Isossa perheessä, hyvääkin

OP Ti Mis Ti

Isoissa perheissä on paljon hyvääkin. Monet suurperheen alkupäässä syntyneet vl-tytöt joutuvat ottamaan aikuisen roolin ja näkevät ehkä jopa liian paljon liian varhain. Mutta toisaalta, heistä tulee erittäin vastuuntuntoisia aikuisia.

14

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isille

Ja loppupäästä löytyy aina tarpeeksi nuoria.

• pilleripää

Ja aikuisena masentuvat, ahdistuvat jne. kun ovat liian vastuuntuntoisia. Tämä maailma on vain sellainen, että he joutuvat helposti poljetuiksi psykiatrian poliklinikoiden asiakkaiksi.

• oisko noinettä

Enempi taitaa olla ainoita lapsia jonossa.

• tasapelit
        oisko noinettä kirjoitti:

Terapian suurkuluttajia ovat ainoat lapset ja suurten vl-perheiden lapset, varsinkin vanhin tytär.

• Olen ainoa
        oisko noinettä kirjoitti:

lapsi ja olen elämässäni saanut vanhempeni rakkautta ja huomiota yllinkyllin omakseni! Ei vaivaa päänupissa mikään , on vaan niin hyvä olla. Pitäisikö nyt hakeutua terapiaan saamaan jokin muotidiagnoosi psykologeilta tähän kummalliseen hyvään oloon?

Ainoana lapsena, terveelliset uskonnolliset arvot omaavassa perheessä,oli hyvä ja turvallista kasvaa aikuiseksi!

• Tämä riittää
        Olen ainoa kirjoitti:

lapsi ja olen elämässäni saanut vanhempeni rakkautta ja huomiota yllinkyllin omakseni! Ei vaivaa päänupissa mikään , on vaan niin hyvä olla. Pitäisikö nyt hakeutua terapiaan saamaan jokin muotidiagnoosi psykologeilta tähän kummalliseen hyvään oloon?

Ainoana lapsena, terveelliset uskonnolliset arvot omaavassa perheessä,oli hyvä ja turvallista kasvaa aikuiseksi!

Epäuskottava feikki. Keksi jotain viksumpaa. ;-)

• näin vain on
        tasapelit kirjoitti:

Terapian suurkuluttajia ovat ainoat lapset ja suurten vl-perheiden lapset, varsinkin vanhin tytär.

Minä olen suurperheen vanhin tyär, ja minua on arvostettu, minuun luotettu ja olen tosi terve..itse nyt suurperheen äiti. Ei minua työllä uuvutettu, mutta opetettiin uskomaan omiin kykyihin ja maalaisjärkeen.

• Epäilen
        Olen ainoa kirjoitti:

Mutta opitko sinä koskaan jakamaan ja antamaan myös muille

• joskususku

Miksi sitten meillä puolet lapsista (nyt aikuisia) on psyykkisesti sairastunut? :(

• Sanon tämän

Oliko se vl uskon syy vai vanhemmat oli ehkä psyyken rakenteeltaan selalisia vinksahtaneita? tai heillä oli omat traumat omasta lapsuudestaan?

Elä sinä paa kaikkea pahaa uskon syyksi.

• joskususku
        Sanon tämän kirjoitti:

Oliko se vl uskon syy vai vanhemmat oli ehkä psyyken rakenteeltaan selalisia vinksahtaneita? tai heillä oli omat traumat omasta lapsuudestaan?

Elä sinä paa kaikkea pahaa uskon syyksi.

Kuitenkin kummallista kun kummankaan vanhemman suvuissa ei ole esiintynyt periytyviä psyyken sairauksia.

• Sanon tämän
        joskususku kirjoitti:

Kuitenkin kummallista kun kummankaan vanhemman suvuissa ei ole esiintynyt periytyviä psyyken sairauksia.

En tarkoittanut mitään semmosta että olisi kyse tunnistetuista varsinaisista sairaukaista. Psyyken tasapainottomuutta voi olla vaikka ei ole diagnoosia tehty. On luonnevikaisia, narsistisia ja monenlaisia muita luonteen vääristymiä joiden perheet kärsii... Apua ei ehkä edes ole ymmärretty hakea. Jossain maaseudulla ei sitä ole ollut edes tarjolla.

Usko ei johda väärin tekemiseen lapsille, ei koskaan! Vaan usko kehottaa pitämään lapsia tärkeimpänänä elämäntehtävänä mikä ihmisellä voi olla.

• joskususku
        Sanon tämän kirjoitti:

En tarkoittanut mitään semmosta että olisi kyse tunnistetuista varsinaisista sairaukaista. Psyyken tasapainottomuutta voi olla vaikka ei ole diagnoosia tehty. On luonnevikaisia, narsistisia ja monenlaisia muita luonteen vääristymiä joiden perheet kärsii... Apua ei ehkä edes ole ymmärretty hakea. Jossain maaseudulla ei sitä ole ollut edes tarjolla.

Usko ei johda väärin tekemiseen lapsille, ei koskaan! Vaan usko kehottaa pitämään lapsia tärkeimpänänä elämäntehtävänä mikä ihmisellä voi olla.

Kuulehan, usko se oli joka äidin väsytti!!!

• joooo...

Isoissa perheissä ei ole mitään muuta kuin kärsimysta ja lapset = orjia. AInakin täällä.. Ja väkivaltaa ja lapset jätetää heitteille.. sekö muka on rakkaudella kasvattamista ja oikein!! ja mistään ei voi puhua koska on vaitiolovelvollisuus.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      123
      5173
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3688
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1564
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1451
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1312
    9. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      30
      1299
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe