Jos ajan jalankulkijan päälle tämän ylittäessä tietä, kun jalankulkuvalo on punainen, miten olen rikkonut lakia? Eikö jalankulkija riko lakia, enkä minä?
Ihmisen päälle ei saa ajaa, koska se on rikos, mutta entä jos on liukasta, ajan sallittua nopeutta ja reaktionopeuteni on liian hidas ja tapahtuu onnettomuus, niin olenko minä jotenkin korvausvastuullinen?
Kysyn tätä, sillä meinasin ajaa kahden lapsen päältä tällä tavalla; hitaasti kylläkin, mutta kuitenkin. Mieleni ei tehnyt edes yrittää jarruttaa, sillä minun valoni oli vihreä ja minulla oli kiire kouluun.
Raivostuttavia jalankulkijat, jotka ajattelevat, ettei liikennesäännöt koske heitä ja lapset, jotka luulevat, että ehtivät juosta auton kuin auton edestä jäämättä alle.
Enhän minäkään aja päin punaisia, vain koska ajattelen, että kaarani on nopea ja ehdin varmasti ennen jalankulkijoita.
Jalankulkijan päälle!
5
461
Vastaukset
- poliisikorjatkoon.
EI sinä rikot silloin lakia, sama kuin yli kymmenen litrainen V-16 ajaisi päällesi pikkubemarillasi.
- ei ymmärtänyt
Mikähän tuon viestin sisältö on suomeksi.
- Aloittaja tarkoitti
Autolla saa ajaa pienten lasten päälle jos kävelevät punaisia päin. Unohtu että auto pitää voida pysäyttää kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Lapset liikenteessä on niitä ennalta tiedossa olevia varottavia.
- ei ymmärtänyt
Tarkoitin tuon "poliisikorjatkoon" viestiä, jos et huomannut sinistä vastausnuolta.
- 500SEC
ei ymmärtänyt kirjoitti:
Tarkoitin tuon "poliisikorjatkoon" viestiä, jos et huomannut sinistä vastausnuolta.
Storm23 rikot lakia sillä tavalla että olet syyllistynyt: varomattomuuteen liikenteessä.
Maltti on valttia, ja parhaiten pärjää kun ajaa varovaisesti koko ajan.
Vaikka itse olisikin noudattanut liikennesääntöjä, niin onnettomuuden sattuessa on aika homma selvitellä asiat kuntoon.
Jos ihminen jää alle, niin kyllä se painaa mieltä vaikka itse olisikin "oikeassa"
Tahallaan ei kannata päälle ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3524491Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1462538Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822146- 1451690
- 261227
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!441222- 351178
- 791101
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!3451045Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1431029