Kiittämättömyys on maailman palkka

boredd

Tässä maassa ei koskaan saa tunnustusta siitä, että tekisi jotain oikein ja hyvin. Sitä ei saa vanhemmilta, ystäviltä tai työpaikaltaan. Aina kyräillään kateellisina tai annetaan kuva ettei tee tarpeeksi tai ole tarpeeksi jotain. Onko siis ihme että ihmiset palavat loppuun ja masentuvat? Omien mielihalujen tyydyttäminen on sitä tärkeintä maailmassa, muista viis kunhan tekevät mitä minä haluan heidän tekevän. Olen niin väsynyt tähän kuraan: kiittämättömään maailmaan ja kaltoinkohteluun. Antaisitte edes elämän mahdollisuuden kaikille, sillä silloin kun elämänhalu kuolee on yksi arvokas yksilö taas menetetty.

26

4148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olemassaolon oikeus

      Oleko sinä sitten näiden kiittämättömien uhri. On nimmittäin ihmisiä, jokta kokevat elämänsä miekekkyyttä vain suorittamalla ja elämällä toisille ka keräävät paölaksi kiitosta.
      Jospa oppismme elämään kohtuudessa: tekemään hyvää muutta nauttimaan myös toisten meille suomasta olemssaolosta, osaisiime nauttai luonnosta, itsemme kehittämisesta vain omaksi huviksemme. Jos autamme ja teemme jotkain, niin ei odoteta siitä edes kiitosta.
      Ei elämä ole vain suorittamista. Pitää oppia vain olemaan ja myös nauttimaan.

    • edellinen

      vastaaja puhui asiaa. Lisäisin vielä tiivistetysti, sinun (ja kenen tahansa) ihmisen tulisi sisäistää se ajatus, että olet arvokas ihan vain siksi, että olet olemassa ja sellaisena kuin olet. Kaikki muu arvostus tässä elämässä pitäisi ottaa vain "ylimääräisenä" plussana, jos niin haluaa.

      On vaikea, mutta palkitseva tie elää -ei itsekkäästi- vaan itselleen ja itseään valinnoissaan kunniottaen. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö ottaisi muitakin huomioon, sillä aidosti elämäänsä tyytyväinen kykenee parhaiten jakamaan hyvää ympärilleenkin ajautumatta marttyyriksi.

      • ASIAA!!

        Asiaa!


    • vieallinen vanhus

      Äiti opetti "ensin tulee toiset vasta sitten sinä. Unohda itsesi auta toisia, Sinä olet toisten palvelija. Sinä et ole mitään. jne." Näitä löytyy vaikka kuinka. Sama linja jatkui koko nuoruuden ja aikuisuuden työssäoloajankin. Olin tukena, turvana ja annoin kaiken mahdollisen toisille. "Hyvä antaa vähästään paha ei paljostaankaan". Suullisen kiitoksen sain, heti perään autetut katosi.

      Nyt olen vanha, vakava fyysinen sairaus ja sen päälle masennus. En odota elämältä enää mitään. Olisi jo nuorena pitänyt tajuta olla terveellä tavalla itsekäs.

      Neuvoni teille nuorille on "huolehtikaa ensin itsestänne vasta sitten toisista". Jaksamista kaikille.

      • 3+8

        Hyvä neuvo. Niin minäkin näin 33 vuotiaana neuvoisin.
        Teen jo kuolemaa, kun en auttanut itseäni ajoissa....


      • Anonyymi
        3+8 kirjoitti:

        Hyvä neuvo. Niin minäkin näin 33 vuotiaana neuvoisin.
        Teen jo kuolemaa, kun en auttanut itseäni ajoissa....

        Samoin kävi mulla ja melkein kuolin 40-vuotiaana vaikka terveet elämäntavat muuten. Täysin raitis liikunnallinen henkisestä kehityksestä kiinnostunut jne.

        "poiuygfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kävi mulla ja melkein kuolin 40-vuotiaana vaikka terveet elämäntavat muuten. Täysin raitis liikunnallinen henkisestä kehityksestä kiinnostunut jne.

        "poiuygfghjk"

        Olisiko sinullla mahdollisuus vielä pinnistää henkiin itsekkäästi ?

        "poiuyfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sinullla mahdollisuus vielä pinnistää henkiin itsekkäästi ?

        "poiuyfdfghj"

        Se ei ole oikeasti edes itsekkyyttä . Minuakin syylllistettiin ikäänkuin olisin liian itsekäs että hauan pysya hengissä, Selainen tunnelma jopa auttavissa puhelimissa paradoksaaisesti.

        "poiuygfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole oikeasti edes itsekkyyttä . Minuakin syylllistettiin ikäänkuin olisin liian itsekäs että hauan pysya hengissä, Selainen tunnelma jopa auttavissa puhelimissa paradoksaaisesti.

        "poiuygfghjk"

        Tietokoneeni on rikki siksi puuttuu kirjamia.

        "poiuygfghj"


    • tapa ittes

      Renkipoijan ja piian rooliin liian pitkaksi aikaa paikoilleen jymähtäneet,
      elämässään eteenpäin menemättömät jäävät vain niiden toisia ihmisiä
      hyväkseen käyttämään paremmin oppineiden jalkoihin, ne talloo surutta
      jalkoihinsa semmoiset liian heikoiksi jääneet.

      Niiden heikommiksi jääneiden kohtalo on huomata jossain vaiheessa
      elämäänsä että näinkös tässä kävikin, ei tullut eläkettä kuin rippeet eikä
      muutakaan menestymistä elämässä.

      Muuten tälle suoli24 nettifeikkilehemälle semmoisia terveisiä, että et sä
      niillä erinäisillä paskhasivustoilla toisten ihmisten seljän takana pelaamillas
      mätäpeleilläs myöskään tule mitään saavuttamaan lopulta.
      Jokainen jonka sä mielenvikainen mätilehemä otat sen kriminaali
      vainoamises kohteeksi, kääntyy sua vastaan. Niin metsä vastaa kun sinne
      huudetaan. Sulla ei ilmeisesti ole koskaan kehittynyt sisälles jotain sellaista
      kun rehti ihminen, olet vain läpeensä kieroutunut paskha.

      Etkä sä pirun lehemä tajua hevillä sitä, että jokainen insestitaustainen
      vihaa sielunsa syövereissä toista kaltaistansa, kyllä elukka toisen tunnistaa
      nääs. Että sikälikin ne sun pelaamas mätäpelis, mitä sä touhuilet munkin
      seljän takana, ne ei muuta muuksi sitä mun vihaa.
      Mä myöskin vihaan läpeensä kieroutuneita, insestitaustaisia paskhaämmejä
      ja mulla on jo vuosikymmenien kokemus sellaisten seassa elämisestä.
      Eikä mikään siinä elämässä ole ollut minulle hyväksi, eikä ole nuo sunkaan
      paskhapelis.

      youtube american woman lyrics - siinä sulle terveisiä.

    • masis man 60

      Joku viisas sanoi telkassa, ettei sentään halua lähteä miinakenttiä laukomaan toisten ihmisten turvallisuuden vuoksi. On tähän duuniin romutettavia koneitakin.

      Voisin kysyä itseltäni; kuinka monta syvän depression tuntia olet piruparka viettänyt. Uskoisin että tuhansia ja taas tuhansia tunteja.

    • Kiitollinen

      Kyllä tässä maassa saa tunnustusta, puhun kokenmuksesta ja kivisen tien. Kysymys kuuluukin - olenko vilpitön ja kenen parhaaksi ponnistelen, itseni vai muiden? Aina kun lähdet liikkeelle ja autat muita, tulet itsekin autetuksi. Aina kun vaikuttimeni itsekäs, seinä tulee vastaan. Käytännössä, tietämättäni, monet ihmiset lukevat (aistivat) minua kuin avointa kirjaa. Tottakai, kaikki, muutos ei tule kuin "manulle illallinen". Monet asiat vaatii aikaa, jotkut paljonkin. Mutta totuus on, jos haluan vilpittömästi muutosta niin muutos on lähdettävä minusta. Minun on hyväksyttävä lähtökohtaisesti kaikki ihmiset sellaisena kuin he ovat. Vastenmieliset ihmiset voivat olla tässä "koulutuksessa" parhaita kasvattajiani. En yksinkertaisesti tarvitse muutokseen myötäkarvaan silittäjiä, vaan särmieni hiojia. Minun on mentävä peilin eteen, minä en voi muuttaa ketään toista ihmistä. Pian huomaan että minussa asuu myös toisenlainen ihminen, aito, joka osa arvioida itseään, kykyjään, löytää uusia lahjoja ja jolla on oma tahto ja unelma. Kiitollisuus on totta ja sen löytäminen on kaikkien saavutettavissa. Osaanko olla kiitollinen kaikesta, kärsimyksestäkin - kasvattajastani. Huippu-uhreilu vaatii harjoittelua, ponnistelua, tappioita mutta myös ilonhetkiä. Kun asenne on kohdallaan voi ymmärtää että elämään vain kuuluu niin ilot kuin surut. Minun ongelmani oli että halusin kuoria kakusta vain "kermat". Mutta enää tämä yksiviivainen vaatimus ei hallitse elämääni. Peale sanoi: "ihminen on ainoa olento maan päällä joka voi muuttaa elämänsä kulkua muuttamalla mielen asenteen". Pahat ajatukset ruokkivat pahaa asennetta ja hyvät ajatukset hyvää. Kumpaa minä "syötän" sellaiseksi myös kasvan. Vuosia kestäneellä asenteen muutoksella olen saavuttanut hyvät ihmissuhteet ja löytänyt lähimmäisen rakkauden. Olen saanut paljon hyviä vuosia ja arvostusta, suorasanaisuudestani huolimatta. Haluan olla oma itseni, hyväksyn toisetkin sellaisena kuin he ovat. Kiitollinen mieli ei löydä itsestään "pyhimystä".

    • Anonyymi

      Näin se on ja suku on mitä on. Hoh hoijaa...

    • Anonyymi

      Aspergeroireisten hallitsemassa maailmassa ei kiitoksia tunneta. Aspergeroireiset poistavat tämänkin viestin, jotta totuus olisi piilossa.

      • Anonyymi

        joo-oh


    • Anonyymi

      Kukaan ei ikinä saa maailmassa mitään kiitosta. Pitää olla itsekäs ja välittää vain itsestään. Nyt keski-ikäisenä oikein naurattaa että joskus nuorena yritin auttaa ihmisiä. Mitään hyvää siitä ei seuraa. Yksikään hyvä teko ei jää rankaisematta! Onneksi nykyään välitän vain omasta hyvinvoinnistani.

      • Anonyymi

        Vanha kansan viisaus, turha ottaa siis stressiä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe