ketään muita?

vätyksen kihlattu

Onko täällä ketään, jonka mies ei edes halua töihin? Tai tiedättekö tällaisia henkilöitä?
Suututtaa jo tuollainen vätys joka on kaikki päivät kotona. Se on mun mentävä näköjään töihin ens syksynä, mut ketuttaa vaa alkaa tota äijää elättää ku sekää ei minua ja lapsia oo ollu koskaan aktiivinen elättää. Kyllähän työttömyystuella ja kotihoidontuella eletään, joohh.. sepä onkin sitten sellaista "kaikki välttämätön hankitaan", ei ikää mitään "ylimääräistä". Jos olisin tienny ettei toi etes halua töihin niin en olis lasta sen kanssa tehnyt. Kuitenkaan en lasta kadu, mutta harmittaa millanen isä tuli valittua lapselle.
Nytkin miekkonen tuolla nukkuun kun meni ilmeisesti taas myöhään viime yönä netissä. Minä oon noussu jo kasilta lapsen kanssa ylös ja ollaan aamujutut touhuttu ja siivottu ja nyt istun sitten lattialle läppärin ääressä ja laps leikkii tässä vieressäni. Kohta mennään ulos ja kun tullaan sisälle niin ihme on jos mies on jo sängystä ylös päässyt.
Arhh!! Mitä tollasen kanssa pitää tehdä?? En mä voi pakottaa sitä töihin, mut mite se ei tajua kuin noloa ja typerää tollane vetelehtiminen on?! Sanoo että "mua tarvitaan enemmän täällä kotona, paljon tärkeämpää olla teidän kanssa kuin jossain työmaalla", no, suloisesti ajatelut, mutta ei me eletä suloisilla ajatuksilla. Tai eletään, mut ei riitä mulle. Enkä todellakaan halua alkaa elättää 40-vuotiasta MIESTÄ kuin omaa lastani, varsinkaan kun perheen pään tehtävä se olisi. Ilmeisesti tässä talossa ei ole mies se perheen pää vaan minähän se taidan olla. huoh.. Jos sitä sitte töihin menisi, mutta en miehen menoja tms kustanna, saapi omilla päivärahoillaan ostaa omat juttunsa.
Ärsyttää vaan kun se ei tee kotonakaan kuitenkaan niin paljon kuin minä, vaikka kotona on.
Jos mies kävisi töissä, en vaatisi häntä tekemään kotitöitä. Hemmetti!
Kyllästyttääää tommonen työttömän vätyksen elämäntyyli!! tekis mieli häippästä vaan kun ei haluais luovuttaa. Mitä tekisit jos olisit minä? :(

24

2101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N. Sulvala

Tiedät jo vastauksen
      "Kyllästyttääää tommonen työttömän vätyksen elämäntyyli!! tekis mieli häippästä vaan kun ei haluais luovuttaa. Mitä tekisit jos olisit minä? :( "

http://www.stm.fi/tiedotteet/kuntainfot/kuntainfo/view/1574544

Vaikka pienin on kunnan maksamana ei tarvitse kustantaa miehen menoja joten sekin on lapsen menoihin.

Elatustuki 1.1.2012 alkaen

Täysimääräisen elatustuen määrä on 1.1.2012 lukien 147,96 euroa kuukaudessa lasta kohden.

Asumistuen saat myös paremman ja YH-lisän lapsilisään.
      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020708161610HL?OpenDocument

Ihan kättelyssä saat 200 €/kk enemmän ja säästön miehen kuluista.

• N.Sulvala

ja vielä verottomana.

• vätyksen kihlattu

en millään haluais vielä luovuttaa tän tapauksen suhteen. tiiä vaa miten sais muutosta tilanteeseen kun puhuminen ei auta. enkä tahdo toista syyllistää.

ap

• Ei voi olla totta!

Onko Suomessa todella mahdollista päättää, etten mene töihin ja saada silti työmarkkinatukea?

Rekrytoijana käräytän TE-toimistolle jokaisen lusmuilijan, joka ei ota tarjottua työtä vastaan!!! Kuinka vätys-miehesi voi vielä saada rahaa? Miten hän on onnistunut välttämään tarjotut työt?

• vätyksen kihlattu

Siis tottakai sen olis pakko ottaa vastaan, jos sitä työtä vain olisi! Viimeksi kyllä lopetti kesken kun oli niin p*ska duuni kuulemma ja olikin sitten jonkun kuukauden karanteenissa tms ettei saanut mitään rahaa. Nyt taas saa. Että ei se huijaa työkkäriä, kelaa tai muitakaan tahoja. Se vain tympii tuo asenne, että ollaan mielellään työkkärinlistoilla että saapi olla kotona ja rahaa tulee tekemättä mitään.
      Voisi etsiä aktiivisemmin niitä töitä, täällä saa monesti kuulla kui tyypit käy kyselee ite töitä ja ovat suurin osa saaneetkin jostain töitä- enkä edes tarkoita mitään mainostenjakajaa, vaan eräskin pääsi gigantille myyjäksi.
      Se juuri rassaa kun on sanonut suoraan ettei töissä käynti kiinnosta, no ei kiinnosta monia muitakaan mutta muut tuntuu tajuavan ettei ole juuri vaihtoehtoja kun on lapsi/lapsia.

Mies saikin työpaikan kun vielä odotimme lasta, tai hänelle luvattiin duuni koska nykyinen työntekijä oli jäämässä pois. No mies kävi sitten erään kalliin kurssin joka tähän duuniin vaadittiin, ja sittenpä ei tämä tyyppi jäänytkään pois ja mies sanoo nytte että häntä on niiin huijattu ja sai taas lisää syitä olla hakematta töitä. Itse saan kyllä töitä heti syksyllä, se on varma, mutta tässä vain mietin, että jos kerta mies haluaa kotona olla niin voisi lapsi olla hänen kanssaan päivät kun itse olen töissä. Mahdollisuus sekin.
      Joskis tekisi välillä mieli lähteä joksikin aikaa pois, vähän kovemmat keinot käyttöön kun ei puhe auta mitään.

• Hohhoijaa..

Niin siis että miehen pitäs mennä töihin hankkimaan rahaa, jotta sä saisit olla vätyksenä kotona?! Ei ku sähän ootki kotiäiti, ja sepäs onki tosi rankkaa joka päivä tehä ruokaa ja leikkiä mukulan kans.

Mee ite vaan töihin ja lopeta se kitiseminen!

• vätyksen morsian

Ööö enkös sanonutkin että oon menossa? :D
        Niin ja en tiiä mitä sää teet kotona ollessasi (jos sulla edes on lapsi/lapsia) mut mä en ainakaan laiskottele =) eikä mun hommiin kuulu pelkkä ruoan laitto ja lapsen kanssa leikkiminen.
        toisin kuin tuo miekkonen. Loppuupahan sekin sitten ku meen töihin kun se saa sitten hoitaa kotityöt yms.
        Sama olis mulla että jos mies olis töissä nii mä tekisin kaikki hommat kotona sitten. En vaatis miestä imuroimaan, tiskaamaan tms. Kunhan lautasensa korjaa pöydästä kuiteski.
        Yhdessä ollaan kuitenkin sitä mieltä että molemmat ei mene töihin ihan heti koska kumpikaan ei halua lastamme hoitoon mihinkään hoitopaikkaan.

• Odietamormor
        vätyksen morsian kirjoitti:

Ööö enkös sanonutkin että oon menossa? :D
        Niin ja en tiiä mitä sää teet kotona ollessasi (jos sulla edes on lapsi/lapsia) mut mä en ainakaan laiskottele =) eikä mun hommiin kuulu pelkkä ruoan laitto ja lapsen kanssa leikkiminen.
        toisin kuin tuo miekkonen. Loppuupahan sekin sitten ku meen töihin kun se saa sitten hoitaa kotityöt yms.
        Sama olis mulla että jos mies olis töissä nii mä tekisin kaikki hommat kotona sitten. En vaatis miestä imuroimaan, tiskaamaan tms. Kunhan lautasensa korjaa pöydästä kuiteski.
        Yhdessä ollaan kuitenkin sitä mieltä että molemmat ei mene töihin ihan heti koska kumpikaan ei halua lastamme hoitoon mihinkään hoitopaikkaan.

Teidän kannattaa sitten kyllä istahtaa keittiön pöydän ääreen perheneuvotteluun ja tehdä ihan selväksi, että mies sitten hoitaa kotityöt. Ne kannattaa kyllä kirjata ylös oikein kynällä, koska siitä, mitä kotityöt ovat, voi teillä olla ihan erilainen käsitys. Siivouskin pitää määritellä, se on enemmän kuin imurin kuljettaminen koko talon läpi.

Älä vaan päästä tilannetta siihen, että kun tulet töistä kotiin, alkaa sinun passivuorosi ja miehen vapaa-aika. Näitäkin on nähty.

Ethän vain ajattele, että päivärahat ovat sitten miehen omia rahoja? Hänenkin
        kuuluu ensisijaisesti osallistua perheen menoihin ja jos kymppi jää yli, käyttäköön sen sitten, mihin tahtoo. Paljon enempää siitä sitten tuskin jääkään, jos oikeasti laittaa perheen tarpeet etusijalle!

• ............

Ootpa sä miehen itelles ottanu..

• moni kakku päältä...

Mulla oli ex-mies tuollainen vätys...
      Ennen lapsia se oli kyläpaikassa leikkimässä lasten kanssa ja auttoi toisia, ajattelin, että siinä mulla on ahkera ja lapsirakas mies. Kun omia tuli, eihän laittanut tikkua ristiin, odotti kaiken valmiina ja kun kylään mentiin, niin leikki toisten lapsien kanssa. Ei ottanut työkkäristä työtä vastaan, koska ne oli paskahommia.Itse tein, mitä sain tehdä...
      Niin ja se mies on nyt EX.

• srtyery

niinpä, on ihan eri juttu jaksaa leikkiä vaikka pari tuntia kerran kuukaudessa kuin jaksaa sitä koko ajan joka päivä. Itse kun olen nyt kotiäiti, niin en valitettavasti jaksa enää hirveästi leikkiä lasten kanssa kun olen aina kotona 24/7, pääosa ajasta menee ulkoillessa, ruokaa laittaessa ja siivotessa tms. kotitöissä ja lapset leikkivät meillä keskenään. Välillä toki käyn leikkimässä, mutta olen aika huono leikkijä. Mies kun on lasten kanssa iltaisin, niin jotenkin jaksaa paremmin leikkiä lasten kanssa kuin minä. Kohta palaankin töihin, joten saas nähdä josko jaksan sitten paremmin.

• maassa maan tavalla

Sun miehes on ymmärtänyt elämän perimmäisen olemuksen, turha rähjätä töissä kun muutenkin pärjää, akka menee töihin ja ottaa lapsenhoitajan jonka kanssa äijä peuhaa päivisin, sinä lihot 20-30kg ja pääsi on kipeä 360 päivää vuodessa. Turja ihmetellä miksi mies on luomakunnan kruunu

• vätyksen kihlattu

Odietamormor: Puhuttu on, mies vain suuttuu kun en anna hänen olla rauhassa.
      Kyllähän nuo tuntuu pvärahat olevan hänelle itselleen kun ei hän maksa yhteisiä juttuja kuin bensat (ja pihtaa auton käyttöä joten se ei kalliiksi hänelle tule)

Maassa maan tavalla: Miks pitäs ottaa lapsenhoitaja jos mies on kotona muksun kanssa?? :D ja jospa nyt en kummiskaan lihois kun aika paljon liikuntaa harrastan ja syön terveellisesti. Pää ei ole kipeä juuri koskaan ;)

• Odietamormor

Vaikka mies suuttuisi siitä, että haluat puhua asiat halki, voit sitä silti vaatia. Suuttukoon sitten. Sinullakin on oikeutesi. Ikään kuin teillä olisi työnjako se, että sinulla on velvollisuudet ja miehellä oikeudet. Ei kai vaan?

Kyllä vaikuttaa siltä, että se olisi parasta pistää ulkoruokintaan. Sanele ehdot ja jos ei kelpaa, niskaperse-ote ja ulos. Silloin sinulla on paljon paremmin aikaa, energiaa ja rahaa huolehtia itsestäsi ja lapsestasi.

• vätyksen kihlattu

Tänään otin sitten puheeksi, ja suuttuihan se vaikka puhuin ei-syyllistävään sävyyn tai muutenkaan riidan haku mielessä. Yritin järkevästi selittää, että kai hän ymmärtää ettei tämä peli vetele ja kysyin, eikö häntä itseään tympäse olla koko ajan kotona kun kaikki muut käy töissä yms. En saanut mitään järkevää vastausta, ja mies otti ja lähti ulos jopa tunniksi. Loppupäivän onkin pitänyt mykkäkoulua, aivan kuin minä tässä oikea paholainen olen ja kunnon nalkuttaja.
      Olen oikeasti ajatellut että alan laittaa miehen tekee joka toinen viikko ruoka- ja vaippaostokset niin saapahan nähä että vieläkö hälle riittää se raha mitä nykyään saa kuukaudessa. Saattaa kyllä olla että sieltä kaupasta tulee vaippapaketin lisäksi pari hernekeittopurkkia..

• -------

Jos minä olisin sinä, niin hakisin välittömästi itselleni työpaikan ja jättäisin tietenkin lapsen miehen kanssa kotiin. Ei tulisi mieleenkään hankkia mitään hoitopaikkaa lapselle, jonka isä on kotona. Ja miksi isä ei voisi olla se, joka on kotona?

Mutta ennen kuin sinne töihin pääsisin, niin en todellakaan antaisi miehen vain maata sängyssä. Eli kun on tänään saanut, niin huomenna tyrkkäät lapsen hänelle ja lähdet yksin työnhakuun.

• asdfghjklöä

Miehesi on ammattityötön.
      Taitaa olla vauhtiviiva jopa kalsareissa.

Edessäsi on aika jolloin kodin sotkijoita on enemmän kuin siivoojia ja lapset katsovat isästä mallia kun ei isä ei mekään.
      Saat asumistuke paremmin ilman miestä ja jokaisesta lapsesta saat elatustuen yksinhuoltaja lisän lapsilisään on yht. 200 €/kk
      SEKÄ säästät mieheen menevät kulut.
      Nosta mies ulos.

• luuseriseon

Minä en ap ymmärrä miksi olet ottanyt (ja tehnyt lapsen!!!) miehen kanssa jota ei ole työnteko kiinnostanut? Minä en ikinä edes seurustelisi miehen kanssa jolla ei ole työpaikkaa tai vähintään pitää olla aktiivinen työnhakija. MItä ihmettä naisia vaivaa kun ottavat luusereita?

• vätyksen kihlattu

luuseriseon: Varmaan ne puheet töihin menosta. kyllä vähän kaduttaa joo. mutta toisaalta taas en kadu, koska lasta en kadu olleskaan.

nyt miehelle tarjottu töitä, mutta palkka ei kuulemma tarpeeksi hyvä! voi itku!! olisi edes työkkäristä tullut tämä tarjous niin olisi sen pakko ottaa se vastaan.. mutta sukulainen tarjosi työtä firmastaan.. kyllä taas ärsyttää.
      Oon tuumannut, että jos kesään mennessä ei ole mennyt töihin, niin otan ja lähden. Ja varoituksenkin olen jo antanut, että en ala katsomaan tuollaista vätystä. Kovasti sekin haluaisi yhdessä olla, ja koittaa perustella vaikka millä verukkeilla, miksi hän ei ota vastaan tätä duunia jota tarjottiin. Ei haluais musta luopua, ei itse näe tilanteessamme mitään ongelmaa ja juuri siksi että on niin vaatimaton eikä kaipaa mitään hienoa elämään. Kunhan on katto pään päällä ja rakkaat lähellä niin kaikki hyvin. Aivan sama onko samat huonekalut vielä 20 vuoden päästä..

• tIIaMarIa11

Kyllähän sitä tietysti nyt pärjää kun lapsi on pieni, mutta kun lapsi kasvaa niin millä tarjoat tälle rakkaallesi kaiken tarvittavan, jos sinun pitää elättää vielä mieskin?
      Olen kyllä nähnyt tuollaisia tapauksia ja voin sanoa ettei se tule koskaan menemäänkään töihin koska nauttii siitä löysäilystä..vaatimaton elämä on jees, mutta ei se, että toinen elättää...jos molemmat käy töissä ja eletään vaatimattomasti niin SE on vaatimatonta elämää, tuohan on vain siivellä elämistä...
      pistä miehesi maksamaan puolet KAIKESTA,ei sun tarvitse sitä elättää! Puolet asumiskuluista, puolet ruoka ja vaateostoksista..alkakaa elämään täysin eri rahoissa...jos miehesi jää koko ajan miinukselle, niin ehkäpä alkaa huomaamaan jtn... mutta tuskimpa..yrittäähän kuitenkin kannattaa..koska mitä järkeä sinun on käydä töissä, jos tulosi menevät luuserin elättämiseen ja elätte tiukoilla vain siksi kun toinen ei jaksa tehdä töitä?

ja mietityttää että miksei tarjottua työtä voi ottaa vastaan vaikka palkka olisikin huono??hänhän haluaa elää vaatimattomasti? Tietysti jos palkka on pienempi kuin työttömyyskorvaus mutta epäilen.....

• vätyksen kihlattu

Kysyit, miksi ei ota työtä vastaan. Siksi kuulemma, että palkka ei ole tarpeeksi hyvä ja on siksi mieluummin kotona kuin tekee töitä sellaisen palkan eteen (minusta palkka ei ole huono ja todellakin suurempi kuin jotkut päivärahat niin ihan vain senkin takia olisi saanut mennä!)
      No, eilen illalla alkoi yhtäkkiä miekkonen puhumaankin töihin menosta. Katseli lähipaikkakuntien työpaikkojakin. Tiedä sitten tekikö tuon vain siksi, että en puhuisi asiasta vähään aikaan hänelle.
      Ei tuo tunnu tajuavan että ei hän voi aloittaa huipulta jossa saa heti sairaalloisen hyvää palkkaa ja töitä ei tarvi tehä paljoa mitään verrattuna palkkaan. Koittanu oon selittää että niin ne muutkin aloittaa vähän huonommista hommista vaan hohhoijaa tyhjän saa pyytämättäkin.
      Oon ihan umpikujassa täällä. Ystävätkin sanovat juuri tuota samaa kuin tekin, mutta kun se on aivan sama mitä teen tai sanon niin ei auta. Yksi neuvo olisi että uhkaa lähtemisellä, olisi vain "pokkaa" siihen. Välillä mietin, että motkotanko ihan turhasta? Pitäisikö antaa miehen vaan olla tuollainen.. Se ei vain sovi minulle ollenkaan.

Eräs ystäväni sanoi, että olen aika nuori vielä eikä minun kannattaisi hukata aikaani tuollaisen vätyksen kanssa. Elämä kuulemma tarjoaisi minulle vielä vaikka mitä. Kenties, en vain haluaisi vielä lyödä hanskoja tiskiin. Miten kauan sitä vain pitää jahkailla ennenkuin tajuaa että ei tää asia tuu muuttumaan..

• tiiamariia12

Onhan noita ollut kautta aikojen kotiäitejäkin, miksei siis koti-isejäkin...toisaalta..mutta jos SINÄ et halua elättää perhettä yksin ja tunnetusti naisilla se palkkakin kun on huonompi..
      ammattityötön ei kohta edes saa töitä...et kerro kauanko miehesi on työtön ollut, mutta mitä kauemmin hän on työtön, sitä vaikeampi hänen on päästä töihin mihinkään,edes siihen huonopalkkaiseen... tuo useimmissa miehissä ja mielestäni kaikissa työttömissä, on ongelma, odotellaan ja haaveillaan siitä johtajan palkasta johtajan paikalla... kun taas naiset eivät niin ronkeleita ole... minä olen kyllä ollut aikuisenakin 4 kk mäkissä töissä ja siivoamassa kun ei muitakaan töitä ollut..ei niillä ehkä ylpeillä voi vaikka siivouskin tärkeää työtä, mutta tein kun ei koulutusta vastaava työtä ollut sillä hetkellä...
      Jos miehesi haluaa kovempaa palkkaa, pistä se kouluun opiskelemaan itselleen insinöörin paperit...sitten saa kovempaa palkkaa.... puheistasi käy lävitse ettei sinua haittaisi vaikka tuo opiskelisikin, kunhan tekisi jtn..ymmärsinkö oikein?
      Ja se on ihan oikein ajateltu..
      voithan hienovaraisesti vihjata, jos mtn ei tapahdu, että sinun rahoillasi ei elätetä koko perhettä, koska saisit enemmän rahaa yksinäsi ja olisi yksi suu vähemmän ruokittavana..

• vätyksen kihlattu

Mulle passais että mies olisi koti-isä SITTEN kun menen itse töihin, mutta se että hän ei ole NYT töissä tai opiskelemassa niin ärsyttää, ja siksi en halua alkaa olemaan tämän perheen elättäjä.
      Itse kuvittelin jostain syystä aina, että mies menisi töihin ja lapsi saisi olla kotona kanssani ainakin kolme vuotiaaksi asti. Tämä varmaan siksi, että mies on itse sanonut, ettei halua lastamme hoitoon mihinkään vieraille, jos ei ole aivan pakko.
      Vaikka kyllähän tästä on ollut puhetta, että minä olisin kotona lapsen kanssa ja hän menisi töihin, vaan eipä oo vielä ollut pidemmissä hommissa. Tuurauskeikkaa heitti puoli vuotta ja edellisestä keikasta pari kuukautta ainakin aikaa.
      On se niiiiiin outoa, että iso mies ei halua töihin! En tunne ketään muuta miestä, joka haluaisi olla koko ajan vain kotona. Jos itse olisin mies, tuntisin suurta häpeää jos en pääsisi töihin ja elättään perhettäni, ja olisin vain jollain työttömyyspvärahalla. Mutta tämä mies se vain onneissaan laskee Kelan sivuilla kuinka paljon sitä tukea saakaan:" näin paljon rahaa tekemättä mitään! aika hyvin"... itken kohta...
      Toivottavasti oli tosissaan kun puhui että voisi ihan hyvin mennä johonkin lähipaikkakunnalle töihin kun ei täällä vissiin mitään kiintoisaa ainakaan ole tarjolla. Itse suostun kyllä vaikka vaihtamaan paikkakuntaa, kunhan alkaa elämän taso vähän kohentumaan!

• Anonyymi
      UUSI

Sama tilanne vaimon kanssa. Ei halua mennä töihin ja haaveilee että saisi jonkun työkyvyttömyyseläke lapun milloin milläkin tekosyyllä. Päivät makaa kotona ja silti kotityöt tekemättä ja yleensä menee itsellä perjantai-ilta siivotessa likaisia vaatteita ja astioita pois huoneista. Taitaa ero olla ainoa vaihtoehto kun ei jaksa noin saamatonta ja laiskaa ihmistä enää kauempaa elättää. Kaiken huippu on se että yleensä valittaa jos itsellä päivä venyy ja on tunti ylitöitä. Kun ei ole vaimo saanut omaa aikaa ja joutunut olemaan kotona lasten kanssa, ja lapset on yli 15 vuotiaita jo! Käsittämätöntä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      88
      6435
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      42
      5506
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      62
      4319
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      78
      4198
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      73
      3955
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      80
      1327
    7. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      78
      1167
    8. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      328
      1145
    9. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      32
      910
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      288
      833
    Aihe