Kuten Semperkin tuolla käymässämme keskustelussa totesi, alkaa ketju olla liian pitkä ja vaikeasti seurattava, joten saanemme jatkaa aiheesta uuden aloituksen alla.
Kyse on tästä keskustelusta, jonka alkajaisiksi Semper esitti minusta valheellisen väitteen:
>>Tosin greeen näyttää luulevan, että hän olisi jo voittopokaalin saanut. Sellaisen käsityksen Sana osoittaa kokonaan vääräksi.
On syytä epäillä, että sellaisen harhautuksen ja valheopin takana piileskelee sielujemme vihollinen, itse s'aatana.
- uusi luomus syrjäyttää päivittäin vanhaa ihmistä.
- omaa turmeltunutta tahtoa kuoletetaan ja viedään ristille jatkuvasti (sinun suora väitteesi mm. 9.1.2012).
Näytätkö myös ne kohdat, joissa ->
- Paavali kertoo koko uskontiensä olleen (loppuun saakka) taistelua oman vanhan ihmisensä pahuutta vastaan.
- Paavali sanoo kilvoittelun/kilpajuoksun tarkoittavan taistelua oman vanhan ihmisensä pahuutta vastaan.
Kilpajuoksu oman lihansa pahuutta vastaan?
65
174
Vastaukset
- greeeeen
9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen
10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
(Kol. 3:9-10)
______
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen
(Gal. 5:24)- Lihan täytyy kuolla
greeeeen, ymmärrät opetukset, vaikka olet tainut kertoa olevasi vielä mietteliäs joidenkin asioiden ja oppien kanssa. Se on oikein. Ei kannata, eikä saa uskoa mitä sattuu.
Silloin kun vanha minä on riistuttu kaikkine tekoineen on tapahtunut Raamatun kertoma kuolema uuden tieltä. Kuolema tekee aina kipeää ja tuotta tuskaa ja siksi sitä tietoa eivät ota vastaan kovin monet. Harvat ovat jotka löytävät Jumalan valtakunnan.
- greeeeen
Vasta täällä on palkinnon aika ->
8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä, eikä vain minulle vaan kaikille, jotka hartaasti odottavat hänen ilmestymistään. (2. Tim. 4:1)
...eli kukaan ei saa voittopalkintoa ennen Hänen ilmestymistään. Eikä tätä voittopalkintoa saada oman vanhan ihmisensä pahuuden kanssa rypemisestä ja sen voittamisesta, vaikka Semper on sen siihen ihan suoraan yhdistänytkin.
Paavalin kilvoitus oli siinä, että hän asetti itsensä 'orjan asemaan' evankeliumin eteenpäin viemiseksi ja muiden ihmisten pelastukseksi. Kun hän oli tehnyt osansa ja päässyt kaikista koettelemuksista (kylmyys, nälkä, vainot jne.) huolimatta perille uskonsa säilyttäen, tiesi hän maallisen matkansa lopussa saavansa siitä palkinnon.- greeeeen
Korjaus.
8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä, eikä vain minulle vaan kaikille, jotka hartaasti odottavat hänen ilmestymistään. (2. Tim. 4:8)
Ei siis 2. Tim. 4:1, vaan 2. Tim. 4:8. >>Kun hän oli tehnyt osansa ja päässyt kaikista koettelemuksista (kylmyys, nälkä, vainot jne.) huolimatta perille uskonsa säilyttäen, tiesi hän maallisen matkansa lopussa saavansa siitä palkinnon.
- greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
>>Kun hän oli tehnyt osansa ja päässyt kaikista koettelemuksista (kylmyys, nälkä, vainot jne.) huolimatta perille uskonsa säilyttäen, tiesi hän maallisen matkansa lopussa saavansa siitä palkinnon.
Nimenomaan, Semper, ihan ensitöikseen on puhdistettava maljan sisus ja se tapahtuu siinä, kun ihminen nöyrtyy Jumalan alaisuuteen ja yhdistyy Kristukseen Hänen ympärileikkauksellaan. Vanha on riisuttu pois.
Ja kun ihminen on puhdistanut itsensä sisältä, on hän valmis kaikkiin hyviin tekoihin. Paavali teki työtä evankeliumin eteenpäin viemiseksi ja muiden pelastukseksi. Siinä oli hänen kilpajuoksunsa.
Sinun kanssasi on vaikea päästä rakentavaan keskusteluun.
Sekoitat tahallaan (ainakin osittain) käsitteitä ja toisen näkemyksiä.
Nyt olet takertunut voittopokaali -asiaan. Otin sen esille sentähden, että sinun kilvoittelusi päättyminen, se on lihassasi asuvan pahan täydellinen ja lopullinen kuoleentuminen, kuten annat ymmärtää, merkitsisi voittopokaalin pokkaamista jo täällä ajassa.
Voittopokaali kuuluu sille, joka on kilvan voittanut, sille joka on maalin saavuttanut. Sinä olet omassa lihassasi asuvan synnin eliminoijana (kuten valheellisesti uskottelet) 'pokaalisi' ansainnut.
Surullista on kertoa, että tuo 'pokaali' on sinulle jaettu valheen ruhtinaan isännöimissä kisoissa. Siinä kisassa ei Jumalan sanaa ole otettu ohjenuoraksi.
Suosittelen sinulle siirtymistä taivaalliselle kilparadalle, sille kilparadalle, jolla Paavali juoksi ja jolle hän kehotti meitä tulemaan Kristuksen seuraajiksi.
9:24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
9:25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
9:26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
9:27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi."- greeeeen
Semper hyvä, edelleenkin sinun tulisi osoittaa tuo minusta esittämäsi väite todeksi. Sen sijaan jatkat vain ainaista syyttelyäni.
Lisäksi sinun tulisi osoittaa RAAMATUSTA kohdat, joihin perustat käsityksesi, mm. sen, että Paavalin kuvaama kilvoittelu/kilpajuoksu tarkoittaa taistelua oman vanhan ihmisensä pahuutta vastaan.
Mutta miten sen teet, kun Raamatussa Paavali kertoo edelleenkin, myös tuossa lainaamassasi kohdassa, siitä taistelusta, jota kävi viedessään eteenpäin evankeliumia ja yrittäessään voittaa Hänelle mahdollisimman monia. Siinä taistelussa Paavali asetti itsensä alttiiksi monelaisille kärsimyksille.
Koko 1. Korinttolaiskirje 9 puhuu em. asiasta, eivätkä nuo irti leikkaamasi jakeet siirry yhtäkkiä puhumaan oman lihansa pahuutta vastaan taistelemisesta!
19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
(1. Kor. 9:19-27) - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Semper hyvä, edelleenkin sinun tulisi osoittaa tuo minusta esittämäsi väite todeksi. Sen sijaan jatkat vain ainaista syyttelyäni.
Lisäksi sinun tulisi osoittaa RAAMATUSTA kohdat, joihin perustat käsityksesi, mm. sen, että Paavalin kuvaama kilvoittelu/kilpajuoksu tarkoittaa taistelua oman vanhan ihmisensä pahuutta vastaan.
Mutta miten sen teet, kun Raamatussa Paavali kertoo edelleenkin, myös tuossa lainaamassasi kohdassa, siitä taistelusta, jota kävi viedessään eteenpäin evankeliumia ja yrittäessään voittaa Hänelle mahdollisimman monia. Siinä taistelussa Paavali asetti itsensä alttiiksi monelaisille kärsimyksille.
Koko 1. Korinttolaiskirje 9 puhuu em. asiasta, eivätkä nuo irti leikkaamasi jakeet siirry yhtäkkiä puhumaan oman lihansa pahuutta vastaan taistelemisesta!
19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
(1. Kor. 9:19-27)Semperillä ei ilmeisesti ollut edelliseenkään raamatunkohtaan mitään sanottavaa (vaikka muuten kyllä minulle irvailee...) mutta laitetaanpa kuitenkin esimerkki toisesta kohdasta, jossa Paavali puhuu kilpailusta ja voitonseppeleestä. TässäKIN puhutaan kilpailusta kerrottaessa siitä taistelusta, jota Paavali kävi evankeliumin eteenpäin viemiseksi ja muiden ihmisten pelastukseksi, ei mistään oman vanhan ihmisensä pahuuden kanssa tappelusta, jota taas Semper kertoo itse käyvänsä 'nyrkki silmän alle' -asenteella, ja jota väittää muidenkin uskovien kilvoituksen olevan.
1 Vahvistakoon siis Kristuksen Jeesuksen armo sinua, poikani!
2 Kaikki, mitä olet monien todistajien läsnä ollessa minulta kuullut, sinun tulee uskoa luotettaville ihmisille, jotka pystyvät myös opettamaan muita.
3 Kärsi sinäkin vaivaa niin kuin Kristuksen Jeesuksen kelpo sotilas.
4 Ei kukaan sotilaana palveleva sekaannu jokapäiväisen elämän toimiin, jos haluaa, että päällikkö on häneen tyytyväinen.
5 Ei myöskään urheilija saa voitonseppelettä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.
6 Maamiehen, joka raskaan työn tekee, tulee ensimmäisenä saada osansa sadosta.
7 Mieti sanojani! Herra kyllä antaa sinulle ymmärrystä kaikkeen.
8 Muista, että Jeesus Kristus, Daavidin jälkeläinen, on herätetty kuolleista, niin kuin minä julistan.
9 Hänen vuokseen minä kärsin, olen vieläpä kahleissa kuin rikollinen. Mutta Jumalan sana ei ole kahleissa.
10 Siksi kestän mitä tahansa Jumalan valittujen tähden, jotta hekin saavuttaisivat pelastuksen, jonka Kristus Jeesus on hankkinut, ja sen mukana ikuisen kirkkauden.
(2. Tim. 2:1-10) - Sanan saattaja
Semperi sinä puhut puhdistetusta astiasta joka on sisäpuolelta puhdas?
Sinä joka tuomitset etkä tutki omia syntejäsi.
Luuletko pääseväsi livahtamaan jostain syrjätieä hakemaan voittopalkintoasi?
Kyllä hedelmistä puu tunnetaan sinun hedelmäsi mitä ne ovat?
Vuosia sinä olet täällä ollut esimerkkinä, jotta kirkkaus tulisi näkyviin ja kirkkaus näkyy juuri heistä, jotka loistavat, kuin tähdet.
Keneltä tulee kirkkaus se tulee Jumalalta hänen Sanansa kautta.
Sinulla on Sanan hallinta mutta kirkkaus puuttuu.
Ei riitä että ulkopuoli ruukusta on puhdas jos sisäpuoli on täynnä hapatusta.
Lukihäiriöinen - nähtyon
Sanan saattaja kirjoitti:
Semperi sinä puhut puhdistetusta astiasta joka on sisäpuolelta puhdas?
Sinä joka tuomitset etkä tutki omia syntejäsi.
Luuletko pääseväsi livahtamaan jostain syrjätieä hakemaan voittopalkintoasi?
Kyllä hedelmistä puu tunnetaan sinun hedelmäsi mitä ne ovat?
Vuosia sinä olet täällä ollut esimerkkinä, jotta kirkkaus tulisi näkyviin ja kirkkaus näkyy juuri heistä, jotka loistavat, kuin tähdet.
Keneltä tulee kirkkaus se tulee Jumalalta hänen Sanansa kautta.
Sinulla on Sanan hallinta mutta kirkkaus puuttuu.
Ei riitä että ulkopuoli ruukusta on puhdas jos sisäpuoli on täynnä hapatusta.
LukihäiriöinenSanan saattaja osui naulan kantaan.
Samperille tuo on ihan tyypillistä.
Minutkin kerran nimitti joksikin Belsebubiksi, kun ei itse osannut perustella, eikä löytänyt Raamatusta perusteita omille väitteilleen, jotka muka oli Raamatusta.Viestisi kuuluu sinulle ominaiseen onttojen valheitten sarjaan.
Pe.ku, mukavaa tammikuun jatkoa sinulle, päivä jo pitenee!- greeeeen
Niin, eipä niitä raamatunkohtia häneltä saa, vaikka kuinka pyytää... Tai kyllähän Semper heittelee tekstiinsä aina jotakin Raamatusta, mutta pyydettyä asiaa siellä ei ole. Mutta kysehän on tietysti vain vastapuolen ymmärtämättömyydestä ja uudestisyntymättömyydestä... ;)
- greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Niin, eipä niitä raamatunkohtia häneltä saa, vaikka kuinka pyytää... Tai kyllähän Semper heittelee tekstiinsä aina jotakin Raamatusta, mutta pyydettyä asiaa siellä ei ole. Mutta kysehän on tietysti vain vastapuolen ymmärtämättömyydestä ja uudestisyntymättömyydestä... ;)
Tämä edellinen siis vastauksena Pe.kun viestiin 18.1.2012 12:00.
Greenin esillä pitämä aihe on tärkeä jokaiselle uskovalle.
Olen yllättynyt siitä, miten vähän tuon aiheen käsittelyyn halutaan palstalla osallistua. Eikö nimimerkki green ansaitsisi useamman henkilön kommentteja kuin vain minun ja parin muun?
Uskon tiellä kilvoittelu on niin keskeinen asia, ettei sen edelle voi asettaa mitään muuta kuin evankeliumin pelastussanoman vastaanottamisen. Siinähän ne ovat kaksi tärkeintä aihepiiriä;
1) uskon lahjan vastaanottaminen Jeesuksen nimessä
2) lahjan säilyttäminen ja hedelmän tuottaminen Hänessä.
Kukaan ei voi luottaa siihen, että 'kyllähän minä kerran sen ratkaisun tein'. Usein kuultu sanonta 'Jumalalla on vain päivän vanhoja lapsia' pitää paikkansa.
"Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle." Heb.4:1
Matt.24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu."- Sanan saattaja
Semperi Sanat ja teot on eri asia sillä sydämestä lähtee pahat ajatukset ja ne tulevat teoiksi kirjoittamalla ne julki.
Näin on useampi ihminen on ottamassa voittopalkintoa mutta vain harvat ovat valitut.
Sydämen asenne lähimmäisiä kohtaan mitä Sana sanoo: Rakasta lähimäistäsi niinkuin itseäsi.
Oletko koskaan rukoillut Isä meidän rukousta mitä siinä luvataan anna meille anteeksi meidän syntimme niinkun mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Sinun mielestäsi ei keneltäkään ei koskaan tarvitse pyytää anteeksi.
Sillon jos ei pyydä anteeksi pahoja tekojaan ja sanojaan ei saa anteeksi niitä taivaassakaan.
Sokea sinä olet siksi sinä olet taluttamassa sokeuteen niitä jotka uskovat, että tekosi ovat oikeutetut.
Lukihäiriöinen - greeeeen
Tärkeä on, mutta miksi ohitat varsinaisen asian? Olet irvaillut paljon sille, mitä olen kilvoittelusta/kilpajuoksusta sanonut, mutta et kuitenkaan ole pystynyt osoittamaan mitään perusteita Raamatusta, etkä antamaan pyydettyjä raamatunkohtia.
Sanan saattaja, me emme ole toistemme ajatusten tuntijoita.
Jumalan SANA kyllä tuomitsee meidän sydämemme ajatukset.
"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" Heb.4:12
Sinun tulisi purkaa esiin se paha, josta minua syytät. Omat sanasi vaikuttavat katkerilta ja heijastavat loukkaantumista henkilöön.
Olenko loukannut sinua? Entäpä, jos Sana on sinua tuominnut?
Yritähän nyt keskittyä aiheeseen. Älä takerru minun henkilööni.- greeeeen
Semper, ei tarvitse olla mikään asiantuntija löytääkseen kirjoituksistasi pahaa lähimmäisiäsi kohtaan. Olet itse sanonut näin eräälle toiselle kirjoittajalle:
>>Olet lähtenyt toisten tuomitsemisen tielle.
Täysin omatoimisesti olet ryhtynyt veljiesi syyttäjäksi ja tuomariksi - ei Jumala ketään sellaiseen koiranvirkaan kutsu! - Sanan saattaja
Semperi niin sinun tulisi katsoa omia syntejäsi ja minä kyllä pidän Jeesuksen edessä tilinvälit hyvin lyhyenä.
Nuhteita sinä et ota vastaan koska sinä et näe itsessäsi mitään pahaa ja se on juuri se mistä sinun tulee tehdä parannus. Et nä sitä että sinä koko ajan arvostelet ja rienaat.
Moni ei uskalla sinua vastaan käydä koska sinä olet matkasi varrella tappanut monen Hengellisyyden.
Tiedän sen, että Minun rakkauteni on lähimmäistä kohtaan suuri niin suuri että suostun tähän tehtävään kohdallasi sillä se on Jumalan suurin rakkauden teko, että hän nuhtelee ja ojentaa. Hän nuhtelee sinua suoraan että koko netti väki näkisi kuinka taipumaton sinä olet ja Hänen kirkkautensa ja Kunniansa tulisi näkyviin.
Sinä saat nimitellä minua ihan rauhassa sillä sinun palavat soihtusi sammuvat eivätkä millään tavalla koske minuun.
Minä en sinuun loukaannu sillä Jeesus on minun kanssani, sinähän loukkat Jeesusta omilla sanoillasi. MISSÄ ON JUMALAN PELKOSI!
Lukihäiriöinen
En näe mitään syytä jatkaa keskustelua näiden kelpo kirjoittajien kanssa, tarkoitan 'greeniä' ja 'sanan saattajaa' - toistaiseksi.
He ovat kelpo kirjoittajia, sen arvon heille suon omasta puolestani.
Mutta se aggressiivinen tapa, jolla he minuun kohdistavat oman epäuskonsa ja sydämensä taipumattomuuden totuuden sanan edessä, ei anna mahdollisuutta hedelmälliseen keskusteluun.
Aihe, jota tässäkin aloituksessa ilmeisesti oli tarkoitus käsitellä, on tärkeä. Tulen mielelläni palaamaan siihen toisessa yhteydessä.- greeeeen
Eli pidät siis perusteiden pyytämistä väitteillesi 'agrgresiivisena tapana', vai mitäköhän mahdat kohdallani tarkoittaa?!
Minä esitin sinulle Raamatusta monta kohtaa, joihin asiani perustan, mutta kun niitä pyytää sinulta, tulee aina vain syytös syytöksen perään.
Tuossa yllä on minulta monia täysin ASIAAN keskittyviä viestejä, joihin et ole vastannut!
Sydämistyitkö tosiaankin noin pahasti yhdestä ainoasta, 20.1.2012 10:06 kirjoittamastani viestistä, jossa otin esille omat sanasi koiranvirasta, jota Jumala ei kutsu ketään toimittamaan? Mikä siinä oli mielestäsi väärin? Väitätkö, ettet olisi jaellut syytöksiä ja tuomioita lähimmäisillesi? - Sanan saattaja
Semeri aivan sam a jos sinulla on haluttomutta nähdä oma syntisi.
Onneksi vanhurskaan kirkaus kirkastuu aina sydän päivään asti.
Sinun lappusi ei pala siksi ei riitä vaikka Raamatusta etsit vastauksia jos se ei sinua niin puhuttele, että sydämestäsi tekisit parannuksen niin voin vaan sanoa valitse väärän tien sillä todella Jumala haluaisi kaiken lihan pelastuvan ja kaikkien silmien avautuvan.
Lukihäiriöinen Sanan saattaja kirjoitti:
Semeri aivan sam a jos sinulla on haluttomutta nähdä oma syntisi.
Onneksi vanhurskaan kirkaus kirkastuu aina sydän päivään asti.
Sinun lappusi ei pala siksi ei riitä vaikka Raamatusta etsit vastauksia jos se ei sinua niin puhuttele, että sydämestäsi tekisit parannuksen niin voin vaan sanoa valitse väärän tien sillä todella Jumala haluaisi kaiken lihan pelastuvan ja kaikkien silmien avautuvan.
LukihäiriöinenSanoit Sanan saattaja:
>>>sillä todella Jumala haluaisi kaiken lihan pelastuvan- Sanan saattaja
Jonah kirjoitti:
Sanoit Sanan saattaja:
>>>sillä todella Jumala haluaisi kaiken lihan pelastuvanJohan Jumala tahtoo kaikien lihansa kautta pelastuvan Hengellisyyteen Sillä Henki on se joka eläväksi tekee ei sillä liha mitään hyödytä.
Ihmisen liha taistelee Hengellisyytä vastaan mutta jos ihminen ei tahdo lihallisena ihmisenä tulla Jumalan eteen puhdistettavaksi Jeesuksen verellä hän jää lihalliseksi.
Syntisiä ihmisiä Jumala kutsuu, että he tekisivät parannuksen ja kukaan ei ole silloin hengellinen kun hän uskoon tulee hän on lihallinen ja vasta siemen siitä alkaa kasvu.
Raamatun Sana ja Pyhä Henki ksvattaa ihmisen ja kasvatuksen kautta ihminen uudesti syntyy ja pääsee Jumalan valtakuntaan. Ei sinne noin vain pääse sisi täytyy olla avoimet silmät ja kuulevat korvat ettei hirahtuisi suoralta tieltä leveälle tielle.
Jokainen vatioikoon omaa sydäntään ja nähköön omat syntinsä ettei viimeisenä päivänä Jeesus sano: "Kuka sinä olet en tunne sinua."
Lukihäiriöinen Jonah kirjoitti:
Sanoit Sanan saattaja:
>>>sillä todella Jumala haluaisi kaiken lihan pelastuvanJonah: >>Väärinymmärrys yhdessä raamatunkohdassa johtaa väärin ymmärrykseen toisessa kohdassa ja niin edelleen.
- Sanan saattaja
Jonah: >>Väärinymmärrys yhdessä raamatunkohdassa johtaa väärin ymmärrykseen toisessa kohdassa ja niin edelleen.
Semperi sinäkö toivot , että me ryhtyisimme samaan syntiin missä sinä nyt olet.
Kristus itse pelasti meidät ja pani meidät tuomaan totuutta Raamatun Sanan mukaan ja näkemään omat ajatuksemmekin joista heti parannusta teemme.
Eikö se tieto että tahtoo tehdä parannuksen ja todellisuudessa ei kuitenkaan tee sitä ole jo merkki siitä, että harhatunut on väärälle tielle.
Minun omatuntoni on niin herkkä, että tahdon heti Jeesuksen puoleen käntyä kun paha ajatus tulee lähellekkään.
Parannuksen teko on niin tärkeää, että siitä on kehittynyt ajattelutapa joka on alituiseen Herran edessä.
Pyhä Henki on heille puhdas jotka uskovat koko sydämisesti Jumalaan.
Se on on tai ei ei välimuotoa.
Jokainen joka käytetään tulen kautta on tuova sitä mikä on Kristuksessa Raamatun mukaista.
Voi teitä jotka kirjoitatte ja ette kuitenkaan täytä Jumalan tahtoa.
Hän ei tunne teitä!!!!
Lukihäiriöinen Sanan saattaja kirjoitti:
Semperi sinäkö toivot , että me ryhtyisimme samaan syntiin missä sinä nyt olet.
Kristus itse pelasti meidät ja pani meidät tuomaan totuutta Raamatun Sanan mukaan ja näkemään omat ajatuksemmekin joista heti parannusta teemme.
Eikö se tieto että tahtoo tehdä parannuksen ja todellisuudessa ei kuitenkaan tee sitä ole jo merkki siitä, että harhatunut on väärälle tielle.
Minun omatuntoni on niin herkkä, että tahdon heti Jeesuksen puoleen käntyä kun paha ajatus tulee lähellekkään.
Parannuksen teko on niin tärkeää, että siitä on kehittynyt ajattelutapa joka on alituiseen Herran edessä.
Pyhä Henki on heille puhdas jotka uskovat koko sydämisesti Jumalaan.
Se on on tai ei ei välimuotoa.
Jokainen joka käytetään tulen kautta on tuova sitä mikä on Kristuksessa Raamatun mukaista.
Voi teitä jotka kirjoitatte ja ette kuitenkaan täytä Jumalan tahtoa.
Hän ei tunne teitä!!!!
LukihäiriöinenSinä kiivailet nyt väärällä tavalla, parahin 'sanan saattaja'.
Meidän pitäisi oppia jättämään lihalliseen kiihkoon pohjautuvat tuomiot lausumatta. Siinä on läksyä, jota itsekin haluan oppia.
Väität tällä tavalla: >>Hän ei tunne teitä!!!!>Pyhä Henki on heille puhdas jotka uskovat koko sydämisesti Jumalaan.- greeeeen
Sinä kiivailet nyt väärällä tavalla, parahin 'sanan saattaja'.
Meidän pitäisi oppia jättämään lihalliseen kiihkoon pohjautuvat tuomiot lausumatta. Siinä on läksyä, jota itsekin haluan oppia.
Väität tällä tavalla: >>Hän ei tunne teitä!!!!>Pyhä Henki on heille puhdas jotka uskovat koko sydämisesti Jumalaan.Herää kysymys: luitko, Semper, ollenkaan, mitä Sanan saattaja kirjoittaa?!
Miten tuohon viestiin voi vastata väittämällä toista omavanhurskaaksi?!
Sanan saattajahan kirjoittaa ihan muusta kuin omista voimistaan ja ihmiseen itseensä perustuvasta vanhurskaudesta!
Mutta eipä tämä yllätä, samaa syytöstähän suollat kerrasta toiseen mm. 'ei nimmarille', joka kirjoittaa aina Jumalan voimasta ja sen vaikutuksesta ihmiseen...
Mikä sinut, Semper, noin pahoin sokaisee?!
Meinaako joku tosiaan, että Paavali olisi kokonaan lakannut lihoista?
Voi voi.Paavalin kokonaisilmoituksen valossa emme voi ajatella, että taistelu lihaa vastaan olisi hänelläkään kokonaan lakannut, sillä: Room. 7:23 esim. kertoo, kuinka synnin laki on edelleen meidän jäsenissämme. Koko luku 7 on todella lukemisen arvoinen.
Mihin lakkaisivat hengellisellä kilparadalla, uskon tiellä, juostessamme sisäiset kamppailut lihaamme vastaan ja vain ulkoisista kärsittäisiin niinkin jalon asian kuin esimerkiksi evankeliumin eteenpäin viemisen vuoksi? Voittopokaalin lopullinen pokaaminen tarkoittaa minusta voittoa kummassakin asiassa.- .ei.nimmaria.
Paavali ei voittanut lihaansa, vaan JEESUS VOITTI. Tuon asian, kun opitte erottamaan, niin te ymmärrätte miten tärkeää teidän on lukea evankeliumeja ja julistaa Jeesuksen voittoa. Jumalan Sana kasvattaa ihmisen uudeksi. Kasteessa meille on luvattu Pyhän Hengen lahja. Tuo kallis lahja tulee kirkastamaan Jumalan Sanaa. Joka uskoo kirkastettuun Jumalan Sanaan saa kasvaa uudeksi Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan voimasta. Silloin tapahtuu ihme. Taivas aukenee ja Jumala kastaa omansa Pyhällä Hengellä ja tulella.
Paavali kertoo eläneensä ennen Jeesuksen tulemista elämäänsä ilman lakia. Ajatele, Paavali, joka kuului fariseusten kiivaimpaan lain puolustaja lahkoon, huomasikin eläneensä ennen ilman lakia.
Mitä se tarkoittaa? Sitä, että kun Jeesus tuli hänen elämäänsä sai hän sydämen ympärileikkauksen ja Jumalan ikuinen laki tuli tutuksi. Paavali kertoo käskysanojen ajaneen hänetkin Kristukseen. Hän kertoo käskysanan näyttäneen hänelle synnin ja kuoleman. Hän kuoli ikuisen lain edessä lihalle. Jeesus joka oli edeltä sen tehnyt voimisti Paavalia tuossa tilassa ja siksi Paavali sai kuolla lihalle ja sai nousta hengellisenä ja sen jälkeen hänen ei tarvinnut syntiä tehdä.
Monen ahdistuksen keskellä Paavali oli iloinen ja teki monia iloiseksi. Lihallinen ei tuota kykyä omaa. - .ei.nimmaria.
.ei.nimmaria. kirjoitti:
Paavali ei voittanut lihaansa, vaan JEESUS VOITTI. Tuon asian, kun opitte erottamaan, niin te ymmärrätte miten tärkeää teidän on lukea evankeliumeja ja julistaa Jeesuksen voittoa. Jumalan Sana kasvattaa ihmisen uudeksi. Kasteessa meille on luvattu Pyhän Hengen lahja. Tuo kallis lahja tulee kirkastamaan Jumalan Sanaa. Joka uskoo kirkastettuun Jumalan Sanaan saa kasvaa uudeksi Pyhän Hengen ja Jumalan Sanan voimasta. Silloin tapahtuu ihme. Taivas aukenee ja Jumala kastaa omansa Pyhällä Hengellä ja tulella.
Paavali kertoo eläneensä ennen Jeesuksen tulemista elämäänsä ilman lakia. Ajatele, Paavali, joka kuului fariseusten kiivaimpaan lain puolustaja lahkoon, huomasikin eläneensä ennen ilman lakia.
Mitä se tarkoittaa? Sitä, että kun Jeesus tuli hänen elämäänsä sai hän sydämen ympärileikkauksen ja Jumalan ikuinen laki tuli tutuksi. Paavali kertoo käskysanojen ajaneen hänetkin Kristukseen. Hän kertoo käskysanan näyttäneen hänelle synnin ja kuoleman. Hän kuoli ikuisen lain edessä lihalle. Jeesus joka oli edeltä sen tehnyt voimisti Paavalia tuossa tilassa ja siksi Paavali sai kuolla lihalle ja sai nousta hengellisenä ja sen jälkeen hänen ei tarvinnut syntiä tehdä.
Monen ahdistuksen keskellä Paavali oli iloinen ja teki monia iloiseksi. Lihallinen ei tuota kykyä omaa.Kolossalaiskirje 2
10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
15 Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi. .ei.nimmaria. kirjoitti:
Monen ahdistuksen keskellä Paavali oli iloinen ja teki monia iloiseksi. Lihallinen ei tuota kykyä omaa.Tokihan nyt Jeesuksessa on voitto ylitse kaiken inhmillisen ja vajavaisen. Alennustilamme ruumis on silti vielä olemassa, vielä emme ole lopullisesti kirkastettuja.
.ei.nimmaria. kirjoitti:
Monen ahdistuksen keskellä Paavali oli iloinen ja teki monia iloiseksi. Lihallinen ei tuota kykyä omaa.Sekoitat 'ei-nimmari' hengelliset asiat edelleen pahan kerran.
>>Paavali ei voittanut lihaansa, vaan JEESUS VOITTI.>siksi Paavali sai kuolla lihalle>kuolema ikuisen lain edessä lihalleSemper.Fidelis kirjoitti:
Sekoitat 'ei-nimmari' hengelliset asiat edelleen pahan kerran.
>>Paavali ei voittanut lihaansa, vaan JEESUS VOITTI.>siksi Paavali sai kuolla lihalle>kuolema ikuisen lain edessä lihalleJatkaisin tuohon Semper vielä.
Nimimerkki ”ei nimmaria ” sanoo, että hän on saanut VOIMAN vastustaa syntiä.
Mitä sanoo raamattu:
Ecc 7:20 (7:21) Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Nimimerkki väittää myös, että saa-tana vainoaa häntä muiden uskovien kautta. Ei häntä suoraan, koska hänellä on ylhäältä saatu VOIMA vastustaa saa-tanaa.
Mutta mitä sanoo raamattu:
1Pe 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
Valvotko ollenkaan ”ei nimmaria”, kun olet saanut voiman vastustaa per-kelettä.- .ei.nimmaria.
psalmilaulu kirjoitti:
Tokihan nyt Jeesuksessa on voitto ylitse kaiken inhmillisen ja vajavaisen. Alennustilamme ruumis on silti vielä olemassa, vielä emme ole lopullisesti kirkastettuja.
Paavalikin voitti uskon kautta synnin. Eli kasvaminen Kristuskalliolle on välttämätöntä. Alennustilan ruumiissa me tosin vaellamme tämän ajan, mutta meidän ei tarvitse syntiä tehdä, sillä saamme Hengellä kuolettaa liha tahdon. Vain Jeesus on voittaja ja siksi meidän on nöyrryttävä Hänen alamaisuuteensa, jos tahdomme päästä perille.
Otetaan vaikka esimerkiksi sellainen asia, että jos joku on loukannut Mattia, niin vielä keskenkasvuisena Matin lihan tahto on niin suuri, että hän saattaa vastata loukkaajalle samalla mitalla. Mutta kasvettuaan täysi-ikäiseksi uskossa, Matti ei enää haluakkaan vastata pahaan pahalla. Jos haluaa, niin hän kuolettaa sen halun Hengellä. Mistä hän tietää tehdä sen? Siitä, kun hän muistaa Jeesuksen opetuksen rakkaudenlaista, vihollisen rakastamisesta, toisenkin posken kääntämisestä. Kun Jeesus saa ensimmäisen sijan ihmisessä, tulee ihmisestä vapaa. Synti on orjuus, kuuliaisuus Jumalan Sanalle tuo ihmeellisen vapauden.
Siksi on tärkeä tuntea Jeesus, joka on Jumalan Sana ja tuli Jumalaksi kansan keskelle. Pyhän Hengen kirkastuksella Jeesus todella on Jumala kansan keskellä. Me saamme ottaa Häneltä kaiken. Saamme ohjeet, neuvot ja rakkauden Hänen antamanaan. .ei.nimmaria. kirjoitti:
Paavalikin voitti uskon kautta synnin. Eli kasvaminen Kristuskalliolle on välttämätöntä. Alennustilan ruumiissa me tosin vaellamme tämän ajan, mutta meidän ei tarvitse syntiä tehdä, sillä saamme Hengellä kuolettaa liha tahdon. Vain Jeesus on voittaja ja siksi meidän on nöyrryttävä Hänen alamaisuuteensa, jos tahdomme päästä perille.
Otetaan vaikka esimerkiksi sellainen asia, että jos joku on loukannut Mattia, niin vielä keskenkasvuisena Matin lihan tahto on niin suuri, että hän saattaa vastata loukkaajalle samalla mitalla. Mutta kasvettuaan täysi-ikäiseksi uskossa, Matti ei enää haluakkaan vastata pahaan pahalla. Jos haluaa, niin hän kuolettaa sen halun Hengellä. Mistä hän tietää tehdä sen? Siitä, kun hän muistaa Jeesuksen opetuksen rakkaudenlaista, vihollisen rakastamisesta, toisenkin posken kääntämisestä. Kun Jeesus saa ensimmäisen sijan ihmisessä, tulee ihmisestä vapaa. Synti on orjuus, kuuliaisuus Jumalan Sanalle tuo ihmeellisen vapauden.
Siksi on tärkeä tuntea Jeesus, joka on Jumalan Sana ja tuli Jumalaksi kansan keskelle. Pyhän Hengen kirkastuksella Jeesus todella on Jumala kansan keskellä. Me saamme ottaa Häneltä kaiken. Saamme ohjeet, neuvot ja rakkauden Hänen antamanaan.Ei-nimmari: >>saamme Hengellä kuolettaa liha tahdon
- kommenttia
Jonah kirjoitti:
Jatkaisin tuohon Semper vielä.
Mitä sanoo raamattu:
Ecc 7:20 (7:21) Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Nimimerkki väittää myös, että saa-tana vainoaa häntä muiden uskovien kautta. Ei häntä suoraan, koska hänellä on ylhäältä saatu VOIMA vastustaa saa-tanaa.
1Pe 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
Valvotko ollenkaan ”ei nimmaria”, kun olet saanut voiman vastustaa per-kelettä.Ensimmäisenä saa-tana haluaa saada ihmisen uskomaan, että häntä ei ole olemassa. Sekin käy toisena vaihtoehtona varmaan hyvin, että saa-tana saa ihmisen luulemaan olevansa täysin turvassa saatanalta ja näin valvominen ja kilvoittelu tyssää.
- .ei.nimmaria.
psalmilaulu kirjoitti:
Tokihan nyt Jeesuksessa on voitto ylitse kaiken inhmillisen ja vajavaisen. Alennustilamme ruumis on silti vielä olemassa, vielä emme ole lopullisesti kirkastettuja.
psalmilaulu, tämä Paavalin opetus on hyvin selkeä ja olen tuonut tätä n. seitsemän vuotta silloin tällöin tälle palstalle.
Galatalaiskirje 5
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme. - ei.nimmaria.
.ei.nimmaria. kirjoitti:
psalmilaulu, tämä Paavalin opetus on hyvin selkeä ja olen tuonut tätä n. seitsemän vuotta silloin tällöin tälle palstalle.
Galatalaiskirje 5
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.Toinen yhtä kallis opetus tästä tärkeästä asiasta on tämä:
Roomalaiskirje 8
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. .ei.nimmaria. kirjoitti:
Galatalaiskirje 5
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte."
Juuri tässä Paavali tekee selväksi, että meillä on jatkuva taistelu. Jokainen rehellinen ja vilpitön kilvoittelija tietää tämän, mitä Paavali tarkoittaa; lihassamme asuu pahaa ja se on uskollisesti pantava pois sitä mukaa kuin Henki sen meille paljastaa.
Sitä on pyhittyminen ja puhdistautuminen, joihin Sana kehottaa.
"Ja jokainen, joka panee Häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin Hän on puhdas." 1.Joh.3:3
Meillä on paljon työtä jäljellä. Puhdistautuminen ja pyhitys on vietävä niin pitkälle, että olisimme "niinkuin Hän on puhdas". Keskeneräisiksi me jäämme; se on lopputulos täällä ajassa.
Sitä kauheammalta kuulostaa ei-nimmarin &co 'opetus', jossa tuo puhdistautuminen katsotaan jo hoidetuksi tyyliinei.nimmaria. kirjoitti:
Toinen yhtä kallis opetus tästä tärkeästä asiasta on tämä:
Roomalaiskirje 8
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.Raamatun lukujen kopsaus ei paljoa rakkautta totuuteen vaadi.
Kokonaan toinen asia on rakastaa sitä totuutta, jonka Sana meille osoittaa. Olkaamme nöyriä ja kuuliaisia totuuden edessä.- kommenttia
Jonah kirjoitti:
Mitä sanoo raamattu:
Valvotko ollenkaan ”ei nimmaria”, kun olet saanut voiman vastustaa per-kelettä.Saa-tana yritti saada Jeesuksen lankeamaan, mutta ei "ei nimmaria" nimimerkkiä. Voi tuota sokeutta ja ylpeyttä, tämä väittää olevansa jopa Jeesusta suurempi.
- greeeeen
Ei-nimmari: >>saamme Hengellä kuolettaa liha tahdon
Semper:
>>Paavali opettaa, että liha on ristiinnaulittava himoineen ja haluineen. Lue Gal.5:24. Lihassa asuva synti ja synnin himo kuolee VAIN ristinkuoleman kautta ja se on tehtävä uskollisesti joka päivä. - greeeeen
Raamatun lukujen kopsaus ei paljoa rakkautta totuuteen vaadi.
Kokonaan toinen asia on rakastaa sitä totuutta, jonka Sana meille osoittaa. Olkaamme nöyriä ja kuuliaisia totuuden edessä.Sinustako siis, Semper, oman sanomasi ja omien tulkintojesi tuominen palstalle on enemmän rakkautta totuuteen kuin RAAMATUN suoran sanoman tuominen?!
- -siv-
greeeeen kirjoitti:
Sinustako siis, Semper, oman sanomasi ja omien tulkintojesi tuominen palstalle on enemmän rakkautta totuuteen kuin RAAMATUN suoran sanoman tuominen?!
Näyttää tuolle Semperille kehittyneen paha pakkomielle. Kaveri tekee kaikkensa saadakseen joidenkin uskon mitätöityä.
- greeeeen
Sekoitat 'ei-nimmari' hengelliset asiat edelleen pahan kerran.
>>Paavali ei voittanut lihaansa, vaan JEESUS VOITTI.>siksi Paavali sai kuolla lihalle>kuolema ikuisen lain edessä lihalleSanohan, Semper, rehellisesti; kumpi Room. 6:11 käännöksemme on sinusta oikeampi:
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. (Raamattu 1933/38)
11 Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa. (Raamattu 1992)
???????
->
11 Likewise reckon ye also yourselves to be dead indeed unto sin, but alive unto God through Jesus Christ our Lord. (King James)
11 Also auch ihr, haltet euch dafür, daß ihr der Sünde gestorben seid und lebet Gott in Christo Jesu, unserm HERRN. (Luther 1545) - greeeeen
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen
(Gal. 5:24) - greeeeen
kommenttia kirjoitti:
Saa-tana yritti saada Jeesuksen lankeamaan, mutta ei "ei nimmaria" nimimerkkiä. Voi tuota sokeutta ja ylpeyttä, tämä väittää olevansa jopa Jeesusta suurempi.
Sinä, joka kirjoitat nimimerkillä 'kommenttia'; kerrohan, miksi Jeesus tuli tänne maan päälle?
Tuliko hän jättääkseen ihmiset s**tanan kiusattavaksi ja uhreiksi? Jättääkseen heidät pahan alaiksiksi?
_______
(Room. 8:9-10)
_______
20 Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.
(Room. 16:20) - greeeeen
Jonah kirjoitti:
Mitä sanoo raamattu:
Valvotko ollenkaan ”ei nimmaria”, kun olet saanut voiman vastustaa per-kelettä.Eli Jonahiako Jumala ei siis vahvista ja varusta syntiä vastaan..?! Jonahko ei siis saa Jumalalta voimaa vastustaa syntiä..?!
'Ei nimmarille' on siis tapahtunut se, mitä Raamattu lupaa, mutta Jonah on jäänyt osattomaksi..?
Miksi Jonahille on käynyt noin?
_______
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
(1. Tess. 5:23-24)
_______
20 Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.
(Room. 16:20) - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Eli Jonahiako Jumala ei siis vahvista ja varusta syntiä vastaan..?! Jonahko ei siis saa Jumalalta voimaa vastustaa syntiä..?!
'Ei nimmarille' on siis tapahtunut se, mitä Raamattu lupaa, mutta Jonah on jäänyt osattomaksi..?
Miksi Jonahille on käynyt noin?
_______
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
(1. Tess. 5:23-24)
_______
(Room. 16:20)Edellinen vastauksena Jonahin viestiin 20.1.2012 18:33.
- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Mitä sanoo raamattu:
Valvotko ollenkaan ”ei nimmaria”, kun olet saanut voiman vastustaa per-kelettä.Vielä Jonahin viestiin 20.1.2012 18:33.
Lukisitko erityisen huolella jakeen 8.
_______
6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
(1. Joh. 3:6-9) - greeeeen
Jonah kirjoitti:
Mitä sanoo raamattu:
Valvotko ollenkaan ”ei nimmaria”, kun olet saanut voiman vastustaa per-kelettä.Jonahilta unohtui... (viestistään 20.1.2012 18:33) asian kannalta erittäin oleellinen 1. Piet. 5:9:ä seuraava jae pois ->
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava
(1. Piet. 5:9-10)
_______
...eli Jonah siis irvailee 1. Piet. 5:9:ä käyttäen 'ei nimmarille' siitä, että tämä kertoo saaneensa voiman vastustaa syntiä, mutta jo SEURAAVA JAE todistaa 'ei nimmarin' puolesta! - greeeeen
-siv- kirjoitti:
Näyttää tuolle Semperille kehittyneen paha pakkomielle. Kaveri tekee kaikkensa saadakseen joidenkin uskon mitätöityä.
Siltä se on näyttänyt jo pidempään, siv.
Mutta miksi? Miksi Semper tekee tuota? Miksi hän ei voi hyväksyä toisten etenemistä uskontiellä?
Semper kirjoittaa --> Sinun kanssasi on vaikea päästä rakentavaan keskusteluun.
Sekoitat tahallaan (ainakin osittain) käsitteitä ja toisen näkemyksiä.
Nyt olet takertunut voittopokaali -asiaan. Otin sen esille sentähden, että sinun kilvoittelusi päättyminen, se on lihassasi asuvan pahan täydellinen ja lopullinen kuoleentuminen, kuten annat ymmärtää, merkitsisi voittopokaalin pokkaamista jo täällä ajassa.
Mutta mutta semper ei se noin menee,,, vaan jos me katsotaan se vertuskuvien kautta niin ainoastaan nyrkkelijä voi olla mukanaan nyrkkeilykisoissa ja formula kuskit voi vain olla mukana formula kilppailuissa . Sun teorian mukaan voisi sinäkin mennä mukaan ajamaan schumaherin kanssa kilppaa.. Ei siitä tulis mitään niinkuin ei myöskään sun seurakunnasta opittu perinnäisopin päälle ratsastaminen.
Ensin täytyy tulla täysin valmistettu ylösottovalmis siinä seurakunnassa joka on puhdistettu ja pyhitetty ja tehty valmis kilpajuoxua ja kilvoitusta varten ( jolla ei ole mitään synnin puhdistuxen kanssa joka sä sen väität olevan) joka sitten voi vaikka kestä 80v jos ihminen elää kauan. Tämä ymmärtää lapsikin
. MUTTA EI SELLAISET JOTKA ON TANKKANNUT PÄÄ TÄYNNÄ SEURAKKUNNASTA SAATU PERITTY PERINNÄISOPPIA JOKA SAARNATAAN VUOS VUODEN PERÄÄN TOTUUTENA VOI MITÄÄN TAJUA EIKÄ KYSENALAISTA MITÄÄN,
VAIKKA SE OPETUS ON ILMISELVÄ VALHE.
MUTTA KUN PYHÄ HENKI ON VÄISTYNYT VALHEN TIELTÄ,, NIIN IHMINEN ON TÄYSIN LIHAN VALLASSA JA LUMOISSA.
JA JOKAINEN YMMÄRTÄÄ ETTÄ SILLOIN LIHA AJATTELEE JA PÄÄTTÄ MITÄ ON TOTUUS...- .ei.nimmaria.
Jumalan Pojan tuoma oppi on monille seurakunnille jopa irvailun aihe. Jeesuksen opissa, kun ei tarvite tehdä muuta kuin uskoa siihen mitä Jeesus opettaa. Usko muuttaa kaiken.
Ihminen alkaa uskon mukaan tehdä tekoja ja ne eivät ole oman vanhurskauden tekoja, vaan Jumalan vaikuttamia.
Lihallisessa opissa ihminen tekee monelaista järkeilyn ja lihan tahdon perusteella ja näin kieltää Jumalan Pojan uskon.
Vain usko Jeesukseen vapauttaa ihmisen orjuudesta ja siksi meidän pitää muistuttaa, että JUMALAN SANA KASVATTAA pelastukseen, jokaisen, joka uskoo Häntä.
Tällä palstalla on monia, jotka vastustavat Jeesusta ja ovat kehitelleet omia oppirakenteita. Se näkyy heistä, sillä hedelmä on käynyt huonoksi. - .ei.nimmaria.
.ei.nimmaria. kirjoitti:
Jumalan Pojan tuoma oppi on monille seurakunnille jopa irvailun aihe. Jeesuksen opissa, kun ei tarvite tehdä muuta kuin uskoa siihen mitä Jeesus opettaa. Usko muuttaa kaiken.
Ihminen alkaa uskon mukaan tehdä tekoja ja ne eivät ole oman vanhurskauden tekoja, vaan Jumalan vaikuttamia.
Lihallisessa opissa ihminen tekee monelaista järkeilyn ja lihan tahdon perusteella ja näin kieltää Jumalan Pojan uskon.
Vain usko Jeesukseen vapauttaa ihmisen orjuudesta ja siksi meidän pitää muistuttaa, että JUMALAN SANA KASVATTAA pelastukseen, jokaisen, joka uskoo Häntä.
Tällä palstalla on monia, jotka vastustavat Jeesusta ja ovat kehitelleet omia oppirakenteita. Se näkyy heistä, sillä hedelmä on käynyt huonoksi.Näiden seitsemän vuoden aikana, jolloin olen käynyt muistuttamassa tälläkin palstalla Jumalan Pojan oppia, olen usein tuonut tämän tärkeän opetuksen teidän kaikkien itse nähdä ja heidän uskoa, joilla on kyky uskoa Jeesukseen, Jumalan Sanaan, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme:
Matteus 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. - .ei.nimmaria.
.ei.nimmaria. kirjoitti:
Näiden seitsemän vuoden aikana, jolloin olen käynyt muistuttamassa tälläkin palstalla Jumalan Pojan oppia, olen usein tuonut tämän tärkeän opetuksen teidän kaikkien itse nähdä ja heidän uskoa, joilla on kyky uskoa Jeesukseen, Jumalan Sanaan, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme:
Matteus 5
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.Matteus 7
1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. .ei.nimmaria. kirjoitti:
Tällä palstalla on monia, jotka vastustavat Jeesusta ja ovat kehitelleet omia oppirakenteita. Se näkyy heistä, sillä hedelmä on käynyt huonoksi.Tarkoittaako 'ei-nimmaria' mahdollisesti, että Semperillä olisi omia oppirakenteita ja että hän, siis Semper, vastustaisi Jeesusta?
Olen tasan tarkkaan se henkilö, joka kirjoittaa em. rekisteröidyllä nimimerkillä ja siksi osaan kertoa sinulle vastauksen:
Minulla ei ole pienintäkään intressiä tehdä jotain >>järkeilyn ja lihan tahdon perusteella ja näin kieltää Jumalan Pojan uskon- greeeeen
Tarkoittaako 'ei-nimmaria' mahdollisesti, että Semperillä olisi omia oppirakenteita ja että hän, siis Semper, vastustaisi Jeesusta?
Olen tasan tarkkaan se henkilö, joka kirjoittaa em. rekisteröidyllä nimimerkillä ja siksi osaan kertoa sinulle vastauksen:
Minulla ei ole pienintäkään intressiä tehdä jotain >>järkeilyn ja lihan tahdon perusteella ja näin kieltää Jumalan Pojan uskonSyytöksiä syytösten perään, niitä tulee Semperiltä aina.
Tätä keskustelua ei ole avattu Semperin päänmenoksi, vaan ihan ASIOISTA KESKUSTELUA varten, ja siksi, että Semper voisi osoittaa tässä RAAMATUSTA perusteet väitteilleen.
Monet kerrat nämä Semperin purkaukset saavat miettimään sitä, miksiköhän tämä kirjoittaja kokee kaiken kysymisen ja perusteiden pyytämisen hyökkäyksenä..? Eikö ihminen, joka on oikealla asialla ja jolla on Raamatun sanoma takanaan, antaisi pyydetyt perustelut ja keskustelisi asioista... keskustelua vartenhan nämä palstat ovat. greeeeen kirjoitti:
Syytöksiä syytösten perään, niitä tulee Semperiltä aina.
Tätä keskustelua ei ole avattu Semperin päänmenoksi, vaan ihan ASIOISTA KESKUSTELUA varten, ja siksi, että Semper voisi osoittaa tässä RAAMATUSTA perusteet väitteilleen.
Monet kerrat nämä Semperin purkaukset saavat miettimään sitä, miksiköhän tämä kirjoittaja kokee kaiken kysymisen ja perusteiden pyytämisen hyökkäyksenä..? Eikö ihminen, joka on oikealla asialla ja jolla on Raamatun sanoma takanaan, antaisi pyydetyt perustelut ja keskustelisi asioista... keskustelua vartenhan nämä palstat ovat."""Kilpajuoksu oman lihansa pahuutta vastaan?""
Niin, eikös tuo laatimasi sivun otsikka anna vastausta moneen asiaan. Vaikka pohdimme JUMALAN aivoituksiin liittyviä asioita, niin ihmisen lihallisuus/persoonan kielteiset piirteet monasti sotkevat keskustelua/seurustelua,- jos on unohtanut tuon otsikossasi tulevan asian. Ihmisen lihallisuudesta kumpuaa/kin tuo pahuus.
JUMALA tahtoo, että me kasvaisimme Kristuksen mieli/syteen vuosien saatossa . Toinen näivettyy ja siten toinen saa alustan toiminnalleen.
"Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka.".
Vanhurskaus, joka on usko Jeesukseen/opetukseen. Niin, usko on aivan eri käsite kuin tieto/tiedostaminen. Uskolla on muuttava vaikutus,- muttei tiedolla.- greeeeen
ml213 kirjoitti:
"""Kilpajuoksu oman lihansa pahuutta vastaan?""
Niin, eikös tuo laatimasi sivun otsikka anna vastausta moneen asiaan. Vaikka pohdimme JUMALAN aivoituksiin liittyviä asioita, niin ihmisen lihallisuus/persoonan kielteiset piirteet monasti sotkevat keskustelua/seurustelua,- jos on unohtanut tuon otsikossasi tulevan asian. Ihmisen lihallisuudesta kumpuaa/kin tuo pahuus.
JUMALA tahtoo, että me kasvaisimme Kristuksen mieli/syteen vuosien saatossa . Toinen näivettyy ja siten toinen saa alustan toiminnalleen.
"Vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka.".
Vanhurskaus, joka on usko Jeesukseen/opetukseen. Niin, usko on aivan eri käsite kuin tieto/tiedostaminen. Uskolla on muuttava vaikutus,- muttei tiedolla.Niin on, ml213, Jumalan Sanan uskomisella on muuttava vaikutus.
Ja tuosta tiellä (polulla) etenemisestä olen useat kerrat Semperille sanonut, hän kun yrittää väkisin jättää ihmiset sen alkupäähän, ja irvailee niille, jotka kertovat omasta etenemisestään.
Kyllähän Semper toki kirjoittaa itsekin etenemisestä, mutta vain teoriassa. Taas silloin, kun joku kertoo saaneensa voiman vastustaa syntiä ja päässeensä omalla uskontiellään niin pitkälle, että synnin vastustaminen on helppoa, alkaa hirveä irvailu ja syytökset omavanhurskaudesta jne.. Sillä, että ihminen kirjoittaa täysin selvin sanoin saaneensa Jumalalta voiman vastustaa syntiä, ei ole mitään merkitystä. Sen Semper ohittaa kerta toisensa jälkeen ihan tuosta vain.
Jeesuxen oppiin rohkaisten kirjoittaa Semper..
siiloin sun tulis myöskin noudattaa mitä Jeesus opetti eikä hyväxyä kahdentienkulkijan tietä,, koska ei missään tulee esiin Jeesuxen opetuxista että ihminen tulis jatkaa synneissä ja olla vanhurskautettu syntinen..
Jeesus opetti pyhyyden tie missä ei ole syntejä ja rikkeittä sellaista elämä joka ei ollut maailmasta vaan Taivasta. Täysin nuhteeton Tie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tule jo pois siitä seurakunnan peritty perinnäisopista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783