Niin hirveältä kun se kuulostaakin poltin raskaana(10päivässä, joskus 20 puolikasta(!!! :( ), olin loppuraskaudessa 2 kuukautta polttamatta. Nyt lapsi 3kk ja olen edelleen polttamatta. Kärsin kauheista omantunnon tuskista ja ihan aiheesta! Kuinka olin niin typerä, että poltin ja miksen ajatellut tarpeeksi tai mitä oikein ajattelin. Lapsi on terve, ollut ainakin tähän asti. Tiedän varsin hyvin, että jotakin voi ilmetä myöhemminkin. Nyt on niin kauhea huoli ja stressi, että lapselle tulee jotakin tuosta tupakoinnista. Olen kamala ihminen ja joka päivä mietin kuinka saatoin polttaa.. En voi ajassa mennä taakse päin, enkä enää asian eteen mitään tehdä. Joudun kai kärsimään lopun elämäni tämän asian kanssa :´( kai tämä on joku purkaus siitä, että raskaana olevat tajuaisivat olla polttamatta. Siihen pystyy kyllä!
Raskaus aikana tupakoinut.
1
104
Vastaukset
- savukkis
Lopeta murhetiminen, sillä aiheutat lisää ikävää lapselle koska hän sen vaistoo. Samalla aiheutat itsellesi jonkun masennuksen.
Keskity mieluummin siihen että sinulla on lapsesi.
Ja mitä tulevaisuudessa tulee, otat sen vastaan sitten sellaisenaan.
Tuskin mitään tuleekaan, ajattelepas aikaa vähän taaksepäin; äidit saattoivat polttaa raskausaikana ja myös kotona sisällä poltettiin eli koko ajan oltiin siinä savussa. Silti syntyi ja kasvoi terveitäkin lapsia.
On totta että tupakoinnin raskausaikana on havaittu aiheuttavan vaikka mitä juttuja mutta turha niitä on enää surra.
Itse poltin kuopuksen odotuksen aikaan epäsäännöllisesti koska elämäntilanteeni oli hirveän stressaavaa (turha puolustella mutta silti se oli) ja ajattelen asiaa siten että ehkä pienempi paha vetäistä stressin purkamissavut kuin olla jatkuvasti hirveän stressaantunut (jonka myös on havaittu aiheuttavan lapselle vaikka mitä).
Tuo lapseni on täysin terve ja nyt jo isompi lapsi. Ainahan voi toki tulla jotain mutta sitä on turha murehtia koska vaikka lastaan suojelisi kuinka saattaa hän silti kuolla.
Jos vielä poltat, lopeta nyt pikkuhiljaa. Sitten olet lapsellesi mukavampi kun olet vähemmän haiseva. Ja jos vielä tulet raskaaksi, tiedät varmasti miten et enää toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038