olen tekemässä tuota nettitullaus juttua, mutta miten helvetissä lähetän heille asiakirjan/laskun siitä että tavara on ilmoittamani hintainen kun tuo juttu kerta tehdään netissä eikä tullissa tarvitse käydä.
lisäksi avataanko USA:sta tulevat paketit aina vai millä perusteella niitä avataan? en todellakaan haluaisi että pakettejani avataan ilman syytä.
Tilasin USA:sta ja...
3
201
Vastaukset
- 201
Ei nettitullauksessa mitään papereita lähetetä. Tiedot naputellaan nettitullauslomakkeeseen ja annetaan mennä. Laskut ym. tullaukseen liittyvä on säilytettävä muistaakseni 3 vuotta siltä varalta, että tulli haluaa tarkistaa asian myöhemmin.
Omia pakettejani tulli ei ole avannut. On vaan pyytänyt paikan päälle, jolloin itse tai tullivirkailijan avustamana paketti on avattu. Sisältö on todettu. Tilausvahvistus, josta selviää se, mitä on tilattu ja mitä on maksanut, on pitänyt luovuttaa. Nettitullauksella tuonkin käynnin voi välttää. Lähetyksellä on hyvä olla seurantanumero, jotta tietää, mistä paketista on kysymys. - sadsiajdasax
No mutta jos teen nettitullauksen kautta niin avaako ne virkailijat sen paketin ilman minua vai tehdäänkö se vain mikäli lähetys on epäilyttävä tai vastaavaa?
Paketti sisältää arvokasta ja helposti särkyvää tavaraa hyvin pakattuna, en halua että he menevät sorkkimaan sitä saksilla ja rautakangella. - ...
Olen tehnyt muutaman kerran nettitullauksen. Ei paketteja ole avattu. Ovat ehkä läpivalaisseet. Siitä ei jää merkkejä.
Paketin päällähän pitäisi olla täytettynä CN 22 lomake, josta ilmenee se, mitä paketti sisältää ja mikä sen arvo on lähetyskulut. Tulli ei tosin välttämättä usko aina arvoa, koska niitä merkitään usein alakanttiin verojen välttämiseksi.
Eihän se nettitullaus mikään pakollinen ole. Voi käydä lentotullissa itse tai pyytää siirtämään paketti sopivampaan tullin toimipaikkaan. Tällöin virkailija voi pyytää avaamaan paketin tai ei. Joka tapauksessa kuitti maksusta ja tilauksen sisällöstä on syytä olla mukana. Muuten tulli määrittää itse arvon ja se ei ole yleensä edullinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h492938Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv372420- 332159
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151539- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050