Kannatko sinä omaa ristiäsi?

Semper.Fidelis

"Joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Lk.14:27.

UT:n selitysteos Novum määrittelee (osa 2, s.267) asiaa näin: 'Ristin kantaminen merkitsee oman elämänsä puhdistamista kaikesta itsekkyydestä. Jeesusta ei voi seurata olematta Hänen opetuslapsensa'.

Meillä on siis valinta edessämme jokaisella:
1) ottaa joka päivä oma risti ja olla Jeesuksen opetuslapsi, tai
2) kieltäytyä omasta rististä ja jäädä pois opetuslapseudesta.

Ristin ottaminen merkitsee kuolemantuomiota vanhalle ihmiselle, sille itsekkäälle minälle, joka seuraa meitä lihassamme.

43

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehotus Jeesuksen seuraamiseen ja oman ristin kantamiseen ymmärretään usein kertaluonteiseksi tapahtumaksi.

Monen mielestä opetuslapseus ja vanhan ihmisen kuolema kuitataan valmiiksi sillä, että käännytään Jumalan puoleen, tehdään parannus ja otetaan vastaan sovituksen sana Jeesuksessa.

Jeesus tarkoittaa jotain aivan muuta, paljon enemmän. Toki meidän on ensimmäiseksi vastaanotettava Jumalan pelastusarmo ja lähdettävä uudestisyntyneenä seuraamaan Jeesusta.

Mutta vasta siitä lähtien kun siemen, Jumalan sana, on otettu sydämeen, alkaa hengellinen kasvu ja kilvoitus, puhdistautuminen lihassa asuvan synnin kaikesta vallasta. Omaa ristiä kannamme jatkuvasti sen tähden, että me löydämme päivittäin lihastamme jotain uutta kuoletettavaa, ristille pantavaa.

Ristinkantajalla on kuljettavanaan kaita tie. Jeesus ei luvannut seuraajilleen leveän makeaa baanaa kaikilla mukavuuksilla.

• Ziisus!

Kyllä kannan. Kannan sitä väärinpäin.

• Paavali kirjoittaa: "ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen", Gal.5:24.

"Ovat ristiinnaulinneet", ilmaus on päättyneessä aikamuodossa!

Tarkoittaako se, että lihan kaikki halut ja himot on ristiinnaulittu?

Onko lukijoissa mahdollisesti sellaisia, jotka kokevat lihansa niin ristiinnaulituksi ja kuolleeksi, että mitään kitinää ei enää kuulu?

Nyt tarkoitetaan 'lihalla' meidän turmeltuneen vanhan luontomme esiintulemista päivittäisen vaelluksen keskellä. Täydellinen lihan tahdon kuolema ristillä Kristuksen kanssa ON tavoitteena.
      Mutta vääjäämätön tosiasia on, että turmeltuneesta lihastamme nousee esiin pahaa, joka on pantava pois, naulittava ristille.

Päättynyt aikamuoto on Gal.5:24 jakeessa siksi, että meillä ei saa olla tunnollamme mitään lihan himoa tai halua, jota emme veisi ristille. Saldon tulee siis osoittaa nollaa, kaikki lihan himot ristillä, koko ajan. Sellainen elämä on jatkuvaa puhdistautumista.

Nimenomaan siihen Jumalan sana meitä jatkuvasti kehottaa.

• Niko.

Omavanhurkaus on ihmisen suurin kompastuskivi.

Ihminen niin mielellään katsoo omiin tekoihinsa ja töihinsä, varsinkin niihin hyviin, ja pitää itseään niiden vuoksi vanhurskaana.

Paavali oli Gamalielin henkilökohtainen oppipoika. Hän kasvatettiin suuressa kurissa juutalaisuuteen, pitämään laki, opit ja kirjoitukset! Tosin sanoen tekojen kautta vanhurskauttamiseen.

Mutta Kristuksen kohdattuaan Paavali ymmärsi...

Hän sanoi katsoneensa niitä omia KAIKKEN PARHAIMPIAAN hyviä töitään ja ymmärsi niiden olevan TÄYTTÄ ROSKAA Jumalan edessä!
      Jumalan edessä kelpaa vain täydellisyys, JUMALAN VANHURSKAUS.

Uskonnollisuus kietoo ihmisen niin helposti omavanhurkausen siteisiin, jolloin Jumalan pelko, nöyryys Herran edessä ja ristin kantaminen unohtuvat.

Viimeisellä tuomiolla kukaan ei voi paeta oman käden töihinsä, vedota niihin kaikkiin hienoihin ja hyviin töihinsä ja vedota niiden vuoksi Jumalaan.
      Paavali sanoi jopa niiden omien parhaiden tekojen olevan hänelle kuin "pieni lapsi joka ylpeänä esitteli pottaansa vanhemmilleen".

Viimeisellä tuomiolla kelpaa vain täydellisyys, täydelliset teot, Jumalan teot!
      Nämä on tehnyt VAIN Kristus Jeesus.
      Joka viimeisellä tuomiolla vetoaa Kristukseen, on puettuna HÄNEN vanhurskauteensa ei seisokaan enään Jumalan edessä omien töidensä varassa, vaan Kristuksen!

Lahjavanhurskaus, Jumalan armosta meille uskon tähden meille lahjoittaman oma vanhurskaus, se on se todellinen vanhurskaus ja sen varassa ihminen kestää viimeisellä tuomiolla!

Muistakaamme siis, että emme me voi Jumalaa miellyttää, Häneltä ansioita pyrkiä saamaan oman käden ansioilla, emme Sanan lukemisella, emme kirkossa käymisellä, emme millään muulla tavalla kuin yksin Kristuksella ja Hänen ristin työllään!

Hänessä on kaikki!

Siksi meidän tulee lukea itsemme jokainen päivä Hänen kanssaan ristiinnaulituksi, ottaa ristimme, jotta katsemme olisi Hänessä, ei meissä.
      Hänessä on kaikki, aivan kaikki!

• Niko, olet ymmärtänyt aloitukseni sisällön kokonaan väärin.

Toivottavasti et liian pahasti loukkaannu, kun sanon, että tutulla helluntaiopetuksen metodilla koetat tehdä silmänkääntötempun, jossa kaikki kilvoittelu onkin >>Jumalan miellyttämistä>oman käden töitä>omavanhurskautta

• Niko.
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Niko, olet ymmärtänyt aloitukseni sisällön kokonaan väärin.

Toivottavasti et liian pahasti loukkaannu, kun sanon, että tutulla helluntaiopetuksen metodilla koetat tehdä silmänkääntötempun, jossa kaikki kilvoittelu onkin >>Jumalan miellyttämistä>oman käden töitä>omavanhurskautta

Olet ymmärtänyt kirjoitukseni täysin väärin.

Ja ikävää, että huomaan sinun kirjoittavan varsin negatiiviseen sävyyn minulle vastauksessani ja väität minun tekevät uskonnollista harhautusta.

En ole koskaan sanonut tuollaista mitä sanot "ristin juurella makoiluksi", ja huomaan sinun ymmärtäneet kirjoitukseni täysin väärin.

Minä puhuin siitä, että Jumalan edessä riittää vain Kristuksen työt, Hänen vanhurkaus, ei mikään muu.

Kirjoituksessani tarkoituksellisesti jätin käsittelemättä sen puolen, että nyt Kristuksessa pelastuksen alla jokainen ihminen on pelastettu ahkeroimaan Jumalan mielen mukaisten töiden parissa! Tekemällä sen mitä Jumalan tahto on, Krisuksen esimerkin mukaan, lähimmäisiään rakastaen, oman itsemme syrjään laittamista ja kaikessa meillä on mallina Jeesus itse.

Emme näillä töillä kuitenkaan Jumalan hyväksyntää pyri saavuttamaan, emme taivaspaikkaamme ansaitsemaan, vaan yksin Kristus ja Hänen vanhurskautensa on jonka varassa me seisomme!

Jeesuksen veli, Jaakob kirjoittikin osuvasti, että usko ilman tekoja on kuollut.
        Ei oikea uskovainen ole se, joka sanoo uskovansa, vaan se joka tekee tekoja joissa usko näkyy!

Olen surullinen, että olet ymmärtänyt kirjoitukseni täysin väärin ja moisella asenteella kirjoitukseeni vastasit...

• Niko. kirjoitti:

Olet ymmärtänyt kirjoitukseni täysin väärin.

Ja ikävää, että huomaan sinun kirjoittavan varsin negatiiviseen sävyyn minulle vastauksessani ja väität minun tekevät uskonnollista harhautusta.

En ole koskaan sanonut tuollaista mitä sanot "ristin juurella makoiluksi", ja huomaan sinun ymmärtäneet kirjoitukseni täysin väärin.

Minä puhuin siitä, että Jumalan edessä riittää vain Kristuksen työt, Hänen vanhurkaus, ei mikään muu.

Kirjoituksessani tarkoituksellisesti jätin käsittelemättä sen puolen, että nyt Kristuksessa pelastuksen alla jokainen ihminen on pelastettu ahkeroimaan Jumalan mielen mukaisten töiden parissa! Tekemällä sen mitä Jumalan tahto on, Krisuksen esimerkin mukaan, lähimmäisiään rakastaen, oman itsemme syrjään laittamista ja kaikessa meillä on mallina Jeesus itse.

Emme näillä töillä kuitenkaan Jumalan hyväksyntää pyri saavuttamaan, emme taivaspaikkaamme ansaitsemaan, vaan yksin Kristus ja Hänen vanhurskautensa on jonka varassa me seisomme!

Jeesuksen veli, Jaakob kirjoittikin osuvasti, että usko ilman tekoja on kuollut.
        Ei oikea uskovainen ole se, joka sanoo uskovansa, vaan se joka tekee tekoja joissa usko näkyy!

Olen surullinen, että olet ymmärtänyt kirjoitukseni täysin väärin ja moisella asenteella kirjoitukseeni vastasit...

Hieman surullinen olen minäkin siksi, että luettuani viestisi (Niko.
        22.1.2012 14:54) uudelleen huomaan sen nimenomaan vastustavan sitä, minkä halusin tuoda esille aloituksessani.

Ristin kantaminen on vanhan ihmisen päivittäistä tuomitsemista kuolemaan sillä ristillä, jota Jeesus käskee meidän kantaa.

Jokaisen joka haluaa seurata Jeesusta täytyy kieltää itsensä ja käyttää ristiä omassa elämässään.

Paavali EI pitänyt roskana omaa ristinkantamistaan, kilvoitteluaan. Kaukana siitä, Niko. Luehan uudestaan ja tarkasti Fil.3:4-8.

Minun asenteeni on lämmin ja ystävällinen sinua kohtaan. Jos sana sattuu, niin syy ei ole minun. Minun valtuuksiini ei kuulu Jumalan sanan miedontaminen tai laimentaminen.

Yhteisin kilvoitteluterveisin,
        SF

• Niko.

22.1.2012 14:54) uudelleen huomaan sen nimenomaan vastustavan sitä, minkä halusin tuoda esille aloituksessani.

Ristin kantaminen on vanhan ihmisen päivittäistä tuomitsemista kuolemaan sillä ristillä, jota Jeesus käskee meidän kantaa.

Jokaisen joka haluaa seurata Jeesusta täytyy kieltää itsensä ja käyttää ristiä omassa elämässään.

Paavali EI pitänyt roskana omaa ristinkantamistaan, kilvoitteluaan. Kaukana siitä, Niko. Luehan uudestaan ja tarkasti Fil.3:4-8.

Minun asenteeni on lämmin ja ystävällinen sinua kohtaan. Jos sana sattuu, niin syy ei ole minun. Minun valtuuksiini ei kuulu Jumalan sanan miedontaminen tai laimentaminen.

SF

Vieläkään et ymmärtänyt mitä kirjoitin.
        Sanasi ei satu, asenteesi sattui.

• Niko.

SF

Kuten kirjoituksessani jo toin esille, Kristus oli itse juuri Hän joka opetuslapsilleen kadotuksesta opetti ja varoitti! Heille Hän nämä vakavat varoituksensa sanat antoi, sillä kyseessä on todellakin vakava asia.
        Kun kyseessä on näin vakava asia, oli hyvä ja oikein, että ne varoituksen Sanat tulivat itsensä Jeesuksen suusta!

Kuten esille toin sen, että myös he jotka valon ovat oppineet tuntemaan voivat eksyä tieltä ja joutua ulkopuolelle. Tästä Jeesus kertoi monin vertauksin, kuten siitä jo mainitsinkin.

Sen vuoksi hebrealaiskirjeen kirjoittaja ihan "vereslihalle asti" kehoittaa taistelemaan ja kestämään, sillä moni kristitty joutuu ihan kuoleman edessä valitsemaan tahi hylkäämään Jeesuksen! Siksi kehoitukset kestävyystä ja taistelusta syntiä vastaan, ei voi koskaan väheksyä.

Mutta, se miksi kirjoitin painotuksella niin, että tahdoin mahdollisimman kirkkaasti tuoda esille sen tosiasian, että Jumalan edessä ei riitä mikään muu kuin Kristus ja Hänen työnsä ja tekonsa on äärettömän tärkeä asia ymmärtää!
        Moni turvaa oman käden töihin, ylpistyy niistä ja pyrkii niillä miellyttämään Jumalaa. Lahjavanhurskaus kääntyy hyvin helposti oman käden vanhurskaudeksi!

Usko ilman tekoja on kuollut eikä taivasteen valtakuntaan pääse he jotka vain sanovat "Herra, Herra", vaan he jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon!
        Se on Kristus ITSE joka meissä jokaisessa vaikuttaa tekemistä ja tahtomista, ne työt joiden parissa askartelemme ja ne kaikki rakkauden teot, hyvät työt niiden ansio on yksin Kristuksen!
        Hän meissä, jotta me voimme tehdä Hänen tahtoaan!

Tästä on kyse.

Siksi liha tulee lukea ristiinnaulituksi, jotta Kristus meissä tulee ilmi tekojemme kautta!

Usko ilman tekoja on kuollut ja he pelastuvat jotka tehevät taivaallisen Isän tahdon.

Sanottakoon myös se, väärin ymmärryten välttämiseksi, että sanat jotka kirjoitin on ensisijaisesti kohdistettava myös minuun itseeni.

Vaikka kirjoitustani et ymmärtänyt, ja vaikka hieman mieleni pahoitin asenteestasi, niin tahdon siunata sinua ja toivottaa hyvää vaalipäivää, sunnuntai lepopäivän iltaa!

Kirkastakoon Kristus meille tahtonsa ja Sanansa, jokainen päivä!

• Niko.
        Niko. kirjoitti:

Kuten kirjoituksessani jo toin esille, Kristus oli itse juuri Hän joka opetuslapsilleen kadotuksesta opetti ja varoitti! Heille Hän nämä vakavat varoituksensa sanat antoi, sillä kyseessä on todellakin vakava asia.
        Kun kyseessä on näin vakava asia, oli hyvä ja oikein, että ne varoituksen Sanat tulivat itsensä Jeesuksen suusta!

Kuten esille toin sen, että myös he jotka valon ovat oppineet tuntemaan voivat eksyä tieltä ja joutua ulkopuolelle. Tästä Jeesus kertoi monin vertauksin, kuten siitä jo mainitsinkin.

Sen vuoksi hebrealaiskirjeen kirjoittaja ihan "vereslihalle asti" kehoittaa taistelemaan ja kestämään, sillä moni kristitty joutuu ihan kuoleman edessä valitsemaan tahi hylkäämään Jeesuksen! Siksi kehoitukset kestävyystä ja taistelusta syntiä vastaan, ei voi koskaan väheksyä.

Mutta, se miksi kirjoitin painotuksella niin, että tahdoin mahdollisimman kirkkaasti tuoda esille sen tosiasian, että Jumalan edessä ei riitä mikään muu kuin Kristus ja Hänen työnsä ja tekonsa on äärettömän tärkeä asia ymmärtää!
        Moni turvaa oman käden töihin, ylpistyy niistä ja pyrkii niillä miellyttämään Jumalaa. Lahjavanhurskaus kääntyy hyvin helposti oman käden vanhurskaudeksi!

Usko ilman tekoja on kuollut eikä taivasteen valtakuntaan pääse he jotka vain sanovat "Herra, Herra", vaan he jotka tekevät taivaallisen Isän tahdon!
        Se on Kristus ITSE joka meissä jokaisessa vaikuttaa tekemistä ja tahtomista, ne työt joiden parissa askartelemme ja ne kaikki rakkauden teot, hyvät työt niiden ansio on yksin Kristuksen!
        Hän meissä, jotta me voimme tehdä Hänen tahtoaan!

Tästä on kyse.

Siksi liha tulee lukea ristiinnaulituksi, jotta Kristus meissä tulee ilmi tekojemme kautta!

Usko ilman tekoja on kuollut ja he pelastuvat jotka tehevät taivaallisen Isän tahdon.

Sanottakoon myös se, väärin ymmärryten välttämiseksi, että sanat jotka kirjoitin on ensisijaisesti kohdistettava myös minuun itseeni.

Vaikka kirjoitustani et ymmärtänyt, ja vaikka hieman mieleni pahoitin asenteestasi, niin tahdon siunata sinua ja toivottaa hyvää vaalipäivää, sunnuntai lepopäivän iltaa!

Kirkastakoon Kristus meille tahtonsa ja Sanansa, jokainen päivä!

Tämä on tärkeä ja iso aihe, josta olisi syytä keskustella pitkään, että väärinkäsityksiltä vältyttäisiin ja kaikki asianseikat tulisivat ilmi.
        Kuten tässäkin ketjussa jo huomasimme, väärinymmärrysten riski on suuri, jos aihetta käsittelee vain tietystä painotuksesta lähtöisin.

Nämä luennot antaa hieman lisävaloa siihen mitä koitin kirjoituksissani tuoda esille:

http://www.youtube.com/watch?v=bG8yjWrfITQ

sekä:

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=8934

Prince tiivistää hienosti sanoessaan näin:

"Lakihenkisyyttä on lisätä mitä tahansa Jumalan asettamiin vaatimuksiin tulla vanhurskaaksi. Jumala on sanonut, että kaikki mitä tarvitsemme, on usko Häneen, joka antoi Jeesuksen kuolemaan meidän rikkomustemme tähden ja Herätti Hänet kuolleista, jotta meillä olisi vanhurskaus"

Paavali kritisoi voimakkaasti galatian seurakuntaa, sillä he aloittivat Hengen johdattaminen, uskoen Häneen, kastetuina Hänen nimeensä, mutta olivat joutuneet harhautetuiksi pyrkimään lihallisin yrityksin miellyttämään Jumalaa. Risti ei ollut heillä enään keskipisteessä eikä kaiken motiiivi, ei kaiken vaikutin, vaan lihallinen miellyttäminen.

Jeesus ei tietysti tarkoittanut "jokapäiväisen ristin kantamisella" sitä, että lakihenkisesti pyrkisimme Jumalaa teoillamme miellyttämään, eikä tietysti ketjun aloittajakaan aloituksessaan tätä tarkoita.

Tahdoin kuitenkin tuoda ketjussa nimenomaan tämän puolen tästä asiasta esille sen vuoksi, että niin HELPOSTI kristityt kompastuvat tässä kysymyksessä ja menevat samaan lankaan kuin galatialaiset.

Lahjavanhurskaus muuttuu niin helposti omalla kädellä saavutettuun vanhurskauteen!

Tämä on siksi pidettävä kirkkaana mielissämme, jotta asenteemme ristin edessä pysyisi nöyrinä, Kristus keskipisteessä elämässämme, ja ettemme antaisi joutua harhautetuiksi lihan tekoihin.

Lopuksi sanottakoon vielä, että Paavali neuvoo jokaista kristittyä antamaan ruumiinsa vanhurskauden tekoja varten, tekemään sitä mikä on Jumalan mielen mukaista, sillä se on jokaisen meidän järjellinen Jumalanpalveluksemme.

"Antakaa ruumiinne eläväksi ja pyhäksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."

Kristuksen seuraaminen on ristin kantamista. Hän kantoi ristin, näytti esimerkin. Se on sitä, että tehdään jokainen päivä HÄNEN TAHTONSA, ei oman halumme mukaan ja vaellamme Hänessä, Hengessä.
        Jumala on uudessa liitossa kirjoittanut lain Häneen uskovien sydämiin, eikä enään vaelleta lain alla, vaan Hengen mukaan.

Apostolit kehoittavat ahkeroimaan hyvien töiden, Kristuksen mielen mukaisten töiden parissa, toteuttaen Hänen tahtoaan! Jumala meissä ja Hänen rakkautensa meitä kohtaan on se vaikutin joka aiheuttaa tahtomista ja tekemistä. Ristin kantaminen on sitä, että vastustamme lihaamme, laitamme sen syrjään, jotta Henki meissä tulisi tekojemme kautta kirkastaneeksi Kristusta.

Ristin kantaminen on kuuliaisuutta, aivan kuten Jeesuksin ristiä kantaessaan oli kuuliainen Isän tahdolle. Eikä tämä kuuliaisuus ole "kevyttä" kuuliaisuutta, sen on kuuliaisuutta jopa kuoleman pelon ja vaaran edessä! Kuinka tärkeät ovatkaan siksi hebrealaiskirjeen kirjoittajan kehoituksen sanat "taistelemaan aina vereslihalle asti".

Vielä sananen siitä, kun Samper kristisoi minua "löhöilystä ristin juurella".

Siitä ei ole alkuunkaan kyse!

Jeesus kertoi varoituksen sanan vertauksessaan palvelijoille uskotuista rahoista. Muut palvelijat tekivät rahoillaan katetta, mutta yksi kätki sen peltoon.
        Kuninkaan tullessa hänen tekonsa tuomittiin ja hänet heitettiin ulos.

Eikö tämä Jeesuksen vertaus ole juuri selvä varoituksen sana jokaiselle?
        Kyllä jokainen Kristuksen seuraaja on kutsuttu SEURAAMAAN Häntä, tekemään Hänen tahtoaan, jokainen päivä! Ei kätkemään meille uskottua "talenttia", vaan tekemään sillä sitä mikä on Hänen tahtonsa, Hänen mielensä mukaista!
        Kantamaan ristiämme!

Usko tulee esille tekojemme kautta, ja ne teot ovat Hänen mielen mukaisia tekoja ja koska ilman Häntä emme mihinkään kykene, niin kunnia niistä teoista tulee myös antaa Hänelle, ei lihallemme. Kristus rakasti, jotta me voimme myös rakastaa. Hän rakasti meitä ja nyt me voimme jakaa tätä samaa ansiotonta rakkautta eteenpäin muille!

Vanhurskautemme on Kristuksen ja kunnia kaikesta kuuluu myös yksin Hänelle.

Siunattua alkavaa viikkoa jokaiselle lukijalle!

• Jokainen joka opettaa, että kaikki lihan tahto on kokonaan ja lopullisesti naulittu omassa elämässämme ristille Kristuksen kanssa, tekee tyhjäksi sen, mitä Jeesus opettaa:

"Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias", Matt.10:38.

Ja Hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Luuk.9:23

Toivon, että näistä jakeista olisi apua erityisesti nimimerkeille green ja ei-nimmaria. Heidän opetuksensa on ristiriidassa Jeesuksen evankeliumin kanssa ja koko UT:n ilmoittaman totuuden kanssa.

Miksi niin? Em. nimimerkit ovat jo taistelunsa lopettaneet ja lihansa puhdistaneet! Jeesuksen seuraajilla risti on vielä mukana - eikä vain sakramentaalisena koristeena, vaan jatkuvana tuomiona kaikelle lihasta nousevalle pahalle.

• Niko.

Paavali opetti aina "loppuun asti juoksemisesta", he voittavat ja saavat voittajan seppeleen!

Kristus itse puhui ja varoitti SEURAAJILLEEN kadotuksesta, se on vakava varoitus jokaiselle kristitylle.

Jopa Joh: 3:16 jakeen merkitys on ymmärretty laajalti väärin. Kyse siinä ei ole siitä, että kerran pelastuttuamme olisimme aina pelastettuja, ei, vaan myös he jotka ovat oppineet tuntemaan totuuden voivat eksyä, voivat jäädä ulkopuolelle kuten vertauksen tyhmät neitsyet, tai vertauksen palvelija joka rahat peltoon kätki.
        Joh. 3:16 puhuu jatkuvassa preesenssissä, tarkoittaen, että kun me jatkuvasti, kokoajan uskomme ja turvaamme Jumalaan niin meitä jatkuvasti ja kokoajan pelastetaan!

Vasta kerran kirkkaudessa olemme täydellisiä ja pelastuneita.

Jopa Paavali itse murehti sitä, että ettei hän itse jäisi kaiken sen ulkopuolelle. Hänellä oli tässä asiassa oikea ja nöyrä sekä Jumalaa pelkäävä mieli ja asenne!

• Niko. kirjoitti:

Paavali opetti aina "loppuun asti juoksemisesta", he voittavat ja saavat voittajan seppeleen!

Kristus itse puhui ja varoitti SEURAAJILLEEN kadotuksesta, se on vakava varoitus jokaiselle kristitylle.

Jopa Joh: 3:16 jakeen merkitys on ymmärretty laajalti väärin. Kyse siinä ei ole siitä, että kerran pelastuttuamme olisimme aina pelastettuja, ei, vaan myös he jotka ovat oppineet tuntemaan totuuden voivat eksyä, voivat jäädä ulkopuolelle kuten vertauksen tyhmät neitsyet, tai vertauksen palvelija joka rahat peltoon kätki.
        Joh. 3:16 puhuu jatkuvassa preesenssissä, tarkoittaen, että kun me jatkuvasti, kokoajan uskomme ja turvaamme Jumalaan niin meitä jatkuvasti ja kokoajan pelastetaan!

Vasta kerran kirkkaudessa olemme täydellisiä ja pelastuneita.

Jopa Paavali itse murehti sitä, että ettei hän itse jäisi kaiken sen ulkopuolelle. Hänellä oli tässä asiassa oikea ja nöyrä sekä Jumalaa pelkäävä mieli ja asenne!

Huomautat aivan oikein >>"loppuun asti juoksemisesta"hän teki kaiken - minä siis löhöän ja käännän kylkeä valmiin työn äärellä

• ml213.

>>>Jokainen joka opettaa, että kaikki lihan tahto on kokonaan ja lopullisesti naulittu omassa elämässämme ristille Kristuksen kanssa, tekee tyhjäksi sen, mitä Jeesus opettaa:

"Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias", Matt.10:38.

Ja Hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Luuk.9:23

• ml213. kirjoitti:

>>>Jokainen joka opettaa, että kaikki lihan tahto on kokonaan ja lopullisesti naulittu omassa elämässämme ristille Kristuksen kanssa, tekee tyhjäksi sen, mitä Jeesus opettaa:

Toivottavasti et tarkoita hedelmällä, siis hyvällä hedelmällä, sitä että tuuditetaan lempeästi ihmiset ns. ruususen uneen.

Sinulle keittiöpsykologina, älä loukkaannu, ilmeisesti parasta evankeliumia on se, että siivotaan Jeesuksen opetuksesta ja ristin kantamisesta pois kaikki, mikä kuulostaa inhimilliselle ja luonnolliselle ihmiselle vastenmieliseltä.

Tutkippa Paavalin sanoja, 2.Kor.2:15-17:

"Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?

Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme."
        _ _ _ _ _

Evankeliumin myyskentely huokeaan ale-hintaan saattaa olla psykologisesti perusteltua. Ottakaamme kuitenkin huomioon, että Jumalan sana ei ole "reagoittavien" psykologien kirjoittama.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Toivottavasti et tarkoita hedelmällä, siis hyvällä hedelmällä, sitä että tuuditetaan lempeästi ihmiset ns. ruususen uneen.

Sinulle keittiöpsykologina, älä loukkaannu, ilmeisesti parasta evankeliumia on se, että siivotaan Jeesuksen opetuksesta ja ristin kantamisesta pois kaikki, mikä kuulostaa inhimilliselle ja luonnolliselle ihmiselle vastenmieliseltä.

"Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?

Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme."
        _ _ _ _ _

Evankeliumin myyskentely huokeaan ale-hintaan saattaa olla psykologisesti perusteltua. Ottakaamme kuitenkin huomioon, että Jumalan sana ei ole "reagoittavien" psykologien kirjoittama.

Ihan lyhyesti. Aikoinaan pikkupoikana sain läheltä seurata vanhan Jeesukseen uskovan veljen elämää ja hedelmän vaikutusta ympäristöön,- myös itseeni. (No, sanottakoon nimi eli Vilho Virtanen) Hänen hedelmät olivat puhuttelevia ja erikoisesti miten ne vaikuttivat.
        Vaikka aikaa on kulunut viitisen kymmentä vuotta, niin edelleen ihmettelen häntä ja käyttäytymistään.
        Jokainen lukija ymmärtänee,- miten hänellä oli myös erikoisen oikea opetus ja erikoisesti usko siihen,- jota todistaa juuri JEESUKSEN opettama opetus hedelmistä.

Että, tää siitä psykologiasta.

Niin,- asioiden tiedostaminen on kokonaan eri käsite kuin uskominen. Usko muuttaa ihmistä ja taas asian tiedostaminen ei.

_ _ _ _ _

Edellisestä viestistäni jäi se oleellinen pois eli ymmärrätkö, miten kaikki lihallisuus/Kristuksen mielen vastaisuus on kaukana ihnmisen tuudittamisesta väärään tilaan/uskoon.

Totuus on,- joka voidaan ilmentää ihmisestä käyttäytymisen tutkimisen kautta eli mihin hän uskoo.U-s-k-o........ synnyttää juuri ihmisessä uskonteot ja käyttäytymisen.
        Kukaan kielteisesti käyttäytyvä ihminen ei usko Jeesukseen,- koska häneltä' puuttuu uskonteot/Kristuksen mielisyys elli ne kuuluisat hedelmät.

Vaikka ihminen osaisi ulkoa koko Raamatun.

• Niko.

Huomautat aivan oikein >>"loppuun asti juoksemisesta"hän teki kaiken - minä siis löhöän ja käännän kylkeä valmiin työn äärellä

Etkai pyri sanomaan, että pelastus tulee omien tekojen tähden?

Joka Jumalan edessä seisoo minkään muun ansion kuin Kristuksen tähden, tulee pettymään.

Kristus on pelastanut, jotta Hänessä voisimme toteuttaa Jumalan tahtoa, tehden Hänen tahtonsa mukaan, ahkeroiden niiden töiden parissa joihin Jumala meidät on tarkoittanut!
        Sen kaltaista rakkautta osoittaen, kuten Jeesus osoitti, sen kaltaisi teko tehden jotka Jeesus meille opetti ja esimerkillään näytti!

Mutta, kuten kirjoitin, "kerran pelastettu, aina pelastettu" on harha, joka ei ole se mitä Sana opettaa. Jokainen päivä meidän on ristimme otettava, Kristusta seurattava, valvottava askeleitamme ja olla hereillä kuten viisaat neitsyet, sillä Tieltä voi eksyä ja vaikka Totuuden olisi oppinut tuntemaan, voi jäädä ulkopuolelle. Siksi meidän tulee Paavalin opetukse tavoin juosta loppuun asti!!

Vasta kerran kirkkaudessa olemme täydellisesti pelastuneita!

• tuoksuaminen...

_ _ _ _ _

Semperille ei ole auennut tämä Kristuksen tuoksu, mitä se on. Kyllä tänä aikana uskovaiset ihmiset osaavat olla myös inhottavia, vaikka irvokkaasti puhuvat tästä tuoksusta. Minkä asian he kuvittelevat olevan sen tuoksun????

>>>Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa

• Niko. kirjoitti:

Etkai pyri sanomaan, että pelastus tulee omien tekojen tähden?

Joka Jumalan edessä seisoo minkään muun ansion kuin Kristuksen tähden, tulee pettymään.

Kristus on pelastanut, jotta Hänessä voisimme toteuttaa Jumalan tahtoa, tehden Hänen tahtonsa mukaan, ahkeroiden niiden töiden parissa joihin Jumala meidät on tarkoittanut!
        Sen kaltaista rakkautta osoittaen, kuten Jeesus osoitti, sen kaltaisi teko tehden jotka Jeesus meille opetti ja esimerkillään näytti!

Mutta, kuten kirjoitin, "kerran pelastettu, aina pelastettu" on harha, joka ei ole se mitä Sana opettaa. Jokainen päivä meidän on ristimme otettava, Kristusta seurattava, valvottava askeleitamme ja olla hereillä kuten viisaat neitsyet, sillä Tieltä voi eksyä ja vaikka Totuuden olisi oppinut tuntemaan, voi jäädä ulkopuolelle. Siksi meidän tulee Paavalin opetukse tavoin juosta loppuun asti!!

Vasta kerran kirkkaudessa olemme täydellisesti pelastuneita!

Osoittaisitko ystävällisesti sen kohdan viestistäni, josta päättelit minun tarkoittavan, >>että pelastus tulee omien tekojen tähden

• tuoksuaminen... kirjoitti:

Semperille ei ole auennut tämä Kristuksen tuoksu, mitä se on. Kyllä tänä aikana uskovaiset ihmiset osaavat olla myös inhottavia, vaikka irvokkaasti puhuvat tästä tuoksusta. Minkä asian he kuvittelevat olevan sen tuoksun????

>>>Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa

Kadotukseen joutuvien joukossa Kristuksen tuoksu on taatusti vastenmielinen ja inhottava. Se on täysin selvä asia.

Mutta pelastuvien joukossa Kristuksen tuoksu on elämäksi, koska Jeesuksen opetuslapset haluavat pelastua ja tulla Hänen kaltaisikseen samankaltaisen kuoleman kautta.

"tunteakseni Hänet ja Hänen ylösnousemisensa voiman ja Hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani Hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta," Fil.3:10

• greeeeen
        ml213. kirjoitti:

Kirjoitat totta, ml213, lihan ristiinnaulitseminen ON tapahtunut ja Hengessä vaeltaminen näkyy ihmisen käytöksessä (hedelminä)!

Semperin mukaan taas sitä lihaa vasta viedään päivästä toiseen sinne ristille...

Voimme selvittää helposti Raamatusta, kumpi kirjoittaa totta, Semper vaiko ml213 ->

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

23 Sellaista vastaan ei ole laki.

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

(Gal. 5:22-25)

• Terveiset totuuden tiellä vaeltavalle ja aloituksen asiassa samanmieliselle veljelleni Semperille.

Meissä asuu synti. Meidän lihassamme ei asu mitään hyvää. Vaikka kuinka tahtoisimme olle synnittömiä ja hyviä, joka päivä tämä synti tulee esille. Ellei teoissa niin ainakin ajatuksissa.

Rom 7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
      Rom 7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      Rom 7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
      Rom 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
      Rom 7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
      Rom 7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      Rom 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      Rom 7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      Rom 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Täällä liikkuu kummallista porukkaa. He tekevät vain sitä hyvää, mikä mielessä liikkuu. Pahaa he eivät tee koskaan, kun ovat saaneet voiman vastustaa sitä. Vrt. ”ei nimmari” ja omien sanojensa mukaan uudestisyntymätön green, hänen opetuslapsensa.

Heillä ei ole mukamas jäsenissään eli lihassaan, synnin lakia, joka sotii hengen lakia vastaan. He eivät usko, että synnin laki asuu heidän lihassaan. Heillä kun ei ole lihaa enää ollenkaan, se on jo naulittu ristille. He ovat päässeet siitä eroon. Ei ole enää mitään jokapäiväistä ristiinnaulittavaa. Ei mitään kilpailua eikä taistelua henkivaltoja vastaan.

Voitto on jo saavutettu ja seppele päässä. He ovat jo voitaneet lihansa himon. Heitä itseään ei kiljuva jalopeura pysty enää kiusaamaan, paitsi muitten uskovien kautta. Näitä uskovia kiusaajia olemme heidän mielestään me, jotka sanomme niinkuin Paavali: Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Nuo voittoseppeleen hankkineet, jotka eivät ole enää viheliäisiä, kiittävät Jumalaa näin:
      Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset,väärämieliset, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani, joka sanoo, että Jumala ole minulle syntiselle armollinen.

Terveisin ”publikaani” Jonah.

• rukoilkaamme

Jos jäät tuolle asteelle, niin et peri Jumalan valtakuntaa. Turha tätä taitaa olla kertoa, sillä lihalliset eivät voi ymmärtää hengellisiä.

• rukoilkaamme kirjoitti:

Jos jäät tuolle asteelle, niin et peri Jumalan valtakuntaa. Turha tätä taitaa olla kertoa, sillä lihalliset eivät voi ymmärtää hengellisiä.

Samaa ei nimmari-porukkaa taidat olla lihaksinesi.

• Kiitos viestistäsi, Jonah!

Tarvetta puhtaan evankeliumin esille tuomiseen on paljon.

Toivottavasti Jumala antaa armoa niin, että voisi olla mukana siinä palvelustehtävässä. Rakkautta totuuteen, sitähän me tarvitsemme, ihan jokainen, loppuun asti!

Terveisin, veljeydessä uskon tiellä kilvoittelussa!
        SF

• Niin, tämä Kristuksessa oleminen lie vaikea ymmärtää ja siten siitä on monenlaisia näkemyksiä.

Ymmärrän, miten ihmisen mielenlaatu on se aa ja oo ja erikoisesti tutkiiko ihminen itseään. 2 kor.13:5

Kuten toit jo esille, niin uudestisyntynyt ihminen ja vieläpä Kristuksen mielinenkin lankeaa syntiin, /pois Kristuksen mielisyydestä. Punainen lanka onkin, millä mielellä hän kokee ja näkee itsensä/lankeemuksessa. / väärästä käyttäytymisestään.

Jos ihminen ja lankeaa/käyttäytyy toisin kuin Kristuksen mielinen,- etsii Raamatun ilmoituksia tuekseen ja ikään kuin lupaa, niin tämä ihminen/mieli ei kanna ristiään ja ei seuraa Jeesusta.

Taas ihminen, joka lankeaa/ei ole Kristuksen mielinen, niin hän myöntää ja erikoisesti.... n-ä-k-e-e...... itsessään tämän väärämielisyyden/käyttäytymisen ja erikoisesti hän ei pakene/etsi hyväksyntää,- tätä tilaansa Raamatun ilmoituksiin vedoten .

Eli arjen tasolla nähtynä. Kun ihminen ei hillitse itseään ja toimii väärin, niin hän tunnustaa tilansa ja juuri tämä tila kasvattaa ihmistä tavoitteeseensa eli esim. itsensä hillintään ja siten käyttäytymään Kristuksen mielisesti.

Tavallaan Kristuksen mielisyys ei anna lupaa käyttäytyä toisin,- vaan väärä käyttäytyminen tulee itsensä hillinnän puutteesta,- joka on kasvamattomuutta.

Siis pelastuksen ja kasvun kannalta on välttämätöntä tuomita ja tunnustaa itsessään synti/väärä mielisyys ja siten väärä käyttäytyminen.

• Jos muistelemme ilmoitusta Pietarin ilmoitusta; Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen jne....), niin todellisuudessa tuossa hetkessä parannuksen tekeminen tarkoittaa mielen muutosta eli ihminen ...t-u-o-m-i-t-s-e-e...... itse kielteisyytensä ja haluaa sen pois itsestään ja tätä tilaa Paavali oikein vaikeroi/kuka pelastaa hänet tästä tilasta.

No, jokainen tutkikoon millä asenteilla ja mielenlaadulla jokainen kirjoittaja ja lukija on omaan käyttäytymiseensä.Ilmentääkö se vaikeroimista,- vaiko sallimista/lihallisuuden lisääntymistä,- pois Kristuksen mielisyydestä.

Kiitos viestistäsi, Jonah!

Tarvetta puhtaan evankeliumin esille tuomiseen on paljon.

Toivottavasti Jumala antaa armoa niin, että voisi olla mukana siinä palvelustehtävässä. Rakkautta totuuteen, sitähän me tarvitsemme, ihan jokainen, loppuun asti!

Terveisin, veljeydessä uskon tiellä kilvoittelussa!
        SF

Lihan kilvottajia löytyy paljon perinnäisopin tiellä niinkuin Semper ja Jonah. Toivottavasti he Uskovat jonain päivänä että heidän liha on kuollut Kristuxessa että kilvoitus voisi päästä alkamaan,,, joka ei ole synnin poispaneminen vaan Uuden ihmisen Uudella tavalla asioitten Tekeminen ja Eläminen..

• ml213 kirjoitti:

Niin, tämä Kristuksessa oleminen lie vaikea ymmärtää ja siten siitä on monenlaisia näkemyksiä.

Ymmärrän, miten ihmisen mielenlaatu on se aa ja oo ja erikoisesti tutkiiko ihminen itseään. 2 kor.13:5

Kuten toit jo esille, niin uudestisyntynyt ihminen ja vieläpä Kristuksen mielinenkin lankeaa syntiin, /pois Kristuksen mielisyydestä. Punainen lanka onkin, millä mielellä hän kokee ja näkee itsensä/lankeemuksessa. / väärästä käyttäytymisestään.

Jos ihminen ja lankeaa/käyttäytyy toisin kuin Kristuksen mielinen,- etsii Raamatun ilmoituksia tuekseen ja ikään kuin lupaa, niin tämä ihminen/mieli ei kanna ristiään ja ei seuraa Jeesusta.

Taas ihminen, joka lankeaa/ei ole Kristuksen mielinen, niin hän myöntää ja erikoisesti.... n-ä-k-e-e...... itsessään tämän väärämielisyyden/käyttäytymisen ja erikoisesti hän ei pakene/etsi hyväksyntää,- tätä tilaansa Raamatun ilmoituksiin vedoten .

Eli arjen tasolla nähtynä. Kun ihminen ei hillitse itseään ja toimii väärin, niin hän tunnustaa tilansa ja juuri tämä tila kasvattaa ihmistä tavoitteeseensa eli esim. itsensä hillintään ja siten käyttäytymään Kristuksen mielisesti.

Tavallaan Kristuksen mielisyys ei anna lupaa käyttäytyä toisin,- vaan väärä käyttäytyminen tulee itsensä hillinnän puutteesta,- joka on kasvamattomuutta.

Siis pelastuksen ja kasvun kannalta on välttämätöntä tuomita ja tunnustaa itsessään synti/väärä mielisyys ja siten väärä käyttäytyminen.

Kyllä pitää tuomita vanhan minään itsessään elikä lihan.---> Ristiille Kristuxeen !!! Siinä se saa kuolemaniskun että se ei ala hyppiä silmiin ja vaatia että se saa elää nauttia synnin himoissa niinkauan kun elämme..

• ml213 kirjoitti:

Jos muistelemme ilmoitusta Pietarin ilmoitusta; Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen jne....), niin todellisuudessa tuossa hetkessä parannuksen tekeminen tarkoittaa mielen muutosta eli ihminen ...t-u-o-m-i-t-s-e-e...... itse kielteisyytensä ja haluaa sen pois itsestään ja tätä tilaa Paavali oikein vaikeroi/kuka pelastaa hänet tästä tilasta.

No, jokainen tutkikoon millä asenteilla ja mielenlaadulla jokainen kirjoittaja ja lukija on omaan käyttäytymiseensä.Ilmentääkö se vaikeroimista,- vaiko sallimista/lihallisuuden lisääntymistä,- pois Kristuksen mielisyydestä.

Kyllä !!! Paavali oli joutunut hirveän hätään omasta tilasta ja halusi pois siitä hinnalla millä hyvänsä ja sentakia hänen liha kuoli siinä HERÄTYXESSÄ missä hän oli Room 7¨ssa mistä hän kertoi...

• savonarola kirjoitti:

Kyllä !!! Paavali oli joutunut hirveän hätään omasta tilasta ja halusi pois siitä hinnalla millä hyvänsä ja sentakia hänen liha kuoli siinä HERÄTYXESSÄ missä hän oli Room 7¨ssa mistä hän kertoi...

Sinulle savonarola Paavalin sanat roomalaiskirjeen 7.luvussa ovat täyttä "hepreaa". Sanon tämän lempeästi, koska emme kukaan voi saada viisautta Jumalan sanan ymmärtämiseen, ellei meille anneta ylhäältä sitä viisautta.

Rukoilkaamme Jumalalta, että Hän avaisi meidän sydämemme silmät näkemään oikein. Sitä armoa tarvitsemme lisää jokainen.

Jaakobin kirje:
        1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

• greeeeen

Tässä Jonahille mietittävää:

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

23 Sellaista vastaan ei ole laki.

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

(Gal. 5:22-24)
        _______

9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

(Room. 8:9)
        _______

18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

(Matt. 7:18-20)

• raamatusta

Paavalin kirjeestä Galatalaisille

Luku 5:13

13. Te olette kutsutut VAPAUTEEN, veljet.
      Älkää vain salliko VAPAUDEN olla yllykkeeksi TURMELTUNEELLE luonnolle, vaan palvelkaa toisia rakkaudessa.

Hesekielistä

Luku 18:30

30. Minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, kunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja ÄLKÖÖN SYNTIVELKA TULKO TEILLE LANKEEMUKSEKSI.

ymmärrättekö tämän?

• Kyllä ---> Hesekiel 18
        26 Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
        27 Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa.
        28 Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
        29 Mutta Israelin heimo sanoo: 'Herran tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        30 Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
        31 Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?
        32 Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."

Tämähän on selvä niinkuin Sana voi vain olla !!!!

• Minusta tämä asia on niin selvä. Liha, se itsekäs minä, kuten kirjoitat, on ristiinnaulittava joka päivä himoineen ja haluineen. Vaikka uusi on vanhan sijaan tullut, on vanha vielä silti olemassa ja se sietää saada kuoloniskun joka päivä. Ja joka sanoo, ettei syntiä enää ole, ei ole totuudesta, 1. Joh. 1:18 viitaten.

Oikein hyvää päivänjatkoa toivottaen.

• Tuli väärä sananpaikka. Korjataan. Eli kohta oli: 1. Joh. 1:8.

• psalmilaulu kirjoitti:

Tuli väärä sananpaikka. Korjataan. Eli kohta oli: 1. Joh. 1:8.

Niin tuli !
        Minusta se on just se joka avaa mahdollisuuden kahdentienkulkijoille ymmärtämään oman kutsumuxensa väärin ja eivät näe että silloin he yrittävät uudestisynnyttää itseään joka päivä !!
        Jos noin heikosti olis Jumala valmistanut pelastuxen niin mitä se siitä tulis?
        Mutta kyllä liha nauttii kun se saa ristinnaulita oma lihansa siinä uskonnollisissa puuhamaassa missä monet uskovaiset elää..

Elikä viittaan --> 12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
        13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
        14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.

Jumala hassuttelee sun kanssa psalmi,, katsos sun Raamatunpaikasta jäi piste pois niinkuin sun opetuxesta on vertauskuvallisesti monet pisteet poissa ja sen takia ei koko opetus löydy Raamatusta vaan seurakunnan perinnäisopista !!

• Kiitos viestistäsi, joka on kaikille ymmärrettävä - minullekin:).

Vahvistat juuri sen, mitä halusin aloituksessa tuoda esille.

Amen, Jumalan sana on niin ja amen. Kunnia Jumalalle!

Iloisin mielin,
        SF

• savonarola kirjoitti:

Niin tuli !
        Minusta se on just se joka avaa mahdollisuuden kahdentienkulkijoille ymmärtämään oman kutsumuxensa väärin ja eivät näe että silloin he yrittävät uudestisynnyttää itseään joka päivä !!
        Jos noin heikosti olis Jumala valmistanut pelastuxen niin mitä se siitä tulis?
        Mutta kyllä liha nauttii kun se saa ristinnaulita oma lihansa siinä uskonnollisissa puuhamaassa missä monet uskovaiset elää..

Elikä viittaan --> 12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
        13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
        14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.

Jumala hassuttelee sun kanssa psalmi,, katsos sun Raamatunpaikasta jäi piste pois niinkuin sun opetuxesta on vertauskuvallisesti monet pisteet poissa ja sen takia ei koko opetus löydy Raamatusta vaan seurakunnan perinnäisopista !!

Otan ristini ja matkaan käyn, on voittovoima silti Jeesuksen. Kerran taivaan kodissa, saan iloita tiestä nisunjyväsen.

Eikö ole ihanaa, että Jeesus rakastaa sinuakin Savon Pupula? :)

• raamatusta

Jaakobin kirjeestä

Luku 4:1-3 ja 11,12

1. Mistä johtuvat riidat ja taistelut teidän keskuudessanne?
      Eivätkö HIMOISTANNE, jotka sotivat jäsenissänne?

2. Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole.
      Te murhaatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa.
      Te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole siksi, ettette ano [Jumalalta armoa ja apua]

3. Te anotte, ettekä saa, koska ANOTTE väärässä tarkoituksessa, kuluttaaksenne sen HIMOISSANNE.

11. Älkää panetelko toisianne, veljet.
      joka panettelee tai tuomitsee veljeään, panetteelee lakia ja tuomitsee lain, sinä et ole sen noudattaja, vaan sen tuomari.

12. Yksi on lainsaatäjä ja tuomari, Hän joka voi pelastaa ja tuomita kadotukseen.
      mutta kuka olet sinä tuomitsemaan lähimmäistäsi.

Paavalin ensimmäisestä kirjeestä Korinttolaisille

Luvut 1:10-13 ja 4:6,7 ja 11:17-19

1:10-13

10. Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä kehotan teitä, veljet, että kaikki olisitte puheessa yksimielisiä ja ettei teillä olisi erimielisiin ryhmiin jakaantumisia, vaan ette teillä olisi sama mieli ja ajatustapa.

11. Olen näet Kloen perheväeltä kuullut, ette teillä, veljeni, on riitoja keskuudessanne.

12. Tarkoitan sitä, että joku teistä sanoo: minä olen Paavalin puolta, toinen: minä Apolloksen, joku taas: minä Keefaan, joku vielä minä Kristuksen.

13. ONKO KRISTUS JAETTU? eihän Paavali ole ristiinnaulittu teidän puolestanne? vai onko teidät kastettu Paavalin nimeen?

4:6,7

6. Ettekö tiedä, että vähäinen määrä hapatetta hapattaa koko taikinan.

7. Peratkaa pois vanha hapantaikina ette teistä tulisi uusi taikina.

11:16-19

16. Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, ettei meillä ole sellaista tapaa, eikä Jumalan surakunnalla.

17. Tätä käskiessäni minä en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi VAAN PAHEMMIKSI.

18. Olen ensiksikin kuulut, että seurakunnan kokoukseen tullessanne teillä on keskenänne riitoja, ja osaksi sen uskonkin.

19. TÄYTYYHÄN TEIDÄN KESKUUDESSANNE OLLA ERIMIELISIÄ RYHMÄKUNTIAKIN, ETTÄ KÄVISI ILMI, KETKÄ KESTÄVÄT KOETUKSEN.

Paavalin ensimmäisestä kirjeestä Korinttolaisille

Luku 6:1-8,9,10,13-20

1.Kuinka kukaan teistä rohkenee toisen kanssa olevassa riita-asiassa käydä oikeutta väärien edessä?
      Miksi ei pyhien edessä?

2.Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa*?
      Jos te tuomitsette maailmaa, ettekö kelpaa ratkaisemaan vähäpätöisiä asioita?

3.Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä*, emmekö sitten maallisia asioita?

4.Jos teillä on ratkaitavina maallisia asioita, seurakunnassanne vähäarvoisina pidettyjäkö te asetatte tuomareiksi?

5.Teidän häpeäksenne tämän sanon.
      Eikö joukossanne ole ketään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välisiä riitoja?

6.Veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä epäuskoisten edessä!

7.Teille on yleensäkin vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin kärsi vääryyttä?
      Miksi ette pikemmin anna riistää itseltänne?

8.Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljen.

9.vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa?
      älkää eksykö, eivät huorin tekijät, epäjumalien palvelijat, avionrikkojat, eivät miehille antautuvat ja miesten kanssa makaavat miehet.

10.eivät varkaat, ahneet, juomarit, pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

Paavalin kirjeestä Galatalaisille

Luku 5:18

18. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, varokaa, ettette toisianne perin hävitä.

Paavalin kirjeestä korinttolaisille

Luku 3:3,4

3. OLETTEHAN VIELÄ TURMELTUNEEN LUONTONNE HALLINNASSA.
      Kun teillä on kateutta ja RIITAA, silloinhan VANHA luontonne vallitsee teitä ja te elätte kuin MAAILMAN IHMISET AINAKIN.

4. Kun joku sanoo: Minä olen Paavalin puolta, toinen taas: Minä apolloksen,
      ETTEKÖ KÄYTTÄYDY [MAAILMAN] IHMISTEN TAVOIN?

Paavalin kirjeestä Tiitukselle

Luku 3:10 ja 11

10. Karta harhaoppista ihmistä, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti

11. Sinähän tiedät että sellainen on juotunut harhaan, tekee syntiä ja itse tuomitsee itsensä.

ymmärrättekö tämän?

• raamatusta

Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

Luku 5:9-13

9. Kirjoitin teille kirjeessäni, ETTETTE seurustelisi huorintekijöiden kanssa.

10. En TARKOITTANUT yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita, anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.

11. Kirjoitin teille, että jos joku VELJEKSI SANOTTU on huorintekijä tai ahne, epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja, juomari tai anastaja, ETTE SEURUSTELISI ETTEKÄ SÖISI SELLAISEN KANSSA.

12. Onko minun asiani tuomita ulkopuolella olevia?
        Ettekö tekin tuomitse sisäpuolella olevia?

13. Ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala.
        POISTAKAA KESKUUDESTANNE MIES, JOKA ON PAHA.

Paavalin 2 kirjeestä tessalonikalaisille

Luku 3:14

14. Jos joku ei tottele tässä kirjeessä sanomamme, MERKITKÄÄ hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, ETTÄ HÄN HÄPEÄISI.

ymmärrättekö tämän?

ja

noudatatteko näitä ohjeita ja käskyjä ja toimitteko näin?

• Kommentoin viestiäsi /23.1.2012 08:49 tässä, jotta vastaus löytyisi paremmin. Kirjoitit; >>Tämä on tärkeä ja iso aihe, josta olisi syytä keskustella pitkään, että väärinkäsityksiltä vältyttäisiin ja kaikki asianseikat tulisivat ilmi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7639
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1893
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1870
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      769
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      32
      764
    Aihe