Olen 159 cm pitkä, 50kg painava, 12 vuotias tyttö, joka on koko elämänsä toivonut omaa hevosta. Ratsastanut olen 7 vuotta, viimeiset 6 vuotta "kunnolla", ja nyt on tullut enemmän mieleeni, että sopisiko minulle oma hevonen. Käyn tallilla ratsastamassa 1-2 kertaa viikossa, ja osaan ruokkia hevosta, antaa sille ensiapua, hoitaa, loimittaa, ratsastaa tms. Olen ratsastanut hankalimmillakin hevosilla. Hevonen tulisi naapuritalliin, johon olisi mahdollisuus myös aamuisin ja iltaisin koulun jälkeen käydä, matkanvarrella kun on. Hevosen rodulla ei niin väliä olisi, kunhan ei mikään vauhko tai iso ole, ehkä maksimi säkäkorkeus olisi 163cm..? Hevonen ei saisi myöskään olla kovin raskasrakenteinen, koska olen enemmänkin estepainoitteinen - kuin koulupainoitteinen ratsastaja, tykkään silti myös koulusta, ei siinä mitään vikaa ole (: Minulla on ollut vuokraponi viime kesästä tähän päivään, ja jollen hevosta kuitenkaan tänä vuonna osta, jatkan yhä vuokraamista. Olen ratsastanut herkillä, laiskoilla, energisillä, nuorilla, vanhoilla, isoilla, pienillä ja vaihkoilla hevosilla ja poneilla. Ainoa este hevosen hankkimiseen on, että äiti ei sitä haluaisi, sopisiko minulle hevonen, voisin näyttää nämä vastaukset äitilleni ? ;) toivon mahdollisimman paljon palautetta!
Minullekko oma hevonen..?
8
53
Vastaukset
- Sannipony
Et ole valmis omaan hevoseen. Kerta, et itse tiedä oletko valmis. Ja, jos äitisi ei halua hevosta/ponia, niin en usko, että kinumalla ainaskaan sitä saat. Koska, et voi itse pitää huolta ponista, sulla pitäisi olla siinä aikuinen..
Sanonpahan nyt vaan, mutta et ole valmis omaan heppaan! - polly
samaa mieltä kuin sannipony :)
- Besserwisser
Sannipony puhuu asiaa. Se on ainut kommentti joka sun pitäs äiteelles näyttää.
joo itel on tos olohuonees tommonen snadi kauraturpa painoo lähelle 650kg kesäl se sit on Juokseva meetwursti
- _katherine_
Olet niin nuori, että yksin et voi hevosta omistaa. Vanhempien tulee ehdottomasti olla mukana hommassa. Mikäli he eivät ole, et voi hevosta vielä hankkia.
- lv-tamma
taidoiltasi olisit minun mielestäni valmis, mutta ikään katsoen kannattaa ehkä odottaa vielä pari vuotta jos ei ole vanhempia auttamassa=)
- ponin omsitaja
Itsekin olen 12 vuotias ja minulla on oma poni ollut jo pari vuotta, ja jos olet jo noin kauan ratsastanut niin mielestäni olisit valmis :) Itse olin ratsastanut 2 vuotta, puoli vuotta niin että 2 kertaa viikos, ja silti osasin hyvin, oman ponin kanssa oppii parhaiten.
- hodhend
No siis mun mielestä voisit ihan hyvin ponin hommata siis huomio ison kiltin ponin.siis jos oikeesti osaan mut jos epäilet vähäki ni kannattais eka ottaa ylläpitoon.tai jatkaa vuokraamista niin kauan kun susta hyvältä tuntuu.jos se siis tulis naapuritallii,olisko siä jotain luotettavaa,oikeesti taitavaa aikuista ratsastajaa/hoitajaa?jos on ja se lupautuu sua auttelemaan ni kyl mun mielestä ihan hyvin vois.mulla on ollu poni 5 vanhasta lähtien ja nyt koht tulee toine.jos asiat on kunnos ni onnee ponin etsintään ja toivottavssti äitiskin suostuu=)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2335111Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194151- 583753
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513490
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413205Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202586Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv42397- 232386
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377