Raskauskilojen kertyminen ja mah. pudottaminen?

lihavako jo nyt

Hei,

olen vielä aika alussa, n. 15vko... mutta kävin tänään puntarilla ja painoksi näytti 80kg!!! Olen pituudeltani n. 174cm eli lievää ylipainoa BMI:n mukaan... Vähän masentaa jos kiloja on jo nyt kertynyt näin paljon mutta kai se vika omassa itsessäni on. Tai no... alussa oli ihan sairaat yökkökohtaukset päivittäin - liikunta jäi vähemmälle ja söin enemmän esim. jätskiä ja muuta kun auttoi huonoon oloon. Onko miten helppoa pudottaa edes muutama kilonen raskauden aikana? Mun pitäis varmaan vaan lisätä liikuntaa, eli esim. kävellä joka päivä edes pieni lenkki, kun se on nyt jäänyt vaan 2-3 kertaa/vko. Välillä olen pyöräillyt mutta onko se hyvä urheilulaji raskaana ollessa?

Toivottavasti painon saisi sinne 75 edes, niin olisin tyytyväinen. Taidan jättää kaiken imelän pois myös. ;-) Miten saisin pudotettua helposti painoa????

15

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihavako

lisäys: ja varsinkin nyt kun tekis mieli syödä usein ruokaa.... nälkä tulee nopeasti.

:-x

• mörGe.

80 kg paino ei kerro meille muille vielä paljon lihomisestasi, kun emme tiedä lähtöpainoa :)
      Itsellä oli ylipainoa, kun tulin raskaaksi eikä sitä ole onneksi raskauden aikana tullut lisää kuin muutama kilo (ja jo vauva, kohtu, istukka, lapsivesi yms. painaa sen verran :)). Olen kuitenkin ajatellut, että raskaus ei ole se oikea aika keskittyä laihduttamiseen, mutta tietenkin syödä monipuolisesti ja terveellisesti, vähän ja useasti/säännöllisesti ja liikkua turvallisesti oman voinnin mukaan.
      Itsellä tuntui ainakin alussa, että "vauva söi minua sisältäpäin", että aivan sama mitä söin niin mikään niistä ei jääny minun OMIKSI ravintoaineiksi :D
      Ja siis todellaki kannattaa syödä useasti, ettei tule paha olo ja jaksaa, mutta kiinnittää huomiota ruuan laatuun ja annoskokoon! ja muistaa myös juoda!

• ..............

Et kerro lähtöpainoasi?

• sss22

paino oli siina 70-72 kohdalla....

• lowcarbmom84

Karppaamalla minä laihdutin viime raskauden ja imetyksen jälkeen 15 kiloa. Toimii kuin häkä. Kyllä ne kilot lähtee sitten ku viittii vähän nähdä vaivaa. Itse aloitan taas heti vhh ruokavalion kun painoa pitää ruveta miettimään:)

• PikkuLilliEmonen

Liikut kyllä todella vähän!! Pyöräily on hyvää liikuntaa mutta kannattaa nyt ainakin varovasti pyöräillä kun olet raskaana ja talvikin on. Itse en ole juuri raskauden aikana uskaltanut edes pyöräillä enää viikon 15 jälkeen, koska mahani näkyi jo silloin aika hyvin ja oli selvästi tiellä, pelkäsin että jos jotain sattuu.

Päivittäinen kävelylenkki on ehdoton mitä kannattaa tehdä. Ei sen tarvitse aina niin pitkä olla, mieluummin vaikka 5 minuuttia kuin ei mitään. Ihanteellisinta olis varmaan ainakin puoli tuntia päivässä ja muista että liikuntaa saa kivasti jos kävelee kauppaan, kantaa kauppakasseja (ei mitään ylipainavia kuitenkaan), ja esimerkiksi imuroimisestakin. Kannattaa pysyä fyysisesti aktiivisena raskausaikana niin paljon kuin oma jaksaminen antaa myöten, nimittäin kun raskaus on pidemmällä voi jo olla että on kovia selkävaivoja tai muita kipuja jotka rajoittaa. Jos nyt tunnet olosi terveeksi, niin nauti liikunnasta, siten vauvasikin saa happea kun ulkoilette. :)

Ja syödä pitää. Monipuolista, lautasmallin mukaan ja riittävästi. Nälkä ei saa jäädä. Vitamiinit ja raudan saanti pitää turvata. Ja vähän makeaakaan ei haittaa, kun liikkuu! Koska olet raskaana, tavoitteeksi ei kannata nyt ottaa painon varsinaista pudotusta, vaan se että painon nousu hidastuisi maltillisemmaksi. Ja siinä on oikeaoppinen ravitsemus ja riittävä, kehoa kuunteleva liikunta tarpeen. :)

Itsellä ainakin tuppaa kovasti nälkä olemaan nyt kun olen raskaana, ja syön ihan niin paljon kun keho vaatii. (lautasmallin mukaan ja lisäksi joku pieni herkku päivässä). Painoa on tullut nyt 10 kiloa ja rv34 2 mennään, joten ei paha. Liikun paljon, vastaan kodin siisteydestä ja kävelen kauppaan (n25min/suunta), kannan kauppakassit kotiin ja sitten huilaan. Eli siis arjen pientä hyötyliikuntaa, se auttaa. Vartavasten en joudu liikkumaan, saan itseni väsyksiin jo näillä päivittäisillä askareilla. :)

Toivottavasti tästä oli jotain apua ja muista kuitenkin että painon nousu on normaalia raskauden aikana ja suotavaa, jotta vauva kehittyy. Älä niin mieti painoasi, kun kehoasi ja itseäsi kokonaisuutena ja ennen kaikkea omaa oloasi. Muista, että kun voit hyvin ja olet mahdollisimman onnellinen, voi vauvakin hyvin. (: Varsinaisen laihduttamisen ehtii aloittaa sitten imetyksen jälkeenkin, mikäli sitä edes enää siinä vaiheessa tarvitsee. Pikkuisen kantaminen, leikittäminen, perässä juokseminen ja imetys sekä vaunuttelu saattavat viedä nämä jo tulleet kilosi kuin varkain vain (:

• ..................

Kyllä pyöräily on ihan hyvä liikuntamuoto raskausaikana. Talvisaikaan en siitä tiedä mutta muuten, kevät,kesä,syksy.

• järki hoijjaaa!

älä nyt kuitenkaan raskaana laihduta, se ei tee kuitenkaan hyvää itsellesi. itse painoin 105kg, olen kyllä pitkä mutta siis ylipainoinenkin. raskauden lopussa painoin n. 117kg, joista 6-7 jäi sairaalaan ja loput lähti jälkitarkastukseen mennessä, ihan vaan imettämällä. Älä syö noita hiiareita, mutta syö riittävästi rasvaaja proteiinia sekä kasviksia ja maitotuotteita. niistä se vauva tehdään.
      Et sä liikkumalla raskaana laihdu, eikä se sun painosi ole nyt se olennainen, vaan olosi ja vointisi ja se että lapsesi saa riittävästi rakennusaineita. Jos rupeet kitukuurille niin sit se näkyy sun hiuksissa ja kynsissä ja muussa voinnissakin, veriarvot ja kaikki ravinnevarastot mitä imetyskin tulee verottamaan raskauden lisäksi hupenee, ja pahimmillaan saat jonkun anemian.

• hyi olkoon

yli satakiloinen eukko - huhu hyi helkkari -todellinen emäsika eli emakko.

• emävalas

Lenkille, läski, lenkille! Ei nainen VOI painaa 80kg, vaikk ois noinki pitkä. Äkkiä ryhdistäydy, tai jäät tosi valaaksi ja ukkos lähtee sirpakampien natujen matkaan.

• jj88

Ehkä se on se maha mikä painaa.. en minä valaalta näytä: :)

• hyi sinua kuule

Siis varmaan noi paljon voi painaa! Vaikka epattos olisi 10 kg painava, olisit silti ylipainoinen. Eikä ton vaiheen sikiö paina kuin korkeintaan kilon . Että aika julmaa laittaa oma läskeys syntymättömän kekaran syyksi! Lopeta mässääminen ja löhöäminen!

• Herrag
    • mammamasu19

Ihana kuulla että jollakin muullakin huolestuttaa tuo painonnousu ja lihominen :) Itse painoin pikkusen alle 50 kiloa ennen raskautta, olisiko ollut joku 48-49 kiloa ja nyt jo painan 59,5 kiloa. Raskausviikkoja on nyt 24 3 että hieman yli puoleen väliin mennessä jo yli 10 kiloa tullut lisää :D Tosin masukin on jo aika iso ja rinnat kasvanu kamalasti, mutta välillä siltikin huolestuttaa tosissaan tuo lihominen sillä olen aina ollut pikkunen ja hoikka niin on vähän hankala suhtautua hurjaan painonnousuun :D Nyt varsinkin pelottaa koska en voi enään paljoa liikkua sillä selkään ja lonkkiin on alkanut tulla välillä kamalia kipuja joten joudun ottamaan aika rauhallisesti. Yritän kuitenkin lohduttautua ajatuksilla että ne kilot tulee jotka on tullakseen ja ovat ihan hyvästä vauvallekkin, enkä ala liikaa syynämään syömistänikään (mutta tottakai monipuolista ja terveellistä ruokaa) kunhan itsellä on vain hyvä olla. Ja aloitan vaikka kuunnon treenin kunhan kykenen ja tähtään siihen "rantakuntoon kesällä 2013" ;D Ihanaa odotusta sulle ja nauti raskausajasta äläkä muredi liikoja! :)

• lihavat sikaäidit

Toi edellinen painaa yli SATA kiloa. Kauheen kokosen emakoknn paino se on hei. haloooooooo, tollaseen läskimäärään jo kuolee samperi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe