naimisissa ovat alkaneet muslimiksi,ja sanovat omasta tahdostaan?Miksi eivat sitten alkaneet jo aiemmin ennekuin tapasivat miehensa?Vai miehetko pakottaa heidat siihen?Pakko olla näin?Ja useimmat noista naisista ovat lihavia ei niin sieviäkään,joitain poikkeuksia olen nahnyt
Miksi kaikki suomalaiset naiset jotka muslimin kanssa
44
673
Vastaukset
- tutkija2
Ei varmaan ole yhtään suomalista naista joka olisi kääntynyt muslimiksi ihan yksin ,kaikki jotka "omasta tahdostaan" ovat menneet muslimin kanssa naimisiin ja se on silloin pakko,koska avio-liitto ei voisi muuten toteutua!
- :( :( ......
Islamissa perheetön tai eronnut nainen on todellakin yhteiskunnan pohjasakkaa! Siksi eronneen naisen on luovutettava lapsensakin ex-miehelleen! Julmaa!
Mikä jumala vie lapset äidiltään??? Islamin jumala! - Tosimies.
Siksi koska miehen tahto on heidän oma tahto;)
- vilma3
no niistä on varmaan erikoista että voi sitten pukeutua kaapuun ja huiviin ,mitähän ne ajattelevat oikeasti,avi muslimi mieskö ne pakottaa siihen.Onko yhtään avioliittoa Suomessa jossa muslimimies sallii naisen pukeutua kuten ennen avioliittoa?
Olin 16-vuotias, kun käännyin islamiin enkä tuntenut ainoatakaan muslimia. Tänäkään päivänä minulla ei ole puolisoa ja painoindeksini on 20,3.
- fsdffds
Olet siis nyt 16- tai 17-vuotias ja et ole vielä ehtinyt tutustua siihen, mitä islam itse asiassa opettaa?
- valma
poikkeus vahvistaa säännön,mutta teitä yksin ilman avioliittoa kääntyneitä on todella vähän.Nuo naiset jotka mentyään avioon ovat joutuneet kääntymään,sillä niinhän se on että muslimi ei voi olla naimisissa kristityn kanssa,ja sitten ilmoittavat että känntyminen muslimiksi on heidän(aviovaomot) omasta vapaasta tahdostaan,niin ihmettelen sitä
- Usko tai älä
Suomessa voit tunnustaa mitä uskontoa tahansa, jos sen säännöt eivät riko Suomen lakia.
Täällä jokainen käännynnäinen voi olla työssään ja tienata leipänsä, eikä hänen edes tarvitse kertoa uskostaan työpaikalla. - viisastelija
Usko tai älä kirjoitti:
Suomessa voit tunnustaa mitä uskontoa tahansa, jos sen säännöt eivät riko Suomen lakia.
Täällä jokainen käännynnäinen voi olla työssään ja tienata leipänsä, eikä hänen edes tarvitse kertoa uskostaan työpaikalla.juu ja kun ei ala vaatimaan rukouskoppia itselleen käyttöön työnantajansa tiloista. m.m.
- veryhappymuslim
itse palasin islamiin ennen kuin menin naimisiin mieheni kanssa. kuinka moni nainen(/tai kukaan) todella tietää mitään islamista ennen kuin kohdalle sattuu henkilö joka oikeasti kertoo islamista ja edustaa sitä oikein?
- Tosimies.
"Palasit" Islamiin?
Älä horo valehtele. - Bob marley16
Tossa on pointtia. Olen itse muslimi ja usein ihmiset saavat islamista semmoisen käsityksen että me ollaan kaikki vain terroristeja. Jos ei tiedä mistään mitään niin ei sitten kannata sanoa mitään vaan pitää turpansa kiinni. tiedän itsekkin monta muslimia jotka ei tiedä mitään kiristityistä ja luulevat että 25 % kristityistä ovat kunnollisia ja että loput ovat joko huoria,huumediilereitä,nistejä,juoppoja taikka rikollisia.Niin että kelatkaa kuinka moni ihminen ajatelee teistä enemmä pahaa kuin meistä. Miksi ihmiset eivät voi elää sovussa?
- Kelatkaa
Bob marley16 kirjoitti:
Tossa on pointtia. Olen itse muslimi ja usein ihmiset saavat islamista semmoisen käsityksen että me ollaan kaikki vain terroristeja. Jos ei tiedä mistään mitään niin ei sitten kannata sanoa mitään vaan pitää turpansa kiinni. tiedän itsekkin monta muslimia jotka ei tiedä mitään kiristityistä ja luulevat että 25 % kristityistä ovat kunnollisia ja että loput ovat joko huoria,huumediilereitä,nistejä,juoppoja taikka rikollisia.Niin että kelatkaa kuinka moni ihminen ajatelee teistä enemmä pahaa kuin meistä. Miksi ihmiset eivät voi elää sovussa?
Kun muslimit antavat itsestään niin vihamielistä tietoa kuin mitä nykyisin saamme, ei ole ihme, että torjumme ja arkailemme muslimeita.
Miksi vain negatiiviset asiat putkahtavat esiin, kunniamurhat ja sharialait, miksi ei kerrota niitä erinomaisia asioita, joita islamiin liittyy. Miksi rauhan ja rakkauden uskonnosta ei ole enempää tietoa saatu, vaikka muslimeita on eri puolilta maailmaa saapunut tänne jo parikymmentä vuotta. Vai eikö kerrottavaa ole?
Tuntuu, että heitä ei yhdistä muu kuin naisten pukeutumissäännöt ja sianlihan välttäminen. - Noloja ovat
Kelatkaa kirjoitti:
Kun muslimit antavat itsestään niin vihamielistä tietoa kuin mitä nykyisin saamme, ei ole ihme, että torjumme ja arkailemme muslimeita.
Miksi vain negatiiviset asiat putkahtavat esiin, kunniamurhat ja sharialait, miksi ei kerrota niitä erinomaisia asioita, joita islamiin liittyy. Miksi rauhan ja rakkauden uskonnosta ei ole enempää tietoa saatu, vaikka muslimeita on eri puolilta maailmaa saapunut tänne jo parikymmentä vuotta. Vai eikö kerrottavaa ole?
Tuntuu, että heitä ei yhdistä muu kuin naisten pukeutumissäännöt ja sianlihan välttäminen.No en usko itse,että suomalaises yhteiskunnassa päöäsee esim muslimi mies pakottamaan,että naisen on muslimin naituaan laotettava kaapu tai huivi päälle
Suomen lakikin on vastaan tälläistä eikä anna muslimi miehille mitään tukea,että ihmisiä pakotetaan mihinkään vaatetukseen jne.. uskonnon mukaan vaan vapaa tahto valita
Kyl se vaan niin o suomipojat vaikka ette sitä haluaisi myöntää,että ihan omasta tahdostaan nämä suomi tytöt haluaa miellyttää näitä muslimi puolisoitaan ja leikkivät sitten noiden huivien kanssa välilä pitävät ja välillä ei (nähty on) eivät todellisuudessa nää tytön hupakot edes tunne tuota uskontoa perinpohjin, ova vaan tyyliin "erillaisuus on rikkautta" väittävät mukams monin kääntyneensä islamin uskoon jo ennen miestensä tapaamista.Uskallan väittää,että monikin valehtelee tämän,jos omasta uskonnostaan ollaan niin ylpeitä ja hehkutetaan niin eikö huivit pitäisi pysyä päässä ihan julkisillakin paikoilla ei ole väöliä missä ihminen on tai minne menee ja missä käy
Suurta pelleilyä näiden naisten kohdalla sanon minä! ei tiedetä ollakko vai eikö olla
- Naismuslimi
Muslimina myönnän sen että minuakin sorsitaan joskus sen tähden kun minulla ei ole muslimimiestä enkä aijo sellaista edes ottaa. Olen palannut islamiin 2001. Tapailen kristittyä miestä ja koen että Suomessa voin niin tehdä koska täällä meitä muslimeja on niin vähän vielä.
On paljon muslimeja jotka eivät hyväksy sitä että musliminainen ei elä muslimimiehen kanssa tai haluaa olla sinkku omasta tahdostaan. Suomessa on kuitenkin vapaus elää miten haluaa. En vain ole tekemisissä niiden muslimien kanssa jotka eivät suhdettani kristittyyn mieheen hyväksy. Naismuslimeja joka on itse löytänyt islamin on vähän Suomessa.- Pitkämuistinen
Naismuslimille
Kerrot "palanneesi" islamiin 2001 !!!!!
Miten perustelet väitteesi että olet islamiin "palaaja" ???????
- Koraani!!
ASA
Kuulepas naismuslimi, sinä et voi olla kristityn miehen kanssa seurustelusuhteessa jos olet MUSLIMI!
Muslimi EI SAA seurustella eikä musliminainen saa avioitua kuin muslimimiehen kanssa! Se mainitaan Koraanissa ja siihen ei ole mitään lievennyksiä olemassa! Miksi edes olet muslimi jos et halua noudattaa Koraanin ohjeita ja jumalan määräyksiä!- OnnellinenUskovainen
Pöllö, ei kaikki muslimit ole yhtä mölisevää laumaa! :)
Kuka on muslimi ja kuka ei ole, sitä EI voi kukaan ulkopuolinen sanoa, toinen muslimi tai ei-muslimi, ei, vaikka miten asiaa vääntelee ja kääntelee ja vaikka mitä linkkejä ja selityksiä tänne laittaa.
Ei ole väliä, jos vaikka olisi apinan jalkapohjan ja takapuolen voimassa olemisen uskossa. Mihin uskookin ja MITEN uskookin, ja jos on hyvä olla, se on henkilön itsensä ja sen Ylemmän Tahon välinen juttu! Näin se on. Ja piste. - vesimeloni
OnnellinenUskovainen kirjoitti:
Pöllö, ei kaikki muslimit ole yhtä mölisevää laumaa! :)
Kuka on muslimi ja kuka ei ole, sitä EI voi kukaan ulkopuolinen sanoa, toinen muslimi tai ei-muslimi, ei, vaikka miten asiaa vääntelee ja kääntelee ja vaikka mitä linkkejä ja selityksiä tänne laittaa.
Ei ole väliä, jos vaikka olisi apinan jalkapohjan ja takapuolen voimassa olemisen uskossa. Mihin uskookin ja MITEN uskookin, ja jos on hyvä olla, se on henkilön itsensä ja sen Ylemmän Tahon välinen juttu! Näin se on. Ja piste.Muslimille Koraani on Allahin muuttumatonta sanaa, joten tämä mihin tahansa uskomisen dogma on varsin outoa islamiin _kääntyneeltä_. Sen ymmärtää islamiin syntyneeltä, koska uskonnon jättäminen voi olla vaikeaa monestakin syystä, mutta miksi kukaan kääntyy niin dogmaattisen uskontoon kuin islam ja sitten ilmoittaa, ettei hyväksy Koraanin määräyksiä?
- rokka
Ihan oikein, musliminainen ei voi seurustella kristityn miehen kanssa. Sen kieltää koraani. Mutta seurustele vain, ei tuo kristitty mies ainakaan kohtele sinua kaltoin. Itse tiedät miten asiat ovat islamin lain alla, olisit kuoleman oma ja tappajana taatusti oma isäsi. Heikkona miehenä hän pyytäisi veljiäsi tappoon. Miksi, siksi, että toimillasi häpäiset perheen miehet, ja oman häpeänsä puhdistamiseksi he sinut tappaisivat ja sinä olisit ainoa kärsijä, elämäsi ehtoo verisesti veitsellä kurkkusi katkaisten.
Ehkä sinä olet kuitenkin valistunut, etkä paljon välitä koraanin höpötyksistä. Ihan hyvä ja oikein ajattelet, mutta ongelma onkin kaikki muut muslimit, jotka ovat koraanin vankeja, he eivät sinua hyväksy. - eri näkemys
Itse käännyin muslimiksi ennen kuin mieheni tapasin. Ja hassua kyllä, itse en taida tuntea kuin yhden musliminaisen, joka on kääntynyt muslimiksi avioliittonsa aikana.. ja aika monta suomalaista musliminaista kuitenkin tunnen.. oma kokemukseni asiasta siis aika lailla päinvastainen kuin mitä täällä puhutaan.
- ^Ei pidä paikkaansa
Minun tuntemani musliminaiset jotka ovat kääntyneet, ovat alkaneet muslimeiksi nimenomaan miehensä tavattuaan.
- oikeus omaan egoon
Mitäs tähän sanot..itse katsoin olevani muslimi ennen kuin edes menin naimisiin muslimimiehen kanssa. Tiesin jo mihin uskoin. Oltuani jo naimisissa 14 vuotta olen havainnut että elämä muslimimiehen kanssa ei ole helppoa. Islam uskontona on hyvä, mutta mies joka on muslimi voi tehdä elämän muslimivaimolle kovin vaikeaksi. Kaikki eivät tulkitse uskontoa samoin ei edes aviomies ja aviovaimo keskenään eikä se ole sen tarkoituskaan. Jokainen uskoo omalla tavalla ja harjoittaa myös sitä. Ei muslimiliitoissa vaimon tehtävä ole harjoittaa uskontoa kuten mies tekee. Ei aviomies voi tulla sisälle mun päähäni. Itse en halua elää tiukilla säännöillä ja varoa jokaista askeltani,katsettani,elettäni jne.Olen muslimi vaikka en rukoilisikaan viittä kertaa päivässä tai paastoa 30pv. Olen muslimi vaikka en peitä hiuksiani tai pukeudu pitkähköihin vaatteihin jotka peittäisivät takamukseni ja rintani niin että niiden muotoa ei huomattaisi. Olen muslimi kuten miehenikin, joka rukoilee viidesti,paastoaa,käy moskeijalla ja lukee KORAANIA. Miehillä on valitettavasti taipumus manipuloida varsinkin suomalaisia naisia puhumalla kauniisti uskonnosta ja mikä on suvaittavaa ja siveellistä naisen ollessa muslimi. Kyllä Koraanista löytyy kohdat missä kerrotaan miten naisen tulee pukeutua jne. Mutta tekeekö se pukeutuminen naisesta muslimin. Mitä ne naiset jotka eivät halua peittää hiuksiaan ja käsivarsiaan? Eivätkö he voi olla myös muslimeja.? Jokaisella tulee olla oikeus omaksua uskontonsa tavalla joka sopii hänelle itselle. Mieheni on puhunut kaikki nämä vuodet miten olisi soveliasta pukeutua. En ole ymmärtänyt häntä. Pukeutuminenko tekee muslimin? Mitä sydän ja järki? Eikö sillä ole merkitystä? Tiedän islamista yhtä sun toista mutta en halua tehdä elämästäni tällä hetkellä vaikeata. Mieheni toivoisi sitä sun tätä minulta,mutta en halua miellyttää häntä. Se olisi absurdia. En ole uskovainen, mutta olen muslimi. En ole sen huonompi kuin miehenikään. USKO ON JOKAISEN HENKILÖKOHTAINEN ASIA jota tulisi kunnioittaa.
Olen harkinnut avioeroa ja tiedän että en koskaan halua avioitua maahanmuuttajamuslimin kanssa. En usko että edes muslimin kanssa ollenkaan. Saan pitää uskontoni vaikka kristitynkin kanssa menisin naimisiin. Lapseni olen jo kasvattanut muslimeiksi. Saattaa olla että he eivät halua olla muslimeja myöhemmin elämässään. Se on heidän oma valintansa. Kunnioitan heidän valintoja ja rakastan heitä yhtä paljon kuin aina ennenkin. He ovat kasvatettu hyväksymään kaikkien uskonnot. He saavat mennä naimisiin kristitynkin kanssa. - SOS SOS!
oikeus omaan egoon kirjoitti:
Mitäs tähän sanot..itse katsoin olevani muslimi ennen kuin edes menin naimisiin muslimimiehen kanssa. Tiesin jo mihin uskoin. Oltuani jo naimisissa 14 vuotta olen havainnut että elämä muslimimiehen kanssa ei ole helppoa. Islam uskontona on hyvä, mutta mies joka on muslimi voi tehdä elämän muslimivaimolle kovin vaikeaksi. Kaikki eivät tulkitse uskontoa samoin ei edes aviomies ja aviovaimo keskenään eikä se ole sen tarkoituskaan. Jokainen uskoo omalla tavalla ja harjoittaa myös sitä. Ei muslimiliitoissa vaimon tehtävä ole harjoittaa uskontoa kuten mies tekee. Ei aviomies voi tulla sisälle mun päähäni. Itse en halua elää tiukilla säännöillä ja varoa jokaista askeltani,katsettani,elettäni jne.Olen muslimi vaikka en rukoilisikaan viittä kertaa päivässä tai paastoa 30pv. Olen muslimi vaikka en peitä hiuksiani tai pukeudu pitkähköihin vaatteihin jotka peittäisivät takamukseni ja rintani niin että niiden muotoa ei huomattaisi. Olen muslimi kuten miehenikin, joka rukoilee viidesti,paastoaa,käy moskeijalla ja lukee KORAANIA. Miehillä on valitettavasti taipumus manipuloida varsinkin suomalaisia naisia puhumalla kauniisti uskonnosta ja mikä on suvaittavaa ja siveellistä naisen ollessa muslimi. Kyllä Koraanista löytyy kohdat missä kerrotaan miten naisen tulee pukeutua jne. Mutta tekeekö se pukeutuminen naisesta muslimin. Mitä ne naiset jotka eivät halua peittää hiuksiaan ja käsivarsiaan? Eivätkö he voi olla myös muslimeja.? Jokaisella tulee olla oikeus omaksua uskontonsa tavalla joka sopii hänelle itselle. Mieheni on puhunut kaikki nämä vuodet miten olisi soveliasta pukeutua. En ole ymmärtänyt häntä. Pukeutuminenko tekee muslimin? Mitä sydän ja järki? Eikö sillä ole merkitystä? Tiedän islamista yhtä sun toista mutta en halua tehdä elämästäni tällä hetkellä vaikeata. Mieheni toivoisi sitä sun tätä minulta,mutta en halua miellyttää häntä. Se olisi absurdia. En ole uskovainen, mutta olen muslimi. En ole sen huonompi kuin miehenikään. USKO ON JOKAISEN HENKILÖKOHTAINEN ASIA jota tulisi kunnioittaa.
Olen harkinnut avioeroa ja tiedän että en koskaan halua avioitua maahanmuuttajamuslimin kanssa. En usko että edes muslimin kanssa ollenkaan. Saan pitää uskontoni vaikka kristitynkin kanssa menisin naimisiin. Lapseni olen jo kasvattanut muslimeiksi. Saattaa olla että he eivät halua olla muslimeja myöhemmin elämässään. Se on heidän oma valintansa. Kunnioitan heidän valintoja ja rakastan heitä yhtä paljon kuin aina ennenkin. He ovat kasvatettu hyväksymään kaikkien uskonnot. He saavat mennä naimisiin kristitynkin kanssa.Kuule sisko, sun pitää olla muslimi sisäisesti ja ulkoisesti. Ja jos sulta puutuu joku noista kahdesta silloin et ole 100% muslimi. Jos sanot olevasi muslimi sinun täytyy käyttäytyä muslimin tavoin eli rukoilla, paastoa ja jne. Muslimina oleminen ei ole sitä että harjoitat sitä silloin kuin sinulle sopii. Tässä alkaa mietityttää että käännyitkö muslimiksi itsesi vuoksi vai miehesi vuoksi? Miten oikea muslimi- nainen voi hyväksyä hänen lastensa menevän naimisiin huoletta kristityn kanssa?
Ei millään pahalla mutta uskosi on aika hataralla pohjalla. - HuiviKuuluuUskontoon
oikeus omaan egoon kirjoitti:
Olen harkinnut avioeroa ja tiedän että en koskaan halua avioitua maahanmuuttajamuslimin kanssa. En usko että edes muslimin kanssa ollenkaan. Saan pitää uskontoni vaikka kristitynkin kanssa menisin naimisiin. Lapseni olen jo kasvattanut muslimeiksi. Saattaa olla että he eivät halua olla muslimeja myöhemmin elämässään. Se on heidän oma valintansa. Kunnioitan heidän valintoja ja rakastan heitä yhtä paljon kuin aina ennenkin. He ovat kasvatettu hyväksymään kaikkien uskonnot. He saavat mennä naimisiin kristitynkin kanssa.Naurettavaa..Kai tiesit sen että huivi kuuluu myös uskontoon elikkä islamiin ei vain pelkästään kulttuuriin.Joten tuo on täyttä kukkua kun sanot että voisi muslimi naisena ja jos olet oikea Muslimi niin pukeutua esim: ihan miten tykkäät vaikka nyt minihameisiin.Tämä juuri on se puheen aihe,kun äitä tälläisiä mukamas muslimi naisia on(yleensä suomalais naiset) jotka ottaa ton uskonnon ja sitten unohtavat tyystin tai eivät vain yksinkertaisesti teidä,että jso uskoa harjoittaa ja johkin uskoo niin elää myös sillä tavalla.
Vai oletko sitä mieltä,että kaikki suomalaiset ovat kristittyjä vaikka eivät lukisi raamattua ja kävisi kirkossa jne..Riittää kunhan on vain nimi kristitty? Eihän räällä suomessa edes kaikki usko,että jumala on olemassa joten ei voi kaikkia sanoa kristityiksi. tämä oli vain pienoinen esimerkki.
Jospa likka lapset lopettaisitte ton pelleilyn ja jos oikeesti olette muslimeja niin tutkikaas tarkemmin uskontoanne niin tiedätte miten homma toimii - oikeus omaan egoon
SOS SOS! kirjoitti:
Kuule sisko, sun pitää olla muslimi sisäisesti ja ulkoisesti. Ja jos sulta puutuu joku noista kahdesta silloin et ole 100% muslimi. Jos sanot olevasi muslimi sinun täytyy käyttäytyä muslimin tavoin eli rukoilla, paastoa ja jne. Muslimina oleminen ei ole sitä että harjoitat sitä silloin kuin sinulle sopii. Tässä alkaa mietityttää että käännyitkö muslimiksi itsesi vuoksi vai miehesi vuoksi? Miten oikea muslimi- nainen voi hyväksyä hänen lastensa menevän naimisiin huoletta kristityn kanssa?
Ei millään pahalla mutta uskosi on aika hataralla pohjalla.sos sos mikäs sinä olet sanomaan olenko muslimi vai en??En ole kääntynyt muslimiksi tavattuani mieheni vaan olin jo muslimi ennen avioliittoa!!Muslimin kanssa menin naimisiin kuten islamissa naisen tulisi mennäkin. Ei minun tarvitse pukeutua huiviin ollakseni muslimi!!Niin tekevät vain uskovaiset jotka elävät noudattaen mahdollisimman tarkasti islamin sääntöjä tai naiset,joiden puolisot/isät/omat äidit niin haluavat..Minä en halua elää siten ja sen ei pitäisi tehdä minua huonoksi. voitko mennä sanomaan kristitty-ystävällesi että et ole 100% kristitty koska et käy kirkossa etkä rukoile. Hän on kristitty,jos uskoo pyhään kolminaisuuteen,mutta ei välttämättä harjoita uskoaan päiväisessä askareissaan.Hän tietää mihin uskoa. Huoletta kukaan äiti ei voi antaa lapsensa mennä kenenkään kanssa naimisiin on sitten muslimi tai kristitty. Jos tyttölapseni menee myöhemmin kristinuskoisen miehen kannssa naimisiin, miehen tulee hyväksyä tyttöni uskonto. Poikalapsen kohdalla samoin.Elää voi muslimina monin eri tavoin etkä sinä voi tuomita ketään oman uskonsa hatarapohjan omaavaksi ihmiseksi. Monet muslimit tietävät miten olla oikeaoppinen muslimi mutta eivät vain yksinkertaisesti halua noudattaa sääntöjä niin tarkasti. Et edelleenkään saa sanoa et ole muslimi koska et noudata kaikkia sääntöjä!!!Sinä kenties haluat olla harras muslimi naapurisi ei niinkään. Olette muslimeja kumpikin!!! Muuten, lukijat, kukaan muslimi ei halua pukeutua minihameeseen vaikka ei rukoilisikaan viidesti tai paastoaisi. On se pohja uskossa kuitenkin hataraa vahvempi.
Te islamia hartaudella harjoittavat näette itsenne kenties parempina kuin me jotka emme. Tiedän monia jotka jo lapsuudesta asti ovat noudattaneet islamin sääntöjä mutta tekevät paljon pahaa täällä suomessa yhteiskuntaa ajatellen. Rukoilevat,paastoavat,pukeutuat kuten muslimit jne. He ovat sisäisesti mukamas muslimeja ja ulkoisestikin..MInä maan kulkija en ole ulkoisesti muslimi mutta sisäisesti kyllä.....Annetakoon Armeliaan,Kaikkitietävän, Sovittajan " löytää jyvät akanoista "
- SO SAD!
Haluaisin tässä lisätä, että ihmiset jotka eivät tiedä islamista mitään ja arvostelevat islamia median antaman palautteen mukaan voisivat pitää suunsa kiinni ja keskittyä ottamaan asioista oikeasti selvää ennen kuin rupeaa täällä laukomaan omia juttujaan. Mä en siedä ketään ihmistä joka loukkaa islamia ja sen periaatteita. Ehkä ette varmaan tajua miksi juuri media antaa väärän kuvan islamista KOSKA ISLAM ON AINOA OIKEA USKONTO MAAILMASSA EIKÄ IHMISTEN HALUTA KÄÄNTYVÄN ISLAMIIN KOSKA SITÄ PELÄTÄÄN NIIN PALJON!
Muuten älkää sekoittako kulttuuria ja uskontoa keskenään.- tyttönenm
Olen muuttanut Helsinkiin Pohjois-Suomesta vuosi sitten ja hämmästyin,koska näin ekaa kertaa elämässäni minun ikäisiäni (20v) musliminaisia pukeutuneena hameisiin ja huiveihin ja jotku jopa burkhaan vai miksi sitä kutsutaan. Tuijotin heitä varmaan suu auki, niin hämmästynyt olin. Näin ihan uudenlaisia ihmisiä ja aattelin miten tuollaset on Suomeen tullu. Onko tää tavallista Helsingissä? Nyt olen myöhemmin tottunut pääkaupungin elämään ja tiedän että monet muslimit on syntynytki suomessa. Ei kaikki ole "jostain kaukaa tulleita". En silleen haluaisi arvostella islamin uskoa, mutta en voi sitä ymmärtääkään. Kun katson katukuvassa muslimeita, yleensä tulee vastaan perhe: mies tuijottaa minua!(olen vaalea nainen juu,pitäskö vetää huppu päähän tai jotain!), nainen lykkää kärryjä perässä missä istuu lapsi tai kaks. Ja toiset lapset riehuu sinne tänne,ihmettelen miksei muslimimies saa lapsiin mitään kuria,jos kerran nainen tekee miten mies haluaa? Oon sit kiinnostunut missä muslimit Suomessa harjottaa uskontoaan,kun teillehän ei ole mitään kirkkoa vai onko jossai Hesas? Ja kuulin et rukoilettekin 5 kertaa päivässä tai jotain? Sitten lopuksi: Sanoit älkää sekoittako kulttuuria ja uskontoa. Minulle on vaikea hahmottaa mikä islamissa on kulttuuria ja mikä uskontoa?
- Pitkämuistinen
SO SADILLE
"Koska islam on ainoa oikea uskonto maailmassa...."
MIKSI SE ON AINOA OIKEA USKONTO MAAILMASSA ????????????? - SO SAD
Pitkämuistinen kirjoitti:
SO SADILLE
"Koska islam on ainoa oikea uskonto maailmassa...."
MIKSI SE ON AINOA OIKEA USKONTO MAAILMASSA ?????????????Pitkämuistinen
Lyhyt johdatus Islamiin
Kaikki maailman uskonnot on nimetty joko niiden perustajan tai sen yhteiskunnan ja kansan mukaan, jonka piirissä ne ovat syntyneet. Esimerkiksi kristinusko on saanut nimensä profeettansa Jeesuksen Kristuksen mukaan ja juutalaisuus Juudan heimon mukaan (Juudean maassa), jossa se syntyi. Sama pääte muihin uskontoihin. Mutta Islamin kohdalla asia on toisin.
Tällä uskonnolla on se erityispiirre, että se ei samalla tavoin henkilöidy johonkin persoonaan tai tiettyyn kansaan; sana "Islam" ei kerro sellaisesta suhteesta - sillä se ei kuulu millekään tietylle henkilölle, kansalle tai maalle. Se ei ole ihmisaivojen tuotetta eikä se myöskään rajoitu johonkin tiettyyn yhteiskuntaan kuuluvaksi. Se on yleismaailmallinen uskonto, jonka tarkoitus on synnyttää ja kehittää ihmisessä ISLAMin asennetta ja ominaisuuksia.
Sana Islam on itse asiassa määrättyjen ominaisuuksien nimitys. Se, jolla on nämä ominaisuudet, kuuluu hän sitten mihin rotuun, yhteiskuntaan, maahan tai heimoon tahansa, on muslimi. Koraanin (muslimien Pyhän Kirjan) mukaan on kaikkien kansojen keskuudessa kaikkina aikoina ollut hyviä ja oikeamielisiä ihmisiä, joilla oli nuo ominaisuudet - ja jotka kaikki olivat ja ovat muslimeja.
Mitä Islam tarkoittaa?
Islam on arabiankielinen sana, joka tarkoittaa alistumista ja tottelevaisuutta, eli täydellistä antautumista Jumalan johdatuksen varaan. Jotkut käyttävät sanaa "muhamettilaisuus" sanan Islam sijasta, mutta se väärä nimitys Islamille ja loukkaa syvästi sen henkeä. Islamin sanoma ja johdatus on sama, jonka Jumala on paljastanut kaikille profeetoilleen.
"Sano: "Me uskomme Jumalaan, siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään eroatusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet".
(Koraani 3:83)
Se sanoma, joka ilmoitettiin profeetta Muhammedille (SAAS), on Islam sen kaikenkattavassa, täydellisessä ja lopullisessa muodossa. Muhammed (SAAS) on viimeinen profeetta eikä hänen jälkeensä tule Jumalalta enää muuta profeettaa tai lähettilästä. Hänen elämänsä on paras esimerkki meille muslimeille. Hänen välittämänsä sanoma on lopullinen viesti niille, jotka uskovat Jumalaan.
Islam uskontona tavataan jakaa kahteen osaan: Yksi osa on usko, johon sisältyy usko Jumalaan, Hänen profeettoihinsa, Hänen kirjoihinsa, enkeleihin, Tuomiopäivään, ja Jumalan "Qadariin", sallimukseen (s.o. että kaikki maailmassa tapahtuu Jumalan rajattoman tiedon, tahdon ja mahdin mukaisesti).
Toinen osa on Sharia (Islamin laki), joka käsittää kolme elementtiä :
Palvonta ja kuinka se tulee tehdä.
Moraali ja hyvät menettelytavat.
Ihmisten välisiä suhteita ohjaavat säännöt, kuten: perhenormit, sosiaalinen turvallisuus, perintölaki, taloudelliset periaatteet, rikoslait ja kansainväliset suhteet.
Ollakseen muslimi, täytyy omaksua molemmat osat, eli sekä usko että Sharia. Lisäksi on uskottava voivansa toimia niiden mukaisesti. Mutta jos muslimi ei noudata jotakin Islamin säännöistä ilman laillista syytä (kuten pakko, hätätilanne, tietämättömyys ja unohdus), sellaista muslimia on pidettävä syntisenä, ilman että hänestä kuitenkaan tulee "ei-muslimia". Kun katuu ja pyytää Jumalan anteeksiantoa, antaa Jumala kaikki synnit anteeksi.
Jumalan kieltäminen tai jonkun/jonkin palvominen Hänen rinnallaan ovat ainoat synnit, joita Jumala ei anna anteeksi Tuomiopäivänä, jos ihminen ei luopunut näistä synneistä eläessään (Koraani 4:48, 4:116). Mutta tämä ei koske niitä, jotka eivät saaneet tietoa Islamin sanomasta tai joiden saama tieto oli virheellistä.
Oppineet muslimit (Ulama) ovat todenneet, että kaikki asiat ovat pääsääntöisesti Islamin mukaan sallittuja, ja tähän heillä on tukea Koraanista (esim. 2:29, 48:13, 31;20) ja profeetan (SAAS) opetuksista (Sunna). Olisi kohtuutonta, että Jumala on luonut nämä asiat ja hyödykkeet maaillmaan, ja sitten kieltänyt ne. On siis vain joitakin harvoja asioita, jotka Jumala on kieltänyt vahvojen syiden perusteella ja ihmisten hyväksi (Koraani 7:157, 7:32-33, 2:219, 5:4). - Pitkämuistinen
SO SAD kirjoitti:
Pitkämuistinen
Lyhyt johdatus Islamiin
Kaikki maailman uskonnot on nimetty joko niiden perustajan tai sen yhteiskunnan ja kansan mukaan, jonka piirissä ne ovat syntyneet. Esimerkiksi kristinusko on saanut nimensä profeettansa Jeesuksen Kristuksen mukaan ja juutalaisuus Juudan heimon mukaan (Juudean maassa), jossa se syntyi. Sama pääte muihin uskontoihin. Mutta Islamin kohdalla asia on toisin.
Tällä uskonnolla on se erityispiirre, että se ei samalla tavoin henkilöidy johonkin persoonaan tai tiettyyn kansaan; sana "Islam" ei kerro sellaisesta suhteesta - sillä se ei kuulu millekään tietylle henkilölle, kansalle tai maalle. Se ei ole ihmisaivojen tuotetta eikä se myöskään rajoitu johonkin tiettyyn yhteiskuntaan kuuluvaksi. Se on yleismaailmallinen uskonto, jonka tarkoitus on synnyttää ja kehittää ihmisessä ISLAMin asennetta ja ominaisuuksia.
Sana Islam on itse asiassa määrättyjen ominaisuuksien nimitys. Se, jolla on nämä ominaisuudet, kuuluu hän sitten mihin rotuun, yhteiskuntaan, maahan tai heimoon tahansa, on muslimi. Koraanin (muslimien Pyhän Kirjan) mukaan on kaikkien kansojen keskuudessa kaikkina aikoina ollut hyviä ja oikeamielisiä ihmisiä, joilla oli nuo ominaisuudet - ja jotka kaikki olivat ja ovat muslimeja.
Mitä Islam tarkoittaa?
Islam on arabiankielinen sana, joka tarkoittaa alistumista ja tottelevaisuutta, eli täydellistä antautumista Jumalan johdatuksen varaan. Jotkut käyttävät sanaa "muhamettilaisuus" sanan Islam sijasta, mutta se väärä nimitys Islamille ja loukkaa syvästi sen henkeä. Islamin sanoma ja johdatus on sama, jonka Jumala on paljastanut kaikille profeetoilleen.
"Sano: "Me uskomme Jumalaan, siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään eroatusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet".
Se sanoma, joka ilmoitettiin profeetta Muhammedille (SAAS), on Islam sen kaikenkattavassa, täydellisessä ja lopullisessa muodossa. Muhammed (SAAS) on viimeinen profeetta eikä hänen jälkeensä tule Jumalalta enää muuta profeettaa tai lähettilästä. Hänen elämänsä on paras esimerkki meille muslimeille. Hänen välittämänsä sanoma on lopullinen viesti niille, jotka uskovat Jumalaan.
Islam uskontona tavataan jakaa kahteen osaan: Yksi osa on usko, johon sisältyy usko Jumalaan, Hänen profeettoihinsa, Hänen kirjoihinsa, enkeleihin, Tuomiopäivään, ja Jumalan "Qadariin", sallimukseen (s.o. että kaikki maailmassa tapahtuu Jumalan rajattoman tiedon, tahdon ja mahdin mukaisesti).
Ihmisten välisiä suhteita ohjaavat säännöt, kuten: perhenormit, sosiaalinen turvallisuus, perintölaki, taloudelliset periaatteet, rikoslait ja kansainväliset suhteet.
Ollakseen muslimi, täytyy omaksua molemmat osat, eli sekä usko että Sharia. Lisäksi on uskottava voivansa toimia niiden mukaisesti. Mutta jos muslimi ei noudata jotakin Islamin säännöistä ilman laillista syytä (kuten pakko, hätätilanne, tietämättömyys ja unohdus), sellaista muslimia on pidettävä syntisenä, ilman että hänestä kuitenkaan tulee "ei-muslimia". Kun katuu ja pyytää Jumalan anteeksiantoa, antaa Jumala kaikki synnit anteeksi.
Jumalan kieltäminen tai jonkun/jonkin palvominen Hänen rinnallaan ovat ainoat synnit, joita Jumala ei anna anteeksi Tuomiopäivänä, jos ihminen ei luopunut näistä synneistä eläessään (Koraani 4:48, 4:116). Mutta tämä ei koske niitä, jotka eivät saaneet tietoa Islamin sanomasta tai joiden saama tieto oli virheellistä.
Oppineet muslimit (Ulama) ovat todenneet, että kaikki asiat ovat pääsääntöisesti Islamin mukaan sallittuja, ja tähän heillä on tukea Koraanista (esim. 2:29, 48:13, 31;20) ja profeetan (SAAS) opetuksista (Sunna). Olisi kohtuutonta, että Jumala on luonut nämä asiat ja hyödykkeet maaillmaan, ja sitten kieltänyt ne. On siis vain joitakin harvoja asioita, jotka Jumala on kieltänyt vahvojen syiden perusteella ja ihmisten hyväksi (Koraani 7:157, 7:32-33, 2:219, 5:4).SO SADILLE
Vätät kirjoituksessasi 20.2.2012 klo 20:38 : että : "islam ei henkilöidy johonkin
"persoonaan tai tiettyyn kansaan ja että islam ei kuulu millekään tietylle henkilölle,
kansalle tai maalle"
Miksi valehtelet?????
Kyllä islam näyttää KIISTATTOMASTI henkilöityvän OLETETTUUN ALLAHIIN ja
oletettuun Muhamettiin ja näyttää kuuluvan SAIRAALLOISIMMIN islamin
uskottelu-uskomukseen uskoville.
Jos se ei kuuluisi kellekään TIETYLLE KANSALLE niin miksi aina näiden samojen
TIETTYJEN kansojen keskuusessa keräännytään kaduille möyhkäämään ja vaatimaan kuolemaa hyvinkin mitättömistä syistä joillekin länsimaisille kohteille ?
Edelleen valehtelet törkeästi että islamia olisi ollut "KAIKKIEN KANSOJEN keskuudessa KAIKKINA AIKOINA ja että tuolloin eläneet hyvät ja oikeamieliset
ihmiset olisivat olleet automaattisesti muslimeja !!!!!!!!!!!!!.
Minkä Koraanin kohdan tulkitset näin ????????? - Hehheh......
SO SAD kirjoitti:
Pitkämuistinen
Lyhyt johdatus Islamiin
Mitä Islam tarkoittaa?
Oppineet muslimit (Ulama) ovat todenneet, että kaikki asiat ovat pääsääntöisesti Islamin mukaan sallittuja, ja tähän heillä on tukea Koraanista (esim. 2:29, 48:13, 31;20) ja profeetan (SAAS) opetuksista (Sunna). Olisi kohtuutonta, että Jumala on luonut nämä asiat ja hyödykkeet maaillmaan, ja sitten kieltänyt ne. On siis vain joitakin harvoja asioita, jotka Jumala on kieltänyt vahvojen syiden perusteella ja ihmisten hyväksi (Koraani 7:157, 7:32-33, 2:219, 5:4).Islam ei henkilöidy kehenkään? Miksi sitten Muhammadia pidetään täydellisenä ihmisenä, jotka esimerkkiä muslimien tulee seurata?
Islam on myös hyvin voimakkaasti ARABI-imperialistinen ideologia - islamissa kaikki pitää tehdä arabiaksi, pitää rukoilla arabiaksi, Koraani on "aito" vain arabiaksi jne. Islam on arabiuskonto, jonka loivat arabihallitsijat pitämään arabi-impeeriumi kasassa ja oikeuttamaan heidän sotaretkensä. - Pitkämuistinen
Pitkämuistinen kirjoitti:
SO SADILLE
Vätät kirjoituksessasi 20.2.2012 klo 20:38 : että : "islam ei henkilöidy johonkin
"persoonaan tai tiettyyn kansaan ja että islam ei kuulu millekään tietylle henkilölle,
kansalle tai maalle"
Miksi valehtelet?????
Kyllä islam näyttää KIISTATTOMASTI henkilöityvän OLETETTUUN ALLAHIIN ja
oletettuun Muhamettiin ja näyttää kuuluvan SAIRAALLOISIMMIN islamin
uskottelu-uskomukseen uskoville.
Jos se ei kuuluisi kellekään TIETYLLE KANSALLE niin miksi aina näiden samojen
TIETTYJEN kansojen keskuusessa keräännytään kaduille möyhkäämään ja vaatimaan kuolemaa hyvinkin mitättömistä syistä joillekin länsimaisille kohteille ?
Edelleen valehtelet törkeästi että islamia olisi ollut "KAIKKIEN KANSOJEN keskuudessa KAIKKINA AIKOINA ja että tuolloin eläneet hyvät ja oikeamieliset
ihmiset olisivat olleet automaattisesti muslimeja !!!!!!!!!!!!!.
Minkä Koraanin kohdan tulkitset näin ?????????SOD SADILLE
Oletetun Allahin "väitetään" sanoneen: "Ensin tottelet minua,sitten profeetta Muhamedia ja sen jälkeen isääsi ja äitiäsi. Kaikessa" !!!!!
Tässäkin ihan pieni näyte että keihin islam HENKILÖITYY !!!
- ex-muslimi
^Tuliko sinulle SO SAD mieleen että tänne on myös kirjoittanut ihmisiä jotka todellakin tuntevat islamin erittäin hyvin ja vastustavat ja kritisoivat sitä juuri sen takia. Minä olen ex-muslimi ja monet kirjoitukset täällä ovat totista totta vaikka muslimien mielestä ne ovatkin pahan puhumista.
Sinä joka kirjoitit että olet muslimi mutta et uskova, hoh hoh, kirjoituksesi oli todella naurettava. Muslimi joka on oikeasti muslimi, ei kirjoittaisi koskaan noin kuin sinä kirjoitit.- no muslim
No siinpä se onkin,kun häne ei ole oikea muslimi ei tiedä edes mitä sana islam käsittää tai olla muslimi..Jokin hupsu suomi tyttö taas joka puhuu mitä ei ymmärrä saanut kai maistaa muslimi miestä joskus kerran tai kaksi tai jopa seurustelee sellaisen kanssa, ja nyt luulee tietävänsä kaiken.
Huivi kuuluu uskontoon se on osa uskontoa.Huivi ei siis ole vain pelksätään kulttuurinen,että muslimi naiset pitävät sitä joissain maissa vaan ihan uskonnollisella ihmisellä ja yleensäkin muslimi naisella täytyy olla huivi. - oikeus omaan egoon
Tarkoitit ehkä "muslimi joka on harras muslimi",ei kirjoittaisi koskaan noin kuin sinä kirjoitit.....
Ollaanko me ihmiset" leikisti "ja "oikeesti" muslimeja....????? - gurl
ex-muslimi olen erittäin surullinen puolestasi koska olet ollut oikeassa uskossa ja sitten käännyit pois siitä. Tietäisitpä vain mitä käy sellaiselle ensin haudassa sitten tuonpuoleisessa tuplasti.
- onnellinen nainen
Salaam/rauhaa!
Valitsin islamin uskonnokseni kaksi vuotta sitten opiskeltuani sitä itse seitsemän-kahdeksan vuoden ajan. Tapasin nykyisen muslimiaviomieheni ollessani tavallinen helsinkiläinen abi (12 vuotta sitten) ja aloitimme seurustelun.
Yhteiselämämme on alusta asti ollut toista osapuolta kunnioittavaa ja syvälliset keskustelut ovat olleet yhteisen taipaleemme parasta antia. Suhteemme on edennyt hitaasti ja omasta puolestani pystyn sanomaan, että olen sinä aikana oppinut paljon mieheltäni uskonnosta ja yipäänsä elämästä. Luonnollisesti kiinnostuin hänen uskonnostaan, sillä näin hänen elämäntapansa olevan tasapainoinen ja kunnioittava ympärillä olevia ihmisiä kohtaan rodusta, uskonnosta tai yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta.
Etsin käsiini islamista kertovia kirjoja ja kirjoituksia kirjastoista ja netistä. Tutustuin pikkuhiljaa, kävin läpi eri näkökulmia ja vakuutuin lopulta, että saan islamista tasapainoisen elämätavan myös itselleni. Tein tämän kaiken ilman mieheni "avustusta". Muistan sen illan, jolloin kerroin hänelle, että olen päättänyt ottaa islamin uskonnokseni. Hän oli pitkään hiljaa ja kysyi, että olenko aivan varma? Hämmennyin, sillä odotin erilaista reaktiota, mutta hän kertoi haluavansa minun aidosti ja sata prosenttisesti tekevän sen vain oman itseni vuoksi. Islam, kuten kristinuskokin, on yksilön ja Jumalan välinen asia, ei kukaan ulkopuolinen voi laittaa sitä toisen sydämeen pakottamalla.
Nykyisestä elämästäni sen verran, että olen naimisissa, käyn töissä ja harrastan aktiivisesti mm. liikuntaa ja taiteita. Pukeudun "siveellisesti", meikkaan hillitysti, mutta ulkonäöstäni ei voi päätellä minun olevan muslimi. En käytä alkoholia tai syö sikaa. Ja viestiketjun aloittajalle tiedoksi, että olen myös hyvän näköinen, vaikka mielestäni se on jokseenkin epäolennaista.
Monen muslimin ja ei-muslimin mielestä en ehkä tee riittävästi, mutta minulle islamissa tärkeintä on, että oma sydämeni olisi mahdollisimman puhdas. Pyrin rukoilemaan 5 päivittäistä rukoustani, paastoamaan, antamaan hyväntekeväisyyteen, kohtelen muita ihmisiä hyvin ym. Ehkä vuosien kuluessa voin olla halukas käyttämään myös hiukseni peittävää huivia, mutta se tapahtuu silloin kun olen siihen itse valmis, inshallah (jos Jumala suo).
Hartain toiveeni on, että pystyn omalla esimerkilläni näyttämään ympärilläni oleville ihmisille islamissa olevan hyvyyden sen kaiken pahuuden sijaan, jota valitettavasti levitetään mielestäni perusteettomasti tai virheellisin tiedoin.- Islam on paha
Eikö ihmisten ottaminen orjiksi ja naispuolisten orjien raiskaaminen ole pahuutta? Eikö lapsen raiskaaminen ole pahuutta? Eikö brutaalit valloitussodat ja valloitettujen kansojen alistaminen ole pahuutta? Eikö etninen puhdistus ole pahuutta?
Kaikkii näihin, ja moniin muihin pahuuksiin, ovat profeettasi ja uskonveljesi ja -sisaresi syyllistyneet. Miten voit kuulua moiseen kulttiliikkeeseen? - islamic
Sinulle nimimerkki "onnellinen nainen", et valitettavasti seuraa islamia lainkaan oikein. Islamissa et voi noukkia vain rusinoita pullasta ja luulla että siten olet muslimi. Et selvästikään edes halua olla tosissasi islamin kanssa. Ensinnäkään seurustelu Ei kuulu islamiin ja muskiminaisen velvollisuus on käyttää huivia. Et ole muslimia nähnytkään. Rukoiletkohan edes oikealla tavalla, epäilen vahvasti että et. :/
- onnellinen nainen
Kaikki mitä luettelet on kamalaa pahuutta. En osaa vastata sinulle, mistä pahaa tekevät ihmiset kuvittelevat saavansa oikeutuksen teoilleen. Tästä pääsemme siihen ikuisuuskysymykseen, jota monet islamin vastustajat kysyvät, eli antaako Koraani oikeutuksen? Sen perusteella mitä olen itse asioita selvittänyt, niin ei anna. Jokainen toiselle pahaa tekevä ihminen vastaa lopulta yksin teoistaan Jumalan edessä, oli hän sitten muslimi, kristitty, ateisti tai joku muu. Jumala on yksi, ainoa ja viimeinen tuomari. Häneen minä luotan, en muihin ihmisiin ja heidän mielipiteisiin.
- vesimeloni
Koraani nimenomaan oikeuttaa mm. seksiorjat. Koraani oikeuttaa naisen alistamisen. Koraani oikeuttaa eriuskoisten vainoamisen. Ja niin edelleen.
On kivaa, että sinä olet järkeillyt asian omalla tavallasi, mutta samalla suljet silmät siltä pahuudelta, johon islamin omat opetukset voivat johtaa yksilön, perheen, yhteiskunnan ja koko maapallon tasolla. Kaikki ihmiset eivät saa vapaasti päättää, mihin ja miten he uskovat ja elävät. Sinun järkeilysi on eräänlaista pelkuruutta. Järkeilet asiat niin, että sinulla on hyvä olla, mutta samalla edustat uskomusjärjestelmää, joka aiheuttaa maailmassa paljon enemmän pahaa kuin hyvää.
Kuulumalla islamiin tuet epäsuorasti pahuutta, joka kiistatta kumpuaa islamin tärkeimmistä lähteistä eli Koraanista ensin ja Muhammadin perimätiedosta toiseksi. Mahdollisesti tuet sitä suoraan, jos maksat zakatia ja laitat rahaa islamilaiseen hyväntekeväisyyteen, joka ei mene pelkästään lasten ruokkimiseen tai muihin humanitaarisiin tarkoituksiin.
- eivalmiskääntymään
Kristin uskosta en hyväksy sitä että Neitsyt Maria tuli muka raskaaksi tuosta noin vaan, se oli yksi asia miksi mietin kääntymistä islamiin mutta se oli muutama vuosi sitten nyt en enää ole suhteessa muslimimieheen enkä tarkemmin mietittynä tekisi uskonnon vaihtouhrausta vain miehen vuoksi. Toisaalta en myöskään hyväksy sitä että islamin mukaan miehille on paratiisissa joukko neitsytnaisia, eikä naisille mitään..
Näen silti kummassakin uskonnossa sekä hyviä että huonoja asioita. Ja mitä huiveihin tulee kenenkään ei ole pakko ottaa sellaista miestä joka pakottaa tai pyytää sitä käyttämään, onhan nunnilla ja munkeillakin kaapunsa mutta tuskin kukaan on heitä pakottanut luostariin.- vesimeloni
Mietit kääntymistä islamiin, koska et hyväksy Marian neitseellistä raskautta, mutta tosiasiassa islam opettaa Neitsyt Mariasta juuri samaa. Hassua.
Se oli Muhammadin epäonnistunut kristityille suunnattu dawa, mutta kristityt nimbyilivät koko islamille... ;)
Joskus kannattaisi perehtyä niihin opetuksiin ennen kuin ryhtyy kääntymään yhtään mihinkään. Islam ei opeta Raamattuun verrattuna mitään uutta, joka olisi hyvää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006404
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283210Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46979Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869