Olen 34-vuotias mies. Teen noin 30h/vko yötyötä elannon saamiseksi ja noin 20h/vko opiskelua. Ennen kuin yliopistoon tuli passiivirekisteri, saatoin käyttää vain 5-10h/vko opiskeluihin ja noin 10-20 opintopistettä vuodessa eli puolet tarvittavasta. Sitten tuli passiivirekisteri joka sanoo että jos ei tee täysiaikaista opintosuunnitelmaa ja jos se ei toteudu, niin siirtyy passiivirekisteriin jossa opintoja ei voi enää suorittaa. Työtä en voi vähentää koska olen talouden ainoa rahantuoja, ja opintoja täytyy nyt painaa kokoaikaisena töitten ohella kiitos passiivirekisterin opintojenestouhan! Nyt sitten revin itseäni rikki enemmän kuin on voimavaroja, olen ihan loppuun kulunut ihmisenä eikä minussa ole enää mitään jäljellä. Mutta töissä täytyy käydä ettei asunto mene alta ja opiskella on pakko kokoaikaisen nopeudella ettei joudu passiivirekisteriin. Tuntuu että romahdan kaiken sen painon alla mitä yhteiskunta vaatii. Miksi yhteiskunta haluaa repiä minut rikki?
Typerä passiivirekisteri!
Samidgffhghgdfhg
0
151
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774692- 1842013
- 1321722
- 1511295
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161211- 351076
- 78973
- 52936
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78902Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh272876