Uusi äiti/isä maallemme?

Olemme valitsemassa Suomelle uutta presitenttiä. Samalla valitsemme maamme ensimmäisen naisen/miehen. Pentti Arajärvi on edustanut kunnioitettavasti maatamme presitentti Tarja Halosen rinnalla. Korkeasti koulutettu ja esiintymistaitoinen mies.

Minkalaisilla ominaisuuksilla varustetun ensimmäisen naisen/miehen haluaisit edustavan ja suomikuvaamme maailmalla?

188

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kielitaitoisen, ulkomaanasiosta perillä olevan, osaavan.
      Nato kielteisen, ainakin mun mielestä. Jokainen äänestää mielestään parasta. Naista tuskin tulee tällä kertaa...

      • Naistako emme saa maan äidiksi? Niinistöhän on galluppien kärjessä ja ymmärtääkseni hänen vaimonsa on nainen ; )


      • ala-arvoista
        korpikirjailija kirjoitti:

        Naistako emme saa maan äidiksi? Niinistöhän on galluppien kärjessä ja ymmärtääkseni hänen vaimonsa on nainen ; )

        Ei liene vaikea arvata, mihin pyrit tällä aloituksellasi. Toivottavasti saat, mitä tilasit.


      • kenovino
        korpikirjailija kirjoitti:

        Naistako emme saa maan äidiksi? Niinistöhän on galluppien kärjessä ja ymmärtääkseni hänen vaimonsa on nainen ; )

        Vinoviivalla voidaan tarkoittaa myös tai-sanaa...........


      • ala-arvoista kirjoitti:

        Ei liene vaikea arvata, mihin pyrit tällä aloituksellasi. Toivottavasti saat, mitä tilasit.

        Näyttää siltä, että se mitä sinä haluat toteutuu, minä haluan keskustelua minkalainen nainen/mies mielestäsi edustaa parhaiten maatamme.

        Tässä nimilista:

        Jenni, Tiina, Päivi, Vuokko, Päivi, Antonio, Thomas, Robert


      • eevaliisa*
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näyttää siltä, että se mitä sinä haluat toteutuu, minä haluan keskustelua minkalainen nainen/mies mielestäsi edustaa parhaiten maatamme.

        Tässä nimilista:

        Jenni, Tiina, Päivi, Vuokko, Päivi, Antonio, Thomas, Robert

        Järjestys oli väärin...


      • eevaliisa* kirjoitti:

        Järjestys oli väärin...

        Oikaise ; )


      • eevaliisa*
        korpikirjailija kirjoitti:

        Oikaise ; )

        Eikö nimet yleensä laiteta aakkosjärjestykseen...


      • eevaliisa* kirjoitti:

        Eikö nimet yleensä laiteta aakkosjärjestykseen...

        Että osaat pysyä asiassa, se vaatiikin ajattelua ; )


      • Iltaa ; )

        Alanpas sinusta kun olet täällä yläpäässä.
        Miksi luopuisimme rikkaasta kielestämme ja empaattisista nimistä, joita on itsenäisen historiamme aikana käytetty presitenttien puolisosta siis maan äideistä.

        Nykyaika on tuonut minullekin uusia sanoja, suomenkielen lisäksi käytän puhuessani päivittäin englanninkieltä, elä huoli en pääse kalkkiutumaan.

        Aikanaan tämäkin aika muuttuu lastenlapsiemme mielessä vanhanaikaisiksi.

        Kekkonen oli hyvin merkittävässä roolissa kun olin nuori, joten en ole häntä enkä hänen tekojaan unohtanut. Kainuussa on monta Kekkosen ansiosta saatua maantietä jotka ovat vieläkin käytössä. Tuossa viereisessä talossa on Kekkosen entinen koulu joka toimii vieläkin kouluna.

        Siirryin vuoden vaihteessa 2012-luvulle.

        Metsurimamma, Meeri, beessie ja muut sivupersoonani, älkää panko pahaksenne jos teitä minuun samaistetaan ; )


      • Oma tukka?
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näyttää siltä, että se mitä sinä haluat toteutuu, minä haluan keskustelua minkalainen nainen/mies mielestäsi edustaa parhaiten maatamme.

        Tässä nimilista:

        Jenni, Tiina, Päivi, Vuokko, Päivi, Antonio, Thomas, Robert

        Vuokon pööki on kuvissa aina niin tuuhea ja kuosissa että onko se omaa tavaraa vai peruukki?


      • meeriamanda
        korpikirjailija kirjoitti:

        Iltaa ; )

        Alanpas sinusta kun olet täällä yläpäässä.
        Miksi luopuisimme rikkaasta kielestämme ja empaattisista nimistä, joita on itsenäisen historiamme aikana käytetty presitenttien puolisosta siis maan äideistä.

        Nykyaika on tuonut minullekin uusia sanoja, suomenkielen lisäksi käytän puhuessani päivittäin englanninkieltä, elä huoli en pääse kalkkiutumaan.

        Aikanaan tämäkin aika muuttuu lastenlapsiemme mielessä vanhanaikaisiksi.

        Kekkonen oli hyvin merkittävässä roolissa kun olin nuori, joten en ole häntä enkä hänen tekojaan unohtanut. Kainuussa on monta Kekkosen ansiosta saatua maantietä jotka ovat vieläkin käytössä. Tuossa viereisessä talossa on Kekkosen entinen koulu joka toimii vieläkin kouluna.

        Siirryin vuoden vaihteessa 2012-luvulle.

        Metsurimamma, Meeri, beessie ja muut sivupersoonani, älkää panko pahaksenne jos teitä minuun samaistetaan ; )

        Puhun vain itseni puolesta, Korppis... ja ei haittaa, ei loukkaa... kunnia-asiahan se on kun on näin " selvännäkijä " löytynytkin palstallemme :DD


      • Korppis*
        Oma tukka? kirjoitti:

        Vuokon pööki on kuvissa aina niin tuuhea ja kuosissa että onko se omaa tavaraa vai peruukki?

        Vuokko oli leikannut hiuksensa uuteen nuorekkaampaan muotoon kun viimeksi tapasin hänet. Hän on hyvä kroppainen, nuoremman näköinen kuin ikä edellyttää. No, Paavokin kertoi, että hänen nuorekkuutensa voiman lähde on nuorekas vaimo.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Puhun vain itseni puolesta, Korppis... ja ei haittaa, ei loukkaa... kunnia-asiahan se on kun on näin " selvännäkijä " löytynytkin palstallemme :DD

        Näköjään kommentoijan kantti petti kun poistatutti viestinsä ; ) Vaan haitanneeko tuo kettään.


      • Korppis* kirjoitti:

        Vuokko oli leikannut hiuksensa uuteen nuorekkaampaan muotoon kun viimeksi tapasin hänet. Hän on hyvä kroppainen, nuoremman näköinen kuin ikä edellyttää. No, Paavokin kertoi, että hänen nuorekkuutensa voiman lähde on nuorekas vaimo.

        "Hän on hyvä kroppainen, nuoremman näköinen kuin ikä edellyttää."

        Olet oikeassa. Eilisessä vaalilähetyksessäkin Vuokko näytti vain 75-vuotiaalta, ei päivääkään vanhemmalta.


    • hjk...

      että amerikkalaista hapatusta yrität suoltaa meille. milloin täällä on pressanpuolisosta käytetty koko nimitystä? ja toi isä/äiti....voi hitto

      • hjk....

      • Pekka on äiti

      • Pekka on äiti kirjoitti:

        ja Antonio on iskä.

        Maan äiti Pekka Haavisto voittanee vaalit ekalla rundilla.

        Jaha, se olikon niin päin.
        Pekasta tulisi oiva maan äiti ja nuori, komea Antonio maan isäksi, edustamaan perussuomalaisiakin :)


      • Varma tieto
        Pekka on äiti kirjoitti:

        ja Antonio on iskä.

        Maan äiti Pekka Haavisto voittanee vaalit ekalla rundilla.

        Ei ole. Antonio siivoo ja tiskaa, kertoi Pekan olevan oikea sottapytty. Varmaan myös parsii Pekan sukat ;)


      • rtyuioi
        Varma tieto kirjoitti:

        Ei ole. Antonio siivoo ja tiskaa, kertoi Pekan olevan oikea sottapytty. Varmaan myös parsii Pekan sukat ;)

        Sinä et ilmeisesti siivoa, vaan vaimosi tekee sen. Niin vai?


    • kuka ehdokkaana

      Onko pressavaalit? En ole kuullutkaan. Ihme, ettei tällä palstalla ole niistä mitään kirjoitettu.

      • Paljon on kirjoitettu itse ehdokkaista tämä aloitus ei ole itse ehdokkaista vaan ehdokkaiden puolisoista.

        On ihmeellistä kuinka suljette silmänne siltä tosiasioilta, että presitentillämme tulee myös olemaan puoliso, jonka rooli on näyttävä niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

        Asiaan, please!


      • kuka ehdokkaana
        korpikirjailija kirjoitti:

        Paljon on kirjoitettu itse ehdokkaista tämä aloitus ei ole itse ehdokkaista vaan ehdokkaiden puolisoista.

        On ihmeellistä kuinka suljette silmänne siltä tosiasioilta, että presitentillämme tulee myös olemaan puoliso, jonka rooli on näyttävä niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

        Asiaan, please!

        No asiaan!

        Käsitykseni mukaan, pressan polison ei tarvitse kulkea edustamassa vai onko siihen joku laki, mikä määrää?

        Kekkonenkin kulki monta vuotta ilman puolisoa.

        Olen aina äänestänyt pressaksi parasta mahdollista, omasta mielestäni.
        Puolisoa en ole äänestänyt koskaan.


      • sallimunnau..
        korpikirjailija kirjoitti:

        Paljon on kirjoitettu itse ehdokkaista tämä aloitus ei ole itse ehdokkaista vaan ehdokkaiden puolisoista.

        On ihmeellistä kuinka suljette silmänne siltä tosiasioilta, että presitentillämme tulee myös olemaan puoliso, jonka rooli on näyttävä niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

        Asiaan, please!

        Ei noin tarkoitushakuiseen aloitukseen kehtaa asiaa kirjoittaa. Voithan itse naamioida
        suppean näkökulmasi, joka on tiedossa, vaikka halukkuudeksi keskustella.


      • kuka ehdokkaana kirjoitti:

        No asiaan!

        Käsitykseni mukaan, pressan polison ei tarvitse kulkea edustamassa vai onko siihen joku laki, mikä määrää?

        Kekkonenkin kulki monta vuotta ilman puolisoa.

        Olen aina äänestänyt pressaksi parasta mahdollista, omasta mielestäni.
        Puolisoa en ole äänestänyt koskaan.

        Sylvi oli hyvin sairas eikä pystynyt miestään seuraamaan, mutta valtuuskunnan mukana seurasi hänen rakastajattarensa, tosin se paljastui vasta vuosien jälkeen ja maailma ei ollut kaiketi siitä tosiasiasta tietoinen.

        Tohtori Arajärvi on ollut Halosen rinnalla edustamassa, samoin oli Eeva Ahtisaari.

        Joten mitä mieltä olet onko tulevaisuudessa rouvan/herran oltava mukana vai jäätävä kotiin?


      • sallimunnau.. kirjoitti:

        Ei noin tarkoitushakuiseen aloitukseen kehtaa asiaa kirjoittaa. Voithan itse naamioida
        suppean näkökulmasi, joka on tiedossa, vaikka halukkuudeksi keskustella.

        Puskasta voi huudella mitä sylki suuhun tuo.


      • hjk.....
        korpikirjailija kirjoitti:

        Puskasta voi huudella mitä sylki suuhun tuo.

        ja sinä syljet nikilläsi...


      • hjk..... kirjoitti:

        ja sinä syljet nikilläsi...

        Onpa vaikeaa aloittaa keskustelu tulevan presitentin puolisosta?


      • hjk...
        korpikirjailija kirjoitti:

        Onpa vaikeaa aloittaa keskustelu tulevan presitentin puolisosta?

        omien sanojesi mukaan isästä/äidistä....yksikään pressan puoliso ei edusta minulle kumpaakaan. mene hapatuksinesi amerikkaan jos jompaa kumpaa halajat


      • hjk... kirjoitti:

        omien sanojesi mukaan isästä/äidistä....yksikään pressan puoliso ei edusta minulle kumpaakaan. mene hapatuksinesi amerikkaan jos jompaa kumpaa halajat

        Kyllä presidentin puoliso joutuu myös edustamaan. Ei se ole mitään hapatusta. Eikö Halonenkin melkein joutunut menemään Arajärven kaa naimisiin koska oletettiin että pressaparin pitäis olla edes naimisissa eikä vain susipari kun maailmalla kierretään ja edustetaan? i kaukki kulttuurit ole yhtä suvaitsevaisia kun meidän täällä Pohjolassa.


      • hjk...
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä presidentin puoliso joutuu myös edustamaan. Ei se ole mitään hapatusta. Eikö Halonenkin melkein joutunut menemään Arajärven kaa naimisiin koska oletettiin että pressaparin pitäis olla edes naimisissa eikä vain susipari kun maailmalla kierretään ja edustetaan? i kaukki kulttuurit ole yhtä suvaitsevaisia kun meidän täällä Pohjolassa.

        hittako sillä on väliä edustaako vai ei. kyse onkin millä tää yksi yrittää nimittää tulevaa presidentin puolisoa. sopii jo pohjoiskoreaan snanonta isä ja äiti.
        ensimmäinen nainen tai mies amerikkaan.


      • sukupuoleton
        hjk... kirjoitti:

        hittako sillä on väliä edustaako vai ei. kyse onkin millä tää yksi yrittää nimittää tulevaa presidentin puolisoa. sopii jo pohjoiskoreaan snanonta isä ja äiti.
        ensimmäinen nainen tai mies amerikkaan.

        Nimitys "maan äiti" on ollut käytössä iät ajat, nyt ensimmäisen naispresitenttimme puoliso on mies.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sylvi oli hyvin sairas eikä pystynyt miestään seuraamaan, mutta valtuuskunnan mukana seurasi hänen rakastajattarensa, tosin se paljastui vasta vuosien jälkeen ja maailma ei ollut kaiketi siitä tosiasiasta tietoinen.

        Tohtori Arajärvi on ollut Halosen rinnalla edustamassa, samoin oli Eeva Ahtisaari.

        Joten mitä mieltä olet onko tulevaisuudessa rouvan/herran oltava mukana vai jäätävä kotiin?

        "kieppi-lintuseni"

        Kukahan oli Sylvin rakastajatar joka seuraili ?
        Vai pitäiskös lutuseni oikolukea tekstiään?

        Muuten, olen sitä mieltä, että jos huonosti käy, menevät maailman protokollakirjat sekaisin. Saattaa käydä niinkin että molemmat pojat laitetaan kärsimään naisista ja jäädään odottelemaan Suomen Presidenttiä.... :)
        H.


      • rtyuioi
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä presidentin puoliso joutuu myös edustamaan. Ei se ole mitään hapatusta. Eikö Halonenkin melkein joutunut menemään Arajärven kaa naimisiin koska oletettiin että pressaparin pitäis olla edes naimisissa eikä vain susipari kun maailmalla kierretään ja edustetaan? i kaukki kulttuurit ole yhtä suvaitsevaisia kun meidän täällä Pohjolassa.

        paloma

        Presidentin puolison ei ole mikään pakko edustaa. Hänelle ei edes palkkaa makseta, eikä hän ole siis virkasuhteessa.


      • rtyuioi kirjoitti:

        paloma

        Presidentin puolison ei ole mikään pakko edustaa. Hänelle ei edes palkkaa makseta, eikä hän ole siis virkasuhteessa.

        Ok, ymmärrän kyllä että hän ei ole virkasuhteessa. Eikä presidentin tarvi edes olla naimisissa. Joten siinä mielessä ei hänellä ole velvotteita. Epävirallisesti hän kyllä joutuu julkisuuden valokeilaan ja on aika tärkeää millainen imago hänellä on. Maailmalla tätä imagojuttua tietenkin korostetaan paljon enemmän kuin Suomessa, mutta kyllä kunnianhimoiset poliitikot mielellään ottavat edustavan puolison, esimerkkinä Sarkozy ja Carla Bruni.

        Mulle taas ihan hailee millä nimellä häntä kutsutaan. Presidentirouva tai mies, Maanisä tai äiti. Maanisänrouva tai Maanäidin mies. Mites olisi Herra ja Rouva Haavisto? Jos puhuttelisin heitä näin niin kumpi vastaisi Herra Haavistoon?


      • bessie*
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ok, ymmärrän kyllä että hän ei ole virkasuhteessa. Eikä presidentin tarvi edes olla naimisissa. Joten siinä mielessä ei hänellä ole velvotteita. Epävirallisesti hän kyllä joutuu julkisuuden valokeilaan ja on aika tärkeää millainen imago hänellä on. Maailmalla tätä imagojuttua tietenkin korostetaan paljon enemmän kuin Suomessa, mutta kyllä kunnianhimoiset poliitikot mielellään ottavat edustavan puolison, esimerkkinä Sarkozy ja Carla Bruni.

        Mulle taas ihan hailee millä nimellä häntä kutsutaan. Presidentirouva tai mies, Maanisä tai äiti. Maanisänrouva tai Maanäidin mies. Mites olisi Herra ja Rouva Haavisto? Jos puhuttelisin heitä näin niin kumpi vastaisi Herra Haavistoon?

        Yksinkertaista.

        Ensinnäkin; älä koskaan puhuttele miestä rouvaksi.

        Toisekseen, puhuttelutilanteessa näytät selkeästi itse, kenelle puhut.

        Jos miesparilla on sama sukunimi (nimet kannattaa hallita, jos niitä aikoo käyttää), niin voit toisen kohdalla käyttää etiketin mukaista puhuttelutapaa, tai siis molempien, jos tarpeen?
        Harvoin on paikalla esim. kahta presidenttiä, joilla on sama sukunimi.


      • bessie* kirjoitti:

        Yksinkertaista.

        Ensinnäkin; älä koskaan puhuttele miestä rouvaksi.

        Toisekseen, puhuttelutilanteessa näytät selkeästi itse, kenelle puhut.

        Jos miesparilla on sama sukunimi (nimet kannattaa hallita, jos niitä aikoo käyttää), niin voit toisen kohdalla käyttää etiketin mukaista puhuttelutapaa, tai siis molempien, jos tarpeen?
        Harvoin on paikalla esim. kahta presidenttiä, joilla on sama sukunimi.

        Kiitos selvityksestä.
        Suomen presidentti, herra Pekka Haavisto ja hänen rouvansa Antonio Flores...ei se tainnutkaan mennä oikein mun tarvii harjotella lisää ennenkuin kutsun heidät Paloman linnaan illalliselle muiden kuuluisuuksien kaa...pitää varmaan kysyä DN:n etikettipalstalta Magdalena Ribbing tietää.


      • H2OMIES
        bessie* kirjoitti:

        Yksinkertaista.

        Ensinnäkin; älä koskaan puhuttele miestä rouvaksi.

        Toisekseen, puhuttelutilanteessa näytät selkeästi itse, kenelle puhut.

        Jos miesparilla on sama sukunimi (nimet kannattaa hallita, jos niitä aikoo käyttää), niin voit toisen kohdalla käyttää etiketin mukaista puhuttelutapaa, tai siis molempien, jos tarpeen?
        Harvoin on paikalla esim. kahta presidenttiä, joilla on sama sukunimi.

        Tasavallan presidenttiä puhutellaan "Arvoisa Tasavallan Presidentti". Ei siis Rouva Tasavallan Presidentti, mutta kuinka puhutella presidentin puolisoa rouvaa/herraa?


      • ertyuit
        H2OMIES kirjoitti:

        Tasavallan presidenttiä puhutellaan "Arvoisa Tasavallan Presidentti". Ei siis Rouva Tasavallan Presidentti, mutta kuinka puhutella presidentin puolisoa rouvaa/herraa?

        Käviskö sellainen puhuttelu, että arvoisa tasavallan presidentti Pekka Haavisto ja herra Antonio Flores?


      • rtyuioi
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ok, ymmärrän kyllä että hän ei ole virkasuhteessa. Eikä presidentin tarvi edes olla naimisissa. Joten siinä mielessä ei hänellä ole velvotteita. Epävirallisesti hän kyllä joutuu julkisuuden valokeilaan ja on aika tärkeää millainen imago hänellä on. Maailmalla tätä imagojuttua tietenkin korostetaan paljon enemmän kuin Suomessa, mutta kyllä kunnianhimoiset poliitikot mielellään ottavat edustavan puolison, esimerkkinä Sarkozy ja Carla Bruni.

        Mulle taas ihan hailee millä nimellä häntä kutsutaan. Presidentirouva tai mies, Maanisä tai äiti. Maanisänrouva tai Maanäidin mies. Mites olisi Herra ja Rouva Haavisto? Jos puhuttelisin heitä näin niin kumpi vastaisi Herra Haavistoon?

        paloma

        Miten Flores voisi olla rouva Haavisto? Huomaatko kaksi virhetta (edes ne) kommentissasi?


      • rtyuioi kirjoitti:

        paloma

        Miten Flores voisi olla rouva Haavisto? Huomaatko kaksi virhetta (edes ne) kommentissasi?

        Haha mun viestissä on varmaan joka toinen sana virhe koska se ei ole ihan jumalansanaksi tarkoitettukaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ok, ymmärrän kyllä että hän ei ole virkasuhteessa. Eikä presidentin tarvi edes olla naimisissa. Joten siinä mielessä ei hänellä ole velvotteita. Epävirallisesti hän kyllä joutuu julkisuuden valokeilaan ja on aika tärkeää millainen imago hänellä on. Maailmalla tätä imagojuttua tietenkin korostetaan paljon enemmän kuin Suomessa, mutta kyllä kunnianhimoiset poliitikot mielellään ottavat edustavan puolison, esimerkkinä Sarkozy ja Carla Bruni.

        Mulle taas ihan hailee millä nimellä häntä kutsutaan. Presidentirouva tai mies, Maanisä tai äiti. Maanisänrouva tai Maanäidin mies. Mites olisi Herra ja Rouva Haavisto? Jos puhuttelisin heitä näin niin kumpi vastaisi Herra Haavistoon?

        Olet samoilla ; )


        Itsetuntoa alkaa suomalaisillakin olla kohillaan joten mikäpä häntä tehdään historiaa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olet samoilla ; )


        Itsetuntoa alkaa suomalaisillakin olla kohillaan joten mikäpä häntä tehdään historiaa.

        Viestini oli palomalle, joka on samoilla linjoilla ajatuksieni kanssa.


      • rtyuioi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Viestini oli palomalle, joka on samoilla linjoilla ajatuksieni kanssa.

        Millä linjoilla?


      • rtyuioi
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä presidentin puoliso joutuu myös edustamaan. Ei se ole mitään hapatusta. Eikö Halonenkin melkein joutunut menemään Arajärven kaa naimisiin koska oletettiin että pressaparin pitäis olla edes naimisissa eikä vain susipari kun maailmalla kierretään ja edustetaan? i kaukki kulttuurit ole yhtä suvaitsevaisia kun meidän täällä Pohjolassa.

        paloma

        Käytätkö sinä todellakin tuollaista sanaa kuin susipari? No joo, käytithän sinä, mutta kummastelen.

        Halonen ei joutunut menemään naimisiin, kukaan ei pakottanut, eikä siihen mikään presidentin lakisääteisistä velvollisuuksista pakottanut.

        Miksi sinä muiden maiden suvaitsevaisuudesta olet kiinnostunut? Entä kun Suomeen tulee joku saudiprinssi, niin pitääkö sitä kumarrella? Siellä ei ole ihmisoikeuksista tietoakaan ja sinä mietit onko SUOMEN presidentti naimisissa vai ei.

        No, suvaitsetko sinä saudien ihmisoikeuspolitiikkaa?


      • rtyuioi kirjoitti:

        Millä linjoilla?

        Samoilla linjoilla ; )


      • rtyuioi kirjoitti:

        paloma

        Käytätkö sinä todellakin tuollaista sanaa kuin susipari? No joo, käytithän sinä, mutta kummastelen.

        Halonen ei joutunut menemään naimisiin, kukaan ei pakottanut, eikä siihen mikään presidentin lakisääteisistä velvollisuuksista pakottanut.

        Miksi sinä muiden maiden suvaitsevaisuudesta olet kiinnostunut? Entä kun Suomeen tulee joku saudiprinssi, niin pitääkö sitä kumarrella? Siellä ei ole ihmisoikeuksista tietoakaan ja sinä mietit onko SUOMEN presidentti naimisissa vai ei.

        No, suvaitsetko sinä saudien ihmisoikeuspolitiikkaa?

        Ok, otetaas tää alusta. Mä lähdin mukaan tähän keskusteluun leikkimielellä, koska asia ei minua juurikaan koske, en ole edes seurannut vaalikeskusteluja kuin aivan sporaadisesti enkä edes tiedä minkä näköisiä nää ehdokkaat on ja vielä vähemmän miltä vaimot näyttää.

        Haluan myös tehdä selväksi että olen ns. sosiaaliliberaali ja minun mielestäni ihmiset saavat asua just sellaisissa järjestelyissä kuin ne itse haluaa: susiparina, synnissä, vapaassa liitossa, samboparina, yksin, erikseen, saman tai eri sukupuolen kanssa. Sanoilla ei ole tässä yhteydessä merkitystä, ainoastaan niiden sisällöllä.

        Ja sitten asiaan: uskon Halosen solmineen avioliiton täysin ptagmaattisista syistä, siis ajatellen miten paljon joustavampaa on seurata kansanvälistä käytäntöä kun joutuu kuitenkin edustamaan Suomea vanhoillisissakin maissa. Olen tietoinen että mikään lakiei häntä siihen pakottanut.

        Jos Suomen presidentti on kutsunut maahamme saudiprinssin valtiovierailulle niin oletan suomalaisten kohtelevan vierastaan protokollan vaatimalla tavalla. Kansainvälinen diplomatia perustuu hyviin käytöstapohin. Olemme sitten mieltä tahansa saudien ihmisoikeuspolitiikasta. Kaikella on aikansa ja paikkansa.


      • PekanVirhearviointi
        kuka ehdokkaana kirjoitti:

        No asiaan!

        Käsitykseni mukaan, pressan polison ei tarvitse kulkea edustamassa vai onko siihen joku laki, mikä määrää?

        Kekkonenkin kulki monta vuotta ilman puolisoa.

        Olen aina äänestänyt pressaksi parasta mahdollista, omasta mielestäni.
        Puolisoa en ole äänestänyt koskaan.

        Haavistolta kysyttiin että jos hänet valittaisiin presidentiksi, niin edustaisiko hänen puolisonsa hänen kanssaan Linnan juhlissa ja kaikissa edustustilaisuuksissa, ja haavisto vastasi myöntävästi. Ei ole yhdentekevää millainen henkilö edustaa maatamme presidentin puolisona.


      • PekanVirhearviointi kirjoitti:

        Haavistolta kysyttiin että jos hänet valittaisiin presidentiksi, niin edustaisiko hänen puolisonsa hänen kanssaan Linnan juhlissa ja kaikissa edustustilaisuuksissa, ja haavisto vastasi myöntävästi. Ei ole yhdentekevää millainen henkilö edustaa maatamme presidentin puolisona.

        Haavisto sanoi, että Antonio tulisi mukaan sellaisiin valtiovierailuihin, joihin on myös puoliso kutsuttu. Aivan kuten aiemmatkin presidentit ovat toimineet.

        Flores on ihan edustava puoliso.


      • H2OMIES kirjoitti:

        Tasavallan presidenttiä puhutellaan "Arvoisa Tasavallan Presidentti". Ei siis Rouva Tasavallan Presidentti, mutta kuinka puhutella presidentin puolisoa rouvaa/herraa?

        Arvoisa Tasavallan Presitentti ja Tohtori Arajärvi siis jokseenkin näin vielä nyt ja jos leikimme sanaleikkiä sillä, että Haavistosta tulisi presitentti. kuuluisiko tuon säännön mukaan tervehdys näin.

        Arvosisa Tasavallan Presitentti ja Kampaaja Antonia Flores.


      • en ilkeile
        korpikirjailija kirjoitti:

        Arvoisa Tasavallan Presitentti ja Tohtori Arajärvi siis jokseenkin näin vielä nyt ja jos leikimme sanaleikkiä sillä, että Haavistosta tulisi presitentti. kuuluisiko tuon säännön mukaan tervehdys näin.

        Arvosisa Tasavallan Presitentti ja Kampaaja Antonia Flores.

        Kampaaja on ammatti, tohtori on arvonimi.


      • en ilkeile kirjoitti:

        Kampaaja on ammatti, tohtori on arvonimi.

        Mitä ehdotat kun arvonimeä ei ole?


      • dfbtgyuhoi,på
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mitä ehdotat kun arvonimeä ei ole?

        Silloin sanotaan herra tai rouva, sukupuolesta riippuen. En tiedä sanotaanko avovaimosta toisin, enkä jaksa protokollakäsikirjasta hakeakaan.


      • HÄVETTÄÄ!!!!
        the.-man kirjoitti:

        Haavisto sanoi, että Antonio tulisi mukaan sellaisiin valtiovierailuihin, joihin on myös puoliso kutsuttu. Aivan kuten aiemmatkin presidentit ovat toimineet.

        Flores on ihan edustava puoliso.

        "Flores on ihan edustava puoliso." Voi luoja, ammu ittes! Nyt puhutaan tasavallan presidentistä! Ecuadorilainen kampaaja meikäläisen verorahoilla edustamassa kotimaatani maailmalla presidentin puolisona.....


      • neoiuwe0fq20
        korpikirjailija kirjoitti:

        Arvoisa Tasavallan Presitentti ja Tohtori Arajärvi siis jokseenkin näin vielä nyt ja jos leikimme sanaleikkiä sillä, että Haavistosta tulisi presitentti. kuuluisiko tuon säännön mukaan tervehdys näin.

        Arvosisa Tasavallan Presitentti ja Kampaaja Antonia Flores.

        Jessus, mä kuolen nauruun!! Voi v...u, aatelkaa tämä voi vielä toteutua ja valtion koneisto kuumeisesti miettii, miten tätä kampaajapoikaa kutsutaan... ja verorahoja käytetään taas järkevästi. Mutta tähän on tultu, kun ollaan edistysmielisiä! Nauravat jo afrikan apinatkin tätä touhua. Nössö sivarihomo ja hänen "vaimona"...miten tähän on tultu...??!!


    • Vuokko ja Paavo!

      Maan Äiti ja Iskä!
      Parempia ei ole ehdokkaina.

      • Kanssasi täysin samaa mieltä, mutta nyt joudun lähtemään vaalityöhön kannattamamme asian eteenpäin viemiseksi ; )

        Hyvää päivän jatkoa, pysytään asiassa!


      • .....
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kanssasi täysin samaa mieltä, mutta nyt joudun lähtemään vaalityöhön kannattamamme asian eteenpäin viemiseksi ; )

        Hyvää päivän jatkoa, pysytään asiassa!

        sulla ei älli edes pysty oleaan asiassa


      • A P U A ! Ryöstö!

        Nyt tarvitaan Paavo Väyrysen viisautta ja sitkeyttä avuksemme:

        "EKP haluaa Suomelta lisää rahaa kriisirahastoon!

        http://www.hs.fi/talous/EKP haluaa Suomelta ja muilta AAA-mailta lisärahaa kriisirahastoon /a1305553495248

        EKP haluaa Suomelta ja muilta AAA-mailta lisärahaa kriisirahastoon. Draghi ei lähtenyt arvioimaan, miten suuria lisäpanostuksia voitaisiin vaatia Suomelta ja muilta parhaimman luokituksen mailta. "


      • ..... kirjoitti:

        sulla ei älli edes pysty oleaan asiassa

        ei oleaan ei ; )


    • ......

      Hollannin pimpero tulee ja kyselee puolison ominaisuuksia MEILTÄ????

      • pyhä yksinkertaisuus

        Ihan totta! Vastauksista päätellen hyvin oli ymmätämätöntä vastaajaa, joten fiksuimmilta tätä pitää kysyä, täällä on vain rääpäleitä.


    • bessie*

      Aloitukseen

      Ei niin mitään merkitystä minulle. Ihan sama, vaikka presidentti kuljettelisi tuksumaista seuralaista mukanaan maailmalla kulkiessaan.

      Olen äänestämässä Suomelle presidenttiä, en missään nimessä isää tai äitiä. En ole pelokas (peloteltu) ja avuton lapsi, enkä yksinkertainen reppana, joka ei edes tiedä mitkä asiat kuuluvat presidentille.
      Toki myönnän, että kielikuva maan isästä ja äidistä on joskus helppo ja toimiva käyttää.
      Mutta takaisin kysymykseesi. En kiinnitä presidentinkään ulkoiseen olemukseen paljonkaan huomiota, saati puolisonsa. Oletan, että saavat opastusta tyyli- ja etikettiasioissa, mikäli sellaiselle tuntuu olevan tarvetta.

      Ominaisuuksia: Asiaosaamista ja halua käyttää valtaoikeuksiaan tarvittaessa, suvaitsevaisuuden ja ihmisoikeuksien sekä kestävän kehityksen rohkeaa puolustamista, Suomen puolueettomuuden kannalla olemista, neuvottelu- ja myyntitaitoja, itsevarmuutta ja uskottavuutta. Rohkeutta nostaa esille avoimesti keskusteltaviksi myös mm. valtion omistuksia, rahoitusjärjestelmiä, yms. koskevia tärkeitä asioita. Tarvittavassa määrin röyhkeyttä ja peluriakin saisi olla.

      • Liekö sinulle sitten sama vaikka pressamme kulkisi säkki päässä.

        Mutta pressan vaimo voi käyttää valtaoikeuksiaan...mmmm....suvaitsevuuttaan ja ihmisoikeuksien ja kestävän kehityksen rohkeaa puolustamista...joo

        Häneltä vaaditaan neuvottelu- ja myyntitaitoa. hänen on oltava itsevarma ja uskottava. hänellä on oltava rohkeutta ottaa keskusteluun valtion omistuksia, rahoitusjärjestelmiä koskevia asioita...joo.

        Tosi vaativa homma on ielestäsi pressan vaimona olo. Tuon mukaansaattaa käydä niin, jotta pressan on kulettava pari askelta jälessä kun vaimo edustaa..


      • bessie*
        korpikirjailija kirjoitti:

        Liekö sinulle sitten sama vaikka pressamme kulkisi säkki päässä.

        Mutta pressan vaimo voi käyttää valtaoikeuksiaan...mmmm....suvaitsevuuttaan ja ihmisoikeuksien ja kestävän kehityksen rohkeaa puolustamista...joo

        Häneltä vaaditaan neuvottelu- ja myyntitaitoa. hänen on oltava itsevarma ja uskottava. hänellä on oltava rohkeutta ottaa keskusteluun valtion omistuksia, rahoitusjärjestelmiä koskevia asioita...joo.

        Tosi vaativa homma on ielestäsi pressan vaimona olo. Tuon mukaansaattaa käydä niin, jotta pressan on kulettava pari askelta jälessä kun vaimo edustaa..

        Ei missään tapauksessa se ole minulle sama, korpikirjailija

        Milläs me sitten kiellettäisiin pankkiasiointi kommandopipoisilta tms., jos pressamme kulkisi säkki päässä

        Juu, huolimattomasti vastasin kun todellakin olen valitsemassa presidenttiä enkä ole lainkaan kiinnostunut ehdokkaiden puolisoista. Jos puolisollakin olisi nuo ominaisuudet mitä pressalta toivon, niin siinäpä olisikin tehokas parivaljakko Suomea edustamassa, mikä ettei.


    • Vaalit järjestetään presidentistä, ei presidentin puolisosta tai nenäkarvoista tai ties mistä mitä täällä on mieluummin haluttu valita...

      • Ai puoliso on

        tuon yohuuhkajan mielestä samanarvoinen kuin nenäkarvat,

        Jenni-parkaa säälin, hän toivoo häviötä ja avioeroa, vapautta pelosta ja jännittämisestä ... ja omaa rakasta nuorta ex-kultaansa!


      • Ai puoliso on kirjoitti:

        tuon yohuuhkajan mielestä samanarvoinen kuin nenäkarvat,

        Jenni-parkaa säälin, hän toivoo häviötä ja avioeroa, vapautta pelosta ja jännittämisestä ... ja omaa rakasta nuorta ex-kultaansa!

        Juu. Kuninkaiden tehtävä, jopa ainoakin, sen edustamisen lisäksi, on hankkia itselleen seuraaja. Eikä edes niitä ole tähän asti geenitestattu joten hovimarsalkoiden osuutta asiaan ei voi täysin sulkea pois...

        Presidentin virka ei ole perinnöllinen kuin pohjois-koreassa, ja sielläkin vain sotilasjuntan armosta.

        Joten presidentin perhesuhteet ovat hänen yksityinen asiansa.


    • =ällikkä=

      Toivottavasti tulee natomyönteinen pressa. Eikä kaksinaamainen kumartelija jonka pyrstö heiluu kulloisenkin tuulen mukaan kuin harakalla. Vai Putiiniako meinaatte äänestää? Maan äiti nyt on ihan täyttä skeidaa jo terminä. Vai oliko Pentti teille joku iskä?

      • bessie*

        Mutku 70% kansasta ei halua Suomen liittyvän Natoon?


      • =ainalisääällikällä=
        bessie* kirjoitti:

        Mutku 70% kansasta ei halua Suomen liittyvän Natoon?

        Valitettavan suuri osa kansasta ei näe metsää puilta. Elää vaan omassa huuhaa-ihanaaSuomi-mielikuvitusmaailmassaan. Minkäs teet? Antaa vaan demokratian jyllätä. Siinä on menty harhaan ennenkin, ja varsinkin viime aikoina. Esimerkkejä en nyt viitsi antaa.


    • Arajärvi on koulutettu ja ehkä esiintymistatoinenkin, mutta hän näyttää siltä kuin ajaisi jatkuvasti puolivaloilla, silmät lähes ummessa kaiken aikaa.
      Jos toivoa saa, niin joku vähän virkumpi, oli sitten nainen tai mies.

      Muistuu mieleen Krisse-show jossa leikittiin Barbie-nukeilla, sen kertainen vieras esitti nukeilla Tarjaa ja Penttiä. Oli jouluaatto, Tarja tönäisi Penttiä sanoen: herrrrrää Pentti, pukki tuli.
      Eli muutkin ovat asian huomanneet.

      • Eipä sitä Halosta muunlainen ihminen kai kestäisikään...


      • kalkkis kirjoitti:

        Eipä sitä Halosta muunlainen ihminen kai kestäisikään...

        Siihen en osaa sanoa mitään, kun en henkilökohtaisesti ihmistä tunne.
        Kärsivällisyyttä vaatii monen muunkin kanssa eläminen, enkä etsi esimerkkiä kovinkaan kaukaa. :)


    • demeter

      Heh, kyllä minäkin näen, korppis,että sun ideasi on osoittaa, että Niinistön kahdesta vastaehdokkaasta (Haavisto, Väyrynen) "Paavo ei ole Pekkaa pahempi" vaan parempi ja että pitkä, "normaali" parisuhde on plussaa Väyryselle.

      Olen ihan samaa mieltä ja kun ovat vielä syntyneet samalla vuosikymmenellä,
      Vuokko ja Paavo..)).

      Kyllä minäkin olen mieltänyt tuon presidenttiyden sillä tavoin, että puoliso pysyy taustalla, vaikka ei kai kukaan kiellä ottamasta näkyvämpää roolia.

      Joku pisti esille linkin Haaviston ja Antonion haastattelusta itsenäisyyspäivä-juhlassa. Minusta he olivat edustava ja sympaattinen pari. Hyvin saattaisivat sopia edustamaan (paitsi 32 maahan joissa homoseksuaalisuutta "ei ole")
      .
      Suomi osoitti edistyksellisyytensä valitsemalla maalle naispresidentin12 vuotta sitten. Entä jos se nyt osoittaisi edistyksellisyytensä valitsemalla Haaviston, joka jo omalla käytöksellään korjaa asenteita myönteiseen suuntaan suhtautumalla täysin luonnollisesti omaan suuntautumiseensa ?

      • Kaupassa käydessäni luin iltalehden vai liekö ollut iltasanomien lööpin. Väyrynen on hämillään Niinistön loanheitosta.

        No, pitänee ymmärtää, peli käy kuumana, sitähän se bessiekin kommentissaan lopuksi painotti, jotta huipulla pitää omata röyhkeyttä ja peluritaitoja.

        Kai sinäkin ymmärrät, että se puoliso joutuu väen väkisin kansan silmissä suurennuslasin alle. Hän edustaa Suomea kansaivälisesti ja joutuu kameroiden eteen.

        Katsoin sen Itsenäisyyspäivänlinkin äänellä ja ilman ja minusta se oli tosi hyvä ilman ääntä.

        Suomi on ollut edelläkävijä hyvissä uudistuksissa kuten naisen aseman parantamisessa.

        Ruotsissakaan ei ole vielä korkean tason julkkishomoja vaikka se on ollut aina vitsien perushomomaa. Ruotsalaiset pitänee hakata tässä asiassa niin saadaan itsetunto kohille. ; )


      • Sukurutsaitutaa ...

        Jos Haavistosta tulis presidentti niin mistään muusta ei puhuttaisikaan kuin homojen aseman parantamisesta. Homoavioliittolaki olis ihan ykkösasia listalla, veikkaan. SItten homomoadoptiolakija sitten....

        Koskas tulee sukurutsa lailliseksi? Joku sitäkin varmaan kohta ehdottaa. Poikkeaviahan nekin ovat ja ihmisiä. Steriloitaisiin vain etteivät voisi hankkia lapsia. Eihän homotkaan voi lisääntyä.


      • 1234567
        Sukurutsaitutaa ... kirjoitti:

        Jos Haavistosta tulis presidentti niin mistään muusta ei puhuttaisikaan kuin homojen aseman parantamisesta. Homoavioliittolaki olis ihan ykkösasia listalla, veikkaan. SItten homomoadoptiolakija sitten....

        Koskas tulee sukurutsa lailliseksi? Joku sitäkin varmaan kohta ehdottaa. Poikkeaviahan nekin ovat ja ihmisiä. Steriloitaisiin vain etteivät voisi hankkia lapsia. Eihän homotkaan voi lisääntyä.

        Onko sukurutsa laissa kielletty? Siis esimerkiksi kahden täysi-ikäisen sisaruksen seksisuhde.


      • bessie*

        Demeter, en ymmärrä miten Haaviston valitseminen osoittaisi sen kummempaa edistyksellisyyttä kuin jonkun muun ehdokkaan valitseminen?


      • 14 + 2
        1234567 kirjoitti:

        Onko sukurutsa laissa kielletty? Siis esimerkiksi kahden täysi-ikäisen sisaruksen seksisuhde.

        On. Käsittämätöntä!


      • drftghj
        14 + 2 kirjoitti:

        On. Käsittämätöntä!

        Ei sisarusten seksisuhde ole laissa kielletty. Avioliitto on.


    • Suomenkieli on värikäs ja monimuotoinen.
      Senlainenkin sana on kielessämme kuin "persaukinen"
      Miten se sitten käännetään kansainväliseen protokollaan, en osaa sanoa.
      Luultavasti tuokin sana joutuu kiellettyjen listalle.
      Tupakoimattomia, Persheemyönteisiä ja suklaanrakastajia kun meidät pakotetaan olemaan, ja muutenkin rasvaisia.

      Mutta "puoliso" ei saa merkitä muuta kuin Lutherilaisen Jumalan sanaa.
      H.

      • bessie*

        Suomen kieli on värikäs ja monimuotoinen. Sanalle "persaukinen" meillä on vaikka kuinka paljon muillekin kielille käännettävissä olevia, virallisempaankin kielenkäyttöön sopivia sanoja? Sinä taitavana ja viitseliäänä sanankäyttäjänä voit varmaan käyttää sanaa persaukinen kenenkään sitä kieltämättä. Vaikka heti seuraavassa leipäjonoja tms. käsittelevässä ketjussa. Tosin toisen käyttämänä persaukinen on lähinnä haukkuma- tai pilkkaussana, mutta ei kukaan pakota sinua käyttämään jotain väritöntä köyhä- tai kaunistelevaa vähävarainen tai mitään muutakaan sanaa.
        Taasko tuntuu, että pakotetaan olemaan jotain mitä itse et halua? Älä ole noin helvetin nössö.

        Kaivahan nyt minulle sieltä rikkaasta, värikkäästä ja monimuotoisesta sanavalikoimastasi sana, joka korvaa sanan puoliso silloin kun puhumme (ja varsinkin kun kirjoitamme) muiden kuin ev.lut. kirkkoon kuuluvien avo/ent./rek., ym. puolisoista?


      • bessie* kirjoitti:

        Suomen kieli on värikäs ja monimuotoinen. Sanalle "persaukinen" meillä on vaikka kuinka paljon muillekin kielille käännettävissä olevia, virallisempaankin kielenkäyttöön sopivia sanoja? Sinä taitavana ja viitseliäänä sanankäyttäjänä voit varmaan käyttää sanaa persaukinen kenenkään sitä kieltämättä. Vaikka heti seuraavassa leipäjonoja tms. käsittelevässä ketjussa. Tosin toisen käyttämänä persaukinen on lähinnä haukkuma- tai pilkkaussana, mutta ei kukaan pakota sinua käyttämään jotain väritöntä köyhä- tai kaunistelevaa vähävarainen tai mitään muutakaan sanaa.
        Taasko tuntuu, että pakotetaan olemaan jotain mitä itse et halua? Älä ole noin helvetin nössö.

        Kaivahan nyt minulle sieltä rikkaasta, värikkäästä ja monimuotoisesta sanavalikoimastasi sana, joka korvaa sanan puoliso silloin kun puhumme (ja varsinkin kun kirjoitamme) muiden kuin ev.lut. kirkkoon kuuluvien avo/ent./rek., ym. puolisoista?

        "bessie*"

        Rikollisen vakoilijan kirjoittamassa tarinassa olemme tutustuneen sanaa "Muumäki".
        Tuo sana kuvasi hyvin köyhyyttä ja sitä mitä voi tavoittaa kunhan uurastaa uutterasti.
        Minä en kylläkään kirjoittanut köyhyydestä, vaan persaukisista. Pippelijutuista.

        Venuskukkula on aina ollut kiehtova.
        Olkoon sitten, jos huonosti käy, presidenttimme, sairaudesta johtuva erikoisuus "muumäki"

        Englanniksi Terence Hill, tai Strange hill.

        H.


      • bessie*
        hunksz kirjoitti:

        "bessie*"

        Rikollisen vakoilijan kirjoittamassa tarinassa olemme tutustuneen sanaa "Muumäki".
        Tuo sana kuvasi hyvin köyhyyttä ja sitä mitä voi tavoittaa kunhan uurastaa uutterasti.
        Minä en kylläkään kirjoittanut köyhyydestä, vaan persaukisista. Pippelijutuista.

        Venuskukkula on aina ollut kiehtova.
        Olkoon sitten, jos huonosti käy, presidenttimme, sairaudesta johtuva erikoisuus "muumäki"

        Englanniksi Terence Hill, tai Strange hill.

        H.

        Minä kylläkin ymmärsin mistä kirjoitit, mutta kun sanaa yleisesti käytetään rahattomista ja toisaalta taas meillä on yllin kyllin nimittelysanoja homoseksuaaleille.

        Sanaleikit on kivoja, mutta helposti myös köpelöitä ja väkisin tehtyjä. Varsinkin silloin kun niiden väkertäjällä on liikaa yritystä, samaan aikaan kun on tiedoissa puutteita. Muuten, etoo tuo pippeli sanan käyttösi. Visioi sinä vain mielessäsi anaaliyhdyntöjä kun se niin tuntuu kiehtovan. Kaikki homotkaan eivät kylläkään siitä pidä, eivätkä sitä harrasta.

        Tänäpänä emme enää luokittele sairauksiksi läheskään kaikkia persoonallisuuden piirteitä tai ominaisuuksia tms., jotka aiemmin luokiteltiin.
        Tämän sentään hyvin tietänet?


      • bessie* kirjoitti:

        Minä kylläkin ymmärsin mistä kirjoitit, mutta kun sanaa yleisesti käytetään rahattomista ja toisaalta taas meillä on yllin kyllin nimittelysanoja homoseksuaaleille.

        Sanaleikit on kivoja, mutta helposti myös köpelöitä ja väkisin tehtyjä. Varsinkin silloin kun niiden väkertäjällä on liikaa yritystä, samaan aikaan kun on tiedoissa puutteita. Muuten, etoo tuo pippeli sanan käyttösi. Visioi sinä vain mielessäsi anaaliyhdyntöjä kun se niin tuntuu kiehtovan. Kaikki homotkaan eivät kylläkään siitä pidä, eivätkä sitä harrasta.

        Tänäpänä emme enää luokittele sairauksiksi läheskään kaikkia persoonallisuuden piirteitä tai ominaisuuksia tms., jotka aiemmin luokiteltiin.
        Tämän sentään hyvin tietänet?

        "bessie*"

        Pieni osa kansastamme, 3000 Stadilaista eivät luokittele.
        Mutta pystyvät luokittelemaan, ihan Eduskunnassa asti.
        Viisaita virkamiehiä ei ole Rovaniemellä.
        Toivonkin että suurin osa kansastamme alkaa kansastelemaan, ihqu perusteellisesti.
        Silloin tulee pippelistä kyrsä.
        Haluaisin että sinä antaisit minulle sanaleikin jotta voisin ottaa opikseni.
        H.


    • ..........

      Soini, oli eilen illalla todella hyvän näköinen, melkein ihastuin...

      • ++++++

        ....................

        Joo satuin sisomaan Timon selän takana Sellossa................ todellakin suurempaa miesten persettä harvemmin näkee...


    • H20MIES

      Kaipaan Kari Suomalaisen teräviä pilapiirroksia.

      Kari oli Helsingin Sanomien pilapiirtäjä 1950–1991. Kari tuli laajasti tunnetuksi poliittisista pilapiirroksistaan, joissa käsiteltiin politiikkaa vastoin ajan yleistä itsesensuuria. Poliittiset puolueet esiintyivät piirroksissa omina tyypiteltyinä hahmoinaan, joita olivat:

      Kypäräpäinen pappi (Kokoomus).
      Laiha työmies (Sosialidemokraatit)
      Resupekka (SKDL/SKP)
      Isäntä (Maalaisliitto/Keskusta)
      Pieni viiksekäs nököhampainen mies mustassa puvussa (RKP)
      Pieni valkopukuinen ja leveäkauluksinen mies (Liberaalit)

      Lähde Wikipedia

      Olisipa mielenkiintoista nähdä Karin kuvituksia näiden presidentinvaalien ehdokaskanditaateista ja vaalikampanjaan heitetyistä helmistä.

      • "H20MIES"

        Vai sillee, että ihan pediasta piti löytää omia ajatuksia.
        H.


    • pätevin,,,,

      PAAVO VÄYRYNEN on ehdottomasi paras, ainoa mahdollisuutemme parempaan tulevaisuuteen !

      Kuunnelkaa puhetta, selkeää, joka sana täyttä asiaa, järkevä, ammattitaito huippu pätevä, tietää mistä puhuu, suomen pahaaksi !

      Paavo Väyrysellä on tervejärkistä ajattelua suomen etua ajatteleva, tulevaisuuden visionääri !

      • ...herranpieksut...

        Tässä niitä on hunksille omia ajatuksia. Ei ole Wikipediasta, luulisin. Vassokuu.
        Sekä yllä että alla.


    • 4, 4 , 4 , 4 , 4 , 4

      juuu, 4 Väyrysen numero on nyt paras.

      • Niinistö putoaa!

        Jenni-parkaa säälin, hän toivoo häviötä ja avioeroa, vapautta pelosta ja jännittämisestä ... ja omaa rakasta nuorta ex-kultaansa!


      • 4-2
        Niinistö putoaa! kirjoitti:

        Jenni-parkaa säälin, hän toivoo häviötä ja avioeroa, vapautta pelosta ja jännittämisestä ... ja omaa rakasta nuorta ex-kultaansa!

        Kuka onneton se jaksaa joka ketjussa pitää palopuheita Väyrysen puolesta. Mies joka on laitettu presidentin toimesta virkakieltoon on kai tehnyt jotain sen ansaitakseen.


      • väyristelyä

        Nelosen minäkin Väyryselle antaisin ; D


    • nro 4

      Paavo on niin mukava ja leppoisa.Tietää paljon,on kokenut poliitikko,on suomalaisuuteen sopiva.Luotettavan tuntuinen ja kotoisa.
      On vain yksi Paavo,niistä kolmesta-siis Väyrynen!

    • Pirre*

      Ihan sama, kunhan ei PV.

    • SAS*

      Presidentin puolisoksi sopii nainen tai mies. Viimeksi on ollut mies.
      Nyt näyttää tulevan nainen, on ihan edustava henkilö.

    • järkevät äänestää

      Paavo Väyrystä !


      juuu, Vuokko Väyrynen on tosiaan edustava, lahjakas kuten puolisonsa Paavo.

      Suomen upein presidentipari VUOKKO ja PAAVO VÄYRYNEN !

    • menikö oikein????

      Eikös joissakin virallisissa kutsukorteissa joskus lue esim. Herra ja Rouva Paavo Väyrynen pyydämme teitä saapumaan... jne

      • meeriamanda

        Kyllä tuo on se ikiaikainen etiketti. Ja yksintulevalle avec. Esmes Jari Kurrin Tiina vaimo kyllästyi olemaan rouva Jari Kurri. Kuitenkin ylopistotasoisen koulutuksen saanut nainen kyllästyi ja halusi erota, kun ei hyväksynyt olevansa vain noubadi.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Kyllä tuo on se ikiaikainen etiketti. Ja yksintulevalle avec. Esmes Jari Kurrin Tiina vaimo kyllästyi olemaan rouva Jari Kurri. Kuitenkin ylopistotasoisen koulutuksen saanut nainen kyllästyi ja halusi erota, kun ei hyväksynyt olevansa vain noubadi.

        Virallisesti se menee näin:

        "Tuleeko kutsukorttiin kirjoittaa sekä miehen että vaimon nimet, kun kutsutaan pariskunta? Entä tittelit?

        Vastaus:
        Vaimon nimi kirjoitetaan kutsuun, jos se tiedetään. Mikäli kyseessä on pienempi lounas- tai illallistilaisuus, kaikkien kutsuttavien, myös puolisoiden nimet on selvitettävä. Avec-termiä ei tule käyttää kirjallisissa kutsuissa.

        Esimerkit, jos kutsu osoitetaan:
        1.Miehelle ja hänen aviopuolisolleen:

        Ympäristöministeri ja Rouva Jan-Erik Enestam
        (miehen virka-asema rouva miehen etu- ja sukunimi)

        Ympäristöministeri Jan-Erik Enestam ja Rouva Solveig Enestam
        (miehen virka-asema etu- ja sukunimi ja rouva etu- ja sukunimi)

        2.Naiselle ja hänen aviopuolisolleen:

        Kansliapäällikkö Laila Korhonen
        Ministeri Jaakko Korhonen

        (naisen virka-asema etu- ja sukunimi)
        (seuraavalle riville aviopuolison virka-asema tai herra etu- ja sukunimi)

        3.Miehelle tai naiselleja hänen avopuolisolleen

        Avoparin kutsussa sovelletaan kohdan 2 mallia.
        (molempien virka-asema tai herra/rouva etu- ja sukunimi)

        Kutsuttavan avopuolisolle voidaan lähettää myös oma kutsu."

        http://www.formin.fi/public/default.aspx?nodeid=15775&contentlan=1&culture=fi-FI


    • * *

      Ihan oivallan ajatuksesi, ja jopa osittain niihin yhdyn.
      Mutta, eipä Pentti Arajärvi, hieno ja älykäs aviomies,
      ole ottanut minkäänlaista isähahmoa itselleen valtakunnassa
      vaimonsa rinnalla.

      Eiköhän tulla toimeen, tuli mitä vain.

      Ainoa, mitä odottaisin presidentin kumppanilta, olisi puolisonsa
      tukeminen ja rakkaus.

      En kyllä muista Sylvin-ikiviisaan, olleen tavoittelemassa
      maamme äitinä olemista, mitään kulttihahmoa itsestään
      tekemässä.

      • meeriamanda

        Pidän Arajärvestä nimenomaan viileytensä takia. Sylvi oli kyllä tietoinen Urkin jutuista, mut hauras kun oli ei välittänyt miehensä toilailuista ja enempihän hän sivistyneempi oli kuin Urkki.
        Olen lukenut Sylvi Kekkosen kirjallisen antimen kuin myös elämäkerran ja pidän häntä lämpimänä maan äitinä jolle nimenomaan kulttuuri oli tärkeää.


      • * *
        meeriamanda kirjoitti:

        Pidän Arajärvestä nimenomaan viileytensä takia. Sylvi oli kyllä tietoinen Urkin jutuista, mut hauras kun oli ei välittänyt miehensä toilailuista ja enempihän hän sivistyneempi oli kuin Urkki.
        Olen lukenut Sylvi Kekkosen kirjallisen antimen kuin myös elämäkerran ja pidän häntä lämpimänä maan äitinä jolle nimenomaan kulttuuri oli tärkeää.

        Sylvi oli hiljainen älykkö. Viisas nainen miehensä takana, varmasti opasti ja oikotei häntä. Josta varmasti oli suuri onni miehelleen, ja hänen vallitsemalleen vallalleen.
        Olen myös lukenut hänen kirjojaan, jotka näyttävät hennon naisen vahvemman puolen.

        Niinpä soisi uuden presidentimme, kuka hän sitten onkaan, saavan tuen ja tunnustuksen, alkaen ihan omasta kotoaan.
        Siinä lie puolison tärkein virka.


      • * * kirjoitti:

        Sylvi oli hiljainen älykkö. Viisas nainen miehensä takana, varmasti opasti ja oikotei häntä. Josta varmasti oli suuri onni miehelleen, ja hänen vallitsemalleen vallalleen.
        Olen myös lukenut hänen kirjojaan, jotka näyttävät hennon naisen vahvemman puolen.

        Niinpä soisi uuden presidentimme, kuka hän sitten onkaan, saavan tuen ja tunnustuksen, alkaen ihan omasta kotoaan.
        Siinä lie puolison tärkein virka.

        Nämäkin mielipiteet kertovat , että presitentin puolisolla on rooli jos ei muu niin häntä seurataan, hänen tekemisiään pohditaan, häntä arvostellaan tai kehutaan.

        Sylvi Kekkonen saa sympatiat koska oli "siipirikko" ja petetty, mutta jaksoi urhoollisesti vetää rooliaan maan esimmäisenä naisena.


        Tohtori Arajärveä moitittaan "tyhjään tuijottajaksi" löytyipä ketjusta vitsikin tukemaan presitenttimme puolison tylsyyttä.

        Koiviston vaimo avautui aikoinaan kertomaan lapsuuden raumoista. Nuorena koetusta koulukiusaamisestä ja uskonnon opettajan ankarasta kurituksesta. Hän sai aikaan voimakasta yhteiskunnallista keskustelua.

        Ahtisaaren vaimon toiveensa oli saada elää miehensä kanssa yhteistä elämää pois julkisuudesta. Ei liene kovin helppoa ollut jatkokaan menevän miehen rinnalla. Eeva Ahtisaari on ylväs ja kunnioitusta herättävä nainen, omaten ripauksen pullantuoksuista mummua.

        Mikä on seuraavan presitentin puolison rooli ja mitä hän saa aikaan, kuinka hänet muistetaan jälkikäteen, se jää nähtäväksi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Nämäkin mielipiteet kertovat , että presitentin puolisolla on rooli jos ei muu niin häntä seurataan, hänen tekemisiään pohditaan, häntä arvostellaan tai kehutaan.

        Sylvi Kekkonen saa sympatiat koska oli "siipirikko" ja petetty, mutta jaksoi urhoollisesti vetää rooliaan maan esimmäisenä naisena.


        Tohtori Arajärveä moitittaan "tyhjään tuijottajaksi" löytyipä ketjusta vitsikin tukemaan presitenttimme puolison tylsyyttä.

        Koiviston vaimo avautui aikoinaan kertomaan lapsuuden raumoista. Nuorena koetusta koulukiusaamisestä ja uskonnon opettajan ankarasta kurituksesta. Hän sai aikaan voimakasta yhteiskunnallista keskustelua.

        Ahtisaaren vaimon toiveensa oli saada elää miehensä kanssa yhteistä elämää pois julkisuudesta. Ei liene kovin helppoa ollut jatkokaan menevän miehen rinnalla. Eeva Ahtisaari on ylväs ja kunnioitusta herättävä nainen, omaten ripauksen pullantuoksuista mummua.

        Mikä on seuraavan presitentin puolison rooli ja mitä hän saa aikaan, kuinka hänet muistetaan jälkikäteen, se jää nähtäväksi.

        Sylvi Kekkonen ei ollut petetty. Hän tiesi ihan tarkkaan missä mennään. Päiväkirjojen ja muiden kirjoitusten mukaan hän teki Urholle tiettäväksi, että kun lapset oli synnytetty, niin seksielämä loppui siihen. Sylvi jätti jopa testamentissaan Anita Hallamalle arvokkaan rintakorunsa.

        Urho Kekkonen arvosti vaimoaan suuresti. Sylvi oli hänen tukijansa ja kriitikkonsa. Sylvi tarkasti Urhon puheet ja he keskustelivat keskenään politiikasta.

        On vähättelevää sanoa, että Sylvi olisi ollut siipirikko ja petetty. Hän oli vahva nainen.


      • the.-man kirjoitti:

        Sylvi Kekkonen ei ollut petetty. Hän tiesi ihan tarkkaan missä mennään. Päiväkirjojen ja muiden kirjoitusten mukaan hän teki Urholle tiettäväksi, että kun lapset oli synnytetty, niin seksielämä loppui siihen. Sylvi jätti jopa testamentissaan Anita Hallamalle arvokkaan rintakorunsa.

        Urho Kekkonen arvosti vaimoaan suuresti. Sylvi oli hänen tukijansa ja kriitikkonsa. Sylvi tarkasti Urhon puheet ja he keskustelivat keskenään politiikasta.

        On vähättelevää sanoa, että Sylvi olisi ollut siipirikko ja petetty. Hän oli vahva nainen.

        Tähän tekee mieli kirjoittaa elämäni opettamia ajatuksia..

        Kun petos tulee petetyn tietoisuuteen, seuraa shokki, eletty elämä kiitää ohi filmin omaisesti, aukaisten tiedostamattomia, itse tiedostetusti suljettuja portteja. Seuraa masennus, itsesääli, viha, itseä ja toista kohtaan.

        Kun tämä vaihe on vihdoin ohi ja pettymys nielty, suru ja epärehellisyys käsitelty ja viha unohdettu, oma elämä seestyy,

        Suhteet petokseen syyllistyneisiin osapuoliin muuttuu, kiitollisuus astuu kuvaan tunteet muuttuvat vastakkaisten osapuolten arvostukseksi.

        Tämä prosessi vaatii vahvaa persoonaa, että siitä selviää täysin ehjänä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tähän tekee mieli kirjoittaa elämäni opettamia ajatuksia..

        Kun petos tulee petetyn tietoisuuteen, seuraa shokki, eletty elämä kiitää ohi filmin omaisesti, aukaisten tiedostamattomia, itse tiedostetusti suljettuja portteja. Seuraa masennus, itsesääli, viha, itseä ja toista kohtaan.

        Kun tämä vaihe on vihdoin ohi ja pettymys nielty, suru ja epärehellisyys käsitelty ja viha unohdettu, oma elämä seestyy,

        Suhteet petokseen syyllistyneisiin osapuoliin muuttuu, kiitollisuus astuu kuvaan tunteet muuttuvat vastakkaisten osapuolten arvostukseksi.

        Tämä prosessi vaatii vahvaa persoonaa, että siitä selviää täysin ehjänä.

        Pitää ilmeisesti selventää edellistä kommenttiani. Päiväkirjojen ja muiden kirjoitusten mukaan, mm. Brita Kekkosen kirjan mukaan, Sylvi hyväksyi Urhon naissuhteet.

        Sylvi ja Urho olivat ystäviä. Urho oli viriili mies, mutta Sylviä ei seksi kiinnostanut. Kaikista kirjoituksista joita olen lukenut, on välittynyt se, että heillä oli lämmin suhde. He olivat toistensa parhaat ystävät. Se, että Urho välillä jopa hullaantui muihin naisiin, ei heidän välejään pilannut.


      • Korppis*
        the.-man kirjoitti:

        Pitää ilmeisesti selventää edellistä kommenttiani. Päiväkirjojen ja muiden kirjoitusten mukaan, mm. Brita Kekkosen kirjan mukaan, Sylvi hyväksyi Urhon naissuhteet.

        Sylvi ja Urho olivat ystäviä. Urho oli viriili mies, mutta Sylviä ei seksi kiinnostanut. Kaikista kirjoituksista joita olen lukenut, on välittynyt se, että heillä oli lämmin suhde. He olivat toistensa parhaat ystävät. Se, että Urho välillä jopa hullaantui muihin naisiin, ei heidän välejään pilannut.

        Kaikki mitä luemme päiväkirjoista ja muiden muistelmista tulkitsemme oman käsityksemme mukaan, eikä se välttämättä kerro prosessinkulun yksityiskohtdista.

        Mutta mielenkiintoisia ovat pressojemme vaimot ja Arajarvi ; ) olleet ja kovin heitä on seurattu ja tekemisiään, olemisiaan tulkittu ja tullaan jatkossakin seuraamaan ja tulkitsemaan.


    • 'mieleen jäänyt*

      *Jokainen metsä on Jumaln puisto.
      Jokainen lehti - eletty elämä.

      *Sylvi Kekkonen*

    • .

      Isä ja Äiti, kuin Suomisen perheestä?
      Nyt on nyt, ei ole enää Siiri Angerkoski, apulainen.

      Yritä ymmärtää. :))

      • turhat kotitöihin

        Pitäisi palata samaan :D Työttömätkin joutuisi tekeen jotain, pakko vaan tehdä päivärahan saadakseen. Voi luoja et haluisin visioni nähdä.


      • turhat kotitöihin kirjoitti:

        Pitäisi palata samaan :D Työttömätkin joutuisi tekeen jotain, pakko vaan tehdä päivärahan saadakseen. Voi luoja et haluisin visioni nähdä.

        Kas vaan. Vastaus tuohon kirjoitukseesi on poistettu, vaikka se oli täyttä asiaa.

        Työstä pitää maksaa palkka. Jos on työtön, silloin on oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Näin se lain mukaan menee, mutta sinä ilmeisesti haluat, että työnantajat saavat ilmaista työvoimaa. jonka siis veronmaksajat maksaisivat.


    • henrjii

      Oikein viimmeisenpäälle hyvän lobbarin, joka myy vaikka lumikolia afrikkaan, ja saa Suomikuvan jyrkkään nousuun.

      • Pirre*

        Eikö taivaalle yksintein :)


    • muista NO 4

      Uusi äiti ja isä maallemme :

      Vuokko ja Paavo Väyrynen,,,,, tässä suomen upein pariskunta on,,,,
      anna äänesi sinäkin no 4 on paras ja komein !

      • paistaa läpi

        Oletko tietoinen omasta ÄO:stasi?


      • aza<

        ne meuhkaa eniten jotka on häviöllä.


      • paistaa läpi
        aza< kirjoitti:

        ne meuhkaa eniten jotka on häviöllä.

        Aika epätoivoista porukkaa tuntuu olevan. Ei taida olla apua moisesta älämölöstä.


      • aza<
        paistaa läpi kirjoitti:

        Aika epätoivoista porukkaa tuntuu olevan. Ei taida olla apua moisesta älämölöstä.

        joo ei ja mitä enemmän keuhkoavat sitä vähemmän kiinnostaa koko pariskunta. Pthyi sanon minä


    • Lumisade ja tuulinen päivä on laskemassa iltaan.

      Olin kampanjoimassa Paavo Väyrysen tukijoukoissa. Työskentelin vaalikahvilassa, jossa tarjoilin kahvia, mehua ja teetä nisun kera. Kävijöitä riitti pikku kiirustakin väliin ja mukijakin meni kaupaksi.

      Asiakkaat olivat kaikenikäisiä omia ja eripuolueiden jäseniä.

      Täällä netissä voi kirjoittaa anonyymina ja heitellä mielipiteitä pitkin ja poikin. Todellisessa arjessa, kasvotusten saa ehdottomasti rehellisemmän kuvan ihmisten ajatuksista.

      Yksi asia tuli selväksi, Korven kansa ei elä svaitsevuuden huumassa vaan perinteisesti, pirtissä pitää olla emäntä ja isäntä ja liuta ihan omia lapsia.

      • muista no 4 parsa

        hieno vastaus, just näin sen olla pitää, Paavo ja Vuokko Väyrynen on suomen upein tuleva presidenttipari.


      • oooo.

        Kenen lapsia ovat vaikkapa adoptiolapset, naapurinko?

        Eiköhän lapsen paras ole rakastavat vanhemmat, olivat he sitten miehiä tai naisia.


      • oooo. kirjoitti:

        Kenen lapsia ovat vaikkapa adoptiolapset, naapurinko?

        Eiköhän lapsen paras ole rakastavat vanhemmat, olivat he sitten miehiä tai naisia.

        Eiko mennyt jakeluun? Väännänkö rautalangasta ~~~~~~Korven pirteissä on perinteet kohillaan. Vanhat pojat ja piiat elävät peräkammareissa ; )

        Rakkaus on vienyt monen rakastavaisen elämän päin ... helvettiä.


    • aiheellinen kysymys

      Jos saa panna maata, saako myös maan äitiä?

      • Antoniotako, miksipä ei ; )))


      • aiheellinen kysymys
        korpikirjailija kirjoitti:

        Antoniotako, miksipä ei ; )))

        Vuokkoko pihtari? Ei tipu ääntä sitten.


      • mikä ettei
        korpikirjailija kirjoitti:

        Antoniotako, miksipä ei ; )))

        Oletko jo noin varma, et Haavistosta tulee pressa?


      • mikä ettei kirjoitti:

        Oletko jo noin varma, et Haavistosta tulee pressa?

        Eiköhän nyt vain irrotella ja pannaan huumoria. Ei tää pressavaali haudan vakava juttu ole ; D


    • .

      Onneksemme emme asu Usassa, tuolla tekopyhyyden emämaassa.
      Siellä, missä pyhisin käydään kirkossa, ja viikot tehdään, mitä huvittaa.

      Ihan se ja sama, kuka on presidentin puoliso, mies tai nainen, se on heidän asiansa.

      Valitsemme presidenttiä, emme hänen kanssaan makuuhuoneessa makaavaa ihmistä.
      Se on täysin heidän yksityinen asiansa.

      • Minun käsittääkseni pressa ei aikaansa puolisonsa kanssa vain makuuhuoneessa vietä.

        Presitentin toimenkuva on nykyään paljolti edustusta, maamme lanseerauta ulospäin. Pressa edustaa maatamme puolisonsa kanssa.


      • .
        korppis kirjoitti:

        Minun käsittääkseni pressa ei aikaansa puolisonsa kanssa vain makuuhuoneessa vietä.

        Presitentin toimenkuva on nykyään paljolti edustusta, maamme lanseerauta ulospäin. Pressa edustaa maatamme puolisonsa kanssa.

        Edustaa, missä edustaa.
        Kyllä kutsujat ovat tietoisia, ketä kutsuvat.
        Eivät ole tiedottomia tämän maailman asioista.

        Missään laissa ei luetella presidentin puolison asemaa.
        Monessako naisten lehdessä olet nähnyt vaikkapa Arhinmäen vaimon naamaa?
        Minä en missään, tosin yli kymmeneen vuoteen en niitä ole muutenkaan lukenut.


      • ei oo pakkoo ei
        . kirjoitti:

        Edustaa, missä edustaa.
        Kyllä kutsujat ovat tietoisia, ketä kutsuvat.
        Eivät ole tiedottomia tämän maailman asioista.

        Missään laissa ei luetella presidentin puolison asemaa.
        Monessako naisten lehdessä olet nähnyt vaikkapa Arhinmäen vaimon naamaa?
        Minä en missään, tosin yli kymmeneen vuoteen en niitä ole muutenkaan lukenut.

        Ei pressan, eikä poliitikon todellakaan tarvitse puolisoaan ja perhettään retuuttaa mukanaan tai tuoda julkisuuteen.


      • onni yksillä
        ei oo pakkoo ei kirjoitti:

        Ei pressan, eikä poliitikon todellakaan tarvitse puolisoaan ja perhettään retuuttaa mukanaan tai tuoda julkisuuteen.

        Toisaalta onhan Vuokko tyylikäs ja fiksulta vaikuttava mutta mihin piilottais Paavon?


      • muka-kuka
        onni yksillä kirjoitti:

        Toisaalta onhan Vuokko tyylikäs ja fiksulta vaikuttava mutta mihin piilottais Paavon?

        Mukiin?


      • Korppis*
        ei oo pakkoo ei kirjoitti:

        Ei pressan, eikä poliitikon todellakaan tarvitse puolisoaan ja perhettään retuuttaa mukanaan tai tuoda julkisuuteen.

        Jos silmä on puhki silmä on puhki, mutta hyvää yötä kaikille teille, jonka puolisot ovat vain harmaata massaa jossain taka-alalla.

        En ole vaikuttaja enkä julkkis, mutta kun olen ulkona Petzen kanssa seison hänen rinnallaan.



        Nati nati ; )


      • vaimoinen
        Korppis* kirjoitti:

        Jos silmä on puhki silmä on puhki, mutta hyvää yötä kaikille teille, jonka puolisot ovat vain harmaata massaa jossain taka-alalla.

        En ole vaikuttaja enkä julkkis, mutta kun olen ulkona Petzen kanssa seison hänen rinnallaan.



        Nati nati ; )

        Onneksemme emme enää elä kivikautta, vaan tätä päivää.
        Tänä päivänä nainen, meistä jokainen, saa astua puolisonsa kanssa
        samaa latua.

        Rinnakkain, samalla lähtöviivalla, astumme, istumme.

        Siis, nauttikaamme.


      • meeriamanda
        vaimoinen kirjoitti:

        Onneksemme emme enää elä kivikautta, vaan tätä päivää.
        Tänä päivänä nainen, meistä jokainen, saa astua puolisonsa kanssa
        samaa latua.

        Rinnakkain, samalla lähtöviivalla, astumme, istumme.

        Siis, nauttikaamme.

        Surullista kuitenkin et noin vanhanaikaisia mielipiteitä on jopa tälläkin palstalla kun noita vastauksia lueskelee.

        Mies kuin nainen on tasa-arvoinen lainmukaan, vaan onko noiden vanhojen jäärien normielämässä?

        Minun elämääni ei ole koskaan mahtunut miestä joka edes kuvitelmissaan luulisi olevansa jotenkin minua parempi. Hän tietää joistain enempi, minä vasiten jostain muusta, enkä suostuisi perässään kävelemään. :))


      • vaimoinen
        meeriamanda kirjoitti:

        Surullista kuitenkin et noin vanhanaikaisia mielipiteitä on jopa tälläkin palstalla kun noita vastauksia lueskelee.

        Mies kuin nainen on tasa-arvoinen lainmukaan, vaan onko noiden vanhojen jäärien normielämässä?

        Minun elämääni ei ole koskaan mahtunut miestä joka edes kuvitelmissaan luulisi olevansa jotenkin minua parempi. Hän tietää joistain enempi, minä vasiten jostain muusta, enkä suostuisi perässään kävelemään. :))

        Katsos, kai, jotkut naiset ovat kasvatetut kuvittelemaan omaa jälkijättöisyyttään miehensä perään?
        Itse tiedän olevani vähintäänkin hänen tasollaan. :))

        Kanssaelämä on antamista ja saamista, tasapuolisesti.


      • bessie*
        Korppis* kirjoitti:

        Jos silmä on puhki silmä on puhki, mutta hyvää yötä kaikille teille, jonka puolisot ovat vain harmaata massaa jossain taka-alalla.

        En ole vaikuttaja enkä julkkis, mutta kun olen ulkona Petzen kanssa seison hänen rinnallaan.



        Nati nati ; )

        Tuppaatko Petzen mukaan aina ja joka paikkaan, Korppis? Jos tuppaat, niin tungetko hänen rinnalleen ja etualalle silloinkin, kun olisi sopivinta olla taka-alalla?


      • pönttöpiia
        meeriamanda kirjoitti:

        Surullista kuitenkin et noin vanhanaikaisia mielipiteitä on jopa tälläkin palstalla kun noita vastauksia lueskelee.

        Mies kuin nainen on tasa-arvoinen lainmukaan, vaan onko noiden vanhojen jäärien normielämässä?

        Minun elämääni ei ole koskaan mahtunut miestä joka edes kuvitelmissaan luulisi olevansa jotenkin minua parempi. Hän tietää joistain enempi, minä vasiten jostain muusta, enkä suostuisi perässään kävelemään. :))

        Mää putosin kirjoituksestasi. :-)

        Kumpi on vanhanaikaista? Se, että puoliso roikkuu aina mukana, vai se, ettei roiku?

        :-)


      • vaimoinen kirjoitti:

        Onneksemme emme enää elä kivikautta, vaan tätä päivää.
        Tänä päivänä nainen, meistä jokainen, saa astua puolisonsa kanssa
        samaa latua.

        Rinnakkain, samalla lähtöviivalla, astumme, istumme.

        Siis, nauttikaamme.

        Kirjoitit "tänä päivänä jokainen meistä" jne. Olen kyllä pannut merkille, että on naisia, jotka kävelevät miestensä ja samoin miehiä jotka tepastelevat hiukka jäljessä, joten yleistys ei päde.

        On dominoivia naisia ja alistuvia miehiä ja päinvastoin.


      • bessie* kirjoitti:

        Tuppaatko Petzen mukaan aina ja joka paikkaan, Korppis? Jos tuppaat, niin tungetko hänen rinnalleen ja etualalle silloinkin, kun olisi sopivinta olla taka-alalla?

        Asumme kuten tiedät LAT-suhteessa, joten elämällämme on omat pelisääntömme. Petzellä on hänen lapsensa (ammattikoulua käyvä poika asuu papan kanssa kotona). Kuopukseni vierailee nykyisin usein äidin soppakattilalla. Lapsemme pitävät päivärytmimme hyvinkin erilaisina.

        Meidän kahden aikuisen ihmisen suhteessa lapset ovat etusijalla ja "kuvainnollisestikin" kävelevät meidän tarpeittemme edellä.

        Milloin on tarpeellista mielestäsi olla taka-alalla ja "jos tuppaat niin tungetko" Kysymyksesi on johdateltu omista mielikuvistasi.

        Olen viime aikoina ollut aktiivisesti Petzen mukana lääkärien vastaanotolla. Petze ei välttämättä osaa ilmaista tuntemuksiaan suomenkielellä joten autan häntä olemalla tulkkina sillä osa lääkäreistä ei puhu englantia tai eivät halua puhua. Eräs erikoislääkäri, joka puhui täydellistä englantia katsoi pääsääntöisesti minuun siis puhui ikään kuin minulle Petzelle tarkoitettuja repliikkejä.

        Petze on erittäin vahva persoona hänen silmilleen ei hypitä eikä hänen pääroliaan silloin kun hän on pääroolissa kukaan voi varastaa.

        Esillä olon osajako muuttuu kun asumme Hollannissa. En puhu hollannin kieltä vaikka ymmärränkin jo jonkun verran. Petze on se joka hoitaa kommunikoinnin ja esillä olon, itse liityn joukkoon jouhevasti mukaan kun sen aika on tullut.

        Joskus kun olemme kävelyllä (emme kävele käsikynkkää) huomaa käveleväni muutaman askeleen hänen edellään ja samaa on tapahtuu myös päinvastoin
        ; )


      • alaikäisiäkö?
        korpikirjailija kirjoitti:

        Asumme kuten tiedät LAT-suhteessa, joten elämällämme on omat pelisääntömme. Petzellä on hänen lapsensa (ammattikoulua käyvä poika asuu papan kanssa kotona). Kuopukseni vierailee nykyisin usein äidin soppakattilalla. Lapsemme pitävät päivärytmimme hyvinkin erilaisina.

        Meidän kahden aikuisen ihmisen suhteessa lapset ovat etusijalla ja "kuvainnollisestikin" kävelevät meidän tarpeittemme edellä.

        Milloin on tarpeellista mielestäsi olla taka-alalla ja "jos tuppaat niin tungetko" Kysymyksesi on johdateltu omista mielikuvistasi.

        Olen viime aikoina ollut aktiivisesti Petzen mukana lääkärien vastaanotolla. Petze ei välttämättä osaa ilmaista tuntemuksiaan suomenkielellä joten autan häntä olemalla tulkkina sillä osa lääkäreistä ei puhu englantia tai eivät halua puhua. Eräs erikoislääkäri, joka puhui täydellistä englantia katsoi pääsääntöisesti minuun siis puhui ikään kuin minulle Petzelle tarkoitettuja repliikkejä.

        Petze on erittäin vahva persoona hänen silmilleen ei hypitä eikä hänen pääroliaan silloin kun hän on pääroolissa kukaan voi varastaa.

        Esillä olon osajako muuttuu kun asumme Hollannissa. En puhu hollannin kieltä vaikka ymmärränkin jo jonkun verran. Petze on se joka hoitaa kommunikoinnin ja esillä olon, itse liityn joukkoon jouhevasti mukaan kun sen aika on tullut.

        Joskus kun olemme kävelyllä (emme kävele käsikynkkää) huomaa käveleväni muutaman askeleen hänen edellään ja samaa on tapahtuu myös päinvastoin
        ; )

        Onko sulla viellä noin nuoria lapsia, että he menevät edelle, oman elämän?

        Tosin, sitä omaa elämää voi elää lastenkin kautta. :-)


      • bessie*
        korpikirjailija kirjoitti:

        Asumme kuten tiedät LAT-suhteessa, joten elämällämme on omat pelisääntömme. Petzellä on hänen lapsensa (ammattikoulua käyvä poika asuu papan kanssa kotona). Kuopukseni vierailee nykyisin usein äidin soppakattilalla. Lapsemme pitävät päivärytmimme hyvinkin erilaisina.

        Meidän kahden aikuisen ihmisen suhteessa lapset ovat etusijalla ja "kuvainnollisestikin" kävelevät meidän tarpeittemme edellä.

        Milloin on tarpeellista mielestäsi olla taka-alalla ja "jos tuppaat niin tungetko" Kysymyksesi on johdateltu omista mielikuvistasi.

        Olen viime aikoina ollut aktiivisesti Petzen mukana lääkärien vastaanotolla. Petze ei välttämättä osaa ilmaista tuntemuksiaan suomenkielellä joten autan häntä olemalla tulkkina sillä osa lääkäreistä ei puhu englantia tai eivät halua puhua. Eräs erikoislääkäri, joka puhui täydellistä englantia katsoi pääsääntöisesti minuun siis puhui ikään kuin minulle Petzelle tarkoitettuja repliikkejä.

        Petze on erittäin vahva persoona hänen silmilleen ei hypitä eikä hänen pääroliaan silloin kun hän on pääroolissa kukaan voi varastaa.

        Esillä olon osajako muuttuu kun asumme Hollannissa. En puhu hollannin kieltä vaikka ymmärränkin jo jonkun verran. Petze on se joka hoitaa kommunikoinnin ja esillä olon, itse liityn joukkoon jouhevasti mukaan kun sen aika on tullut.

        Joskus kun olemme kävelyllä (emme kävele käsikynkkää) huomaa käveleväni muutaman askeleen hänen edellään ja samaa on tapahtuu myös päinvastoin
        ; )

        Kysymykseni oli johdateltu sinun omasta toteamuksestasi "kun olen olen ulkona Petzen kanssa seison hänen rinnallaan".

        Kaikilla on joskus syytä pysytellä taka-alalla, ainakin jos haluaa käyttäytyä kuten kussakin tilanteessa yleensä tapana on. Presidentin puolison kohdalla tämä tietenkin korostuu. Jos olisit presidentin vaimo, niin saisitko känkkäränkkäkohtauksen, mikäli et pääse mukaan esim. presidenttien kahdenkeskiseen tapaamiseen, vaan joudut sillä välin toisen pressan puolison kanssa kuuntelemaan jännityksestä tönkköjen päiväkotikakaroiden ujoja tervehdysmutinoita tai jotain muuta ei niin korkean tason ohjelmaa.

        Teillä siis meneekin tilanteen mukaan tuo edessä/rinnalla/takana/ei läsnä ollenkaan.
        Eiköhän tuo onnistu tulevalta pressan puolisoltakin.


      • alaikäisiäkö? kirjoitti:

        Onko sulla viellä noin nuoria lapsia, että he menevät edelle, oman elämän?

        Tosin, sitä omaa elämää voi elää lastenkin kautta. :-)

        On esikoinen 28-vuotias ja kuopus 22-vuotia. Petzen esikoinen 51-vuotias ja kuopus 18-vuotias.

        Lapset ovat meille molemmille hyvin tärkeitä.


      • bessie* kirjoitti:

        Kysymykseni oli johdateltu sinun omasta toteamuksestasi "kun olen olen ulkona Petzen kanssa seison hänen rinnallaan".

        Kaikilla on joskus syytä pysytellä taka-alalla, ainakin jos haluaa käyttäytyä kuten kussakin tilanteessa yleensä tapana on. Presidentin puolison kohdalla tämä tietenkin korostuu. Jos olisit presidentin vaimo, niin saisitko känkkäränkkäkohtauksen, mikäli et pääse mukaan esim. presidenttien kahdenkeskiseen tapaamiseen, vaan joudut sillä välin toisen pressan puolison kanssa kuuntelemaan jännityksestä tönkköjen päiväkotikakaroiden ujoja tervehdysmutinoita tai jotain muuta ei niin korkean tason ohjelmaa.

        Teillä siis meneekin tilanteen mukaan tuo edessä/rinnalla/takana/ei läsnä ollenkaan.
        Eiköhän tuo onnistu tulevalta pressan puolisoltakin.

        "Jos olisit presidentin vaimo, niin saisitko känkkäränkkäkohtauksen, mikäli et pääse mukaan esim. presidenttien kahdenkeskiseen tapaamiseen."

        Meillä eletään tilanteiden mukaan ja onneksi emme ole valtakunnallisesti tärkeitä ihmisiä joita seurataan silmä tarkkana jopa maailmalla.

        Joopati joo ; )


    • Edes suomalainen pso

      Haavisto ei sovi Suomen tasavallan presidetiksi koska tyypille ei ole kelvannut puolisoksi suomalainen henkilö .
      On pitänyt Ecuadorista asti roudata aikanaan 4-kymppisenä setänä 2-kymppinen homokloppi.

      • Heh heh, ja nyt mustasukkaisuuskin äänestysperusteena.... ;-))

        ...aivan nenäkarvojen tasoa... mainio....


      • yohuuhkaja kirjoitti:

        Heh heh, ja nyt mustasukkaisuuskin äänestysperusteena.... ;-))

        ...aivan nenäkarvojen tasoa... mainio....

        Yöhuuhkaja ole realisti.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Yöhuuhkaja ole realisti.

        Olen, olen, ja varmaankin kohta ainoa täällä...


      • Vihreiden presidenttiehdokas tapasi Antonio Flores, Ecuadorissa. Entinen hiusmuotoilija elää nyt Haaviston kanssa rekisteröidyssä parisuhteessa. Antonio Floresin mahdollisuus tulla "Suomen ensimmäinen nainen" on kuitenkin hyvin pieni.

        Moalimalla presitentin vaimo on maansa ensimmäinen nainen ; ).

        Haavisto, joka on 53 vuotta vanha, on vuonna 2002 rekisteröinyt suhteensa ecuadorilaiseen mieheen.. Vaikka jotkut äänestäjät saattavat kaihtaa Haavistoa johtuen parisuhteesta miehen kanssa, hän voi myös hyötyä vetoamalla nuorekkaisiin ja urbaaniin äänestäjiin"

        Asiallinen artikkeli.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Vihreiden presidenttiehdokas tapasi Antonio Flores, Ecuadorissa. Entinen hiusmuotoilija elää nyt Haaviston kanssa rekisteröidyssä parisuhteessa. Antonio Floresin mahdollisuus tulla "Suomen ensimmäinen nainen" on kuitenkin hyvin pieni.

        Moalimalla presitentin vaimo on maansa ensimmäinen nainen ; ).

        Haavisto, joka on 53 vuotta vanha, on vuonna 2002 rekisteröinyt suhteensa ecuadorilaiseen mieheen.. Vaikka jotkut äänestäjät saattavat kaihtaa Haavistoa johtuen parisuhteesta miehen kanssa, hän voi myös hyötyä vetoamalla nuorekkaisiin ja urbaaniin äänestäjiin"

        Asiallinen artikkeli.

        Haavisto tapasi Floresin Bogotassa, Kolumbiassa.
        Artikkelin on kirjoittanut ruotsalainen, mun omat kommentit ovat ei-sitaateissa.


      • Korppis*
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Haavisto tapasi Floresin Bogotassa, Kolumbiassa.
        Artikkelin on kirjoittanut ruotsalainen, mun omat kommentit ovat ei-sitaateissa.

        Näin oli, mutta lyhentelin lauseita omavaltaisesti. Antonio on lähtöisin Ecuatorista.

        Muuten Niiniston perhe-elämää puidessaan toimittaja oli kaunistellut Niinistön ja Jennin ikäeroa. Jenni on syntynyt vuonna 1977 joten hän täyttää huhtikuussa 35-vuotta, Niinistö on syntynyt vuonna 1948 ja syksyllä hän täyttää 54-vuotta joten ikäeroa kertyy 29-vuotta eli siis noin 30-vuotta.


    • muista no 4 no 3

      Haavisto puistattaa hetero kansaa, maailma naurais suomelle,


      PAAVO VÄYRYNEN fiksuin pätevin, kokenein suomen johtoon !

      TIMO SOINI upea pääministerin tehtävään.

      muut älköön vaivautuko,

      • Nauraako maailma Islannille kun siellä on naisen kanssa avioliitossa oleva naispääministeri?


      • the.-man kirjoitti:

        Nauraako maailma Islannille kun siellä on naisen kanssa avioliitossa oleva naispääministeri?

        Asialla ei ole edes uutisarvoa.
        Sama juttu Haaviston suhteen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Asialla ei ole edes uutisarvoa.
        Sama juttu Haaviston suhteen.

        Joillekin se näyttää olevan elämää suurempi asia.


    • hah ??

      hah, se on sen äiti tai tytär,,

      • Minä kävin just kysymässä Wikitädiltä ja se sano että Johanna on avoimesti lesbo.

        "She became Iceland's first female Prime Minister and the world's first openly lesbian head of government on 1 February 2009.[2][3]"

        Ei ole tainnut merkitä juuri mitään ministerin uralla, paitsi ehkä tuoda lisää kannatusta tässä muuttuvassa maailmassa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä kävin just kysymässä Wikitädiltä ja se sano että Johanna on avoimesti lesbo.

        "She became Iceland's first female Prime Minister and the world's first openly lesbian head of government on 1 February 2009.[2][3]"

        Ei ole tainnut merkitä juuri mitään ministerin uralla, paitsi ehkä tuoda lisää kannatusta tässä muuttuvassa maailmassa.

        On myös Islannin suosituin poliitikko.

        "Jóhannan puoliso on kirjailija Jónína Leósdóttir (s. 1954). He solmivat rekisteröidyn parisuhteen 2002 ja heillä on yhteensä kolme aikuista lasta.[2][4][5] Pariskunta avioitui kesäkuussa 2010, jolloin samaa sukupuolta olevien avioliitot salliva laki astui voimaan."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jóhanna_Sigurðardóttir


    • en usko

      yöööökkk, vaikea uskoa,

      sisko se on,,,,

      • Jóhanna married Þorvaldur Steinar Jóhannesson in 1970[18] and the couple had two sons (born 1972 and 1977).[citation needed]

        After their divorce, she joined in a civil union with Jónína Leósdóttir (born 1954), an author and playwright, in 2002.[4][5][7] In 2010, when same-sex marriage was legalised in Iceland, Jóhanna and Jónína changed their civil union into a marriage, thus becoming one of the first same-sex married couples in Iceland.[19]


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Jóhanna married Þorvaldur Steinar Jóhannesson in 1970[18] and the couple had two sons (born 1972 and 1977).[citation needed]

        After their divorce, she joined in a civil union with Jónína Leósdóttir (born 1954), an author and playwright, in 2002.[4][5][7] In 2010, when same-sex marriage was legalised in Iceland, Jóhanna and Jónína changed their civil union into a marriage, thus becoming one of the first same-sex married couples in Iceland.[19]

        Ihan virallisesti naimisissa Jonina Leosdottirin kaa. :))


      • Korppis*
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ihan virallisesti naimisissa Jonina Leosdottirin kaa. :))

        Suomi antoi kolmantena maailmassa ja ensimmäisenä Euroopassa naisille äänioikeuden vuonna 1906 ja samalla valittiin Suomen eduskuntaan maailman ensimmäiset naisparlamentaarikot.

        Osataan sitä meilläkin olla edellä käviöitä.


    • ......

      eipä nosta arvoa ainakaa heterokansan keskuudessa, päinvastoin,,

    • demeter

      Kovasti ketjussa näyttää huolestuttavan se, "mitä maailma meistä ajattelee"
      jos meillä olisi homopresidentti. Eikö tuosta asenteesta olisi jo syytä päästä ?
      Jos meillä on pätevä ehdokas, hänen homoutensa luulisi olevan täysin marginaalinen asia.
      Jos "maailma" boikotoisi miespuolisoa, se on maailman asia, ei meidän.

      Mitä tuohon nauramiseen tulee, täällä kotimaassa monet nauravat myös Väyryselle
      (itse en ole koskaan nauranut, enkä ymmärrä, miksi häntä pidetään vitsinä)
      Jos nyt sitten muualla nauretaan Haavistolle (mitä en ole kyllä huomannut), tasoissa ollaan...

      • On asioita, joita me emme ymmärrä.

        Suomalaishuumorin helmiä... mitähän tuokin elefantti minusta ajattelee...

        Hävettäisi minua suomalaisena jos meillä olisi presitentti, joka edustaisi maatamme puolta nuoremman ecuadorilaisen miehen kanssa joka puhuu handicap- suomea..

        Niinistöllä on myös puolta nuorenpi vaimo, samoin Lipposella, mutta he ovat naisia.


      • korppis kirjoitti:

        On asioita, joita me emme ymmärrä.

        Suomalaishuumorin helmiä... mitähän tuokin elefantti minusta ajattelee...

        Hävettäisi minua suomalaisena jos meillä olisi presitentti, joka edustaisi maatamme puolta nuoremman ecuadorilaisen miehen kanssa joka puhuu handicap- suomea..

        Niinistöllä on myös puolta nuorenpi vaimo, samoin Lipposella, mutta he ovat naisia.

        Mä tykkään että presidenttiehdokkaiden puolisoista Antonio on kaikkein edustavin. Kyllä se nyt yhden Vuokon aina päihittää.
        Ja jos puhuu huonosti suomea niin sehän tarkoittaa ainoastaan sitä että on vähintään kaksikielinen :)


      • demeter
        korppis kirjoitti:

        On asioita, joita me emme ymmärrä.

        Suomalaishuumorin helmiä... mitähän tuokin elefantti minusta ajattelee...

        Hävettäisi minua suomalaisena jos meillä olisi presitentti, joka edustaisi maatamme puolta nuoremman ecuadorilaisen miehen kanssa joka puhuu handicap- suomea..

        Niinistöllä on myös puolta nuorenpi vaimo, samoin Lipposella, mutta he ovat naisia.

        Äläs sano (korppis), minusta Antonio vaikuttaa hyvin tilannetajuiselta henkilöltä. Ainakin tuosta pressanlinnan haastattelusta päätellen. Osaa olla hiljaa, kun ei kysytä ja vastaa luontonsa ja temperamenttinsa mukaisesti kun kysytään.

        Nuorihan hän on ja luultavasti myös hiukan vallaton. Mutta onhan meidän puolivallaton leskimiehemmekin (Niinistö) nykyisin vakava ja sitoutunut.
        Äkkiäkös nuori mies saadaan uuteen rooliin istutettua...

        Sinähän korppis olet aina kannustanut meitä suomalaisia olemaan ylpeitä itsestämme, mitäs me nyt Haaviston valintaa häpeilisimme, kun hän ei tee
        sitä itsekään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mä tykkään että presidenttiehdokkaiden puolisoista Antonio on kaikkein edustavin. Kyllä se nyt yhden Vuokon aina päihittää.
        Ja jos puhuu huonosti suomea niin sehän tarkoittaa ainoastaan sitä että on vähintään kaksikielinen :)

        Olen lukenut, että poju ei osannut edes englantia kun pari tapasi. Linkissä, joka oli kuvattu itsenäisyyspäivän juhlissa Antonia vastasi yhteen haastattelijan kysymykseen suurin piirtein hyvää päivää...kirvesvartta. Lunta on joo...

        Tyylikkäät vaatteet ostetaan rahalla. Onhan sanomattakin selvää, että nuori on aina kaunis ja siten edustavan näköinen vanhan rinnalla kuten Jennikin, iho siloinen ja hymy raikas/ kontra ryppymytty tai pälvikalju ; )


      • demeter kirjoitti:

        Äläs sano (korppis), minusta Antonio vaikuttaa hyvin tilannetajuiselta henkilöltä. Ainakin tuosta pressanlinnan haastattelusta päätellen. Osaa olla hiljaa, kun ei kysytä ja vastaa luontonsa ja temperamenttinsa mukaisesti kun kysytään.

        Nuorihan hän on ja luultavasti myös hiukan vallaton. Mutta onhan meidän puolivallaton leskimiehemmekin (Niinistö) nykyisin vakava ja sitoutunut.
        Äkkiäkös nuori mies saadaan uuteen rooliin istutettua...

        Sinähän korppis olet aina kannustanut meitä suomalaisia olemaan ylpeitä itsestämme, mitäs me nyt Haaviston valintaa häpeilisimme, kun hän ei tee
        sitä itsekään.

        Ei paria valita, luojan kiitos, ei tarvitse vältellä ikäviä kysymyksiä keväällä kun taas lähdemme toiseen kotimaahamme.


      • korppis kirjoitti:

        Olen lukenut, että poju ei osannut edes englantia kun pari tapasi. Linkissä, joka oli kuvattu itsenäisyyspäivän juhlissa Antonia vastasi yhteen haastattelijan kysymykseen suurin piirtein hyvää päivää...kirvesvartta. Lunta on joo...

        Tyylikkäät vaatteet ostetaan rahalla. Onhan sanomattakin selvää, että nuori on aina kaunis ja siten edustavan näköinen vanhan rinnalla kuten Jennikin, iho siloinen ja hymy raikas/ kontra ryppymytty tai pälvikalju ; )

        Joo ei ne häävisti englantia osaa sielläpäin. Mutta monet intiaanit ovat täysin kaksikielisiä: oma kieli plus espanja. Antonio on söpö ja luonnollinen ja koska hänelle ei tulisi edustusvelvollisuuksia niin sama se osaako suomea tai ei....suuressa maailmassa ainakaan. Voi olla espanjasta enemmän etua.


      • demeter
        korppis kirjoitti:

        Olen lukenut, että poju ei osannut edes englantia kun pari tapasi. Linkissä, joka oli kuvattu itsenäisyyspäivän juhlissa Antonia vastasi yhteen haastattelijan kysymykseen suurin piirtein hyvää päivää...kirvesvartta. Lunta on joo...

        Tyylikkäät vaatteet ostetaan rahalla. Onhan sanomattakin selvää, että nuori on aina kaunis ja siten edustavan näköinen vanhan rinnalla kuten Jennikin, iho siloinen ja hymy raikas/ kontra ryppymytty tai pälvikalju ; )

        Äläpäs ole asenteellinen korppis. Kieliä oppii jokainen jos haluaa.
        Toimittaja kysyi lumesta ja masennuksesta, Olisko siihen nyt pitänyt veistellä jotakin huippuälykästä? Juhlissahan he sitäpaitsi olivat eivätkä missään lehdistötilaisuudessa.

        Ryppymytty, pälvikalju..)) Heh,heh - alat olla elementissäs, korppis. Eikä se "matkamuistokaan" huono ollut...


      • demeter
        korppis kirjoitti:

        Ei paria valita, luojan kiitos, ei tarvitse vältellä ikäviä kysymyksiä keväällä kun taas lähdemme toiseen kotimaahamme.

        Eihän paria valitakaan vaan presidenttiä. Ja ei kai meidän kansallinen itsetunto nyt niin heikoissa kantimissa ole, että se nousee tai laskee presidentin mukana ?


      • demeter kirjoitti:

        Eihän paria valitakaan vaan presidenttiä. Ja ei kai meidän kansallinen itsetunto nyt niin heikoissa kantimissa ole, että se nousee tai laskee presidentin mukana ?

        Humenta dementer!

        Pettymyksen rapulasta (ihan oikeestakin rapulasta) pikkuhiljaa parantuessani onnittelen sinua ja valintaasi kammeta vielä vanhana nuoruuden lähteille ja uusien aaltojen ja muutoksen kannattajaksi. Minä opettelen hyväksyntää ; )

        Venäläisiä emme ole ruotsalaisiksi emme tule.....tai ei ... on alettava semppaamaan itseään kansainväliseksi kaiken suvaitsevaksi mummuksi. Alan kannustamaan yksinäisiä peräkamaripoikia, miksi elää yksin sukanvarressa olevat rahat käyttöön ja hakemaan Aasiasta naimaiän siinä ja siinä rajoilla keikkuvia tyttö/poikavaimoja.

        Tulemme saamaan uusia vihreitä aatteita ja puolueita on selvää. Nuoret haluavat muutosta. Eläinten asiaa ajava eläinpuolue sekä naimaikärjan alentamista, rippikoulua vastaava Pederastiapuolue ovat oletetusti seuraavat uudet puolueet edistyksellisessä Suomessamme.

        Hyväksynhän minä kaiken olen muutoskykyinen vaikka perinteisesti kitisenkin vastaan. Onneksi lapseni ovat jo yli kaksikymppisiä, mutta lapsenlapseni vielä syntymättömömiä. Luoajan kiitos en kanna vastuuta heidän tulevaisuudesta.

        Niin ja jos pääsisi käymään, että homoparista tulisi Suomen ensimmäisiä naisia, voinhan toki kääntää pääni takavasemmelle kun he suutelevat rakkauden säkenöiviä suudelmiaan.

        Toisesta kierroksesta tulee joka tapauksessa harmaa ja mitään sanomaton kun äänesysprosentti tulee jäämään alhaiseksi.

        Nyt aletaan uusi manipuloitniaalto, Niinisto on tiukoilla. Itse äänestän Niinistöä.


      • voi tsiisus
        korppis kirjoitti:

        Ei paria valita, luojan kiitos, ei tarvitse vältellä ikäviä kysymyksiä keväällä kun taas lähdemme toiseen kotimaahamme.

        Mikä kotimaa se sulle on?


      • voi tsiisus kirjoitti:

        Mikä kotimaa se sulle on?

        Kiukuttaako?


      • demeter
        korppis kirjoitti:

        Humenta dementer!

        Pettymyksen rapulasta (ihan oikeestakin rapulasta) pikkuhiljaa parantuessani onnittelen sinua ja valintaasi kammeta vielä vanhana nuoruuden lähteille ja uusien aaltojen ja muutoksen kannattajaksi. Minä opettelen hyväksyntää ; )

        Venäläisiä emme ole ruotsalaisiksi emme tule.....tai ei ... on alettava semppaamaan itseään kansainväliseksi kaiken suvaitsevaksi mummuksi. Alan kannustamaan yksinäisiä peräkamaripoikia, miksi elää yksin sukanvarressa olevat rahat käyttöön ja hakemaan Aasiasta naimaiän siinä ja siinä rajoilla keikkuvia tyttö/poikavaimoja.

        Tulemme saamaan uusia vihreitä aatteita ja puolueita on selvää. Nuoret haluavat muutosta. Eläinten asiaa ajava eläinpuolue sekä naimaikärjan alentamista, rippikoulua vastaava Pederastiapuolue ovat oletetusti seuraavat uudet puolueet edistyksellisessä Suomessamme.

        Hyväksynhän minä kaiken olen muutoskykyinen vaikka perinteisesti kitisenkin vastaan. Onneksi lapseni ovat jo yli kaksikymppisiä, mutta lapsenlapseni vielä syntymättömömiä. Luoajan kiitos en kanna vastuuta heidän tulevaisuudesta.

        Niin ja jos pääsisi käymään, että homoparista tulisi Suomen ensimmäisiä naisia, voinhan toki kääntää pääni takavasemmelle kun he suutelevat rakkauden säkenöiviä suudelmiaan.

        Toisesta kierroksesta tulee joka tapauksessa harmaa ja mitään sanomaton kun äänesysprosentti tulee jäämään alhaiseksi.

        Nyt aletaan uusi manipuloitniaalto, Niinisto on tiukoilla. Itse äänestän Niinistöä.

        Heh, korppis. Tuo sun onnitelusihan on hyvä runon alku. Jatka samaan malliin..))

        Näin siinä sitten kävi: muutos ja sen haasteet houkuttivat enemmän kuin vakaus ja turvallisuus, mitä arvoja ajattelen Väyrysen edustaneen. Suomalaisen sisun edustajana Väyrynen on vertaansa vailla. Epäilen, että hänestä kuullaan vielä...

        Ei kai presidentti pysty vaikuttamaan lainsäädäntöön edes sitä ohjailevasti, joten tuo homokortin heittäminen kehiin on ylireagointia. Omalla suuntautumisellaan hän voi tietenkin vaikuttaa asenteisiin, lisätä erilaisuuden hyväksymistä, mikä minusta on aina paikallaan.

        Minusta Haaviston neuvottelutaito ja kokemus kansainvälisiltä areenoilta korvaa monin verroin puuttuvat yliopisto-opinnot. Eikä hän puhu apinaenglantia vaan
        sujuvaa, hyvin äännettyä kieltä (ainakin minun korvaani). Hän osaa kuunnella vastapuolta ja vastailee häkeltymättä myös vaikeisiin kysymyksiin.

        Kun presidenttiä on nyt haettu arvojohtajaksi, Haavisto sopii mielestäni sellaiseksi. Hän on vilpitön ja avoin ja luottaa siihen, että asiat voidaan ratkaista ilman vastakkainasettuja, yhteistyöllä ja neuvotellen. Juuri siinä luottamuksessaan hän olisi uudenlainen johtaja. Minä tietenkin äänestän häntä..))


      • demeter kirjoitti:

        Heh, korppis. Tuo sun onnitelusihan on hyvä runon alku. Jatka samaan malliin..))

        Näin siinä sitten kävi: muutos ja sen haasteet houkuttivat enemmän kuin vakaus ja turvallisuus, mitä arvoja ajattelen Väyrysen edustaneen. Suomalaisen sisun edustajana Väyrynen on vertaansa vailla. Epäilen, että hänestä kuullaan vielä...

        Ei kai presidentti pysty vaikuttamaan lainsäädäntöön edes sitä ohjailevasti, joten tuo homokortin heittäminen kehiin on ylireagointia. Omalla suuntautumisellaan hän voi tietenkin vaikuttaa asenteisiin, lisätä erilaisuuden hyväksymistä, mikä minusta on aina paikallaan.

        Minusta Haaviston neuvottelutaito ja kokemus kansainvälisiltä areenoilta korvaa monin verroin puuttuvat yliopisto-opinnot. Eikä hän puhu apinaenglantia vaan
        sujuvaa, hyvin äännettyä kieltä (ainakin minun korvaani). Hän osaa kuunnella vastapuolta ja vastailee häkeltymättä myös vaikeisiin kysymyksiin.

        Kun presidenttiä on nyt haettu arvojohtajaksi, Haavisto sopii mielestäni sellaiseksi. Hän on vilpitön ja avoin ja luottaa siihen, että asiat voidaan ratkaista ilman vastakkainasettuja, yhteistyöllä ja neuvotellen. Juuri siinä luottamuksessaan hän olisi uudenlainen johtaja. Minä tietenkin äänestän häntä..))

        No, tilanne on päällänsä ; ) sinä äänestät Havistoa ja minä Niinistöä siinähän se viikko mukavasti vierähtää jutuntynkää pukkaillessamme.

        Kirjoitin jonnee en nyt muista minnee, että keskustan jäsenistö jakautuu uusintakierroksella kotiinjääviin, Haavistolaisiin sekä me, jotka emme ole syvällisiä Alkiolaisaatteen ihmisiä menemme Niinistön taakse. Kuntauudistuskin ei silleen kosketa kun se meidän Kainuun kokeilukuntauudistus kariutuu vuoden lopussa mahdottomaksi yhtälöksi todettuna.

        Kuopukselle (yo-mediaassistentti koulutukseltaan) kierros tietää kiiruista työviikkoa vaaliavustajana ennakkoäänestyksissä. Niin Antoniokin kuuluu suorittaneen mediaassistentin tutkinnon.

        Visionäärinä ennustan:

        Haaviston kumppani jatkaa uraansa kampaamoalalla. Pian hänestä käytetään titteliä hiustaiteilija. Onhan se arvostetumpi titteli etenkin mummojen mielestä. Frendikkäät ihmiset jonottavat vinkuin Anttonin käsittelyyn, mikä tietää jatkossa menestyvän bisnesmiehen osaa ja laajenevan julkkisparturi-kampaamoketjun omistajaa.

        En minä katteellinen olen vai olisinkohan? ;))


      • demeter
        korppis kirjoitti:

        No, tilanne on päällänsä ; ) sinä äänestät Havistoa ja minä Niinistöä siinähän se viikko mukavasti vierähtää jutuntynkää pukkaillessamme.

        Kirjoitin jonnee en nyt muista minnee, että keskustan jäsenistö jakautuu uusintakierroksella kotiinjääviin, Haavistolaisiin sekä me, jotka emme ole syvällisiä Alkiolaisaatteen ihmisiä menemme Niinistön taakse. Kuntauudistuskin ei silleen kosketa kun se meidän Kainuun kokeilukuntauudistus kariutuu vuoden lopussa mahdottomaksi yhtälöksi todettuna.

        Kuopukselle (yo-mediaassistentti koulutukseltaan) kierros tietää kiiruista työviikkoa vaaliavustajana ennakkoäänestyksissä. Niin Antoniokin kuuluu suorittaneen mediaassistentin tutkinnon.

        Visionäärinä ennustan:

        Haaviston kumppani jatkaa uraansa kampaamoalalla. Pian hänestä käytetään titteliä hiustaiteilija. Onhan se arvostetumpi titteli etenkin mummojen mielestä. Frendikkäät ihmiset jonottavat vinkuin Anttonin käsittelyyn, mikä tietää jatkossa menestyvän bisnesmiehen osaa ja laajenevan julkkisparturi-kampaamoketjun omistajaa.

        En minä katteellinen olen vai olisinkohan? ;))

        Vaikuttaa uskottavalta, Antonion tulevaisuus. Vähän samaan tyyliin kuin Ekku Peltomäestä (Aira Samulinin nuoresta puolisosta) tehtiin valotaiteilija, kun hän hoiteli alkuun Airan muotiesitysten valoja.

        Harmittaa muuten, että tiinan ketju poistettiin. Olin just kirjoittanut siihen pitkän vastauksen, kun otettiin esille presidentin rooli armeijan ylipäällikkönä. Ehkä siitä tulee myöhemmin puhetta. Nyt joudun lähtemään lumitöihin - yön selkään
        lunta on tupruttanut koko päivän ja puoliso on kolannut isommat alueet jo.


    • presidentti tekee suomalaisia tekoja, mäntyniemi ei ole homoilu paikka! toisen kierroksen ääni menee varmasti niinistölle...hyväksyn haaviston jos yli puolet suomen kansalaisista olisivat ns. vähemmistö seksuaaleja!!!

    • ooioioi--

      Haavistosta ei missään tapauksessa presidenttiä. Onkohan se sen ulkomaalainen kaveri sitten maan äiti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe