Lynet, M.B., Yxex ja Temppuilija

Kyllä vai ei?

Kysymyksiä teille, joihin mielellään ainoastaan kyllä tai ei -vastaus.

Valehteleeko narsisti muita ihmisiä enemmän?

Pyrkiikö narsisti käyttämään toisia ihmisiä hyväkseen enemmän kuin muut?

Pettääkö narsisti enemmän kuin muut ihmiset?

Pyrkiikö narsisti hyötymään taloudellisesti muista ihmisistä enemmän kuin muut?

Käyttääkö narsisti enemmän ja helpommin fyysistä väkivaltaa kuin muut?

Käyttääkö narsisti henkistä väkivaltaa enemmän kuin muut?

16

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä vai ei?

Vielä:

Onko narsistilla tapana mitätöidä ja alistaa läheisiään enemmän kuin muilla ihmisillä?

Ottaako narsisti vähemmän vastuuta esimerkiksi lapsistaan ja heidän käytännnön tarpeistaan kuin muut?

Pyrkiikö narsisti enemmän hallitsemaan lähipiirissään olevia ihmisiä kuin muut?

• Itse lisäisiin kysymyslistaan yhden olennaisen kysymyksen lisää:

Minkä vuoksi jotkin ihmiset noin toimivat?

• YAK-42
        temppuilija kirjoitti:

Itse lisäisiin kysymyslistaan yhden olennaisen kysymyksen lisää:

Minkä vuoksi jotkin ihmiset noin toimivat?

Koska ovat antaneet sielunsa paholaiselle.

• YAK-42 kirjoitti:

Koska ovat antaneet sielunsa paholaiselle.

Ehkäpä juuri noin on. Ken tietää ... sen tiedän, että aloituksen hyvien kysymysten kautta tuota 'minkä vuoksi' kysymystä voidaan lähestyä.

Valehteleeko narsisti muita ihmisiä enemmän? (Minkä vuoksi: oman häpeän välttelemiseksi.)
        Pyrkiikö narsisti käyttämään toisia ihmisiä hyväkseen enemmän kuin muut? (Minkä vuoksi: Kyvyttömänä kantamaan omaa häpeäänsä, siirtää sen muiden kannettavaksi.)
        (Minkä vuoksi: oman pienuuden ja riippuvaisuuden aiheuttaman häpeän välttelyn vuoksi.)
        (Minkä vuoksi: häpeä omasta kyvyttömyydestä katoaa toisia hyväksi käyttämällä - yläpuolelle asettuminen)
        Käyttääkö narsisti enemmän ja helpommin fyysistä väkivaltaa kuin muut? (Häpeän pakenemista kaikin käytettävissä olevin keinoin.)
        (Häpeänsiirto, kun ei osaa eikä uskalla kohdata omaa häpeäänsä, on helpompi laittaa toiset käsittelemään se omasta puolesta.)

Mikä onkaan narsistille helpompi tapa vältellä omaa häpeään, kuin siirtämällä se 'narsistin' kannettavaksi?

• totta vai ei?
        temppuilija kirjoitti:

Ehkäpä juuri noin on. Ken tietää ... sen tiedän, että aloituksen hyvien kysymysten kautta tuota 'minkä vuoksi' kysymystä voidaan lähestyä.

Valehteleeko narsisti muita ihmisiä enemmän? (Minkä vuoksi: oman häpeän välttelemiseksi.)
        Pyrkiikö narsisti käyttämään toisia ihmisiä hyväkseen enemmän kuin muut? (Minkä vuoksi: Kyvyttömänä kantamaan omaa häpeäänsä, siirtää sen muiden kannettavaksi.)
        (Minkä vuoksi: oman pienuuden ja riippuvaisuuden aiheuttaman häpeän välttelyn vuoksi.)
        (Minkä vuoksi: häpeä omasta kyvyttömyydestä katoaa toisia hyväksi käyttämällä - yläpuolelle asettuminen)
        Käyttääkö narsisti enemmän ja helpommin fyysistä väkivaltaa kuin muut? (Häpeän pakenemista kaikin käytettävissä olevin keinoin.)
        (Häpeänsiirto, kun ei osaa eikä uskalla kohdata omaa häpeäänsä, on helpompi laittaa toiset käsittelemään se omasta puolesta.)

Mikä onkaan narsistille helpompi tapa vältellä omaa häpeään, kuin siirtämällä se 'narsistin' kannettavaksi?

Noin olen minäkin käsittänyt.

• selvensi paljon
        temppuilija kirjoitti:

Olipa hyvä vastaus!

• kyllä vai ei?

Nimimerkki Dizel unohtui tuosta, kenelle kysymys on myös osoitettu.

• Hmph...
        Viitsiikö tuohon sitten enää vastatakaan. ;)

No vastataan nyt sen verran, että tuollaiset pelkistetyt kysymykset ovat typeriä...Eli olen aika lailla samaa mieltä, kuin Temppu noiden vastaustensa kanssa.

Tosin, en käyttäisi omalla kohdallani ainakaan sanaa häpeä...
        pikemminkin "väärät" ( poikkeavat ) ohjeet elämiseen on annettu, joten ei tarvitse hävetä/katua, mitä tekee...koska kaikki, mitä teen on omalla logiikallani ja järjelläni "oikein". Tässä on ollut opettelua, nimittäin en halua loppuelämää elää joillain "omilla säännöilläni" kykenemättä varsinaisesti "normaaliin elämään..."
        Enkä kuitenkaan halua myöskään esittää olevani muuta, kuin mitä olen...
        ( vaikea juttu "korjattavaksi", mutta pidän haasteista )

Jatkan ehkä toiste.

• dizel kirjoitti:

Hmph...
        Viitsiikö tuohon sitten enää vastatakaan. ;)

No vastataan nyt sen verran, että tuollaiset pelkistetyt kysymykset ovat typeriä...Eli olen aika lailla samaa mieltä, kuin Temppu noiden vastaustensa kanssa.

Tosin, en käyttäisi omalla kohdallani ainakaan sanaa häpeä...
        pikemminkin "väärät" ( poikkeavat ) ohjeet elämiseen on annettu, joten ei tarvitse hävetä/katua, mitä tekee...koska kaikki, mitä teen on omalla logiikallani ja järjelläni "oikein". Tässä on ollut opettelua, nimittäin en halua loppuelämää elää joillain "omilla säännöilläni" kykenemättä varsinaisesti "normaaliin elämään..."
        Enkä kuitenkaan halua myöskään esittää olevani muuta, kuin mitä olen...
        ( vaikea juttu "korjattavaksi", mutta pidän haasteista )

Jatkan ehkä toiste.

Pitää ottaa huomioon, että näitä juttuja voi funtsia monella tasolla.

• Vastaus kaikkiin kysymyksiin on kyllä.

• kyllä vai ei?

Temppuilija: "Vastaus kaikkiin kysymyksiin on kyllä."

Kiitos vastauksestasi ja siitä että vastasit kuten pyysin, kyllä tai ei.

Temppuilija: "Itse lisäisiin kysymyslistaan yhden olennaisen kysymyksen lisää:

Minkä vuoksi jotkin ihmiset noin toimivat? "

Aiheellinen kysymys, mutta mieluummin toisen ketjun aihe niin ei rönsyile liikaa.

• kyllä vai ei? kirjoitti:

Temppuilija: "Vastaus kaikkiin kysymyksiin on kyllä."

Kiitos vastauksestasi ja siitä että vastasit kuten pyysin, kyllä tai ei.

Temppuilija: "Itse lisäisiin kysymyslistaan yhden olennaisen kysymyksen lisää:

Minkä vuoksi jotkin ihmiset noin toimivat? "

Aiheellinen kysymys, mutta mieluummin toisen ketjun aihe niin ei rönsyile liikaa.

Olen havainnut itselläni olevan vamma - rönsyilen aina. Pyydän sitä anteeksi ja odottelen muiden vastauksia.

• M.B.

Hyviä kysymyksiä. Omasta mielestäni osaan antaa vastauksia vain tavallisiin ihmisiin ja käyttäytymiseensä liittyen, yhden mielestäni narsistin tiedän, mutta hänellä tuo valehtelukin on sellaista.. asioitten kääntöä ja totuuden kertomatta jättämistä niin, että se kuuntelija onnistuneesti tekee kuulemastaan ne johtopäätöksetkin niin, että se narsisti pystyy sanomaan, että ei ainakaan valehdellut.

Pettää enemmän - ihminen, joka mielestäni on narsisti - kyllä
      Pyrkii hyötymään taloudellisesti - kyllä. Osaa senkin naamioida tosin ihan h..in taitavasti kaikenmaailman oikeuksien ja toisen velvollisuuksien taakse.

Käyttää fyysistä väkivaltaa enemmän kuin kukaan toinen tuntemani tavallinen ihminen, mutta osaa senkin perustella pakottavana tarpeena tilanteeseen liittyen.

En tiedä onko kieroilu sinänsä henkistä väkivaltaa, mutta kieroilee tavalla, josta hyötyy itse ja toinen tuntee itsensä voimattomaksi.

Saa ihmiset tekemään asioita puolestaan äärimmäisen helposti, eli hyötyy näinkin muista.

On valtava tarve asettua muiden yläpuolelle ja värittää oma olemisensa jollakin tavalla loisteliaammaksi, vaikka olisikin tasan samaa p.skaa kuin muillakin se oleminen. Alkoholiongelmakin on jotenkin mystisesti saanut melkein jumalalliset mittasuhteet.

Saa muut tekemään ne asiat puolestaan myös lasten eteen eikä epäröi järkyttävällä tavalla manipuloida elämästä vielä kokemattoman mieltä, jos sillä saa lapsen puolelleen. Vetoaa niihin tunteisiin suoraan sanottuna ja sillä tavalla, josta kasvavalla ihmisellä ei ole vielä mitään käsitystä.

Pyrkii kontrolloimaan ehdottomasti kaikkea muitten elämässä ja jos toiset eivät riittävästi arvosta hänen huolenpitoaan tai ota neuvoistaan opiksi ja tee kuten hän meinaa, että olisi hyvä, saavat kuulla olevansa sairaita ja alkaa järjestämään hoitoa.

Aina välistä muistaa kertoa rakkaudestaan ja siitä kuinka on kuuntelijan puolella täysin ja seuraavassa sivulauseessa tekee epäsuorasti selväksi, että kannattaa vilkuilla olan ylitse ja että erityisesti niin kannattaa tehdä kaikkien, jotka hän katsoo sellaisiksi, että ovat jotenkin rakkautensa kohdetta loukanneen.

Tällaisesta kaikesta toisen pitäisi osata osoittaa kiitollisuutensa, ihailunsa ja kunnioituksensa. Ihmekös noita eroja tulee nykyaikana jos kumppani on tuollainen. Ja tämä kaikki kirjoittamani vain yhden ihmisen, jonka minä katson narsistiksi, olemisen perusteella.

Olen pahoillani noin muuten. Olen oppinut, että vastaamalla vain kyllä tai ei annettuihin kysymyksiin, kysyjällä on lupa laajentaa vastaukset jälkikäteen tarkoittamaan ja kattamaan kaikkea muutakin mahdollista. Itse en ole siis elämässäni päässyt vertailemaan keskenään oikeastaan muuta kuin tavallisten ihmisten parisuhdevaikeuksissa toisilleen antamien diagnoosien laatua ja lukumäärää, en siis esimerkiksi kahta narsistia keskenään.

• kyllä vai ei?

"Olen oppinut, että vastaamalla vain kyllä tai ei annettuihin kysymyksiin, kysyjällä on lupa laajentaa vastaukset jälkikäteen tarkoittamaan ja kattamaan kaikkea muutakin mahdollista."

Totta. Mutta halusin tässä kysyä kuitenkin yksinkertaistetusti kyllä tai ei vastauksianne. Kiitos vastauksesta.

• M.B.
        kyllä vai ei? kirjoitti:

"Olen oppinut, että vastaamalla vain kyllä tai ei annettuihin kysymyksiin, kysyjällä on lupa laajentaa vastaukset jälkikäteen tarkoittamaan ja kattamaan kaikkea muutakin mahdollista."

Totta. Mutta halusin tässä kysyä kuitenkin yksinkertaistetusti kyllä tai ei vastauksianne. Kiitos vastauksesta.

Pahoillani, että en osannut niitä tarkentamatta antaa. Toivottavasti ei ollut liian pitkästi vastattu kuitenkaan. Siis niin, että kyllä tai ei katoaisi sinne tarkennukseen..

• Vastaan:

Kyllä
      Kyllä
      Kyllä
      Kyllä
      Kyllä
      Kyllä
      Kyllä
      Kyllä

Viimeinen kysymys pisti enemmän miettimään, "Pyrkiikö narsisti enemmän hallitsemaan lähipiirissään olevia ihmisiä kuin muut? "

Pohdinnan jälkeen vastaan siihenkin kyllä.

Kysyin nämä kysymykset itseltäni. Olen ollut uhri ja narsisti, ja nykyisin koetan elää itseäni ymmärtäen. Muita ymmärtäen. Ihmistä ymmärtäen. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      105
      3565
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      230
      2333
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2120
    4. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      38
      1869
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1669
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1128
    7. No onneks ei tartte sit olla

Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      920
    8. Mitä sun päässä oikeen liikkui

Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      882
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      70
      860
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      130
      822
    Aihe