Pudiksella leikataan, säästetään ja ulkoistetaan. Ja hankitaan huippuosaajia kongosta, että meillä olisi tekeviä käsiä. Vaikka omaakin väkeä on työttömänä melkein 20 %. Ei näy vain tuo leikkaaminen ja säästäminen koskevan kunnan johtoa. Kaiken maailman tirehtööriä on niin, että päät kolisevat. Ja porjektipäällikköä. Ja veronmaksajat maksavat. Ei kaikki raha tuohon hurlumheihin tule ulkoa. Kyllä veronmaksajan pussilla käydään aina.
Pudasjärvi ylijäämäjohtajien kaatopaikka
5
178
Vastaukset
- pimpom
Sulla on hyviäki mielipiteitä mutta lietsomasi yleinen lestaviha laskee niiden painoarvoa. Meitä tavan lestoja kun on suurin osa "lestoista" ja ihan hämmästellään kaupungin touhuja kuten muutkin ihmiset täällä.
- Oz
Peruste tälle on se, että paikallisen kepun päättävissä hallintoelimissä ovat lestat enemmistönä ja heidän pillinsä mukaan tanssitaan. Ei siitä pidä ottaa nokkiinsa jos et itse ole siellä mukana. Lestat ovat vain osuuttaan paremmin päsmäröimässä tämän kunnan asioissa juuri tuosta mainítusta syystä. Ja siksi, ettei kepun ylipäätään tarvitse kenenkään kanssa täällä keskustella mistään edes kohteliaisuuden vuoksi. Tätä jyrää on käytetty täysimääräisesti hyväksi viimeisellä vaalikaudella.
Minä erotan kyllä uskon ja yhteiskunnallisen painostamisen toisistaan. Joillakin lestoilla tuo jälkimmäinen on melko vahvaa. Siitä sitten kärsivät muutkin. - Oz
Oz kirjoitti:
Peruste tälle on se, että paikallisen kepun päättävissä hallintoelimissä ovat lestat enemmistönä ja heidän pillinsä mukaan tanssitaan. Ei siitä pidä ottaa nokkiinsa jos et itse ole siellä mukana. Lestat ovat vain osuuttaan paremmin päsmäröimässä tämän kunnan asioissa juuri tuosta mainítusta syystä. Ja siksi, ettei kepun ylipäätään tarvitse kenenkään kanssa täällä keskustella mistään edes kohteliaisuuden vuoksi. Tätä jyrää on käytetty täysimääräisesti hyväksi viimeisellä vaalikaudella.
Minä erotan kyllä uskon ja yhteiskunnallisen painostamisen toisistaan. Joillakin lestoilla tuo jälkimmäinen on melko vahvaa. Siitä sitten kärsivät muutkin.Ja tosiasia on, että johtajien vallankäyttö suututtaa niin totaalisesti, että jollain tavalla tämä harmitus on purettava. Jospa siitä muutkin ärsyyntyisivät kuin minä eivätkä vain puisi nyrkkiä taskussaan. Ei nykyinen meno ole kellekään eduksi. Jotenkin tuntuu ihan ceausesculaiselta tuo vallanpito Pudasjärvellä. Tai pohjoiskorealaiselta.
- pimpom
Olet oikeassa. Ei ole kellekkään eduksi, ei. Mutta alkaapa se harmittaa kun kaikki ikävä täällä Pudiksella laitetaan näköjään lestojen piikkiin ja kuitenkin valtaosa päättäjistä ja kaupunkilaisista on ihan muita kuin "lestoja". Samalla tavoin mekin maanhiljaiset "lestat" yritetään elää, maksaa veroja ja käydä töissä kuin muutkin ja toivoa tämän kaupungin parasta sekä aitoa demokratiaa.
- Oz
Minun tarkoitukseni on piikitellä nimenomaan vallanpitäjiä, ei muita. Tosi on, että onhan kaupunginjohtajaa myöten päättäjinä muitakin kuin lestadiolaisia. Se vain, että millään poliittisella ryhmällä ei ole voimaa muuttaa asioiden kulkua kun kepun kautta asiat hoidetaan "yksimielisesti" totaalisella jyräämisellä. Ja kun tämä talousvakaussopimus on valtuutetuille kuin kiveenhakattu, mutta johtavat päättäjät saavat siitä mennen tullen poiketa. Eivätkä koirat perään hauku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261790
- 1171300
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401120- 491019
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni56972- 130940
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v245923Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?77796Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58789Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla179760