eli koska olen jo kyllästynyt etsimään vastausta internetistä ja olen myös laiska sen etsimisessä niin kysympä että olisiko kellään neuvoa missä vika? eli kyseessä vuoden 88 volvo 240 jossa puhallin toimii vain täysillä,puhaltaa ennemminki haaleeta kuin lämmintä ja kuulostas inisevän vaikkei olisi päälläkään... autoon tehty n.1000km sitten kansi remppa ja olen koetellut letkuja ilmata mahdollisten ilmakuplien varalta.. sulakkeet on kunnossa eli jäljelle taitaa jäädä mahdollisuus hajonneesta termostaatista,puhaltimesta tai jonkinsortin henkimailman kätyristä..
elikkäs tarvittas neuvoja missä vika ja miten korjata
volvo puhaltaa haaleeta
6
585
Vastaukset
- werwerw
No mitäpä näyttää moottorin lämpötilamittari - muistaakseni neulan pitäisi olla siellä kello 10 paikkeilla - jos on alle sen, niin osta uusi termostaatti - ei maksa paljoa ja se on helppo vaihtaa itse, !
- volvon-pakastin
no se on n.klo 9 eli siinäpä se sitten... mites kuuluuko syylärin tuulettimen pyöriä jatkuvasti ku se on remmillä vai onko sielä jotkut lukitukset jotka kytkeytyy ku lämmöt nousee?
- werwer
Mulla oli itelä aikoinaan juuri tuo 88 mallinen 2,3 GL ja muistaakseni siinä oli tuo lämpötilan mukaan pyörivä tuuletin - voi olla, että kaikissa mootoreissa ei sitä tuolloin ollut - sen kyllä tunnistaa kun katsoo sitä tuuletinta - jos näkyy jäähdytysripoja yms. systeemiä, niin se on termostaattimalli !
- Pekka 240DL
samanlainen vika täälläkin. Termostaatti vaihdettu juuri äsken, nestettä lisätty, mutta viileää pukkaa edelleen. Ylävesiletku on tosi kuuma, mutta alavesiletku haalea/viileä.
Lämppäriin menevistä letkuista toinen lämmin ja toinen viileä. Moottorin lämmöt pysyy klo 9:ssä, mutta läppäri työntää viileää varsinkin kuskin puolelle.
Onko vika mahdollisesti vesipumpussa, ilmalukossa, lämppärin kennossa vai missä?- 12+6
Osta talvitermostaatti !
- jar-ii
Lämppärin hana? Tai sitten vaijerit irti säätövipujen takaa, niin ei säädy toi lämpötila kunnolla.
http://www.vrcf.fi/foorumi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien1482866- 2332160
- 492073
Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes2191960Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva261710Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä821456Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve361236- 1221168
Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?
😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo3131039Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli65885