Kannabis + paniikkikohtaukset

Jepjep92

Joo eli olen 20 vuotias mies , alotin kannabiksen polton marraskuussa 2011 jonka jälkee käyttö jatkui noin 1-3 kertaa viikossa tahtia. nyt vuoden 2012 alussa sain pöllyissä paniikkikohtauksen , se oli aivan hirveää , henkeä ahisti , sydän jyskytti , pelkäsin että kuolen jne jne. Poltin vielä yhden kerran viikko ton kohtauksen jälkeen ja sain silloinkin paniikkikohtauksen , sillon totesin ittellenni että nyt v*ttu riitti. Lopetin koko touhun ku seinään MUTTA olen saanut yhden paniikkikohtauksen vielä lopettamisen jälkeenkin. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa ? Voisiko tämä johtua minun kehooni varastoituneesta THC:stä ? Olen huomannut vieroitus oireiksi unettomuutta , hikoilua (etenkin öisin) , ruoka haluttomuutta , ahistusta. Toivon asiallisia vastauksia tähän kiitos ! (Ps. Kannabis ei vaan sovi näköjään kaikille)

29

8956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anti-Juntti

      Kannabis on vaaratonta, lailliastakaa kannabis jne tv tietämättömät aikuislapset.

      Hyvä vaan että sait pienen huomautuksen.

      • eiihanvaaratonta

        ei ole. Osa saa juuri aloittajan kaltasia oireita, ja osa myös vakavan psykoosin!!! joka vaikuttaa loppuelämän.

        Kannabis on periaatteessa vaaraton, kuten moni muukin huume on osalle ihmisistä vaaraton, ja vain pieni osa saa oireita... ellei satu oomaamaan tätä meidän sisäsiittoista, suomalaista perimää joka on alttiimpi kuin muualla!

        Eli, kannattaa olla varovainen. Jos yksi sadasta britistä saa psykoosin kannabiksestä, niin suomalaisista se luku on paljon suurempi.


    • Jepjep92

      Anti-Juntti , mua ei kiinnosta sun mielipide kannabiksesta vaan lähinnä olen kiinnostunut onko kukaan kokenut samaa...

      • ...................

        Älä pelleile sen myrkyn kanssa enää. On itsestäänselvä asia että vatipäät vetää sitä ja sairastuu myöhemmin mielenterveysongelmiin mutta riippuvuus jää eli tuhon tie alkaa.


      • jep jep kokemusta on

        poltin 15 vuotta säännöllisesti joka päivä aamusta iltaan nyt jäin kii psykiatrille ja jouduin seuloihin joka viikko torstaisin! no alkuun oli helppo kun oli motivaatiota lopettaa lasten takia ym mutta sinä 15 vuotena yritin 100 kertaa lopettaa en pystynyt nyt olen ollut 2kk polttamatta ja saan päivittäin paniikki kohtauksia mutta itse pilvessä en saanut tämä paska aiheutti minulle pysyvän hypokondrian (luulosairaus) sekä masennuksen ja ahdistuksen ja tietenkin nämä paniikkikohtaukset jälkeenpäin sain myös 2 suuntaisen mielialahäiriön ja muisti toimii 10 sekunttia ! te jotka sanotte että kannabis ei aiheuta mitään niin ette todellakaan tiedä asiasta vituakaan itse kun poltin puolustelin sitä kokoaika kaikille ett' toivottavasti laillistetaan ym paskaa nyt toivon että en olisi edes ekoja hatseja koskaan polttanut mutta 6 luokalla olin niin pentu että en sitä tajunnut vielä ja tähän 15v on kokeiltu myös kannabis,imppaus,amfetamiini,extacy,bentsot,opiaatit,lsd,kokaiini,kaikki muut paitsi heroiini että se oli ainakin minulla portti koviin!


      • Makse
        jep jep kokemusta on kirjoitti:

        poltin 15 vuotta säännöllisesti joka päivä aamusta iltaan nyt jäin kii psykiatrille ja jouduin seuloihin joka viikko torstaisin! no alkuun oli helppo kun oli motivaatiota lopettaa lasten takia ym mutta sinä 15 vuotena yritin 100 kertaa lopettaa en pystynyt nyt olen ollut 2kk polttamatta ja saan päivittäin paniikki kohtauksia mutta itse pilvessä en saanut tämä paska aiheutti minulle pysyvän hypokondrian (luulosairaus) sekä masennuksen ja ahdistuksen ja tietenkin nämä paniikkikohtaukset jälkeenpäin sain myös 2 suuntaisen mielialahäiriön ja muisti toimii 10 sekunttia ! te jotka sanotte että kannabis ei aiheuta mitään niin ette todellakaan tiedä asiasta vituakaan itse kun poltin puolustelin sitä kokoaika kaikille ett' toivottavasti laillistetaan ym paskaa nyt toivon että en olisi edes ekoja hatseja koskaan polttanut mutta 6 luokalla olin niin pentu että en sitä tajunnut vielä ja tähän 15v on kokeiltu myös kannabis,imppaus,amfetamiini,extacy,bentsot,opiaatit,lsd,kokaiini,kaikki muut paitsi heroiini että se oli ainakin minulla portti koviin!

        Puhuukohan sielä nyt joku kukkahattutäti eikä kokelas....


      • ....................

        Ei johdu kofeiinista pölvästi.


    • Panics

      Itselläni laukaisi kannabiksen polttaminen paniikkihäiriön ja se tuli jäädäkseen..

      • ....................

        ei ne jäädäkseen tuli, kyllä siihen hoito löytyy kuten kaikkeen muuhunkin. Lääkkeitä napaan ja asennetta kohdalleen, liikuntaa.


    • selviytyjä..

      itse polttelin panikkihäiriöön kannabista auttoi niin kauan kuin epätodellisuus iski ja kaikkee muuta sen lisäksi poltin kylläkin liikaa..nyt on melko rento ja todenmukainen olo eikä ole tarvinnu kun untaparantavaa mielialalääkettä käyttää lääketiede aika väärässä monessaki asiassa eikun rohkeasti asioihin mukaan ja yrittää unohtaa pahattuntemukset..

    • Panics

      Minä tosiaan en saanut paniikkikohtauksia kun poltin pilveä vaan kun lopetin sen polttamisen (päivittäistä). Ennen lopettamista monesti saattoi kyllä ruveta pilvessä ahdistamaan, mikä oli syy lopettamiseen jatkuvan vetämättömyyden lisäksi.

      Lopetusoireina unettomuus, hikoilu jne. polttamatta nyt 7. vuotta. Toisaalta veljelläni on myös paniikkihäiriö ja hän ei ole eläissään koskenut pilveen, että sairaus olisi voinut laueta vaikken olisi polttanutkaan...

    • paniikkioireilua33

      ïtse käyttänyt alkoholia viikottain kerran tai pari ja pilveä sillon tällöin noin. 6vuotta , paniikkihäiriö oireet alkoivat noin puolivuotta sitten ensimmäisen kerran ja pahempaan suuntaan ovat koko ajan menneet . bentsot ovat auttaneet aika paljon ja kännit mutta kännejä en suosittele koska eivät ainakaan paranna paniikkihäiriötä päinvastoin , tsemppejä sinne täällä yritetään kans selättää paniikkihäiriötä!

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Minulle ne kännit aiheutti juuri kaikenlaista vibaa päässä, myrkky se viinakin on ja en suosittele-


    • Panikoija22

      Itsellä alkoi panikoimiset samoihin aikoihin kun ensimmäiset överit tuli vedettyä. Aikaa siitä on 5 vuotta, välillä mennyt hyvin ja välillä huonommin. Ensimmäistä masennusta podetessa tuli pienet paukut polteltua ja siihen se auttoikin. Pidän kannabiksesta päihteenä, harmi vain ettei se sovi minulle. En suosittele jos on taipumusta mihinkään mielenterveys ongelmiin.

      • --------------------

        No kuule ei täällä kukaan ole sen erikoisempi mitä sinäkään, sen tulee jokaikinen pälli huomaamaan kun sauhuttelee lisää. Sitten vaan tänne itkemään.


    • Jepjep92

      Noniin eli nyt olen jo ollut 5 viikkoa savuttomana , eli THC:n oisi jo pitänyt hävitä kehosta kokonaan , liikuntaa on tullut harrastettua yms. MUTTA silti paniikkikohtaukset vain jatkuu , 4 kohtausta ollut nyt viikon sisällä , diapameilla joutunut selviämään tähän asti. Onneks pääsen psykiatrille kohta ja alotetaan SSRI lääkitys.

    • Qazxcs

      Lopeta kahvin juonti, itellä ainakin se helpotti just noihi oireisiin. Kaks kertaa sen alottanut ja lopettanut aina kun tulee paniikkihäiriö.

    • aösrltapretjro

      On se elämä tylsää kun pitää päätä saada sekaisin kaikenlaisilla aineilla. Käytä mielikuvitustasi niin tulee elämästä mielekästä. Ongelmiin terapiaa tai keskusteluapua....

    • jokakerta

      Joo en nyt lukenu että ootko jo saanu järkeviä vastauksia mutta kumminkin ajattelin kertoa omista kokemuksistani.. aloitin 15-16 vuotiaana pajauttamaan silloin tällöin (eli ei ollut joka päiväinen harrastus) mutta noin 17 vuotiaana polttelu alkoi mennä päivittäiseksi ja sitten sitä ei enää mitään muuta tehnytkään kun poltteli. en tullut ottamaan kantaa onko se oikein vai väärin vaan tulin vastaamaan kysymykseesi.. noin 18 vuotiaana eli vuoden jokapäiväisen pajauttelun jälkeen alkoi minulla tulla samankaltaisia "oireita" kuin sinulla. tai itseasiassa kylmät väreet tuli kun luin tekstiäsi ja tunnistin itseni ja olotilani 100% kirjoituksestasi. olen nyt 9kk aikana poltellut pari kertaa ja sama toistuu vieläkin. ja sellainenkin juttu on tapahtunut että nykypäivänäkin vielä ihan vesiselvänä saan ahdistus/paniikki kohtauksia joissa olen ihan varma että en selviä ja tuntuu kun koko maailma kaatuisi niskaan. ( ja se on helvettiä se)... sitä kumminkin ihmettelin että miten pääni/psyykkeeni mistä se nyt ikinä johtuukaan kesti sen vuoden eikä enempää... minulla tulee sellaisia juttuja jos pajautan että esim vaikka olisin juuri savut ottanutkin heti alkaa sydän hakkaamaan vaikka en olisi ihan samalla sekunnilla nousuissa vielä ja sitten tuntuu siltä kun hetken olen ollut että en voi pysyä paikoillaan ja tuntuu että tekisi vain mieli mennä yksin ulos tai jonnekkin elikkäs näitä perus kuumotustilojen "oireita" . ja nyt kun tätä lukee joku kannabisvastainen ihminen kerron teille että kaveripiirissäni voisin sanoa että melkein kaikki polttelee ja vain yksi kaverini on kertonut minulle että hänelle käy joka kerta samoin joten ette voi käyttää tätä mitenkään kannabista vastaan koska vika ei ole kannabiksessa vika on ihmisissä.

      • huh4

        No jopa on outo ajatus : vika ei ole kannabiksessa vaan Ihmisissä ! Johdonmukainen ajattelu sanoo: ihminen reagoi ihan oikein vieraaseen ja haitalliseen aineeseen. Ihmisessä ei ole vikaa vaan kannabis on haitallinen aine. Hmmm. huomaatko että jos sun kaveripiirissä melkein kaikki polttelee, niin kannabiksella on jo iso rooli sosiaalisen verkoston kokoonpanossa. Riippuvuuden yksi kriteeri myös. Yhä useampi masentunut, panikoiva ja psykoottinenkin ihminen on taustaltaan kannabista käyttävä, kielteiset vaikutukset tulevat tämän aineen kohdalla viiveellä. Siihen mennes se on jo vaikuttanut aivoissa siten että on vaikea nähdä itsessään muutosta, läheiset huomaa kyllä. Älykkyyden ,aikaansaavuuden ,muistin jne häiriöt on ilmeisiä. Jos haluat mielenterveyden kohentuvan, etkä riskeerata sitä ja saada sen takaisin, luovu päihteistä. Hae vieroitukseen. Kukaan ei tarvitse aineita. Elämää voi oppia elään omana itsenään. Jos ajatuksesi on että et tarvitse hoitoa, niin ole ilman sitte omin voimin, jos kerran et ole riippuvainen niin SEHÄN ON HELPPOA ! Ihan vaikka 3-6 kk menee kevyesti ilman , eikö ?


    • Vanha ketju, mutta mitenkään demonisoimatta tai kehumatta, totean että kannabis voi sopia tai ei, se on yksilöllistä. On kokemusta menneisyydestä minulla. Minulla on ollut paniikkia ja epätodellisuuden tuntemuksia ennen kuin olen kokeillutkaan kannabista, olen sillä tavalla ollut aina epävakaa, muistakaa se, joten tämä on siis vain minun kokemukseni tästä. Muilla toinen.

      Noihin normioloihin psykologikäynnit auttoivat, ja sitten varsin paljon myöhemmin aloin pössytellä ja aika tiuhaan myös ja oli jo vähän halluja olojakin satunnaisesti mutta siis ohimenevää ja katosi kun vaikutus loppui. Lopulta osui kuitenkin kohdalle raaka, voimakas psyykkinen stressi (ei suoraan kannabiksesta, vaan henkinen isku läheisiltä, mutta kannabiksen vaikutuksen alaisena, mikä vahvisti stressiä) että se jätti vuosikausien jäljet. Sittemmin ei k. ole oikein huvittanut enää.

      Pienet määrät rentouttamiseen ovat mielestäni ihan ok, luultavasti paljon parempi vaihtoehto kuin alkoholi. Ja vuosikausien polttamattomuuden jälkeen voin arvioida että kyllä se elimistöstä se THCkin katoaa, ei se sinne ikiajoiksi jää.

      Kuten suunnilleen kaiken mahdollisen kohdalla, pätee että kohtuuttomuus ei ole hyväksi.

    • 30vPelästynyt

      Itse oon polttanut noin kymmenisen vuotta (aloitin joskus parikymppisenä ja olen nyt 30v) ja olen aina kokenut että kannabis on auttanut stressiin, ahdistukseen jne.. ja kokenut että se on yksi ainoita asioita jotka on koskaan mun elämässä saanut mut todella rentoutumaan. (Olin ihan törkeä stressailija ja epäsosiaalinen jo ennen kannabista - vaikkakin kannabis on ehkä voinut olla osasyypää siihen, että olen tullut jopa epäsosiaalisemmaksi)

      Noh, nyt tässä ollut kaikkea terveydellisiä oireita - lähinnä tupakan ja kannabiksen poltosta (Tai siis minkä tahansa savun hengittämisestä) ja olen yskinyt kirjaimellisesti tervaa ja karstaa keuhkoista. Noh, nyt kuitenkin pari viikkoa ollut polttamatta ja sen mustan paskan yskiminen on loppunut, mutta kaiketi se kaikki yskiminen sai aikaiseks jonkinsorttisen ruokatorven tulehduksen ja jouduin käymään lääkärissäkin, että miksi sattuu rintalastan taakse. Refluksia, ilmeisesti. Niin ainakin jo parikin lääkäriä väittää.

      NOH, koska sain kauheita ylävatsakramppeja ja olin todella huonona, oletin että kannabis rentouttaisi... mutta ei; Koin elämäni pelottavimmat ja oudoimmat hetket koskaan. (Joka mitä ilmeisemmin oli paniikkikohtaus)

      Alkoi polttamisen jälkeen sattua rintakehään ja pelästyin kaiketi sitä... rintakehän kipu voi hyvinkin olla siitä tajuttomasta rykimisestä aiheutunutta, mutta aloin stressata että mitäs jos keuhkoissa onkin jotain... No, pääsin takaisin huoneeseeni ja istahdin alas ja alkoi tuntua etten saa henkeä. Rintakehään(keuhkoihin) levisi sellainen viileä, kihelmöivä outo tunne, joka siitä levisi hartioihin, niskaan ja käsiin... Joka osittain tuntui viileältä vedeltä, osittain sähköiskulta tai "puutuneisuuden pistelyltä"

      Sitten meni oikea käsi aivan täysin tunnottomaksi ja kyynertaipeessa tuntui kivuliasta painetta. Tässä vaiheessa pelkäsin jo todella paljon. Googletin nopeasti "oikea käsi puutuu" ja sain tulokseksi selvennystä paniikkikohtauksista. Kävelin edestakaisin huoneessani hermostuneena ja se vähän helpotti.

      No, siitä nopeasti pesemään hampaat ja sänkyyn makaamaan. (Tekemisen aikana oli vähän parempi olo, mitä nyt vähän oksetti paniikista, tärisin aivan holtittomasti pelosta ja haukoin vähän henkeä)

      Kun pääsin sänkyyn, alkoi sama uudelleen... alkoi keuhkoista, levisi hartioihin ja oikeaan käteen.. oikea käsi puutui.. ja sen jälkeen vasen jalkakin. Tässä vaiheessa oletin että joko keuhkojen hapenottokyvyssä jotain vikaa tai sydän ei pumppaa verta kunnolla, joka tietenkin ruokki paniikkia entisestään. Tajusin jännittäväni jokaista lihasta pelosta ja yritin rentoutua ja hengittää hitaasti, mutta sitten levisi puutuneisuus niskaan ja takaraivoon alkoi kerääntyä outo paine. Yläosassa rintakehää tuntui myös kauhea paino, ikäänkuin joku istuisi rintakehän päällä, yläselkään sattui ja suussa maistui oudolle - hengittäminen tuntui siltä kun hengittäisi kaasua ja keuhkoja kihelmöi.


      Lopulta nukahdin tai vaihtoehtoisesti lähti taju ja aamulla heräsin ihan ok.


      No, pelokkaana seuraavana iltana menin kokeilemaan varovaisen pienen pesän kannabista ja aivan täsmälleen sama toistui, sillä poikkeuksella että olo oli vielä pelottavampi ja tuntui että vatsalihakset taas kramppaa, silmät tärisee ja todellisuudentaju hämärtyy. Mietin kokoajan molemmilla kerroilla, että pitäisiköhän jo soittaa ambulanssi ennenkuin on liian myöhäistä ja kaadun lattialle tajuttomana.


      Sen jälkeen ajatuskin kannabiksen polttamisesta saa aikaiseks pienet hengenahdistukset. En oo koskaan kokenut mitään noin helvetin pelottavaa enkä voi verrata mihinkään muuhun pahaan oloon tuota kokemusta.

      Tiedän, että kyse on varmaan siitä että pelkäsin jo ennalta oman terveyteni kannalta ja olen epätietoinen onko joku todella pielessä ja ravannut lääkärissä, niin se pelko ja stressi näköjään kasvoi satakertaiseks polttaessa. Outoa.


      Taitaa olla ensimmäinen kerta tän kymmenen vuoden aikana, kun on pöytälaatikossa kannabista enkä ole siihen koskenutkaan moneen päivään. Miettinyt että pitäiskö ne lahjottaa kaverille, vetästä vessanpöntöstä vai uskaltaa joskus vielä kokeilla polttamista... mutta helvetti jos sama fiilis tulisikin taas :/ Ja kun jo etukäteen pelkään että tulee, niin mitä todennäköisemmin tuleekin.

      Hyrrrrr, pelottavaa miten kauheita tuntemuksia stressi/ahdistus voi tehdä.

      • eisaahenkee

        Mulla ihan samat tuntemukset. Aikasempina vuosina ei ollu minkään laisia ongelmia käytön aikana, nyt sitte tuli kesällä otettua liian iso satsi itelle pitkän tauon jälkeen ja se laukas paniikkihäiriön. Nyt kahtena kertana viikon sisällä iskeny kohtaus rajuna päälle polttelun jälkeen ja selvinki koko ajan pelko että iskee jossain julkisilla ja flippaan. Harmittavaa


    • Avenger

      Itselläni kannabis kokeilu johti psykoosiin ja sitä kautta sairastuin paniikkihäiriöön, joka aina uusiutuu silloin tällöin. olen selviytynyt nyt 15v ilman lääkitystä eikä siitä ole ennää niin paljon harmia kuin aluksi. Eli mulle riitti yksi yliannostus laukaisemaan kyseisen ongelman.

    • artsi7

      Kaikki mikä menee ylös, tulee myös alas saman verran! Pillereiden kans kikkailu ei johda mihinkään. Johtaa paskempaan olotilaan.

    • artsi7

      .....tarkoitan siis huumeita ja muita päihteitä...jos oikeesti tarvii masennuslääkettä, sitä kannattaa kokeilla sopiiko....bentsot tilapäiseen käyttöön

      • Kokeneena voin sanoa, että ainakin minulla asia on kiinni lajikkeesta. Indicaideiset rauhoittaa ja rentouttaa auttaa myös nukahtamaan. Sativaiset lajikkeet taas sattaa jopa piristää ja ahdistaa. Kasvattelin joskus itse muutamia indcaisia. Mutta poliisi alko vainoon. Polttelin noin 2v joka ilta. No sitten, koska en tiennyt mitä lajia ostaesssa saan, niin lopetin koko harrastuksen. Ei ollut mitään ihmeempiä viekkareita. Nyt olen ollut 5v ilman kyseistä yrttiä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe