Sairauslomaa työterveydestä vai neuvolasta

gwgw

Eli olen hoito-alalla ja meille on määrätty työterveyshuolto terveystalossa. Kysymys kuuluukin, kun alkaa tulla vaivoja liittyen raskauteen menenkö työterveyshuoltoon vai neuvolan lääkärille. Kun normaalisti saa sairaslomalapun toisesta lääkäristä työterveyshuollon ollessa kiinni, mutta heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä, kun työterveys taas on auki pitää mennä "uudestaan" hakemaan saikkupaperi sieltä. Eli toisen lääkärin kirjoittaman sairausloma ei kelpaa työnantajalle. Päteekö myös tässä raskausajan vaivatkin..

4

8331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 37

Meillä ainakin neuvolassa sanottiin, että sairausloma pitää hakea työterveydestä. Itse jäin rv 28 sairaslomalle supistusten takia ja tuolta työterveydestä lääkäri kirjoitti äitiyslomaan asti (olen myös hoitoalalla).

• neukkulaaan vaaan

Meillä samat ohjeistukset työterveydestä "ensi sijaisesti käytettävä työterveyttä, tämän ollessa suljettu, saa käyttää muiden lääkäreiden palveluita" MUTTA meidän työpaikkamme ollessa vielä terveystalon asiakkaina minut ohjattiin työterveydestä asioimaan neuvola-lääkärille raskaus asioista ja sairasloma lappuset ja yms yms.siis kirjoitti neuvola-lääkäri, perustelut asialle ovat selkeät: raskauteen liittyvät asiat on hyvä kirjata ensinnäkin ylös, jos synnyttämään mennessä tarvitsee jotakin tietoa raskaudesta tai vaikka vauvan hoito vaatii tietoja raskaus ajalta ei niitä työterveydessä huomioituja asioita näy "yleisellä puolella" kun taas ne mitä terveyskeskuslääkäri kirjoittaa järjestelmään näkyy myös sitten sairaalan koneilla. yhtä lailla tässä selvitään "ristiin hoitamiselta" eli kun asioi yhdessä paikassa raskaus asioista on lääkäri joka kerta päiväntasalla asioistasi ja hoidoistasi.

Kannattaa soittaa ja kysyä työterveydestäsi että pystyvätkö he hoitamaan myös raskauteesi liittyvät ongelmat ja mikä on heidän mielestään järkevintä ja kysyä vielä esimieheltäsi asiasta/mielipidettä..

• BuBbis

Me just pomon kanssa puhuttiin asiasta kun itsellä menossa nyt rv16 että ihan normaalisti saan käyttää työterveyslääkäriä (meillä Diacor) myös raskausajan vaivoissa. Kannattaa tietenkin työnantajalta varmistaa miten teillä on tapana toimia kyseisessä tilanteessa.

• 4h3

Meillä taas sairaalalla on ohjeistettu niin, että raskauteen liittyvät asiat hoidetaan neuvolan kautta. Eli kun supisteluja yms. oli 32 viikolla, hain neuvolalääkäriltä sairaslomapaperit ja that´s it. Suoraan on sanottu, että he ymmärtävät nämä asiat paremmin. Mutta kyselepä työnantajaltasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1201
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      166
      1132
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      101
      1010
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      977
    5. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      268
      843
    6. 129
      837
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      66
      825
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      744
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      44
      744
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      391
      720
    Aihe