Olisiko kellään huoltoohje kirjaa/mistä sen saisi.
Tai sitten tietoa kyseisestä motista kun tuo kulutus tuntuu koneen/veneen kokoon nähden suurehkolta?
Yamaha 140 V4 kulutus
8
5669
Vastaukset
- Ya-man
Max. kulutus 56,00L/tunnissa
- HK2
No mulla on tommonen 570-senttisen pienen kabiiniveneen perässä. Kulkee melkein pintakaasulla n. 25 solmua, jolla nopeudella kulutus on luokkaa litra/mpk. Ohjekirjaa ei ole; jenkeistä sellaisen voisi ehkä saada tilattua. Kerran löysinkin netistä yhden toimittajan, mutta se olis toimittanut vain jenkkeihin. Oletko kysellyt Yamahan jälleenmyyjiltä? Jos keksit, mistä sen voisi tilata, voidaan ehkä jakaa kustannuksia - riippuu nyt vähän siitä, missäpäin vaikutat. Itse asun Helsingissä.
- cossu2
liikaa, koska 100mpk kulutti 200l bensaa, matkavauhtina pidin noin 20-25kn.
Mistäköhän kannattaisi lähteä vikaa etsimään, kun kumminkin käy tasaisesti ja vene on 550 cabiini ja tasapohjainen. kokokonais paino 700kg.
Tarvii juu kysellä mihin hintaan saisi kirjan... - HK2
cossu2 kirjoitti:
liikaa, koska 100mpk kulutti 200l bensaa, matkavauhtina pidin noin 20-25kn.
Mistäköhän kannattaisi lähteä vikaa etsimään, kun kumminkin käy tasaisesti ja vene on 550 cabiini ja tasapohjainen. kokokonais paino 700kg.
Tarvii juu kysellä mihin hintaan saisi kirjan...No ainakin tuo 20 solmua matkanopeutena tuntuu tuolla teholla ja painolla olevan aika vähän. Ehkä kestäisi suurempinousuisen potkurin. Nyt tietenkin kysyt mun potkurini nousua enkä valitettavasti tiedä sitä, mutta mun hieman painavampi veneeni kulkee täydellä kaasulla lokin mukaan n. 39 solmua. Onko sulla muuten kierroslukumittaria?
- cossu2
HK2 kirjoitti:
No ainakin tuo 20 solmua matkanopeutena tuntuu tuolla teholla ja painolla olevan aika vähän. Ehkä kestäisi suurempinousuisen potkurin. Nyt tietenkin kysyt mun potkurini nousua enkä valitettavasti tiedä sitä, mutta mun hieman painavampi veneeni kulkee täydellä kaasulla lokin mukaan n. 39 solmua. Onko sulla muuten kierroslukumittaria?
On toki kiekka mittari ja 25kn on noin 3700rpm.
Ropelli on 19 nousulla, olis tossa 23 nurkissa mut tollakin se menee jo yli 40. - HK2
cossu2 kirjoitti:
On toki kiekka mittari ja 25kn on noin 3700rpm.
Ropelli on 19 nousulla, olis tossa 23 nurkissa mut tollakin se menee jo yli 40.Jaa, no ei se kulutus sitten ilmeisesti potkurin syytä ole. Multa valitettavasti loppuivat ideat. Jos kuitenkin aiot sen manuaalin hankkia, voidaan ostaa se kimppaan.
- cossu2
Puuttui meinaan sakkakupin pohjaruuvi.
Kas kun ei noissa kulutuslukemisssa tullu ekana mieleen, eli bensat meni suoraan mereen...- HK2
No hyvä, että vika löytyi. Mä puolestani löysin omsatani vian eli kipin/trimmin pumppu toimii väsyneesti, välillä OK ja välillä ei lainkaan. Öljyt on OK. Vika voisi olla moottorin hiilissä, mutta en vielä ehtinyt voimistella niin paljoa, että olisin edes löytänyt koko pumppua saati sitten niitä hiiliä - jos niitä nyt yleensä voi vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi rikollista
"Molemmat vangitut ovat osoitetietojen perusteella kotoisin reilun sadan kilometrin päästä Suomussalmelta. Molemmilla on775301Mitä tekee Rebelwerks?
Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä404392Vesa Ahola rehellisin valtuutettu?
Tuli seurattua valtuuston kokous netin kautta. Taitaa valtuutettu Vesa Ahola olla selkeästi rehellisin valtuutettu. Hän172318Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä
Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod3231817Dmitri Medvedev: Suomi tuhotaan - kukaan ei enää lue heille muumisatuja
Helsinki valmistautuu sotaan ja todennäköisesti valmistelee ponnahduslautaa hyökkäykselle Venäjää vastaan, valittaa Venä2241697Oho! Pippa Laukka saa kurimusta tanssiope Marko Keräseltä: "Oli vastaanotto kesken tai ei..."
Toivotaan, ettei Pippa ja Marko tipu jo heti kättelyssä… Tsemppiä Tanssii Tähtien Kanssa -kisaan! Lue lisää: https://w481686Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty
niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul311677Jatkoksi ikäero keskusteluun
Mikä oli ensireaktiosi, kun sait tietää teillä olevan vähän enemmän ikäeroa? Tiesitkö alunperin ikäerosta vai missä vaih851416- 981233
- 541214