Niin 20 vuotias tyttönen ja juon aivan liikaa ja liian usein. Teen kännissä kaikkea typerää ja olen jo ruvennut inhoamaan/pelkäämään valmiiksi juoma iltoja ystävien kanssa. Silti elämä ja ajatukset pyörivät vääjäämättä juomisessa. Viime kesänä olin usein töissä krapulassa ja kerran jopa pienessä humalassa. Mistä voisin hakea apua? Ystäväni eivät ota sitä tosissaan ja yksikin sanoi, että "alkoholismia ei ole edes olemassa" olen aivan loppu. Oudointa tässä on, että en ole masentunut kuitenkaan millään tavalla. Olen iloinen selvinkinpäin, mutta silti otan kupin aina kun tarjotaan...
20 ja alkoholisti
12
190
Vastaukset
- dhbgfvd
kysy terveyskeskuksesta ja sieltä osaavat ohjata oikeaan paikkaan
- ...
Ja siellä juopon leima seuraa hautaan asti.
- Hän ei ole eka...
... kirjoitti:
Ja siellä juopon leima seuraa hautaan asti.
On parempi kuolla raittiina ja onnellisena alkoholistina myöhemmin, kuin loppuelämän juomishelvetissä ennenaikaisesti.
- tyttoa
ripuloi
- t. voipytty
Hei, tyttönen!
Olet kovaa vauhtia alkoholisoitumassa. Alkoholismi on sairaus. Sen taltuttamiseen on vain yksi keino: lopettaa alkoholin käyttö kokonaan. Ehkä pystyt siihen vielä, ehkä et. Mikäli et itse yksin pysty, hae apua AA:sta, jos haluat lopettaa juomisen. Ryhmät kokoontuvat yleensä iltaisin eivätkä maksa mitään. Voit mennä sinne nimettömänä.
Jos haluat vähentää juomistasi, käy terveyskeskuksesta hakemassa lääkkeitä ja/tai muita ohjeita.- ...
"..käy terveyskeskuksesta hakemassa lääkkeitä ja/tai muita ohjeita."
Parempi mennä A-klinikalle, jossa vaitiolovelvollisuus sentään pätee.
http://www.a-klinikka.fi/yhteystiedot/suomen-kaikki-a-klinikkatoimet-paikkakunnittain - ex-masentunut
"Olet kovaa vauhtia alkoholisoitumassa. Alkoholismi on sairaus. Sen taltuttamiseen on vain yksi keino: lopettaa alkoholin käyttö kokonaan. "
Hienoa, kun täältä saa jo diagnoosinkin valmiina, vaikka potilasta ei ole edes nähty.
On myös mahdollisuus nimeltä kohtuukäyttö, joka tässä tapauksessa ei ole lainkaan huono. Ehkä alkuperäinen kirjoittaja juo, kun muutkin juovat ja silloin auttaa parhaiten seuran vaihto. Tai ainakin sen juomaseuran välttäminen silloin kuin ei halua juoda.
Ja toinen hyvä vaihtoehto on etsiä sellaisia harrastuksia ja tekemisiä, joihin ei viina kuulu. Niidenkin kautta voi hyvin löytää samaa fiilistä kuin viinasta, jos vain on oikea asenne. Esimerkiksi monet pelilajit ovat hyvin mukaansatempaavia ja jopa "huumaavia".
Avun sijaan tarvitset ehkä sen tosiasian tiedostamista, että tuo on tuhon tie. Ei vielä, mutta vuosien päästä kylläkin, kun kaikki elämä pyörii helposti alkoholin ympärillä ja iloa on enää vaikea löytää muualta. Sitten on kahva vaikeampi repiä itsensä siitä suosta irti. Tee itsellesi palvelus ja vaihda suuntaa. Älä mieti alkoholismia, vaan keksi itsellesi tekemistä, jossa ei tarvitse tai voi ottaa kuppia. Niitä on paljon. - juoksijaksipoika
ex-masentunut kirjoitti:
"Olet kovaa vauhtia alkoholisoitumassa. Alkoholismi on sairaus. Sen taltuttamiseen on vain yksi keino: lopettaa alkoholin käyttö kokonaan. "
Hienoa, kun täältä saa jo diagnoosinkin valmiina, vaikka potilasta ei ole edes nähty.
On myös mahdollisuus nimeltä kohtuukäyttö, joka tässä tapauksessa ei ole lainkaan huono. Ehkä alkuperäinen kirjoittaja juo, kun muutkin juovat ja silloin auttaa parhaiten seuran vaihto. Tai ainakin sen juomaseuran välttäminen silloin kuin ei halua juoda.
Ja toinen hyvä vaihtoehto on etsiä sellaisia harrastuksia ja tekemisiä, joihin ei viina kuulu. Niidenkin kautta voi hyvin löytää samaa fiilistä kuin viinasta, jos vain on oikea asenne. Esimerkiksi monet pelilajit ovat hyvin mukaansatempaavia ja jopa "huumaavia".
Avun sijaan tarvitset ehkä sen tosiasian tiedostamista, että tuo on tuhon tie. Ei vielä, mutta vuosien päästä kylläkin, kun kaikki elämä pyörii helposti alkoholin ympärillä ja iloa on enää vaikea löytää muualta. Sitten on kahva vaikeampi repiä itsensä siitä suosta irti. Tee itsellesi palvelus ja vaihda suuntaa. Älä mieti alkoholismia, vaan keksi itsellesi tekemistä, jossa ei tarvitse tai voi ottaa kuppia. Niitä on paljon.Liikunta luo mielihyvää. Lähde lenkille aina kun sulla on vapaata. Ennen kuin huomaatkaan, jakst juosta 5 kilsaa ja siitä innostut vielä maratonille. Kivennäisvesi vie janon yhtä hyvin kuin olut.
- t.voipytty(oikea)
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k - t. voipytty
t.voipytty(oikea) kirjoitti:
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5kOtapa jo käyttöön oma nimimerkki.
- jätäalkoholi
vaihda kaveripiiriä
- pajatso palaa
kohta imet spurgun kyrpää pimeällä kujalla kossuryyppyjen toivossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466