Mikä ihme siinä on kun usein levossa alkaa lihakset nytkähtelemään?
Peukalo saattaa nytkähtää nopeasti eteenpäin, jalka voi vähän heilahtaa jne.
Tätä on nyt kestänyt jo useamman kuukauden verran, joskus oireet ovat piilossa mutta joskus ne tulee taas esiin. Tuntuu et vartalo olis ihan pinkeessä, ja rentoutuminen laukaisee sätkyn.. Välillä on myös ollut elohiiriä tai semmoista sykähtelyä kyljessä, pakarassa ja ties missä.
Elämäntilanne on koko ajan sama, ei pitäisi olla mitään sen suurempaa steressiä niinä aikoina kuin nykii. Ruokavaliokin on sama. Hierojalla olen käynyt, mutta selkä- ja niska ovat usein aivan jumissa.
Terveyskeskuksessa olen käynyt, mutta eihän ne siellä kovin paljoa sanoneet. "Jotain ohi menevää kai". Perusverenkuva otettiin ja sekin oli kai ihan normaali?
Voiko verenkuvasta edes nähdä syytä tämmöisille oireille?
Mistä mun kannattaisi varata aika? Terveystalo, mutta mikä lääkäri?
kiropraktikko, neurologi vai ihan yleislääkäri? Olen jo pitkään halunnut käydä lääkärillä, mutta jotenkin se on vaan niin vaikeeta ottaa se luuri käteen ja alkaa selittään ihme oireitaan..
Juu oleen etsinyt netistä tietoa, mutta aina kun pistän hakuun "lihasten nykinä" se johtaa ms-sivuille ja menen ihan paniikkiin. Muilla sivuilla vaan ihmetellään eikä kukaan osaa kertoa mitään järkevää syytä.
Olen 20v nainen ja muita vastaavia oireita ei ole..
Lihasten erilaiset nykäisyt?
3
325
Vastaukset
- ehh
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10340406
^ tuonne kirjoittelin omaa tarinaa, löytänet sieltä yhtäläisyyksiä? Todella rasittava vaiva! En ole vielä käynyt lääkärissä nimenomaan näiden nykimisten kanssa, vaikka viime vuoden puolella ajattelin että jos eivät tammikuuhun mennessä lopu niin menen. On vaan jotenkin korkea kynnys lähteä, kun viimeksikin tämä oire sivuutettiin vain olankohautuksella. Yksityiselle opiskelijana mulla ei todellakaan ole varaa, vaikka sieltä varmaan nopeimmin apua saisi. Tuohon tarinaani kirjoitin flunssaoireilustani siksi, että epäilin aluksi näiden nykimisten liittyvän johonkin infektioon, mutten enää olekaan sitä mieltä. Koita olla lukematta netistä noita kaikenmaailman ms-sivustoja yms., lietsovat vain lisää pelkoa. Itsekin tein sen virheen jo. Jos kerkeet mennä lääkäriin ennen mua, niin tulisitko kertomaan mitä sulle sanottiin? - -------
Oireesi voisivat sopia dystoniaan. Itse sairastan dopaherkkää dystoniaa ja oireeni ovat samantapaisia.Tähän dystonian muotoon auttaa dopamiinilääkitys, yleensä selvitään pienellä päivittäisannoksella. Käy katsomassa dystoniayhdistys.com -sivustolla keskusteluja, siellä on myös vinkkejä hyvistä neurologeista jotka tietävät dystoniasta. Valitettavasti heitä ei ole Suomessa vielä kun muutama. Myös parkinson.fi -sivustolta kohdasta sairausryhmät löydät tietoa eri dystonian muodoista. Vaikka sairaudesta on tietoa Parkinsonliiton sivuilla kyse ei ole yhtä hankalasta sairaudesta, dystonian kanssa moni elää ihan normaalia elämää.
- --------
Lisäys edelliseen. Dystonia ei näy verikokeissa. Muita sairauksia poissulkevia tutkimuksia voidaan tehdä, esimerkkinä aivojen mangneettikuvaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2742507Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762419SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis121615- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis511510Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1331359
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821049Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731029