kysymyksiä aivottärähdyksestä

tietoja kaipaava

haluaisin saada tietoja aivotärähdyksestä.
jos ei mene ollenkaan käymään lääkärissä jos on saanut aivotärähdyksen niin miten sit voi käydä tälle ihmiselle?mitä oireita aivotärähdyksessä on?jos nyt on aivotärähdys niin voiko se aiheuttaa ruokahalu muutoksia?voiko se aiheuttaa pahoinvointia?jos on sairaus ja on saanut aivotärähdys niin kannattaako mennä sille lääkärille joka hoitaa sitä sairautta?vai riittääkö et menee terveyskeskuksen lääkärille?
itselläni ei ole aivotärähdystä,mutta haluan etukäteen tietoja aivotärähdyksestä.jos mulle joskus nyt tulisi aivotärähdys niin olisi kiva tietää mitä oireita siitä seuraa sitten.
muuten kuuluuko aivotärähdykseen poskien punotus?

12

3117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BallooN

"Päähän kohdistuva isku voi aivotärähdyksen, ohimenevän häiriötilan, jonka oireita ovat lyhyt tajuttomuus ja pahoinvointi, tai aivoruhjeen..." -tietosanakirja- jep jep.. nii.. omakohtaisen kokemuksen mukaa aivotärähdyksen jälkeen päätä särkee etenkin tärähdellessä.. siis jos vaikka hyppii. ei kannata nukkua (ainakaan ilman valvontaa) heti iskun jälkeen.. aivotärähdyksen vakavuudesta riippuen pitää mennä lääkäriin, tai sit ei.

• minna

jos esim. lapsellasi luulet olevan kyseisen asian. kantsii kyl viedä aika nopsaa lekuriin.lapsi vaatii hoitoa, toivotaan et itse et ole aiheuttanut kyseistä, kun et lääkäriin haluaisi mennä.

• tietoja kaipaava

mulla ei ole itselläni ole lapsia.olen vasta 16-vuotias nuori ihminen.mulla ei itselläni ole aivotärähdystä.halusin vaan tietoja aivotärähdyksestä.ajttelin et jos joskus mulle aivotärähdys niin tietäisin sit mitä oireita se tuottaa mulle

• Huolestunut

Älä nyt hermostu, mutta "tiedän" kuka olet. Soita heti sinne terveyskeskukseen. Kerro, mitä sinulle on tapahtunut. He päättävät, pitääkö sinun mennä lääkäriin. Terveyskeskuksen käyntimaksua ei tarvitse maksaa heti, siitä saa laskun mukaan. Reumalääkäri ei voi sinua auttaa, kun on kyse tuollaisesta onnettomuudesta. Puhu edes jonkun aikuisen kanssa.

• tietoja kaipaava

mistä sä tiedät et kuka mä olen?

• Huolestunut
        tietoja kaipaava kirjoitti:

mistä sä tiedät et kuka mä olen?

Olen yksi reuma-keskusteluryhmästä. Oletko sinä vieläkään puhunut kenellekään oireistasi, siis muualla kuin netissä?

• tietoja kaipaava
        Huolestunut kirjoitti:

Olen yksi reuma-keskusteluryhmästä. Oletko sinä vieläkään puhunut kenellekään oireistasi, siis muualla kuin netissä?

en ole pystynyt puhuun.mä olen huono puhumaan itsestäni kenellekkään.mä en melkein ikinä pysty kertomaan asioistani tai ongelmasti puhumalla vaan mun täytyy ennemmin kirjoittaa se juttu.sillai mä ylensä olen ongelmiani purkannu eli kirjoitamalla kirjeen tai tai sit netin välityksellä

• monesti tärähtänyt

en ole pystynyt puhuun.mä olen huono puhumaan itsestäni kenellekkään.mä en melkein ikinä pysty kertomaan asioistani tai ongelmasti puhumalla vaan mun täytyy ennemmin kirjoittaa se juttu.sillai mä ylensä olen ongelmiani purkannu eli kirjoitamalla kirjeen tai tai sit netin välityksellä

Minulla on ollut useampi aivotärähdys ja asteikolla lievästä vakavaan...eli todellakin sinun kannattaa mennä käymää tk:ssa niin ne pistää lisätutkimuksiin jos on aihetta (ja saat ainakin mielenrauhan sen asian suhteen). Itseltäni ottivat mm. TT-kuvat (näkyy verenvuodot päässä) ja olin sisällä sairaalassa viikon verran...kotonakin polla sekaisin usean viikon sen jälkeen. Ja kokemuksesta tiedän että oireet voivat olla niin laidasta laitaan erilaisia jokaisella ja iskusta riippuen.

• Huolestunut

Hyvä, että sinulla on tietokone käytettävissä, mutta ei nämä neuvot lääkärissä käyntiä korvaa.

Onko reumalääkärisi terveyskeskuksessa vai jossain kauempana sairaalassa? Milloin sinulla on seuraava aika sinne? Monet ihmiset kirjoittavat kotona paperille asiat, joista haluavat kertoa lääkärille ja antavat sen sitten luettavaksi lääkärille. Lääkärissä käynnit kun jännittävät lähes jokaista iästä riippumatta niin, että tahtoo unohtua, mitä piti sanoa.

Tuo TT-kuvaus on yhtä helppo juttu kuin muutkin röntgenkuvaukset. Ei tarvitse kuin maata paikallaan hetken aikaa. Olet varmaan ollut sairaalassakin tutkimuksissa reuman takia. Minä olin viime kesänä viikon, kun pisteltiin kortisonia varpaista olkapäihin asti.

Onko sinulla vielä huimausta, näköhäiriöitä, kipuja tai jotain muuta oireita päässäsi?

• tietoja kaipaava
        Huolestunut kirjoitti:

Hyvä, että sinulla on tietokone käytettävissä, mutta ei nämä neuvot lääkärissä käyntiä korvaa.

Onko reumalääkärisi terveyskeskuksessa vai jossain kauempana sairaalassa? Milloin sinulla on seuraava aika sinne? Monet ihmiset kirjoittavat kotona paperille asiat, joista haluavat kertoa lääkärille ja antavat sen sitten luettavaksi lääkärille. Lääkärissä käynnit kun jännittävät lähes jokaista iästä riippumatta niin, että tahtoo unohtua, mitä piti sanoa.

Tuo TT-kuvaus on yhtä helppo juttu kuin muutkin röntgenkuvaukset. Ei tarvitse kuin maata paikallaan hetken aikaa. Olet varmaan ollut sairaalassakin tutkimuksissa reuman takia. Minä olin viime kesänä viikon, kun pisteltiin kortisonia varpaista olkapäihin asti.

Onko sinulla vielä huimausta, näköhäiriöitä, kipuja tai jotain muuta oireita päässäsi?

melkein joka aamupäivä mua on huimannut mut kyl siit meneen kyl ohitse.totanoin mä en enää joudu käymään tyksissä koska mä täytin viime joulukuussa 16.mä sit joudun tästä lähin käymään toisella reumalääkärillä.se on lähempänä kuin tyksi

• mamma

melkein joka aamupäivä mua on huimannut mut kyl siit meneen kyl ohitse.totanoin mä en enää joudu käymään tyksissä koska mä täytin viime joulukuussa 16.mä sit joudun tästä lähin käymään toisella reumalääkärillä.se on lähempänä kuin tyksi

ehdottomasti lääkäriin menoa. Kirjoita nämä jutut ja oireet paperille. Joka-aamuinen huimaus voi liittyä siihen että on pysyvämpi vaurio. Kerro tarkasti mitä tapahtui kun sait aivotärähdyksen. Merkitse muistiin tuliko tajuttomuutta.
        Asia on hyvin vakava.

• mamma
        mamma kirjoitti:

ehdottomasti lääkäriin menoa. Kirjoita nämä jutut ja oireet paperille. Joka-aamuinen huimaus voi liittyä siihen että on pysyvämpi vaurio. Kerro tarkasti mitä tapahtui kun sait aivotärähdyksen. Merkitse muistiin tuliko tajuttomuutta.
        Asia on hyvin vakava.

olikin jo aika vanha juttu! Toivottavasti kysyjä on saaanut apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe