1v. synttärilahja

Adalmiina

Olemme avomieheni kanssa pian 1 vuotta täyttävän tyttösen kummit. Olisin kiitollinen lahjaideoista. Kummitytön perhe on suht varakas, ja lisäksi hän on molempien isovanhempien ensimmäinen lapsenlapsi. Vaatteita, leluja ja kirjoja riittää.. :) Vanhemmatkaan eivät osanneet antaa lahjaideoita. Pieni neiti on meille hyvin tärkeä, joten olisi mukavaa löytää hyvä lahja.

13

8358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjukka74

Hei. Mitäs jos ostaisit jonkin korun, vaikka suojelusenkeliriipuksen, jolle löytyy käyttöä sitten isompanakin, kun se on ensin palvellut koruna vaikka kummikehyksen vieressä tai kummilaatikon kanssa.

Toinen lapsemme saama kiva ja todella ajateltu kummilahja oli kummikirja, johon kummitäti tuo joka vuosi uusia kuvia ja kertoo tarinaa kummilapsen kasvusta ja yhteisistä hetkistä.

Meillä se on sellainen kovakantinen iso vaaleanpunainen kirja, ja sitä on mukava selata tytön kanssa nyt, kun lapsi on kiinnostunut itsestään pienempänä ollessaan. Tämä edellyttää tietenkin läheistä kontaktia lapseen ja halua pysyä tämän elämänvaiheissa mukana.

Tässä oli tämmöisiä kummilahjaehdotuksia, jotka ovat vanhempien mielä lämmittäneet, ja ovat lapselle osoituksena siitä, että joku haluaa olla osa tämän elämää.

• sinipiika

Ehdottaisin, että kävisitte avaamassa kummitytöllenne pankkitilin, jonne voitte merkkipäivinä tehdä sijoituksen! Aikuisikään mennessä tilille olisi karttunut kiva pesämuna vaikkapa oman kodin sisustusta varten...

• huom

Oman tilin avaaminen vaatii vanhempien allekirjoitukset yms. yms. paperia ja allekirjoitusta ja henk-koht. länsäoloa pankissa jne.

Yritin avata muutama vuosi sitten omalle lapselleni tilin. Huoltajan allekirjoituksen kohdalla minulla olisi pitänyt olla mukana plakaattia ja paperia ja todistusta siitä, että vain minä olen lapsen huoltaja - siis isyystodistus ja huoltajuustodistus (olimme avoliitossa ja sitten erosimme ja meillä ei ollut yhteishuoltajuutta vaan lasten yksinhuolto oli minulla).

Tilanne oli hölmö: ero oli ikivanha asia enkä edes muistanut missä minulla semmonen paperi on, jossa on tämä huoltajuustodistuspäätös.

Syy tähän oli jotain semmosta, että toinen vanhempi ei pääse lapsen tilille ilman toisen vanhemman tietoa yms. jne. eikä siten voi vetää tyhjäksi lapsen säästöjä , vaikka kyseinen tili olikin 2%:n tili eikä mikään käyttötili. Ja vaikka kyseessä siis oli tiln avaus, ei nosto.

Joten jos avaat tilin, käypä kysymässä pankista mitä kaikkea paperia ja suostumusta pitää olla.

• Maria

tee itse lahja tytölle!
      Esimerkiksi ristipisto työt ovat mahtava lahja idea, jos olet kätevä käsistäsi! Tälläinen lahja on ilno pitkään ja lapsi osaa arvostaa sitä vanhempana enemmän kuin kirjoja tms.!

• Essiliina

Itse aloin kerätä kummipojalleni Brio- puujuna rataa. Ensin aloituspakkaus, ja sitten pikkuhiljaa erillaisia ukkeleita, junia, asemia.... aina jouluisin sekä synttäripäivinä. Junarata säilyy hänen lapsilleekin sekä ehkäpä vielä lastenlapsilleekin

• ....

mulla oli kans pikkutyttönä brio-junarata ja on vieläkin tallella...Olin myös iloinen isän tekemästä nukkekodista.
        Itse tein kummitytölleni tilkkutäkin hänelle ja nukelle. Vei kyllä aikaa ja vaivaa, mutta hieno tuli!

• 1 kummitus

Pöytähopeita. Niillä sitten arvoa omassa kodissa. Ja helppo täydentää vuosittain, ei lopu ostettava (lusikat, haarukat,pizzaleikkurit,salaattiottimet ym.ym.)kesken eikä jää lapselliseksi kuten jotkut lelusarjat.

• Adalmiina

Kiitokset kaikille vinkeistä! :) Erityisesti tuo Brion junarata-idea oli hyvä. Samoin itse tehdyt jutut. En vaan ehdi nyt näille synttäreille tehdä itse mitään, juhlinta kun on jo viikon päästä. Mutta ehkäpä vaikka joululahjaksi! :)

• time

Paras lahja jonka voit antaa on oma aikasi!
      Anna lahjaksi vaikka joka 2 viikko vapaa ilta vanhemmille ja täysin omistautmista kummilapsesi kanssa.

Ei mitkään lelut ja hepeneet voita kunnon leikkikenttä seikkailua!

• kummi myöskin

Itse olen käynyt kummilapsieni kanssa "seikkailuissa": puistossa piknikillä, jokilaiva-ajelulla, junaretkellä jne. Matkasta joku pieni muistoesine sekä valokuva kehyksissä ja nimipäivälahja on sillä valmis. Tähän asti on ollut sellaisia reissuja että niitä muistellaan vielä vuosienkin kuluttua!

• Bem

Moi!

Mitäs jos ostaisin kummitytölle yhden timantin. Tulevian vuosina ja jouluina ostat niitä pikku hiljaa lisää ja kun tyttö pääsee ripille/ylioppilaaksi teetät niistä hänelle sellaisen korun kuin hän itse haluaa. Sormus, riipus, korvikset...

• kumitäti

Olen myös sitä mieltä että aika on paras lahja, varsinkin jos vanhemmilla maallista tavaraa riittää. Lapselle kaikkein arvokkainta on se, että aikuinen ihminen välittää ja haluaa viettää aikaa lapsen kanssa. Itse olen vienyt kummilapsia retkille, tehnyt heidän kanssaan erilaisia juttuja, vienyt elokuviin, teatteriin jne. Jotakin mikä lapsen ikään tietysti sopii. Joskus vanhempana haluaisin viedä kummipoikani ulkomaanmatkalle...
        Tavara on katoavaista, mutta hyvät muistot säilyvät!

• dinde
        kumitäti kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä että aika on paras lahja, varsinkin jos vanhemmilla maallista tavaraa riittää. Lapselle kaikkein arvokkainta on se, että aikuinen ihminen välittää ja haluaa viettää aikaa lapsen kanssa. Itse olen vienyt kummilapsia retkille, tehnyt heidän kanssaan erilaisia juttuja, vienyt elokuviin, teatteriin jne. Jotakin mikä lapsen ikään tietysti sopii. Joskus vanhempana haluaisin viedä kummipoikani ulkomaanmatkalle...
        Tavara on katoavaista, mutta hyvät muistot säilyvät!

vaikka meillä nyt ei rahaa niin paljon olekkaan käytössä eikä sitä kautta kauheesti leluja jne, niin silti olen kanssasi samaa mieltä, olisin ikionnellinen jos kummit soittaisivat ja sanoisivat et mee käy vaikka uimahallissa niin he tulee katsoon jätkää mut itseppä oon lapsen tehnyt niin itse sen myöskin hoidan, ei toivoa päästä uimaan saati illalla kavereiden kanssa liikkeelle...ensi kesänä on tarkoitus lähteä yhden kummin kanssa yhteiselle ulkomaanmatkalle, hän vaan vasta sanoi, että on se kyllä niin harmi ku hänhän voi lähteä bilettään ja sun pitää olla pojan kanssa...joten voipa olla että yksin saan sielläkin iltani istua mut onhan mulla jätkä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2559
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1572
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1194
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26