Vapaaehtoistoiminnan periaatteisiin kuuluu Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniakeskuksessa mm. suvaitsevaisuus:
Toimintamme perustuu kristilliselle uskolle ja lähimmäisenrakkaudelle. Toimintaan ovat kuitenkin tervetulleita kaikki maailmankatsomuksesta ja kirkon jäsenyydestä riippumatta. Vapaaehtoisemme kunnioittaa kanssaihmisen itsenäisyyttä eikä yritä saada häntä omaksumaan omia maailmankatsomuksellisia, uskonnollisia tai poliittisia kantojaan.
Miltä tuntuu?
Suvaitsevaisuudesta
9
<50
Vastaukset
- pälä pölö
Ai miltäkö tuntuu. Että olet trolli.
- ?
Onko feikki ev.lut jälleen häiriköimässä hyvää aloitusta?
- Ei käännyttämistä
Minusta se on ainakin ihan hyvä asia että on mahdollisuus auttaa ilman minkäänlaisen uskon tyrkyttämistä. On olemassa paljon sellaista auttamismotivaatiota jossa ketunhäntänä kainalossa on ihmisen käännyttäminen hyväntekeväisyyden varjolla. Itse en kuulu kirkkoon enkä muuhunkaan uskonnolliseen järjestöön, mutta auttaminen on minulle tärkeää.
No miksi tämän toiminnan sitten olisi oltava uskonnollisen järjestön alaisuudessa?
Uskovaisten päästäminen hädänalaisten kimppuun on vähän sama kuin ravintoloiden ylläpitämä AA-kerho ;o)- Diak. vapaaehtoinen
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
No miksi tämän toiminnan sitten olisi oltava uskonnollisen järjestön alaisuudessa?
Uskovaisten päästäminen hädänalaisten kimppuun on vähän sama kuin ravintoloiden ylläpitämä AA-kerho ;o)No kun "maallisella" puolella ei näytä olevan tarpeeksi resursseja auttaa. Diakonian puoleen kääntyvät nekin joilla éi ole ruokaa ja sosiaalitoimistossa on näytetty ovea.
Sitten kirkolla on perheasianneuvottelukeskukset ympäri maata suurimmissa kaupungeissa. Niistä saa ammattitaitoista apua ilman mitään käännyttämistä mihinkään uskoon ja kaiken lisäksi nekin palvelut ovat käyttäjilleen ilmaisia. - Logoksen mukana
Diak. vapaaehtoinen kirjoitti:
No kun "maallisella" puolella ei näytä olevan tarpeeksi resursseja auttaa. Diakonian puoleen kääntyvät nekin joilla éi ole ruokaa ja sosiaalitoimistossa on näytetty ovea.
Sitten kirkolla on perheasianneuvottelukeskukset ympäri maata suurimmissa kaupungeissa. Niistä saa ammattitaitoista apua ilman mitään käännyttämistä mihinkään uskoon ja kaiken lisäksi nekin palvelut ovat käyttäjilleen ilmaisia.Niinhän se on. Kaikki on ihan hyvin niin kauan ,kun ei edes kirkon työntekijät puhu uskosta! Auttaminen on ihan ok, mutta kukahan se pelkää kuin ruttoa, että ihminen saa tietää Jeesuksesta! "Auttakaa niin paljon kuin kerkeätte, että liha lihoo ja voi hyvin, eikä muuta kaipaa! Mitäs siitä jos henki nääntyy nälkään!" Jeesus kyllä opetti ihan päin vastoin.
Tätä ei pidä käsittää väärin. Ihminen tarvitsee ruokaa , vaatetta ja ymmärtävää ihmistä, mutta se yksin ei riitä. Täytyy uskaltaa puhua myös hengen tarpeista, vaikka sitten se käsitettäisiinkin "käännyttämiseksi"! - Diak. vapaaehtoinen
Logoksen mukana kirjoitti:
Niinhän se on. Kaikki on ihan hyvin niin kauan ,kun ei edes kirkon työntekijät puhu uskosta! Auttaminen on ihan ok, mutta kukahan se pelkää kuin ruttoa, että ihminen saa tietää Jeesuksesta! "Auttakaa niin paljon kuin kerkeätte, että liha lihoo ja voi hyvin, eikä muuta kaipaa! Mitäs siitä jos henki nääntyy nälkään!" Jeesus kyllä opetti ihan päin vastoin.
Tätä ei pidä käsittää väärin. Ihminen tarvitsee ruokaa , vaatetta ja ymmärtävää ihmistä, mutta se yksin ei riitä. Täytyy uskaltaa puhua myös hengen tarpeista, vaikka sitten se käsitettäisiinkin "käännyttämiseksi"!Jaak. 2:18
Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani." Logoksen mukana kirjoitti:
Niinhän se on. Kaikki on ihan hyvin niin kauan ,kun ei edes kirkon työntekijät puhu uskosta! Auttaminen on ihan ok, mutta kukahan se pelkää kuin ruttoa, että ihminen saa tietää Jeesuksesta! "Auttakaa niin paljon kuin kerkeätte, että liha lihoo ja voi hyvin, eikä muuta kaipaa! Mitäs siitä jos henki nääntyy nälkään!" Jeesus kyllä opetti ihan päin vastoin.
Tätä ei pidä käsittää väärin. Ihminen tarvitsee ruokaa , vaatetta ja ymmärtävää ihmistä, mutta se yksin ei riitä. Täytyy uskaltaa puhua myös hengen tarpeista, vaikka sitten se käsitettäisiinkin "käännyttämiseksi"!Logoksen mukana. Tuo Hurstihan kyllä sanoi, että Jumala auttaa. Mutta seuraavassa lauseessa sanoi, että he ovat ihmisten avuliaisuuden varassa. Vähän huvittavaa mun mielestä. Tekee Jumalasta vähän turhan oloisen, kun sellaisesta puhutaan noin. Parempi olisi olla puhumatta varmaan.
- EL a. K:IM
Diak. vapaaehtoinen
Ihan siisti juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604796Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362189Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti551843- 1911822
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1681560Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2871452Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061260- 881179
- 2071172
- 651124