Jalankulkijan päälle!

storm23

Jos ajan jalankulkijan päälle tämän ylittäessä tietä, kun jalankulkuvalo on punainen, miten olen rikkonut lakia? Eikö jalankulkija riko lakia, enkä minä?

Ihmisen päälle ei saa ajaa, koska se on rikos, mutta entä jos on liukasta, ajan sallittua nopeutta ja reaktionopeuteni on liian hidas ja tapahtuu onnettomuus, niin olenko minä jotenkin korvausvastuullinen?

Kysyn tätä, sillä meinasin ajaa kahden lapsen päältä tällä tavalla; hitaasti kylläkin, mutta kuitenkin. Mieleni ei tehnyt edes yrittää jarruttaa, sillä minun valoni oli vihreä ja minulla oli kiire kouluun.
Raivostuttavia jalankulkijat, jotka ajattelevat, ettei liikennesäännöt koske heitä ja lapset, jotka luulevat, että ehtivät juosta auton kuin auton edestä jäämättä alle.
Enhän minäkään aja päin punaisia, vain koska ajattelen, että kaarani on nopea ja ehdin varmasti ennen jalankulkijoita.

5

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poliisikorjatkoon.

EI sinä rikot silloin lakia, sama kuin yli kymmenen litrainen V-16 ajaisi päällesi pikkubemarillasi.

• ei ymmärtänyt

Mikähän tuon viestin sisältö on suomeksi.

• Aloittaja tarkoitti

Autolla saa ajaa pienten lasten päälle jos kävelevät punaisia päin. Unohtu että auto pitää voida pysäyttää kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Lapset liikenteessä on niitä ennalta tiedossa olevia varottavia.

• ei ymmärtänyt

Tarkoitin tuon "poliisikorjatkoon" viestiä, jos et huomannut sinistä vastausnuolta.

• 500SEC
        ei ymmärtänyt kirjoitti:

Tarkoitin tuon "poliisikorjatkoon" viestiä, jos et huomannut sinistä vastausnuolta.

Storm23 rikot lakia sillä tavalla että olet syyllistynyt: varomattomuuteen liikenteessä.

Maltti on valttia, ja parhaiten pärjää kun ajaa varovaisesti koko ajan.
        Vaikka itse olisikin noudattanut liikennesääntöjä, niin onnettomuuden sattuessa on aika homma selvitellä asiat kuntoon.
        Jos ihminen jää alle, niin kyllä se painaa mieltä vaikka itse olisikin "oikeassa"
        Tahallaan ei kannata päälle ajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      352
      4491
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      146
      2538
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2146
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      145
      1690
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1227
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      44
      1222
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      35
      1178
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1101
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1045
    10. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      143
      1029
    Aihe