http://areena.yle.fi/video/1326910945666
Katsokaapa tuo ohjelma jossa vanha mies kertoo kokemuksistaan ja siitä kuinka menetti uskon Jumalaan Auschwizissä.
Jumalahan näkee ennalta kaiken. Eräs mies säästi ensimmäisessä maailmansodassa Hitlerin hengen. Hitleriä yritettiin myös murhata useamman kerran. Jos Jumala olisi olemassa hän ei olisi suojannut Hitleriä koska näki että edessä on miljoonien ja taas miljoonien kuolema.
Mutta koska Jumalaa ei oikeasti ole, niin asiat menivät toisin. Vai voitteko uskovat ajatella tilannetta jossa kaikkivoipa Jumala näkee miljoonien juutalaisten ja muiden raa'at murhat mutta ei mitenkään vaikuta asioiden kulkuun?
Sitten joku Suomalainen nykyuskova kiittää Jumalaa vaikka työpaikasta ja uskoo JUmalan siunanneen sen hänelle vaikka ilman jumalan apuakin saa töitä ihmiset.
Junaonnettomuudessa kuolee 99 ja 1 pelastuu. Uskovat hokee että Jumala pelasti sen yhden ja unohtaa kätevästi että 99 kuoli.
Uskovaisuus on ajattelemattomuutta ja henkistä heikkoutta!
Auschwitz vei uskon Jumalaan. En ihmettele
72
228
Vastaukset
lainkaa sanoi :
Jumala näkee miljoonien juutalaisten ja muiden raa'at murhat mutta ei mitenkään vaikuta asioiden kulkuun?
_________
Siinä selitystä.
http://www.actsweb.org/fi/raamattu2.php
Israelin todistus. Israelin valtio on yksi selvimpiä todisteita Jumalan Sanalle, Raamatulle. Sen historia on jatkuva, täyttynyt raamatullinen profetia.
Ehkä n.1500 eKr. Jumala sanoi Mooseksen kautta, että Israel tulee kääntymään hänestä (Jumalasta) pois ja tulee ajetuksi vihollisten toimesta kotimaastaan. Jumala sanoi, "Ja minä hävitän maan, niin että teidän vihollisenne, jotka siinä asuvat, siitä tyrmistyvät. Mutta teidät minä hajotan kansojen sekaan ja ajan teitä takaa paljastetulla miekalla, ja teidän maanne tulee autioksi ja kaupunkinne raunioiksi" (3.Moos. 26:32-33).
Lue tuokin mooseksen kirja kokonaan :
3.Mooseksen kirja :
26:33 Mutta teidät minä hajotan kansojen sekaan ja ajan teitä takaa paljastetulla miekalla, ja teidän maanne tulee autioksi ja kaupunkinne raunioiksi.
__________________________________________________________- dikduk
Suuri osa lakia kirjoitettiin kun Israel ja Juuda oli ajettu pois maastaan ja tapahtuma vaati selityksen.1500 eKr ei ollut israelilaisia ,ei hepreaa ei Israelin uskontoa.
Nykyistä Israelin valtiota ei missään VT: ssä luvata perustettavaksi,profeetat lupasivat että kuningaskuntien tuhon jälkeen tapahtuu paluu Babyloniasta ja sen jälkeen syntyvä asutus jää pysyväksi ja temppeli toimintaan ikuisesti.
Ne juutalaiset kommunistit , sosialistt ja ateistit jotka perustivat sionismin ja muuttivat Palestinaan kollektiivitiloille uutta juutalaista yhteisöä rakentamaan, eivät palanneet pakkosiirrosta, sellainen on tapahtunut vain kerran .Silloinkin saatiin kyllä aikaan oma itsenäinen kuningaskunta, se jonka Rooma sittemmin miehitti. Juutalaisten historia on täällä hakusessa. PERTSA. Nuo Mooseksen jutut voivat olla mitä vaan. Jos israelilaisia on lähteynyt maastaan, niin on niitä suomalaisiakin pitkin maapalloa. Ja kun Raamatussa taistellaan "miekoilla", niin eihän se ole mitenkään nykypäivää. Tuskin tuut näkemään, että "Jumala ajaa israelilaisia takaa miekalla". Heh heh ja heh.
Sä löydät aina mitä sadistisimpia juttuja Raamatusta (kuten kyllä minäkin), mutta sä pidät niitä hyvinä asioina, mä kauhistelen noin julmaa Jumalaa. En ihmettele, jos Israel on kääntynyt pois Jumalasta. En tosin tiedä kuinka uskova kansa se nykyään on. Taitaa olla maaillistunut kuten muutkin kansat?
Mun mielestä asioita vaan tapahtuu, hyviä ja kauheita. Ne vaikuttavat olevan sattumuksia. Itsekin olen jäänyt auton alle ja jäin henkiin. Toisinkin olisi voinut käydä, mutta se oli onnea, ei Jumalan varjelusta. Jumalalla ei voinut olla mitään syytä varjella mua, hah hah!dikduk kirjoitti:
Suuri osa lakia kirjoitettiin kun Israel ja Juuda oli ajettu pois maastaan ja tapahtuma vaati selityksen.1500 eKr ei ollut israelilaisia ,ei hepreaa ei Israelin uskontoa.
Nykyistä Israelin valtiota ei missään VT: ssä luvata perustettavaksi,profeetat lupasivat että kuningaskuntien tuhon jälkeen tapahtuu paluu Babyloniasta ja sen jälkeen syntyvä asutus jää pysyväksi ja temppeli toimintaan ikuisesti.
Ne juutalaiset kommunistit , sosialistt ja ateistit jotka perustivat sionismin ja muuttivat Palestinaan kollektiivitiloille uutta juutalaista yhteisöä rakentamaan, eivät palanneet pakkosiirrosta, sellainen on tapahtunut vain kerran .Silloinkin saatiin kyllä aikaan oma itsenäinen kuningaskunta, se jonka Rooma sittemmin miehitti. Juutalaisten historia on täällä hakusessa.dikduk
______
Teidän rabbinne eivät oikein pidä Danielista.
Tuo allaoleva koskee lopun aikoja.
Daniel:
12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
12:3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
12:5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
12:6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
12:7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan YHDEN OSAN hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."
Tuo YHDEN OSAN hajotus saattaisi olla lopuillaan.helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSA. Nuo Mooseksen jutut voivat olla mitä vaan. Jos israelilaisia on lähteynyt maastaan, niin on niitä suomalaisiakin pitkin maapalloa. Ja kun Raamatussa taistellaan "miekoilla", niin eihän se ole mitenkään nykypäivää. Tuskin tuut näkemään, että "Jumala ajaa israelilaisia takaa miekalla". Heh heh ja heh.
Sä löydät aina mitä sadistisimpia juttuja Raamatusta (kuten kyllä minäkin), mutta sä pidät niitä hyvinä asioina, mä kauhistelen noin julmaa Jumalaa. En ihmettele, jos Israel on kääntynyt pois Jumalasta. En tosin tiedä kuinka uskova kansa se nykyään on. Taitaa olla maaillistunut kuten muutkin kansat?
Mun mielestä asioita vaan tapahtuu, hyviä ja kauheita. Ne vaikuttavat olevan sattumuksia. Itsekin olen jäänyt auton alle ja jäin henkiin. Toisinkin olisi voinut käydä, mutta se oli onnea, ei Jumalan varjelusta. Jumalalla ei voinut olla mitään syytä varjella mua, hah hah!jokkeri
_______
Tuossa puhutaan israelin kansan kokoamisesta jälleen maahansa.
Armon aika pakanoille alkaa pian umpeutua - muistathan sen profetian
"pakanain ajat päättyvät."
____
Hesekiel 34:13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
- (kirjoitusajankohta 593-571 eKr. – toteutunut 1800-luvun lopusta vuoteen 2006 ja siitä eteenpäin ….):
Juutalaiset olivat monta vuosisataa maanpaossa hajaantuneina kaikkialla kansojen seassa. Mutta 1800- luvun loppupuolella alkoi juutalaisten paluu profetioiden mukaisesti heidän omaan maahansa. Hesekiel 34:13 kertoo sen mitä on tapahtunut eli Jumala on jo koonnut ison osan juutalaisia omaan maahansa. 1948 juutalaiset virallisesti perustivat Israelin valtion!
Amos 9:
14 Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. 15 Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi.
- ( kirjoitettu noin 750 eKr.)
Jer 32:
43 Vielä ostetaan peltoja tässä maassa, josta te sanotte: ‘Se on oleva autio, vailla ihmisiä ja eläimiä, kaldealaisten käsiin annettu’.
44 Peltoja OSTETAAN rahalla, KAUPPAKIRJOJA kirjoitetaan ja sinetöidään ja todistajia otetaan Benjaminin maassa, Jerusalemin ympäristössä ja Juudan kaupungeissa, Vuoriston, Alankomaan ja Etelämaan kaupungeissa, sillä MINÄ KÄÄNNÄN heidän kohtalonsa, sanoo Herra."
- (kirjoitettu noin 626 - 586 eKr. – toteutunut ennen ja jälkeen 1948)pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri
_______
____
Hesekiel 34:13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
- (kirjoitusajankohta 593-571 eKr. – toteutunut 1800-luvun lopusta vuoteen 2006 ja siitä eteenpäin ….):
Juutalaiset olivat monta vuosisataa maanpaossa hajaantuneina kaikkialla kansojen seassa. Mutta 1800- luvun loppupuolella alkoi juutalaisten paluu profetioiden mukaisesti heidän omaan maahansa. Hesekiel 34:13 kertoo sen mitä on tapahtunut eli Jumala on jo koonnut ison osan juutalaisia omaan maahansa. 1948 juutalaiset virallisesti perustivat Israelin valtion!
Amos 9:
14 Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä. 15 Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi.
Jer 32:
43 Vielä ostetaan peltoja tässä maassa, josta te sanotte: ‘Se on oleva autio, vailla ihmisiä ja eläimiä, kaldealaisten käsiin annettu’.
44 Peltoja OSTETAAN rahalla, KAUPPAKIRJOJA kirjoitetaan ja sinetöidään ja todistajia otetaan Benjaminin maassa, Jerusalemin ympäristössä ja Juudan kaupungeissa, Vuoriston, Alankomaan ja Etelämaan kaupungeissa, sillä MINÄ KÄÄNNÄN heidän kohtalonsa, sanoo Herra."
- (kirjoitettu noin 626 - 586 eKr. – toteutunut ennen ja jälkeen 1948)JOKKERI
tuossa vielä linkki Israelin kansan paluusta.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/profetiat_toteutuvat.html- dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
dikduk
______
Teidän rabbinne eivät oikein pidä Danielista.
Tuo allaoleva koskee lopun aikoja.
Daniel:
12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
12:3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
12:4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
12:5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
12:6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: "Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?"
12:7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: "Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan YHDEN OSAN hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät."
Tuo YHDEN OSAN hajotus saattaisi olla lopuillaan.Rabbit osaavat arvostaa omia tekstejä , pitämisestä ei ole kyse . Taidolliset "maskilim" oli seleukideja vastustanut ryhmä siihen aikaan kun Danielin kirja kirjoitettiin ja temppeli häväistiin, ryhmän yhteydet myöhempiin ryhmittymiin on kai avoin.
Ne jotka olivat puolustaneet lakia ja temppeliä oli monesti tapettu ja kidutettu kuoliaiksi kun taas ne jotka olivat siirtyneet seleukidiei puolelle olivat elossa ja voivat hyvin.Kirjoittaja tasaa pisteet. Danielin kirjoittaja myös laskee uudestaan vuodet näin päästään ongelmasta joka oli juuri tuolloin:temppeli josta Jeremia oli ennustanut, että kun se on rakennettu uudestaan ei enää häväistä ja parhaillaan niin tapahtui .
Se diaspora joka on nyt ei perustu hajotuksen vaan diaspora syntyi omasta halusta , Jeesuksen aikaan vain pieni osa juutalaisia enää Palestiinassa, suurin osa asui laajassa diasporassa ympäri Välimerta . Tällä hetkellä diaspora taas kasvaa -koska sinne muuttaa väkeä Israelista .Helsinkikin on saanut melkoisen tujauksen israelilaisia samoin muut pohjoismaat Ruotsissa ja Ranskasssa asuu useampi tuhat ex-israelilaista. - dikduk
dikduk kirjoitti:
Rabbit osaavat arvostaa omia tekstejä , pitämisestä ei ole kyse . Taidolliset "maskilim" oli seleukideja vastustanut ryhmä siihen aikaan kun Danielin kirja kirjoitettiin ja temppeli häväistiin, ryhmän yhteydet myöhempiin ryhmittymiin on kai avoin.
Ne jotka olivat puolustaneet lakia ja temppeliä oli monesti tapettu ja kidutettu kuoliaiksi kun taas ne jotka olivat siirtyneet seleukidiei puolelle olivat elossa ja voivat hyvin.Kirjoittaja tasaa pisteet. Danielin kirjoittaja myös laskee uudestaan vuodet näin päästään ongelmasta joka oli juuri tuolloin:temppeli josta Jeremia oli ennustanut, että kun se on rakennettu uudestaan ei enää häväistä ja parhaillaan niin tapahtui .
Se diaspora joka on nyt ei perustu hajotuksen vaan diaspora syntyi omasta halusta , Jeesuksen aikaan vain pieni osa juutalaisia enää Palestiinassa, suurin osa asui laajassa diasporassa ympäri Välimerta . Tällä hetkellä diaspora taas kasvaa -koska sinne muuttaa väkeä Israelista .Helsinkikin on saanut melkoisen tujauksen israelilaisia samoin muut pohjoismaat Ruotsissa ja Ranskasssa asuu useampi tuhat ex-israelilaista.po Ruotsissa ja Tanskassa.
dikduk kirjoitti:
po Ruotsissa ja Tanskassa.
dikduk
______
Tuossa Maimonides tunnustaa , että Messiaan olisi jo pitänyt tulla.
No kristityt ovat huomanneet hänen tulleen - Jeesus.
http://www.jariiivanainen.net/Messias_talmud1.html
Maimonideksen selitys. Kun luvun esipuheessa lainattiin juutalaisuuden arvostetuimman raamatunselittäjän, rabbi Maimonideksen (RaMBaM) lausuntoa, hän totesi siinä Messiaan tulon viipymisestä: ...mutta vaikka hän viivästyykin, siitäkin huolimatta odotan häntä joka päivä... (Tämä on nykyjuutalaisuudessa oleva käsitys lyhykäisyydessään.)
Maimonides on myös muualla viitannut Messiaan tuloon. Selostaessaan Danielin profetiaa kirjeessään "Igeret Teiman" (3. luku, s. 24) hän puhuu siitä, miten lopun ajat ovat jo tulleet, mutta Messias ei ole vielä tullut. Hän käsitti hyvin sen tosiasian, että Danielin profetiassaan kuvaamat ajat olivat jo kuluneet umpeen ja Messiaan olisi jo pitänyt esiintyä maan päällä:
"Mutta Daniel on selittänyt meille lopunaikojen tiedon syvyydet. Mutta koska ne ovat salattuja, meidän oppineemme, olkoon heidän muistonsa siunattu, ovat estäneet laskemasta Messiaan tulon päiviä, ettei yksinkertainen kansa sen mukana eksyisi nähdessään, että lopun ajat ovat jo tulleet, mutta Messias ei ole saapunut. Siksi ovat oppineemme, siunattu olkoon heidän muistonsa, sanoneet: KIROTTU olkoon se, joka laskee lopun aikoja... mutta emme voi väittää, että Daniel olisi erehtynyt laskuissaan..."- dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri
_______
____
Amos 9:
Jer 32:
- (kirjoitettu noin 626 - 586 eKr. – toteutunut ennen ja jälkeen 1948)Hesekiel asuu itsekin pakkosiirrossa Babyloniassa(Kaldeassa) ja puhuu sen loppumisesta .Nykyinen diaspora ei ole peräisin mistään maanpaosta,Suomen juutalaiset eivät ole maanpaossa eivät liioin muutkaan diasporassa asuvat .
Jeremia lupasi tämän Kaldeasta palaaville 5 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Niin kuin silmä iloitsee nähdessään hyviä viikunoita, niin minä katson suopein silmin Juudan pakkosiirtolaisia, jotka minä lähetin tästä maasta kaldealaisten maahan. ;
6 Minä käännyn heidän puoleensa ja tuon heidät takaisin tähän maahan. Minä rakennan heistä jälleen kansan enkä enää hävitä heitä, minä istutan heidät enkä enää revi pois " Ei siis ole puhetta uudesta maanpaosta, josta sitten vasta oikeasti palattaisiin kunhan babyloniasta palaajien valtio ensin jostain syystä olisi tuhottu.
Jer 32 alkaa näin "Juudan kuninkaan Sidkian kymmenentenä hallitusvuotena -- se oli samalla Nebukadnessarin kahdeksastoista hallitusvuosi -- Jeremialle tuli sana Herralta. 2 Babylonian kuninkaan sotajoukko piiritti silloin Jerusalemia. Profeetta Jeremia oli pidätettynä Juudan kuninkaanlinnan päävartiossa ..""
kaiken sen pahan tähden, mitä Israelin ja Juudan asukkaat ovat tehneet. He ovat teoillaan vihastuttaneet minut -- he itse ja heidän kuninkaansa, päämiehensä, pappinsa ja profeettansa, koko Juudan kansa ja Jerusalemin asukkaat." Israelin kuningaskunta oli tuhottu ,Juuda tuhoutumassa , ensimmäisessä temppelissä oli palvottu monia jumalia ei yksin Jahvea monoteistinen juutalaisuus syntyi vasta toisen temppelin aikaan "34 He ovat pystyttäneet inhottavat jumalankuvansa temppeliin, joka on omistettu minun nimelleni, ja siten saastuttaneet pyhäkköni"36 "Te sanotte, että tämä kaupunki joutuu miekan, nälän ja ruton lyömänä Babylonian kuninkaan käsiin. Mutta minä, Herra, Israelin Jumala, sanon tästä kaupungista näin: 37 Minä kokoan sen asukkaat kaikista maista, joihin minä heidät suuressa vihassani ja kiivaudessani nyt hajotan. Minä tuon heidät takaisin tähän paikkaan, ja he saavat asua turvassa. "Tämän profeetta julisti :
2. Aikak. 36. 22 Persian kuninkaan Kyyroksen ensimmäisenä hallitusvuotena Herra toteutti sanansa, jonka profeetta Jeremia oli julistanut. Hän johdatti Kyyroksen kuuluttamaan kaikkialla valtakunnassaan sekä suullisesti että kirjallisesti23 "Näin sanoo Kyyros, Persian kuningas: Herra, taivaan Jumala, on antanut minulle kaikki maan valtakunnat. Hän on nyt käskenyt minun rakentaa itselleen temppelin Juudan Jerusalemiin. Kaikkien teidän, jotka kuulutte hänen kansaansa, tulee lähteä sinne. Olkoon Herra, teidän Jumalanne, teidän kanssanne!" Ei hypätä 2500 v eteenpäin Wieniin jossa juutalainen ateisti perustaa sionismin eurooppalaisen kansallisaatteen innoittamana.Uutta sionismissa ei ollut se että muutettaisiin Palestiinaan , sinnehän oli voinut muuttaa yhtä lyhyttä vaihetta lukuunottamatta 1700 vuoden ajan , vaan että sinne nyt perustettaisiin juutalainen valtio joka olisi maallinen ja perustuisi tasa-arvon aatteille. - dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
dikduk
______
Tuossa Maimonides tunnustaa , että Messiaan olisi jo pitänyt tulla.
No kristityt ovat huomanneet hänen tulleen - Jeesus.
http://www.jariiivanainen.net/Messias_talmud1.html
Maimonideksen selitys. Kun luvun esipuheessa lainattiin juutalaisuuden arvostetuimman raamatunselittäjän, rabbi Maimonideksen (RaMBaM) lausuntoa, hän totesi siinä Messiaan tulon viipymisestä: ...mutta vaikka hän viivästyykin, siitäkin huolimatta odotan häntä joka päivä... (Tämä on nykyjuutalaisuudessa oleva käsitys lyhykäisyydessään.)
Maimonides on myös muualla viitannut Messiaan tuloon. Selostaessaan Danielin profetiaa kirjeessään "Igeret Teiman" (3. luku, s. 24) hän puhuu siitä, miten lopun ajat ovat jo tulleet, mutta Messias ei ole vielä tullut. Hän käsitti hyvin sen tosiasian, että Danielin profetiassaan kuvaamat ajat olivat jo kuluneet umpeen ja Messiaan olisi jo pitänyt esiintyä maan päällä:
"Mutta Daniel on selittänyt meille lopunaikojen tiedon syvyydet. Mutta koska ne ovat salattuja, meidän oppineemme, olkoon heidän muistonsa siunattu, ovat estäneet laskemasta Messiaan tulon päiviä, ettei yksinkertainen kansa sen mukana eksyisi nähdessään, että lopun ajat ovat jo tulleet, mutta Messias ei ole saapunut. Siksi ovat oppineemme, siunattu olkoon heidän muistonsa, sanoneet: KIROTTU olkoon se, joka laskee lopun aikoja... mutta emme voi väittää, että Daniel olisi erehtynyt laskuissaan..."Ei ole mitään aikoja jotka voisivat kulua umpeen .Sen tietäminen mikä on sallittua ja mikä kiellettyä kuuuu rabbien kompetenssiin, ei ennustelu .
Ajatus messiaasta on peräisin heprealaisesta raamatusta ja jos siihen luottaa, käy selväksi että maailma on messiaan tultua niin radikaalisti muuttunut että vallitsevaa rauhantilaa voidaan verrata siihen että susi ja lammas laiduntavat yhdessä.Jokainen joka katsoo ympärilleen tietää että emme elä tällaista aikaa eikä sellaista ole koettu aiemminkaan . Israelin profeettojen lupaama messias ei ole vielä tullut , se on päivänselvää. - PSARI
pertsa2012,
Israel ei ole juutalaisten valtio, vaan he ovat aina olleet ja tulevat olemaan miehittäjän ominaisuudessa siellä.
Israelin valtioksi suunniteltiin jopa Etiopian aluetta aikoinaan. Se olisikin ollut parempi paikka juutalaisille.
Juutalaiset pitävät Aabrahamia esi-isänään. Hän oli kotoisin Kaldean Urista nykyisestä Etelä-Irakista ja se maa oli juutalaisen Luvattu Maa viljavine maineen ja jokineen. Aabraham palvoi Kuun jumala Nannaa, eikä hän tästä uskostaan koskaan luopunut. Mooses palvoi egyptiläistä Thot jumalaa, eikä hänkään muita jumalia koskaan palvonut.
Syy Aabrahamin Kaldean Urista lähtöön oli nälänhätä ja paikallisen hallitsijan kehoitus tähän. Ohessa Aabrahamin oma kirjoitus asiasta.
LUKU 1
Abraham etsii patriarkaalisen järjestyksen siunauksia. Väärät papit vainoavat häntä Kaldeassa. Jahve pelastaa hänet. Selvitys Egyptin alkuperästä ja hallinnosta.
1 Kaldealaisten maassa, isieni asuinpaikalla, minä, Abraham, käsitin, että minun oli tarpeen hankkia toinen asuin-paikka;
2 ja saatuani tietää, että minulle oli olemassa suurempaa on-nea ja rauhaa ja lepoa, etsin isien siunauksia ja oikeutta, jo-hon minut oli asetettava hallitakseni niitä; koska itse olin noudattanut vanhurskautta ja myös halunnut tulla paljon tie-don haltijaksi ja pyrkiä noudattamaan yhä paremmin van-hurskautta ja omata suurempaa tietoa ja tulla monien kansa-kuntien isäksi, rauhan ruhtinaaksi, ja koska halusin saada ohjeita ja pitää Jumalan käskyt, minusta tuli laillinen peril-linen, ylipappi isille kuulunein oikeuksin.
3 Isät antoivat sen minulle; se tuli isiltä ajan alusta, aivan niin, alusta eli maan perustamista edeltävältä ajalta aina ny-kyiseen aikaan asti, tosiaankin esikoisoikeus eli ensimmäi-sen ihmisen, joka on Aadam eli ensimmäinen isä, oikeus, i-sien kautta minulle.
4 Minä etsin aasettamistani pappeuteen Jumalan isille anta-man, heidän jälkeläisiä koskevan säädöksensä mukaan.
5 Isäni, jotka olivat kääntyneet pois vanhurskaudestaan ja pyhistä käskyistä, jotka Herra, heidän Jumalansa, oli antanut heille, pakanoiden jumalien palvontaan, kieltäytyivät täysin kuulemasta ääntäni.
6 Sillä heidän sydämensä olivat antautuneet tekemään pahaa ja olivat kokonaan kääntyneet Elkenan jumalaan ja Libnan jumalaan ja Mahmakrahin jumalaan ja Korasin jumalaan ja Faraon, Egyptin kuninkaan, jumalaan;
7 sen tähden he käänsivät sydämensä pakanoiden uhreihin ja uhrasivat lapsiaan näille mykille epäjumalille eivätkä kuul-leet minun ääntäni, vaan yrittivät ottaa henkeni Elkenan pa-pin käden kautta. Elkenan pappi oli myös Faraon pappi.
8 Nyt, tänä aikana Faraon, Egyptin kuninkaan, papin tapana oli uhrata miehiä, naisia ja lapsia alttarilla, joka oli pysty-tetty Kaldean maahan näille vieraille jumalille uhraamista varten.
jatkuu - PSARI
dikduk kirjoitti:
Ne juutalaiset kommunistit , sosialistt ja ateistit jotka perustivat sionismin ja muuttivat Palestinaan kollektiivitiloille uutta juutalaista yhteisöä rakentamaan, eivät palanneet pakkosiirrosta, sellainen on tapahtunut vain kerran .Silloinkin saatiin kyllä aikaan oma itsenäinen kuningaskunta, se jonka Rooma sittemmin miehitti. Juutalaisten historia on täällä hakusessa.Aabrahamin kirjoitus jatkuu
9 Ja tapahtui, että pappi valmisti uhrin Faraon jumalalle ja myös Sagreelin jumalalle, niin, egyptiläisten tavan mukaan. Nyt Sagreelin jumala oli aurinko.
10 Tosiaankin Faraon pappi uhrasi lapsen kiitosuhrina altta-rilla, joka oli Potifarin (kirj. lisäys; Poti-Fera = Ren antama. Oonin pappi, Re jumalan palvonta alkoi n. 2 500-2 400 eaa.) kukkulaksi kutsutun kukkulan juurella Olisemin tasangon päässä.
11 Nyt, tämä pappi oli uhrannut tällä alttarilla samalla kertaa kolme neitsyttä, jotka olivat sen Onitahin tyttäriä, joka oli kuninkaallista sukua polveutuen suoraan Haamin kupeista. Nämä neitsyet uhrattiin heidän hyveellisyytensä tähden; he eivät tahtoneet kumartua palvomaan puisia eivätkä kivisiä jumalia; sen tähden heidät surmattiin tällä alttarilla, ja se ta-pahtui egyptiläisten tavan mukaan.
12 Ja tapahtui, että nämä papit käyttivät minuun väkivaltaa surmatakseen minutkin, kuten he olivat surmanneet nuo neitsyet tällä alttarilla; ja jotta tietäisitte, millainen tämä alt-tari oli, pyydän teitä katsomaan kuvaa tämän aikakirjan a-lusta.
13 Se oli tehty vuoteen muotoiseksi, sellaisen, joita oli kal-dealaisten keskuudessa, ja se oli Elkenan, Libnan, Mah-makrahin ja Korasin jumalien sekä Faraon, Egyptin kunin-kaan, jumalan kaltaisen jumalan edessä.
14 Jotta teillä olisi käsitys näistä jumalista, olen esittänyt teille niiden muodon alussa olevissa kuvissa, jollaisia kuvia kaldealaiset kutsuvat rahleenoiksi, joka merkitsee hierogly-fejä.
15 Mutta kun he nostivat kätensä minua vastaan uhratakseen minut ja ottaakseen henkeni, katso, minä korotin ääneni Herran, Jumalani, puoleen, ja Herra kuunteli ja kuuli, ja hän täytti minut Kaikkivaltiaan näyllä, ja enkeli hänen edestään seisoi minun vierelläni ja kirvoitti heti siteeni;
16 ja hänen äänensä sanoi minulle: Abraham, Abraham, kat-so, minun nimeni on Jehova, ja minä olen kuullut sinua ja o-len tullut alas vapauttamaan sinut ja viemään sinut pois isäsi kodista ja kaikkien sukulaistesi keskuudesta vieraaseen maa-han, josta et tiedä;
17 ja tämä, koska he ovat kääntäneet sydämensä pois mi-nusta palvomaan Elkenan jumalaa ja Libnan jumalaa ja Mahmakrahin jumalaa ja Korasin jumalaa ja Faraon, Egyp-tin kuninkaan, jumalaa; sen tähden minä olen tullut alas ran-kaisemaan heitä ja hävittämään sen, joka on nostanut kä-tensä sinua, Abrahamia, poikaani, vastaan ottaakseen hen-kesi.
18 Katso, minä johdatan sinua kädelläni ja otan sinut pu-keakseni sinut nimeeni, nimittäin isäsi pappeuteen, ja minun voimani on sinun päälläsi.
19 Niin kuin oli Nooan, niin on myös sinun oleva; mutta sinun palvelutyösi kautta minun nimeni tunnetaan maan päällä ikuisesti, sillä minä olen sinun Jumalasi.
20 Katso, Potifarin (Poti-Fera = Ren antama. Oonin pappi) kukkula oli Kaldean Urin maassa. Ja Herra hajotti Elkenan ja maan jumalien alttarin ja hävitti ne perin juurin ja löi pap-pia, niin että hän kuoli; ja Kaldeassa oli suuri suru, ja myös Faraon hovissa, joka Farao merkitsee kuninkaallista verta olevaa kuningasta.
21 Nyt tämä Egyptin kuningas polveutui Haamin kupeista ja oli syntyperältään kanaanilaista verta.
22 Tästä suvusta polveutuivat kaikki egyptiläiset, ja näin ka-naanilaisten veri säilyi maassa.
23 Egyptin maan oli ensiksi löytänyt nainen, joka oli Haa-min tytär ja Egyptuksen tytär, ja Egyptus merkitsee kalde-assa Egyptiä, joka merkitsee sitä, mikä on kielletty.
24 Kun tämä nainen löysi maan, se oli veden alla, ja myö-hemmin hän asetti poikansa asumaan sinne; ja näin Haa-mista sai alkunsa tuo rotu, joka pysytti kirouksen maassa.
25 Nyt Egyptin ensimmäisen hallitusvallan perusti Farao, Egyptuksen, Haamin tyttären, vanhin poika, ja se oli Haa-min hallitustavan mukainen, joka oli patriarkaalinen.
tarina jatkuu - PSARI
PSARI kirjoitti:
Aabrahamin kirjoitus jatkuu
9 Ja tapahtui, että pappi valmisti uhrin Faraon jumalalle ja myös Sagreelin jumalalle, niin, egyptiläisten tavan mukaan. Nyt Sagreelin jumala oli aurinko.
10 Tosiaankin Faraon pappi uhrasi lapsen kiitosuhrina altta-rilla, joka oli Potifarin (kirj. lisäys; Poti-Fera = Ren antama. Oonin pappi, Re jumalan palvonta alkoi n. 2 500-2 400 eaa.) kukkulaksi kutsutun kukkulan juurella Olisemin tasangon päässä.
11 Nyt, tämä pappi oli uhrannut tällä alttarilla samalla kertaa kolme neitsyttä, jotka olivat sen Onitahin tyttäriä, joka oli kuninkaallista sukua polveutuen suoraan Haamin kupeista. Nämä neitsyet uhrattiin heidän hyveellisyytensä tähden; he eivät tahtoneet kumartua palvomaan puisia eivätkä kivisiä jumalia; sen tähden heidät surmattiin tällä alttarilla, ja se ta-pahtui egyptiläisten tavan mukaan.
12 Ja tapahtui, että nämä papit käyttivät minuun väkivaltaa surmatakseen minutkin, kuten he olivat surmanneet nuo neitsyet tällä alttarilla; ja jotta tietäisitte, millainen tämä alt-tari oli, pyydän teitä katsomaan kuvaa tämän aikakirjan a-lusta.
13 Se oli tehty vuoteen muotoiseksi, sellaisen, joita oli kal-dealaisten keskuudessa, ja se oli Elkenan, Libnan, Mah-makrahin ja Korasin jumalien sekä Faraon, Egyptin kunin-kaan, jumalan kaltaisen jumalan edessä.
14 Jotta teillä olisi käsitys näistä jumalista, olen esittänyt teille niiden muodon alussa olevissa kuvissa, jollaisia kuvia kaldealaiset kutsuvat rahleenoiksi, joka merkitsee hierogly-fejä.
15 Mutta kun he nostivat kätensä minua vastaan uhratakseen minut ja ottaakseen henkeni, katso, minä korotin ääneni Herran, Jumalani, puoleen, ja Herra kuunteli ja kuuli, ja hän täytti minut Kaikkivaltiaan näyllä, ja enkeli hänen edestään seisoi minun vierelläni ja kirvoitti heti siteeni;
16 ja hänen äänensä sanoi minulle: Abraham, Abraham, kat-so, minun nimeni on Jehova, ja minä olen kuullut sinua ja o-len tullut alas vapauttamaan sinut ja viemään sinut pois isäsi kodista ja kaikkien sukulaistesi keskuudesta vieraaseen maa-han, josta et tiedä;
17 ja tämä, koska he ovat kääntäneet sydämensä pois mi-nusta palvomaan Elkenan jumalaa ja Libnan jumalaa ja Mahmakrahin jumalaa ja Korasin jumalaa ja Faraon, Egyp-tin kuninkaan, jumalaa; sen tähden minä olen tullut alas ran-kaisemaan heitä ja hävittämään sen, joka on nostanut kä-tensä sinua, Abrahamia, poikaani, vastaan ottaakseen hen-kesi.
18 Katso, minä johdatan sinua kädelläni ja otan sinut pu-keakseni sinut nimeeni, nimittäin isäsi pappeuteen, ja minun voimani on sinun päälläsi.
19 Niin kuin oli Nooan, niin on myös sinun oleva; mutta sinun palvelutyösi kautta minun nimeni tunnetaan maan päällä ikuisesti, sillä minä olen sinun Jumalasi.
20 Katso, Potifarin (Poti-Fera = Ren antama. Oonin pappi) kukkula oli Kaldean Urin maassa. Ja Herra hajotti Elkenan ja maan jumalien alttarin ja hävitti ne perin juurin ja löi pap-pia, niin että hän kuoli; ja Kaldeassa oli suuri suru, ja myös Faraon hovissa, joka Farao merkitsee kuninkaallista verta olevaa kuningasta.
21 Nyt tämä Egyptin kuningas polveutui Haamin kupeista ja oli syntyperältään kanaanilaista verta.
22 Tästä suvusta polveutuivat kaikki egyptiläiset, ja näin ka-naanilaisten veri säilyi maassa.
23 Egyptin maan oli ensiksi löytänyt nainen, joka oli Haa-min tytär ja Egyptuksen tytär, ja Egyptus merkitsee kalde-assa Egyptiä, joka merkitsee sitä, mikä on kielletty.
24 Kun tämä nainen löysi maan, se oli veden alla, ja myö-hemmin hän asetti poikansa asumaan sinne; ja näin Haa-mista sai alkunsa tuo rotu, joka pysytti kirouksen maassa.
25 Nyt Egyptin ensimmäisen hallitusvallan perusti Farao, Egyptuksen, Haamin tyttären, vanhin poika, ja se oli Haa-min hallitustavan mukainen, joka oli patriarkaalinen.
tarina jatkuuloppuosa Aabrahamin kertomukseen
26 Farao, joka oli vanhurskas mies, vakiinnutti valtakuntansa ja tuomitsi kansaansa viisaasti ja oikeamielisesti koko elinaikansa yrittäen vakavasti jäljitellä sitä järjestystä, jonka isät olivat vakiinnuttaneet ensimmäisten sukupolvien aikana ensimmäisen patriarkaalisen hallinnon päivinä, nimittäin Aadamin ja myös isänsä Nooan hallintoaikana, Nooan, joka siunasi hänet maan asiunauksilla ja viisauden siunauksilla mutta kirosi hänet, mitä tulee pappeuteen.
27 Nyt, vaikka Farao oli tuota sukua, jonka kautta hänellä ei voinut olla oikeutta pappeuteen, siitä huolimatta faraot väit-tivät kärkkäästi saaneensa sen Nooalta Haamin kautta; sen tähden heidän epäjumalanpalvontansa eksytti isäni;
28 mutta pyrin tämän jälkeen laatimaan aikajärjestyksen mukaisen tapahtumaluettelon, joka vie minusta menneisyy-teen luomisen alkuun, sillä aaikakirjat ovat tulleet minun kä-siini, ja ne ovat minulla tälläkin hetkellä.
29 Nyt, sen jälkeen kun Elkenan pappia lyötiin, niin että hän kuoli, toteutui se, mitä minulle oli puhuttu Kaldean maasta, että maahan tulisi nälänhätä.
30 Sen mukaisesti nälänhätä vallitsi kautta koko Kaldean maan, ja nälänhätä piinasi ankarasti isääni, ja hän katui sitä pahaa, jonka hän oli tarkoittanut minua vastaan ottaakseen henkeni.
31 Mutta isien, nimittäin patriarkkojen, aikakirjat, jotka kos-kevat pappeuden oikeutta, Herra, minun Jumalani, varjeli minun omissa käsissäni; sen tähden tiedot luomisen alusta sekä taivaankappaleista ja tähdistä, niin kuin ne tehtiin tun-netuiksi isille, olen säilyttänyt aina tähän päivään asti, ja mi-nä koetan kirjoittaa jotakin näistä asioista tähän aikakirjaan jälkeeni tulevien jälkeläisteni hyväksi.
Faarao ei voinut olla vanhurskas vielä Aabrahamin aikaan, koska kristinuskosta ei tuossa vaiheessa Aabrahamin aikaan ollut tietoakaan. PSARI kirjoitti:
loppuosa Aabrahamin kertomukseen
26 Farao, joka oli vanhurskas mies, vakiinnutti valtakuntansa ja tuomitsi kansaansa viisaasti ja oikeamielisesti koko elinaikansa yrittäen vakavasti jäljitellä sitä järjestystä, jonka isät olivat vakiinnuttaneet ensimmäisten sukupolvien aikana ensimmäisen patriarkaalisen hallinnon päivinä, nimittäin Aadamin ja myös isänsä Nooan hallintoaikana, Nooan, joka siunasi hänet maan asiunauksilla ja viisauden siunauksilla mutta kirosi hänet, mitä tulee pappeuteen.
27 Nyt, vaikka Farao oli tuota sukua, jonka kautta hänellä ei voinut olla oikeutta pappeuteen, siitä huolimatta faraot väit-tivät kärkkäästi saaneensa sen Nooalta Haamin kautta; sen tähden heidän epäjumalanpalvontansa eksytti isäni;
28 mutta pyrin tämän jälkeen laatimaan aikajärjestyksen mukaisen tapahtumaluettelon, joka vie minusta menneisyy-teen luomisen alkuun, sillä aaikakirjat ovat tulleet minun kä-siini, ja ne ovat minulla tälläkin hetkellä.
29 Nyt, sen jälkeen kun Elkenan pappia lyötiin, niin että hän kuoli, toteutui se, mitä minulle oli puhuttu Kaldean maasta, että maahan tulisi nälänhätä.
30 Sen mukaisesti nälänhätä vallitsi kautta koko Kaldean maan, ja nälänhätä piinasi ankarasti isääni, ja hän katui sitä pahaa, jonka hän oli tarkoittanut minua vastaan ottaakseen henkeni.
31 Mutta isien, nimittäin patriarkkojen, aikakirjat, jotka kos-kevat pappeuden oikeutta, Herra, minun Jumalani, varjeli minun omissa käsissäni; sen tähden tiedot luomisen alusta sekä taivaankappaleista ja tähdistä, niin kuin ne tehtiin tun-netuiksi isille, olen säilyttänyt aina tähän päivään asti, ja mi-nä koetan kirjoittaa jotakin näistä asioista tähän aikakirjaan jälkeeni tulevien jälkeläisteni hyväksi.
Faarao ei voinut olla vanhurskas vielä Aabrahamin aikaan, koska kristinuskosta ei tuossa vaiheessa Aabrahamin aikaan ollut tietoakaan.PSARI
______
Sinä yrität tuupata tänne Aabrahamin kirjojen tekstejä ,mutta niitten aitous on
kiistetty.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aabrahamin_kirjaPSARI kirjoitti:
pertsa2012,
Israel ei ole juutalaisten valtio, vaan he ovat aina olleet ja tulevat olemaan miehittäjän ominaisuudessa siellä.
Israelin valtioksi suunniteltiin jopa Etiopian aluetta aikoinaan. Se olisikin ollut parempi paikka juutalaisille.
Juutalaiset pitävät Aabrahamia esi-isänään. Hän oli kotoisin Kaldean Urista nykyisestä Etelä-Irakista ja se maa oli juutalaisen Luvattu Maa viljavine maineen ja jokineen. Aabraham palvoi Kuun jumala Nannaa, eikä hän tästä uskostaan koskaan luopunut. Mooses palvoi egyptiläistä Thot jumalaa, eikä hänkään muita jumalia koskaan palvonut.
Syy Aabrahamin Kaldean Urista lähtöön oli nälänhätä ja paikallisen hallitsijan kehoitus tähän. Ohessa Aabrahamin oma kirjoitus asiasta.
LUKU 1
Abraham etsii patriarkaalisen järjestyksen siunauksia. Väärät papit vainoavat häntä Kaldeassa. Jahve pelastaa hänet. Selvitys Egyptin alkuperästä ja hallinnosta.
1 Kaldealaisten maassa, isieni asuinpaikalla, minä, Abraham, käsitin, että minun oli tarpeen hankkia toinen asuin-paikka;
2 ja saatuani tietää, että minulle oli olemassa suurempaa on-nea ja rauhaa ja lepoa, etsin isien siunauksia ja oikeutta, jo-hon minut oli asetettava hallitakseni niitä; koska itse olin noudattanut vanhurskautta ja myös halunnut tulla paljon tie-don haltijaksi ja pyrkiä noudattamaan yhä paremmin van-hurskautta ja omata suurempaa tietoa ja tulla monien kansa-kuntien isäksi, rauhan ruhtinaaksi, ja koska halusin saada ohjeita ja pitää Jumalan käskyt, minusta tuli laillinen peril-linen, ylipappi isille kuulunein oikeuksin.
3 Isät antoivat sen minulle; se tuli isiltä ajan alusta, aivan niin, alusta eli maan perustamista edeltävältä ajalta aina ny-kyiseen aikaan asti, tosiaankin esikoisoikeus eli ensimmäi-sen ihmisen, joka on Aadam eli ensimmäinen isä, oikeus, i-sien kautta minulle.
4 Minä etsin aasettamistani pappeuteen Jumalan isille anta-man, heidän jälkeläisiä koskevan säädöksensä mukaan.
5 Isäni, jotka olivat kääntyneet pois vanhurskaudestaan ja pyhistä käskyistä, jotka Herra, heidän Jumalansa, oli antanut heille, pakanoiden jumalien palvontaan, kieltäytyivät täysin kuulemasta ääntäni.
6 Sillä heidän sydämensä olivat antautuneet tekemään pahaa ja olivat kokonaan kääntyneet Elkenan jumalaan ja Libnan jumalaan ja Mahmakrahin jumalaan ja Korasin jumalaan ja Faraon, Egyptin kuninkaan, jumalaan;
7 sen tähden he käänsivät sydämensä pakanoiden uhreihin ja uhrasivat lapsiaan näille mykille epäjumalille eivätkä kuul-leet minun ääntäni, vaan yrittivät ottaa henkeni Elkenan pa-pin käden kautta. Elkenan pappi oli myös Faraon pappi.
8 Nyt, tänä aikana Faraon, Egyptin kuninkaan, papin tapana oli uhrata miehiä, naisia ja lapsia alttarilla, joka oli pysty-tetty Kaldean maahan näille vieraille jumalille uhraamista varten.
jatkuuPSARI
______
kiistetty.
Älä jatka enää!!!!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aabrahamin_kirja- miten on ?
Evankeliumi Matteuksen mukaan 27
23. Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
24. Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
25. Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
26. Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.
" 25. Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
" Auschwitz vei uskon Jumalaan." Itse taas olen lukenut ihmisistä jotka
" Auschwitz`issä olivat, että usko Jumalaan piti heidät siellä järjissään,muuten he olisivat menehtyneet sinne ja monet heistä selvisivät elossa. - ed.
miten on ? kirjoitti:
Evankeliumi Matteuksen mukaan 27
23. Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
24. Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
25. Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
26. Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jeesuksen hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi.
" 25. Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
" Auschwitz vei uskon Jumalaan." Itse taas olen lukenut ihmisistä jotka
" Auschwitz`issä olivat, että usko Jumalaan piti heidät siellä järjissään,muuten he olisivat menehtyneet sinne ja monet heistä selvisivät elossa." 25. Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
Tietokone söi lauseen, piti kysyä onko tällä Ramatunpaikalla jotain sen kanssa tekemistä,miksi Juutalaiset joutuivat teurastettaviksi hitlerin aikana. ed. kirjoitti:
Tietokone söi lauseen, piti kysyä onko tällä Ramatunpaikalla jotain sen kanssa tekemistä,miksi Juutalaiset joutuivat teurastettaviksi hitlerin aikana.ed.
Tietokone söi lauseen, piti kysyä onko tällä Ramatunpaikalla jotain sen kanssa tekemistä,miksi Juutalaiset joutuivat teurastettaviksi hitlerin aikana.
29:18 Ja minä ajan heitä takaa miekalla, nälällä ja rutolla ja teen heidät kauhuksi kaikille valtakunnille maan päällä, kiroukseksi ja kauhistukseksi, ivan vihellykseksi ja häväistykseksi kaikkien kansojen keskuudessa, mihin minä heidät karkoitan,- PSARI
pertsa2012 kirjoitti:
PSARI
______
kiistetty.
Älä jatka enää!!!!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aabrahamin_kirjapertsa2012,
niinhän ne monet sinunkin linkeistäsi ovat kumotut ja suollat aina sitä Vanhaa Testamenttiasi ja vieläpä Uuttakin joukkoon oman tulkintasi mukaisesti, joka ei ole monesti kirkkomme kanta.
Laitoin nuo Aabrahamin tekstit peräjälkeen, mutta ilmeisesti sinä poistit juuri omia tekeleitäsi ja tekstini järjestys meni sekaisin. Olen pahoillani siitä.
Juutalaiset eivät kuulu siis Israeliin, vaan se alue on ollut iät ja ajat palestiinalaisten alue ja heille se myös kuuluu. Palestiinalaiset eivät alun pitäen olleet islaminuskoisia, vaan heillä oli eri uskonto, kunnes 600-luvulla islaminuskoiset pakottivat palestiinalaiset omaan uskontoonsa väkivalloin. PSARI kirjoitti:
pertsa2012,
niinhän ne monet sinunkin linkeistäsi ovat kumotut ja suollat aina sitä Vanhaa Testamenttiasi ja vieläpä Uuttakin joukkoon oman tulkintasi mukaisesti, joka ei ole monesti kirkkomme kanta.
Laitoin nuo Aabrahamin tekstit peräjälkeen, mutta ilmeisesti sinä poistit juuri omia tekeleitäsi ja tekstini järjestys meni sekaisin. Olen pahoillani siitä.
Juutalaiset eivät kuulu siis Israeliin, vaan se alue on ollut iät ja ajat palestiinalaisten alue ja heille se myös kuuluu. Palestiinalaiset eivät alun pitäen olleet islaminuskoisia, vaan heillä oli eri uskonto, kunnes 600-luvulla islaminuskoiset pakottivat palestiinalaiset omaan uskontoonsa väkivalloin.PSARI sanoi :
joka ei ole monesti kirkkomme kanta.
pertsa2012 kirjoitti:
ed.
Tietokone söi lauseen, piti kysyä onko tällä Ramatunpaikalla jotain sen kanssa tekemistä,miksi Juutalaiset joutuivat teurastettaviksi hitlerin aikana.
29:18 Ja minä ajan heitä takaa miekalla, nälällä ja rutolla ja teen heidät kauhuksi kaikille valtakunnille maan päällä, kiroukseksi ja kauhistukseksi, ivan vihellykseksi ja häväistykseksi kaikkien kansojen keskuudessa, mihin minä heidät karkoitan,Kertoisitko missä Jeremia puhuu Jeesuksesta tai miten ihmiset 600 -700 vuotta ennen kristinuskoa voisivat olla syyllisiä jonkun uuden uskonnon ihmisjumalan kuolemaan, uskonnon jota ei vielä edes ollut ? Kuningaskuntien tuho kyllä selitettiin johtuneen epäjumalien palveluksesta vaikka itse asiassa kumpikin kuningaskunta liittoutui alueellista suurvaltaa vastaan ja hävisi itse aloittamansa uhkapelin ;mutta kaikkeen tapahtuvaan esitettiin tuohon aikaan kulttisyy, voitettiin sota tai hävittiin.
Ainoa Israelin /juutalaisen historian koko kansaa koskenut maanpako tai karkoitus tapahtui tuolloin .Sieltä myös palattiin kuten sen aikaiset profeetat lupaavat .Osa maanpakoon siirrettyjä ei kuitenkaan palannut he halusivat mieluummin jäädä alueille joihin olivat alunperin joutuneet pakosta, mutta parin sukupolven aikaan ehtineet jo kotiutua. Paluun jälkeisen Palestiinan väestön parista alkoi pikkuhiljaa muuttoliike ensin lähialueille sitten kauemmas Välimeren alueelle ja lopulta ympäri Rooman valtakuntaa, näin syntyi se vapaahtoinen diaspora josta nykyinen diaspora on seuraus. Uusia maita ja alueita elää on itse haettu ja yhä haetaan.
Jer. 29 alkaa tiedolla josta jokasien pitäisi ymmärtää mistä ajasta ja tilanteesta puhutaan :"1 Profeetta Jeremia lähetti Jerusalemista kirjeen vielä elossa oleville pakkosiirtolaisten vanhimmille sekä papeille, profeetoille ja koko sille kansalle, jonka Nebukadnessar oli vienyt Jerusalemista Babyloniaan. Tämän kirjeen hän kirjoitti sen jälkeen, kun kuningas Jekonja, kuninkaan äiti, hovin virkamiehet, Juudan ja Jerusalemin päämiehet sekä sepät ja kirvesmiehet olivat joutuneet lähtemään Jerusalemista Jeremia antoi kirjeen Eleasan, Safanin pojan, ja Gemarjan, Hilkian pojan, mukaan, kun Juudan kuningas Sidkia lähetti heidät Babyloniaan kuningas Nebukadnessarin luo. Kirje kuului näin:
4 "Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanoo kaikille pakkosiirtolaisille, jotka hän on siirtänyt Jerusalemista Babyloniaan: 5 Rakentakaa taloja ja asettukaa niihin asumaan! Istuttakaa puutarhoja ja nauttikaa niiden hedelmistä! 6 Ottakaa itsellenne vaimot, syntyköön teille poikia ja tyttäriä! Ottakaa pojillennekin vaimot ja naittakaa tyttärenne, että he saisivat poikia ja tyttäriä. Lisääntykää, älkää vähentykö! .
7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne. "
Ohjeet olivat olla hyviä kansalaisia jopa pakkosiirron maassa ja "10 "Näin sanoo Herra: Kun Babylonian seitsemänkymmentä vuotta ovat kuluneet, minä otan teidät jälleen huomaani. Minä täytän lupaukseni ja tuon teidät takaisin omaan maahanne ... ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra. Minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikkien kansojen seasta, kaikkialta, minne olen teidät karkottanut. Minä tuon teidät takaisin siihen paikkaan, mistä minä vein teidät pakkosiirtolaisuuteen" "16 MUTTA Daavidin valtaistuimella istuvasta kuninkaasta ja koko tässä kaupungissa asuvasta kansasta, teidän veljistänne, jotka EIVÄT joutuneet teidän kanssanne pakkosiirtolaisuuteen, Herra Sebaot sanoo näin: 17 Minä tuon heidän keskelleen miekan, nälän ja ruton! Minä viskaan heidät pois niin kuin pilaantuneet viikunat, joita ei syödä. "
jatkuu... - dikduk
dikduk kirjoitti:
Kertoisitko missä Jeremia puhuu Jeesuksesta tai miten ihmiset 600 -700 vuotta ennen kristinuskoa voisivat olla syyllisiä jonkun uuden uskonnon ihmisjumalan kuolemaan, uskonnon jota ei vielä edes ollut ? Kuningaskuntien tuho kyllä selitettiin johtuneen epäjumalien palveluksesta vaikka itse asiassa kumpikin kuningaskunta liittoutui alueellista suurvaltaa vastaan ja hävisi itse aloittamansa uhkapelin ;mutta kaikkeen tapahtuvaan esitettiin tuohon aikaan kulttisyy, voitettiin sota tai hävittiin.
Ainoa Israelin /juutalaisen historian koko kansaa koskenut maanpako tai karkoitus tapahtui tuolloin .Sieltä myös palattiin kuten sen aikaiset profeetat lupaavat .Osa maanpakoon siirrettyjä ei kuitenkaan palannut he halusivat mieluummin jäädä alueille joihin olivat alunperin joutuneet pakosta, mutta parin sukupolven aikaan ehtineet jo kotiutua. Paluun jälkeisen Palestiinan väestön parista alkoi pikkuhiljaa muuttoliike ensin lähialueille sitten kauemmas Välimeren alueelle ja lopulta ympäri Rooman valtakuntaa, näin syntyi se vapaahtoinen diaspora josta nykyinen diaspora on seuraus. Uusia maita ja alueita elää on itse haettu ja yhä haetaan.
Jer. 29 alkaa tiedolla josta jokasien pitäisi ymmärtää mistä ajasta ja tilanteesta puhutaan :"1 Profeetta Jeremia lähetti Jerusalemista kirjeen vielä elossa oleville pakkosiirtolaisten vanhimmille sekä papeille, profeetoille ja koko sille kansalle, jonka Nebukadnessar oli vienyt Jerusalemista Babyloniaan. Tämän kirjeen hän kirjoitti sen jälkeen, kun kuningas Jekonja, kuninkaan äiti, hovin virkamiehet, Juudan ja Jerusalemin päämiehet sekä sepät ja kirvesmiehet olivat joutuneet lähtemään Jerusalemista Jeremia antoi kirjeen Eleasan, Safanin pojan, ja Gemarjan, Hilkian pojan, mukaan, kun Juudan kuningas Sidkia lähetti heidät Babyloniaan kuningas Nebukadnessarin luo. Kirje kuului näin:
4 "Herra Sebaot, Israelin Jumala, sanoo kaikille pakkosiirtolaisille, jotka hän on siirtänyt Jerusalemista Babyloniaan: 5 Rakentakaa taloja ja asettukaa niihin asumaan! Istuttakaa puutarhoja ja nauttikaa niiden hedelmistä! 6 Ottakaa itsellenne vaimot, syntyköön teille poikia ja tyttäriä! Ottakaa pojillennekin vaimot ja naittakaa tyttärenne, että he saisivat poikia ja tyttäriä. Lisääntykää, älkää vähentykö! .
7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne. "
Ohjeet olivat olla hyviä kansalaisia jopa pakkosiirron maassa ja "10 "Näin sanoo Herra: Kun Babylonian seitsemänkymmentä vuotta ovat kuluneet, minä otan teidät jälleen huomaani. Minä täytän lupaukseni ja tuon teidät takaisin omaan maahanne ... ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra. Minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikkien kansojen seasta, kaikkialta, minne olen teidät karkottanut. Minä tuon teidät takaisin siihen paikkaan, mistä minä vein teidät pakkosiirtolaisuuteen" "16 MUTTA Daavidin valtaistuimella istuvasta kuninkaasta ja koko tässä kaupungissa asuvasta kansasta, teidän veljistänne, jotka EIVÄT joutuneet teidän kanssanne pakkosiirtolaisuuteen, Herra Sebaot sanoo näin: 17 Minä tuon heidän keskelleen miekan, nälän ja ruton! Minä viskaan heidät pois niin kuin pilaantuneet viikunat, joita ei syödä. "
jatkuu...Jer.32: 28 Minä, Herra, sanon näin: Minä annan tämän kaupungin Babylonian kuninkaan Nebukadnessarin ja kaldealaisten käsiin, ja he valloittavat sen. .
29 Kaldealaiset, jotka nyt piirittävät kaupunkia, tunkeutuvat sinne ja sytyttävät sen tuleen. Kaupunki kaikkine taloineen poltetaan, sillä niiden katoilla ihmiset ovat polttaneet suitsuketta Baalille ja vuodattaneet juomauhreja vieraille jumalille ja vihastuttaneet minut 36 "Te sanotte, että tämä kaupunki joutuu miekan, nälän ja ruton lyömänä Babylonian kuninkaan käsiin. Mutta minä, Herra, Israelin Jumala, sanon tästä kaupungista näin: 37 Minä kokoan sen asukkaat kaikista maista, joihin minä heidät suuressa vihassani ja kiivaudessani nyt hajotan. Minä tuon heidät takaisin tähän paikkaan, ja he saavat asua turvassa.
38 Silloin he ovat minun kansani ja minä olen heidän Jumalansa.39 Minä annan heille yhden mielen ja yhteisen tien, sen, että he aina palvelevat minua. Silloin heidän käy hyvin ja heidän jälkeläisensä menestyvät..
40 Minä teen heidän kanssaan ikuisen liiton: minä en käänny heistä pois vaan osoitan heille hyvyyttä, ja he pelkäävät ja kunnioittavat minua eivätkä enää luovu minusta. 41 Minä iloitsen tehdessäni heille hyvää. Minä istutan heidät pysyvästi tähän maahan, sen minä teen koko sydämestäni." .
42 Näin sanoo Herra: "Niin kuin minä olen tuonut tälle kansalle koko tämän suuren onnettomuuden, niin minä annan sille kaiken sen hyvän, minkä olen luvannut.
43 Vielä tulee aika, jolloin tässä maassa ostetaan peltoja, vaikka te sanotte: 'Se maa on autio, siellä ei ole ihmisiä eikä eläimiä, se on joutunut kaldealaisten käsiin.' "Maata eivät ostaneet 1800 luvun Chovevei Zionin tai Puolan Poalei Zionin jäsenet vaan babyloniasta palanneet ja - omiltaan. - Kuolema on voitettu
Jumala on olemassa. Juutalaisilla on ollut kovat oltavat maailmassa. Toisilta usko Jumalan vanhurskauteen katoaa helpostikin, toisilta sitä ei riistä mikään maailmassa kohdattu koettelemus.
- ??
dikduk kirjoitti:
Kertoisitko missä Jeremia puhuu Jeesuksesta tai miten ihmiset 600 -700 vuotta ennen kristinuskoa voisivat olla syyllisiä jonkun uuden uskonnon ihmisjumalan kuolemaan, uskonnon jota ei vielä edes ollut ? Kuningaskuntien tuho kyllä selitettiin johtuneen epäjumalien palveluksesta vaikka itse asiassa kumpikin kuningaskunta liittoutui alueellista suurvaltaa vastaan ja hävisi itse aloittamansa uhkapelin ;mutta kaikkeen tapahtuvaan esitettiin tuohon aikaan kulttisyy, voitettiin sota tai hävittiin.
jatkuu..." miten ihmiset 600 -700 vuotta ennen kristinuskoa voisivat olla syyllisiä jonkun uuden uskonnon ihmisjumalan kuolemaan, uskonnon jota ei vielä edes ollut ?"
Jesajan kirja
10 Katso, minä olen koetellut sinua ahdingon
ahjossa,
niin kuin hopeaa sulatetaan,
mutta en hopean tähden.
11 Oman itseni tähden minä sen tein, sillä minä en salli nimeäni häväistävän, kunniaani minä en toiselle anna.
Kyyros, Herran valitsema, kukistaa Babylonin
12 Kuule minua, Jaakob,
sinä, Israel, jonka olen kutsunut!
Minä se olen.
Olen ensimmäinen,
ja olen myös viimeinen.
13 Minun käteni loi maan perustukset, minun oikea käteni löi levälleen taivaan. Minä lausuin niiden nimen, ja siinä ne olivat.
14 Tulkaa koolle te kaikki ja kuulkaa!
Kuka teistä, jumalat, voisi ilmoittaa niin kuin
minä:
"Se mies, joka on minulle mieluinen,
toteuttaa tahtoni Babyloniassa
ja Kaldean kansan parissa."
15 Minä olen tämän ilmoittanut, minä olen hänet
kutsunut,
minä olen nostanut hänet esiin
ja johtanut hänen tiensä menestykseen.
16 Tulkaa tänne ja kuulkaa! Alun alkaenkaan en ole puhunut tästä salassa.
Jo silloin kun nämä tapahtumat alkoivat, minä olin läsnä.
Kunpa tottelisit minun käskyjäni!
Kirje kolossalaisille 1
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on ,
- Yu
"Tulkoon hänen verensä meidän päälle!" Huusivat juutalaiset kun Jeesus ristiinnaulittiin.Näin on totisesti käynyt.
- dikduk
Kristinuskon ydinsanoma nimim. yun kertomana ?
Tai kuten kirkkoisät sanoivat : kaikki juutalaiset ovat juudaksia (Augustinus), kaikki kaineja (Hieronymos) ),kaikki he ovat eläimiä jotka on lupa teurastaa (Chrystosomus ).
Kristinusko aloitti jo varhain kollektiivisen syyttelyn, koston ja vihan kylvön, kylvön joka jatkui saarnoissa ja opetuksissa 2000 vuotta. Jumalantappajat, saatanan lapset, vihaa kylvettiin jatkuvasti vuodesta vuoteen, juutalaiset muutettiin ihmisistä pahoiksi olennoiksi. Ilman tätä pohjaa holokaustia ei olisi koskaan voinut tapahtua, pöytä oli Hitlerile valmiiksi katettu.
Yhä edelleen uskovat kristityt ovat ainoita jotka uusnatsien rinnalla puolustavat juutalaisten kansamurhaa, kukaan muu ei siihen alennu . dikduk kirjoitti:
Tai kuten kirkkoisät sanoivat : kaikki juutalaiset ovat juudaksia (Augustinus), kaikki kaineja (Hieronymos) ),kaikki he ovat eläimiä jotka on lupa teurastaa (Chrystosomus ).
Kristinusko aloitti jo varhain kollektiivisen syyttelyn, koston ja vihan kylvön, kylvön joka jatkui saarnoissa ja opetuksissa 2000 vuotta. Jumalantappajat, saatanan lapset, vihaa kylvettiin jatkuvasti vuodesta vuoteen, juutalaiset muutettiin ihmisistä pahoiksi olennoiksi. Ilman tätä pohjaa holokaustia ei olisi koskaan voinut tapahtua, pöytä oli Hitlerile valmiiksi katettu.
Yhä edelleen uskovat kristityt ovat ainoita jotka uusnatsien rinnalla puolustavat juutalaisten kansamurhaa, kukaan muu ei siihen alennu .dikduk sanoi :
27:29 Kansat palvelkoot sinua, kansakunnat sinua kumartakoot. Ole veljiesi herra, ja äitisi pojat kumartakoot sinua. Kirottu olkoon, joka sinua kiroaa, siunattu, joka sinua siunaa."pertsa2012 kirjoitti:
dikduk sanoi :
27:29 Kansat palvelkoot sinua, kansakunnat sinua kumartakoot. Ole veljiesi herra, ja äitisi pojat kumartakoot sinua. Kirottu olkoon, joka sinua kiroaa, siunattu, joka sinua siunaa."PERTSAN:n Raamatun sitaatit ovat samanlaisia kuin esim Matteuksella ja Paavalilla. Eli ei järkeä eikä sovi asiayhteyteen.
Ensinnäkin tossa ensimmäisessä puhutaan Aabrahamista ja toisessa sitaatissa Jaakobista. Miten tällä kertaa sait nuo näyttämään Israelin kunnialta? Milloin näkisin rehellisen uskovan?
Ja se, että suku hylkäsi minut, kun aloin elämään "tällä lailla", niin se on heidän oma asiansa. On mulla silti tarpeeksi hyväksyviä ihmisiä elämässäni.helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSAN:n Raamatun sitaatit ovat samanlaisia kuin esim Matteuksella ja Paavalilla. Eli ei järkeä eikä sovi asiayhteyteen.
Ensinnäkin tossa ensimmäisessä puhutaan Aabrahamista ja toisessa sitaatissa Jaakobista. Miten tällä kertaa sait nuo näyttämään Israelin kunnialta? Milloin näkisin rehellisen uskovan?
Ja se, että suku hylkäsi minut, kun aloin elämään "tällä lailla", niin se on heidän oma asiansa. On mulla silti tarpeeksi hyväksyviä ihmisiä elämässäni.jokkeri sanoi :
Ja se, että suku hylkäsi minut, kun aloin elämään "tällä lailla", niin se on heidän oma asiansa. On mulla silti tarpeeksi hyväksyviä ihmisiä elämässäni.
_____
Älä silti kohdista mielipahaasi vääriin osoitteisiin - se ei ole rehellistä.- dikduk
helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSAN:n Raamatun sitaatit ovat samanlaisia kuin esim Matteuksella ja Paavalilla. Eli ei järkeä eikä sovi asiayhteyteen.
Ja se, että suku hylkäsi minut, kun aloin elämään "tällä lailla", niin se on heidän oma asiansa. On mulla silti tarpeeksi hyväksyviä ihmisiä elämässäni.Jokkeri, pertsan tarjoama phnet -on kai jonkun papin väsäämä kirjoitus jossa ei tunneta juutalaista historiaa lainkaan ja jossa irrotetaan joukko profeettojen jakeita yhteydestään jotta saadaan haluttu lopputulos .
- dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
dikduk sanoi :
27:29 Kansat palvelkoot sinua, kansakunnat sinua kumartakoot. Ole veljiesi herra, ja äitisi pojat kumartakoot sinua. Kirottu olkoon, joka sinua kiroaa, siunattu, joka sinua siunaa."Israelin käsitätte nykyiseksi tasavallaksi, ette kansaksi , joten juutalaiset jotka asuiva kristittyjen armoilla ennen omaa valtiota olivat Jeesuksen tappajia, joille sai tehdä mitä hyvänsä pahaa , koska he olivat jotenkin jo kauan ennen syntymäänsä "huutaneet Jeesuksen veren päälleen ".Kaikesta selvisi aina hokemalla tuota mantraa.
Ilmeisesti Israeliin muuttaneet eivät ainakaan vielä kanna tuota kristinuskon juutalaisten päälle kasaamaa teologisen syyllisyyden taakkaa,se alkanee vasta sitten kun huomaatte että Israel on tavallinen valtio jolle voi käydä oman väärän politiikan vuoksi, tai muusta syystä , yhtä huonosti kuin sen kolmelle edeltäjälle.Sitten kai kuulemme että Jumala syystä rankaisi Israelia tuholla , mutta että profeetat eivät ollenkaan tarkoittaneetkaan tätä valtiota vaan sitä joka rakennetaan myöhemin . dikduk kirjoitti:
Jokkeri, pertsan tarjoama phnet -on kai jonkun papin väsäämä kirjoitus jossa ei tunneta juutalaista historiaa lainkaan ja jossa irrotetaan joukko profeettojen jakeita yhteydestään jotta saadaan haluttu lopputulos .
dikduk, olet oikeassa. Petri Paavola väsää omia selityksiään kaikesta, enkä viitsi enää lukea hänen juttujaan. Ei niissä ole päätä eikä häntää.
dikduk, olet oikeassa. Petri Paavola väsää omia selityksiään kaikesta, enkä viitsi enää lukea hänen juttujaan. Ei niissä ole päätä eikä häntää.
jokkeri sanoi :
________
Siis missä kohden puhuu pehmosia jokkeri?
dikduk varmaan antaa sinulle viimeistään joululahjaksi "kipan."- dikduk
pertsa2012 kirjoitti:
jokkeri sanoi :
________
Siis missä kohden puhuu pehmosia jokkeri?
dikduk varmaan antaa sinulle viimeistään joululahjaksi "kipan."Pertsa, kipan annan sille joka puhuu asiaa ,Petri P ei sitä ainakaan saa .Jos joku sekottaisi Suomen historiassa Ruotsin vallan ja Kekkosen ajat, ristiretket ja talvisodan, tietotaso olisi sama kuin Paavolalla .
- miten on ?
dikduk kirjoitti:
Yhä edelleen uskovat kristityt ovat ainoita jotka uusnatsien rinnalla puolustavat juutalaisten kansamurhaa, kukaan muu ei siihen alennu ." Yhä edelleen uskovat kristityt ovat ainoita jotka uusnatsien rinnalla puolustavat juutalaisten kansamurhaa, kukaan muu ei siihen alennu ."
No tuo nyt on täyttä pötyä! Kukaan oikea uskova EI SITÄ PUOLLUSTA ! helsinkijokkeri kirjoitti:
Ja se, että suku hylkäsi minut, kun aloin elämään "tällä lailla", niin se on heidän oma asiansa. On mulla silti tarpeeksi hyväksyviä ihmisiä elämässäni.jokkeri
Miten tällä kertaa sait nuo näyttämään Israelin kunnialta? Milloin näkisin rehellisen uskovan?
Eipä ole kovin vaikeata uskoville - opiskele .......!Voi teitä uskovia! Pertsan lausunto on kyllä jo omaa luokaansa. Eli mitä vain voi pitää sinä asiana minä haluaa, kun vaan Raamatussa lukee. Eipä se uskoville kovin vaikeaa ole!
- dikduk
miten on ? kirjoitti:
" Yhä edelleen uskovat kristityt ovat ainoita jotka uusnatsien rinnalla puolustavat juutalaisten kansamurhaa, kukaan muu ei siihen alennu ."
No tuo nyt on täyttä pötyä! Kukaan oikea uskova EI SITÄ PUOLLUSTA !Kyllähän se täälläkin selitetään uhrien omaksi syyksi, heidän esi-isänsä muka olivat kollektiivisesti syyllisiä tietyn juutalaisen kuolemaan ROOMAN käsissä joka sitten oikeuttaa joka ikisen juutalaisen tappamisen ja kiduttamisen hamaan maailmantappiin.
Jokainen täällä näin väittävä on ilmoittautunut uskovaksi kristityksi. Tässäkin ketjussa heitä on kaksi. - miten on ?
dikduk kirjoitti:
Kyllähän se täälläkin selitetään uhrien omaksi syyksi, heidän esi-isänsä muka olivat kollektiivisesti syyllisiä tietyn juutalaisen kuolemaan ROOMAN käsissä joka sitten oikeuttaa joka ikisen juutalaisen tappamisen ja kiduttamisen hamaan maailmantappiin.
Jokainen täällä näin väittävä on ilmoittautunut uskovaksi kristityksi. Tässäkin ketjussa heitä on kaksi." Kyllähän se täälläkin selitetään uhrien omaksi syyksi "
Miten se voi olla uhrien syy ? Luin juuri kirjan tuosta toisenmaailman sodanajasta en tiedä oliko ihan tositarinaa perustuva, mutta olen lukenut niitäkin ja tiedän, että ne olot olivat hirveät.
Tässä Juutalaiset kerättiin työpalveluun he teki töitä lähes ilman ruokaa tai kunnollisia vaatteita, pakkasessa. Osa porukasta kuoli pakkaseen tai nälkään.
Jotkut lähti hakemaan ruokaa läheisestä maatalosta, jäivät kiinni heidät ammutiin.
Raamattu käskee siunaamaan Israelia, en edelleenkään usko, että kukaan todellinen uskova kohtelee huonosti Jumalan omaisuuskansaan kuuluvia. Eikä muitakaan ihmisiä.
- Mietihän tätäkin
Esityksesi oli erinomainen, dikduk, muuten muuta sanan "kritinusko" edestä puuttui alkuliite "anti". Mainitsemiesi uususkontojen edustajat tuhositvat Augustinuksen valekristillisen opetuksen esittämin perustein, alkaen 300-luvulta kritittyjä; ja hänen virkaveljensä ja Ambrosiuksen masinoimina vainoina juutalaisia.
Aidot kristityt eivät koskaan "tapa tai vainoa juutalaisia", vaikka he olisivatkin eri mieltä joidenkin juutalaisten opetuksistaa ja näkemyksistä.
Ei ole viisasta "niputttaa" kaikkia: eli itseään kristityksi nimittämiä tahoja sellaisikisi, eikä tietenkään myöskään kaikkia juutalaisia, yhdeksi ainoaksi ja yhdenmukaiseksi joukoksi, tai kansaksi. - Liite edelliseen
...Kunnes he tulevat lopultakin myös sellaisia olemaan: viimeisen "ahjon" jäljiltä: Sak.13:9.
- dikduk
Ketkä sitten ovat olleet oikeita kristittyjä elleivät kirkkoisät , kristilliset kirkot ja niiden jäsenet ja heidän pappinsa, piispansa, munkkinsa ja muut prelaattinsa?
Kirkoilla on kymmentuhatsivuinen vihakirja ja sen vastapainona on vihko jossa jokunen lehti niitä varten jotka sanoivat:ei , tämä on väärin.- ??
" Ketkä sitten ovat olleet oikeita kristittyjä elleivät kirkkoisät , kristilliset kirkot ja niiden jäsenet ja heidän pappinsa, piispansa, munkkinsa ja muut prelaattinsa? "
Kaikki nuo mitä luettelet voivat hoitaa "virkaansa" ihan jumalattomina ihmisinä se on heille vain LEIPÄTYÖ.
Todelliset kristityt ovat ne, ketä on ottanut Jeesuksen omaan elämäänsä.
Evankeliumi Johanneksen mukaan
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
- Näin minusta asia on
Samaa ihmistekoitseen ja itseasetettuun antikristilliseen pappeuteen perustuvat ne monarkiset valtiokirkot, jotka ovat vainonnneet ovat juutalaisia; sekä läpi koko historiansa, myös pyrkineet hävittämään kaikki Jumalan seurakunnat. Nämä molemmet näiden "kirkkojen" ulkopuolellle jättäytyneet tahot, niin Jumalan vapaat seurakunnat, kuin Jumalan kansan fyysiset perillisetkin - pois maan päältä. Tätä on kirkkohistorian ydinosaaminen. Kirkko ei ole kristillinen yhteisö, eikä Uusi Testamentti tunne lainkaan sellaista institutiota, ellei oteta huominoon että: Ilmestyskirja kuvaa tämä suuren saata´nan maailmankirkon: "Suurena Porttona", joka on juovuksissa martyyrien verestä": Ilm.17-18-luvut.
Kristityt ovat "oleet myös koko päivän teuraslampaina", ja joutuneet aivan saman verisen Suuren Porton toimien kohteeksi, kuin juutalaisetkin, sillä saata´na eli JHWH "vastustaja" vihaa Jumalan kansaa ja Jumalan seurakuntaa maan päällä, pyrkien korvaamaan sen omilla plagiaateillaan näistä mollemmista, joita tämä "kirkkosi" mainitsemasi antkristillisyys on edustavinaan.- Näillä on menty
Korj. kirkoksi mainitsemasai antikristillisyys on edustavinaa. Tämä saata´nan maaimankirkko väitää nimenomaan omistavansa "taivasten valtakunnan avaimet", ja "apostolisen suksession" alkaen ensimmäisistä apostolaista asti, ja juuri tämä "kristillisyys" on joukkotuhonnut varovasti arvoiden noin 50 000 000 miljoonaa ihmistä, asemansa ylläpitämiseksi ainoana todellisena (lue pirun) kirkkona maan päällä.
[ Jumalahan näkee ennalta kaiken. Eräs mies säästi ensimmäisessä maailmansodassa Hitlerin hengen. Hitleriä yritettiin myös murhata useamman kerran. Jos Jumala olisi olemassa hän ei olisi suojannut Hitleriä koska näki että edessä on miljoonien ja taas miljoonien kuolema ]
Jumala on kaikkivaltias ja suvereeni. Hän ei ole olemassa ihmisten asettamilla ehdoilla eikä toimi ihmisten käskyjen mukaan.
Sitäpaitsi ateistien mukaan ihminen on vain ainetta, atomeja, molekyylejä sekä kemiallisia reaktioita. Kuinka ne voivat tietää, mikä on oikein ja mikä väärin ?
Atomit eivät tiedä mitään mistään moraalista ja siksi ateistien näkökulmasta katsoen ei voi edes olemassa mitään hyvää eikä pahaa.
Ennenkuin voidaan puhua mistään oikeasta ja väärästä tai hyvästä ja pahasta, niin ensimmäinen ja ehdoton edellytys sille, on tunnustaa, että on olemassa Jumala, jolle jokainen on vastuussa teoistaan..- ...
Älä valehtele, muuten lohikäärme tulee puhaltaa pereseesi tuleen.
- Sparttakus
Jaakob. Ennen kuin voidaan puhua mistään oikeasta ja väärästä tai hyvästä ja pahasta ,niin ensimmäinen ja ehdoton edellytys sille on kieltää uskonnot . Teidän uskiksien opeista kasvaa pahuus. Rupeat solvaamaan ateisteja helvetin pelle. Ateistille, kun on itsestään selvyys , että jokaisella ihmisellä on oikeus elää ihmisarvoista elämää, käydä koulua ja valmistua yhteiskuntakelposeksi ihmiseksi rotuun- tai erillaisuuteen katsomatta. Te uskikset olette pahuuksientakana . Olette höpinöillänne vienneet alkuperäiskansoilta maat uskomukset lisäksi orjuuttaneet heidät. Et tainnut eilen katsoa kuinka vatikaani suojeli natseja ja järjesteli siirtoja Brasiliaan . Uskikset tiesivät tarkoin Hitlerin touhut ja rotuopit, miten luulet muuten sellaisen pahuuden onnistuvan. Sun pitäis katsoa sellainen ohjelma kun maailma sodassa, jossa näytettiin esim. Kiovan tuho ym:ta natsien hirmutekoja, et puhuisi mitään neuvostoliittolaisten oikeutetusta vihasta Herrakansaa vastaan.Teidän päähän kun ei mahdu muu kuin raamattu ja uhkailu kaiken maailman hölynpölyllä millä ei ole mitään katetta. Taas kerran aloitat ateistien solvaamisen. Oliko Hitler ateisti selvitä se asia itsellesi ensin.Sulle on turha puhua oikeudenmukaisuudesta kun et tiedä mitä se on . Maailma on nyt kehittynyt tieteelliseti niin hyväksi,että monet sairaudet ,nälkä ym:t asiat voitaisiin poistaa ja järjestää hyvinvointi kaikille,mutta te uskikset vaan suunnittelette tähtien sotaa ja kaikkia muuta pas kaa ihmisten tuhoamiseksi, luotte uhkakuvia joistaan vaaroista,ettekä uskalla elää. Ateisteille oikeudenmukaisuus ja hyvinvointi kaikille on itsestään selvyys ja sitä kohti pyrkiminen ilman väkivaltaa. Tappaminen ei käy.
- Omatunto
Sparttakus kirjoitti:
Jaakob. Ennen kuin voidaan puhua mistään oikeasta ja väärästä tai hyvästä ja pahasta ,niin ensimmäinen ja ehdoton edellytys sille on kieltää uskonnot . Teidän uskiksien opeista kasvaa pahuus. Rupeat solvaamaan ateisteja helvetin pelle. Ateistille, kun on itsestään selvyys , että jokaisella ihmisellä on oikeus elää ihmisarvoista elämää, käydä koulua ja valmistua yhteiskuntakelposeksi ihmiseksi rotuun- tai erillaisuuteen katsomatta. Te uskikset olette pahuuksientakana . Olette höpinöillänne vienneet alkuperäiskansoilta maat uskomukset lisäksi orjuuttaneet heidät. Et tainnut eilen katsoa kuinka vatikaani suojeli natseja ja järjesteli siirtoja Brasiliaan . Uskikset tiesivät tarkoin Hitlerin touhut ja rotuopit, miten luulet muuten sellaisen pahuuden onnistuvan. Sun pitäis katsoa sellainen ohjelma kun maailma sodassa, jossa näytettiin esim. Kiovan tuho ym:ta natsien hirmutekoja, et puhuisi mitään neuvostoliittolaisten oikeutetusta vihasta Herrakansaa vastaan.Teidän päähän kun ei mahdu muu kuin raamattu ja uhkailu kaiken maailman hölynpölyllä millä ei ole mitään katetta. Taas kerran aloitat ateistien solvaamisen. Oliko Hitler ateisti selvitä se asia itsellesi ensin.Sulle on turha puhua oikeudenmukaisuudesta kun et tiedä mitä se on . Maailma on nyt kehittynyt tieteelliseti niin hyväksi,että monet sairaudet ,nälkä ym:t asiat voitaisiin poistaa ja järjestää hyvinvointi kaikille,mutta te uskikset vaan suunnittelette tähtien sotaa ja kaikkia muuta pas kaa ihmisten tuhoamiseksi, luotte uhkakuvia joistaan vaaroista,ettekä uskalla elää. Ateisteille oikeudenmukaisuus ja hyvinvointi kaikille on itsestään selvyys ja sitä kohti pyrkiminen ilman väkivaltaa. Tappaminen ei käy.
Suoraa, kohtikäyvää ja rehellistä puhetta. Ateistit ovat yhteiskunnan omatunto.
- ??
" Ennenkuin voidaan puhua mistään oikeasta ja väärästä tai hyvästä ja pahasta, niin ensimmäinen ja ehdoton edellytys sille, on tunnustaa, että on olemassa Jumala, jolle jokainen on vastuussa teoistaan.. "
Tuo on asian ydin ! Juuri noin on. ?? kirjoitti:
" Ennenkuin voidaan puhua mistään oikeasta ja väärästä tai hyvästä ja pahasta, niin ensimmäinen ja ehdoton edellytys sille, on tunnustaa, että on olemassa Jumala, jolle jokainen on vastuussa teoistaan.. "
Tuo on asian ydin ! Juuri noin on.Kyllä ihmisten pitää tunnustaa ja olla vastuussa niille ihmisille, joita on kohdellut huonosti. Sen verran pitää ihmisen ymmärtää vastuunsa yhteiskunnassa ja toiminatansa toisia ihmisiä kohtaa. Eli rakkaudella pääsee hyvin eteenpäin.
Ja siihen ei sentään Jumalaa tarvita!
- Logoksen mukana
Ei Jumala ollut Auschwizissa. Siellä oli vain Jumalaan uskomaton ja syntiin langennut ihminen, jonka tahtoa ohjaili Paholainen. Meille on annettu vapaa tahto. Voimme valita joko hyvän tai pahan. Hyvän valitseminen ei ole pelkureita varten, sen valitessaan voi mennä itseltä henki! Raul Wallenbergiltä todennäköisesti meni.
Älä syytä Jumalaa keskitysleireistä, niitä ei Paratiisissa ollut. Sinnehän Jumala ihmisen loi.
Olet niin väärässä kuin olla voi!- gjjutyu
" Meille on annettu vapaa tahto. Voimme valita joko hyvän tai pahan"
Kerro minulle miten holokaustin uhrit saivat toteutettua omaa vapaata tahtoaan?
Heiltähän riistettiin vapaa tahto kokonaan sillä he eivät halunneet olla holokaustissa ja leireillä.
Ja outoa yleensäkin vedota vapaaseen tahtoon koska eikai Jumala voinut asettaa Hitlerin vapaata tahtoa arvokkaammaksi asiaksi kuin miljoonien uhrien oikeus elämään ja omaan vapaaseen tahtoonsa.
Koska Jumala ei tehnyt asialle mitään vaan seurasi sivusta vaikka kyseessä oli äärimmäinen pahuus syyttömiä kohtaan voi Jumalaa hyvällä syyllä sanoa vähintäänkin passiiviseksi ja piittaamattomaksi.
Miljoonat uhrit rukoilivat ihmettä koskaan sitä saamatta mutta Jumala vain kunnioitti Hitlerin vapaata tahtoa pahan tekoon. Sairas ajatus. Sitten tätä Jumalaa kutsutaan välittäväksi ja rakastavaksi.On jokseenkin holokaustinkin uhrien ja muiden vainojen yms uhrien pilkkaamista ja heidän kärsimyksiensä väheksytää kutsua Jumalaa välittäväksi ja rakastavaksi. Helppoa se on normaali oloissa noin sanoa. - Lukija...
Olen lukenut että Hitler vaati keskitysleirien vartijoilta uskomista Jumalaan.
Hei..Eilen, kun ystäväni kertoi tuosta dokumentista, jäin pohtimaan kärsimyksen ja uskon välistä suhdetta. Ensimmäinen ajatukseni oli, että ei kyllä ihme, ettei tuo keskitysleirin hirveydet kokenut ihminen pystynyt enää uskomaan Jumalaan! Tuollaisia hirveyksiä ei kukaan meistä pysty kuvittelemaankaan omalle kohdalleen, saati sitä, miten tuollaisesta kokemuksesta voisi koskaan selvitä. Eikä kai tuollaisesta voikaan. Ihmiset reagoivat kärsimyksen edessä uskon kysymyksiin eri tavoin. Joku menettää uskonsa Jumalaan, jok ripustautuu Jumalaan ja Jumalan tuomaan toivoon yhä tiukemmin. Sellaisiakin kertomuksia keskitysleireiltä on, että juuri usko auttoi vankeja kestämään.
On vaikea ymmärtää, miksi ihmisyyteen ja ihmiselämään kuuluu myös niin paljon pimeyttä, pahaa ja kärsimystä. Olemme aina kysyneet: miksi Jumala "sallii" kärsimyksen? Laitan tuon sanan sallii lainausmerkkeihin, koska itse ajattelen jotenkin niin, että ihminen vain elää ihmisyyttään ja elämäänsä ja Jumala kyllä tuntee kipumme, kulkee rinnallamme ja kuulee rukouksemme, mutta ei sillälailla salli tai ei salli asioita. Ihminen tekee niin kuin tekee ja joskus ne teot ovat todella hirveitä! Rukoilenpa ja toivompa tosiaan, ettei kenenkään ihmisen tarvitsisi enää koskaan kokea sellaisia hirveyksiä joita keskistyleireillä tapahtui.
Oma lempivirteni on virsi 600 jonka alkuperäisen tekstin Dietrich Bonhoeffer kirjoitti joulurunoksi perheelleen hieman ennen kuolemaansa keskityslieirillä. Tuon virren sanat kuvaavat minusta juuri sitä toivoa ja valoa, joka Kristuksesta loistaa silloinkin, kun joudumme sinne kaikista toivottomimpaan ja pimeimpään paikkaan.
1.
Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
olemme kaikki hiljaa kätketyt.
Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan,
yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.
2.
Jos ahdistuksen tie on edessämme,
myös silloin Kristus meitä kuljettaa.
Annamme Isän käsiin elämämme.
Hän itse meille rauhan valmistaa.
3.
Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa,
tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.
Valaiset pimeän, voit pelot poistaa.
Jää keskellemme, Kristus, rauha tuo!
4.
Kun pahan valta kasvaa ympärillä,
vahvista ääni toisen maailman,
niin että uuden virren sävelillä
kuulemme kansasi jo laulavan.
5.
Hyvyyden voiman uskollinen suoja
piirittää meitä, kuinka käyneekin.
Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
Häneltä saamme huomispäivänkin.
Näin pohtien,
Sanna Husso, pappi- juutas.
"Olemme aina kysyneet: miksi Jumala "sallii" kärsimyksen? Laitan tuon sanan sallii lainausmerkkeihin, koska itse ajattelen jotenkin niin, että ihminen vain elää ihmisyyttään ja elämäänsä ja Jumala kyllä tuntee kipumme, kulkee rinnallamme ja kuulee rukouksemme, mutta ei sillälailla salli tai ei salli asioita."
Parahin Sanna,
Todella löperöä ja naivia uskontohöttöä. Ihminen tekee pahojaa ja ihmisen luonut Jumala vaan katselee vierestä, että voi-voi, onpas ikävää, en voi tehdä mitään, mutta voitte kertoa minulle jos sattuu...Hohhoijaa...Joo.
Ja virrenveisuu perään. Uh...
5. Mooseksen kirja :
4:23 Niin VAROKAA, ettette unhota Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, mitään sen muotoista kuvaa, jota Herra, sinun Jumalasi, on kieltänyt sinua tekemästä.
4:24 Sillä Herra, sinun Jumalasi, on kuluttava tuli, kiivas Jumala.Onhan se kiva, että täällä on Pahuuden Enkeli Pertsa. Saamme kaikki tietoomme mitä kaikkea pahaa Jumala on Israelin varalle aikonut. Ja joidenkin länsieurooppalaistenkin varalle.
Onhan se kiva, että täällä on Pahuuden Enkeli Pertsa. Saamme kaikki tietoomme mitä kaikkea pahaa Jumala on Israelin varalle aikonut. Ja joidenkin länsieurooppalaistenkin varalle.
jokkeri sanoi :
Onhan se kiva, että täällä on Pahuuden Enkeli Pertsa.
_____
Luukkaan evankeliumi :
14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
14:28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
14:29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
14:30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
______
Tuossa tuli varsin hyvin selväksi , että hinta on maksettava eikä niinkuin
luopiokirkko opettaa.
- Yu
"Onhan se kiva, että täällä on Pahuuden Enkeli Pertsa. Saamme kaikki tietoomme mitä kaikkea pahaa Jumala on Israelin varalle aikonut. Ja joidenkin länsieurooppalaistenkin varalle." Näin sanoi helsinkijokkeri.Pertsahan vain ja ainoastaan puhuu Jumalan Sanaa Raamatusta.Mutta sitähän ei haluta kuulla eikä palstalla papitkaan pahemmin sitä siteeraa.
yu, tuo kaikkihan vaan todistaa, että Raamattu on pahuuden kirja ja uskovat levittävät sanomaa Jumalan pahuudesta. Pertsa etunenässä. Ja kaikkea pahaa saa maailmassa tapahtua, eikä "Jumala" välitä tuon taivaallista.
Jumala on paha ja salli kaiken pahan. Niin se on ymmärrettävä. Sitä sanomaa täällä levitetään, papit yrittävät kertoa vähän positiivisempiakin asioita.
- ratkaisematon pulma
Jos ei apua kuulu ylhäältä ei oikealta ei vasemmalta, eikä edessä näy edes tunnelia jonka päässä kajastaisi valoa. Niin silloinhan joutuu ajattemaan, että Hän on kaiken takana.
- Katsopa sinäkin
OK, voin katsoa tuon ohjelman kun minulla seuraavan kerran on ylimääräistä aikaa. Samalla ohjeistuksella, katso sinä tuota:
http://www.lighthousetrails.com/hitlershell.htm
Siinä on kertomus henkilöstä, joka myös joutui keskitysleirille viime maailmansodassa. Hänen uskonsa vain vahvistui ja hän kertoo kuinka Jumala suojeli häntä koettelemuksiensa keskessä.
Tuo kertomus on kuunneltavissa täällä:
http://olivetreeradio.com/OTM2010_12_18A.mp3 Saksassa olen saanut koulutuksen mielisairaanhoitajaksi. Potilaiden joukossa oli yksi Auschwitzista "selvinnyt". Se todellisuus oli tehnyt hänet kykenemättömäksi kohtaamaan sitä todellisuutta, jossa eletään. Hoitaen sain auttaa ja opastaa häntä. Muistan häntä kyynelsilmin. Mikä on "vapautus", mikä "vapaus"? Miksi ihminen on ihmiselle susi? Missä Jumala on? Kyseisenkin potilaan kohdalla sain oppia kantapään kautta, että ihminen voi olla ihmiselle lääke.
Koko ihmiskuntaa kaikkina aikoina on aina askarruttanut teodikean kysymys, joka kysyy kaikkivaltiaan ja hyvän Jumalan suhteesta hänen luomassaan maailmassa olevaan pahaan. Sitä pohtii Raamatussa erityisesti Jobin kirja.
Kymmenen käskyn laissa Jumala sanoutuu selvästi irti tappamisesta. Tuntuu aika kummalta, että laitetaan kuitenkin ihmisen tekemät tapot ja muut rikokset Jumalan syyksi. Mutta olen liian pieni puolustaakseni kaikkivaltiasta Jumalaa. Vain itseään ateistiksi kutsuva voi tehdä sen kategoriavirheen, että syyttää Jumalaa ihmisen tekemistä rikoksista. Jumalaan uskova tietää itsensä vastuulliseksi Jumalan edessä, sillä ihmiskunta on saanut sekä tiedon arvoista eli hyvästä ja pahasta (omantunnon endogeeninen tieto) että Jumalan tahdosta ja yhteiskunnan laista (opittu tieto).
Miten Auschwitz on tullut mahdolliseksi? Mielestäni vain sen kautta että jotkut ihmiset hylkäsivät Jumalan ja asettivat itsensä ja oman fasistisen maailmankatsomuksen hänen sijaan. Näköjään olemme jälleen samassa vaarassa ja on hyvää tulla valppaaksi.
Uutiset kertovat meille perheen isästä, joka tappoi lapsensa ja vaimonsa. Se on sitä pahuutta tänään. Minussakin. Myös Norjan Breivikin murhat havahduttavat meitä, että tänä päivänä pahuus voi yhtä paksusti kuin aina ennen. Edellä mainitsemani perheen isä on joutunut sellaiseen pimeyteen, johon kukaan ei vapaehtoisesti hae. Hän joutui ensin tappamaan sisällään asuvan isän rakkauden, empatian ja suojeluvaiston. Se on vaatinut vuosien kehitystä.
Kukaan ei tule soittamaan toisen ovikelloa tarjoten keskusteluapua. Sitä on itse haettava. Sitä on tarjolla yhteiskunnassamme, kaupungissa, seurakunnassa ja muissa järjestöissä. Vain ihminen voi auttaa ihmistä. Vuosien saatossa kyseinen isä ei tunnistanut selviä vääränsuuntaisen kehityksensä merkkejä, kieltänyt ne ja koteloitunut omaan vihaansa. Se on nykyään aika yleinen, vaarallinen ja valitettava kehitys. Samanlainen oli kehitys Auschwitzin tiellä.
Minä uskon, että Jumala on täysin hyvä, joskaan en sitä näe enkä käsitä enkä koe. Hänen hyvyytensä on kätketty pyhän ristin alle. Ristinteologia opettaa, että Jumala ja hänen hyvyytensä ei ole suoraan ihmisjärjellä havaittavissa, vaan hän maailmassa toimii ja on kätketysti läsnä piiloutuneena vastakohtaansa. Herra Jumala kätkeytyy vastakohtaansa, pahuuteen, pimeyteen, syntiin, ahdistukseen, sairauteen ja kuolemaan. Siinä hän on hyvyytenä, kirkkautena, vanhurskautena, ilona, terveytenä ja elämänä. Se on minulle käsittämätöntä, mutta uskossa totta.
Jumala lupaa:
"- Hetkeksi minä sinut jätin,
mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin.
Vain tuokioksi, vihani vimmassa,
minä käänsin kasvoni sinusta pois,
mutta minä armahdan sinua,
minun uskollisuuteni on ikuinen,
sanoo Herra, sinun lunastajasi.
- Minä vannon niin kuin Nooan päivinä.
Silloin minä vannoin,
etteivät Nooan ajan vedet enää koskaan tulvisi maan yli,
ja nyt minä vannon,
etten enää sinuun vihastu enkä sinua soimaa.
Vaikka vuoret järkkyisivät
ja kukkulat horjuisivat,
minun rakkauteni sinuun ei järky
eikä minun rauhanliittoni horju,
sanoo Herra, sinun armahtajasi." Jes. 54:7-10
"Hänen vihansa kestää vain hetken,
hänen hyvyytensä läpi elämän.
Illalla on vieraana itku
mutta aamulla ilo." Ps. 30:6
Uskon Jobin kanssa:
"Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin,
kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi
taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!
Minä tiedän, että lunastajani elää.
Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina
ja lihani on riistetty irti,
minä saan nähdä Jumalan,
saan katsella häntä omin silmin,
ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo!
Tätä minun sydämeni kaipaa." Job 19:23-27
rovasti Taneli-pappi- Sparttakus
Hoh Hoh Hoo .Olet tainnut olla saksassa mielisairaana ja nyt yrität tartuttaa sairautesi muihin höpinöilläsi. Kuka tässä on puhunut ,että jumala on tehnyt tapot . Osa uskovaisista teki tapot ,muut seurasivat sivusta ja hyväksyivät teot puuttumatta julmuukksiin. Sinun laiset pellet kun paskoo housuihin jos tarvitsisi puolustaa jotain väkivallata. Et taida tietää mitään Balttian - maiden tapahtumista toisessa maailmansodassa. Kansa tappoi juutalaisia kaduille hakkaamalla ja potkimalla heidät hengiltä, eipä näkynyt jeesustelioita puolustamassa.Uskis jengi oli täydellä sydämmellä mukana teurastuksessa. Mitä sotket perhetapahtumat ja Breivikit tähän juttuun. Heidän mielisairautensa ei saa kansanpuoltoa, eikä jengi rupee toimimaan samallatavalla. Jos se jumalisi on olemassa ja kaikki voiva niin eipä ole ollut tekemässä mitään teurastuksen lopettamiseksi ei ennen eikä tulevaisuudessa. Miksi ? Siksi kun häntä ei ole olemassa.
- Väärä oletus
"Jos Jumala olisi olemassa hän ei olisi suojannut Hitleriä koska näki että edessä on miljoonien ja taas miljoonien kuolema."
Sinä oletat, että Jumalan näkökulmasta on tärkeää kummalla puolella kuoleman rajaa ihminen elää.- )))
Hyvin sanottu. Jumalan näkökulmasta on tärkeää, kummalla puolella Hänen valtakuntansa rajaa ihminen elää.
- islamma
juutalaiset oli vääräs http://www.clicksia.com/index.php?ref=aapol
- sebediina
Mistä sinä tiedä,t pelastuivatko ne 99 ihmistä. Ei se kerro mitään pelastumisesta, jos kuolee. Kaikki ovat voineet päästä Jumalan luo ja sitä kautta iankaikkiseen valtakuntaan. Ja se yksi on ehkä joutunut jäämään tänne vielä, jotta ottaisi Jeesuksen elämäänsä vapahtajanaan, syntien sovittajana. Eli vielä oli mahdollisuus päästä iankaikkiseen valtakuntaan eikä helvettiin, jos oli ateisti.
Ei aina saa töitä vaikka kovasti yrittäis, joskus voivat kaikki mahdolliset esteet vaikuttaa sen saantiin.
Ei voida puhua henkisestä heikkoudesta, jos uskovia esim uskonsa takia vainotaan ja vielä he jatkavat.
Jumalaa syytetään kaikenmaailman vääryyksistä ja ihan sen takia ettei ihminen tunne Jumalaa, eikä Hänen näkyväistä kuvaansa, joka on Jeesus. Miksi ei ihan tasapuolisuuden vuoksi syytetä samalla tavoin sitä vastapuolta joka juonii ihmisten pään menoksi, ja johdattaa heitä kapinaan Jumalaa vastaan ja myös Jumalan pilkkaan muihin kauheuksiin.
Miksi kukaan omana aikanaan ei laittanut Hitlerille esteitä, vaan antoivat hänen toimia. Sanotaanhan sanassakin, että vastustakaa perkelettä, sillä se kiljuu ja etsii kenet voisi niellä. Jos ihminen ei huuda apuun Jumalaa tai Jeesusta, ei Hän auta. Hän ei manipuloi ihmistä ja jyrää häntä. Ihmisellä on valinnan vapaus.
Enemmän ihminen kutsuu saatanaa kiroillessaan. - ATHEIST4EVER
öhöm mä vittu oon aikasen varma et jumalaa ei oo ja et raamattu on maailman suurin satukirja ja sillon ku olin jotain 4 nii mut pakotettii jotai ilta rukouksii sanoo ja sellast ja sitte 2 vuotta ja oon nyt 12 sitte erosin kirkosta (onneks) en halunnut joutua kuuntelemaan asioita joihin en usko ja jotka kuulostaa jonku tylsistyneen vanhan tyypin jutuilt
joten tässä rupesin miettii et miks ihmiset uskoo jumalaa
ja toiseks mitä siitä jos hitler olis ollu ateisti onhan niitä kaikista uskonnoista jotain helvetin hulluja ollu niiku gaddafi...
ps. en yritä loukata ketää jotka uskoo mut silti jotain rajaa- jou jou
jou vaa, joltai meni katos se usko noihi ihmisiin tuolla Auschwizissä, mut kato silt monet näist jutskuis selvis sekoomat ku ne turvautu kuules Jumalaan. Sä oot kuules tosi hyvä muistine tyyppi, ku tommosii muistat ku ooot ollu vaahtosammuttime kokone ja kuus vuotiaaks sua iha pakotettii sanoo ikäviä rukouksia. Tais olla jotai manauksii vai mitä. Ny oot si 12 v ja oot iha eronnu kirkosta, vau. Katos 'ateisti ainiaan', oot kyl hyvi seurannu aikaas jou, ku tiiät kaikest ateistist ja hitlereist ja heevati gtaddafeist mut ootko ottanu selvää pelastuksest ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2192122
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2141347Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181148- 89956
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47933- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859