alan itkeä. Tilanne on yleensä ihan mikä tahansa ahdistava tilanne, mutta kaikista pahinta kuristustunne on, kun kohteena olen minä. Siis kun joku simppelisti kysyy "mikä on?" jos näytän alakuloiselta. Jos opettaja vaatii vastausta, enkä osaisi vastata, alkaa kurkkua kuristaa, siis etenkin jos opettaja tivaa että "yritä edes". Silloin, kun minulta tolleen tivataan vastausta, ei mielessäni pyöri _yhtään_mitään_ aiheeseen liittyvää. Iskee paniikki ja se on inhottavaa, eikä kukaan opettaja tunnu tajuavan. Ehkä se ei näy ulkopuolisen silmiin. Mutta yleensä silmät kostuu ja kurkkua kuristaa ihan kamalasti ja silloin tiedän, että jos avaan suuni, alan itkeä ihan holtittomasti.
Tämä on kamalaa, sillä tätä on tapahtunut koulussa useaan otteeseen. Ala-asteella, yläasteella, lukiossa. En myöskään pysty puhumaan omista ajatuksistani, minkä takia saatan hyvinkin olla masentunut. En jaksa nyt tähän topiciin tilittää omaa masennustarinaani kuitenkaan. Oli ihan kamalaa muun muassa kerran keskustella opon kanssa lukion jälkeisistä suunnitelmista. Olin jo suunnitellut kyseleväni häneltä vaikka mitä, mutta sitten kun tilaisuus tuli, meninkin ihan lukkoon ja alkoi tulla tätä samaa ahdistus-silmät-kostuu-jospuhunalanikteä!!. Eli se keskustelu opon kanssa ei ollut kovinkaan antoisa. Saattaa johtua omasta epävarmuudestani että kykenisinkö opiskelemaan sitä, mitä haluaisin.
Mutta siis, myös kaikki kavereidenkin kesken olevat pienetkin tunteenilmaisut aiheuttavat tätä ikävää vaivaa. Vaikka se ei edes liittyisi minuun, tai vaikka se ei liittyisi mihinkään kovinkaan surulliseen/ vakavaan. En vaan tajua tätä. En koskaan riitele kenenkään ihmisen kanssa. Ei siitäkään tulisi mitään. Sen takia pysyn hiljaa, ja sekös myös on tehnyt minusta masentuneen.
Vähänkin ahdistavassa tilanteessa kurkkua alkaa kuristaa ja--
2
156
Vastaukset
- alkaa sitten sujumaa
Sinulle on tullut nyt jokin turha pelko noista muutamista ikävistä kokemuksista joissa ei sinua ole ymmärrety. Yritä saada puheesi solumaan nyt ensin vaikk tutussa porukassa ja opettele sitten pikkuhiljaa puhumaan vaativammassa seurassa.
Kannattaa mennä puhumaan vaikka koulukuraattorin kanssa. - LALALALALALALALALALA
Niin, no ei ole jäänyt mihinkään muutamiin kertoihin, tapauksia on niin paljon etten muista. Vaikka se tuskin vaikuttaa asiaan, saatan olla oikeassa. Mutta aina se ei edes liity minuun, vaan vaikka olisi kyse jostakin toisesta ihmisestä niin menen lukkoon. Mutta kokeilen kavereitten seurassa salavihkaisesti puhua asioista (omista asioista). Vaikka mulla on siihenki tyhmiä estoja. Pitää vaan päästä yli jotta voin alkaa elää oikeeta elämää. Kiitos vastauksesta.
Kenellekään ammattilaiselle en ole koskaan avautunut mistään, ja menen kyllä varmaan jossakin vaiheessa elämää jollekin henkilölle puhumaan kun sen verran pelottaa tää touhu ja elämä muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5222510Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512207Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032158Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle101353Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491333- 971318
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621121Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise911096Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035