Outo judovyö

idontknow

Näin judoliiton sivuilla mustanvyön,jossa kulki valkoinen ohut nauha keskellä vyötä,en ole ennen sellaista nähnyt? Mikä vyö,tai mitä tarkoittaa se valkoinen ohut nauha ????

12

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idkdkdkfif

      Naisten vyö joissain maissa

    • Mä tiän tän

      No hei Haloo....
      Black Belt for Women with Kodokan symbol:
      http://www.hint.co.jp/cgi-bin/kshop/kshop.pl/page=gift_fr.html

      Koulusa joku ties kertoo et Kodokan on mukamas jossaki Japanis. Seo on kai joku maa Afrikassa, jost judo on kait lähtöisi. Sit viel stoorin mukaan joku hemmo "Jigiro Kano" olis iha itte mukamas himassaan kehitelly tämmöse oudon painin, jossa takissa ei oo edes nappeja tai vetskaria. Ihan himmeitä tyyppejä.
      Mä lähen vetään kavereitten kans parit EDt ja pelaan pleikkaa!

      • Et tiiä.

        Mikä oli viestisi sisältö koskien aihetta?Suomessa miehillä ja naisilla on samanlainen mustavyö.Mitä se ohut valkoinen nauha tarkoittaa?


    • Rautalangasta

      Japanissa naisilla on tapana käyttää mustaa vyötä jossa on valkoinen nauha keskellä (=Kodokanin tapa). Euroopassa ei juurikaan näin toimita. Kukin naishenkilö voi tietenkin käyttää joko vyötä jossa on valkoinen nauha tai samanlaista vyötä kuin miehet.

      • Anonyymi

        Japanissa ainakin 70-luvulla käytettiin naisten vyötä, jossa oli valkoinen nauha keskellä. Koska Kati oli saanut mustan vyön siellä, niin tietysti hän käytti sitä Suomessakin. Samoin tein minä aikoinaan. Korostan vielä, että Japani on Aasiassa näin ollen judon kehittäjäkin on japanilainen mies Jigoro Kano ja Kodokan instituutti Tokiossa on judon "mekka".


      • Anonyymi

        Kodokan ei ole Afrikassa! Olen käynyt Afrikassa eikä siellä mitään kodokania ollut.

        Kodokan on sushiravintola Orimattilassa ja sielläkin saa sekä raidallisen että raidattoman mustan vyön tekemällä nigiri-katan ja osallistumalla ravintolatyöntekijöiden liiton VOK1 kurssille.


    • akdoofdogfo

      Eiköhän tuo naisten judovyö olen peräisin ihan Kodokanista eli judon kehdosta. Naisilla oli alunperin eri vyökoevaatimukset Japanissa (on vielä nykyäänkin). Eivät ottaneet juurikaan randoria eiätkä vasinkaan kilpailleet. Näiden vaatimusten mukaisesti vyönsä suorittaneet sitten käyttivät tuollaista vyötä. Näistä on myös punavalkoisia ja punaisia versioita, kuten tässä linkissä olevista kuvista näkee:

      http://judoforum.com/index.php?/topic/25652-women´s-black-belt/page__st__51

      Linkissä muuten esiintyy myös kaikien aikojen korkeimman arvon saanut nainen Keiko Fukuda (10.dan, USA ja 9. dan Kodokan).

      Naisten vöissä muuten punaista vyötä saa käyttää jo 8. danista alkaen. Nykyään joissain maissa naiset käyttävät edelleen "perinteistä" naisten vyötä, vaikka olisivatkin suorittaneet vyön normivaatimuksilla. Edes kaikki japanilaiset eivät enää käytä naisten vyötä. Suomessa tuollaista vyötä ovat käyttäneet ainakin Kati Ikonen (ensimmäinen naisdanime), Stina Korpiola ja Liffa Lumio.

    • dgs<dgh

      harrastan judoa ja se jolla oli kyseinen vyö se oli karate vyö...

    • Anonyymi

      K, S ja L ei paljon randoria näkynyt ottamassa.....

    • Anonyymi

      Sinä Anonyymi et ole suorittanut varmakaan peruskoulun loppuun asti... Sun kohdalla valitettavasti ei voi sanoa never too late.

      • Anonyymi

        Hei Anonyymi, miten onnistui lauseesi: "Sinä Anonyymi et ole suorittanut varmakaan peruskoulun loppuun asti..."? Pääsetköhän sinä luokalta?

        Sinä et hallitse suomen sijamuotoja. Minä hallitsen niiden lisäksi ku-sushin ja nigiri-katan. Siksi minulla on musta vyö ja sinä jäät loppuelämäksesi kata- ja VOK1-kursseille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe