitteittesi tueksi? Ei ole. Ovatko ympäristöjärjestöt asian suhteen sinua paremmin asioista perillä? Kyllä ovat. Onko heillä asian suhteen naputettavaa? Ei ole.

        Ympäristöjärjestöillä ei ole mahdollisuuksia seurata jokaista päästölähdettä. Nehän puuttuvat vasta tuollaisiin Talvivaaran kaltaisiin paljaalla silmällä näkyviin päästöihin.


      • helsinginenergia
        ei seurantaa kirjoitti:

        Ympäristöjärjestöillä ei ole mahdollisuuksia seurata jokaista päästölähdettä. Nehän puuttuvat vasta tuollaisiin Talvivaaran kaltaisiin paljaalla silmällä näkyviin päästöihin.

        No just :D Viranomaisvalvonta on myös nykyisin melkoisen intensiivistä.


      • kaakana Salmisaarest
        helsinginenergia kirjoitti:

        No just :D Viranomaisvalvonta on myös nykyisin melkoisen intensiivistä.

        Niinhän se viranomaisvalvonta vaikuttaa kovinkin hyvältä tuolla Talvivaarassakin ja oli toisaalta vaikka Vihtavuoressa kerran vuodessa käyvät katsastelemassa =)


      • ....
        kaakana Salmisaarest kirjoitti:

        Niinhän se viranomaisvalvonta vaikuttaa kovinkin hyvältä tuolla Talvivaarassakin ja oli toisaalta vaikka Vihtavuoressa kerran vuodessa käyvät katsastelemassa =)

        No niinhän noista on vaan jääty kiinni. Yaran kohdalla ei taida olla juuri epäselvyyksiä :-)


      • ===))))
        .... kirjoitti:

        No niinhän noista on vaan jääty kiinni. Yaran kohdalla ei taida olla juuri epäselvyyksiä :-)

        eipä yaraukkeli happosateensumuissa ymmärtänny että puhuttiin kuinka heikkoa näyttää viranomaisvalvonta olevan ylipäätään.


      • ......
        ===)))) kirjoitti:

        eipä yaraukkeli happosateensumuissa ymmärtänny että puhuttiin kuinka heikkoa näyttää viranomaisvalvonta olevan ylipäätään.

        Et tainnut huomata, että oli kyse Yaran päästöistä liittyen autojen maalipintaan ;)


      • vastasit väärään vie
        ...... kirjoitti:

        Et tainnut huomata, että oli kyse Yaran päästöistä liittyen autojen maalipintaan ;)

        Siinä keskustelu ensin laajeni laajemmalti Yaran happosateisiin ja muihinkin ilman kautta tuleviin päästöihin ja sitten viimeksi ennen tuota kommenttia puhuttiin viranomaisvalvonnasta yleensä. Olen ollut tuon ajan mukana keskustelussa.


    • so2-nh3

      ilmansaasteita valvotaan jatkuvasti, tämä eroaa siis esim. vihtavuoren tapauksesta. ja talvivaarahan jäikin kiinni päästölupien ylityksestä. annettu esimerkki siis oli argumentti kirjoittajaa itseään vastaan.

      • virattomatomaiset

        Kerropa vaikka missä päin Siilinjärveä on mittauspisteitä ilmansaasteista. Ei taatusti ole viranomaisvalvonta kovin intensiivistä, jos kerran tuollaisia räjähdetehtaitakin valvotaan vuotuisilla käynneillä. Niin Talvivaara jäi kiinni, kun asukkaat nostivat vuodot esille.


      • so2-nh3
        virattomatomaiset kirjoitti:

        Kerropa vaikka missä päin Siilinjärveä on mittauspisteitä ilmansaasteista. Ei taatusti ole viranomaisvalvonta kovin intensiivistä, jos kerran tuollaisia räjähdetehtaitakin valvotaan vuotuisilla käynneillä. Niin Talvivaara jäi kiinni, kun asukkaat nostivat vuodot esille.

        ne mittauspisteet on suoraan piipussa, ulkopuolisten ylläpitämänä ja valvomana totta kai.


      • tuulen viemää
        so2-nh3 kirjoitti:

        ne mittauspisteet on suoraan piipussa, ulkopuolisten ylläpitämänä ja valvomana totta kai.

        Ja autojen maalipintoja uusitaan firman piikkiin eikä muka vaikuta muualla =)


      • 17+4
        tuulen viemää kirjoitti:

        Ja autojen maalipintoja uusitaan firman piikkiin eikä muka vaikuta muualla =)

        Juurikin noin, sillä niin isot pisarat eivät juuri parkkipaikkaa pidemmälle pysty lentämään.


    • ssja6

      vittu maailman paskin työpaikkaa. norjalainen vie rahat ja panee jokasta työntekijää perseeseen. kuka vitun tyhmä ees meenee sinne.. jos on lapsia nii vaikka sossu jos ei nii tapa ittes ei susta oo muuhun paska

      • ........

        Kateus ei ole nättiä. Hyvät palkat Yaralla :)


    • SARAYARA

      Kiitos YARALAISet, kun mahdollistatte minun elämisen teidän suurilla vero euroilla elämisen. Olen työtön Siilijärveläinen ja ylpeä siitä. Olen vapaa ja aikaa vain minulle ja minun harrastuksille 24/7! Pummaa soskua digistä ja muita kunnan etuja ja hyvin pärjää!!! T. Siilin työtön

      • .....

        Oman elämänsä luuseri saa toki olla, jos haluaa. Tiedät varmaan kuitenkin, että selkäsi takana kaltaisillesi nauretaan. Ja kyllähän tuo yhteiskuntakin tulee jatkossa puuttumaan vastikkeettomaan elättämiseen. Hyvinvointiyhteiskunnan päivät siltä osin alkavat olla ohi. Ei lupaa hyvää tulevaisuutta kellekään, kaikkein vähiten kouluttautumattomille ja työelämästä syrjäytyneille.


    • SARAYARA

      En ole kouluttamaton tai SUPERsyrjäytynyt! Haluun vaan elää vapaasti ja tehdä mitä mä haluun, kun yhteiskunta sen minulle mahdollistaa! Ja se , että mulle joku nauraa o kateellisten panettelua! Kuka muka ei tykkää nukkua aamulla pitkään ja tehdä just sitä mitä haluu?? Työelämä ei vaan sovi mulle... NIIN KYLLÄ KÖYHÄ KEINOT KEKSII!

      • 13+17

        Tottahan se on, kyllä tuollaisille nauretaan.


      • ????

        kuinka pitkään kuvittelet yhteiskunnan tukien jatkuvan nykyisenlaisina? entä minkälaisen arvelet asemasi olevan työmarkkinoilla muutoksen koittaessa? ja henkilökohtaisempi kysymys: minkälaisen sosiaalisen aseman arvelet omaavasi aivan lähipiirisi ulkopuolella?


      • monimuotoinen maailm
        ???? kirjoitti:

        kuinka pitkään kuvittelet yhteiskunnan tukien jatkuvan nykyisenlaisina? entä minkälaisen arvelet asemasi olevan työmarkkinoilla muutoksen koittaessa? ja henkilökohtaisempi kysymys: minkälaisen sosiaalisen aseman arvelet omaavasi aivan lähipiirisi ulkopuolella?

        Vain yksinkertaiset kuvittelevat sosiaalisen aseman riippuvan palkkatyössä olosta. Jokainen tekee mitä parhaaksi katsoo, vaikka sitten yhteiskunnan tuilla. Eikös ne ole aikalailla edes aktiiviseen työnhakuun sidottuja. Ja sitten on myös yhteiskunnan tukianostamattomia ja samalla myös palkkatöitä tekemättömiä....


      • ?????
        monimuotoinen maailm kirjoitti:

        Vain yksinkertaiset kuvittelevat sosiaalisen aseman riippuvan palkkatyössä olosta. Jokainen tekee mitä parhaaksi katsoo, vaikka sitten yhteiskunnan tuilla. Eikös ne ole aikalailla edes aktiiviseen työnhakuun sidottuja. Ja sitten on myös yhteiskunnan tukianostamattomia ja samalla myös palkkatöitä tekemättömiä....

        Vain yksinkertaiset kieltävät työelämän yhtenä merkittävimmistä sosiaalisen aseman määrittäjistä. Et kai tosissasi moista väitä?


      • ....................
        ????? kirjoitti:

        Vain yksinkertaiset kieltävät työelämän yhtenä merkittävimmistä sosiaalisen aseman määrittäjistä. Et kai tosissasi moista väitä?

        Et selvästikkään ymmärrä kuin palkkatuloilla elämistä. Maailma on monimuotoisempi....


      • ?????
        .................... kirjoitti:

        Et selvästikkään ymmärrä kuin palkkatuloilla elämistä. Maailma on monimuotoisempi....

        Et selvästikään ymmärrä sosiologian perusteita. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Googleta vaikkapa...


      • ?????
        .................... kirjoitti:

        Et selvästikkään ymmärrä kuin palkkatuloilla elämistä. Maailma on monimuotoisempi....

        Siinä noin alkuun

        In modern societies, occupation is usually thought of as the main determinant of status, but other memberships or affiliations (such as ethnic group, religion, gender, voluntary associations, fandom, hobby) can have an influence.


      • monimuotoinen maailm
        ????? kirjoitti:

        Et selvästikään ymmärrä sosiologian perusteita. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Googleta vaikkapa...

        Voi voi, et ymmärrä maailmaa lainkaan. Parhaimmassa asemassa olevat eivät todellakaan tarvitse lainkaan palkkatuloja..... Ihan ilman googlettamista ja jo ennen internet-aikaa muistaakseni sosiologian paikallisena guruna Allart kirjoitteli jotain näistäkin asioista. Yksi sosiologian peruskurssi taisi olla pakollisena.


      • ?????
        monimuotoinen maailm kirjoitti:

        Voi voi, et ymmärrä maailmaa lainkaan. Parhaimmassa asemassa olevat eivät todellakaan tarvitse lainkaan palkkatuloja..... Ihan ilman googlettamista ja jo ennen internet-aikaa muistaakseni sosiologian paikallisena guruna Allart kirjoitteli jotain näistäkin asioista. Yksi sosiologian peruskurssi taisi olla pakollisena.

        Varsinainen red herring. Kuinka relevantteja kuvittelet heidän olevan tässä asiayhteydessä :) Onhan niitä lottovoittajiakin, mutta yhteiskuntatason sosiologisien ilmiöiden kannalta heidän merkitys on olematon.

        Et kai väitä edelleen vakavalla naamalla, että palkkatyössä olemisella ei ole vaikutusta sosiaaliseen asemaan?


      • hyvät naurut
        ????? kirjoitti:

        Varsinainen red herring. Kuinka relevantteja kuvittelet heidän olevan tässä asiayhteydessä :) Onhan niitä lottovoittajiakin, mutta yhteiskuntatason sosiologisien ilmiöiden kannalta heidän merkitys on olematon.

        Et kai väitä edelleen vakavalla naamalla, että palkkatyössä olemisella ei ole vaikutusta sosiaaliseen asemaan?

        heh heh sinulla on vain palkkatöitä tekeviä ja lottovoittajia....


      • ?????
        hyvät naurut kirjoitti:

        heh heh sinulla on vain palkkatöitä tekeviä ja lottovoittajia....

        Red herring taas :)

        "Parhaimmassa asemassa olevat eivät todellakaan tarvitse lainkaan palkkatuloja"

        Kuinka merkittävä tämä tarkoittamasi luokka on yhteiskuntatason sosiologisia ilmiöitä tutkittaessa? Aivan, eipä juurikaan ;)


    • SARAYARA

      Heippa! No kylläpäs tämä minun KELAN uraputki aiheuttaa ihan iholle menemistä... Minun sosiaalinen asema tässä elämässä ei varmaan kiinnosta ketään oikeasti ja mitä minä sellaisella päätäni vaivaisin. On ystävii, sukulaisii ja muita tuttuja joiden kanssa voin tarvittaessa olla tekemisissä, mut mä tykkään olla ja mennä minne mä haluan en ole riippuvainen muista ihmisistä tai heidän asemastaan. Luulisin teidän uraohjuksien arvostavan sitä muutamaa vapaata tuntia jota teillä on siinä oravanpyörä elämässänne iltaisin vai olenko väärässä? Kyl mä matkustelen ja liikun ihan just siel missä millonkin haluun. Kyl tukirahat siihen riittää et en kyl jää mistään paitsi jos sitä ajattelette. Et painakaa te väsyneet itseenne kyllästyneet työmyyrät niitä duunejanne et mä saan taas alkaa varata lentoja mualimalle... : )

      • notuota.

        Höpsis. Missä täällä on iholle menemistä? Erehdyt, ei kyse ollut sinusta tai menemisistäsi suoranaisesti. Kyse oli yhteiskunnasta yleisemmin.


      • siuluulot
        notuota. kirjoitti:

        Höpsis. Missä täällä on iholle menemistä? Erehdyt, ei kyse ollut sinusta tai menemisistäsi suoranaisesti. Kyse oli yhteiskunnasta yleisemmin.

        Kyllä nuo aika iholle menemisiltä näyttävät ja samalla eivät yleisesti yhteiskunnasta, vaan hyvin subjektiivisen näkemyksen mukaisia.....


      • .-.
        siuluulot kirjoitti:

        Kyllä nuo aika iholle menemisiltä näyttävät ja samalla eivät yleisesti yhteiskunnasta, vaan hyvin subjektiivisen näkemyksen mukaisia.....

        tulkintakysymys. en minä ainakaan ottaisi noita henkilökohtaisesti. nuohan on vain yleisesti tunnustettuja yhteiskunnallisia seikkoja, toki heijastettuna tämän yksilön kautta, mutta silti.


    • SARAYARA

      Yhteiskunta huolehtii kaltaisistani henkilöistä silkkihansikkain. Pitää huolen, että saan ruokaa, ilmaisen kämpän, ilmaisen sähkön, ilmaisen terveydenhuollon lääkkeet kun niitä joskus tarttee, ilmaisen kotivakuutuksen ja tukevat harrastuksia. Saan myös erilaisilta järjestöiltä avustuksia esim. ilmaiseksi ruokaa ja vaatteita,huonekaluja ja mitä milloinkin tarvitsen. Sellainen on meidän yhteiskunta... ei valittamista. Kiitos työmyyrille, että kannatte huolta meista työttömistä työnteollanne ja veroja maksamalla pidätte meistä huolta.

      • .-.

        noinhan se on, mutta tuskin kovin kauaa.


    • SARAYARA

      SE on just niin kauan ku mä haluun... : )

      • ökyporvari

        Mitä sitten? Sinunlaisia pummeja on elänyt maanpäällä iät ja ajat ja tulee elämään sinunkin jälkeen eli älä suotta kiittele. Mutta onneksi sinunlaisia ei ole kuitenkaan kovin paljon. Jokainen elää tyylillään, minä saan sinusta hyvä mittatikun itselleni johon verrata itseäni ja huomata miten menestynyt olen suhteessa sinunlaiseen luuseriin ja sinä saat minun maksamilla verorahoilla mahdollisuuden loisia erilaisten tukien muodossa, eli molemmat hyötyy toisistaan ja hyvä niin.


      • :-(

        No just joo. Pilasit parilla viime viestillä hyvin alkaneen provon :(


    • SARAYARA

      Menestynyt ai miten muka? Rahallisestikko tuskin muulla elämän alueilla... ainakin vaikutat siltä. Voih... ku rahal ei saa kaikkee ja senhän sinä taidat tietää siellä korviesi välissä. Tais sulla olla lelut patterin välis... Mitähän sul o mitä mul ei? Sopii pohtia...

    • gyllenberg

      No jokainen tyylillään. Itse ainakin osallistun ihan mielelläni itsestään huolehtimaan kykenemättömien tukemiseen. Se on pieni hinta yhteiskunnallisesta vakaudesta. Tosin pahoin pelkään, että järjestelmä on tuolta osin kaatumassa, mikä koskee tietysti eniten sitä "alinta kastia", mutta tuntuu myös keskiverto ihmisen elämässä.

      • monimuotoinen maailm

        heh heh veit tuon omaisuudenhoitaja-nimimerkin ymmärtämättä sitä ajatusmaailmaa. Ei rikkaat edes todellisuudessa juuri niitä veroja maksele ja tuota väittämääsi "alinta kastia" eli tuilla eläviä tuetaan myös jatkossakin.


      • g.pula-aho
        monimuotoinen maailm kirjoitti:

        heh heh veit tuon omaisuudenhoitaja-nimimerkin ymmärtämättä sitä ajatusmaailmaa. Ei rikkaat edes todellisuudessa juuri niitä veroja maksele ja tuota väittämääsi "alinta kastia" eli tuilla eläviä tuetaan myös jatkossakin.

        No nyt sorrut kyllä omaan näppäryyteesi :D Tuo oli vain lonkalta heitetty nimimerkki.

        Tukia maksetaan varmaankin myös jatkossa, ainakin toivottavasti, mutta linjan tiukentuminen on kyllä selviö.


    • Yaras

      Sull ei o varaa parempaan?

    • YT:T

      Yara-mies.. Arvaa kuka on kuukauden päästä lomautettuna? hahahahahahha

      • faktaa.

        Yaralta ei ole lähiaikoina ilman töitä muut kuin korkeintaan määräaikaiset, joilta on sopimukset lopussa.


      • Ken leikkiin ryhtyy
        faktaa. kirjoitti:

        Yaralta ei ole lähiaikoina ilman töitä muut kuin korkeintaan määräaikaiset, joilta on sopimukset lopussa.

        Heippa "Yaran" kirjoittelija
        Miksi sinä joka olet ns. vakitöissä kirjoittelet täällä ?
        Kehuskelet autoasi ja leuhkit palkallasi ja tiedoillasi? Oletko kenties tavan duunari tehtaassa jolla esim. teknikon tai inssinkoulutus(ei kuitenkaan dippainssi) mutta sinulle ei koskaan ole tarjottu "tavan työtä" kummempaa... Olet jo n. nelikymppinen ja sinulla ei ole muuta kuin oma pieni kämppä, Isiltä jäänyt pikku perintö ja BMW... Ehkäpä mietit mitä elämällä on enää annettavaa? Elämäsi naista ei ole löytynyt vaikka olet etsiskellyt, kun olet suomalaiseen tyyliin ujo. Kenties Äitisi vielä asustelee lapsuuskodissasi lähellä tämän hetkistä omaa asuntoasi ja käyt häntä vapaa-aikanasi auttelemassa. Siinäpä sitä haastetta elämälle kerrakseen ja aikaa todellakin jää paljon tänne netti räpläilyyn ja itsensä julkituomiseen kun sitä ei uskalla noin avoimesti oikeassa elämässä tehdä. Lopuksi: Bemareita ei työntekijöiden parkkipaikalla ole monta ainakaan uudehkoja joten tekstien yms. perusteella ei ollut vaikeaa ottaa selvää kirjoittajasta.


      • Älä vähättele!
        Ken leikkiin ryhtyy kirjoitti:

        Heippa "Yaran" kirjoittelija
        Miksi sinä joka olet ns. vakitöissä kirjoittelet täällä ?
        Kehuskelet autoasi ja leuhkit palkallasi ja tiedoillasi? Oletko kenties tavan duunari tehtaassa jolla esim. teknikon tai inssinkoulutus(ei kuitenkaan dippainssi) mutta sinulle ei koskaan ole tarjottu "tavan työtä" kummempaa... Olet jo n. nelikymppinen ja sinulla ei ole muuta kuin oma pieni kämppä, Isiltä jäänyt pikku perintö ja BMW... Ehkäpä mietit mitä elämällä on enää annettavaa? Elämäsi naista ei ole löytynyt vaikka olet etsiskellyt, kun olet suomalaiseen tyyliin ujo. Kenties Äitisi vielä asustelee lapsuuskodissasi lähellä tämän hetkistä omaa asuntoasi ja käyt häntä vapaa-aikanasi auttelemassa. Siinäpä sitä haastetta elämälle kerrakseen ja aikaa todellakin jää paljon tänne netti räpläilyyn ja itsensä julkituomiseen kun sitä ei uskalla noin avoimesti oikeassa elämässä tehdä. Lopuksi: Bemareita ei työntekijöiden parkkipaikalla ole monta ainakaan uudehkoja joten tekstien yms. perusteella ei ollut vaikeaa ottaa selvää kirjoittajasta.

        1. "mutta sinulle ei koskaan ole tarjottu "tavan työtä" kummempaa..."

        Suurin osa tekee tavan työtä. Johtajaksi katsotaan se, jonka alaisilla on alasia eli armeijassa vasta everstiluutnantti (pataljoonankomentaja koska kapteeni on kapiaisten lähiesimies), yliopistoissa dekaani (professoriporras on suunnileen tk-lääkäreiden palkalla olevaa suoritusporrasta) ja ministeriöissä vasta ylijohtajataso. Akateemisen tutkinnon suorittaneista suurin osa on "tavan töissä" - päällikköporras tai yliopiston laitosten johtajat ovat vasta työmaiden "kymppejä" vastaten suunnilleen vanhempaa ryhmänjohtajaa eli kersanttia.


        2. "Olet jo n. nelikymppinen ja sinulla ei ole muuta kuin oma pieni kämppä, Isiltä jäänyt pikku perintö ja BMW... "

        Suomalaisista vain n. 60 % asuu omistusasunnossa (Siilinjärvellä luku ollee suurempi) joten onhan sekin jotain.

        3. "Bemareita ei työntekijöiden parkkipaikalla ole monta ainakaan uudehkoja joten tekstien yms. perusteella ei ollut vaikeaa ottaa selvää kirjoittajasta."

        Maamme vero- ja kustannustasolla harvalla asuntovelallisella on mahdollisuus ostaa uusi auto ylemmän keskiluokan auto. Suuri osa E-meseistä, 5-Bimmereistä ja A6-audeista on johtoportaan työsuhdeautoja - päällikköportaan työsuhdeautot ovat yleisimmin tasoa VW Passat.


      • ,,..,,
        Älä vähättele! kirjoitti:

        1. "mutta sinulle ei koskaan ole tarjottu "tavan työtä" kummempaa..."

        Suurin osa tekee tavan työtä. Johtajaksi katsotaan se, jonka alaisilla on alasia eli armeijassa vasta everstiluutnantti (pataljoonankomentaja koska kapteeni on kapiaisten lähiesimies), yliopistoissa dekaani (professoriporras on suunnileen tk-lääkäreiden palkalla olevaa suoritusporrasta) ja ministeriöissä vasta ylijohtajataso. Akateemisen tutkinnon suorittaneista suurin osa on "tavan töissä" - päällikköporras tai yliopiston laitosten johtajat ovat vasta työmaiden "kymppejä" vastaten suunnilleen vanhempaa ryhmänjohtajaa eli kersanttia.


        2. "Olet jo n. nelikymppinen ja sinulla ei ole muuta kuin oma pieni kämppä, Isiltä jäänyt pikku perintö ja BMW... "

        Suomalaisista vain n. 60 % asuu omistusasunnossa (Siilinjärvellä luku ollee suurempi) joten onhan sekin jotain.

        3. "Bemareita ei työntekijöiden parkkipaikalla ole monta ainakaan uudehkoja joten tekstien yms. perusteella ei ollut vaikeaa ottaa selvää kirjoittajasta."

        Maamme vero- ja kustannustasolla harvalla asuntovelallisella on mahdollisuus ostaa uusi auto ylemmän keskiluokan auto. Suuri osa E-meseistä, 5-Bimmereistä ja A6-audeista on johtoportaan työsuhdeautoja - päällikköportaan työsuhdeautot ovat yleisimmin tasoa VW Passat.

        Tuohon voisi lisätä, että monet hyväpalkkaiset asiantuntijatehtävissä olevat eivät edes halua esimiestehtäviin, mikäli palkkaus on muuten kohdallaan.


    • Anonyymi

      Kesäloma alkaa ja avobemari odottaa pihalla. Kyllä Yaralla kelpaa olla kovilla liksoilla.

      • Anonyymi

        Duunari pöljältä.


    • Anonyymi

      Koska kukaan muu ei sitä romua huolinut...

      • Anonyymi

        Sulta löytyy romu sieltä haarojenvälistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta löytyy romu sieltä haarojenvälistä.

        no joo, eihän tuo polkupyörä kovin hyväkuntoinen ole...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no joo, eihän tuo polkupyörä kovin hyväkuntoinen ole...

        Totta, mutta muista laittaa seuraavalla kerralla satula paikoilleen vai ajeletko mielelläänkin satulantappi anuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta muista laittaa seuraavalla kerralla satula paikoilleen vai ajeletko mielelläänkin satulantappi anuksessa.

        miksi bmw porukalla jutut menee aina tuonne persreikä osastolle... xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi bmw porukalla jutut menee aina tuonne persreikä osastolle... xD

        Sen takia kun te persreiät olette aina meidän tiellämme.


    • Anonyymi

      sentähden aloittaja ajaa bemarilla, koska ei mulkullaan saa tötteröä ja meinaa, että tuolla saa.
      Se on mopomunattoman auto

    • Anonyymi

      BMW on pienen mulkun aiheuttaman kompleksin kompensaatiota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe