Olisi kiva kuulla kokemuksianne, Devoit, Semper jne.?
Muutkin saavat vastata.
Oletko ollut hurmoksissa?
18
78
Vastaukset
- Oletko aloittaja
tehnyt syntiä?
Kokemusten perässä ei kannata juosta; juoksetko sinä?
Jos minulta ohjetta uskonelämään haluat, niin oleppa hyvä:
- pidä jalat lujasti maassa, älä juokse hurmosten perässä
- älä perusta uskonelämääsi omiin tai toisten kokemuksiin
- rakenna Sanan pohjalle, pidä sydän avoimena Totuudelle
- ole kuuliainen Jumalan tahdolle, seuraa aina Jeesusta.
Muista myös tämä: "Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella;
sitä vain ei huomata." Job 33:14
PS.
Eikö palstan 'grand' old man olisi oikea hurmosvastaaja?- Huomioitsija.
no eikös se hurmostelu ole teillä helluntailaisilla jokapäiväinen uskonnonharjoittamismuoto, tunnusta vaan rehellisesti semper!
Huomioitsija. kirjoitti:
no eikös se hurmostelu ole teillä helluntailaisilla jokapäiväinen uskonnonharjoittamismuoto, tunnusta vaan rehellisesti semper!
Yrititkö olla hauska, Teuvo tai kuka puskajussi lienetkin:) ?
Olen tehnyt tälläkin palstalla jo kauan sitten selväksi, että:
1
en ole helluntailainen, minä en kuulu helluntaiseurakuntaan,
2
jos helluntailaisuudella satut tarkoittamaan raittiita Raamatun mukaisia armolahjoja, raamatullista kastetta ja yleensä Raamattu-uskollisuutta, niin siinä tapauksessa olen lähempänä perinteistä helluntailiikettä kuin ev.lut.kirkkoa.
Mutta: vaikka hurmostelu olisi leipälajisi, älä sitä minulle tyrkytä!
"Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon." 1.Kor.15:34- Huomioitsija.
Semper.Fidelis kirjoitti:
Yrititkö olla hauska, Teuvo tai kuka puskajussi lienetkin:) ?
Olen tehnyt tälläkin palstalla jo kauan sitten selväksi, että:
1
en ole helluntailainen, minä en kuulu helluntaiseurakuntaan,
2
jos helluntailaisuudella satut tarkoittamaan raittiita Raamatun mukaisia armolahjoja, raamatullista kastetta ja yleensä Raamattu-uskollisuutta, niin siinä tapauksessa olen lähempänä perinteistä helluntailiikettä kuin ev.lut.kirkkoa.
Mutta: vaikka hurmostelu olisi leipälajisi, älä sitä minulle tyrkytä!
"Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon." 1.Kor.15:34vastaa nyt kerrankin rehellisesti suoraan, mihin uskonryhmään kuulut?
Huomioitsija. kirjoitti:
vastaa nyt kerrankin rehellisesti suoraan, mihin uskonryhmään kuulut?
"Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies," Apt.24:5
Tunnustaudun apostoli Paavalin kanssa samaan uskonryhmään. Ruttotaudiksi tai metelinnostajaksi minua ei tosin ole vielä kehuttu ja sitä paitsi olen vain rivijäsen Jeesus Nasaretilaisen "lahkossa".
Tämän tarkemmin en uskonryhmääni kanssasi repostele.
Illanrauhaa sinulle; muuten, mikä suhde sinulla on Paavaliin?
Olet innokas tenttaaja, mutta nyt tuli sinun vuorosi vastata!- Huomioitsija.
Semper.Fidelis kirjoitti:
"Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies," Apt.24:5
Tunnustaudun apostoli Paavalin kanssa samaan uskonryhmään. Ruttotaudiksi tai metelinnostajaksi minua ei tosin ole vielä kehuttu ja sitä paitsi olen vain rivijäsen Jeesus Nasaretilaisen "lahkossa".
Tämän tarkemmin en uskonryhmääni kanssasi repostele.
Illanrauhaa sinulle; muuten, mikä suhde sinulla on Paavaliin?
Olet innokas tenttaaja, mutta nyt tuli sinun vuorosi vastata!ei tule rehellistä vastausta semperin suusta. kysymys oli yksinkertainen., mihin tämän ajan seurakuntaan hän kuuluu. salailu ei anna hyvää kuvaa hänestä ei hänen muihinkaan viesteihinsä voi luottaa
En ole hurmahenki. Perustan sanomani tiukasti Raamatun auktoriteettiin.
Minäkin olen sitä mieltä että tämä kysymys olisi pitänyt esittää The "Grand" old manille, eli Teuvo the hurmahengelle. Siitäpä tuli mieleeni että Tepan seitenvitoset ovat lähellä, elikä jo oikeasti "old man".- Huomioitsija.
oppisi vaikuttaa sekotuksesta adventismia, spiritismiä, helluntailaisuutta ja lestadiolaisuutta
voitko kertoa, mihin näistä kuulut? - Devout
Huomioitsija. kirjoitti:
oppisi vaikuttaa sekotuksesta adventismia, spiritismiä, helluntailaisuutta ja lestadiolaisuutta
voitko kertoa, mihin näistä kuulut?Oikeilla jäljillä olet.
Pisara verta kaikilta neljältä, ja siitä syntyi Devoit Devout kirjoitti:
Oikeilla jäljillä olet.
Pisara verta kaikilta neljältä, ja siitä syntyi DevoitEi epäilystäkään, Teuvo täällä on nyt Huomioitsijana ja Devoutina. Teuvon iva on helppo tunnistaa.
- Huomioitsija.
Devoit kirjoitti:
Ei epäilystäkään, Teuvo täällä on nyt Huomioitsijana ja Devoutina. Teuvon iva on helppo tunnistaa.
no eipä ole. sinulla on luulevaisuuden henki. muiden mainittujen henkien lisäksi.
miten puolustaudut? Huomioitsija. kirjoitti:
no eipä ole. sinulla on luulevaisuuden henki. muiden mainittujen henkien lisäksi.
miten puolustaudut?Vastaapa hurmahenki aloituksen kysymykseen.
Miten on "Huomioitsija", hyväksytkö Paavalin opetukset ja pidätkö Sovitusverta arvossaan?- Huomioitsija.
Devoit kirjoitti:
Vastaapa hurmahenki aloituksen kysymykseen.
Miten on "Huomioitsija", hyväksytkö Paavalin opetukset ja pidätkö Sovitusverta arvossaan?kuulehan hurmahenki. noinhan se tämän maailman ruhtinaskin kysyi Jeesukselta, eikö Raamattu olekin kokonansa totuus vai mitä nikottelet asian suhteen, nielaise kaikki ruotoineen päivineen usko vain n iin taivaan ovet ovat appoisen sellään sinun tulla ja mennä mihin lahkoon haluat, laitumet ovat vihreitä?
Huomioitsija. kirjoitti:
kuulehan hurmahenki. noinhan se tämän maailman ruhtinaskin kysyi Jeesukselta, eikö Raamattu olekin kokonansa totuus vai mitä nikottelet asian suhteen, nielaise kaikki ruotoineen päivineen usko vain n iin taivaan ovet ovat appoisen sellään sinun tulla ja mennä mihin lahkoon haluat, laitumet ovat vihreitä?
Arvasin ettei hurmahenki Teuvo pysty tuohon vastaamaan :) *röhönaurua*
- Huomioitsija.
Devoit kirjoitti:
nyt se hurmahenki nauraa ihan väärän henkilön edessä, Jumalan valitun edessä ja pilkkaa Jumalan valittua, ei hyvä
- Tuskin paranee???
Devoit kirjoitti:
Kylläpä näkyy "Tevoitille" jääneen "Sunilaisuudesta", ikuinen "henkinen hiertymä"
- olet prkleen valittu
Huomioitsija. kirjoitti:
nyt se hurmahenki nauraa ihan väärän henkilön edessä, Jumalan valitun edessä ja pilkkaa Jumalan valittua, ei hyvä
sinun valintasi on nähty, Teuvo, pilkkaat Jumalaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751738- 591698
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3321439Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671280Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081259Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621107- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin971043Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980