Tai on ollut aa:ssa jo pari vuotta mutta ratkeaa muutaman kuukauden välein. Jokus tuntuu että vaikka käy muutaman kuukauden ryhmässä odottaa vaan päivää milloin pääsee ryyppäämään. Syy tietenkin löytyy aina, vaikka tietää että muuta syytä ei ole kuin viinan mieliteko. Sitten kun erehtyy naputtaan hänlle siitä kun juo oikein nauttii siitä ettän yt, nyt, nyt hän saa syyttää miksi jeppe juo.
Pitääkö aa:laisen puoliso jatkuvasti elää ns. kusi sukassa ettei vaan anna aihetta juopolle juomiseen ? Kaikillehan niitä riitoja parisuhteessa tulee mutta aa:laisen kanssa on tosi vaikee elää jos pitää oman näkökantansa niin jopa uhkaillaan että nyt mää menen juomaan.
Kun puoliso sattuu olemaan läheisriippuvainen häntä on helppo uhkailla että kaikki varmaan menee niinkuin aa:lainen haluaa.
Musta tuntuu että tämä mun aa:lainen ei ole sisäistänyt koko aa periaatetta. Jotenkuten jaksaa olla vähän aikaa ryyppäämättä kunnes taas alkaa, jopa kuukauden yhtä soittoa.
Se myös kertoo että ei ota mukaansa avopalavereihin että pääsisin tietämään mistä tässä kaikesta on kysymys. Al- anonia tällä paikkakunnalla ei ole joten sieltäkään en apua saa. Ainoa vaihte-ehto on että olen kypsynyt pikkuhiljaa koko tilanteeseen ja tehnyt iselleni selväksi että pitää lähteä omaan elämään kunhan saan tarpeeksi rohkeutta.
AA:ssa 3kk ja nyt alkoi juominen
6
239
Vastaukset
- luuranko
Luularko kaapissa. Juominen loppuu vasta, kun itse haluaa ja kiertää korkin kiinni. Vanhaa juoppoa ei saa väkisin enää kukaan juomaan.
- itsilohokla
Voithan sä itse mennä avopalaveriin, jos semmoinen kerran on teillä.
- Voihannäinhän
Niikun voiskin. On pitkä matka ja kivinen tie. Nämä palaverit on noin parinkymmenen kilometrin päässä ja täältä ei bussit kulje illalla ja ajokorttia minulla ei ole. Jos joku AA:lainen lukee tätä niin kertoisiko ottavatko aa:laiset kumppaninsa mukaan aa:han avopaalavereihin. Eihän siellä palavereissa aina tarviisi mukana olla mutta olisi kivaa kuulla mitä AA on ja mitenkä se toimii ja ehkä oppisi paremmin ymmärtämään alkoholisimia.
- itsilohokla
Voihannäinhän kirjoitti:
Niikun voiskin. On pitkä matka ja kivinen tie. Nämä palaverit on noin parinkymmenen kilometrin päässä ja täältä ei bussit kulje illalla ja ajokorttia minulla ei ole. Jos joku AA:lainen lukee tätä niin kertoisiko ottavatko aa:laiset kumppaninsa mukaan aa:han avopaalavereihin. Eihän siellä palavereissa aina tarviisi mukana olla mutta olisi kivaa kuulla mitä AA on ja mitenkä se toimii ja ehkä oppisi paremmin ymmärtämään alkoholisimia.
Aika vähän avopalavereissa käy alkoholistien raittiita puolisoita. Kyllä se siellä käyminen olisi sullekin ja teidän suhteellenne ihan terveellistä. Koita puhua ukollesi, että jospa se joskus kuitenkin lähtisi sun kanssasi.
- itsilohokla
itsilohokla kirjoitti:
Aika vähän avopalavereissa käy alkoholistien raittiita puolisoita. Kyllä se siellä käyminen olisi sullekin ja teidän suhteellenne ihan terveellistä. Koita puhua ukollesi, että jospa se joskus kuitenkin lähtisi sun kanssasi.
vaikka enhän ole varma ootko mies vai nainen
- tiutau.......
Meijän ryhmis ei oo puolisoita mukana muuta kun vuosijuhlilla.
Vaikka avo palavereja suurin osa onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1291132
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1441069- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891