Katsastuskonttorit joita tulee välttää kuin ruttoa

Larry 2000

Mitä ikinä teettekin niin välttäkää käymistä Tattarinsuon autokatsastus OY:ssä!

Yritin käydä muuttokatsastamassa autoni. Ensimmäisen päivän jälkeen vaadittiin dokumentteja vaihdetuista osista ja kun nämä toimitettiin seuraavana päivänä alkoi mies nauraan ja sanoi, että ei kelpaa. Bonuksena keksi vielä että sarjanumeroa on mukamas näpälöilty. Tämä keksintö tuli seuraavana päivänä jolloin mies ei edes vilkassut autooni.

Keskusteltuani poliisin ja Trafin kanssa sain hyväksynnän muutoskatsastaa autoni toisella katsastusasemalla. Toisessa paikassa sanottiin asian olevan päivän selvä ja mitään ongelmia ei ole!

37

3419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliko sitten osaluettelossa kirjoitettu auton valmistenumero väärin? Tähän kuuluukin puuttua. Asia ei kuulu ollenkaan poliisille. Trafille kuuluu, jos katsastuspäätöksestä haluaa valittaa. Larry 2000 voisi kertoa, mikä oli se toinen "asiallinen" asema, jossa auto hyväksyttiin. Tattarisuon katsastus on ainakin aikaisemmin mainostanut itseään paikkana, jossa turhasta ei niuhoteta. Mikä olisi vielä lepsumpi asema?

      • Larry 2000

        Valmistenumerossa ei ollut mitään vikaa. Onneksi Trafilta nähtiinkin, että raporttia oli näpälöyty.

        Ps. kun tästä asiasta kerroin työpaikallani. niin kuulin aika hurjia tarinoita juuri kyseisestä katsastusasemasta.
        Ilmainen neuvoni on menkää ihmiset muualle katsastamaan autonne!


      • ongelmalapsi

      • Autoilija vai?
        ongelmalapsi kirjoitti:

        Täältä löytyy tutkittua tietoa hankalista ja ei niin hankalista katsastusasemista: http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201202118897

        Ja kas kummaa sieltä löytyy myös Tattarinsuon autokatsastus!

        Missä linkissä lukee hankalat katsastusasemat ja ei niin hankalat? Vääristelet tietolähdettä. Tsot tsot. Poika.

        Usein nuo korkeat hylkäysprosentit ovat ihan syystä. Ei katsastajan asennevamman takia.


    • Se katsastaja.

      Unohdit tässä kertoa että ensimmäisenä päivänä ilmoitit että vaihdetut osat on ostettu Salosta joltain hajottamolta. Seuraavana päivänä toit käsinkirjoitetun todistuksen että ne onkin vaihdettu Puolassa missä ratti vaihdettiin puolelta toiselle. Olen ihan samaa mieltä että valehtelevan asiakkaan kannattaa välttää paikkaa missä kysytään kalliiden osien ostosta kuittia ja selvitystä. Seuraavan kerran kun alat netissä solvata jotain ihan nimeltä niin varmista että kerrot asiat niinkuin ne on.

      • älä osottele

        Miksi sinun tarinasi olisi yhtään sen luotettavampi?


      • Autoilija vai?
        älä osottele kirjoitti:

        Miksi sinun tarinasi olisi yhtään sen luotettavampi?

        Koska ei katsastajakaan ole niin tyhmä että alkaa täällä huutelemaan ellei ole asiasta varma.

        Antaa firmalle todella huonoa mainosta, jos puhuu paskaa.
        Tosin ylipäätänsä tällaisiin provoihin ei kannata vastata.


      • Sinisilmäinen vai?
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Koska ei katsastajakaan ole niin tyhmä että alkaa täällä huutelemaan ellei ole asiasta varma.

        Antaa firmalle todella huonoa mainosta, jos puhuu paskaa.
        Tosin ylipäätänsä tällaisiin provoihin ei kannata vastata.

        Että automaattisesti jokainen katsuri puhuu totta kun on oman firman kunnia kyseessä? Kai sen nyt tyhmempikin tajuaa että kyseinen katsuri yrittää vain pelastaa omat kasvonsa joten ihan yhtä lailla hänenkin juttujaan pitäisi epäillä..


      • Autoilija vai?
        Sinisilmäinen vai? kirjoitti:

        Että automaattisesti jokainen katsuri puhuu totta kun on oman firman kunnia kyseessä? Kai sen nyt tyhmempikin tajuaa että kyseinen katsuri yrittää vain pelastaa omat kasvonsa joten ihan yhtä lailla hänenkin juttujaan pitäisi epäillä..

        Ei siinä ole oman firman kunnia kyseessä vaan kyseisen katsastajan ammattitaito.

        Vai hyppäätkö itse seinille jos joku arvostelee sinun firmaasi?
        Jos hän valehtelee niin hyvät on liirumlaarumin luomislahjat. Mutta miksi ketjun aloittaja ei ole vastannut kommenttin? hmm.... jännä.


      • hahahaa
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Ei siinä ole oman firman kunnia kyseessä vaan kyseisen katsastajan ammattitaito.

        Vai hyppäätkö itse seinille jos joku arvostelee sinun firmaasi?
        Jos hän valehtelee niin hyvät on liirumlaarumin luomislahjat. Mutta miksi ketjun aloittaja ei ole vastannut kommenttin? hmm.... jännä.

        Ehkä kaikki eivät notku täällä aamusta iltaan kyttäämässä vastauksia kuten sinä..


      • KessuK
        hahahaa kirjoitti:

        Ehkä kaikki eivät notku täällä aamusta iltaan kyttäämässä vastauksia kuten sinä..

        Kävisi nyt edes kerran kuukaudessa...


    • Sivusta seurannut

      Espoon hakus kannattaa kiertää kaukaa varsinkin se Puolalainen katsastus mies jos kyseinen herra sattuu kohdalle voi olla varma että hylky tulee pitkän korjauslistan kanssa ei auta vaikka alla olisi suht tuore juuri huollosta tullut auto.Kyseinen sankari ei ole myös sisäistänyt että niitä autoja ei tarvitse hakata vasaralla kuin viimeistä päivää ja se asiakas palvelu tuntuu olevan myös tuntematon käsite tälle mallia Neuvostoliitto katsastusmiehelle.

      • wefcdcdcwqwww

        Mitä hakattavaa siellä autossa ylipäätään on, näkeehän jos jossain on pelti lähtenyt korroosion takia. Ei mun autoa viimeksi kolautettu mistään kertaakaan,
        K1 katsastus Espoossa. Muuta kuin sillä hydrauliikalla pyöräntuennan välykset.

        Olen kerran käynyt tuon puolalaisen katsastuksessa, muuta nyt en muista
        kuin että renkaissa oli liian vähän nastoja ja tuli huomautus.


      • Njaa

        Kyl tää puolalainen pari korjauskehotusta pisti ja harmitti, mutta ihan oikeista vioista. Antoi vain perkules liian vähän korjausaikaa.


    • katsastaja.

      Selitäpä idiootti miten hylätä jostain viasta jota ei oikeasti ole? Ei kukaan hylkää esim. väljästä nivelestä jos se ei ole väljä.

    • öö

      Tattarisuonauto katsastus on oikeasta todella surkea. Ja Heikinlaakson katsastus myös. Kyseinen paikka hylkää autoja rahastus mielessä. En kerro mistä tiedän muuten saan kuulla sillä pitkä selvitys takana.

      • PertsaHuutelee

        Pakko sanoa että Tattis on kyllä kohdellut ainakin minua asiallisesti. Jos jotain sanottavaa on ollut niin aina aiheesta. Heikinlaakso taas ei ottanut yhtä erikoisempaa peliä työn alle, en osaa sanoa syytä. Koin vaan hankalaksi kun asia tuomittiin etukäteen siihen perehtymättä. Kumpaankin paikkaan on minulla sama matka joten arvaatte varmaan missä käyn. Meillä neljä autoa ja erikoisemmat päälle enkä jaksa veivata itseäni epävarmuuksilla.


    • PEK %%

      Mansessa kannattaa välttää Hämeen Autokatsastusta (osa A-Katsastusta). Sieltä saat varman hylsyn jos tunnuksen (-017) omaava autoista tietämätön supliikkimies tarkastaa ajoneuvosi. 100% varmuudella.

      • jobbarit alas

        Paskaa jauhat lämpimiksesi. Taas joku viheliäinen jobbari, joka
        kiertää asemia romujensa kanssa. Tuskin olisi muuten painanut mieleensä
        katsastajan tunnusta (-017).

        Älä osta tältä jätkältä käytettyä autoa eikä mitään muutakaan!


      • PEK %%
        jobbarit alas kirjoitti:

        Paskaa jauhat lämpimiksesi. Taas joku viheliäinen jobbari, joka
        kiertää asemia romujensa kanssa. Tuskin olisi muuten painanut mieleensä
        katsastajan tunnusta (-017).

        Älä osta tältä jätkältä käytettyä autoa eikä mitään muutakaan!

        Kokemus osoittanut että tätä kaveria (-017)kannattaa välttää. Asiakas saa itse valita katsurinsa. Samalta asemalta löytyy myös ihan asiallista porukkaa!


      • Asiallisuus?
        PEK %% kirjoitti:

        Kokemus osoittanut että tätä kaveria (-017)kannattaa välttää. Asiakas saa itse valita katsurinsa. Samalta asemalta löytyy myös ihan asiallista porukkaa!

        Katsastajan käsitys asiallisuudesta: Toimitaan Trafin arvosteluperusteiden
        mukaan. Epäselvässä tilanteessa tulkinta asiakkaan hyväksi.

        Normiasiakkaan käsitys asiallisuudesta: Auto käydään tarkasti läpi ja
        havaitut viat pitää ilmoittaa, mistä niitä muuten tietää. Sen jälkeen auto
        korjataan.

        Ritsan omistavan asiakkaan käsitys asiallisuudesta: Hengenvaaralliset
        viat pitää ilmoittaa, muilla ei niin väliä.

        Jobbarin käsitys asiallisuudesta: Katsastajan on tehtävä niin kuin jobbari
        sanoo.

        Puliveivarin käsitys asiallisuudesta: Katsastajan ei pidä puuttua
        mihinkään.

        Köyhä-Kyöstin käsitys asiallisuudesta: Auto jätetään katsastamatta ja
        verot ja vakuutukset maksamatta.

        Hagertin käsitys asiallisuudesta: Samat kuin viimeisenä mainitut, lisäksi
        omistajanvaihdos jätetään tekemättä.

        Arskan käsitys asiallisuudesta: Samat kuin Hagertilla, lisäksi autolla
        ajetaan kännissä ja ilman korttia.


      • gegfge
        PEK %% kirjoitti:

        Kokemus osoittanut että tätä kaveria (-017)kannattaa välttää. Asiakas saa itse valita katsurinsa. Samalta asemalta löytyy myös ihan asiallista porukkaa!

        Katsastajaa ei saa valita, mutta toivomuksia voi esittää. Myöskään katsastajan ei ole pakko tietyn asiakkaan autoa katsastaa, joshänellä siihen syy. Konttorin tulee kuitenkin auton katsastus hoitaa, jos asiakas haluaa, eli siitä ei voi kieltäytyä.

        Onhan se mukavampi hoitaa katsastus tutun katsastajan kanssa, niin tietää mitä saa ja keskusteluyhteys on monesti parempi kun vähän tunnetaan.


      • e trafik
        Asiallisuus? kirjoitti:

        Katsastajan käsitys asiallisuudesta: Toimitaan Trafin arvosteluperusteiden
        mukaan. Epäselvässä tilanteessa tulkinta asiakkaan hyväksi.

        Normiasiakkaan käsitys asiallisuudesta: Auto käydään tarkasti läpi ja
        havaitut viat pitää ilmoittaa, mistä niitä muuten tietää. Sen jälkeen auto
        korjataan.

        Ritsan omistavan asiakkaan käsitys asiallisuudesta: Hengenvaaralliset
        viat pitää ilmoittaa, muilla ei niin väliä.

        Jobbarin käsitys asiallisuudesta: Katsastajan on tehtävä niin kuin jobbari
        sanoo.

        Puliveivarin käsitys asiallisuudesta: Katsastajan ei pidä puuttua
        mihinkään.

        Köyhä-Kyöstin käsitys asiallisuudesta: Auto jätetään katsastamatta ja
        verot ja vakuutukset maksamatta.

        Hagertin käsitys asiallisuudesta: Samat kuin viimeisenä mainitut, lisäksi
        omistajanvaihdos jätetään tekemättä.

        Arskan käsitys asiallisuudesta: Samat kuin Hagertilla, lisäksi autolla
        ajetaan kännissä ja ilman korttia.

        Asiallisuus? Hyvä kysymys, huono vastaus.

        Katsastuksen osalta kaikki muut paitsi Trafi ovat perustellusti täysin oikeassa. Katsastajan ei tule puuttua mihinkään.

        Trafi kuvittelee satuja ja on keksinyt arvosteluperusteet tyhjästä.


    • eivaikuta eitarvita

      Listaan kuuluu kaikki katsastuskonttorit.

      • työmuurahainen

        Katsastus = pakollinen pakkopulla. Vastenmielinen sekä autoilijoille,
        että katsastusta suorittaville henkilöille. En ole kuullut, että yksikään
        katsari kehuisi työtään. Siihen hommaan ajaudutaan, kun parempaakaan
        ei keksitä. Olisi pitänyt valita joku muu linja tekussa ja elämässä aikanaan.

        Katsarit eivät pääse edes Suomen keskipalkoille, joka on n. 3000 euroa
        kuussa. Puhumattakaan, mikä on insinöörien keskipalkka. Tällä luuseri-
        porukalla on kuitenkin nykylain mukaan suojatyöpaikka, kun ketkään
        muut eivät saa tätä työtä tehdä. Tämä asia muuttuu, kun tulee uusi
        toimilupalaki ja amis-pojat pääsee asialle.

        Katsastus on ainoastaan rahaisaa hommaa omistajille, ei työtä tekevälle
        porukalle, joille maksetaan TES:n mukaan. A-Katsastuksen johtoporras
        on aina nauranut helakasti, että onpa mukavaa tehdä liikenneturvallisuustyötä.
        On kai, kun ei tarvitse muuta kuin istua perseellään ja katsoa, kun rahaa
        tulee.

        Jokainen nuori ihminen, tämä on varoitus sinulle! Pysy kaukana autoalasta.
        Älä lähde opiskelemaan sitä ja lyö kätesi paskaan. Jätä se homma
        luusereille. Opiskele vaikka rakentamista ja voit rakentaa itsellesi talon.


      • Kyllä pääsevät.
        työmuurahainen kirjoitti:

        Katsastus = pakollinen pakkopulla. Vastenmielinen sekä autoilijoille,
        että katsastusta suorittaville henkilöille. En ole kuullut, että yksikään
        katsari kehuisi työtään. Siihen hommaan ajaudutaan, kun parempaakaan
        ei keksitä. Olisi pitänyt valita joku muu linja tekussa ja elämässä aikanaan.

        Katsarit eivät pääse edes Suomen keskipalkoille, joka on n. 3000 euroa
        kuussa. Puhumattakaan, mikä on insinöörien keskipalkka. Tällä luuseri-
        porukalla on kuitenkin nykylain mukaan suojatyöpaikka, kun ketkään
        muut eivät saa tätä työtä tehdä. Tämä asia muuttuu, kun tulee uusi
        toimilupalaki ja amis-pojat pääsee asialle.

        Katsastus on ainoastaan rahaisaa hommaa omistajille, ei työtä tekevälle
        porukalle, joille maksetaan TES:n mukaan. A-Katsastuksen johtoporras
        on aina nauranut helakasti, että onpa mukavaa tehdä liikenneturvallisuustyötä.
        On kai, kun ei tarvitse muuta kuin istua perseellään ja katsoa, kun rahaa
        tulee.

        Jokainen nuori ihminen, tämä on varoitus sinulle! Pysy kaukana autoalasta.
        Älä lähde opiskelemaan sitä ja lyö kätesi paskaan. Jätä se homma
        luusereille. Opiskele vaikka rakentamista ja voit rakentaa itsellesi talon.

        "Katsarit eivät pääse edes Suomen keskipalkoille, joka on n. 3000 euroa
        kuussa "

        Kyllä pääsevät. Siinä 3000 - 3500 eur/kk on palkkataso. Tietysti siihen pitää tehdä kovasti töitä, ei se ihmettelemällä tule.

        Keskipalkka muistaakseni ei ole kuin jotain 2700 - 2800 eur/kk, joten ihan kohtuullisesti pärjäillään.


      • Pitkään autoalalla ollut
        työmuurahainen kirjoitti:

        Katsastus = pakollinen pakkopulla. Vastenmielinen sekä autoilijoille,
        että katsastusta suorittaville henkilöille. En ole kuullut, että yksikään
        katsari kehuisi työtään. Siihen hommaan ajaudutaan, kun parempaakaan
        ei keksitä. Olisi pitänyt valita joku muu linja tekussa ja elämässä aikanaan.

        Katsarit eivät pääse edes Suomen keskipalkoille, joka on n. 3000 euroa
        kuussa. Puhumattakaan, mikä on insinöörien keskipalkka. Tällä luuseri-
        porukalla on kuitenkin nykylain mukaan suojatyöpaikka, kun ketkään
        muut eivät saa tätä työtä tehdä. Tämä asia muuttuu, kun tulee uusi
        toimilupalaki ja amis-pojat pääsee asialle.

        Katsastus on ainoastaan rahaisaa hommaa omistajille, ei työtä tekevälle
        porukalle, joille maksetaan TES:n mukaan. A-Katsastuksen johtoporras
        on aina nauranut helakasti, että onpa mukavaa tehdä liikenneturvallisuustyötä.
        On kai, kun ei tarvitse muuta kuin istua perseellään ja katsoa, kun rahaa
        tulee.

        Jokainen nuori ihminen, tämä on varoitus sinulle! Pysy kaukana autoalasta.
        Älä lähde opiskelemaan sitä ja lyö kätesi paskaan. Jätä se homma
        luusereille. Opiskele vaikka rakentamista ja voit rakentaa itsellesi talon.

        Niin totta turiset. Autoala ja yleensäkkin mikä tahansa ns asiakaspalveluala on kyllä nykyään työntekijän kannalta yhtä helvettiä. Ihan sama miten työsi teet, niin vali vali, mihinkään ei olla tyytyväisiä. Asiakkaat keksii itse arvosteluperusteet ja syy on aina muissa, ei koskaan itsessä. Palveluaikoja on koko ajan pidennetty, saa olla yökaudet ravistamassa. Ja rahat ja tuotot kyllä menee muiden taskuun. En suosittele mitään asiakaspalvelualaa kenellekkään. Ja autot on kiva harrastus, mutta ei siitä kunnon ammatiksi ole.


      • sovjet fin

        Saksassa autoni katsastus erittäin tarkka mutta asiallinen, kesti puolisen tuntia ja kaksi katsastusmiestä. Katsatus voimassa kaksi vuotta.

        Suomessa katsastusmies ja sorkkarauta. Hampaat irvessä ensimmäisenä vääntämään etupään niveliä ja ravistamaan autoa koneellisesti, katsatuksen kesto noin 10 min. Katsastus voimassa vuoden.

        ???? Rautakankishow ????


      • W202
        sovjet fin kirjoitti:

        Saksassa autoni katsastus erittäin tarkka mutta asiallinen, kesti puolisen tuntia ja kaksi katsastusmiestä. Katsatus voimassa kaksi vuotta.

        Suomessa katsastusmies ja sorkkarauta. Hampaat irvessä ensimmäisenä vääntämään etupään niveliä ja ravistamaan autoa koneellisesti, katsatuksen kesto noin 10 min. Katsastus voimassa vuoden.

        ???? Rautakankishow ????

        Harvoin Saksassa katsastus kestää puolta tuntia, ja yleensä katsastusmiehet hoitavan työn itsenäisesti, paitsi mainitsemassasi tilanteessa, jossa oli oppipoika mukana.

        En ole missään asemalla Suomessa nähnyt, että ensimmäisenä tarkastettaisiin etupään nivelet tai että tarkastuksessa käytettäisiin sokkarautaa.

        Onko sinulla kokemusta enemmäistä kuin yhdestä katsastuksesta Saksassa? Millä perusteella se oli mielestäsi asiallinen?

        Kerran kun katsastutin autoni Saksassa, oli katsastusmiehen toiminta hyvin tarkan tuntuista ja asiallista. Hänen käyttämällään metodilla ei tosin olisi voinut löytää esim. alapallonivelen välystä, eikä hän huomannut ohjausnivelen pientä välystä, jonka itse tunsin ajossa. Suomeen päästyäni tarkastin ohjauksen nivelet ja laitoin ne kuntoon.


    • Tosion2

      Tämän ketjun kun luki läpi niin ei voi kuin todeta, muutama asiallinen ja loput kommentit sellaisilta henkilöiltä joiden autot täysiä romuja ja sen takia ei läpäissyt katsastusta.
      Ei autoon mitään katsasturemontteja tarvitse tehdä, sen on aina oltava siinä kunnossa että läpäisee sen.

      • Tosion101

        Auton ei tarvitse läpäistä sitä. Auton pitää ollaa siinä ajokunnossa ettei se vaaranna liikenneturvallisuutta. Autokatsastuksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Autokatsastuksen ainoa tarkoitus on kerätä rahaa.


      • JAPPEE3
        Tosion101 kirjoitti:

        Auton ei tarvitse läpäistä sitä. Auton pitää ollaa siinä ajokunnossa ettei se vaaranna liikenneturvallisuutta. Autokatsastuksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Autokatsastuksen ainoa tarkoitus on kerätä rahaa.

        "Autokatsastuksen ainoa tarkoitus on kerätä rahaa. "

        Ei ole ainoa tarkoitus. On siellä yhtälailla liikenneturvallisuus ja ympäristöhaittoihin puuttuminen mukana. Vaikka eihän sitä kaikki voi millään käsittää.


    • jaguar sc

      kallantielle kuopiossa ei ainakaan meidän autot mene enää. se yksi virkaintoinen poitsu liian innokas puhkomaan autoja, menee se piikki ehjästäkin läpi kun oikein napauttaa.
      kas kun et tuhkakuppiakin tarkistanut kun autoa tarkistelit. menisit vaikka tulliin hommiin ,niin saisit nuuskia romuja koko rahan edestä.

      kuulemani mukaan muutkin autoilijat ja jopa myymälät on vaihtaneet leimapaikkaa tämän yhden sankarin kouhkaamisen vuoksi.

      • Kookle trive

        Onhan se yleisesti tiedossa, että Kuopiossa on huomattavan heikko autokanta Suomen mittakaavassa ja että kuopiolaiset ottavat autosta havaitut viat henkilökohtaisina moitteina. Näistä syistä kuopiolaiset katsastusmiehet ovat harvinaisen nössöjä ja pelkäävät asiakkaita. Kun kuopiolainen törmää katsastusmieheen, joka tekee työnsä kunnolla, esitetään hänestä liioiteltuja väittämiä ja valheita puskista nimettömänä huudellen.


      • insjööri

        Tiedän kaksi autoa jotka on Kallantiellä hylätty koska katsuri ei hallinnut ammattiaan, toisaalta vanhempi iäkäs rouva sai autonsa läpi vaikka kolme polttimoa oli palanut.


      • insestinööri
        insjööri kirjoitti:

        Tiedän kaksi autoa jotka on Kallantiellä hylätty koska katsuri ei hallinnut ammattiaan, toisaalta vanhempi iäkäs rouva sai autonsa läpi vaikka kolme polttimoa oli palanut.

        Miksi kolmesta palaneesta polttimosta olisi pitänyt hylätä?


    • dieselx

      Korruptio jyllää Tattarisuon autokatsatus maksa katsatstusmiehelle suoraan ja leima tulee ja liikenne turvallisuus katoaa

      Ostin jobbarilta auton joka oli katsatettu Tattarisuon autokatsatuksessa ja oli leima
      tullut kun tarkemmin aloin sitten ajamaan ostamallani autolla niin ihmettelin kun ohjaukssesa oli väljyyttä, tutkittuani tarkemmin toetesin että tuo ohjauksen ristikkonivel
      oli ruostunut hajalle oli viittä vaille ettei tuo ollut katkennut ja mitään jälkitarkastukseen mainintaa ollut että tälleen nämä jobbarit katsataa autonsa euroja katsatusmiehelle ja leima paperiin ja kuluttajalle lasku mainitsin ko ristikkonivelestä
      ko viasta jobbarille vastaus oli laita siihen rasvaa. Voisipahan tuo katsastusmies vähän ajatella jos se olisi katkennut 100km :n vauhdissa niin mitähän olis tapahtunut

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4178
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2029
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2011
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      59
      1643
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1462
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      134
      1427
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1338
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1246
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1161
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1070
    Aihe