Isoissa perheissä on paljon hyvääkin. Monet suurperheen alkupäässä syntyneet vl-tytöt joutuvat ottamaan aikuisen roolin ja näkevät ehkä jopa liian paljon liian varhain. Mutta toisaalta, heistä tulee erittäin vastuuntuntoisia aikuisia.
Isossa perheessä, hyvääkin
14
233
Vastaukset
- isille
Ja loppupäästä löytyy aina tarpeeksi nuoria.
- pilleripää
Ja aikuisena masentuvat, ahdistuvat jne. kun ovat liian vastuuntuntoisia. Tämä maailma on vain sellainen, että he joutuvat helposti poljetuiksi psykiatrian poliklinikoiden asiakkaiksi.
- oisko noinettä
Enempi taitaa olla ainoita lapsia jonossa.
- tasapelit
oisko noinettä kirjoitti:
Terapian suurkuluttajia ovat ainoat lapset ja suurten vl-perheiden lapset, varsinkin vanhin tytär.
- Olen ainoa
oisko noinettä kirjoitti:
lapsi ja olen elämässäni saanut vanhempeni rakkautta ja huomiota yllinkyllin omakseni! Ei vaivaa päänupissa mikään , on vaan niin hyvä olla. Pitäisikö nyt hakeutua terapiaan saamaan jokin muotidiagnoosi psykologeilta tähän kummalliseen hyvään oloon?
Ainoana lapsena, terveelliset uskonnolliset arvot omaavassa perheessä,oli hyvä ja turvallista kasvaa aikuiseksi! - Tämä riittää
Olen ainoa kirjoitti:
lapsi ja olen elämässäni saanut vanhempeni rakkautta ja huomiota yllinkyllin omakseni! Ei vaivaa päänupissa mikään , on vaan niin hyvä olla. Pitäisikö nyt hakeutua terapiaan saamaan jokin muotidiagnoosi psykologeilta tähän kummalliseen hyvään oloon?
Ainoana lapsena, terveelliset uskonnolliset arvot omaavassa perheessä,oli hyvä ja turvallista kasvaa aikuiseksi!Epäuskottava feikki. Keksi jotain viksumpaa. ;-)
- näin vain on
tasapelit kirjoitti:
Terapian suurkuluttajia ovat ainoat lapset ja suurten vl-perheiden lapset, varsinkin vanhin tytär.
Minä olen suurperheen vanhin tyär, ja minua on arvostettu, minuun luotettu ja olen tosi terve..itse nyt suurperheen äiti. Ei minua työllä uuvutettu, mutta opetettiin uskomaan omiin kykyihin ja maalaisjärkeen.
- Epäilen
Olen ainoa kirjoitti:
Ainoana lapsena, terveelliset uskonnolliset arvot omaavassa perheessä,oli hyvä ja turvallista kasvaa aikuiseksi!Mutta opitko sinä koskaan jakamaan ja antamaan myös muille
- joskususku
Miksi sitten meillä puolet lapsista (nyt aikuisia) on psyykkisesti sairastunut? :(
- Sanon tämän
Oliko se vl uskon syy vai vanhemmat oli ehkä psyyken rakenteeltaan selalisia vinksahtaneita? tai heillä oli omat traumat omasta lapsuudestaan?
Elä sinä paa kaikkea pahaa uskon syyksi. - joskususku
Sanon tämän kirjoitti:
Oliko se vl uskon syy vai vanhemmat oli ehkä psyyken rakenteeltaan selalisia vinksahtaneita? tai heillä oli omat traumat omasta lapsuudestaan?
Elä sinä paa kaikkea pahaa uskon syyksi.Kuitenkin kummallista kun kummankaan vanhemman suvuissa ei ole esiintynyt periytyviä psyyken sairauksia.
- Sanon tämän
joskususku kirjoitti:
Kuitenkin kummallista kun kummankaan vanhemman suvuissa ei ole esiintynyt periytyviä psyyken sairauksia.
En tarkoittanut mitään semmosta että olisi kyse tunnistetuista varsinaisista sairaukaista. Psyyken tasapainottomuutta voi olla vaikka ei ole diagnoosia tehty. On luonnevikaisia, narsistisia ja monenlaisia muita luonteen vääristymiä joiden perheet kärsii... Apua ei ehkä edes ole ymmärretty hakea. Jossain maaseudulla ei sitä ole ollut edes tarjolla.
Usko ei johda väärin tekemiseen lapsille, ei koskaan! Vaan usko kehottaa pitämään lapsia tärkeimpänänä elämäntehtävänä mikä ihmisellä voi olla. - joskususku
Sanon tämän kirjoitti:
En tarkoittanut mitään semmosta että olisi kyse tunnistetuista varsinaisista sairaukaista. Psyyken tasapainottomuutta voi olla vaikka ei ole diagnoosia tehty. On luonnevikaisia, narsistisia ja monenlaisia muita luonteen vääristymiä joiden perheet kärsii... Apua ei ehkä edes ole ymmärretty hakea. Jossain maaseudulla ei sitä ole ollut edes tarjolla.
Usko ei johda väärin tekemiseen lapsille, ei koskaan! Vaan usko kehottaa pitämään lapsia tärkeimpänänä elämäntehtävänä mikä ihmisellä voi olla.Kuulehan, usko se oli joka äidin väsytti!!!
- joooo...
Isoissa perheissä ei ole mitään muuta kuin kärsimysta ja lapset = orjia. AInakin täällä.. Ja väkivaltaa ja lapset jätetää heitteille.. sekö muka on rakkaudella kasvattamista ja oikein!! ja mistään ei voi puhua koska on vaitiolovelvollisuus.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251