en jaksa enää kauaa

tyttö-

vuos sitten mulla oli vielä kaikki hyvin.. nyt kuitenkin kaikki on alkanut mennä huonosti. en enää tiedä kuka olen, eikä se minua edes kiinnosta. olen nätti ja kaikkee, mut kukaan ei välitä.. mulla on nykyää enää vaa kaks kaverii kenen kaa voin puhuu. en tiiä miten tässä näin on päässy käymään ): enkä tiedä mitä tehdä. mulla on molemmat ranteet auki ja aina kun ne on parantumassa vedän ne uudelleen auki.. tälläkin hetkellä itken. kaverinikaan ei osaa auttaa, enkä halua mennä minnekkään puhumaan näistä asiosta. auttakaa mua.. en jaksa enää! oon sitte 14vuotias tyttö.
ja siis tää kaikki alko siitä, kun mun paras kaveri alko seurustelee eikä sillä jääny aikaa mulle ja samaan aikaan mun pitkäaikanen poikaystävä jätti mut,selittämättä miksi.

11

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reality bites

      Aika kauheeta luettavaa...

      Ymmärrän että sulla on varmaan tosi paha olla just nyt. Varsinki sun poikaystäväs teki sua kohtaan väärin, mut varmasti löydät tulevaisuudessa jonkun järkevämmän.

      Mut mitä tohon sun bestikseen tulee, niin vaan sen takia ettei sillä riitä sulle aikaa, niin älä sen takia rupea kiduttamaan itseäs. Elämässä tulee välillä vastoinkäymisiä joihin ei voi ennalta varautua. Itseasias mäkin oon tehnyt silleen, että oon vaan lakannu tapaamasta mun ehkä parasta kaveria, selittämättä sille kunnolla miks. En oo kovinkaan ylpeä siitä mitä tein.

      Etsi joku uus poikaystävä, joku vähemmän kusipäinen. Älä satuta itteäs vaan sen takia, et joku toinen ihminen tekee sulle oharit :(

      Maailmaan mahtuu kaikenlaisia ihmisiä, jotkut osaa olla pirullisia ja jotkut taas on tosi mukavia. Tosin kukaan ei oo täydellinen. Rohkaisisin sua etsimään uusia tuttavuuksia, mut en tietenkään viitti alkaa liikaa neuvomaan kun en sua ennestään tunne.

      Tekee pahaa lukea tollasta tekstiä. Luulen et jonkinlainen puhuminen vois auttaa, mut jos ei niin ehkä sitten tätä kautta voit saada apua...

      Lopeta toi viiltely, et oo tehny mitään ansaitakses sitä... lupaathan?

    • "enkä halua mennä minnekkään puhumaan näistä asiosta. auttakaa mua."

      - Ei meidän kuulu auttaa sinua vaan sinun kuuluisi auttaa itseäsi. Miten? PUHUMALLA ONGELMISTASI VAIKKA KOULUN KURAATTORILLE.

      Kuinkahan helvetin monta kertaa se pitää täällä aina sanoa teille masentuneille kakaroille? Jos masentaa, niin puhukaa siitä, jos et halua puhua siitä, niin puhu silti, koska et itse osaa ongelmiasi ratkoa.

      "D44, hei ei vaan niiq yksinkertasesti pysty hei, ku ei tunne mitää hei!"

      - Se, että ei tunne/välitä/joku muu tekosyy, ei estä sinua tekemästä päätöksiä, ellet sitten ole jotenkin mielenvikainen. Siitä vaan jalkaa toisen eteen ja menet sinne kuraattorin luo.

      Ja kuinkahan monen monta kertaa pitää sekin tosiseikka teille natiaisille ilmoittaa, että tuossa iässä ei vittu seurustella, kun te ette OSAA. Te ette osaa suhtautua asioihin vielä niin kypsästi, että te voisitte ymmärtää edes käsitettä "seurustelu".

      Tämän siitä saa, kun yrittää kasvaa aikuiseksi liian nopeasti.

      • reality bites

        Tomegle oot oikeassa... tällä palstalla kun avautuu ongelmistaan niin saattaa toisinaan saada ihan hyviä neuvoja mut toisaalta jengi trollailee koko ajan ja yrittää saada yhen viel paljon pahempaan ahdinkoon.

        Toisaalta sikshän tää sivusto on vissiin olemassa, että täällä voi keskustella tommosista jutuista, joskaan se ei välttämättä tuota tulosta. En tiedä auttaneeko se kauheesti selitellä porukoille täällä että menkää muualle ratkomaan ongelmanne. Ihmiset kirjottelee tänne siitä huolimatta.

        Seurustelu ei mun mielestä kauheesti ikää kato... jos kaks ihmistä tykkää toisistaan ja haluu olla yhes ni olkoon sitten. Se mitä se seurustelu sit pitää sisällään on asia erikseen.


    • Karuu luettavaa elämäsi stoori, paraskaveri seukkaa jäät yksin ja jäpiskäinen jättää sanomatta mitään! Olet yksin.. Joskus elämässä tulee tätä kauraa, mut älä lannistu äläkä anna perksi kyl tulee paremmat päivät.Suru pitää käsitellä yksin jäämisestä ystäväsi kohdalla ja ex-poikaystäväsi suhteen vain hän voi vastata tuohon miksi kysymykseen...
      Kirjottaminen on hyvä tapa purkaa tuntoja! Ite kirjoittelen konelle pitkiäkin kirjoitelmia tunnelmista fiiliksistä kun elämä mättää paskaa niskaan!Niitä on hyvä joskus myrskyn selvittyä hyvä lukee! Mut sen lisäksi olis hyvä et löytäsit ystävistäsi sellasen jolle voit oikeesti puhua ja jaksaa kuunnella sun vai sanoisit samoija fiiliksiä miljoonatta kertaa! ja olla sulle läsäoleva tosi persoona. Sinä oot arvokas sellasena kun sä oot!! jos joku ei osaa arvostaa sinua sellaisena kun oot nii menköön menojaan !! älä päätäs vaivaa sellasilla ihmisillä. Tämä elämä jota elät on sun elämäsi tarinaa vaik.nyt ropisee niskaa ja sattuu niin se ei oo kaikki kaikessa elämässä tulee pitkäkin sateenkin jälkeen aurigon paistetta. En sano tuota positiivisuuden kannalta vaan siltä pohjalta et itekin nähy elämää ja sattunu sydämmeen ja sieluu tullut kylmä pohjois tuuli.Tähän asti on selvitty elämässä ja aurko on paistanut elämässäni myös!!
      Kaikkee hyvää ja tsemii sinulle.
      Eteenpäin on eläväisen mieli!

    • Destination Unknown

      Kaikke sitä joutuu lukee... Siis miksi se ees sut jätti? Jos sulla ois kuva nii tietäisin jotain. Älä kuiten rupea viiltelee lisää, se ei auta mitenkään sinua. Ittekki viiltelin, mutta ei se auta mihinkään. Tuo vain lisää kipua.

    • Moi tyttö!

      Viiltelyssä on aina kyse vakavasta asiasta, josta voi olla vaikea päästä eroon omin voimin. Olet kokenut kaksi hylkäämistä lyhyen ajan sisällä ja se on selvästi jättänyt jälkensä sinuun. Sanot, ettet halua mennä minnekään puhumaan asioistasi, mutta siitä huolimatta tässä tapauksessa on erittäin tärkeää, että puhut jonkun luotettavan aikuisen kanssa.

      Tällaisia aikuisia voivat olla vaikkapa terveydenhoitajat, koulukuraattorit tai seurakuntien tai kunnan nuoriso- ja erityisnuorisotyöntekijät. Myös vanhemmille voi puhua asiasta ja voitte yhdessä etsiä apua. Jos tuntuu vaikealta mennä puhumaan ammattilaiselle, apua saa myös netistä tai puhelimella. Katso esimerkiksi nämä linkit:
      MLL:n lasten ja nuorten puhelin ja nuortennetti: http://www.mll.fi/nuorille/lnpn/
      Tukinet: https://www.tukinet.net/
      Suomi24:n chatissa voit keskustella NettiSaappaiden kanssa, niin autamme sinua löytämään sopivaa apua paikkakunnaltasi. NettiSaappaan profiilista näkyy, milloin on seuraava chat-päivystys.

      Älä jää yksin ongelmiesi kanssa, vaan hae apua. Olet sen arvoinen. Vaikka joskus on vaikeaa mennä puhumaan, se kannattaa. Jokainen on joskus sellaisessa tilanteessa, jossa tarvitsee toisen ihmisen apua. Aina ei tarvitse jaksaa yksin, mutta elämässä on aina toivoa ja kaikesta voi selvitä. Voimia sinulle!


      Terveisin
      Julia
      Erityisnuorisotyönohjaaja, Olarin seurakunta

    • Har!

      Kaikilla ei ole lahjoja skitsofreenikoksi.
      Se on vaativa tehtävä.

    • loveyou_4ever!

      on iha pakko vastata tähä... sain tietää vähän aikaa sitten et meijjän suvussa on masennusta ja se aika varmasti tulee mullekkin.. ja sit mun poikaystävä joutu huumeitten takia psykiatriselle osastolle ja sijais persheesee eikä olla nähty enää sen jälkee... mun ei tarvii kuulla ku mun poikaystävän koiran nimi nii rupeen itkemää. en oo enää kovin hyvissä väleissä mun äidin kanssa... kavereitakaa ei enää ole kun kaikki sanoo et oon muuttunu ihan hirveesti.. mut en voi sille mitää jos oon hiljasempi ja yritän esittää vahvaa pitämällä roolia yllä.. oon itekki viillelly itteeni ja yrittäny tappaa.. ku se mun ex-poikaystävä ois kuollu huumeiden yliannostuksee jos sille ei oltais soitettu ambulanssia. haluisin olla sen kanssa yhessä vieläki mut se on mahdotonta kun välimatkaa on... en edes tiedä paljonko sitä on koska en tiedä missä hän asuu... rakastan häntä vieläkin enemmän kuin ketään muuta.. voisin tappaa itseni hänen vuoksi.. mutta toivon että pärjäät etkä tee mitään itsellesi.. minä en tee koska minulla on maailman ihanin kaksi vuotias pikkuveli

    • eofkokfweo

      Onhan nuo ikäviä asioita ja ei varmasti kivalta tunnu! Olet kuitenkin vasta 14v ja edessäsi on esim. lukioon/ammattikouluun meno tai johonkin muuhun kouluun, jossa taas tapaat uusia kavereita ja varmasti saat taas mukavan poikaystävän. Älä nyt hyvä tyttö tee mitään peruuttamatonta tuossa iässä! Jaksamisia sinulle!

    • huolehtija

      koita nyt vaan jaksaa! tiedän kokemuksesta että miltä tuntuu kun ei näe tulevaisuutta itselleen,mutta kokemuksesta voin myös sanoa että AINA on joku syy elää ja ku masennuksesta pääsee niin oot vaan entistä vahvenpi. Se ei tapahdu päivässä tai edes viikossa vaan sen paraneminen vaatii aikaa ja minä tiedän sen!ite oon läpi käyny kaks vaikeaa masennusta mutta jollakin olen selvinnyt!Nyt haluan auttaa muita samojen ongelmien kans painivia ja erityisen lähellä sydäntäni on nuoret

    • olen lopussa itsekkin ja toivoisin jos yhdessä voitaisiin koittaa päästä niiku eteen päin kaikessa haluan jutella samalaisten ihmisten kanssa [email protected] kokeile :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3387
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1850
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe