Heipparallaa!
Tämmönen kysymys nous pintaan kun mietiskelin noita huutokaupan yleisiä käytäntöjä. Onko lailla kiellettyä tai jotenkin lailla rajoitettu halvalla ostaminen ja kalliilla myyminen niin, että jää voitolle? Pitääkö maksaa veroja? Katotaanko pahasti jos tämmöstä toimintaa harrastaa?
Kiitosta vaan vastanneille!:)
ostaminen ja myyminen
3
67
Vastaukset
- Plabbas
Tarkennetaan vielä, että internetissä esimerkiksi huuto.net -sivustolla.
- ....................
Kyllähän tuosta pitäisi periaatteessa verot maksaa, mutta aika harva sitä tuskin tekee.
Huuto.netistä löytyy älytön määrä näitä trokareita, jotka tilaavat ulkomailta halvemmalla ja myyvät täällä sitten kalliimmalla. Suurin osa on vielä semmoisia, että heillä itsellään ei edes ole myytävää tuotetta, vaan he tilaavat tuotteen verkkokaupasta suoraan ostajan kotiosoitteeseen vasta sitten, kun tämä asiakas on ostanut sen Huuto.netistä. Tällä tyylillä trokari ei koskaan siis itse omista tuotetta, joten verotus toimii käsittääkseni eritavalla. Ja onhan tuo tietysti kaupankäynnin kannalta paljon riskittömämpää.- 10+18
Esimerkiksi näitä trokareista moni käyttää Dealextremeä. Tuosta seuraa usein vaikeuksia, koska Dealextreme ei itsekään varastoi paljon mitään. On paljon toimittajiensa varassa. Etukäteen on mahdoton sanoa, miten nopeasti tavara saapuu. Voi mennä vain pari-kolme viikkoa, pari-kolme kuukautta tai vielä pitempään. Joskus yksinkertaisesti ei saa ollenkaan.
Lisäksi on usein jätetty selvittämättä, että mahdollisen Alvin maksu kuuluu ostajalle. Jotkin tuotteet ovat sellaisia, joita ei saa Suomeen tuoda.
Jos myyjä toimii ammattimaisesti, hänen tulee noudattaa Suomen kuluttajasäännöksiä. Mitenköhän takuuasiat hoituvat? Miten tuottetteiden palauttaminen ilman kustannuksia myyjälle 2 viikon kuluessa vastaanottamisesta?
Yleensäkin ostajien kannattaa ostaa itse Kiinasta suoraan. Ebay on selvästi varmempi kuin useimmat firmat. Ebayn myyjillä on tavara hallussaan. Hinnat ovat lisäksi yleensä halvempia kuin kiinalaisilla firmoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1964973Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1184083Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573545
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372957Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182579- 232326
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo312084UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949