Kyllä nyt itku on lähellä

Raikuli1

Tammikuussa jälleen saatiin laskelmat vapaaehtoisista eläkevakuutuksista. Säästöt ovat huvenneet silmissä. Kutsuisin tätä viime vuosikymmenen suurimmaksi kusetukseksi. Tavalliset ihmiset ovat joutuneet " ammattirikollisten " uhreiksi.
WinCapita kusetti kerran. Pankit ja vakuutuslaitokset kusettavat vuosikymmenestä toiseen.

161

8633

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, ei niitä kannata ottaa. Sijoitusasunto vaan. Otat sen 100k lainaa, ostat yksiön/kaksion, laitat vuokralle. Yleensä vuokra ja pari satkua päälle kattaa kuukausittaiset lainalyhennykset. 15v niin on kämppä oma, ja se tuottaa sitten mukavaa lisää eläkepäiville. Jos aikaa vielä riittää niin voi seuraavaan investoida.

      Itsellä on 2 asuntoa vuokralla, josta itse maksan noin 400 kuussa, loput kuluista kattavat vuokralaiset. 8 vuotta vielä, niin ovat velattomat, ja käärin verojen jälkeen about 8-900 kuussa käteen (nykyrahaa - ei paljon inflaatio kiinnosta, nostan vaan vuokraa sen mukaan vuosien aikana).

      Kun nuo on maksettu, on varaa ostaa 5-6 asuntoa lisää, ja sitten 15v. myöhemmin kun ne on maksettu voipi jo siirtyä varhaiseläkkeelle kun asunnot itse tuottaa yli nettopalkkani.

      Tämä kaikki tehty säästäväisyydellä ja ihan keskipalkalla. Tahtoa vaan tarvitaan, ja vähennystä baarikierroksiin.

      Sitten vielä bonarina niin lapsille jää mukavasti kämppiä perintönä. Elleivät ihan narkkareiksi ryhdy, heidänkin elämä on taattu. Miten eläkevakuutukset? Niin, kattavat vain eläkkeesi, ei penniäkään lapsillesi. Oikeasti, vaihda sijoituskohdetta.

      • mk

        Tuokin on hyvä homma säästää eläkettä varten ja metsän ostaminen on kanssa koska puut voi aina 20v välein myydä pois. Itse en kanssa ottanut eläkesäästämisjuttuja kun ne saa vasta kun jää eläkeelle ja siitä menee tulovero kun ne nostetaan. Itsellä om pari rahastoa ja niin menee noin 100€ ja voi parinvuoden välein niillä rahoilla etelän reissun. Onneksi perin jossain vaiheessa kesämökkin järven rannalta ja kun on iso tontti niin siitä voi rahantarpeenseen myydä 1-2 tonttia että silleen ja puustoa riittävästi ja niistakin muutmaan 10 tonnin saa että silleen. Itse ne kyllä lainaa enaa ota kun asunto viiden vuoden jälkeen maksettu ja silloin jää muutenkin se lainan lyhennys säästöön kun on tottunut sen maksaan 15 vuoden ajan niin sitä säästämistä voi jatkaa lainan jälkeenkin. Kun asuntolaina maksettu niin sitten jää se 500€ joka kuukausi säästöön ja muutamassa vuodessa on hyvä raha pankissa.


      • 12128789258945563221

        Kylläpä olet naivi. Luuletko ettei politikot tule kaatamaan yhä enemmän veroa ja piiloveroa ja kaiken maailman laskua ja pakkoremontteja omille firmoilleen ja työntekijöille. ALV:n lisäksi juuri asumiseen liittyviin juttuihin on muutenkin tarkoitus verotusta painottaa, kun toisaalta ansiotuloverotusta kevennellään ja on pakko kevennellä kun siellä on vahvoissa asemissa olevat painostajat.
        Niin oikealla kuin vasemmalalkin politikkomme suhtautuvat yksittäisten kansalaisten pieniin sijoituksiin ja varallisuuteen niin, että ne ovat jotain sellaista ylimääräistä joka pitää nylkeä pois. Ja ne keinot sosialisoida tälaliset yksittäisten kansalaisten pienet omaisuudet ne on niin moninaiset ne, ja niitä voidaan tehdä niin että se vielä näyttää siltä kuin sinulle jotain annettaisiin vaikka sinulta viedään.


      • Jatkuva remontti

        Joo, kannattaa kuitenkin valita sijoitusasunnot (ja vuokralaiset) huolella, ettei joudu heti maksamaan isoja remontteja. Asun itse vuokralla, mutta tähän viiden vuoden sisään samassa talossa on ollut putkiremontti, julkisivuremontti, parvekeremontti, kellarin vesivahinko ja nyt porraskäytävän maalaus. Vuokranantaja ei tietenkään ole voinut korottaa vuokraa, koska remonteista on ollut vuokralaiselle haittaa. Kyllähän vuokranantaja on saanut varmasti remonttikulut katettua maksamallani vuokralla, mutta eipä ole tainnut kovin paljon muuten netota.


      • Kalamies55
        mk kirjoitti:

        Tuokin on hyvä homma säästää eläkettä varten ja metsän ostaminen on kanssa koska puut voi aina 20v välein myydä pois. Itse en kanssa ottanut eläkesäästämisjuttuja kun ne saa vasta kun jää eläkeelle ja siitä menee tulovero kun ne nostetaan. Itsellä om pari rahastoa ja niin menee noin 100€ ja voi parinvuoden välein niillä rahoilla etelän reissun. Onneksi perin jossain vaiheessa kesämökkin järven rannalta ja kun on iso tontti niin siitä voi rahantarpeenseen myydä 1-2 tonttia että silleen ja puustoa riittävästi ja niistakin muutmaan 10 tonnin saa että silleen. Itse ne kyllä lainaa enaa ota kun asunto viiden vuoden jälkeen maksettu ja silloin jää muutenkin se lainan lyhennys säästöön kun on tottunut sen maksaan 15 vuoden ajan niin sitä säästämistä voi jatkaa lainan jälkeenkin. Kun asuntolaina maksettu niin sitten jää se 500€ joka kuukausi säästöön ja muutamassa vuodessa on hyvä raha pankissa.

        Älä myy niitä kesämökkitontteja. Rakenna niille pari uutta noin 70-80 neliöistä hirsihuvilaa kaikilla mukavuuksilla ja yhteisellä likavesijärjestelmällä. Vuokralaisia riittää tosi hyvin. Mulla on sellainen 80 neliön pyöröhirsihuvila. Rakensin sen v. 1994. Sisävessa, lämminvesi, sauna, ym. mukavuudet. Mun mökki/huvila on maksanut itsensä jo kolme kertaa takaisin jos vertaan siihen mitä oli rakennuskustannukset. Vuosivuokralaisiakin on ollut viisi vuotta samat vuokralaiset. Kannattaa valita ne huolella. Ei koiria sun muuta kotieläintä riesaksi sinne toisille vuokralaisille. Se on ehdoton. Ei juoppoja tai meluisia perheitä. Otat ensin kolmenkuukauden koeajalle jos epäilyttää. Mulla on nytkin vanhempi pariskunta. Sopimus on tämän vuoden loppuun vielä voimassa, mutta epäilen että he haluavat kyllä jatkaa. Ovat niin tyytyväisiä ja jo vihjailleetkin siihen suuntaan. Käteen jää verojen jälkeen vuodessa himpun yli 5000 euroa. Pitkään oli viikkovuokrallakin, mutta saman verran saa melkein tuolla vuosivuokralla ja ei ole sitä jatkuvaa siivoamista ja paikkojen kunnostamista ja pelkoa että mitähän sakkia nyt on tulossa. Ainoa etu siinä on se että sit jää sydäntalvella itselleen aikaa oleskella siellä mökillä. Kohtalainen järvi pitää kuitenkin olla siinä vieressä. Mulla kuistilta rantaan noin 20 metriä.


      • hämmästynyt

        Miten ihmeessä voi ostaa 5-6 asuntoa lisää kun on 2 maksanut,Voitko selittää paremmin,minulla nimittäin on oma asunto ja kaksi sijoitus yksiötä,mutta en vaan ymmärrä miten voisin ostaa niin paljon lisää,korkeintaan 1-2.


      • epäilijä.
        hämmästynyt kirjoitti:

        Miten ihmeessä voi ostaa 5-6 asuntoa lisää kun on 2 maksanut,Voitko selittää paremmin,minulla nimittäin on oma asunto ja kaksi sijoitus yksiötä,mutta en vaan ymmärrä miten voisin ostaa niin paljon lisää,korkeintaan 1-2.

        ehkä hän suunnittelee ottavansa jättilainan, vakuutena molemmat jo maksetut asuntonsa? Vaan semmoista lainaa ei aina anneta pomminvarmasti, hänen ansaintalogiikkansa kun ei ole uniikki eikä pomminvarma. Asuntohan voi homehtua purkukuntoon, esimerkiksi.


      • vilho777777
        mk kirjoitti:

        Tuokin on hyvä homma säästää eläkettä varten ja metsän ostaminen on kanssa koska puut voi aina 20v välein myydä pois. Itse en kanssa ottanut eläkesäästämisjuttuja kun ne saa vasta kun jää eläkeelle ja siitä menee tulovero kun ne nostetaan. Itsellä om pari rahastoa ja niin menee noin 100€ ja voi parinvuoden välein niillä rahoilla etelän reissun. Onneksi perin jossain vaiheessa kesämökkin järven rannalta ja kun on iso tontti niin siitä voi rahantarpeenseen myydä 1-2 tonttia että silleen ja puustoa riittävästi ja niistakin muutmaan 10 tonnin saa että silleen. Itse ne kyllä lainaa enaa ota kun asunto viiden vuoden jälkeen maksettu ja silloin jää muutenkin se lainan lyhennys säästöön kun on tottunut sen maksaan 15 vuoden ajan niin sitä säästämistä voi jatkaa lainan jälkeenkin. Kun asuntolaina maksettu niin sitten jää se 500€ joka kuukausi säästöön ja muutamassa vuodessa on hyvä raha pankissa.

        Ihan muuten hyvä toi metsä homma mutta puita ei todellaka pysty myydä 20 vuoden välein vaa 80 vuoden välein


      • Noonahan
        vilho777777 kirjoitti:

        Ihan muuten hyvä toi metsä homma mutta puita ei todellaka pysty myydä 20 vuoden välein vaa 80 vuoden välein

        Myös aikalailla kustannuksia ja vaivaa, jos hoitaa metsänsä kunnolla ja teettää kaiken ulkopuolisilla. Ei mielestäni sovi välttämättä city-ihmiselle ;)


      • Ei voi tietää

        Hieno myyntipuhe. Eivät ne kämpätkään mikään aukoton rahasampo ole kuitenkaan. Taloyhtiöön voi tulla vaikka minkälaisia remonteita ja muita kuluja. Sitten pillitetään kun joutuukin myymään asunnon alle ostohinnan kun ei ole varaa ylläpitää sitä.

        Mieti nyt ostat 100 tonnin yksiön ja saat vuokrahaa siitä 400 kuussa miinus verot ja aina tulee vaikka 10 vuoden sisään jotain pakolisia remonteita jne,.. Mistää ei voi myöskään tietää varmaksi etteikö asunnon hinta tippuisi markkinoilla vaikka 20% niin voito muuttuukin tappioksi.


      • Nimimerkki14+6=20
        epäilijä. kirjoitti:

        ehkä hän suunnittelee ottavansa jättilainan, vakuutena molemmat jo maksetut asuntonsa? Vaan semmoista lainaa ei aina anneta pomminvarmasti, hänen ansaintalogiikkansa kun ei ole uniikki eikä pomminvarma. Asuntohan voi homehtua purkukuntoon, esimerkiksi.

        Tai hän pyytää kohtuuttoman suuria vuokria.


      • hämmästynyt kirjoitti:

        Miten ihmeessä voi ostaa 5-6 asuntoa lisää kun on 2 maksanut,Voitko selittää paremmin,minulla nimittäin on oma asunto ja kaksi sijoitus yksiötä,mutta en vaan ymmärrä miten voisin ostaa niin paljon lisää,korkeintaan 1-2.

        Maksan pankille korkoa lyhennystä about 600 per sijoituskämppä. Tuottavat noin 400 per kämppä näin pyöreästi (vuokra miinus vastikkeet yms. ja vähennyksien jälkeen verot). Maksan siis 200 per kämppä (400 yhteensä) itse. Kun lainat maksettu, tuottavat asunnot yhteensä about 800, jotka riittävät about neljään muuhun kämppään. Omia rahoja voin laittaa vieläkin 400 (ellei tule kenkää työpaikalta, ja joudun ansiosidonnaiselle... kaikkea ei voi ottaa huomioon). Tietenkin minulla on hyvä vuokra/ostohintasuhde, en hyväksynyt mitä tahansa luukkua sijoitukseksi - todellakin noin vuoden selailin asuntojen myynti-ilmoituksia ennen kun nämä kaksi löytyivät.

        Lainaa irtoaa aina vakuuksia vastaan. Kämpästä 80% yleensä käy vakuutena, niin jos sanotaan että kaikki sijoituskämppäni on vaikka 100k arvoisia, niin kuutta kämppää varten pitää ottaa 600k lainaa, josta 480k vastaan on uudet kämpät. 120k varten pitää saada lisäävakuuksia, ne saan nykyisistä kämpistä (2*100k*80% = 160k). Jos pankki lähtee nälvimään vastaan, niin on vielä oma asunto mitä laittaa peliin. Tietenkin kaikki luvut kuvaavat nykypäivän tilannetta, asuntojen hinnat, vuokrat ja inflaatio vaikuuttaa kaikki yhtälöön.

        Törkeällä velkavivulla siis pelaan. Kuitenkin näen että riskit ovat kohtuullisen pieniä - on esimerkiksi kiinteä korko lainoissa. Maksan nyt siis aivan liikaa euriborin verrattuna, mutta ei tämän päivän matalia korkoja pystynyt aikanaan ennustamaan. Häviän nyt sen minkä voitin muutaman vuoden sitten kun euriborit käväisi 5% yli. Ja aina jos menee ihan perselleen, niin voi


      • ABcdEF

        Ei kaikki vuokra jututkaan ihan riskittömiä ole..
        Monella on ollut et jää vuokrat saamatta tai muita ongelmia vuokralaisten kanssa.
        Asuntoja joutuu remontoimaan tulee taloyhtiöön isompia remontteja..

        Itse mietin kun parissa eri kaupungissa olen asunut ja tulee asia tilale myynkö va vuokraanko... en ole viitsinyt sitä stressiä ottaa antaa mennä ja sillä selvä.

        Laskelmat toiseen kämppään oli n.300€/kk vastikkeen jälkeen olisi jäänyt itselle siintä verot pois silloin 28% eli aikas tarkkaan 2600€/vuodessa.
        Sen kaupungin vuokrat olivat silloin tuota luokkaa kaksioon.
        Minusta se naurettavan vähän ja myin sain silloin 35000€ näppiin jota sitten 3-4% vuosi korolla olen kasvatellut... Matkustellut ...
        Mutta varmaan monella voi kaikki mennä hyvin.


      • Ei voi tietää kirjoitti:

        Hieno myyntipuhe. Eivät ne kämpätkään mikään aukoton rahasampo ole kuitenkaan. Taloyhtiöön voi tulla vaikka minkälaisia remonteita ja muita kuluja. Sitten pillitetään kun joutuukin myymään asunnon alle ostohinnan kun ei ole varaa ylläpitää sitä.

        Mieti nyt ostat 100 tonnin yksiön ja saat vuokrahaa siitä 400 kuussa miinus verot ja aina tulee vaikka 10 vuoden sisään jotain pakolisia remonteita jne,.. Mistää ei voi myöskään tietää varmaksi etteikö asunnon hinta tippuisi markkinoilla vaikka 20% niin voito muuttuukin tappioksi.

        Jotenkin tämä yhtälö nyt vaan toimii. Miten muuten kuvittelet että ihmiset vuokraisivat kämppänsä elleivät voittoa saa? Alalla toimii useita isoja firmoja. Miten he palkkat maksavat henkilökunnalle, ellei vuokrabisnes ole tuottoisaa?

        Ja itse asunnon arvo ei pahemmin hetkauta. Kunhan vuokra pysyy samana, niin mitä väliä sillä on jos hinta laskee. En vaan myy kun hinnat ovat matalalla. 10 vuotta niin ovat taas nousussa - niin kävi 90- luvun alun romahduksen jälkeen.

        Totta se on että remppoja tulee - sen takia hajautusta. Useita kämppiä eri taloyhtiöistä. Jos yhteen tulee kalliit rempat, niin muut asunnot sen maksavat. Mutta, todellakin olen harkinnut tarkasti mitä asuntoja ostelen, mitään 60-70 luvun "laatuasuntoja" en ostele, vaan 10-20 luvun kivitaloja. Kestivät jo 100 vuotta, ja vain pari putkiremppaa tehtu, ja julkisivu maalataan 10v välein. Ei ole kallista, ja kestävät seuraavat 100 vuotta samalla menolla.


      • AJANTASALLA
        bluearchon kirjoitti:

        Jotenkin tämä yhtälö nyt vaan toimii. Miten muuten kuvittelet että ihmiset vuokraisivat kämppänsä elleivät voittoa saa? Alalla toimii useita isoja firmoja. Miten he palkkat maksavat henkilökunnalle, ellei vuokrabisnes ole tuottoisaa?

        Ja itse asunnon arvo ei pahemmin hetkauta. Kunhan vuokra pysyy samana, niin mitä väliä sillä on jos hinta laskee. En vaan myy kun hinnat ovat matalalla. 10 vuotta niin ovat taas nousussa - niin kävi 90- luvun alun romahduksen jälkeen.

        Totta se on että remppoja tulee - sen takia hajautusta. Useita kämppiä eri taloyhtiöistä. Jos yhteen tulee kalliit rempat, niin muut asunnot sen maksavat. Mutta, todellakin olen harkinnut tarkasti mitä asuntoja ostelen, mitään 60-70 luvun "laatuasuntoja" en ostele, vaan 10-20 luvun kivitaloja. Kestivät jo 100 vuotta, ja vain pari putkiremppaa tehtu, ja julkisivu maalataan 10v välein. Ei ole kallista, ja kestävät seuraavat 100 vuotta samalla menolla.

        KYLLÄ SINÄ OLET OIKEIN VARSINAINEN SINISILMÄ,JOS SAAT YKSIÖSTÄ VUOKRAA 400e, MAKSAT SIITÄ YHTIÖVASTIKKEEN, JA PÄÄOMATUOTOSTA VERON 28%, JA SITTEN TALOYHTIÖÖN TULEE KALLIIT JULKISIVU,PUTKI, IKKUNA REMPAT NIIN KYLLÄ MIINUKSELLE MENEE JA REIPPAASTI.EI JULKISIVUREMONTTI OLE YHTÄ KUIN MAALAUS, SINÄ ET AINAKAAN OLE SIJOITTAJA.


      • Liero
        ABcdEF kirjoitti:

        Ei kaikki vuokra jututkaan ihan riskittömiä ole..
        Monella on ollut et jää vuokrat saamatta tai muita ongelmia vuokralaisten kanssa.
        Asuntoja joutuu remontoimaan tulee taloyhtiöön isompia remontteja..

        Itse mietin kun parissa eri kaupungissa olen asunut ja tulee asia tilale myynkö va vuokraanko... en ole viitsinyt sitä stressiä ottaa antaa mennä ja sillä selvä.

        Laskelmat toiseen kämppään oli n.300€/kk vastikkeen jälkeen olisi jäänyt itselle siintä verot pois silloin 28% eli aikas tarkkaan 2600€/vuodessa.
        Sen kaupungin vuokrat olivat silloin tuota luokkaa kaksioon.
        Minusta se naurettavan vähän ja myin sain silloin 35000€ näppiin jota sitten 3-4% vuosi korolla olen kasvatellut... Matkustellut ...
        Mutta varmaan monella voi kaikki mennä hyvin.

        Ei mitään 28% vaan 30% veroo ja eikun vero nousee


      • möcci
        mk kirjoitti:

        Tuokin on hyvä homma säästää eläkettä varten ja metsän ostaminen on kanssa koska puut voi aina 20v välein myydä pois. Itse en kanssa ottanut eläkesäästämisjuttuja kun ne saa vasta kun jää eläkeelle ja siitä menee tulovero kun ne nostetaan. Itsellä om pari rahastoa ja niin menee noin 100€ ja voi parinvuoden välein niillä rahoilla etelän reissun. Onneksi perin jossain vaiheessa kesämökkin järven rannalta ja kun on iso tontti niin siitä voi rahantarpeenseen myydä 1-2 tonttia että silleen ja puustoa riittävästi ja niistakin muutmaan 10 tonnin saa että silleen. Itse ne kyllä lainaa enaa ota kun asunto viiden vuoden jälkeen maksettu ja silloin jää muutenkin se lainan lyhennys säästöön kun on tottunut sen maksaan 15 vuoden ajan niin sitä säästämistä voi jatkaa lainan jälkeenkin. Kun asuntolaina maksettu niin sitten jää se 500€ joka kuukausi säästöön ja muutamassa vuodessa on hyvä raha pankissa.

        yleensä jos lähtee keinottelemaan ja sijoittelemaan rahojaan muuhun kuin maahan ja kiinteistöihin kusee jossain vaiheesa kintuille, sen sijaan metsä, maa ja kesämökkitontit säilyttävät arvonsa ja nousevatkin hinnat hyvin.


      • manolos

        bluearconilla on sama idis kun mullakin.pääsee työn ikeestä aikaisemmin `eläkkeelle` ja ainahan voi myydä jos joku menee pieleen.


      • MUUTTOHAUKAT

        Trolli jälleen. Tiedät itsekin että asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Vuokralaisten kanssa voi tulla ongelmia helposti, verottaja myös haluaa omansa ja muitakin kuluja on ja paljon. Tämän tiedän itse koska tunnen alan työni puolesta.

        Helsingissä moni on joutunut entistä pahempaan tilanteeseen lainojen ja maksujen kanssa. Parilla työkaveillani oli talot, autot, mökit ja muut hienoukset. Kun verottaja pääsi jäljille ei jäänyt mitään. Perheet joutuivat lähtemään omasta kodistaan muovikassit käsissään joka oli varmasti noyryyttävää. Luottotiedot meni nopeasti kummaltakin perheeltä. Heidän pelastus oli että lähtivät saksaan ja aloittivat täysin nollasta ja nyt ovat paljon onnellisempia kuin täällä suomessa ollessaan.

        Käydessämme saksassa täytyy todeta että tämä suomen meno on mennyt aivan hulluksi. Sitä ihmetellään jo muuallakin ja naureskellaan suomen kansan tyhmyydelle. Osa säälii kuulema suomen kansaa. Saksassa asuvat perheet ovat todella onnellisia. Ainoa asia mitä harmittelivat on että etteivät tajunneet lähteä aikaisemmin korruptiovaltiosta perähikiältä - suomesta.

        Olen vakavasti harkinnut myös muuttoa saksaan. Töitäkin olisi tarjolla hyvällä palkalla. Hyvä elinpympäristö ja muutenkin vaihtelu tekee hyvää. Saksan, itävallan ja hollannin suosiosta kertoo se että kuusi perhettä lähipiiristä on muuttanut suomesta kokonaan pois. Muutama ulkomaalainekin on sanonut että saksassa, itävallassa ja hollannissa elämä on helpompaa ja tressittömämpää.

        Miksi siis enää jäädä tänne suomeen räpiköimään. Yksikin syy? ..Ei tule mieleen miksi tänne jäisin joka entisestää vahvistaa omaa muuttointoani. Täällä voi tulla aina käymään tervehtimassa ystäviä kuten saksassa asuvat joskus käyvät pyörähtämässä.


      • selloiitti
        vilho777777 kirjoitti:

        Ihan muuten hyvä toi metsä homma mutta puita ei todellaka pysty myydä 20 vuoden välein vaa 80 vuoden välein

        Ja kun kantohinnasta vähennetään hakkuu,kuljetus,verot ja hoito-ja uudistuskulut niin eipä sitä paljoa.Hmm,viivan alle sitten jääkkään.


      • AJANTASALLA kirjoitti:

        KYLLÄ SINÄ OLET OIKEIN VARSINAINEN SINISILMÄ,JOS SAAT YKSIÖSTÄ VUOKRAA 400e, MAKSAT SIITÄ YHTIÖVASTIKKEEN, JA PÄÄOMATUOTOSTA VERON 28%, JA SITTEN TALOYHTIÖÖN TULEE KALLIIT JULKISIVU,PUTKI, IKKUNA REMPAT NIIN KYLLÄ MIINUKSELLE MENEE JA REIPPAASTI.EI JULKISIVUREMONTTI OLE YHTÄ KUIN MAALAUS, SINÄ ET AINAKAAN OLE SIJOITTAJA.

        20 luvun kivitalossa julkisivuremppa on yhtä kuin maalaus spakkelit pintaan. Jos ostaa paskan 60-luvun elementtitalon, niin silloin tietenkin tulee remppakuluja kun koko talo rakennetaan uudestaan viimeistään 10v sisään. Ja isotkin remppaakulut on "sivistyneen kokoisia" pienessä yksiössä. 10k julkisivu ja parvekeremppa, putket 20k max. Ne sitten maksetaan rahoitusvastikkeena seuraavat 10-15v. No, onhan se kallista loppujenlopuksi. Ja juurikin sen takia mietinkin tarkasti sijoituskohteet, ja pysyttelen kaukana purkuvalmiista betonikasasta.

        Itse olen yli 15 vuotta asunut kivitalossa. Remppakuluja omaan osakkeeseen on tullut about 800 euroa, ja mitään isoa ei tarvitse 10-15 vuoteen korjata. Mieti mihin muutat ennen kun lähdet huutamaan. Oma moka jos ostit ylihintaan purkuvalmiin paskan.


      • 7+1
        bluearchon kirjoitti:

        Jotenkin tämä yhtälö nyt vaan toimii. Miten muuten kuvittelet että ihmiset vuokraisivat kämppänsä elleivät voittoa saa? Alalla toimii useita isoja firmoja. Miten he palkkat maksavat henkilökunnalle, ellei vuokrabisnes ole tuottoisaa?

        Ja itse asunnon arvo ei pahemmin hetkauta. Kunhan vuokra pysyy samana, niin mitä väliä sillä on jos hinta laskee. En vaan myy kun hinnat ovat matalalla. 10 vuotta niin ovat taas nousussa - niin kävi 90- luvun alun romahduksen jälkeen.

        Totta se on että remppoja tulee - sen takia hajautusta. Useita kämppiä eri taloyhtiöistä. Jos yhteen tulee kalliit rempat, niin muut asunnot sen maksavat. Mutta, todellakin olen harkinnut tarkasti mitä asuntoja ostelen, mitään 60-70 luvun "laatuasuntoja" en ostele, vaan 10-20 luvun kivitaloja. Kestivät jo 100 vuotta, ja vain pari putkiremppaa tehtu, ja julkisivu maalataan 10v välein. Ei ole kallista, ja kestävät seuraavat 100 vuotta samalla menolla.

        bluearchon se jaksaa jauhaa pas*** minkä kerkeää. Tarina ontuu pahasti. Ne tietää jotka on alalla ollut. Puhu rauhassa poika.


      • MUUTTOHAUKAT kirjoitti:

        Trolli jälleen. Tiedät itsekin että asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Vuokralaisten kanssa voi tulla ongelmia helposti, verottaja myös haluaa omansa ja muitakin kuluja on ja paljon. Tämän tiedän itse koska tunnen alan työni puolesta.

        Helsingissä moni on joutunut entistä pahempaan tilanteeseen lainojen ja maksujen kanssa. Parilla työkaveillani oli talot, autot, mökit ja muut hienoukset. Kun verottaja pääsi jäljille ei jäänyt mitään. Perheet joutuivat lähtemään omasta kodistaan muovikassit käsissään joka oli varmasti noyryyttävää. Luottotiedot meni nopeasti kummaltakin perheeltä. Heidän pelastus oli että lähtivät saksaan ja aloittivat täysin nollasta ja nyt ovat paljon onnellisempia kuin täällä suomessa ollessaan.

        Käydessämme saksassa täytyy todeta että tämä suomen meno on mennyt aivan hulluksi. Sitä ihmetellään jo muuallakin ja naureskellaan suomen kansan tyhmyydelle. Osa säälii kuulema suomen kansaa. Saksassa asuvat perheet ovat todella onnellisia. Ainoa asia mitä harmittelivat on että etteivät tajunneet lähteä aikaisemmin korruptiovaltiosta perähikiältä - suomesta.

        Olen vakavasti harkinnut myös muuttoa saksaan. Töitäkin olisi tarjolla hyvällä palkalla. Hyvä elinpympäristö ja muutenkin vaihtelu tekee hyvää. Saksan, itävallan ja hollannin suosiosta kertoo se että kuusi perhettä lähipiiristä on muuttanut suomesta kokonaan pois. Muutama ulkomaalainekin on sanonut että saksassa, itävallassa ja hollannissa elämä on helpompaa ja tressittömämpää.

        Miksi siis enää jäädä tänne suomeen räpiköimään. Yksikin syy? ..Ei tule mieleen miksi tänne jäisin joka entisestää vahvistaa omaa muuttointoani. Täällä voi tulla aina käymään tervehtimassa ystäviä kuten saksassa asuvat joskus käyvät pyörähtämässä.

        Sen kun muutat, ei kukaan estä. Ja ne sun Hesalaiset kaverit - ei ne lainoihin itsessään kaatunut. Vaan se että ostivat talot ja mökit ja autot. Varmaan oli sitten 300k lainaa asuntoon, 150k mökkiin ja 50k autoon. Sitä sitten 3-4k kuukausipalkalla ihmettelemään miksi on varaa maksaa ainoastaan korkoja.

        Tuo on hyvinkin yleinen ongelma Suomessa. Jengi ostaa niin paljolla kun saavat pankista lainaa. Äläkä nyt edes yritä väittää että työkaverisi ostivat auton käteisellä. Takuullä uusi hieno Audi, 50k lainaa 6% korolla. Ehkä jopa tekivät "pelimiesvedon" ja upottivat sen asuntolainaan "kun pitää vähän rempata". Sitten sitoutuivat maksamaan seuraavat 30v autosta joka paalataan 10 vuotta ennen kun se on maksettu.

        Itse maksoin ensiasuntoni pois 7 vuodessa naiseni kanssa. Autoni oli silloin vanha paskakasa - kun ei ollut varaa parempaan. Ei aina aamulla käynnistynyt, niin jouduin bussilla menemään töihin. Sitten kun vihdoin osti hienomman auton, niin se tuntui todella paljon makoisammalta kun sen osti käteisellä, ja tiesi että ei joudu maksamaan siitä 700 kuussa seuraavan kuuden vuoden ajan.
        Mitoittaa lainat maksukyvyn mukaan, eikä ota lainaa kulutukseen vaan ainoastaan sijoitukseen niin hyvää tulee.

        Niin, ja vuokralaiset eivät ole ongelma. Valitsee huolella vuokralaisensa. Otan opiskelijoita jolla on vuokramaksu vähän kiikunkaakun, ja pyydän heidän vanhempia takamaan. Yleensä opiskelijat sitten saavat apua vanhemmilta ennen kun vuokra eräntyy. Eivätkä he riko paikkoja kun tietävät että isukki joutuu maksamaan, ja he selittämään miksi rikkoivat jotain. Aina olen omani saanut, joskus vähän myöhässä, mutta ei ole edes perintätoimistoja joutunut käyttämään. Vähän kun joustaa, niin vuokralaisetkin maksaa kiltimmin.

        Esimerkkinä yksi opiskelija jolta loppui rahat eräänä huhtikuuna. Olisin voinut oikeuden kautta penätä rahoja vuositolkulla, ja vieläkin olisi varmaan saatavia. Mutta, kun opiskelijaneitokaisella on kesätyöpaikka valmiina, niin sovittiin maksusuunnitelma. Tyttö oli tyytyväinen eikä ollut sitten ongelmia maksussa. Sain sitten rahat muutaman kuukauden myöhässä, mutta ei se elämää kaatanut.


      • Omalla kohdallani

        Kävi näin että mulle jä perintönä vanhemmilta kaksi asuntoa jossa oli jo ongelmia silloin kun olin pieni. lainojen lyhennykset ja muut kiristi talouttamme ja elimme todella ankeasti jota vanhemmat aina valitti kun ei ole mitään. Jotenkin koen että en saanut elää lapsuuttani tressittömässä ympäristössä. Samoin siskoni koki sen. Vanhemmilla oli yhtä jos toista selvitettävää ja muuta ohjelmaa bisnestensä kanssa josta ei mitään tullut.

        Asunnot jotka tuli perintönä tuli myös karmeat velat ja verottaja lisäksi halusi omansa. Jouduin jo pelkästään omien maksujen kanssa miettimään ja vielä enemmän kun tuli asuntoja perintönä. Halusin nopeasti päästä asunnoista eroon ja se kannatti.


      • Varpusen Jaska

        Vältä törmäämistä rattijuoppoon!


      • tajutonta..

        " laskelmat vapaaehtoisista eläkevakuutuksista."

        Minä tajusin tuon jo ajat sitten enkä ikinä lähtenyt moiseen mukaan, ainoa mikä siinä tienaa on pankit !
        Omat rahat voi olla tililläkin tai sijoittaa arvopapereihin , oblikaatioihin..
        Tuo lisä asunnon hankkiminen on käynyt mielessä,kunhan ensin sais oman maksettua, montaa velkaa en halua ja toinen on pitäis olla hyvät vuokralaiset..

        Muutenkin ihmettelin noita pankin PALVELUMAKSUJA ! Siis mikä PALVELU ? Itse hoidan laskuni netin kautta.. !
        Lainoista peritään 2€ / laina, kun rahat otetaan tililtä. Niin en todellakaan tajua miksi on vielä palvelumaksu.

        Ja valtiohan se pelasti pankit silloin vuosia sitten, ne piti maksaa takaisin, mutta eipä ole kuulunut !


      • Ei tosiaan 20 vuotta
        mk kirjoitti:

        Tuokin on hyvä homma säästää eläkettä varten ja metsän ostaminen on kanssa koska puut voi aina 20v välein myydä pois. Itse en kanssa ottanut eläkesäästämisjuttuja kun ne saa vasta kun jää eläkeelle ja siitä menee tulovero kun ne nostetaan. Itsellä om pari rahastoa ja niin menee noin 100€ ja voi parinvuoden välein niillä rahoilla etelän reissun. Onneksi perin jossain vaiheessa kesämökkin järven rannalta ja kun on iso tontti niin siitä voi rahantarpeenseen myydä 1-2 tonttia että silleen ja puustoa riittävästi ja niistakin muutmaan 10 tonnin saa että silleen. Itse ne kyllä lainaa enaa ota kun asunto viiden vuoden jälkeen maksettu ja silloin jää muutenkin se lainan lyhennys säästöön kun on tottunut sen maksaan 15 vuoden ajan niin sitä säästämistä voi jatkaa lainan jälkeenkin. Kun asuntolaina maksettu niin sitten jää se 500€ joka kuukausi säästöön ja muutamassa vuodessa on hyvä raha pankissa.

        Ehkä päiväntasaajan alueella puut voi kasvaa täysikasvuisiksi 20 vuodessa (ei välttämättä sielläkään), mutta Suomessa ne ovat vasta pieniä siinä vaiheessa. Tukkipuuta et Suomessa alle 50 vuodessa saa mitenkään, kunnon tukkipuuhun täytyy odottaa vähintään 60 vuotta, Pohjois-Suomessa vieläkin kauemmin. Lisäksi metsää pitää silloin tällöin hoitaakin, muutoin metsä tuottaa pelkkää halpaa roskapuuta.


      • IHAN ARJESSA

        IHANA LAPSENUSKO SULLLA, OLET NIIN JOSSAIN......MAA KUTSUU SINUA MEIDÄN KUOLEVAISTEN KERALLE. OLET VARMAAN HURMOKSESSA, ÄLKÖÖN KUKAAN SITÄ SULTA RIISTÄKÖ. TOIVON ETTET MILLOINKAAN HERÄÄ TODELLISUUTEEN.


      • Liittovaltion poliis

        Asunto on aina varma sijoitus.
        - hinnat nousevat aina
        - jos tulee putkiremontti niin myy heti kun käryä aiheesta
        - lainaa saa

        Tällä periaatteella päädyt miljonääriksi hetkessä.


      • 6 vuotta
        Ei tosiaan 20 vuotta kirjoitti:

        Ehkä päiväntasaajan alueella puut voi kasvaa täysikasvuisiksi 20 vuodessa (ei välttämättä sielläkään), mutta Suomessa ne ovat vasta pieniä siinä vaiheessa. Tukkipuuta et Suomessa alle 50 vuodessa saa mitenkään, kunnon tukkipuuhun täytyy odottaa vähintään 60 vuotta, Pohjois-Suomessa vieläkin kauemmin. Lisäksi metsää pitää silloin tällöin hoitaakin, muutoin metsä tuottaa pelkkää halpaa roskapuuta.

        Sellunkeittoon kasvatettava eucalyptys kasvaa 6 vuotta Etelä-Amerikassa. Stora siirsi Portugalin sellunkeiton Etelä-Amerikkaan, kun Portugalissa eucalyptys kasvoi liian kauan 10-12v


    • ukrainanhuora

      No. kuka käski uskoa alexandrian myyjää ?

      • huijattu?

        Juu ite kans elättäny noita pankin/ vakuutusyhtiön meklareita! Ainoa joka todella hyötyy noista vakuutuksista on yhtiöt koska kulut (kovat) juoksee tuli tuottoa tai ei.

        Osakkeiden keskimääräinen vuosituotto on 7% inflaatio on 3-4% eipä noista jää hyvänäkään aikan mitään!

        Yhdyn edelliseen joka ehdotti sijoitusasuntoo siinä sentään ostetaan jotakin kongreettista! jonka voi relisoida! Ehkä myös metsät maa-alueet vois olla?


      • pien säästäjä
        huijattu? kirjoitti:

        Juu ite kans elättäny noita pankin/ vakuutusyhtiön meklareita! Ainoa joka todella hyötyy noista vakuutuksista on yhtiöt koska kulut (kovat) juoksee tuli tuottoa tai ei.

        Osakkeiden keskimääräinen vuosituotto on 7% inflaatio on 3-4% eipä noista jää hyvänäkään aikan mitään!

        Yhdyn edelliseen joka ehdotti sijoitusasuntoo siinä sentään ostetaan jotakin kongreettista! jonka voi relisoida! Ehkä myös metsät maa-alueet vois olla?

        Niin paljonkos OP Pohjola jakoi johtajilleen? Miljoona osingot eli kyllä nämä eläkevakuutukset tuottaa!!!


      • as

        joo,ei mitään tuollaisia huijareille järjestettyjä tilejä!!!! luvatan vaikka mitä,vaan sitten varastetaan nekin vähät rehdiltä veronmaksajalta!!!! älkää uskoko rosvoja!!!


      • Suomi ja hölmöläiset
        pien säästäjä kirjoitti:

        Niin paljonkos OP Pohjola jakoi johtajilleen? Miljoona osingot eli kyllä nämä eläkevakuutukset tuottaa!!!

        Tuo sama laillistettu rahan polaamis kuvio toistuu sähköyhtiöissä, taloyhtiöissä jne. jne.. Nostetaan keinotekoisesti sähkön hintaa tai yhtiövastiketta vedoten johonkin ihme sepitykseen ja otetaan rahat pois hölmöiltä.


    • I hate this country

      Valtio ja yritykset ovat nykyään tavallisen kansalaisen vihollisia numero yksi, molemmat ovat liittoutuneet keskenään tavallista kansalaista vastaan.
      Tavallisen kansalaisen ei kannata lähteä mihinkään noiden tahojen esittämiin kusetuksiin mukaan, valitettavasti valtio monesti pakottaa lain voimalla kansalaiset alistumaan kusetuksiin esim. päästökauppa!

      Sairaaksi on mennyt tämä maa ja maailma, en kyllä tällaiseen paskamaailmaan tee jälkikasvuja koskaan kärsimään!!

      • 45666669877777712333

        Kyllä asia on minustakin tältä näyttää, vaikka sitä median propakantamsiinalla muuna meille syötetään.
        Juuri yksittäsittäisiä kansalaisia vastaan ollaan niin politikkojen lainsäädäntöineen, verotuksineen ja inflaation generoimisineen kuin monopolististen tavasrantuiottajien ja laskujen kirjoittajien taholta.


      • Jälkipolvienkärsimys

        I hate this country - Puhuit todella asiaa kun kerroit että..

        Sairaaksi on mennyt tämä maa ja maailma, en kyllä tällaiseen paskamaailmaan tee jälkikasvuja koskaan kärsimään!!

        Hei
        Omalla kohdallani tein sen virheen että tuli jälkikasvua narsistien akkojen vuoksi jotka ajattelivat itseään ja omia sen hetkisiä tarpeitaan ja mielihalujaan ymmärtämättä että jälkipolvi tulee näkemään sotia ja kärsimystä.

        Näen sen sieluni silmin että jälkipolvet tulee näkemään ydin sodat. Sitä en toivoisi heidän näkevän.

        Maailma on varmasti 100% tuhon oma ennemmin taikka myöhemmin ja sen uskon kuten varmaan moni muukin. Lähtölaskenta on jo alkanut kuten yksi viisas sanon televisiossa.


      • juippi
        Jälkipolvienkärsimys kirjoitti:

        I hate this country - Puhuit todella asiaa kun kerroit että..

        Sairaaksi on mennyt tämä maa ja maailma, en kyllä tällaiseen paskamaailmaan tee jälkikasvuja koskaan kärsimään!!

        Hei
        Omalla kohdallani tein sen virheen että tuli jälkikasvua narsistien akkojen vuoksi jotka ajattelivat itseään ja omia sen hetkisiä tarpeitaan ja mielihalujaan ymmärtämättä että jälkipolvi tulee näkemään sotia ja kärsimystä.

        Näen sen sieluni silmin että jälkipolvet tulee näkemään ydin sodat. Sitä en toivoisi heidän näkevän.

        Maailma on varmasti 100% tuhon oma ennemmin taikka myöhemmin ja sen uskon kuten varmaan moni muukin. Lähtölaskenta on jo alkanut kuten yksi viisas sanon televisiossa.

        Mulla n.s. asumisoikeus! Liekö se hyväl. huono? Syytinkikskö sitä sanotaan?


      • jkl-62
        Jälkipolvienkärsimys kirjoitti:

        I hate this country - Puhuit todella asiaa kun kerroit että..

        Sairaaksi on mennyt tämä maa ja maailma, en kyllä tällaiseen paskamaailmaan tee jälkikasvuja koskaan kärsimään!!

        Hei
        Omalla kohdallani tein sen virheen että tuli jälkikasvua narsistien akkojen vuoksi jotka ajattelivat itseään ja omia sen hetkisiä tarpeitaan ja mielihalujaan ymmärtämättä että jälkipolvi tulee näkemään sotia ja kärsimystä.

        Näen sen sieluni silmin että jälkipolvet tulee näkemään ydin sodat. Sitä en toivoisi heidän näkevän.

        Maailma on varmasti 100% tuhon oma ennemmin taikka myöhemmin ja sen uskon kuten varmaan moni muukin. Lähtölaskenta on jo alkanut kuten yksi viisas sanon televisiossa.

        jälkipolvienkärsimys: mahtoiko aamulääkitysksen määrä olla riittämätön, vai jätitkö ottamatta???


    • viisastunut

      Äitini oli aikoinaan postilla töissä, nykyinen itella. sijoitti johonkin eläkesäästöihin ja pulju meni nurin tai jotain sinne päin. sinne meni muorin eläkesäästöt. ei penniäkään ole saanut. 20v kerkes maksaan.
      joku oikeusjuttu kait siitä tuli mutta ei ole rahoja näkynyt eikä näy!

      • jopeope

        Lauseen aloitukseen isokirjain on niin on helpompi lukea.

        Viesti sinulle..

        Minunsimissänitekstisinäyttäätältäjotaontodellavaikealukeajotenoleystävällinenjamenetakaisinkouluunopettelemaankirjoittamaanoikeinkiitos.


    • kans kusetettu

      joo onko järkeä ensin maksaa vero palkasta, josta säästää itelleen eläkettä. ja sitte kun nostaa omia säästämiään rahoja nii maksaa taas veroa, että saa käyttää omia rahojaaan. tosi sairas systeemi. omalla kohdalla oli kans asiansa osaava kusettaja. onneksi ajattelin asiaa aika nopeesti ja otin jopa avioeron, että pääsen eroon sopimuksesta( purkuperusteeet avioero tai puolison kuolema) en viittiny ukkoa tappaa ku on niin mukava.....

    • ROSVOPANKIT

      Minulla on erittäin huonoja kokemuksia valtion "erityisrahoituslaitos" Finnverasta.

      Lieneekö jotain kuntauudistustaktikointia kun minä ja muut vastaavan lainan yksipuolisen irtisanomisen kokeneet eivät asu kaupungissa.

      Mikä pahinta, pelkkä lainan yksipuolinen irtisanominen ei Finnveralle tietenkään riittänyt vaan kuluja tuplat päälle ja näin pienyrittäjälainasta saatiin 20 000 euron sijaan 40 000 euron saatavat.

      Lieneekö jotain takuumies juttuja eli näin Finnveralla on enemmän saatavia ja se näyttää paremmalta tilinpäätöksissä.

      No siinä meni tavallisen Suomalaisen perheisän elämä... taloudellliselta, ura, kunnia yms. näkökulmalta katsottuna.

    • Minävaan123

      Avioeron myötä lopetettiin meidänkin eläkesäästö vakuutus, josta ei saatu takaisin edes omiamme. Nordea veti säästömme omaan taskuun. Kiitti riitti säästäminen. Oli vähän huonommat suhdanteet... :(

      • Suuttunut.

        Kävinpähän minäkin pääkaupunkiseudun OP:ssa vain pahoittamassa mieleni ja kasvattamassa kiukkua! Lopetin eläkesäästämisen viime vuoden puolella kun jouduin huomaamaan että sehän ei kannata missään mielessä.
        Rahaa oli jo ehtinyt kertyä muutama tonni, jota ei olekaan sitten mahdollisuutta saada takaisin, ei sitten millään muotoa...paitsi jos puoliso kuolee (en viitsi alkaa tappamaankaan...!) tai jos eroamme!
        Siinä mielessä VITSI että olemme avoliitossa, joten pitääkö minun nyt alkaa kosimaan/lahjomaan/uhkailemaan miestäni, että saan hänet maistraattiin jonain arkipäivänä ruokatunnilla pikanaimiseen ja seuraavana arkipäivänä tulenkin toisiin ajatuksiin ja laitan eron vireille?
        Sittenkö vasta saisin tuhannet euroni pois pankista??? Näin minun annettiin pankissa ymmärtää ystävällisen virkailijan avustuksella. Oli tietenkin kauhuissaan ja pahoillaan JOS oikeasti tekisin näin ja enemmän pahoillaan kun sanoin itseni irti siitä pankista!
        Voiko tällainen oikeasti olla totta, saako ja voiko pankki tosiaan tehdä ihmisten rahoille näin, että muuta vaihtoehtoa ei anneta??? Helpompaa siis???


      • Ex säästäjä

        Tämä Nordean ja muodenkin pankkien eläkevakuutus on laillinen keino putsata
        tyäläisten säästöt omiin taskuihin
        Vakuutusta myydessä luovataan kymmenen hyvää ja kahdeksan kaunista
        Mut oikesti homam menee niin et sijoitetaan rahat johonkin rahastoon tai osakeisiin joka ajetaan alas jolloin pääoma katoaa muka mailman tuuliin
        ammatti slangilla sulaa?
        Muttei se mihinkään katoa vaan pankki siirtää sen siten paperilla itselleen
        johonkin rahastoon
        Sitten jälkeen päin selitetään et suhdanteet olivat heikot
        Mandatumin Aleksadria mikä se nimin nyt milloinkin sattuu olemaan
        pelaa vastaavaa sijoitus rahaston nimissä ja vakuutetaan et seurataan realiajassa rahastojen tuottoja ja tiedotetaan pokalle
        Käytännös vai näin ei mene vaan sama kaava ekaks kaikki näyttää pelittävän
        puheiden mukaan mut kun menee muutama vuosi tuotot kääntyvätkin menoiksi
        tiedotuskin unohtuu samalla ihna sattumalta
        Poka putsataan ja sa Walruus saa lisää pääomaa pankkiinsa


    • huijattu

      Samoin kävi täällä. Vuodessa laitettu vapaaehtoista säästöä lisää joka kuukausi 250 euroa eli 3000 vuodessa. Nyt tuli tiliote ja vuodessa pääoma on pienentynyt yli 5000 euroa. Järkyttävää touhua OP-Pohjolassa. Sanon tänään irti sopiuksen. Sijoitan kivijalkaan.

      • Cattityttö71

        Olen säästänyt jo 14 vuotta pientä summaa vapaaehtoista eläkettä ja aina on säästetty summa pienempi kuin mitä olen rahaa sinne laittanu. Ei tässä taida mitään mieltä olla. Paremmassa tallessa raha olis ihan tavallisella tilillä. Ja tosiaan sieltä nostettaessa ei tarvis olla taas veroja maksamassa itse säästämistään jo kerran verotetuista rahoista.


      • yhtiöön pettynyt

        Olen samaa mieltä että kyllä nykyään OP-Pohjolassa on todella järkyttävää touhua, ja sen jälkeen kun se yhdentyi A-vakuutuksen kanssa, ja Osuuspankin ei sieltä saa edes ystävällistä palvelua kun kysyy jotain,ja odottaa asiallista palvelua,joku likanharakka kirkuu täysillä niinkuin ne olisi sen rahoja joita perää.Olen ollut Pohjojan asiakas 40v. silloin kun oli erikseen konttorit johon voi mennä keskustelee olin todella tyytyväinen saamaani palveluun, mutta nyt kun on pankin yhteydessä, siellä jossain pienessä nurkassa on joku joka hoitaa vakuutusasioita, ja kokemuksestani päätellen ei tiedä niistä yhtikäs mitään.Minulla on sieltä myös vapaehtoinen eläkevakutus ,mutta olen jo niin iäkäs että alan nostaa sitä jo vuoden kuluttua, ei kannata enää irtisanoa sillä siinä häviää melkein puolet mitä on sinne maksanut.


    • vinkki-ville

      Nostakaa rahanne ja tehkää kuten minä.
      Keräsin kimpan luotettavista ystävistä, joilla suurinpiirtein saman verran tuloja.
      Ostimme porukalla loma-asunnon ja siinä tuli samalla sijoitus ja hyöty.
      Paperit tehtävä sellaiset, että , jos joku haluaa kimpasta irtautua, muilla kimpan jäsenillä on etuosto-oikeus.
      Kiertävät viikkovuorot, joissa käyttöviikot näkyvät vuosiksi eteenpäin.
      Mieluummin kahden viikon jaksoissa.
      Toimii ja rahat on tallessa.

    • Säästäjä

      Jos eläkevakuutuksesi on osakepainotteinen, kannattaa muistaa, että osakkeiden arvo heittelee. Ostaessasi osuuksi lisää jatkuvasti esim. kerran kuukaudessa saat hankittua osuuksia eri hinnoilla (matalalla ja korkealla). Kannattaa myös muistaa, että eläkevakuutus on pitkän aikavälin sijoitus, usein jopa 30 vuotta tai jopa enemmän.

      Kannattaa myös muistaa, että eläkevakuutus on vain yksi osa varallisuuttasi eli jos sinulle on eläkevakuutus, olisi ehkä hyvä olla tämän lisäksi omistus tai asumisoikeusasunto, käteistä ja ehkä osakkeita tai rahastoja, jolloin omaisuutesi olisi hajautettu useaan paikkaan.

      Itselläni on myös eläkevakuutus, joka on tippui aika rajustikin tuossa pari vuotta sitten, mutta on jo hyvinkin plussan puolella ( n.15-20%).

      Sinulle ohjeeni on: elä panikoi vaan jatka aktiivista säästämistä.

      • Säästäjä myös

        Kerrankin joku asiallinen kommentti. Säästäjä ilmiselvästi tietää mistä puhuu.

        Olen ollut eläkesäästämiseen tyytyväinen. Täytyy muistaa, että siitä summasta jonka säästää, saa myös ihan huomattavan veroedun heti saman vuoden verotuksissa.


      • mk
        Säästäjä myös kirjoitti:

        Kerrankin joku asiallinen kommentti. Säästäjä ilmiselvästi tietää mistä puhuu.

        Olen ollut eläkesäästämiseen tyytyväinen. Täytyy muistaa, että siitä summasta jonka säästää, saa myös ihan huomattavan veroedun heti saman vuoden verotuksissa.

        Niin ja maksat veroa omista säästöistäsi kun nostat eläkesäätöt siinä vaiheesa kun olet eläkkeellä että silleen.


      • äimänkäkenä
        Säästäjä myös kirjoitti:

        Kerrankin joku asiallinen kommentti. Säästäjä ilmiselvästi tietää mistä puhuu.

        Olen ollut eläkesäästämiseen tyytyväinen. Täytyy muistaa, että siitä summasta jonka säästää, saa myös ihan huomattavan veroedun heti saman vuoden verotuksissa.

        Oletko tietoinen että maksat ensin säästämästäsi summasta pääomaveron, ja sitten kun alat nostaa taas normaalin tuloveron kuukausittain eli kaksinkertaisen veron,otapa asiasta selvää vaikka kysymällä Verohallinnolta.


      • guy69-
        äimänkäkenä kirjoitti:

        Oletko tietoinen että maksat ensin säästämästäsi summasta pääomaveron, ja sitten kun alat nostaa taas normaalin tuloveron kuukausittain eli kaksinkertaisen veron,otapa asiasta selvää vaikka kysymällä Verohallinnolta.

        Ehä kuitenkin sinun pitäisi perehtyä asioihin. Maksaessa eläkevakuutusta tai ps-tilille, saa pääomaveron suuruisen verovähennyksen ja kun sitten nostaa eläkettä maksaa vastaavasti eläkkeestä pääomaveron suuruista veroa (koko summasta). Mistään kaksoisverotuksesta todellakaan ei ole kyse.


    • iloinen veronmaksaja

      Meille työnantaja on ottanut jonkulaisen pienen vapaaehtoisen eläkevakuutuksen ja olimme siitäkin tosi tyytyväsiä kunnes nyt kun väki alkaa jäädä eläkkeelle, on totuus paljastunut, eli siitä pienestä kuukausisummasta menee vero. Ja pääomavero tietenkin vielä, mikä on sama kaikille ja korkeampi kuin mitä me pienipalkkaiset työntekijät maksamme omista ansiotuloistamme.
      Joten olemme kiitollisia työnantajalle, mutta jos olisimme tämän veronalaisuuden tienneet, niin ehdottomasti olisimme rahat mielummin ottaneet vaikka pankin määräaikaiselle talletustilille, josta olisimme ne saaneet eläkkeellä jäätyämme, kerralla tai miten kukakin haluaisi. EIkä niistä enää olisi tarvinnut maksaa veroa.
      Kiitos vain sille lipevälle vakuutusyhtiön miehelle, joka vakuutuksesta aikanaan kertoessaan unohti tämän verotuspuolen kokonaan tai piilotti sen joidenkin muiden asioiden joukkoon.

      • je,2u.32

        Työnantajan vikahan tuo ei ole.
        Vika on niiden kymmenien tuhansien kovapalkkaisten kuhnureiden, joita meidän veronmaksajien on elätettävä lähinnä valtionhallinnossa. Myös kunnissa niitä on.
        Sinne uppoavat valtion ulkomailta lainaamat rahat ja maksamamme verot.


      • pööööö

        Tottakai niistä makstaan pääomavero koska olet aikanaan saanut veroedun. Hei haloo, kyllä on tyhmää, jos ei ota asioista selvää silloin kun tekee sitoumuksia.


      • 25VeeYK

        Joo.. Kiitos vaan sille lipevälle Nordean lainaneuvottelijalle joka oli oikein mielin kielin ja yliystävällinenkin ja aulis kaikissa asioissa. Otettiin 110 000 lainaa vuonna 2007 syyskesällä. Perhana sai houkuteltua sopivasti vihjailemalla ja maalailemalla ehkä uhkakuvantapaisiakin korkojen noususta ja siihen samaan sit vihjaili kiinteästä korkomahdollisuudestakin. Voi että osaa olla ihminen tyhmä kun antaa huijata itteesä tollasessakin asiassa. No nyt sit on maksettu siitä hyväuskoisuudesta ja tietämättömyydestä. Totta kai nyt pankki tiesi että korothan kohta romahtaa oikein kunnolla. Vielä ensi syksyyn pitäis maksella sitä korkeeta korkoa ja taitaa käydä niin että sit ne oikeesti nousee,,, prkl!!! On pakko tietty pitänyt tehä niin että pääomatulojen verotus on jätetty tekemättä täysimääräisenä, laitettiin sinne mukavasti omat vähennykset kun ei niitä kuittejakaan ole joka asiasta. Se korvaa tuon pankin huijauksen kyllä noin puolitoista kertaisena. Mutta onhan siinä riski paljastua kun vielä täälläkin tässä siitä mainitsen... heh. Ilman pankin ovelaa korkokaupustelua ei oltais tällaiseen edes ryhdytty. Noo katsotaan mitä on tulossa. Onneksi on tuo kiinteistötontti sellanen jonka voi jakaa kolmeen osaan ja myydä ne erikseenkin:):)


    • Oma vika

      Eläkesäästäminen on vapaaehtoista. Se perustuu asiakkaan ahneuteen, sillä he jotka haluavat vapaaehtisen lisäeläkkeen haluavat enemmän kuin muut.

      Asiakas siinä voi voittaa tai hävitä, mutta pankki voittaa aina.

      Tyhmäkin tietää, sttä se on sidottu osakkeiden nousuun ja laskuun.

      Ja se mikä osakkeissa menee ylös, tulee alas ja päin vastoin.

      Mutta se ei ole mikään pakko.

    • ÄÄNESTÄMÄLLÄ

      Näinhän se on ja laillistettu ryöstäminen on Suomessa tosiasia. Samaa harjoittavat muuta institutionaaliset roistot, kuten pikavippifirmat, joiden taustalla häärii, kukas muu kuin pankit.

      Mutta tärkein syy ryöväämiseen sallimiseen löytyy omasta peilistäsi: ketä äänestit viime eduskuntavaaleissa, entä sitä ennen??? Aivan oikein!

      • Meinaako nää

        että sitä kakkosläpee äänestämällä alkas rahaa tililleni juokseen? Jos noin niin mä oon sun frendi.


    • Näin mulla

      Itse maksoin aikanaan noin 4vuotta eläkevakuutusmaksua. Jo melkein heti vakuutuksen tehtyäni kadutti koko juttu. Mutta ei sitä kovin helposti lopeteta sitä vakuutusta. Tuli sitten avioero ja sen kautta sain vakuutuksen poikki,onneksi oli vakuutus silloin sidottu korkoperusteiseksi ja sain jopa 1000 euroa enemmän kuin olin maksanut.
      Toki verottaja myös otti omansa potista, mutta ei sentään tullut tappiota.
      Huono on systeemi, ei hyödy kuin vakuutuksen myöntäjä

      • Sait tonnin tykö

        ja inflaatio oli syönyt kaksi?
        Lopputoteemasi on oikea. Jos joku voittaa niin vakuutuksen myöntäjä, kävi potilaan kuinka vaan.


    • tapiolaan mars

      joo mulla oli kans mut sanoin irti ennen kuin kerkesivät hävitä.sain hyvät rahat maksoin verot,ja nyt ovat tapiolassa kasvamassa korkoa.tyhmää pitää sellaisia tilejä mistä häviävät.

    • Hehhee....

      Onneksi olen niin köyhä ettei tarvitse itkeä kun tiedän ettei minulle mitään jää kuitenkaan. Ahneuteenne tukehdutte moni raukka. Tottakai pankit kusettaa, tyhmä täytyy olla jos muuta luulee.

      • pojat maksaa...

        Hehhee, kyllä kansa maksaa.

        Aikoinaan sotakorvaukset Neuvostoliittoon.

        Liittyminen EU.hun. nyt sotakorvaukset suhteessa 10 kertaiset.

        http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2012/01/25/suomen-piikissa-kymmenen-kertaa-sotakorvaukset/201221653/170

        Onko kyse Uudesta maailmanjärjestyksestä?

        Suomen piikissä
        pian 50 miljardia

        Väliaikaiseksi aiotun ERVV:n toiminta perustuu Suomen ja muiden eurovaltioiden takaussitoumuksiin, joita sillä on rahoituksensa turvana enimmillään 750 miljardia euroa. Suomen osuus on hieman alle 14 miljardia euroa.


    • Itse säästän ps:n kautta rahastoihin. Itse ps-tilistä kulut 0 % ja rahastoista maksan normaalit kulut paitsi, että merkintäpalkkiota ei ole.

    • Kyllä sinä et ole ainoa joka on mennyt lankaan,jota kusetusta avustamassa oli valtionhallinto verovähennyksen muodossa.Mikälli saat osan maksamastasi rahoista eläkkeenä maksat vielä verot takaisin.Minun kohdallani palautusuhde on noin 35% talletetusta määrästä jos pääsen nauttimaan koko säästöeläkkeeni. Varmaankin joku nauraa tavallisen kansan piikkiin ja kunnolla. Muistetaan pitää kuitenkin hauskaa,golfosakkeet ovat kuitenkin vielä huonompi sijoitus,voi johta velkavankeuteen.

    • -olavaan-

      "Pankkiiri on diktaattori, ja köyhät sen kun laahustaa..." lauloi Junnu jo aikoinaan. Suupielet ylöspäin ja rinta rottingille, vaikka kuinka vit... eiku tuulis!

    • Opettavainen juttu

      Kerron tarinan molemmista vaareistani. Isäni isä oli tehnyt aikoinaan vapaaehtoisen eläkevakuutuksen/henkivakuutus silloisessa Pohja-vakuutusyhtiössä ja vuotuiset maksut olivat varsin huomattavat. Isoisäni täyttäessä 65 vuotta, hän kävi Helsingissä teettämässä laskelman, että kuinka paljon hän sitten saisi tuota eläkettä. Erityisesti isoisää ihastutti siihen aikaan valosilmällä aukeneva ovi ja nopea hissi siellä Pohjassa, eläkelaskelma olikin sitten aivan muuta. Hän ei edes huolinut sitä rahaa, sanoi vain hyvin ymmärtävänsä nyt tuon oven aukeamisen ja nopean hissin.... Isoisän kuoleman jälkeen perikunta laittoi tuon vakuutuskirjan uudelleen sinne Pohjaan ja sieltä tuli rahaa 600€ (nykyrahaksi muutettuna), ymmärrän hyvin, miltä isoisästä vanhana liikemiehenä oli tuntunut sitä laskelmaa tehdessä!

      Äitini isä puolestaan oli jo lähtökohdiltaan hyvin vaatimattomilla tuloilla ja hän sijoitti vähät varansa tutun pankinjohtajan avulla erilaisille korkeakorkoisille tileille, sekä tekemällä edullisen kiinteistökaupan jonka myynnillä hän rahoitti eläkkeensä. Hänen jälkeensä sijoituksista jäi vielä jaettavaa perikunnallekin yli 150000€ (nykyrahaksi muutettuna).

      • täh??

        Sorry, mutta mä en tajunnu yhtään tuota ekaa tarinaa. Miten ovisilmä ja hissi kuuluu johonkin eläkkeeseen?


      • No se
        täh?? kirjoitti:

        Sorry, mutta mä en tajunnu yhtään tuota ekaa tarinaa. Miten ovisilmä ja hissi kuuluu johonkin eläkkeeseen?

        ovisilmä ja nopea hissi oli kustannettu niillä eläkesäästörahoilla


    • Samassa virtsassa

      Olin aikoinani. Onneksi erosin ja sain nostaa siihenastiset säästöt pois (tosin ex akka otti puolet) ja jo silloin sijoituskohteista ei mitään tietoa ja kun kyselin niin iloinen sampopankin nainen sanoi, että anna olla vain niin pian ne nousee taas Kun ilmoitin nostavani pois rahat niin naama meni norsun veelle ja iloisuus loppui. Kaverille kävi niin, että nostaessaan pois vähiä rahoja oli loputkin menneet hoitokustannuksiin. Maailman pahin kusetus kautta aikojen ja kukas muu kusetti kuin pankki ja vakuutus...

    • Premium asiakas

      V. 2006 sijoitin säästöhenkivakuutukseen Nordeassa kertasijoitus 40.000€. Sijoitus on voimassa v.2021asti. Tällä hetkellä voitolla n. 18.0000. Sijoittaminen on hyvin pitkäjänteistä touhua ja sijoituksen arvo voi heitellä voimaakkaastikin riippuen riskitasosta. En valita.

      • Niin -pä niin.

        Hyvä että mainitsit tuon tällä-hetken kiilaksi. Huomenna saattaa saldosi olla jo pakkasella.
        Olethan tietty huomioinut laskelmissasi pankin palvelu- ja tilinhoitomaksut jotka prosentuaalisina kahmivat tuotostasi siivun nekin. Tietty olet myös laskenut sen, että inflaatio on joka vuosi napannut muutaman prossan vauhdilla sitä pesämunaasi pienemmäksi.
        Sijoituksen pitkäjänteisyyden puolesta puhuminen pistää epäilemään, että olet Nordean leivissä:). Pankille ei ole tärkeää asiakkaan rahojen tuotto vaan se, että asiakkaan rahoille on käyttöoikeus, siinä pitkäjänteisyyden fanittamisen syy. Vai miten on mahdollista, että joku osake hyppää ylös tai alas yhdessä yössä vaikkapa 20%. Yhden yön selättäminen ei minusta kaipaa osakseen pitkäjänteisyyttä. Joku saattaa onnistua hyvin sijoituksissaan, isoin osa menettää rahojaan. YKSI ON VARMAA, PANKKI EI HÄVIÄ KOSKA EI OMILLA RAHOILLAAN PELAA SIJOITUSPELIÄ ISOJEN POIKAIN TASKUUN.


      • Premium asiakas
        Niin -pä niin. kirjoitti:

        Hyvä että mainitsit tuon tällä-hetken kiilaksi. Huomenna saattaa saldosi olla jo pakkasella.
        Olethan tietty huomioinut laskelmissasi pankin palvelu- ja tilinhoitomaksut jotka prosentuaalisina kahmivat tuotostasi siivun nekin. Tietty olet myös laskenut sen, että inflaatio on joka vuosi napannut muutaman prossan vauhdilla sitä pesämunaasi pienemmäksi.
        Sijoituksen pitkäjänteisyyden puolesta puhuminen pistää epäilemään, että olet Nordean leivissä:). Pankille ei ole tärkeää asiakkaan rahojen tuotto vaan se, että asiakkaan rahoille on käyttöoikeus, siinä pitkäjänteisyyden fanittamisen syy. Vai miten on mahdollista, että joku osake hyppää ylös tai alas yhdessä yössä vaikkapa 20%. Yhden yön selättäminen ei minusta kaipaa osakseen pitkäjänteisyyttä. Joku saattaa onnistua hyvin sijoituksissaan, isoin osa menettää rahojaan. YKSI ON VARMAA, PANKKI EI HÄVIÄ KOSKA EI OMILLA RAHOILLAAN PELAA SIJOITUSPELIÄ ISOJEN POIKAIN TASKUUN.

        No, tuskinpa huomenna saldo on pakkasella, täytyy osata hajauttaa sijoituksensa esim. maantieteellisesti, toimialoittain valitun riskitason mukaisesti ja sopivan paikan tullen vaihtaa sijoituskohdetta. Tappiolla ei kannata myydä. Vaikka maailmantalous on ollut viimeiset 4v kuralla, olen tällä hetkellä kaikissa sijoituksissani hyvin plussalla. Olen huomioinut kaikki pankin kulut sijoituksissani ja edelleen olen hyvin plussalla ja inflaatiolle ei tässä Matti ja Maija Meikeläinen voi mitään. Tottakai pankki haluaa myös hyötyä asiakkaan rahoista, katsos tämä on MARKKINATALOUTTA. En ole Nordean leivissä vaan muu tavallinen työläinen. Se, mitä tulee säästämiseen ja sijoittamiseen, tulevaisuudessa olisi hyvä, että se otettaisiin esim. lukioissa yhdeksi kurssiksi.


      • Premium asiakas kirjoitti:

        No, tuskinpa huomenna saldo on pakkasella, täytyy osata hajauttaa sijoituksensa esim. maantieteellisesti, toimialoittain valitun riskitason mukaisesti ja sopivan paikan tullen vaihtaa sijoituskohdetta. Tappiolla ei kannata myydä. Vaikka maailmantalous on ollut viimeiset 4v kuralla, olen tällä hetkellä kaikissa sijoituksissani hyvin plussalla. Olen huomioinut kaikki pankin kulut sijoituksissani ja edelleen olen hyvin plussalla ja inflaatiolle ei tässä Matti ja Maija Meikeläinen voi mitään. Tottakai pankki haluaa myös hyötyä asiakkaan rahoista, katsos tämä on MARKKINATALOUTTA. En ole Nordean leivissä vaan muu tavallinen työläinen. Se, mitä tulee säästämiseen ja sijoittamiseen, tulevaisuudessa olisi hyvä, että se otettaisiin esim. lukioissa yhdeksi kurssiksi.

        Harvinaisen fiksu ihminen joka avoimesti puhuu asiaa tällaisellakin palstalla. :)

        Toivottavasti moni lukee tätä,koska näissä muutamassa lauseessa on niin moni hyvä neuvo "piiloteltuna" että ehdottaisin kaikkia lukemaan vielä yhden kerran lisää ja jos ei ymmärrä,niin taas uudestaan.. :)

        Kaikkia muita passiivisia valittajia muistuttaisin siitä että jos vaan antaa pankin hoitaa kaikki asiat ja mitään ei muuta vuosien aikana,niin silloin luultavasti ei olekaan saamassa mitään tuottoa,mut jos taas aktiivinen,niin voi onnistua niin kuin premium.. :) Nimenomaan hajauttamisella ja omalla pienellä aktiivisuudella voi hyötyä ihan joka markkinatilanteesta.

        Allekirjoitan myös ihan 100% edellisen ehdotusta lukiokurssiksi. Sen verran vähän ihmiset tuntuvat tietävän asioista. Jo pienellä summalla joka kuukausi voi saada aika mukavan turvan eläkepäiville ottaen huomioon "korkoa korolle" ilmiötä sun muuta. Hakekaa tietoa netistä ja kirjoista. Niin minäkin olen tehnyt ja jatkuvasti haen lisää tietoa aina kun on aikaa ja ei se mua rasita millään tavalla,mutta turvaa eläkeikään kylläkin.


    • pian entinen asiakas

      Ensin sinut puhutaan ympäri eläkesäästäjäksi, sillä verukkeella kun olet ollut niin hyvä asiakas. Mutta kun haluat lopettaa säästämisen, ei se olekkaan mahdollista. Ainoastaan jos tulee kuoleman tapaus, työttömyys tai vakava sairastumunen.Tälläista kusetusta harjoitetaan ihan laillisesti!

      • Ei ihan noinkaan

        Kyllä nuo vakuutuksen keskeytysehdot ovat siinä sopimuspaperissa mihin nimesi raapustat. Se taas ei ole pankin kannalta tuottoisaa markkinointia, mikäli noita kohtia korostetaan. Onkin asiakkaan rahojen käyttöoikeuden saamiseksi tuottoisampaa puhua tuotto-olettamasta, se kun ei aseta pankkia vastuuseen mistään hukkui asiakkaan rahat sitten heti tai huomenna. Ei kyse ole kusetuksesta vaan ainoastaan ihmisten ahneudesta. Ollaan valmiita hyväksymään voitto, mutta kun tuleekin pataan pitäisi tappiot saada muiden piikkiin. Vaikutat sosiaalidemokraatilta.


    • vanhassa vara paremp

      Meinasin siirtyä nimeltä mainitsemaan pankkin,eli vaihtaa pankkia
      mutta kun alettiin tyrkyttää kaikenlaisia eläkesäästö-suunnitelmia
      sun muuta päätin pysyä entisessä,
      menin ihan sekasin kun ei niistä ymmärrä.
      Nykyään on ihan sama missä pankissa on,
      samaan tyyliin ne mene kaikki.
      Miksei kukaan keksi ns.vanhanajan pankkia,
      mikä olisi asiakkaita palveleva kodikas pankki.
      Varmasti saisi asiakkaita.

    • Näin meillä

      Meillä kävi seuraavaa: kun viime syksynä isästä aika jätti ,ennen eläkkeelle siirtymistä. Hän oli pienestä palkastaan säästänyt Tapiolalla omaeläkettä. Hups heijaa kaikki rahat katosivat taivaan tuuliin, kun hän kuoli. Sopimuksessa ei oltu huomioitu kuolemaa.

      • Jumankauta!!

        Isänne olisi pitänyt olla se puuttuva rengas; kuolematon!!
        Käsittämätöntä!!! Voiko tuollaista sopimusta olla edes olemassa, mikä antaa eläkesäätiön omia edesmenneen rahat tämän siirtyessä iäisyyteen? Tuntuu sille, ettei edes eläkeyhtiöllä ole tuollaista rintaperillisen oikeutta nussia kaikki rahat! Kannattaisiko asiaa hieman tiedustella, tuntuu sille että eläkeyhtiö on vaan varastanut isänne rahat. Se ettei isänne kuolemaa ole sopimuksessa erikseen rekisteröity, ei ole synonyymi sille että vakuutusyhtiö rahat nusasee, ellei sitä niissä sopimusasiakirjoissa erikseen isänne allekirjoituksella ole vahvistettu. Tuntuu vaan aika erikoiselle, että artisti määrittelisi perijäkseen vakuutusyhtiön omaisten sijasta.


    • MINÄ IHAN ITTE!!

      HETI KAIKKI MULLE TÄNNE!

      Eihän arvon aloittaja vaan ole sortunut köyhän pahimpaan mahdolliseen miinaan, ahneuteen. Niitä vakuutus-säästöjä on pankin toimesta markkinoitu taitavasti tuotto-olettamalla. Sanotaan tuotto-OLETTAMAksi 8% ja kaikki näyttää hyvälle, suorastaan houkuttelevalle. Olet ahne ja teet sopimuksen, olet hyvilläsi kun tuotto-olettama takaa sinulle mukavan voiton tuloverotuksen jälkeen käteen jäävälle rahallesi. Olet valmis ottamaan riskin voittaa, mutta mitä hälweettee!!!!! Tuotto-olettama erehtyikin ja sijoituksesi ja hielläsi tekemä raha katoaa kuin pieru puhuriin. Et ollutkaan valmis siihen vaihtoehtoon, että talous heittääkin häränpyllyt ja rahasi liukenevat nolliin, ikävää. Sen sopimuspaperin alalaidassa on kuitenkin oma nimikirjoituksesi tekstin perässä, joka aukottomasti sanoo sijoittajan, sinun, vastaavan niin mahdollisista voitoista kuin tappioista. Olit ahne ja tällä erää kävi näin.

      Ei tuota pankkien ja vakuutuslaitosten kuviota tarvitse pitkään kelata kun keksii, ettei nuo eläkevakuutukset ole köyhän hupia. Pankki vaan saa noilla keinoin laillisesti sen sinun rahasi hyödyntääkseen omia tarkoituksiaan. Pankki ei ole huolissaan asiakkaan taloudesta, liikelaitoksena se takoo rahan omistajataholle sieltä mistä helpointen saa,,,ahneen kansalaisen hyväuskoisuudesta ja taskusta. Jos maailmantalous kasvaa nollavauhtia vuosi toisen perään, euroalue konttaa pakkasen puolella vielä piiiiitkään ja inflaatio nakertaa kolmen prosentin vuosivauhtia niitä korvamerkittyjä kolikoitasi, niin mitään vallatonta matemaattista koulutusta ei tarvitse kun keksii että se tuotto-olettama omankin rahan kohdalla saattaa miinus-merkkinen olla.

      Ketäs ne kusettas jos ihminen tyytyisi siihen mitä omaa ja sijoittaisi ne vähäisetkin lanttinsa päivittäiseen hyvinvointiin?
      Pankit ja vakuutuslaitokset eivät ole ihmisen asialla vaan tekemässä tiliä sinulla.

      Se mahdollinen eläkesijoituksen voitto-olettama muutoin näyttää sen paremmalle mitä korkeamman olettamaprosentin siihen laskukaavaan syötät.

      Näin nimimerkki; kesti liki kaksi vuotta kunnes keksin tuon eläke"säästämisen" idean ja olen siitä edelleen itselleni "vihainen" :)))

      • rehellinen duunari

        Ei se ole asiakkaan "ahneutta" vaan pankkien ahneutta ja sanon aivan suoraan että pankkien rikollista toimintaa yrittää huijata asiakkaat tuollaisiin kusetuksiin joissa käytännössä varastetaan asiakkaiden rahat!
        Valtio on osallisena tähän rikolliseen toimintaan salliessaan tällaisen toiminnan jatkumisen, yhtä rikollista kuin pikavippifirmojen toiminta joka on suoranaista koronkiskontaa mikä on lailla kiellettyä!!

        Missä vaiheessa rikollinen roskajoukko pääsi valtaan tässä maassa??!!


    • Ässien Ässä

      Mitä tästä opimme,että pankit voivat tehdä lailisen ryöstön,joutumatta syyteeseen.

      • Miten syyttää

        jos asiakkaan ja vakuutusyhtiön tai pankin välisen sopimuksen mukaan on menetelty?
        Onhan nuo käyneet tanssinopettaja Blonquistia myöten lakituvissa kyselemässä kuka ryöstää ja ketä. Aina on pihalle tultu tuloksella, minkä mukaan asiakas maksaa, paitsi tappionsa myös oikeudenkäyntikulut. Pankkimaailmassa on iittävästi asiakkaiden rahaa millä ylipalkkaiset lakipellet ehtivät miettiä sopimuspaperien sanamuodon siihen malliin, ettei vastuunkantajan rolista synny erimielisyyttä. Pankki ja vakuutuslaitos ei virhettä tee, vaan se ihminen joka nimen papereihin vääntää.


      • perkelenytriittää
        Miten syyttää kirjoitti:

        jos asiakkaan ja vakuutusyhtiön tai pankin välisen sopimuksen mukaan on menetelty?
        Onhan nuo käyneet tanssinopettaja Blonquistia myöten lakituvissa kyselemässä kuka ryöstää ja ketä. Aina on pihalle tultu tuloksella, minkä mukaan asiakas maksaa, paitsi tappionsa myös oikeudenkäyntikulut. Pankkimaailmassa on iittävästi asiakkaiden rahaa millä ylipalkkaiset lakipellet ehtivät miettiä sopimuspaperien sanamuodon siihen malliin, ettei vastuunkantajan rolista synny erimielisyyttä. Pankki ja vakuutuslaitos ei virhettä tee, vaan se ihminen joka nimen papereihin vääntää.

        Kun laki on rikollisten kirjoittama, ei synny oikeudentajuisia päätöksiä oikeudessakaan!
        Nyt on valtion ja yritysten rikollinen huijaus edennyt niin pitkälle että lain kunnioituksella voi pyyhkiä persettä, kannatan anarkiaa ja väkivaltaistakin toimintaa valtiota ja yrityksiä vastaan!!


    • Rönster

      Onkos muille työttömille op pankki yrittänyt kaupata eläkesäästämistä.
      Op teki sellasen laskelman, että jos 100 euroa laittaa joka kuukausi eläkesäästöön, niin sitten on parempi eläke.
      Kenellä työttömällä on muka niin hyvät ja varmat tulot, että 100 euroa voi joka kuukausi laittaa eläkesäästöihin.
      Virkailija kehuskeli, että hän laittaa n.30 euroa, joka kuukausi ja on saanut tyttärensäkin ympäripuhutuksi eläkesäästäjäksi.
      Että vaan 30 euroa, vaikka varmaan on pankin virkailijalla tulot yli 4000 euroa ja miehensä tulotkin on varmaan 5000 euroa/kk.
      Kehtaakin ehdottaa työttömälle, että juu 100 euroa/kk olis ihan varmaan sopiva summa.

      Nuorenahan sitä ihminen elää ja tarvii rahaa, eikä sit vanhana, kun kaikki on hankittu.
      Pankkien mielestä ihmisen elämä alkaa vasta sitten, kun pääsee eläkkeelle, ei ennen. Sitä edeltävä aika tulee ihmisen antaa rahansa pankille.
      Pankkien mielestä elämässä varminta on se, että ihminen elää 90 vuotiaaksi.
      Todellisuudessa epävarminta tässä elämässä on tämä elämä.
      Ei kukaan voi olla varma, että on elossa vielä huomenna ja vielä epävarmempaa on se, että on elossa vielä, kun eläkeikä koittaa.
      Eikä sitä ole enää virkeä ja jaksa harrastaa yli 60 vuotiaana samoin, kuin
      20-40 vuotiaana.

      Ne, jotka pankki on saanut tähän vapaa ehtoiseen eläkevakuutussäästämisen piiriin, niin kyllä se pankki sitten muistaa, kun pääset nauttimaan sitä eläkevakuutuksen eläkettä, niin pankki ehdottaa, että sijoitat sitten niitä
      eläkesäätöjä johonkin heidän osoittamaansa sijoitus tuotteeseen, kun sinulla kerran on suurempi eläke, etkä tarvi eläkkeellä enää niin paljon rahaa.

      Op pankki kauppasi iäkäälle ihmiselle jotain sijoitus palvelua.
      Pankki sijoittaisi asiakkaan varoja oman mielensä mukaan, mutta ei tässä kaikki.
      Pankki velottaa tästä palvelusta 1000 euroa vuodessa, vaikka sijoitukset eivät tuottaisi mitään ja lisäksi ne säästöt olisivat kiinni monta vuotta eli rahasi olisivat pankin omia sen jälkeen.
      Pankki kehui, että jopa 14 prosentin tuottoja ovat sijoitukset tuottaneet.
      Tietenkin pankki kehuu, että saa puhuttua asiakkaan ympäri, vaikka mitään takuuta ei ole mistään tuotoista.
      Tällainen toiminta on kyllä asiakkaan ryöstämistä.

      Se on 1000 euroa summa ja mielummin tuolla summalla ostaa vaikka uuden tietokoneen joka vuosi, kuin lahjoittaa pankille, joka tekee suuria voittoja ihmisten säästöillä ja maksuilla muutenkin.

      • Taktiikka on sama

        kuin menisit ostamaan käytettyä autoa vaimollesi kauppakassiksi. Kiersin kuusi autoliikettä ja neljässä tarina mukaili samaa; " juuri samanlainen ostettiin sisareni, veljeni,,, perheeseen".
        Paskanmarjat ja kilo terttuja, mainoispuheita vähäisiikin rahoihisi kiinni pääsemiseksi nuo ovat, ei muuta.


      • jwioegjh354ro
        Taktiikka on sama kirjoitti:

        kuin menisit ostamaan käytettyä autoa vaimollesi kauppakassiksi. Kiersin kuusi autoliikettä ja neljässä tarina mukaili samaa; " juuri samanlainen ostettiin sisareni, veljeni,,, perheeseen".
        Paskanmarjat ja kilo terttuja, mainoispuheita vähäisiikin rahoihisi kiinni pääsemiseksi nuo ovat, ei muuta.

        sama huijauspuhe sampopankissakin, virkailia yritti huijata minutkin mukaan eläkesäästämiseen ja kauppasi suorastaan epätoivon vimmalla asuntolainaakin vedoten juurikin samaan paskapuheeseen että poikansakin lähtenyt tähän mukaan.
        En ole tämän jälkeen halunnut mennä niihin pankin "keskustelutilaisuuksiin", ne ovat pelkkiä huijaustilaisuuksia.
        On turha syyttää asiakasta kun on joutunut mukaan epäedulliseen sopimukseen, pankkien toiminta on erittäin häikäilemätöntä, myyntitilaisuudessa puhutaan yhtä ja jälkeenpäin lakimiehet sitten esittävät sen mitä myyjä jätti sanomatta!! Erittäin epäreilua, kaksinaamaista ja suoraan sanoen rikollista huijausta ja PETOSTA!!!
        En käsitä miten tällainen toiminta sallitaan minkään yrityksen toimesta, eikö suomi ole enää oikeusvaltio??!!


    • oikeudet vähissä

      Tuosta vapaaehtoisen eläkkeeen kannattavuudesta olen ollut todella huolestunut, kun mistään ei saa puolueetonta tietoa.
      Pankki saa lypsää tahtonsa mukaan tietämätöntä asiakasta, sillä verukkeella että heidän "hyvät asiantuntijat" pitävät muka eläkesäästöistä ja sijoituksista huolta.
      Näin ei näköjään kuitenkaan ole.
      Tavallisella työtätekevällä kansalaisella ei ole mitään suojaa tässä rahastusmenettelyssä.

    • Lievästi miinuksella

      Noh, tuohan on täysin kiinni siitä minkälaiseen rahastoon rahat on sidottu. Jos on halunnut isolla riskillä isoja voittoja, niin noinhan siinä voi käydä. Mutta toisaalta jos eläkeikään on vielä aikaa, niin tilanne voi muuttuakin. Joka tapauksessa oma päätöshän se on kuitenkin lopulta miten rahat sijoittaa, joten pankkeja on aika turha syyttää.

      • Tätikin saattaa

        muuttua sedäksi ajan saatossa,,,ihan kuin presidenttiä valittaessa. Sielä vaan saattaa seta muuttua setaksi:).
        Just noin, ei se pankki asiakkaan rahoja voi sijoittaa ilman tämän suostumusta.

        Pankkimaailmasta niin ymmärrä, mutta sijoittakaa itseenne ja elämänlaatuunne. Sillon ei pankki pääse pääomaanne käsiksi.


      • Pelimiehet erikseen

        Kyllä suurin osa on pihalla kuin lintulauta,kun pankki rupee kehumaan sijotuksia kuinka tuottaa voittoa,mutta tapion vaaroista parilla lauseella mainitaan,itse vedin jarrua ennen ensinmäistä maksuerää,ja se raukesi siihen.mitähän nuo lipeväkieliset sijoitusmyyjät tekevät näin hiljaisina aikoina ? paljonkohan ne saa palkkaa moisesta kusetuksesta ?


    • soini

      k

    • mitäs 00t niin pöljä etkö sinä ......v...... tajuu että sua kusetetaan aina ja iänkaikkisesti. myy asuntosi ja ryhdy nuilla aivoilla marjanpoimijaksi. 0sta mummin mökki (jos saat edes asuntolainasi maksettua) 10 000 e ja sulje .....v..... kännykkä ettei kukaan kauppamies sinua tavoita ja myy sulle alushousuja joita et edes käytä. sisiliskolla on häntä jos se katkeaa se kasvaa takaisin. missä sun aivot on. vai ajattelitko päästä yleensä eläkkeelle ja kreikkaan lojumaan uutso-lääkityksessö koko.......v........... loppu eläkeikäsi. eihän eläke-ikää enää 0le. kaikki kynnelle kykenevät tekee tuonelaan duunia ja sinä.......................v...................säästät jotain eläkkeellesi. hei hae tarvittava lääkitys kohdalleen ja sano että päässsä vippaa. ethän muutoin voi päästä nauttimaan maksamistasi rahoista. että sillai kätkäläinen

    • ma-si

      Aivan oikea huomio vapaaehtoisista eläkevakuutuksista,ne on kusetusta.
      Vielä suurempi kusetus on tapahtunut lakisääteisissä eläkevakuutuksissa,siellä vaan tippuis niin isoja päitä että se salataan totaalisesti.Riski sijoituksissa on menetetty sellaiset summat että huh huh,saa siinä sitten olla huolissaan että mistä nykästään tuleville eläkeläisille rahat eläkkeisiin.

    • PETETTY SUOMEN KANSA

      Tämä on sitä Kataisen fantastista eläkeuudistusta eli "takuueläkettä".
      Jyrki Katainen teki koiran palveluksen siinä että kehitti vähätuloisille mahdollisuuden pantata ja siirtää omaisuutensa valtiolle korkeampaa eläkettä vastaan. Tämä nakertaa luonnollisesti lapsille tarkoitettua perintöä johon Katainen tähtääkin systemaattisesti.

      Jyrki Kataisen mielestä takuueläkkeellä saadaan hyvinvointia mutta sen nurjaa puolta Katainen ei kerrota tietenkään. Jos kerrotaan, asioita kaunistellaan ja eläkkeensaajaa hämätään suuremmalla eläkkeellä, eli rahalla.

      Takuueläke on ns. vakuusekäke jossa omaisuus annetaan valtiolle korkeampaa eläkettä vastaan. Jyrki Katainen ja hallitus koukuttaa eläkkeensaajia tähän rotanloukkuun todella hanakkaasti.

      Eläkkeensaajien alasajo on jo pitkällä ja kansan ei osaa eikä uskalla puolustautua jota suuresti ihmettelen. Suomi on kommmunistivaltio ja samalla poliisivaltio jolla pelotellaan yhtä jos toista. Poliisin näkyvyys myös tv:ssä on taktikointia valtion harjoittamaan psykologista peliään kansaa vastaan. Useat poliisit eivät ymmärrä tai eivät halua ymmärtää että ovat itse juoksupoikia ja valtion sätkynukkeja. Tämän tajuttuaan moni poliisi lopettää valtiopalveluksen vaieten todellisista erosyistä. Tilanne on poliisille myös osaltaan vaikea. Poliisin tullee olla rehellinen ja oikeudenmukaisuuden mutta ei ymmärrä tekevänsä korruptiohallitukselle töitä joka sotii monen poliisi moraalisia arvoja.

      Kun poliisi ymmärtää olevansa hallituksen sätkynukke ja moraaliton juoksupoika tulee siitä varmasti ristiritaisia tunteita yhdelle jos toiselle poliisille.

      http://www.google.fi/webhp?hl=fi#hl=fi&cp=23&gs_id=60&xhr=t&q=poliisi teki itsemurhan&pf=p&sclient=psy-ab&site=webhp&source=hp&pbx=1&oq=poliisi teki itsemurhan&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=a69db7b37e6d4b24&biw=1366&bih=598


      Kansan äänellä ei ole mitään merkitystä tässä maassa. Kaikki on vain silmän lumetta ja täyttä farssia. Hallitus ja eduskunta pistää kansan kärsimään ja lisäksi maksamaan. Täyttä hulluutta. Mielestäni valtio kaikessa hulluudessaan kiristää ja on pettänyt kansan monta kertaa ja lisää on tulossa.

      Kaikkea hallitus ei ole vielä paljastanut.
      Mielestäni valtio, viranomaiset, byrokratia, vero -ja eläkekiristys on katkaissut kansan selkärangan täydessä ymmärryksessä. Ei voi olla reagoimatta ihmisten pahoinvointiin mitä tulee vastaan milloin missäkin.


      Suomen kansa on ajettu nurkkaan valtion toimesta ja kiristys yhä vain jatkuu ja laajenee. Kansan kiristämisen taustalla on diktaattorimainen pakkomielle, ihmisten määrääminen ja tietysti suuret rahat joka tuo poliitikoille vallantunteen. Tällä järjestelmällä ei ole mitään eroa periaatteessa Saddam Husseinin valtaan. Suomessa tämä sama diktaattorimaisuus on vain jaettu hallituksen ja eduskunnan kesken. Mukana tietysti EU heiluttamassa osaltaan omaa tahtipuikkoaan.

      Kun Saddam tuhosi kansansa sodalla ja väkivallalla, suomessa tämä sama kansan tuhoaminen tehdään hallituksen toimesta käänteisesti, psykologisesti väsyttämällä. Suomen kansa tekee itsemurhan koska ei halua olla hallituksen eikä kenenkään hyväksikäytettävänä tai edes sätkynukke.

      Moni on täältä lähtenyt tätä kaikkea pakoon koska tässä valtion ja viranomaisten mielivallassa ei ole enää mitään järkeä.

      Tarkastellaan asiaa eri näköpulmasta..
      Näkeeko kukaan näillä uutisilla mitään yhteyttä toisiinsa?

      http://www.google.fi/webhp?hl=fi#sclient=psy-ab&hl=fi&site=webhp&source=hp&q=eläke katainen&pbx=1&oq=eläke katainen&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=0l0l2l1064l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=a69db7b37e6d4b24&biw=1366&bih=598

      http://www.google.fi/webhp?hl=fi#pq=iltalehti&hl=fi&cp=19&gs_id=1x&xhr=t&q=iltalehti itsemurha&pf=p&sclient=psy-ab&site=webhp&source=hp&pbx=1&oq=iltalehti itsemurha&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=a69db7b37e6d4b24&biw=1366&bih=598

      http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/jyrki katainen eläke?term_keywords=jyrki katainen eläke

      http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/itsemurha?term_keywords=itsemurha

      - PETETTY SUOMEN KANSA -

      • hurrit on fiksua väk

        Olen aina ihmetellyt,miksi valtiolla on oikeus ottaa meiltä automaattisesti eläkemaksut,koska meillä ei ole mitään takuita,miten se edes käytettäisiin meidän hyväksemme.Tällä hetkellä se voidaan käyttää mitä vaarallisimpiin riskisijoituksiin,siis kankkulan kaivoon.Se otetaan automaattisesti.Ruotsissa jokainen saa itse päättää millaisiin sijoituskohteisiin eläkemaksunsa käyttää.Miten se saataisiin meillekin?


    • duunari Pena

      Normaali järjellä ei tuota vaikeuksia selata vapaaehtoisia vakuutuksen ehtoja. Kuinka paljon maksat vapaaehtoisesta vakuutuksesta ja kuinka paljon saat sitten eläkepäivillä siitä kuukaudessa lisää, simppeliä.

      Miksi sijoittaa rahojaan johonkin mistä et selkeästi tietänyt yhtään mitään kun kerran nyt on tippa linssissä. Vähän kuin riskisijoittavat poraavat kun sijoituksen sattumalta sulavat käteen.

      • ilario

        Pimeä työ kannattaa ja sen uskon kun katsoo monen ihmisen eläkettä. Valtio on viilannut kansaa silmään oikein kunnolla.

        Eläkerahat meni Kreikalle ja EU:lle !


      • Nimimerkki20+5=25
        ilario kirjoitti:

        Pimeä työ kannattaa ja sen uskon kun katsoo monen ihmisen eläkettä. Valtio on viilannut kansaa silmään oikein kunnolla.

        Eläkerahat meni Kreikalle ja EU:lle !

        Pimeätyö ei kannata pitkällätähtäimellä yhtään ketään.


    • 5+1
      • Niin. Ilman vyönkiristystä tulee konkurs. Kokoomuksella pitää olla leikkuri terävänä että saa kepun kotkaukset siivottua. Velkarahan syöminen on eriasia kuin velkarahan sijoittaminen tuottavan kohteesen. Mahdotonta kepu-logiikalle.


    • Et siis käsittänyt että sijoitukseen kuuluu riski? Oletitko saavasi tuottoa sijoituksesta johon ei kuulu riskiä?

      Trolli tämä on, ei sinun sijoituksesi ole kadonnut yhtään mihinkään, omistuksiesi arvo on vain pudonnut talousturbulenssin myötä.

      Vai väännätkö tästä salaliittoteoriaa?

    • Hohhoijaa.

      Pienet ovat ihmisillä murheet,kun pähkäilevät jo nyt paljonko saavat eläkettä. Minusta kannattaisi ennemmin pohtia,millaisessa kunnossa on eläkeikäisenä ja monelle se eläkeikä jää saavuttamatta,kun viikatemies niittää satoa. Eli,onko sillä rahalla suurta merkitystä,jos raihaisena makoilee laitoksessa,tai sitä odotettua eläkettä ei ehdi edes saamaan. Kannattaa ensin keskittyä olennaiseen.

    • 0 korko

      Miten voi olla mahdollista, että Gaddafin Libyassa kansalaiset saivat lainaa 0-korolla? Miksi vastaavaa järjestelmää ei tuoda Suomeen?

      • WEIKK UPP

        No lue raamattua, sielt ne vastaukset löytyy, jos vaan tajuu lukea.
        Gaddafi piti murhata, jotta nwo pellet pääsevät valtaan ja saadaan heräämättömät syntiset murhattua ja kidutus jatkuu helvetissä, ellet sitten ole tullut uskoon ja hyväksyt jeesuksen pelastajanasi. täs on totuus.


      • 0-korko
        WEIKK UPP kirjoitti:

        No lue raamattua, sielt ne vastaukset löytyy, jos vaan tajuu lukea.
        Gaddafi piti murhata, jotta nwo pellet pääsevät valtaan ja saadaan heräämättömät syntiset murhattua ja kidutus jatkuu helvetissä, ellet sitten ole tullut uskoon ja hyväksyt jeesuksen pelastajanasi. täs on totuus.

        Ei 0-korolla ja syntisillä ole mitään yhteistä.


    • braindead

      vapaaehtoinen on vapaaehtoinen dorkat

    • Rahan himo pois

      Kaikki tyrkytykset ovat pahasta. Minä kieltäydyn jos on hanakkaita kimppuun kävijöitä. Heillä on mielessä vain raha.
      Minä "nautin " tällä hetkellä näistä eläkerahoista, mutta eivät tuottaneet mitään, päinvastoin.
      Sama on pakollinen YEL. Sillä rahalla olisin ostanut varmasti jo 3 asuntoa ja niillä tuotoilla eläisin ruhtinaallisesti. Kun joskus saan YEL:iin maksamia rahoja takaisin, se on melkein sama summa kuin saisin etten koskaan olisi päivääkään työtä tehnyt. Näin suloisessa Suomessa isot kihot elävät meidän rahoilla ja ruhtinaallisilla palkoilla, eduilla ja sitten eläkkeillä. Olisi kirveellä töitä! Sen vuoksi kai moni tappaa jo ahdingossa perheensäkin. P...a maa!

    • Nimimerkki7+12=19

      Itse otettiin joskus Tapiolan eläkesäästä homma. Ekan kerran kun tuli saldolappua kotiin niin siitä jo huomas että kulut olisvat isommat kuin kuin hyöty eli säästössä oli vähemmän rahaa kuin olimme sinne laittaneet.

      Ei kuulosta minun mielestä edes säästämiseltä sillä säästämisessähän pitäisi pysyä sadlo vähintäänkin samana, muussa tapauksessa se on menoa ja jos saldo kasvaa niin tuloa.

    • Rahastusta

      Systeemillä kerätään rahaa yritys elämälle.

      Mailman talouden kasvu perustuu jatkuvalle kasvulle.
      Mutta kun valtiot velkaantuu enemmän kuin nousee bruttokansantuote on TUOTTO ELÄKESIJOITUKSILLA reilusti miinusmerkkinen.

      Ei koskaan rahastoihin eikä eläkesijoituksiin.
      ennemmin ruostumattomiin kattiloihin ....

    • eihän noista perkele pääse irti millään elen kuole .kusetusta koko eläkesäästäminen !

    • E.M. Erkki

      Itsellä tosi vanha sampon vakuutus 4,5% kiinteällä korolla sekä asiakshyvityksellä sinne pari tonni vuodessa laitan .. Hissukseen kasvaa ...
      Kovasti nekin IF:n tullessa kuvioihin yrittivät tarjota rahastoihin vaihtoa, mut en vaihtanut.

    • Haloo! Eläkesäästäminen on riskisijoitusta ja ainakun lähdet sijoittamaan eläkerahastoihin(osakkeisiin nekin menevät), jos ei ole sijoittanut peruskorollisiin asioihin tai osakkeisiin ym. Niin aina voi joutua maksumieheksi taloudellisen tilanteen laskusuhdanteessa. Sitä pitää hajauttaa mahdollisimman paljon jotta riskitkin pienentyisi. Osta silloin hinnat on matalalla ja jätä ostamatta silloin kun hinnat korkealla. Eläkerahastoillakin voi hieman pelata, myydä ei voi osuuksiaan. Osakesijoittamisellla voi sitten pelailla miten paljon tahansa.

    • onnen_pekka

      Tjaa, vuonna -97 tein vapaaehtoisen eläkesäästösopimuksen mutta kiinteällä 4.5 % korolla, ei mitään osakesidonnaisuuksia. Nyt alkaa olla 58 lasissa ja voisi alkaa nostamaan säästettyä pääomaa pois.

      Ihan hyvän korkotuoton tuolle on saanut kun vertaa markkinoiden tilanteeseen ja päivän korkotasoon, ei valittamista.

      Nykyiset eläkesäästösopimukset ovat eri asia, niihin en koskisi pitkällä kepilläkään.

    • Suomessa ollaan!!!!

      Olen jo kauan seurannut tätä suomen menoa ei taida löytyä mitään asiaa enää missä ei huijattaisi kansalaisia joka päiväisisessä ruokakaupassa asiointikin on pelkkää rahastusta kaikilla niin sanotuilla hyvillä tarjouksilla puhumattakaan mitä meille tvstä näytetään pelkkää uusintaa ja maksuttomat kanavat on mitä on että kauppa maksullisiin kanaviin kukoistaisi juuri sain puhelun missä kanavia taas kaupattiin niin edulliseen hintaa ja sitouduttuasi 12kk peräti 2kk ilmaiseksi ja myyjä vielä myönsi että peruskanavat ovat pelkkää uusintaa. Tää on niin syvältä ihmisten kusettamista että sanat ei riitä....... ja monopoli kukoistaa kaupan ja median alalla ja hinnat senkun nousee.Tuleva suomi onkin pian Venäjä ja toisin päin!!!!!

    • Pelastunut

      No niin. En luojan kiitos mennyt ansaan aikoinaan, vaikka kuinka yrittivät tyrkyttää vakuutuksiaan.

    • vooninki

      Aika moni kirjoittaja ei ole alunperin ymmärtänyt mihin rahansa on laittanut. Eikä ole selvästi käsittänyt eläkevakuutusrahojen sijoittamiseen riskejä rahastoissa. Valitettavan yleinen tilanne. On vaan nähty ne rahastojen historialliset hyvät tuotot.

      • juippi

        Tein kolmisenkymmentä vuotta hommia. Osa niistä kahdeksan ja kahdesantoistatunnin työpäiviä Saatana Suomen Valtiolle ja Suomen Tasavallalle....Vannonut pari Valaa tälle Suomelle....-Sotilasvala, Virkavala...
        Mitä olen saanut? Saatana ! Känsät käteeni ja kaksi eläkettä, jotka ovat netto, net. alle n.s. "köyhyysrajan".


    • suvunsukua

      Vuosikymmenen suurin kusetus on se, että näitä eläkevakuutuksia yms.myydään sinnikkäästi painostaen päälle 80 vuotiaille yksinäisille vanhuksille siinä vaiheessa kun dementian merkit ovat jo selkeästi nähtävissä. Näin tehtiin henkilölle joka oli jo tutkimusvaiheessa muistihäirön vuoksi ja luotti ja turvasi kovasti pankin virkailijoihin. Usean kymmenen vuoden pankkisuhde palkittiin näin yrityksellä huijata elämän aikana kertyneet säästöt luvaten hyvää tuottoa joka toisi mukavan lisän henkilön eläkkeeseen. Henkilön eläke oli ihan riittävän hyvä hänen tarpeisiinsa ja pankkitileille kertyneitä säästöjä käyttäen elämä olisi ollut aika uhkeaa ilman mitään sijoituksia. Onneksi henkilölle valittu edunvalvoja ymmärsi vaatia sopimusten purkua jopa sillä uhalla että asiasta tehdään muuten jumalaton julkinen haloo pankin nimeä säästämättä. Pelastuneilla omilla rahoillaan vanhus ehti elää mukavaa elämää hyvässä hoitokodissa monta vuotta ja nauttia pienistä ylellisyyksistä.

    • Mummo 60v.

      Voi,harmin paikka! On se kyllä hävytöntä että ihmisiä "kusetetaan" tällä tavoin ja sekin vielä että kukaan ei kerro mikä on rahan TODELLINEN arvo sillä hetkellä jos ja kun pääset eläkkeelle??!!! Ehkä olet maksanut MUKA itsellesi vuosikaupalla eläkevakuutusta ja kun sen aika tulee rahat on joko hävinny tai rahan arvo MITÄTÖN.......Tällä tavoin saadaan pidettyä pystyssä näitä ns.WinCapita nimisiä rikollislaitoksia pystyssä

    • cderfv

      Vain AHNEITA voi kusettaa tuolla tavoin...

    • Outi

      Kaikenlaiset rahankeräykset, muka säästöön korkoa kasvamaan, ovat huijausta.
      Usassa (jep, siinä yrittäjien mekassa) tapahtui joku vuosi sitten suuri eläkesäästäjien
      huijaus/hujaus, jossa hyväuskoiset menettivät rahansa... pieni suoami perässä.

      Jokuhan niillä rahoilla sitten pelaa...

    • Sijoittaja.

      Sijoitukset kannattaa hoitaa itse. Älä sijoita eläkevakuutuksiin etkä sijoitusvakuutuksiin. Osta pörssiosakkeita ja rahastoja vähitellen vaikkapa kuukausittain erityisesti silloin kun niiden hinnat ovat alhaalla, kuten tällä hetkellä. Älä hätäänny kurssilaskusta vaan ajattele mikä mahdollisuus voi olla muutamien vuosien kuluttua kurssien noustessa. Jos et kestä kurssilaskua, osta korkorahastoja tai matalan tuoton rahastoja. Voit pistää tietokoneelle mahdollisimman alhaisen ostohinnan pörssiosakkeesta. jos jossain vaiheessa kurssi romahtaa niin alas, voit saada osakkeen sillä hinnalla. Kaiken lisäksi saat vuosittain osinkoja. Näin olen tehnyt kymmenien vuosien ajan. Osa osakkeista on erittäin paljon plussalla, osa on miinuksella, mutta kokonaisuus on plussalla ja osinkoja tulee vuosittain.

      • Krix.

        Juuri näin. Varsinkin vanhemman polven on vaikea ymmärtää, että pankin sijoitusneuvoja on hyvin harvoin maallikkoa kokeneenpi sijoittaja. Ne kokeneemmat sijoittajat eivät työskentele pankissa sijoitusneuvojina.

        . Hyvän sijoituksen yksi tunnusmerkki on se, että se on likvidi ts. sen voi purkaa ja rahat saa käyttöön. Tuollaisen 20-30 vuoden päästä likvidin sijoituksen korko tulisi olla ihan toistaluokkaa kuin markkinoiden 7%, että se kannattaisi tai olisi missään määrin järkevä.


    • Daa daa daa...

      Joo...perseestä on pankit. Niin myös sähköyhtiöt kun heti korotetaan sähkön hintaa kun säätila vaihtuu. Yhteiskunnassa muutenkin harrastetaan omituista politiikkaa. Palvelujen lakkauttaminen on kuulema palvelujen tehostamista. Ei tarvitse mennä historiassa paljokaan taaksepäin kun vielä nähtiin pienet yksiköt tuottavampina ja tehokkaampina. Kouluja ja terveyskeskuksia lakkautetaan ja sitten ala-asteikäisiä lapsia ja sairaita vanhuksia kuljettellaan milloin mihinkin suuntaan tuntikausia maantiekuljetuksina. Kaikki tämä muka säästöjen vuoksi.Yleensä puhutaan että rahti on kallista, ainakin kaupan ja teollisuuden puolella. No eikö tämä ihmisten kuljetus mitään maksa? Luulen että se on suhteesa paljon kallimpaa kuin maanteitse tapahtuvat rekkakuljetukset. Kyllä se silloin luokitellaan valtion ja kunnan taholta kalliiksi, kun työntekijöille pitäisi maksaa kilometrikorvauksia. Niin tulipa tuosta rahdista mieleen että että joskus valiteltiin sitä että teollisuus ei kannata sisämaassa koska on niin kallitt rahtikustennukset satamiin, siis valmilla tuotteilla. Mutta nykyjään näyttää tehtaiden lakkauttamisen seurauksena olevan kannattavaa kuljettaa raakapuuta Suomen päästä päähän. Outoa????? Ennen ei ollut siis kanntaavaa kuljettaa valmiita tuotteita vaikka niihin tarvitava kuljetusten määrä on vähäisempää kuin raaka-aineen kuljetus. Välillä tuntuu että meitä kusetetaan jatkuvasti ja milloin milläkin tavalla. Vai enkö sitten oikeasti ymmäärrä mistään mitään?
      Valtio hakkaa surutta metsiään esimerkiksi Itä- ja Pohjoisuomessa että voidaan tukea Euroopan pankkeja. Samalla syödään pohjaa pois matkailulta ja varsinkin luontomatkailulta. Ei taida valtion hakkaamista metsistä koituva tulo palautua niiden alueiden ihmisten hyväksi, joiden elinympäristö tuhotaan näillä alati kiihtyvillä hakkuilla. Siis ne ovat viimeaikoina todellakin lisääntyneet huimasti. Hyvin olematon osa tietyn alueen asukkaista edes saa toimeetuloaan näistä valtion hakkuista. Toinen suurempi paska on UPM, sillä ei näytä olevan mitään vastuuta ympäristöstä. UPM ei kunnioita pätkääkään ympäristöarvoja, metsähallitus huomioi ne kuitenkin paikoin jollain tapaa. No ainoa lohtiu paikallisille asukkaille lienee erämaiden hakkuiden myötä se että pääsevät eroon suurpeto ongelmasta. Näyttä sudetkin lähteeneen kohti länttä ja etelää. Karhut sitten vähän verkkaisempina tullenevat perässä. Mutta ei syytä huoleen eihän niitä ihmisten tarvitse pelätä eikä lietsoa turhaa hysteriaa......

    • asia toimisi

      siellähän ne on paperille painettuna mitä säästöt ovat ja lähin globaalisesti toimiva liikeyritys ja vola kaikki säästöt ovat laillisesti vaikka omassa salkussa seteleinä turvassa. todellisuudessa

    • vanhus52

      En lähtenyt mukaan koskaan noihin vapaaehtoisiin eläkevakuutuksiin, koska aikanaan niissä oli aika paljon muilutusta .... yritä saada rahasi kuitenkin pois mikäli et halua jatkaa maksamista, kun niissäkin on joillain yhtiöillä tietyt määräajat kuinka kauan pitää maksaa, että saisi omat rahansa pois

    • Vain tili

      Itselläni on kaksi tiliä; käyttö- ja säästötili. Säästötilille laitan kuukausittain vaihtelevan summan. siellä on ihan mukavasti rahaa, kun kaksi vuotta olen sitä tehnyt. Ja summa on edelleen sama kuin viime kuussa :) Saan nostaa sen summan koska vaan, jos satun tarvitsemaan ylimääräistä.

    • Kiinteistönvälittäjä

      Alan ihmisenä tiedän, että :
      Ajatus sijoittaa rahansa metsäkiinteistöön on sinänsä varovaisen järkevä,MUTTA
      kysyntä ei vastaa tarjontaa ja tästä syystä kaikki vapaat myynnissä olevat metsäpalstat ovat ns. tolkuttoman ylihintaisia.
      Mitkään puustoarvoit tai maan arvot ( rantatontti ) eivät ole lähellekään pyyntihintoja!
      MIKSI, siksi että ns. kotitarvenikkari-miehet maksavat lähes mitä tahansa saadakseen itselleen oman pienen puuhastelu-palstan, missä möyriä vapaa-aikansa takkapuita tehden ja koneilla leikkien.
      Siinä ei ole mitään pahaa, päinvastoin, mielekäs harrastus ja lämmityspilkkeet tulee tehdyksi siinä sivussa!
      Siis metsäpalstan arvo mitataan jollain muulla arvolla kuin euroina.
      Moni pienen palstan ostaja onkin todennut minulle onnellisena, että kaupan arvo mitataan henkisenä hyvinvointina - tietäen maksaneensa karmeaa ylihintaa - mutta eivät välitä : pääasia on olla metsänomistaja!

    • Työtön Säästäjä

      Eläkesäästäminen on todella pitkän ajan säästämistä, eikä kannata pelästyä suurtakaan pudostusta. Olen säästänyt vapaaehtoista eläkevakuutusta reilut 10 vuotta (sama summa joka kuukausi) ja aluksi säästö kasvoi tasaisesti joka vuosi. Parhaimmillaan säästöt taisivat olla 30% suurempi kuin mitä olin sijoittanut. Sitten tuli tämä lama ja säästö putosi -30%:n tasolle. Nyt joulukuun ja tammikuun aikana säästö taas noussut ja on nyt lukemissa -15%. Eli kyllä säästön arvo muuttuu hyvinkin nopeasti eikä niiden takia kannata yöuniaan menettää. 15 vuoden kuluttua näkee, menikö homma ihan persiilleen vai tuliko jotakin muutakin kuin pelkästään vuosittaiset verovähennykset.
      Se on kyllä ihan totta, että pankkien perimät kulut ovat kohtuuttomat.

    • SIETORAJA ?

      Kuinka paljon suomen kansaa tulaan vielä kusettamaan hallituksen toimesta että kansa oikeasti tajuaa tulleensa kusetetuksi ?

      Mikä arvelette, missä kulkee sietorajanne sekä onko se sietorajanne pohjaton ?

      • Sotaan vaan!!!

      • Kusessa lopulta Joku
        Sotaan vaan!!! kirjoitti:

        Niinistö on sanonut olevansa valmis viemään Suomen Iranin sotaan Usan rinnalla ja Kiina/Venäjä ovat luvanneet antaa kaiken tuen Iranille.

        Kansa on täysin pihalla todellisuudesta ja sietää mitä vain. Ei tässä voi kuin katsoa vierestä ihmeissään ihmisten tyhmyyttä.

        http://hiki.pedia.ws/wiki/Tiedosto:NewWorldOrderNow_ConspiracyCards.jpg

        lhmiset on aivopesty ja koulutettu juuri sellaiseksi "helpostihallittavaksi " laumaksi ku joku heistä rikastuva taho
        haluaa piittaamatta seuraamuksista ,,, kuha vaa lyhytjänteisesti arvo-sosiaali tilin saldo pysyy nättinä?
        Samoja paska velka rahoja pyöritekkään tililtä toiselle ni ainahan siinä jokunen
        kolikko jää kans pankkiírille välirahaa tekemättä mitään rehellistä kunnon työtä?
        siivois sisätilois toimistohommeleis joita ei ehkä ees tarttestakaan oikeesti
        vaan huu-haa feikisti vaan ylimääräsenä kulueränä?
        Riski on vaan se et kaikki menee ku sairaus kehittyy..
        Eteski ku oma hyvä laiskuus on töisäkin mukana eikä vaan kotona ja päivähimas
        eikä pelkästään yökerhossa.


    • rahaa rahaa rahaa

      En tajuu - kyllähän Suomessa meinaa rahaa on

      Menkää Intiaan kattoo ihmisen touhua ja tulkaa sitten tänne sanoon, että Suomessa on liian vähän rahaa

    • Neiti säästeliäs

      Samaa linjaa täälläkin. Käyttötili ja säästötili hieman korkeammalla korolla, ja nosto-oikeus säästötililtä 4krt vuodessa maksutta. Työelämässä ollut yli 10-vuotta, joka kuukausi menee säästöön 50-300e tilin suurudesta riippuen. Elän normaalia elämää, turhaa penniä venyttämättä, tosin en tuhlaa turhuuksiin. Säästötilillä on oikein mukava pesämuna, ja jos tarve iskee, niin sieltä sitten avustusta menoihin. Voin nostaa vaikka koko summan kerralla jos siltä tuntuu, eikä kukaan ulkopuolinen pääse käsiksi omiin rahoihini.

      Työvuosia edessä vielä sen 35, vähintään, ja sama säästölinja jatkuu. Periaatteessa siis nelinkertaistan tuon jo olemassaolevan summan korot, joten puhutaan sellasesta sadantonnin eläkesäästöstä. Tällä hetkellä asun vuokralla, mutta suunnitelmissa on se omankin kodin ostaminen lähivuosina, joten lisää sekin sitten sitä "omaisuutta". Ja eihän sitä sitten tiedä, että mitä muuta sijoituskohdetta sitten tulee vielä eteen. Jos satun kuolla kupsahtamaan ennen eläkeikää, niin jääpähän sitten perintönä seuraavalle.

      • Todella fiksua toimintaa..:) Mutta tietty voisit saada vielä enemmän osakesäästämisellä. Kiinnostaisi olla suhun yhteydessä s-postin välityksellä jos vain itse haluat. En ala pitää mitään "myyntipuheita" todellakaan,mut huomaan että olet tervejärkisen fiksu ja sellaisen kanssa ois mukava jakaa ajatuksia enemmänkin. :)

        T. [email protected]


      • Tarkoitan kaikesta maan ja taivaan välistä.. jotenkin kehoa valtasi sellainen hyvä tunne sinusta. :) Se joka noin järkevä raha-asioissa,niin..


    • jk

      vain iin

    • Herrag
    • ettäs näin vaan

      Itse säästän niin, että siirrän rahaa toiselle tilille. Tämä on helpompaa, enkä lihoita mitään vakuutusyhtiöitä. Kun jään eläkkeelle, niin en maksa noista rahoista mitään, kun vaan nostan ne sieltä, jos tarvitsee. Jos tarvitsen rahaa aikasemmin, niin voin huoletta nostaa sieltä. Jos kuolen, saa perilliset sitten tuon ylimääräisen eläkkeeni. Tätähän mahdollisuutta ei ole noissa eläkesijoittamis hommissa. Jos kuolet, niin ne rahat perii valtio.

    • Cros syrjääniäläinen

      Hmm,tuotakaan vääryyttä ei olisi koskaan tapahtunut jos vallassa olisivat.Hmm,eunukit.

    • Nolottaa Moinen

      Ja ikävintä tässä on se ettei mikään perustu reaalisiin tosisasijoihin sen enempää
      palkassa tuotannossa taikka paljon missään muussakaan?
      Pelataan oletusarvoilla ja muuttujilla niin vaaraliista peliä et siinä voi lähtee börs
      meklareitten omakin henki lopulta koska luonto ei ole mikään börs rahan ahneita varten perustettu suojatyölaitos.
      Huijaamalla ja välistävedolla rikastuneethan eivät tunnetusti kuole milloinkaan
      vaikkei heidän levyt paljo radiossa soi heitten kuoltua.
      Tuskin kukaan järkevä edes tuntee heitä?
      ELVIKSEN tuntee liki kaikki tällämaapallerolla mutta manageri vei häneltäkin rahat
      sekä hengen tosin välikäsien kautta.
      Olavi Virtaa ei monikaan muista...
      Kyllä se niin taitaa olla et korvaamattoman sekä mittaamattoman arvokkaita taideteoksia tehnyt voi kuolla
      köyhänä ja sairaana ja maailmantuhoajat vie fyrkat joista ei ole keneĺlekkään
      lopulta apua senenempää kun hyötyäkään koska hukkaan meni nekin.

    • Rahan riiputtaa

      Eläkeessä on ylipäänsä se vika et palkkatulot vaikuttaa liika radikaalisti tulevaan eläkkeeseen?
      Kyllin suurituloisella on varaa maksaa jopa kolmea "vapaaehtoista eläkevakuutusta" lakisääteisen ja sopimuksenmukaisen SIKAMAISEN SUUREN
      eläkkeen lisäksi (suhteessa tekoihinsa vailla kykyjä tehdä) semmosille joutoheikeille jotla ei eläissään oo tehneet mitään
      rehellistä tai merkittävää työtä missään yhtijössä virastossa puoeessa tai muulla.
      Ei edes omassa kotonaan taikka mummolassa Suomessa taikka ulkoluodolla.

    • ei tyhmä

      Ei todellakaan kannata tuohon paskaan lähteä! Tapiolassa yrittivät silmät suurina tyrkyttää tuota kusetusta kuin hörhöt raamattua. Onneksi tajusin homman nimen itse kun luin tarkemmin niitä papereita. Mitä pidemmälle tulevaisuuteen mennään, sen enemmän saat pulittaa pankille siitä eläkesäästämisestä. Summat kasvavat hurjiksi! Sanoin sen sille tyrkyttäjällekin mutta vastauksena tuli vaan "no sä voit lohduttautua sillä että plää plää plää...". Hohoo! Olenpa onnellinen etten hairahtunut moiseen!

      Ja kannattaa muutenkin tajua se, ettei ilmaista rahaa ole olemassakaan vaikka annetaan ymmärtää että eläkesäästäminen sellaista olisi. ILMAISIA LOUNAITA EI OLE! Kaiken tarkoitus on vaan kahmia lisää rahaa pankille koska eihän siinä hommassa muuten olisi mitään järkeä pankin kannalta. Älkää menkö ansaan!

    • ****************

      Eipä paljon kantsi valittaa.
      Pääministeri ja presitenttikin on kohta kokoomuksesta.
      Iän kaiken tuo on pitänyt olla selvää kaikille, kenen asiaa
      kokoomus ajaa.Rikkaiden ja ökyrikkaiden.Mutta niin vaan
      köyhä eläkeläinen joka asuu syrjäseudulla, menee koppiin
      ja piirtää numeron Niinistölle.Niinistö vähät välittää heikommin
      pärjäävistä ihmisistä, jotka viellä asuvat kaukana kehäkolmosen
      ulkopuolella.25% kokoomuksen kannatus Suomessa?En voi
      ymmärtää miten tuo on mahollista.

    • Juuri nyt ei kannata sijoitusasuntoa ostaa. Realihinnat eivät kohtaa. Huomatkaa, että hallitus voi kaatua ja tilalle tulee sellainen porukka, joka alkaa tukemaan vuokra-asuntotuotantoa. Tällöin sijoitusasuntojen hinnatkin laskevat. Sama toistuu sosiaalipolitiikassa, sillä keinotekoisesti korkealle nostetut vuokrat näkyvät myös sosiaalitoimen maksamissa vuokrissa.

      Eläkevakuutuksia on monenlaisia. Omani vuonna 1992 otetut vakuutukset ainakin ovat olleet tuotoltaan luokkaa 4% per vuosi. Se on kohtalainen tuotto. Vakuutusta vertailteassa kannattaa muistaa se, että niiden tuotto on vapaa pääomaverosta. Sitäpaitsi, näillä koroilla on yksi ja sama onko tuotto 1 vai 3 prosenttia jos pääomat liikkuvat alle miljoonassa eurossa. Harvan ihmisen eläkesäästöt ovat kymmeniä tuhansia suurempia.

    • v-ero

      Yrittäjänä otin itselle eläkevakuutuksen about 10-vuotta sitten. Olen laittanut sinne vuosittain erikokoisia summia ja pääoma se vain kasvaa ja jotain tuottoakin tulee, Varmuudeksi laitoin sen korkosidonnaiseksi ja pääoma nyt ainakin on pysynyt. Yrittäjänä tässä on se etu ettei firman tarvitse maksaa veroa sijoitetusta rahasummasta. Itse joudun maksamaan sitten pääomaveron kun alan nostamaan vakuutusta joskus hamassa tulevaisuudessa.

    • turhautunut OP-pankk

      Täysin samaa mieltä. Pankkisijoitusten kanssa piensijoittaja häviää miltei aina.Pankki ei kanna mitään vastuuta piensijoittajan rahoista. Ajavat vain suursijoittajien etuja. Moneen kertaan petetyksi tullut pankin piensijoittaja.

    • niinistö=eliitti

      Edes tilille ei kannata nykyään säästää vaan sukanvarteen. Jos joudut jostainsyystä (karrikoidusti) esim. sossun elätiksi ja sinulta sattuu löytymään tililtä säästöjä vaikka 10 000e niin arvaappa 2x kauanko joudut itseäsi elättämään kyseisellä summalla ennenkuin saat senttiäkään mistään..

      • huh huh!!!

        Pitäiskö sossun elättää vaikka on rahaa tilillä?
        Eikö ihmisen ahneudella/itsekkyydellä ole mitään rajaa?


    • hehehejoo
    • seppoalatalo
    • yhteiskuntaan pettyn

      Näin on näreet
      Tein hulluna töitä yli 40 vuootta josta kertyi eläke maksoin myös omaehtoista eläkettä. Nyt kun olen itku kurkussa nostellut hupenevia rahojani alan menettää uskoni hyvinvointivaltioon. Eläke leikkaantuu joka vuosi myös valtion toimesta käteen jäävä summa on pysynyt samana jo 4 vuotta hinnat nousseet joka vuosi lähes 10 %.
      ja nämä politikot valehtelee ,että eläkkeet on nousssut voi pieneläkeläisrukkoja kun keskituloinenkin on näin tiukoilla. Itselläni lisäksi verotus vie heti korotusosan pois.Palvelut alkaa olla huonompia kuin meidän mielestä esim tobakossaa caribialainen pikkuvaltio työttömyys 1 prosentti yleiset kulkuvälineet ilmaisia, koulutus terveydenhoito ilmaista hävetkää suomalaiset

    • Älytöntä!

      hävetkää suomalaiset , just niin!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe